ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı Kışla Sıcak Su ve Buhar Kazanları Basınç Testlerinin Yaptırılması.
İhale Usulü 22/D
İdare Adı : ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI
Adres : ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI 06790 ETİMESGUT/ANKARA
Telefon : +903122491110-17(3021-3022)
Faks :
Elektronik Posta Adresi :
Malın Niteliği ve Türü Kışla Sıcak Su ve Buhar Kazanları Basınç Testlerinin Yaptırılması.
Malın Miktarı 20 (Yirmi) Kalem 42 (Kırkiki) Adet Sıcak Su Kazanı ve 7 (Yedi) Kalem 13 (Onüç) Adet Buhar Kazanı Olmak Üzere Toplam 27 (Yirmiyedi) Kalem 55 (Ellibeş) Adet Kazan. KALEM
Mal Teslim Yeri ZIRHLI BİRLİKLER OKULU VE EĞİTİM TÜMEN KOMUTANLIĞI
Mal Teslim Tarihi 30 (Otuz) Gün
İhale Yeri ZIRHLI BİRLİKLER OKULU VE EĞİTİM TÜMEN KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETİMESGUT/ANKARA
İhale Tarihi 24.05.2017 11:00
İhale İlanı Metni
S.NU. MALZEMENİN ADI MİKTARI BİRİMİ BİRİM FİATI (TL) TUTARI (TL)
- 20.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 40.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 3 ADET
- 50.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 73.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 2 ADET
- 90.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 100.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 3 ADET
- 150.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 4 ADET
- 175.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 3 ADET
- 200.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 2 ADET
- 225.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 300.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 5 ADET
- 330.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 400.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 2 ADET
- 450.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 500.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 2 ADET
- 700.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 2 ADET
- 800.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 4 ADET
- 1.000.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 1.250.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 1 ADET
- 4.000.000 KCAL/H Sıcak Su Kazanı 2 ADET
- 700.000 KCAL/H Buhar Kazanı 2 ADET
- 1.200.000 KCAL/H Buhar Kazanı 2 ADET
- 1.250.000 KCAL/H Buhar Kazanı 1 ADET
- 1.500.000 KCAL/H Buhar Kazanı 1 ADET
- 2.250.0000 KCAL/H Buhar Kazanı 3 ADET
- 2.400.000 KCAL/H Buhar Kazanı 2 ADET
- 2.500.000 KCAL/H Buhar Kazanı 2 ADET
TOPLAM TUTAR (KDV HARİÇ)
KIŞLA SICAK SU VE BUHAR KAZANLARI BASINÇ TESTLERİNİN YAPTIRILMASI HİZMET ALIMINA AİT TEKNİK ÖZELLİKLER
1)KONU
1.1. Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı bünyesindeki sıcak su ve buhar kazanlarının basınç testine hazırlanması, testin yapılması ve testten sonra tekrar devreye alma işlemlerine ait metotları ve diğer hususları kapsar.
2)GENEL HUSUSLAR
2.1. Uygulama gerçekleştirilecek iş kalemlerinde kullanılacak tüm malzemeler güncel ve yürürlükte olan tüzük, yönetmelik ve kanunlara uygun olacaktır.
2.2. Basınç testine hazırlama, testin yapılması ve basınç testi sonucunda ilgili kazanların işletmeye alınması aşamalarında ihtiyaç duyulacak tüm malzemeler yüklenici tarafından tedarik edilecektir.
2.3. Basınç testini yapacak olan yüklenicinin Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından verilen akreditasyon sertifikasına sahip olması (basınç testi yapmaya yetkili) ve sertifika geçerlilik tarihinin söz konusu işin sözleşme süresine uygun olması şartı aranmaktadır.
2.4. Basınç testleri esnasında oluşabilecek tüm maddi ve resmi masraflar yükleniciye aittir.
3)İSTEK VE ÖZELLİKLER
3.1. SICAK SU VE BUHAR KAZANLARININ BASINÇ TESTİNE HAZIRLANMASI, TESTİN YAPILMASI VE TEST SONRASI DEVREYE ALINMASI:
3.1.1. BASINÇ TESTİNE HAZIRLANMASI
3.1.1.1. Öncelikle testin sağlıkla yapılabilmesi için kazanlar soğuk olacaktır.
3.1.1.2. Kör flanşla kazan vanaları (Emniyet ventilleri, ana buhar çıkış vanası, blöf vanası ve prosestatlar körlenecektir. (Buhar Kazanları için)
3.1.1.3. Kapalı genleşme deposuna giden boru ve tüm kazan vanaları (Emniyet ventilleri, sıcak su gidiş, dönüş vanaları, blöf vanası) kör flanşla körlenecektir. (Kapalı Genleşme Depolu Sis.İçin)
3.1.1.4. Kazan vanaları (sıcak su çıkış, dönüş vanaları, blöf vanası) körlenecektir. Emniyet gidiş ve dönüş boruları flanşlar arasına en az 2 mm. kalınlığında saç parça koyularak körlenecektir. (Açık Genleşmeli Depolu Sis.İçin)
3.1.1.5. Sıcak su gidiş dönüş vanaları kapatılacaktır.
3.1.1.6. Kazan boşaltma (blöf) vanası kapatılacaktır.
3.1.2. BASINÇ TESTİNİN YAPILMASI
3.1.2.1. Basınç tulumbası ile kazana etiket üzerinden belirtilen test basınç (Kazan İşletme basıncının 1,5 katı) değerine kadar yavaş yavaş su verilerek Kazan tamamen su ile doldurulacaktır. Test basıncına ulaşıldığında vana kapatılacaktır.
3.1.2.2. Kazan 30 (Otuz) dakika süre ile basınç altında gözlemlenecektir. Sızıntı tespit edilmesi halinde sızıntıyla ilgili bilgiler rapora eklenecektir. (Geometrik şekil olarak en üst noktasına kadar) ; Su kaba kirleticiler içermeyecek ve su sıcaklığı 20-40 ºC aralığında olacaktır.
3.1.2.3. Kazana su doldurulurken ve kazan basınçlı su ile şartlandırıldığı süre içerisinde, meydana gelebilecek sızıntı, yarık, delinme, kazan gövdesinde gözle görülür deformasyonlar ve şekil bozuklukları tespit edilmesi durumunda test iptal edilerek, idare tarafından kazanın tamiratının yapılmasını müteakiben, basınç testi yüklenici tarafından tekrarlanacaktır. (Yüklenici yukarıda belirtilen hususlardan dolayı yapılan ikinci test için ayrıca ücret talep etmeyecektir. Ancak kazan onarımından dolayı ikinci testin gecikmesi, kabule engel sayılmayacaktır.)
3.1.2.4. Test sonucunda kazanın basıncı yavaş yavaş düşürülecektir.
3.1.3. BASINÇ TESTİNDEN SONRA DEVREYE ALINMASI
3.1.3.1. Körlenen emniyet ventilleri açılacaktır.
3.1.3.2. Sıcak su gidiş dönüş vanaları açılacaktır.
3.1.3.3. Kazan boşaltma (Blöf) vanası açılacaktır.
3.1.3.4. Körlenen emniyet gidiş dönüş boruları açılacaktır.
3.1.3.5. Kazan üzerindeki vanaların, flanşların cıvatalarının tamam ve her birinin yeterince sıkı olduğu, vanaların çalışır durumda olduğu kontrol edilecektir.
3.1.3.6. Kazana irtibatlı, göstergelerin emniyet vanası bağlantılarının tamam olduğu kontrol edilecektir.
3.1.3.7. Hava ve gaz kanallarının üzerindeki kapak gözetleme deliği vs.nin kapalı olduğu kontrol edilecektir.
3.1.3.8. İzolasyonda (sistemi içeren ekipman ve hatlarda) bir bozulma olup olmadığı kontrol edilerek, bilgiler rapora eklenecektir.
3.1.3.9. Devreye alma ve işletme esnasında çalışır durumda olduğu bilinmesinin önemli olduğu elemanlar (gidiş dönüş by pas vanaları manometre hidrometre termometre, termostat devir daim motoru) kontrol edilecek faal olduğundan emin olunacaktır.
3.1.3.10. Sistem rapor alındıktan sonra tespit edilen herhangi bir arıza yok ise devreye alınarak faal bir şekilde idareye teslim edilecektir.
4) DENETİM VE MUAYENE
4.1. Hizmetin muayene ve kabul işlemleri; Zırhlı Birlikler Okulu ve Eğitim Tümen Komutanlığınca görevlendirilen Kontrol Teşkilatı Sorumlusu ile Muayene ve Kabul Komisyonu personelinin katılımı ve Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından kazan basınç testi yapmaya yetkili kılınan ve AKREDİTE edilmiş yüklenici tarafından onaylı raporların idareye teslim edilmesini müteakip her bir kazan ayrı ayrı muayene ve kontrol edilerek yapılacaktır.
4.2. Alınacak/Kullanılacak malzemeler için Madde 2.1. ‘de belirtilen hükümler geçerlidir.
4.3. Basınç testi esnasında yüklenici firma elemanlarının yapması gereken işlemleri; eksik, fazla veya hatalı yapması, hatalı malzeme kullanılması v.b. nedenler sonucu kazan ve müştemilatında meydana gelecek arızalar yüklenici tarafından giderilecek ve karşılığında ücret talep edilmeyecektir.
4.4. Basınç testinin yapımı, muayenesi ve kontrolleri sırasında oluşabilecek her türlü kazalardan yüklenici sorumludur. Kaza ve hasarların yüklenici tarafından giderilmesini müteakiben basınç testi tekrarlanacaktır. Bu işlem için ek ücret talep edilmeyecektir.
4.5. Basınç testleri esnasında kazanlarda tespit edilen arızalar vakit geçirilmeden kontrol teşkilatı görevlisine bildirilecek, idare tespit edilen arızayı işin sözleşme süresi içerisinde giderir ise basınç testi yüklenici tarafından tekrarlanacak ve ikinci basınç testi için yüklenici ek ücret talep etmeyecektir. Tespit edilen arıza idare tarafından işin sözleşme süresi içerisinde giderilememişse bahse konu arıza/arızalar “Kazan Basınç Test Raporu”nda belirtilecektir.
4.6. Basınç testi idarenin görevlendirdiği en az bir personel nezaretinde yapılacaktır.
4.7. Muayene ve kontrol esnasında her türlü masraf yükleniciye ait olacaktır. Yapılan işin onaylı Test Teknik Raporları yüklenici tarafından İdareye teslim edilmedikçe muayene ve kabul işlemleri yapılmaz.
KIŞLA SICAK SU VE BUHAR KAZANLARI BASINÇ TESTLERİNİN YAPTIRILMASI HİZMET ALIMINA AİT SÖZLEŞME
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
Bu Sözleşme, bir tarafta ZH.BRL.OKL. ve EĞT.TÜM.K.LIĞI (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ............................................................ (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: ZH.BRL.OKL.VE EĞT.TÜM. K.LIĞI
b) Adresi: ZH.BRL.OKL.VE EGT.TÜM.K.LIGI 06990 ETİMESGUT ANKARA
c) Telefon numarası:3122491145
ç) Faks numarası:3122491118
d) Elektronik posta adresi(varsa):
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ...........................................
b) T.C. Kimlik No: ...............................................................
c) Vergi Kimlik No: ..............................................................
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ...........................................
d) Telefon numarası: .............................................................
e) Bildirime esas faks numarası: .................................................
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ...............................
2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır.) ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5- İş tanımı
5.1. Sözleşme konusu iş; 20 (YİRMİ) KALEM 42 (KIRKİKİ) ADET SICAK SU KAZANI VE 7 (YEDİ) KALEM 13 (ONÜÇ) ADET BUHAR KAZANI OLMAK ÜZERE TOPLAM 27 (YİRMİYEDİ) KALEM 55 (ELLİBEŞ) ADET KAZANIN BASINÇ TESTİ YAPILMASIDIR. İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan .................................... (rakam ve yazıyla) …………………………………..…………bedel üzerinden akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37’inci maddesine göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır.”
6.2. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, yüklenicinin teklif ettiği toplam bedel esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler
7.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harçlar sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. Sözleşme, ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerle bir bütündür, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme,
2) İhtiyaç Listesi,
3) Kışla Sıcak Su ve Buhar Kazanları ile Buharlı Yemek Kazan Bilgileri Listesi
4) Teknik Özellikler,
5) Güvenlik Protokolü.
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, yer teslim tarihinden itibaren 30 (OTUZ) gündür.
9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.
Madde 10 - İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi
10.1. İşin yapılma yeri: Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı Etimesgut/ANKARA
10.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
10.3. İşe başlama tarihi: Yüklenici ile İdare yetkilisi/yetkilileri arasında düzenlenen yer teslim tutanağının imzalanmasıyla yükleniciye yer teslimi yapılmış olur. Ancak, yer teslim tutanağında, yer tesliminin, tutanağın onaylanması halinde gerçekleşmiş olacağının belirtilmesi halinde, tutanağın onaylandığının yükleniciye tebliğ edildiği tarihte yer teslimi yapılmış sayılarak işe başlanır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminat: Alınmayacaktır.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Hakediş raporları; kanuni kesintiler de yapılarak idarece onaylandıktan sonra, Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı Mly.ve Büt.Ş.Md.lüğünce düzenlenecek Ödeme Emri Belgesi, Maliye Bakanlığınca belirlenen serbest bırakma oranları dahilinde ödenek gönderilmesini müteakip Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.Mrk.Saymanlık Müdürlüğünce ödeme yapılacaktır.
12.2. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları
14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır.
14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumlulukları
15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16 - Cezalar ve kesintiler
16.1. Yüklenicinin işi süresinde bitirmemesi durumunda, idare tarfından en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin %0,06 (onbindealtı)sı oranında gecikme cezası kesilir. Ancak, gecikmeden kaynaklanan aykırılığın işin niteliği gereği giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735 sayılı kanunun 20'nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın idarece fesh edilebilecek, sözleşmenin fesh edilmesi halinde ise sözleşme bedelinin %0,06 (onbindealtı)sı oranında gecikme cezası kesilir.
İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin % 30'unu geçmeyecektir.
16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 17 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
17.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.
17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:
17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
17.2.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde 18 - Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri
18.1. İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 26’ıncı maddesinde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.
Madde 19 - İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar
19.1. İşin yürütülmesi sırasında Yüklenici ile birlikte Kontrol Teşkilatı tarafından tutulması öngörülecek kayıt ve tutanaklar, işin niteliğine göre Genel Şartnamedeki usul ve esaslar çerçevesinde düzenlenecektir.
Madde 20 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
20.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
20.2. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı Etimesgut/ANKARA adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 10 işgünü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.
20.3. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği" ile Genel Şartnamede yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 15 iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.
Madde 21 - İş ve işyerinin korunması ve sigortalanması
21.1. İş ve işyerlerinin korunmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.
21.2. Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri:
21.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 22 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları
22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin 6’ıncı Maddesinde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.
Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,
a) İşin yapılma veya teslim yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24 - Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti
24.1. Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanacaktır.(Madde-55,56,57)
Madde 25 - Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, malî acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 26 - İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder :
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 27 - Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
27.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
27.2. Taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması, hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlanmasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
Madde 28 - Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
28.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 29 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
29.1. Bu ihalede 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş artışı veya eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağı anlaşılan işlerde, yüklenici işi bitirmek zorundadır. Bu durumda yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderleri ve yüklenici karına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i geçici kabul tarihindeki fiyatlar üzerinden ödenir.
Madde 30 - Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu
30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 31 - Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu
31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27’inci maddesi hükümleri de uygulanır.
Madde 32 - Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar
32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 33 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar
33.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 34 - Garanti ile ilgili şartlar
34.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller
35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.
Madde 36 - Diğer hususlar
36.1. Yüklenicinin Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından verilen akreditasyon sertifikasına sahip olması (basınç testi yapmaya yetkili) ve sertifika geçerlilik tarihinin söz konusu işin sözleşme süresine uygun olması gerekmektedir. Söz konusu sertifikanın noter onaylı sureti veya sertifika aslının idare tarafından görülmesi kaydıyla fotokopisi idareye teslim edilecektir.
36.2. Basınç testleri esnasında kazanlarda tespit edilen arızalar vakit geçirilmeden kontrol teşkilatı görevlisine bildirilecek, idare tespit edilen arızayı işin sözleşme süresi içerisinde giderir ise basınç testi yüklenici tarafından tekrarlanacak, ikinci basınç testi için yüklenici ek ücret talep etmeyecektir. Tespit edilen arıza idare tarafından işin sözleşme süresi içerisinde giderilememişse bahse konu arıza/arızalar “Kazan Basınç Test Raporu”nda belirtilecektir.
36.3. Kazan Basınç Test Raporları; her bir kazan için ayrı ayrı tanzim edilecek ve onaylı olacaktır.
Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü
37.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 38 - Yürürlük
38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 39 - Sözleşmenin imzalanması
39.1. Bu sözleşme 39 (Otuzdokuz) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ….../……/……….. tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.
ZH.BRL.OKL. VE EĞT. TÜMEN K.LIĞI İLE …………………………………………………………. KIŞLA BÜNYESİNDE YAPILACAK KAZAN BASINÇ TESTLERİ FAALİYETLERİ İLE İLGİLİ GÜVENLİK PROTOKOLÜ
Zırhlı Birlikler Okulu ve Eğitim Tümen Komutanlığı sorumluluğunda bulunan KIŞLA SICAK SU VE BUHAR KAZANLARI BASINÇ TESTİNİN YAPTIRILMASI HİZMET ALIMI için, Komutanlığımız sınırları içerisinde faaliyet gösteren ……………………………………………………………………. firması ile düzenlenen güvenlik protokolü aşağıda olduğu gibidir.
1. PERSONEL İŞLEMLERİ :
a. Müteahhit firma işe başlamadan önce aşağıda belirtilen hususları içeren bir dosya oluşturarak İsth. ve İKK.Ş. Md.lüğüne verecektir.
İşçilerin ve araçların şirket tarafından görevlendirildiğine ait yazı,
İşçilerin Nüfus Cüzdanı fotokopisi,
(3) Araç ruhsatı ve sürücü belge fotokopisi,
(4) İşçilerin Savcılık adli sicil kayıt belgesi,
b. Sabıka kaydı olan veya işveren tarafından şüphelenilmesi durumunda sabıka kaydı tespit edilen işçilere kışla içerisinde görev verilmeyecektir.
c. 2 Nu.lı Nizamiye’den girişlerine müsaade edilen personel, arama, kimlik tespiti ve kayıt yapıldıktan sonra firma sorumlusu ve nizamiyelerden sorumlu birlik komutanlığınca görevlendirilecek nezaretçi er eşliğinde topluca iş sahasına götürülecektir. İş bitiminden sonra aynı şekilde nizamiyelerden toplu şekilde çıkışlarının yapılması sağlanacaktır. Bu husus İs. Ş. Md.lüğünce yakinen takip ve kontrol edilecektir.
ç. Yüklenici firma tarafından kışla içerisinde çalıştırılacak personelden hal, hareket ve kılık kıyafetleri uygun olmayanların tespiti halinde personel ikaz edilecek, devamı halinde kışla içerisinde çalışmaları için girişlerine müsaade edilmeyecektir.
d. Müteahhit, iş yerinde bir sorumlu personel tayin edecek ve kimliğini bölgesinden sorumlu ilgili komutanlığa ve İsth.ve İKK.Ş. Müdürlüğüne bildirilecektir. Sorumlu tayin edilen kişi müteahhitin olmadığı durumlarda işçilerin kontrolünden sorumlu olacaktır.
e. Müteahhit firma temsilcisi personelinin birlik sınırları içinde icra ettiği faaliyetlerinden sorumludur.
f. Müteahhit firma çalışanları kışla içerisinde işverenin belirttiği talimat esasları doğrultusunda hareket edeceklerdir.
g. Birlik içinde çalışan işçiler, iş mahalli dışında dolaşmamaları konusunda ikaz edilecektir.
ğ. Müteahhit firmalarda çalışan personel, yaptıkları işlerin nedeni ve kışla içerisindeki gördükleri faaliyetlerin icrası hakkında dışarıda açıklama yapmamaları konusunda firma yetkililerince uyarılacaktır.
h. Müteahhit firma işçileri birlik içinde kamu kurumları kılık kıyafet yönetmeliğinde belirtilen kılık ve kıyafette bulunacaklardır.
ı. Görevli firma personelinin isimleri iş yüküne göre her hafta başında İsth. ve İKK. Ş.Md.lüğüne bildirilecek, personel çalışma saatleri dışında birlik içinde kalmamaları ve özellikle gece süresince her hangi bir vesile ile birlik sınırları içine girmeye teşebbüs etmemeleri konusunda müteahhit firmaca uyarılacaktır.
2. ARAÇLAR :
a. Müteahhit firmanın teslim ettiği personel ve araç listesi İsth. ve İKK.Ş. Md.lüğünce 2 Nu.lı Nizamiye’ye gönderilecek, burada, giriş / çıkışlar liste üzerinden kontrol yapılarak giren / çıkan personel ve araçların kayıtları muntazaman tutulacaktır. Listede bilgileri bulunmayan araç ve firma çalışanı kışla ve lojman bölgesine alınmayacaktır
b. Müteahhit firma, personel ve araç değişikliklerini bir gün önceden İsth. Ş. Md.lüğüne bildirecektir. Aksi takdirde kışlaya alınmayacaktır.
c. Müteahhit firma, araçlarının kendilerine tahsisli olan yollardan intikalini ve sürücülerinin trafik kurallarına, hız limitlerine ve park yeri yasaklarına riayetini sağlayacak, araçlara yabancı kimse alınmayacak ve giriş / çıkışlarda kayıt yaptırılacaktır.
ç. Müteahhit firmaya ait araç veya iş makinelerinin birlik içinde neden olduğu hasarlar müteahhit firmaca tanzim edilecektir.
3. NİZAM KARAKOLUNDA :
a. İşçilerin ve araçlarının işyerine intikali müteahhit firmaca alınacak tertibe göre toplu yapılacak ve münferit giriş / çıkışlara izin verilmeyecektir. (Hastalık, münferit işin bitimi vb. durumlar hariç)
b. İşçiler, nizamiyeden çalışma bölgesine yetkili firma temsilcisi nezaretinde topluca gidecek, kendilerine verilen yaka kartlarını nizamiye girişinden itibaren kışlayı terk edinceye kadar yakalarına takacak ve yıpranmasına engel olacak şekilde taşıyacaklardır.
c. Nizamiyelerde kabul edilebilecek belgeler nüfus cüzdanı ve ehliyettir. Süresi geçmiş, yıpranmış fotoğraf ve belgeler kabul edilmeyecektir. Bu tür personel firmalar tarafından çalışmak maksadıyla getirilmeyecektir.
4. İŞYERİNDE :
a. Firma, çalışma yapılan inşaatların yakın çevreleri ile aynı zamanda kendi iş emniyetlerini ve koruyucu önlemleri almaktan, ayrıca ilgisiz ve yetkisiz kişilerin inşaat alanına girişlerini engelleyecek uyarı levhalarını koymaktan ve gerekli tedbirleri zamanında almaktan sorumludur.
b. İş yerine gerekli izin alınmadan yanıcı, yakıcı, parlayıcı ve patlayıcı madde ile kanunen yasak olan yiyecek ve içecek maddeleri getirilmeyecektir.
c. Müteahhit firma, personelinin dikkatsizlik, tedbirsizlik veya bilgisizliğinden doğabilecek her türlü zarar ile kanun, protokol ve taahhütname dışı davranışlardan sorumlu olacaktır.
ç. Müteahhit firmaların yaptıkları işler esnasında teknik konularla ilgili koordinatörlüğü İs. Ş.Md.lüğünce ve iş güvenliği konularıyla ilgili koordinatörlüğü firma tarafından görevlendirilecek personel tarafından sağlanacaktır.
5. DİĞER HUSUSLAR:
a. Bu protokol maddelerinin uygulanması işi veren komutanlıklar / Müdürlükler, iş güvenliğinden sorumlu ilgili Ş. Md. lüğünce denetlenecek, görülen eksik / aksak hususların derhal giderilmesi sağlanacaktır.
b. Müteahhit firma çalışanları 08.00–18.00, saatleri arasında kışlaya giriş – çıkış yapacaklardır. Mevsime göre iş başlangıç ve bitiş süreleri komutanlık izni ile değiştirilecektir. İş gereği veya zaman yetersizliğinden dolayı çalışma saatleri dışında veya tatil günlerinde çalışma gerektiğinde, hafta içinde aynı gün öğleye kadar, hafta sonu çalışmaları için ise Perşembe günü öğleye kadar gerekli izin talebi İstihkam Şube Müdürlüğüne yapılacaktır.
c. Müteahhit firma birlik bünyesinde yapacağı işlerde 18 yaşından küçük ve sigortasız işçi çalıştırmayacaktır.
ç. İşçiler Tümen içinde hizmet veren ring aracından, ana kantin ve şubelerinden istifade edemez, Sb., Astsb. ve Svl. Memur Gazinolarını kullanamaz ve bu bölgelere giremez. Müteahhit Firma işçilerin yiyecek ve diğer zorunlu ihtiyaçlarını giderecek tedbirleri çalışma mahalli dışına çıkmayacak şekilde almaktan / aldırmaktan sorumludur.
d. Firma personeli kışla içerisinde fotoğraf makinesi, ses ve görüntü kayıt cihazları ile cep telefonu ve diğer haberleşme cihazlarını yanlarında bulundurmayacak ve kullanmayacaktır.
e. Belirlenen esas ve kurallara uymayan işçi ve araçlar uyarıya meydan verilmeden inzibatlar vasıtası ile Tümen K.lığı dışına çıkarılacak ve bir daha çalışmak için kabul edilmeyecektir.
f. Mevcut uygulamalarda aksaklık olduğu taktirde, bu protokol Tümen Komutanlığınca kısmen ya da tamamen değiştirilebilecek ya da iptal edilebilecektir.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI
b.Telefon Numarası: +903122491110-17(3021-3022)
c.Fax Numarası:
d.Elektronik Posta adresi: