EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı EĞT.A.K.LIĞI BİRLİKLERİNİN İHTİYACINI KARŞILAMAK MAKSADIYLA STOK SEVİYE ELEKTRİK MALZEMESİ MALZEME ALIMI.
İhale Usulü DOĞRUDAN TEMİN
İdare Adı : Eğitim Alay Komutanlığı
Adres : Eğitim Alay Komutanlığı Ihale Komisyon Alaşehir MANISA
Telefon : +902366530011-12
Faks : +902366530017
Elektronik Posta Adresi : eğt_al_ih_kom@mynet.com
Malın Niteliği ve Türü İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
Malın Miktarı İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR. İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
Mal Teslim Yeri EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI
Mal Teslim Tarihi İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
İhale Yeri EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI
İhale Tarihi 27.10.2021 10:30
İhale İlanı Metni
EĞT.A.K.LIĞI BİRLİKLERİNİN İHTİYACINI KARŞILAMAK MAKSADIYLA STOK SEVİYE ELEKTRİK MALZEMESİ MALZEME ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI
Karar Numarası:
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR/MANİSA (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ……………………………………………............................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dâhilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı:
b) Adresi: Eğitim Alay Komutanlığı Baklacı Mah. Alaşehir/MANİSA
c) Telefon numarası: 0236 653 00 11
ç) Faks numarası: 0236 653 00 12
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ………………………………………………………………………..
b) T.C. Kimlik No: …………………………………………………………………………………..
c) Vergi Kimlik No: ………………………………………………………………………………….
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi:………………………………………………………………
d) Telefon numarası: ………………………………………………………………………………..
e) Bildirime esas faks numarası: …………………………………………………………………..
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa):
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 – Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve özellikleri düzenlenen 27 Kalem Alımı bu sözleşmede belirlenen şartlar dâhilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak mal/malların miktarı:
5.1.1.1.
S.NU
MALZEMENİN ADI
İHTİYAÇ MİKTARI
ÖLÇEK
1
AKILLI VİDA 2,5 CM
2
PAKET
2
VİDA, AĞAÇ 1/4X7 CM.
400
ADET
3
LED AMPÜL 9 W
150
ADET
4
LED BANT ARMATÜR 36W
120
ADET
5
100 W. LED PROJEKTÖR
20
ADET
6
BANT, ELEKTRİK YALITIMI İÇİN
200
ADET
7
KROŞE ÇİVİLİ NO 4
20
PAKET
8
SİGORTA, TRİFAZE 25 A.
10
ADET
9
SİGORTA, TRİFAZE 32 A.
10
ADET
10
OTOMATİK SİGORTA, 3X16A
10
ADET
11
DEVRE KESİCİ, OTOMATİK SİGORTA, 1X16 A
10
ADET
12
OTOMAT SİGORTA 25A
10
ADET
13
SİGORTA ANAHTARLI OTOMATİK 1X32 A
10
ADET
14
KABLO TTR, 3X2.5 MM²
200
METRE
15
ANTİGRON KABLO 3*2,5
200
METRE
16
220 V. 10 A. PRİZ SIVA ÜSTÜ TOPRAKLI KAPAKLI
50
ADET
17
PRİZ SIVA ALTI
15
ADET
18
ANAHTAR, SIVA ALTI KOMİTATÖR
10
ADET
19
ANAHTAR SIVA ALTI TEKLİ
20
ADET
20
LED PANEL 60X60 CM SIVA ALTI (BEYAZ IŞIK)
6
ADET
21
ANAHTAR, KOMİTATÖR SIVA ÜSTÜ, ÇİFTLİ
15
ADET
22
E 27 ASMA DUY
20
ADET
23
KABLO BAĞI (100"LÜ PK.) 380 MM-7,6 MM)
25
PAKET
24
ERİYEN BANT
50
ADET
25
ENERJİ TASARRUFLU AMPÜL 20 WATT
50
ADET
26
LAMBA , TASARRUFLU SPİRAL AMPÜL 80 W
15
ADET
27
GECE LAMBASI
10
ADET
5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ………………………………………………………………………… (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.
Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dâhil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dâhil olan vergi, resim ve harçlar,
7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç), resim, harçlarla, sözleşmenin çoğaltılması da dâhil sözleşme giderleri sözleşme bedeline dâhildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dâhil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dâhil olan diğer giderler
7.2.1.Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, muayeneye hazır hale getirme ve muayene (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç), her türlü sigorta giderleri vb. sözleşme bedeline dâhildir.
7.2.2. Malzemeler Eğitim Alay Komutanlığına ALAŞEHİR/MANİSA teslim edilecektir. Nakliye ve alınan malzemeler idare tarafından gösterilen yere çalışır halde teslim etmek için gerekli kurulum için gerekli malzeme giderleri için yükleniciye ilave ücret ödenmeyecektir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme tasarısı
2) Diğer Belgeler:
a. Malzeme Özellik Çizelgesi
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren (kararın imzalanmasına müteakip gün) 365 ( Üçyüzaltmışbeş ) takvim günüdür.
Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. Eğitim Alay Komutanlığı ALAŞEHİR/MANİSA
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin imzalandığı gündür.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
Teslim Süresi: Yüklenici, mal/malları, işe başlama tarihinden itibaren 10 (On) takvim günü içerisinde, montajlanmış ve kullanıma hazır olarak defaten teslim edecektir. Ambalajlama işçiliği ve ambalajlama malzemesi için ayrıca ücret ödenmeyecektir.
Mal/mallar; Yüklenicinin kendisine veya tebligat için gösterdiği adrese yapılacak İşe Başlama Talimatının tebliğinden itibaren aşağıda belirtilen teslim programına uygun olarak teslim edilecektir. Sözleşmenin imzalandığı gün, İşe Başlama Talimatının tebliğ edildiği gün ve İşe Başlama Tarihi olarak kabul edilecektir.
Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Bundan dolayı gecikme cezası alınmaz. Tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk iş gününde yapılmaz ise sözleşmenin ceza ile ilgili madde hükümleri uygulanır. Teslimatlar iş günü ve iş saatlerinde yapılır.
Teslim edilen mal, kati kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde (ret edilme hali dışında) yükleniciye geri verilmeyecektir.
Teslim süresine muayenede geçen süreler dâhil değildir. Muayenede geçen süre; yüklenicinin malı ihale dokümanına uygun şekilde birliğe teslim ettiği tarihi takip eden günden başlayarak, muayene raporunun yükleniciye tebliğ tarihine (dâhil) kadar devam eden süredir.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere 2 (iki) iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kat’i teminat alınmayacaktır.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler Eğitim Alay Komutanlığı tarafından tanzim edilecek usulüne uygun belgelere istinaden, Kantin Başkanlığınca ödenecektir.
Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve ihale dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. Ödemeye esas para birimi TR (Türk Lirası)'dır.
12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren en geç 45 gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.
Madde 13 - Yüklenicinin yükümlülükleri
13.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri
13.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dâhilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
13.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
13.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dâhil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
13.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
13.2. Güvenlik önlemleri
13.2.1. Yüklenici;
a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak, zorundadır.
13.2.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
13.3. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
13.3.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
13.3.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
13.3.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
13.3.4. İhale dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.
13.4. Malların taşınması
13.4.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
13.4.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
13.5. Garanti ve bakım, onarım
13.5.1. Garanti: Yüklenici tarafından teslim edilecek malların kabulünden sonra asgari 730 takvim günü garanti süresi olacaktır. Yüklenici bu mallara ait garanti belgelerini İdare adına düzenletmek ve orijinal nüshalarını İdareye teslim etmekle mükelleftir. Alınan mallara ilişkin İdare adına garanti belgesi düzenlenmesinin mümkün olmaması durumunda yüklenici garantiye ilişkin taahhütleri içeren bir belgeyi İdareye sunmak zorundadır. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içerisinde tespit edilecek hata, ayıp ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi veya kuruluş tarafından giderilmesini Yüklenici üstelenecektir. Bu yükümlülüğün Yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde İdare, garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderleri Yüklenicinin alacağından keserek veya teminatını paraya çevirerek tahsil eder.
13.5.1.1. Yüklenici, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve isçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde isçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
13.5.1.2. Yüklenici, garanti süresi boyunca, malın kullanım kılavuzu veya diğer dokümantasyonunda belirtilen periyotlarda bakımını, her türlü sarf malzemesinin bedeli [yükleniciye] ait olmak üzere gerçekleştirecektir.
13.5.1.3. Malın arızalanması durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
13.5.2. Satış sonrası bakım, onarım ve yedek parça temini
13.5.2.1. Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 30 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.
13.5.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2, fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 3, fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 5 fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici mali değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.
13.5.3. Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkânsız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.
13.5.4. Garanti süresi içerisinde bozulan ve evsafını kaybeden malın yerine, yükleniciye yapılacak tebligatı müteakip 15 (onbeş) takvim günü içerisinde yenisi getirilerek muayeneye sunulacaktır. Muayeneye sunulan mal reddedildiği takdirde, bu malın yerine 15 (onbeş) takvim günü içinde 1 (bir) kez daha mal getirilebilecektir. Bu süre içinde hiç mal getirilmediği veya getirilen malın uygun görülmemesi halinde, Sözleşme yürürlükte ise 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20.(a) maddesine göre işlem yapılacaktır. Sözleşme süresi sona ermiş ise, teslim yerindeki Muhakemat Müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Garanti kapsamında malın değiştirilmesiyle ilgili nakliye ve muayene ücretleri de dâhil olmak üzere her türlü masraf Yükleniciye ait olacaktır. Sözleşme kapsamında alınan malın kullanımı esnasında problemlerle karşılaşılması halinde veya Garanti Süresi içerisinde malın niteliklerinin tespiti için veya bu süre içerisinde değiştirilerek yerine getirilen malın muayeneleri, yürürlükteki TSK. Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesindeki Kontrol Muayenesi esaslarına göre yapılacaktır.
Madde 14 - Ambalajlama
14.1. Sözleşme konusu mal, aksi kararlaştırılmadığı durumlarda, orijinal ambalajında teslim edilecektir. Ambalajlar belirtilen ölçü ve niteliklerde olacaktır. Ambalaj masrafları Yükleniciye aittir. Yüklenici, bu iş için ayrıca bir hak talebinde bulunmayacaktır. Yüklenici tarafından verilmesi gereken ambalajlar, İdareye bedelsiz olarak bırakılacaktır. Ambalajlama ve etiketleme ile ilgili diğer hususlar Malzeme İhtiyaç Çizelgesinde belirtildiği şekilde olacaktır.
14.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.
Madde 15 - Reklâm yasağı
15.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 16 - Fikri ve sınaî mülkiyet hakları
16.1. Yüklenici, Sözleşme hükümlerine göre sağlayacağı mal ve montaj sistemleri ile bunların herhangi bir parçasına ait marka, patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model hak bedellerini ödeyecektir.
16.2. Yüklenici üstlendiği yükümlülükleri yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınaî mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, cezai ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda İdareden herhangi bir talepte bulunamaz. Buna rağmen İdare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklı kalmak kaydıyla Yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine Yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınaî mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, İdareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır.
16.3. Yüklenici, mal üzerindeki fikri ve/veya sınaî mülkiyet konusu hak veya eser üzerindeki hakların lisanslarını İdare adına temin edecektir.
16.4. Sözleşme konusu malın İdare tarafından geliştirilmiş yeni bir patent, tasarım, buluş, faydalı model ve benzeri kapsamda olması halinde Yüklenici, bu fikri ve sınaî haklara tecavüz etmeyeceğini, kendisine teslim edilen proje veya teknik belgelere dayalı olarak herhangi bir sınaî mülkiyet iddiasında bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
Madde 17 - Sözleşmede değişiklik yapılması
17.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın montaj veya teslim yeri.
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
17.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 18 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
18.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
18.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
18.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
18.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
18.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
18.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
Madde 19 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
19.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
19.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 20 - Yüklenicinin vekili
20.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dâhilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
20.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 21 - Denetim, muayene ve kabul işlemleri
Teslim Edilen mal/malların muayenesi; ihtiyaç Listesi, Özellik Çizelgesi ile Sözleşmede belirtilen özelliklere göre, Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca yapılacaktır.
Sözleşme yapıldıktan sonra yüklenicinin taahhüdünden vazgeçmesi veya taahhüdünü, sözleşme hükümlerine göre uygun olarak yerine getirmemesi halinde İdare, sözleşmeyi fesheder.
Red edilen malın; muayene sonucunun yükleniciye tebliğ tarihinden itibaren, aynı gün içinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Bu süre içinde kaldırılmadığı takdirde, geçecek her gün için sözleşme tutarının 0.005 (bindebeş)’i oranında ceza verilecektir. Ancak bu cezalı süre hiçbir şekilde 3 (üç) günü geçemez. Geçtiği takdirde teslim yerindeki muhakemat müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Geçen süre içerisindeki malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden ya da evsafını kaybetmesi sonucu muhafazasına imkân kalmadığının muayeneyi yapan Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca belgelenmesi kaydıyla imha edilmesinden dolayı alıcı birlik ve kurum sorumlu olmayacaktır. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye, depolama tahlil ve imha işlemleri ücretleri yürürlükteki yasal mevzuatlar çerçevesinde tahsil edilir.
Gerekli durumda; muayene sırasında alınacak numune payları yükleniciye aittir. Bu sebeple; yüklenici malını teslim ederken, malla birlikte numune paylarını da idareye teslim edecektir. Muayene sırasında bozulan ambalajlar eski haline getirilecektir. Muayeneye sunulan malın önce bütünü incelenerek yeter sayıda numune saklı tutulur. Numune; mühürlü durumda ve özelliklerinin bozulmasına fırsat vermeden, Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığı tarafından, ilgili mevzuat ve idare tarafından belirlenmiş (İhale dokümanında belirlenmiş bir garanti süresi varsa, garanti süresinden az olmayacak şekilde) süre boyunca alıkonulur.
Muayene esnasında ambalajların tasarım ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
Muayene aşamasında gerekli her türlü alet, araç, gereç, ölçme cihazı ve yardımcı personel yüklenici tarafından karşılanacaktır. Getirilen mal/malların muayenelerinin gerektirdiği her türlü masraflar (istifleme, gruplama, teslim yerine indirme, muayeneye hazır hale getirme, ret olması halinde depolardan kaldırılıp götürülmesi, kutu, ip, mühür, mühür mumu, ambalaj vs.) yükleniciye aittir.
Her türlü muayene sonucu saymanlık tarafından yükleniciye tebliğ edilir. Ancak, yüklenicinin muayene esnasında hazır bulunması halinde, sonuç Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığı tarafından, yükleniciye imza karşılığı tebliğ edilir. Yüklenicinin imzadan imtina etmesi halinde durum bir tutanakla tevsik edilir ve tebliğ yapılmış sayılır. Mal niteliklerine uygun bulunmamış ise, tebligat ile birlikte muayene muhtırası ve eklerinin fotokopileri de yükleniciye gönderilir veya verilir.
Denetim, Muayene esnasında hasar gören ve tahrip edilen mal/mallar yüklenici tarafından değiştirilecektir.
Teslim süresi içerisinde getirilen mal/malların muayeneleri sonucunda uygun olmadığı tespit edildiğinde, yüklenici bu süre içinde malını alıp yenisini getirecektir. İşin süresi içinde uygun çıkmayan mallar yerine sadece 2 (İki) defaya mahsus olmak üzere yeniden getirilen malların muayenesi yapılır.
Mal/mallar, yükleniciye ait vasıtalar ile Eğitim Alay Komutanlığında İdare tarafından gösterilen yerlere /depolara kadar götürülecek, montajı yapılacak, çalışır vaziyette teslim edilecek ve nakliye yüklenici tarafından karşılanacaktır. Araçtan boşaltma işi yüklenici tarafından yapılacaktır. Nakliye ve boşaltma işi için ayrıca bir ücret ödenmeyecektir.
Yüklenici tarafından
Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 22 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
22.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin malzeme ihtiyaç çizelgesi ile sözleşmeye uygunluğu, bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dâhilinde varsa ilave görüşlerine de malzeme ihtiyaç çizelgesi ile sözleşme çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dâhilinde raporunda yer verir.
22.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
22.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır.
Madde 23 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
23.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, malzeme ihtiyaç çizelgesi ile sözleşmeye uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
Madde 24 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
24.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın vermiş olduğu kat’i teminat gelir kaydedilir, sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
24.2 Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kat’i teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
24.3. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve özel şartname ile sözleşmeye uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 2 defaya mahsus yükleniciye teslim imkânı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde kesin teminat gelir kaydedilir, sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
24.4. Yüklenici malı sözleşmenin imzalanmasını müteakip 10 takvim günü içinde teslim edecektir. Yüklenici söz konuş malları teslim süresi içinde teslim etmediği taktirde İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilir, sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 25 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
25.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
25.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, ayrıca protesto ve ihtar çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilerek kesin teminat hazineye irat kaydedilecektir.
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
c)Terör taahhütnamesine göre,
25.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
25.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
25.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
25.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kat’i teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,
hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kat’i teminat tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
25.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
25.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kat’i teminat iade edilir.
Madde 26 - Fesih tarihinin belirlenmesi
26.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 nci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
26.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 nci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan aylık toptan eşya fiyat endeksine göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
26.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 nci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 ncı maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 27 - Fesih halinde yapılacak işlemler
27.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
27.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
27.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
27.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
27.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
27.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle, gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 28 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
28.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya ihale dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 29 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkûmiyeti
29.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkûmiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
29.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkûmiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 30 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
30.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/işte gizli ayıpların olması halinde, malın malzeme ihtiyaç çizelgesi ile sözleşmeye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin malzeme ihtiyaç çizelgesi ile sözleşmeye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
30.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkânsız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerlerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 31 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu
31.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 nci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 32 - Anlaşmazlıkların çözümü
32.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde Alaşehir mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 33 - Hüküm bulunmayan haller
33.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 34 - Diğer hususlar
34.1. Sözleşmenin uygulanmasındaki yetkiler:
Eğitim Alay Komutanlığının yetkileri;
Yükleniciye, verilecek her türlü tebligatın yapılması,
Sözleşme hükümlerine göre işin takibi,
Sözleşmenin ilgili maddelerine göre; sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkması durumunda fesih talebi yazısının işlemlerin safahatını içerecek şekilde ve tebliğ şerhi bulunan noter ihtarnamesi (veya elden tebliğ) ile işlemlerin safahatına ilişkin (Muayene muhtıraları, tebligatlar, yüklenici dilekçeleri v.b.) belgeler eklenmiş olarak, sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkmasından itibaren 5 (beş) işgünü içerisinde İdareye gönderilmesi,
Mal/malların kati kabulü ve Sözleşmenin ilgili maddelerine göre teminatının çözülmesi (SSK’dan ilişiksiz belgesinin istenmesi durumunda, ilişiksiz belgesinin alınması, vergi borcu ve SGK borcu dâhil) için gecikmeksizin ve usulüne uygun olarak hazırlanacak, Birlik Komutanı veya Kurum Amirinin imzasına havi teminat iade yazılarının zamanında Doğrudan Temin Komisyonu Başkanlığına gönderilmesi.
Sözleşmenin ilgili maddelerine göre ihtar çekilmesi, sözleşmenin feshi, tazminat davası açılması, yasaklama talebi, kesin teminatın iadesi ile yüklenicinin ilgili yönetmeliğe göre usulüne uygun olarak talep ettiği iş bitirme belgesinin düzenlenmesi işlemleri,
Teslim yeri değişiklikleri, teslim programında değişiklik, sözleşme devri ve süre uzatımı,
Sözleşmenin uygulanmasına ve taahhüdün yerine getirilmesine ait herhangi bir hususun yargıya intikal etmesi halinde ve Sözleşmenin feshi halinde, Borçlar Kanunun 108. maddesi gereğince taahhüdün yerine getirilmemesi durumunda tazminat davası açılması için gerekli olan belgeler ile yasaklamaya ilişkin belgelerin hazırlanması.
Madde 35-Yürürlük
35.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 36 - Sözleşmenin imzalanması
36.1. Bu sözleşme OTUZALTI maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …./…./2021 tarihinde imza altına alınmıştır. Sözleşmenin 1 (Bir) nüshası İdarede muhafaza altına alınmıştır.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: Eğitim Alay Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902366530011-12
c.Fax Numarası: +902366530017
d.Elektronik Posta adresi: eğt_al_ih_kom@mynet.com