TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı 34 KISIM 34 KALEM İLAÇ VE TIBBİ SARF MALZEME ALIMI
İhale Usulü Doğrudan Temin
İdare Adı : TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI
Adres : TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI 06930 ETİMESGUT/ANKARA
Telefon : +903122431190
Faks : +903122443276
Elektronik Posta Adresi : fatih.civelek@msb.gov.tr
Malın Niteliği ve Türü 34 KISIM 34 KALEM İLAÇ VE TIBBİ SARF MALZEME ALIMI
Malın Miktarı 34 Kalem, 34 Kısım
Mal Teslim Yeri TSK SIHHYE İKMAL VE BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI ETİMESGUT/ANKARA
Mal Teslim Tarihi İŞE BAŞLAMA TALİMATININ TEBLİĞİNDEN İTİBAREN 10 TAKVİM GÜNÜ İÇİNDE
İhale Yeri TSK SIHHIYE İKMAL VE BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETİMESGUT/ANKARA
İhale Tarihi 17.05.2016 11:00
İhale İlanı Metni
1. TEKLİFLER 17 MAYIS 2016 SALI GÜNÜ SAAT 11.00’A KADAR KAPALI ZARF İÇİNDE TSK SHH.İKM. VE BKM. MRK.K.LIĞI (GENERAL ŞÜKRÜ SÜER KIŞLASI) ETİMESGUT/ANKARA ADRESİNE ELDEN VERİLECEKTİR.
2. TEKLİF EDİLEN FİYATLAR TL. OLARAK KDV. HARİÇ VERİLECEK, KDV. ORANI BELİRTİLECEKTİR.
3. ALIMLA İLGİLİ OLARAK;
A. Sözleşme yapılacak, sözleşme bedelinin %6 (yüzde altı)’sı oranında kesin teminat alınacaktır. Sözleşme süresi, işe başlama tarihinden itibaren 500 (Beşyüz) gündür.
B. Malzemeler; işe başlama talimatının tebliğinden itibaren 10(on) takvim günü içinde tek parti halinde TSK Shh.İkm.ve Bkm. Mrk. K.lığının Tşn.(Tük) 702 Mal Saymanlığı depolarına teslim edilecektir.
C. İstekliler tekliflerini, her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatların, miktarları ile çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden vereceklerdir. Bu alımda kısmi teklif verilebilecek olup, her bir iş kalemine en düşük fiyat teklifi veren istekli üzerine Doğrudan Temin kararı verilecektir.
D. Teslim süresi içinde getirilen mallar TSK Sıhhiye İkmal ve Bakım Merkezi Komutanlığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığı tarafından ihale dokümanına uygunluğu yönünden muayene edilecektir.
E. Komisyonca uygun bulunan istekli tarafından, teklif bedelinin binde 5,69 (beşvirgülaltmışdokuz)’u oranında karar pulu bedeli, binde 9,48 (dokuzvirgülkırksekiz)’i oranında sözleşme damga vergisi ve % 6 (Yüzdealtı) ‘sından az olmamak üzere kesin teminat işe başlama talimatının tebliğinden önce yatırılacaktır. Ayrıca;
(I). MESLEKİ FAALİYETİN SÜRDÜRÜLDÜĞÜNE DAİR 2016 MALİ YILINDA ALINMIŞ TİCARET VE/VEYA SANAYİ ODASINA VEYA İLGİLİ MESLEK/ESNAF ODASINA KAYITLI OLDUĞUNU GÖSTERİR BELGEYİ,
(II). TEKLİF VERMEYE YETKİLİ OLDUĞUNU GÖSTEREN;
* GERÇEK KİŞİ OLMASI HALİNDE NOTER TASDİKLİ İMZA BEYANNAMESİNİ,
* TÜZEL KİŞİ OLMASI HALİNDE TİCARET SİCİL GAZETESİ VEYA BU HUSUSLARI TEVSİK EDEN BELGELER İLE TÜZEL KİŞİLİĞİ NOTER TASDİKLİ İMZA SİRKÜLERİNİ alım heyetine verecektir.
İRTİBAT BİLGİLERİ TEL: 243 11 90 / 91’den 2141 – 2142 - FAKS: 244 95 99
İHTİYAÇ LİSTESİ
S.NU. TEKNİK ŞARTNAME ETKEN MADDE / TEKNİK ŞARTNAMEYE İLAVE İDARİ HUSUSLAR AMBALAJ ŞEKLİ BİRİMİ TEDARİK EDİLECEK TOPLAM MİKTAR
1 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Asetilsalisilik Asit 0.5 g 20 Tablet ADET 3100
2 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Feniramin Hidrojen Maleat 12,5 mg/1g 25 g/Tüp ADET 890
3 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Undesilenik asit % 0.5 + Çinko undesilenat % 0.5 + Borik asit % 5.0 + Salisilik asit % 2.0 100 g/Kutu ADET 2000
4 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Beklometazon dipropionat 7,5mg/30g 30 g/Tüp ADET 300
5 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Vit B1 25 mg/2 ml + Vit B2 2 mg/2 ml + Vit B6 5 mg/2 ml + Niasinamid 50 mg/2 ml + D-pantenol 8.6 mg/2 ml 5x2 ml Ampul ADET 2200
6 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Dekspantenol 50 mg/g 30 g/Tüp ADET 1500
7 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Feniramidol 800 mg/3ml 3x3 ml Ampul ADET 2000
8 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Diosmin 450 mg + Hesperidin 50mg 30 veya 60 Tablet/Blister ADET 9960
9 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Nitrofurazon % 0,2 56 g/Tüp ADET 650
10 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Kalsiyum karbonat 680 mg+ Magnezyum karbonat 80 mg 48 Tablet/Blister ADET 12760
11 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Mukopolisakkarid Polisülfat 445 mg/100 g 40 g/Tüp ADET 100
12 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Metil Salisilat %15 + Mentol %10 50 g/Tüp ADET 600
13 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Aluminyum hidroksiklorür 0.190g/1g + Triklozan 0.01g/1g 30 g/Tüp ADET 260
14 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Gamabenzen Heksaklorid %1 60 ml/Şişe ADET 200
15 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Efedrin HCl 20mg/15ml + Diprofilin 200mg/15ml + Potasyum iyodür 300mg/15ml 150 ml/Şişe ADET 500
16 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Metoklopramid HCI 10 mg 20 veya 40 Tablet/Blister ADET 6350
17 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Simetikon 80mg 50 Tablet/Blister ADET 5000
18 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Hiyosin N-Butil Bromür 20 mg/ml 6x1ml Ampul ADET 5000
19 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Naproksen %10 50 g/Tüp ADET 2000
20 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Oksolamin fosfat 10 mg 120 ml/Şişe ADET 610
21 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Tiyokolşikosid 8 mg 20 Kapsül ADET 6000
22 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Betametazon dipropiyonat 0.5 mg/g + Gentamisin 1 mg/g 15 g/Tüp ADET 600
23 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Parasetamol 500mg + Pseudoefedrin HCl 30mg + Dekstrometorfan HBr 20mg 20 Tablet/Blister ADET 20000
24 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Laktüloz 667 mg 250 ml/Şişe ADET 400
25 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Nitrofurantoin 50 mg 30 Kapsül/Blister ADET 4000
26 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Hiyosin N-butil bromür 10 mg + Parasetamol 500mg 20 Tablet/Blister ADET 6000
27 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Mepiramin maleat 15 mg/g + Lidokain HCI + 15 mg/g + Dekspantenol 50 mg/g 30 g/Tüp ADET 250
28 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Doksisiklin 100 mg 14 Kapsül/Blister ADET 4900
29 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Tobramisin %0,3 5 g/Tüp ADET 300
30 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Fluokortolon 0.92 mg + Fluokortolon Kapronat 0.95mg 10 g/Tüp ADET 1300
31 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Vitamin C 500 mg 20 Tablet/Blister ADET 14000
32 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Vitamin C 500 mg/5ml 5x5 ml Ampul ADET 2000
33 TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 Mannitol 20 g/100 ml 500 ml/Torba (Setsiz) ADET 220
34 ÖZKUV.2015/20 AĞUSTOS 2015 / 3.2.38 1'LİK AMBALAJ ADET 2600
44.4. TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEKNİK ŞARTNAMESİ TSK BEŞERİ TIBBİ ÜRÜN TEK.ŞRT.NO: 4 MART 2014 SAYILI TEKNİK ŞARTNAMEYE ATIFTA BULUNULAN İDARİ HUSUSLAR
- Teknik şartnamenin 3.1.1. maddesi :
Satın alınacak beşeri tıbbi ürünün cinsi ve miktarı malzeme listesinde belirtildiği gibi olacaktır.
- Teknik şartnamenin 3.1.2. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 3.2.2. maddesi :
İlave hususlarda belirtildiği gibi olacaktır.
- Teknik şartnamenin 3.2.3. maddesi :
Son kullanma tarihi dolacak olan beşeri tıbbi ürünlerin, son 1 (bir) ay kala idare tarafından yükleniciye yazı ile bildirilmesine müteakip miadı en az 6 (altı) ay ile değişimi yüklenici tarafından sağlanacaktır.
- Teknik şartnamenin 3.2.4. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 3.2.5. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 3.3.3. maddesi :
Beşeri Tıbbi ürünlerin iç veya dış ambalajlarında” İHALE MALIDIR.SATILAMAZ” ibaresi bulunacaktır.
- Teknik şartnamenin 3.3.4.6. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 3.3.5. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 3.3.6. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 3.3.7. maddesi :
a. Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamındaki ürünlerin veya cihazların satın alımlarında, teslim edilecek malzemenin ambalajları üzerinde; Lot, parti, seri numarası, son kullanma tarihleri ve TİTUBB’’da yer alan şekliyle UBB Kodu (BARKOD)’nun iç ve dış ambalajlarında bulunacaktır.
b. Ambalajlama ve etiketleme orijinal olacaktır.
-Teknik şartnamenin 4.4. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 5.1.2. maddesi :
Teknik Şartnamenin 5.1.2. maddesinde belirtilen tüm masraflar yüklenici tarafından karşılanacaktır.
- Teknik şartnamenin 5.1.3. maddesi :
Bu madde boş bırakılmıştır.
- Teknik şartnamenin 5.1.4. maddesi :
Teknik Şartnamenin 5.1.4. maddesinde belirtilen tüm hususlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
44.5. ÖZEL KUV.K.LIĞININ AĞUSTOS 2015 TARİH,ÖZKUV.2015/20 NUMARALI”SAHRA TİPİ ACİL İLKYARDIM-CANLANDIRMA ÇANTASI MUHTEVİYATI TEKNİK ŞARTNAMESİ“NDEN ATIFTA BULUNULAN İDARİ HUSUSLAR
MALZEMENİN CİNSİ
TEKNİK ŞARTNAME
TEKNİK ŞARTNAMEYE İLAVE İDARİ HUSUSLAR
ABDOMİNAL BİREYSEL İLK YARDIM SARGI BEZİ
ÖZKUV.2015/20 AĞUSTOS 2015 /
(a)3.1.1.
2600 ad.Abdominal Bireysel İlkyardım Sargı Bezi(1 ad.lik ambalajlarda)
(b)3.2.38. ve alt maddelerindeki hususlar aranacaktır.
(c)3.3.1. orijinal ambalajında ve “İhale Maldır.Satılamaz” ibaresi olacaktır.
(d) Yukarıdaki madde haricinde diğer maddeler aranmayacaktır
44.2. Doğrudan Temin alımlarında; İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:
a. Teklif veren istekli Ecza Deposu ise “Ecza Depo Ruhsatnamesi”
b. Teklif veren istekli İmalatçı/üretici ise; İmalatçı ve veya üretici olduğunu gösteren belgeler,
c. İthalatçılar için, ithalatçı olduğunu gösteren belgeler sunulacaktır.
44.6. İLAVE EDİLECEK DİĞER HUSUSLAR:
- Alımı yapılacak olan sarf malzemelerinden teknik şartnamesinde veya teknik şartnameye atıfta bulunulan idari hususlarda malzemelere ait son kullanım miad tarihi ile ilgili bir husus belirtilmiş ise teknik şartnamesinde veya teknik şartnameye atıfta bulunulan idari hususlarda belirtilen miad tarihine göre işlem yapılacaktır.
- Eğer teknik şartnamesinde veya teknik şartnameye atıfta bulunulan idari hususlarda malzemeye ait miad ile ilgili bir husus belirtilmemiş ise alınacak malzemelerden son kullanım tarihli miadlı olanlar için teslim tarihinden itibaren en az 12 (oniki) aylık son kullanma tarihli olması aranacaktır. Alımı yapılacak malzemelerden son kullanım tarihli miadlı olmayanlar için bu husus aranmayacaktır.
- Mallar; Sarf Malzemesi olduğundan garanti, garanti belgesi aranmayacaktır. Mallar miat sürelerince yüklenici tarafından bu madde ile garanti edilmiş sayılacaktır. Ayrıca İhale konusu mal ile ilgili olarak 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkında kanun hükümlerine göre işlem yapma hakkı da saklıdır.
- Miat süresi içerisinde bozulan ve evsafını kaybeden malların yerine tebligatı takiben 30 (OTUZ) takvim günü içerisinde yenisinin getirilerek muayeneye sunulacağına, bu yapılmadığı takdirde bu yolda yapılacak her türlü masrafın ve ceza uygulamasının üstlenileceğini yüklenici taahhüt eder.
- Evsafını kaybetmiş malların yerine getirilen yeni malların kati kabulünü müteakip, evsafını kaybetmiş mallar yükleniciye iade edilir.
- 30 (OTUZ) gün içerisinde malın yenisi getirilmez ise, hakkında gerekli yasal işlem yapılacaktır.
- Bozulanın yerine getirilen malın muayenede uygun bulunmaması halinde 30 (OTUZ) günlük süreyi aşmamak şartıyla bir defaya mahsus yenisi getirilebilecektir.
- Değiştirmede, geliş, gidiş, nakliye ve muayene ücretleri de dahil her türlü masraflar yükleniciye ait olacaktır.
- İstekliler ve teklif ettikleri ürün/ürünler T.C. İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası (TİTUBB) sistemine kayıtlı ve tıbbi cihaz/ürünler için yapılan kayıtlarda/bildirimlerde “T.C. Sağlık Bakanlığı Onaylıdır” ibaresi aranacaktır. Ayrıca piyasaya tıbbi cihazlar/ürünler arz eden ve ihaleye teklif veren isteklilerin, TITUBB’da ilgili ürünlerin tedarikçi firmalarının (üretici/ithalatçı) bayisi olarak tanımlanmış olması gerekmektedir. İhaleye teklif veren istekli; tedarikçi firma (üretici/ithalatçı) ise kendisine ait, bayi ise tedarikçi firma ve bayisi olarak tanımlandığını gösterir TITUBB kayıtlarını (T.C. Sağlık Bakanlığı ilgili web sitesinden alınan kayıt belgeleri), teklif ettikleri ürün/ürünlere ait TITUBB kayıtları ile birlikte İhale Komisyon Başkanlığına sunacaklardır. İhale komisyon başkanlığı istekliler ve teklif ettikleri ürünlerin T.C. Sağlık Bakanlığının ilgili web sitesinden kayıtlı olup olmadığından teyidini yapacaktır.
T.C. Sağlık Bakanlığının 23.03.2015 tarihli 2015/09 sayılı " Tıbbi Cihazlarla ilgili Mal ve Hizmet Alımı İşlemleri" konulu genelgesi gereğince; aday veya isteklilerin T.C. İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası’na (TİTUBB) kayıt veya bildirimi aranması zorunludur. Aday veya isteklinin, teklif edilen ürünün imalatçı veya ithalatçısı (tedarikçi firma) olmadığı durumlarda, ürünün tedarikçi firmasının bayii olduğuna dair TİTUBB kayıt veya bildirimi aranacaktır. Ürünlerin veya cihazların satın alımlarında, alımı yapılacak ürünlerin TİTUBB’da tedarikçi firma altında Sağlık Bakanlığı tarafından kayıt veya bildirim işlemi tamamlanmış olması şartı aranacaktır. Aday veya isteklilerden Tıbbi Cihaz Yönetmeliklerinin öngördüğü AT Belgelerini (CE/EC sertifikaları, uygunluk Beyanı) ibraz etmeleri istenmeyecektir. Özellikle genel laboratuvar amaçlı cihazlar olmak üzere Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamında olmayan ürünler veya cihazlar için TİTUBB kayıt veya bildirimi aranmayacaktır.
Herhangi bir ürünün ya da cihazın Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri kapsamında olup olmadığına, üretim-kullanım çerçevesinden üreticiler karar vermektedir. Yönetmelikler kapsamında belgelendirilerek üretilen tıbbi cihazlar için TİTUBB´a kayıt-bildirim başvurusu yapılmaktadır. Eğer ürün, üreticisi tarafından Yönetmelikler kapsamında belgelendirilmemiş ise ( Tıbbi Cihaz Yönetmeliği kapsamında değilse) TİTUBB´a kayıt/bildirim işlemi yapılmamaktadır. Satın alma işlemlerinde, yönetmelikler kapsamında olup olmadığı hakkında tereddüt oluşan ürünler için üreticinin/ ithalatçının yönetmelikler kapsamında olmadığı ile ilgili beyanı esas alınarak işlemler yürütülecektir. Bu durumda ayrıca belge aranmayacaktır. Ancak içerik ve özellikleri ile aynı olan iki ürün hakkında çelişkili belge/kayıtlar mevcut ise idare bu ürünlerin yönetmelikler kapsamına girip girmediği konusunda tereddüde düşer ise durum ilgili belgeler T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kuruluna intikal ettirilerek görüş alınacaktır.
İhale tekliflerinin değerlendirilmesi ve muayene/kabul aşamalarında ilgili tıbbi cihazların www.titck.saglik.gov.tr adresinden uyarı sistemi çerçevesinde takipleri yapılacaktır.
Firmaların TİTUBB’da kayıtlı, teklif ettikleri barkod no’lu ürünleri teslim edip etmedikleri muayene/kabul işlemleri esnasında aranacaktır.
Madde 30 - Denetim, muayene ve kabul işlemleri
30.1. Yüklenici taahhüt konusu malı/malları ihale dokümanına ve sözleşmesine uygun şekilde idarenin deposuna teslim ettikten sonra muayene ve kabul işlemlerine başlanması için malı teslim ettiği saymanlığa yazılı olarak müracaat edecektir. Yüklenici firmanın yazılı müracaatında tebligatlarda kullanılmak üzere adres, telefon numarası, faks numarası ve elektronik posta adresi (e-mail adresi ) belirtilecektir. Muayene için müracaat tarihi yüklenicinin muayeneye hazır olduğunu bildirdiği evrakın saymanlık kayıtlarına giriş tarihidir. İdare, bu başvurunun saymanlık kayıtlarına giriş tarihini müteakip en fazla 5 (beş) iş günü içerisinde muayene işlemlerini başlatır.
Saymanlık, müracaatın kendisine ulaşmasını müteakip 2 (iki) iş günü içerisinde muayene muhtırasını düzenleyerek ilgili Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığına ulaştırır. Muayene muhtırasına yüklenicinin dilekçesi eklenir.
Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığı veya bağlı olduğu Komutanlık tarafından yükleniciye ve ilgili mal saymanlığına muayene ve kabul işlemlerinin yapılacağı tarih ve saat yazılı olarak bildirilir. (Yazılı bildirim iadeli taahhütlü mektup veya faks veya elektronik posta veya elden teblig yolu ile yapılabilecektir.) Yükleniciden belirtilen yer, gün ve saatte kendisinin veya yetkili temsilcisinin hazır bulunması istenir. Bildirim imza karşılığı yüklenici veya kanuni temsilcisine elden tebliği edilmek suretiyle de yapılabilir.
Bununla birlikte yüklenici muayene tarih ve saatini öğrenmek için Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığı ile koordinasyonunu kurar.
Malın Muayeneye Hazırlanması ve Muayeneye İlişkin Yüklenicinin Görevleri :
Muayene edilecek malın tamamının incelenmesini kolaylaştıracak bir düzende bulundurulması, numune alımı ile ilgili her türlü aparat ve malzemenin hazır edilmesi, usulüne uygun ve kolay muayene yapılabilmesi için muayene başlamadan önce malın belirli bölümlere ayrılmasından yüklenici firma sorumludur.
Muayene masrafları, muayene esnasında dizayn ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici firma sorumlu olacaktır.
Denetim ve muayeneler için lüzumlu her türlü personel, test cihazı ve ortam yüklenici firma tarafından temin edilecektir.
Muayene esnasında , Yürürlükte bulunan TSK Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul işlemleri Yönergesine uygun olarak alınacak numune payları yükleniciye aittir. Ancak birim fiyatı 100(yüz) tl’yi geçen malzemelerin numune payları yüklenicinin teslimatından sayılacaktır. Alınan numuneler nedeniyle muayene esnasında malzemede meydana gelen noksanlıklar yüklenici tarafından 3 (üç) iş günü içinde tamamlanacaktır.
Muayene Yeri ve Makamı :
Maların Muayenesi TSK Shh.İkm.ve Bkm.Mrk.K.lığı Muayene ve Kabul Komisyonunca halen yürürlükte bulunan Mal Alımları Denetim Muayene Ve Kabul İşlemlerine dair yönetmelik , TSK Mal ve Hizmet Muayene Yönergesi ve Ekli Teknik Şartname dahilinde yapılacaktır. Muayene sırasında yüklenici veya yetkili temsilcisi hazır bulanabilir.
Muayenede izlenecek yöntem :
Muayenelerde önce fiziksel nitelikler kontrol edilir. Malın fiziksel muayenesinde nitelikleri uygun ise varsa laboratuvar /fonksiyon muayenesine geçilir. Fiziksel niteliklerinin tamamı ihale dokümanında belirtilen hükümlere uygun bulunmayan malın numuneleri, laboratuvar /fonksiyon muayenelerine gönderilmez. Fiziksel muayenede niteliklerin bazıları uygun çıkmazsa muayene yarıda bırakılmaz, muayene işlemi tamamlanır.
Yükleniciler, fiziksel muayene sonucu verilen red raporuna, red raporunun tebliğinden ( elden tebliğ veya fax veya elektronik posta veya iadeli taahhütlü mektupla yapılabilecektir.) itibaren usulüne göre 2(iki) işgünü içinde yazılı olarak itiraz ederek ikinci bir muayeneyi isteyebilirler. Bu takdirde, mal aynen korunmak suretiyle ilk muayenede bulunmamış olan kişilerden kurulacak en az üç kişilik ikinci bir komisyona muayene yaptırılır. Bu komisyonun vereceği kararlar kesin olup, muayene ve kabulün bu karar esas alınarak sonuçlandırılır.
İkinci komisyon fiziksel muayenede itiraz konusu olan kalemleri inceler. Sonuç olumsuz ise red raporu verilir. Bu durumda laboratuvar/ fonksiyon muayenelerine geçilmez ve bu rapora itiraz edilemez. Sonuç olumlu ise İhale dokümanı ve sözleşmesinde belirtilmesi durumunda laboratuvar / fonksiyon muayenelerine geçilir.
İhale dokümanı ve sözleşmesinde belirtilmesi durumunda fonksiyon testi yapılır/ yaptırılır. İhale dokümanı ve sözleşmesinde aksine bir hüküm yok ise fonksiyon testi, öncelikle komisyon tarafından icra edilir. Bunun mümkün olmaması durumunda TSK ve diğer kamu imkanları araştırılarak yaptırılır. Fonksiyon testinin yapılabilmesi için ihale dokümanı veya sözleşmesinde aksine bir hüküm yok ise, yüklenici: gerekli her türlü ortam, alet ve avadanlığı, muayeneden önce hazırlamakla yükümlüdür.
Laboratuvar muayenesi gerektiği takdirde Muayene ve Kabul Komisyonu ihale dokümanında yer alan laboratuvar muayenelerine ilişkin bütün niteliklerin test ve analizlerini yürürlükteki Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemleri Yönetmeliği ve TSK Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesine uygun olarak ve yine yönetmelik ve yönergede belirlenen laboratuvarda (ilk muayene ve itiraz muayenesi dahil) yaptırmaktan sorumludur.
Askeri laboratuvarda yapılamayan analizlerin yapılabilmesi için numuneler muayene komisyonunca resmi veya özel laboratuvarlara sevk edilecektir. Sevk evrağında muayene ücretinin yüklenici tarafından ödeneceği belirtilecektir. Yükleniciye muayene ücretinin kendisi tarafından ödeneceği numunenin laboratuara sevkinden önce tebliğ edilecektir. Muayene komisyonu tarafından resmi veya özel laboratuarlara numunenin sevk edildiğinin yükleniciye tebliğinden itibaren yüklenici 5 (beş) iş günü içerisinde muayene ücretlerine ait ödeme belgelerini muayene komisyonuna ibraz edecektir. Muayene komisyonu bu ödeme belgelerinin ‘ASLI GİBİDİR’ veya ‘ASLININ FOTOKOPİSİDİR’ damgalı ve onaylı bir suretini malı teslim alan mal saymanlığına gönderecektir.
İtiraz Muayeneleri:
Yükleniciler, fiziksel muayene sonucu verilen red raporuna, red raporunun tebliğinden itibaren usulüne göre 2(iki) işgünü içinde yazılı olarak itiraz ederek ikinci bir muayeneyi isteyebilirler. Bu takdirde, mal aynen korunmak suretiyle ilk muayenede bulunmamış olan kişilerden kurulacak en az üç kişilik ikinci bir komisyon muayenede itiraz konusu olan kalemları inceler. Bu komisyonun vereceği kararlar kesindir. Laboratuvar muayenelerinde ise diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait hakem laboratuarlarına sevk edilir ve bu hakem laboratuarlarının kararı kesindir.
Red Edilen Malın Depodan Kaldırılması:
Getirilen malların şartlara uygun olmadığı tespit edilerek geri çevrilmesi lazım gelen hallerde yükleniciye tebliğini müteakip 2 (İki) gün içinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Kaldırmadığı takdirde; her geçen gün için %0,05(ONBİNDE BEŞ)’i oranında ceza uygulanır. Ancak bu sure 2 (İKİ) günü geçemez. Geçtiği takdirde malın bulunduğu yerde bozulması veya eksilmesi durumundan dolayı herhangi bir hak iddia edilemez.
Muayenede Kısmi Kabul Yapılıp Yapılamayacağı :
Muayenede kısmi kabul yapılabilecektir. Muayeneye sevk edilen malzemeler ayrı ayrı değerlendirmeye tabi tutulacak ve muayene sonucunda kabul edilen malzemelerin bedeli usulüne uygun düzenlenecek belgelere istinaden ödenecektir. Muayenede red edilen diğer malzemeler için süreç devam edecektir.
Muayene Sonucunun Tebliği :
Muayene raporlarının yükleniciye tebliği ( elden tebliğ veya fax veya elektrnik posta veya iadeli taahhütlü mektupla) TSK Shh.İkm.ve Bkm.Mrk.K.lığı 702 Mal Saymanlığınca her ayın sonunda aynı ay içinde teslim edilen malzemeler için topluca yapılacaktır. Fiziki (fonksiyon dahil) muayeneler sırasında yüklenici veya yetkili Temsilcisi bulunabilir. Hazır bulunursa muayene neticesi yazılan rapor yükleniciye veya yetkili Temsilciye imza ettirilir. Yazılan raporu imzalamadığı takdirde bu durum tutanak altına alınarak keyfiyet rapora yazılır.
Yüklenici fiziksel muayenede bulunmuş ve yazılan raporu imza etmiş ise veya raporu imza etmemesi halinde keyfiyet tutanak tutularak raporda belirtilmiş ise sonuç yükleniciye tebliğ edilmiş sayılır.
Normal teslim süresinin son günü getirilen malın muayene sonucunun red çıkması durumunda; süre bitmiş sayılacak ve durum yükleniciye aynı gün faks çekilerek ya da elden tebliğ edilerek yada elektronik posta ile bildirilecektir. Yükleniciye ihtarname ile tanınan ihtarlı sürenin son günü getirilen malların red çıkması halinde de aynı işlem uygulanacaktır.
Taahhüt konusu malın son kullanma tarihinden önce evsafını kaybettiğinin tespit edilerek belgelenmesi halinde, yüklenici yazılı tebligatla verilen süre içerisinde, aynı miktarlardaki yeni mal ile değiştirmeye ve muayeneye sunmaya mecburdur. Yeni malın kat’i kabulünü müteakip evsafını kaybetmiş mallar yükleniciye iade edilir. Değiştirmede geliş-gidiş, nakliye ücretleri ve diğer tüm giderler yükleniciye aittir.
30.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI
b.Telefon Numarası: +903122431190
c.Fax Numarası: +903122443276
d.Elektronik Posta adresi: fatih.civelek@msb.gov.tr