HOME MINISTER UNITS PRESS SERVICES SITEMAP
Ministry Back
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Minister

Yaşar GÜLER was born in Ardahan in 1954. He graduated from Army Academy with the rank of Second Lieutenant in 1974 and from Signal Corps School in 1975.

Having served as Signal Platoon and Company Commander at various units between the years of 1975 and 1984, Yaşar GÜLER graduated from Army War College in 1986 and from Armed Forces College in 1988.

As a staff officer, he served as Chief of Operations at Internal Regional Command between 1986 and 1988, as Planning Officer at Evaluation and Inspection Division of the Army between 1988 and 1991, as Chief of Operations and Training Branch at the 12th Infantry Division between 1991 and 1992, as Internal Security Battalion Commander between 1992 and 1994 in Silopi, as Turkish Deputy Brigade Commander in Bosnia-Herzegovina between 1994 and 1995, as Project Officer at the Office of Military Senior Counsellor of the Presidency between 1995 and 1997...

See

MoD | TR Ministry of National Defence

Asker Alma Konuları


Kurum arşivi envanterinde mevcut Askeralma konularına ait belgeler aşağıda belirtilmiştir;
•   Erbaş ve Er statüsündeki yükümlülere ait Terhis Belgeleri ile “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı sağlık raporları (1928 ve daha genç doğumlular).
Karargâh, birlik ve kurumlar tarafından düzenlenen terhis belgeleri ve hastaneler tarafından düzenlenen “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı sağlık raporları Askerlik Şubesi Başkanlıkları tarafından 15 yıl süre ile muhafaza edildikten sonra kurum arşivine gönderilmekte ve bu belgeler kurum arşivinde süresiz olarak muhafaza edilmektedir. 
Askeralma konularına ait belgelerin çoğaltılan onaylı nüshaları; kamu kurum ve kuruluşlarının resmi yazılarına, gerçek ve tüzel kişilerin ise Askerlik Şubesi Başkanlıklarına veya kurum arşivine yapacakları yazılı başvurulara istinaden gönderilmektedir.
Askeralma konuları kapsamında, başvuru sahipleri ve vekilleri ile resmi kurumlar tarafından yapılacak yazılı taleplerde, aşağıda yer alan bilgiler dilekçe ve talep yazılarında mutlaka belirtilmelidir. Dilekçeler başvuru sahibi tarafından imzalanmalı ve tarih atılmalıdır.
- Arşiv araştırması yapılacak kişinin kimlik bilgileri (adı, soyadı, baba adı, doğum yeri, doğum tarihi (gün, ay, yıl), nüfusa kayıtlı olduğu yer),
- Adres ve iletişim bilgileri, 
- Kayıtlı olduğu Askerlik Şubesi Başkanlığı,
- Doğum ve kütük numarası,
- Talep edilen belgenin arşiv envanter listesinde kayıtlı olduğu sıra numarası,
- Belgenin arşiv numarası,
- Talep edilen belge ve talebin maksadı/konusu,
- Başvuru sahibinin müdafi/vekili tarafından yapılan taleplerde Vekâletname. 
Askeralma konuları kapsamında arşivden yapılacak bilgi ve belge taleplerine ilişkin dilekçe örneğine ulaşmak için tıklayınız.