HOME MINISTER UNITS PRESS SERVICES SITEMAP
Ministry Back
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Minister

Yaşar GÜLER was born in Ardahan in 1954. He graduated from Army Academy with the rank of Second Lieutenant in 1974 and from Signal Corps School in 1975.

Having served as Signal Platoon and Company Commander at various units between the years of 1975 and 1984, Yaşar GÜLER graduated from Army War College in 1986 and from Armed Forces College in 1988.

As a staff officer, he served as Chief of Operations at Internal Regional Command between 1986 and 1988, as Planning Officer at Evaluation and Inspection Division of the Army between 1988 and 1991, as Chief of Operations and Training Branch at the 12th Infantry Division between 1991 and 1992, as Internal Security Battalion Commander between 1992 and 1994 in Silopi, as Turkish Deputy Brigade Commander in Bosnia-Herzegovina between 1994 and 1995, as Project Officer at the Office of Military Senior Counsellor of the Presidency between 1995 and 1997...

See

MoD | TR Ministry of National Defence

Sağlık Konuları


Kurum arşivi envanterinde mevcut sağlık konularına ait belgeler aşağıda belirtilmiştir;
•  Hastane Defterleri (1937-2000 yılları arası),
•  Karantina (Yatan Hasta) Dosyaları (1985-2002 yılları arası), 
•  Sağlık Kurulu Raporları ve Muayene Fişleri (1985-2002 yılları arası).
Asker Hastaneleri tarafından düzenlenmiş bahse konu belgeler, kurum arşivinde süresiz olarak muhafaza edilmektedir.
31.07.2016 tarihli ve 29787 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 669 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında; Gülhane Askerî Tıp Akademisi ve diğer asker hastaneleri (Girne Asker Hastanesi hariç) Sağlık Bakanlığına devredilmiştir. 
Bu kapsamda; sağlık konularına ait belgelerin çoğaltılan onaylı nüshaları; kamu kurum ve kuruluşlarının resmi yazılarına, gerçek ve tüzel kişilerin ise asker hastanesinin devredildiği ilgili hastane baştabipliği kanalıyla veya kurum arşivine yapacakları yazılı başvurulara istinaden gönderilmektedir.
Sağlık konuları kapsamında, başvuru sahipleri ve vekilleri ile resmi kurumlar tarafından yapılacak yazılı taleplerde, aşağıda yer alan bilgiler dilekçe veya talep yazılarında mutlaka belirtilmelidir. Dilekçeler başvuru sahibi tarafından imzalanmalı ve tarih atılmalıdır.
- Arşiv araştırması yapılacak kişinin kimlik bilgileri (adı, soyadı, baba adı, doğum yeri, doğum tarihi (gün, ay, yıl), nüfusa kayıtlı olduğu yer),  
-Doğum belgesi taleplerinde anne adı,  
-Adres ve iletişim bilgileri,  
-Statüsü (Sb./Asb./Me./Uzm.Erb./Erb/Er),
-Rütbe ve sicil numarası/tertibi,
-Hastane Adı,  
-Poliklinik Adı,  
-Rapor Tarihi ve Numarası,   
-Hastaneye Giriş/Çıkış Tarihleri,  
-Protokol ve Karantina Numarası,  
- Talep edilen belgenin bulunduğu klasör ve fihrist sıra numarası,
-Talep edilen belge ve talebin maksadı/konusu,
- Başvuru sahibinin müdafi/vekili tarafından yapılan taleplerde Vekâletname.
Sağlık ile ilgili konular kapsamında arşivden yapılacak bilgi ve belge taleplerine ilişkin dilekçe örneğine ulaşmak için tıklayınız.