ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

SAĞLIK HİZMETLERİ ANKARA BÖLGE KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı DECT TELEFON SİSTEMİ ALIMI

İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları

         

İdare Adı : SAĞLIK HİZMETLERİ ANKARA BÖLGE KOMUTANLIĞI

Adres : ASKER HASTAHANESİ İÇERİSİ ETİMESGUT/ANKARA

Telefon : +903122491011/3871-3872-3873

Faks : +903122446440

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü DECT TELEFON SİSTEMİ ALIMI

Malın Miktarı 1 Kalem

Mal Teslim Yeri ANKARA MEVKİ ASKER HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİ

Mal Teslim Tarihi SÖZLEŞMENİN İMZALANMASINI MÜTEAKİP 30 TAKVİM GÜNÜ İÇERİSİNDE TESLİM EDİLECEKTİR.

İhale Yeri TSK ANKARA SAĞLIK HİZMETLERİ BÖLGE KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETİMESGUT/ANKARA

İhale Tarihi 04.02.2014 10:00


İhale İlanı Metni
ALIM İLE İLGİLİ GENEL HUSUSLAR

-Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği için ihtiyaç listesinde ayrıntıları açıklanan DECT Telefon Sistemi alımı yapılacaktır. Hastane döner sermaye gelirlerinden alınmasına ilgi yazı ile müsaade edilmiştir. Malzemeye ait teknik şartname bulunmadığından alım teknik evsafa göre yapılacaktır. Malzeme listesi EK-A’da, teknik özellikler EK-B’de, diğer hususlara ait sözleşme EK-C ‘de belirtilmiştir.
2. Alım; tek seferde teknik evsafa göre yapılacağından hizmetlerinin aksatılmadan yürütülebilmesi, maliyetinin düşük olması, kaynakların etkin ve ekonomik kullanılması ilkesinden hareketle ihtiyacın acil ve zaruri olmasından dolayı 4734 sayılı Kamu İhale Yasasının 22/d maddesi doğrudan temin usulü ile yapılacak, % 6 kati teminat alınacak ve sözleşme yapılacaktır. İşin tamamı için teklif verilecektir.
3.Malzemeler 45 Bkm.Mrk.K.lığı Tüketim 521 Mal Saymanlığı tarafından kontrol edilmesine müteakip Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği MEBS Ks. Amirliğine 30 (otuz) takvim günü içerisinde montajı da yapılarak teslim edilecektir.
4.Alınacak malzemelerin teslimini müteakip fiziki kontrol ve kabulü, Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği tarafından oluşturulacak kabul komisyonu tarafından yapılacaktır.
6.Alıma esas belgeler 45 Bkm.Mrk.K.lığı Tüketim 521 Mal Saymanlığına gönderilecek, ilgili saymanlık tarafından malzemelerin kati kabulünü müteakip taşınır mal işlem belgesi kesilecektir. Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği Döner Sermaye Muhasebe Birimi tarafından tahakkuka bağlanmasına müteakip, bedeli yine aynı birim tarafından, 09.01.30.00/02.1.0.00 (Döner Sermaye Gelirleri) mevcut ödenekten Döner sermaye mevzuatına uygun olarak belirlenen esas ve usuller çerçevesinde ödenecektir.
DECT TELEFON SİSTEMİ TEKNİK ÖZELLİKLERİ

MALZEME LİSTESİ VE MUHTEVİYATI

S. NU. MALZEME ADI MİKTARI
1. DECT TELEFON SİSTEMİ 1 ADET
a. DECT sistemi baz istasyonu 32 adet
b. DECT sistemi el terminali 20 adet
c. Akıllı swıtch (24 port poe gbit) 3 adet
d. 8 kanal voıp lisansı 1 adet

1. SİSTEMİN GENEL ÖZELLİKLER

a. IP-DECT telefon sisteminin özelliklerini tarif etmektedir. DECT Telefon Sistemi; baz istasyonu, el terminali, kablo ve bağlantı uçlarından oluşur.
b. Sistem ve sistemi oluşturan parçalar; Avrupa Telekomünikasyon Standartlar Enstitüsü’nün DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications) sistemiyle ilgili belirlediği standartlara uyumlu olacaktır. Sistemdeki baz istasyonlar Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan onaylı olacaktır.
c. Sistem en az 150 aboneyi destekleyecektir. Sistem için gerekli her türlü lisans yüklü olacak, sistemin kullanımı esnasında ilave lisans satın alma ve yükleme ihtiyacı olmayacaktır.
ç. Kurulacak ip-dect sistemi kurumumuzda halen kullanılmakta olan Telesis PX24X 24/256 model IP Sayısal Hibrit Telefon Santral ile uyumlu olacaktır.
d. Aboneler el terminalleriyle kurum sınırları içinde açık ve kapalı alanlarda her noktada açık-anlaşılır ve net bir görüşme yapabilecektir. Aboneler hareket halinde el terminalleriyle görüşme yapabilecektir. Hareket halinde baz istasyonu kapsama alanı değişimi görüşmeyi engellemeyecek ve görüşme kalitesini düşürmeyecektir.
e. Sistem hangover (hücre geçişi) ve roaming (serbest dolaşım) imkanı tanıyacaktır.
f. Sistemi oluşturan tüm parçaların şarj cihazı ve diğer yardımcı aparatları sistemin içinde olacak, sistem işletimi esnasında ilave şarj cihazı ve yardımcı aparata ihtiyaç duyulmayacaktır.
g. Sistemin yönetileceği program/uygulama basit ve sade olacak, sistem işletmeni tarafından kolay anlaşılır ve öğrenilir bir web veya uygulama ara yüzüne sahip olacaktır.
ğ. Sistem üzerinde emniyet ve kontrol sağlanabilecektir, emniyet ve güvenlik işlemleri merkezi olarak kontrol edilebilecektir.
h. Kaybolan, çalınan veya arızalanan el terminalleri veya baz istasyonları kurumumuzca belirlenen yetkili kişi tarafından merkezi olarak devre dışı bırakılabilecektir.
ı. Sisteme dahil olacak yeni baz istasyonu ve el terminalleri sadece kurumun belirlediği yetkili kişiler tarafından merkezi kontrol altında etkinleştirilebilecektir. Kurumumuzca belirlenen yetkili kişi haricinde herhangi bir el terminali ve baz istasyonu sisteme dahil edilmeyecektir.

2. SİSTEM MUHTEVİYATININ TEKNİK ÖZELLİKLER

A. El Terminali Özellikleri:
a. En az 1,5 inç grafiksel renkli LCD veya TFT ekrana sahip olacaktır. Ekranda çekim gücü ve kalan pil ömrü görülebilecektir.
b.Ekran menüleri Türkçe dil desteğine sahip olacaktır.
c.En az 150 kayıtlık telefon rehberi olacaktır.
ç.Kulaklık bağlantısına imkân verecektir.
d.Titreşim özelliği olacaktır.
e. Eller serbest (hadsfree) özelliği olacaktır.
f. Arayan abone kimliğini gösterecektir.
g.Pil; Li-Ion olacaktır, en az 9 saat konuşma süresi ve 48 saat bekleme süresini desteklenecektir. Pilin şarj süresi 6 saati geçmeyecektir.
ğ. Dahili ve harici aramalarda farklı zil tonu çalabilecektir.
h. Zil sesleri polifonik olacaktır.
ı. Ağırlığı en fazla 150 gr. olacaktır.
i. En az 30 kayıtlık gelen, giden ve cevapsız arama listesine sahip olacaktır.
j. 1,5 metre yükseklikten sert zemine düştüğünde kırılmayacak kadar dayanıklı olacaktır.

B. Baz İstasyon Özellikleri:
a. Yazılım yükleme, yükseltme ve konfigürasyonu için web ara yüzüne sahip olacaktır.
b. Ethernet üzerinden güç desteğini (Power over Ethernet, PoE) destekleyecektir.
c. Avrupa Telekomünikasyon Standartlar Enstitüsünün DECT sistemler için belirlediği frekans aralığında çalışacaktır.
ç. Baz istasyonlarının birbiriyle ve santralle olan irtibatı kablolu olacak ve veri aktarımı TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) veya UDP (User Datagram Protocol) protokollerine uyumlu olacaktır.
d. Farklı baz istasyonu kapsama alanına giren el terminalinde görüşme kesintiye ve kalite kaybına uğramayacaktır.
e. RJ-45 konektör bağlantı sağlayacaktır.
f. 10/100 Base-T IEEE802.3 desteği sağlayacaktır.
g. IPv6(Ipsec) donanım desteği bulunacaktır.
ğ. Uzak konfigürasyon desteği ve yazılım yükleme için TFTP, HTTP, HTTPS desteği bulunacaktır.
h. Bir baz istasyonu aynı anda en az 8 el terminalinin görüşmesini sağlayacak kapasitede olacaktır.
ı. Abonelerin sisteme tanıtılması için ilave donanım ihtiyacı olmayacaktır.

C. Akıllı Switch Özellikleri
a. Standart Uyumlulukları:
aa. IEEE 802.3x akış kontrol kapasitesine sahip olacak,
ab. IEEE 802.1q VLAN,
ac. IEEE 802.1p QoS,
aç. IEEE 802.1w Rapid Spanning Tree,
ad. IEEE 802.3ad Port Trunk with LACP.
b.Asgari 4K MAC adresleme tablosu olacaktır.
c.Power Over Ethernet (POE) desteği olacaktır.
ç. 24 x 10/100/1000 Mbps RJ-45 portlu olacaktır.
d. 100 metre mesafeye kadar sinyal ulaştıracaktır.
e. MAC adresine dayalı doğrulama yapacaktır.
f. IGMP Snooping desteği olacaktır.
g. Port tabanlı VLAN desteği olacaktır.

Ç.Kanallı Voıp Lisansı

3.EĞİTİM ve DOKÜMANTASYON:
a.Santral işletmeni ve abonelere yerinde eğitim verilecektir.
b.Eğitimle ilgili doküman ve materyaller yüklenici tarafından temin edilecektir.
c.Kurumumuzca talep edildiği tarihten itibaren en geç bir hafta içinde yüklenici tarafından yerinde kullanıcı ve işletmen eğitimi verilecektir.
ç.İlgili bakım ve işletme el kitapları ve dokümanları en az iki takım halinde ürünle beraber teslim edilecektir.
4. GARANTİ VE SERVİS ŞARTLARI:
a.Sistem için 10(ON) yıl yedek parça garantisi olacaktır.
b.Yüklenici; ithalatçı veya üretici belgesini veya yetkili satıcı belgesini ve sistem kurulumu için yetki belgesini teklif esnasında (aslını kurumumuz yetkililerine göstermek şartıyla) fotokopisini; muayene aşamasında ise aslının onaylı fotokopisini ibraz edecektir.

5. Teslimat ve Montaja ait Hususlar
Malzemeler kararın tebliğinden itibaren 45 Bkm.Mrk.K.lığı Tüketim 521 Mal Say.lığı tarafından kontrol edilmesine müteakip Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği MEBS Ks. Amirliğine 30 (otuz) takvim günü içerisinde montajı da yapılarak teslim edilecektir.

6. Diğer Hususlar :
DECT Telefon sistemine ait teknik şartname bulunmadığından, alıma ait teknik evsaf hazırlanmıştır.

EK: C
MAL ALIMLARINA AİT TİP SÖZLEŞME
[Birim Fiyat / Götürü Bedel Mal Alımı Tip Sözleşmesi]

İhale Kayıt Numarası:
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta.................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği
b) Adresi: İrfan Baştuğ Cad. Dışkapı/ANKARA
c) Telefon numarası: 0 312 310 35 35
ç) Faks numarası 0312 311 46 09
d) Elektronik posta adresi (varsa):.…………………………………………………….
e) İlgili personelinin adı, soyadı ve unvanı: İkm.Yb.Arif BERBER İkm. ve Bkm.Ş.Md.
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ………………………………………………………
b) T.C. Kimlik No: …………………………………………………………………….
c) Vergi Kimlik No: ……………………………………………………………………
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: …………………………………………………..
d) Telefon numarası:…………………………………………………………………….
e) Bildirime esas faks numarası:………………………………………………………...
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa) :………………………………………
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri düzenlenen DECT TELEFON SİSTEMİ alımı ihale dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak [mal / malların] miktarı:
5.1.1.1.
MALZEME İHTİYAÇ LİSTESİ
S.NU MALZEME CİNSİ BİRİMİ MİKTARI
1 DECT TELEFON SİSTEMİ ADET 1
5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek [mal/mallar], sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1.................................................................................................................................................
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1.Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, KDV hariç ihale ve sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi, resim ve harçlarla (sözleşmenin çoğaltılması dahil) teklif fiyata dahil edilecek masraflar sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, ambalaj, muayene, tahmil, tahliye, depoda istifleme vb. teklif fiyata dahil edilecek masraflar sözleşme bedeline dahildir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme tasarısı
2) Yazılı açıklamalar
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 1.300 (Binüçyüz) takvim gündür.
Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. Malzemeler kararın tebliğinden itibaren 45 Bkm.Mrk.K.lığı Tüketim 521 Mal Say.lığı tarafından kontrol edilmesine müteakip Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği MEBS Ks. Amirliğine /Dışkapı-Ankara, Yüklenici işin tamamını Teslimat dahil 30 (otuz) takvim günü içerisinde montajı da yapılarak teslim edilecektir.
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin imzalanmasından itibaren işe başlanacak, malzemeler idare ile koordine edilerek montajı yapılarak teslim edilecektir.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
10.3.1. Yüklenici, Sözleşmenin imzalanmasını müteakip üzerine ihale edilen kısım veya kısımların tamamını miktarı bölünmeksizin tek parti halinde 30 (otuz) takvim günü içerisinde Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği MEBS Ks. Amirliğine Dışkapı-Ankara teslim edilecektir.
10.3.2.Getirilen malzemelerin kabulü Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği tarafından oluşturulan Kabul Komisyonu tarafından yapılacaktır.
10.3.3.Taahhüt edilen malzemelerin son teslim tarihinin tatil gününe gelmesi durumunda takip eden ilk mesai günü mal teslim alınabilecektir. Bundan dolayı gecikme cezası alınmaz. Teslimatlar iş günü ve idarenin çalışma saatlerinde yapılır.
10.3.4. İşin süresi (teslim süresi) içinde getirilen mal veya yapılan işin kabulü sırasında uygun olmadığı tespit edildiğinde, yüklenici bu süre içinde malını alıp yenisini getirmekte veya itiraz muayenesi istemekte serbesttir. İşin süresi (teslim süresi) içinde uygun çıkmayan mallar yerine 1 (bir) defaya mahsus olmak üzere yeniden getirilen malların kabülü yapılır.
10.3.5.Yüklenici, sözleşmeye uygun olarak taahhüdünü süresinde yerine getiremediği (hiç mal teslimatı yapmadığı veya teslim edilen malların kabülde uygun bulunmadığı veya işi bitirmediği) takdirde; idarece sözleşme tasarısının 34.1. maddesine göre verilecek ihtarlı sürede sadece 1 (bir) defa mal getirme hakkına sahiptir. İhtarlı sürede teslim edilecek mallar ihtarın tebliğinden önce teslim alınmayacaktır.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1.Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. % 6 Kati teminat alınacaktır.
1.1.2. Yüklenici...........................................[Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.
11.1.3. Kesin teminat mektubunun süresi ../../…. tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.
11.2. Ek Kesin teminat:
11.2.1. Bu Madde boş bırakılmıştır.
11.3. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:
11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir.
11.3.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.
11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1 İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler İhale konusu malın/malların kabulünü müteakip, 45 Bkm.Mrk.K.lığı Tüketim 521 Mal Say.lığı tarafından tanzim edilecek ödemeye esas belgelere (İhale Dökümanı, Mal Muayene raporu, Taşınır Mal İşlem Belgesi, fatura vs.) istinaden, Ankara Mevki Asker Hastanesi Döner Sermaye Saymanlığı 09.01.30.00/02.1.0.00 (Döner Sermaye Gelirleri) tarafından yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve ihale dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. (Değişik:16/03/2011-27876 R.G./53 md.) Ödemeye esas para birimi Türk Lirası’ dır.
12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 10 (on) gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.
12.2.3.Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat Farkı
14.1. Bu ihalede fiyat farkı hesaplanmayacaktır.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
15.2. Alt Yüklenicinin/Yüklenicilerin;
Bu Madde Boş Bırakılmıştır.
15.3. İdarenin yetkisi
15.3.1. Yüklenici, İdarenin önceden yazılı olurunu almak suretiyle sair yükümlülüklerinden gerekli gördüklerini alt yüklenici gerçek veya tüzel kişilere yaptırabilir. İdare, yüklenicinin kendisine bildireceği alt yükleniciyi kabul edip etmemekte veya herhangi bir zamanda alt yüklenicinin değiştirilmesini talep etmekte serbesttir. İdare, alt yükleniciler aracılığı ile yapılmasını sakıncalı gördüğü herhangi bir iş bölümünün doğrudan doğruya yüklenici tarafından yapılmasını her zaman isteyebilir. İdare, kendisi tarafından onaylanmış olmasına rağmen alt yüklenici tarafından yerine getirilen işlerin sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olmadığı kanaatine varırsa, yükleniciden bu hususların sözleşmeye uygun hale getirilmesini isteme hakkına sahiptir.
Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1.Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
16.2. Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri
16.2.1. Montaj gerektiren mal alımlarında; Yüklenicinin montaja ilişkin yaptığı hazırlıklar ve aldığı önlemlerin yeterli olup olmadığı İdarece değerlendirilir. Yapılan hazırlıklar veya alınan önlemlerin yeterli olmadığının tespit edilmesi durumunda Yükleniciden ilave hazırlıklar yapması veya önlemler alması istenilir.
16.2.2. Yüklenici, montaj ve diğer işler için gerekli olan tüm elektrik, su, gaz tesis ve bağlantılarını kullanması sırasında ortaya çıkacak olası zararları tazminle yükümlüdür.
16.2.3. Yüklenici, montaj sırasında aynı mekân içerisinde çalışmakta olan İdare personeli ve/veya diğer yüklenicilerin personeli ile uyumlu çalışmak zorundadır.
16.3. İş programı
16.3.1. Yüklenici personeli, teslim programında yapılan düzenlemeye uygun olarak teslim ve montaj işlemini gerçekleştirecektir. Ancak, İdarece yapılacak alımın montaj, yerinde üretim gibi durumları da kapsayan teslim programında bir değişiklik yapılması halinde Yüklenici de bu yeni programa uygun olarak iş saatlerini İdarenin talebi doğrultusunda değiştirecektir. Ancak, İdare tarafından yapılan değişiklik, iş programının uzamasına sebep olmamalıdır.
16.3.2.Yüklenici, bir aydan fazla süreli ve montaj gerektiren işlerde her ayın bitiminde üç nüsha faaliyet raporu hazırlayarak İdareye sunacaktır. Yüklenici tarafından raporlama kabul tarihine kadar devam edecektir. Her raporda;
a)Teslimi gerçekleştirilen mal miktarları, işin aşaması ve alt yükleniciler tarafından yapılan işlerin aşamaları,
b)Malların montajı, depolanması, işletmeye alınması, eğitim faaliyetleri gibi konularda bilgiler,
c)Tehlike yaratan olaylar, çevre olayları dahil olmak üzere güvenlik ile ilgili bilgiler,
ç) İşin bitirilmesini tehlikeye sokan olayların ayrıntıları, teslim programı ile fiili ilerlemenin karşılaştırılması, gecikmeleri gidermek üzere alınmış veya alınacak tedbirler,
d)Yüklenicinin personeli ile ilgili kayıtlar,
e)Varsa kalite belgeleri, test sonuçları ve malzemelere ilişkin sertifikalar ile İdarece talep edilecek ilave belge ve bilgiler yer alacaktır.
16.4. Güvenlik önlemleri
16.4.1.Yüklenici;
a)İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b)İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c)İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak zorundadır.
16.4.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
16.5.Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.5.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve işçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
16.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
16.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
16.5.4. İhale dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.
16.6. Malların taşınması
16.6.1.Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
16.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
16.7. Garanti ve bakım, onarım
16.7.1.Garanti: Yüklenici tarafından teslim edilecek malların kabulünden sonra asgari 2 ( iki) yıl garanti süresi olacaktır. Yüklenici bu mallara ait garanti belgelerini İdare adına düzenletmek ve orijinal nüshalarını İdareye teslim etmekle mükelleftir. Alınan mallara ilişkin İdare adına garanti belgesi düzenlenmesinin mümkün olmaması durumunda yüklenici garantiye ilişkin taahhütleri içeren bir belgeyi İdareye sunmak zorundadır. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içerisinde tespit edilecek hata, ayıp ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi veya kuruluş tarafından giderilmesini Yüklenici üstelenecektir. Bu yükümlülüğün Yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde İdare, garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderleri Yüklenicinin alacağından keserek veya teminatını paraya çevirerek tahsil eder.
16.7.1.1. Yüklenici, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
16.7.1.2. Yüklenici, garanti süresi boyunca, malın kullanım kılavuzu veya diğer dokümantasyonunda belirtilen periyotlarda bakımını, her türlü sarf malzemesinin bedeli [İdareye/kendine] ait olmak üzere gerçekleştirecektir.
16.7.1.3. Malın arızalanması durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
16.7.2. Satış sonrası bakım, onarım ve yedek parça temini
16.7.2.1. Malın tamir süresi en fazla 30 (otuz) iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 30 (otuz) iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı İdareye tahsis eder. İdarece bu mala ilişkin teslim tesellüm belgesi düzenlenir.
16.7.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde aynı arızanın 4 (dört)’ten fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 8 (sekiz)’den fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 12 (oniki)’den fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici malı değiştirmekle yükümlüdür.
16.7.3.Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkânsız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.
16.7.4. Garanti İle İlgili Diğer Hususlar:.
16.7.4.1. Yüklenici teslim edeceği mallara ilişkin bu sözleşmenin EK-B’deki Garanti taahhütnamesi örneğini tam ve doğru olarak doldurduktan sonra isim, imza ve kaşesini tamamlayıp malları teslim alan mal saymanlığına teslim edecektir. Mallar garanti sürelerince yüklenici tarafından bu madde ile garanti edilmiş sayılacaktır. Ayrıca idare ihale konusu mal/mallar ile ilgili olarak 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun hükümlerine göre işlem yapama hakkı da saklıdır.
NOT: Sanayi ve Ticaret Bakanlığının garanti belgesi uygulama esaslarına göre garanti belgesi zorunluluğu olan mallar için garanti belgesi düzenlenecektir.
16.7.4.2. Bakım, onarım ve değiştirmede, geliş, gidiş nakliye ve muayene ücretleri de dahil her türlü masraflar yükleniciye ait olacaktır.
16.7.4.3. Garantiye ilişkin yaptırımlar sözleşme tasarısının 41.1. maddesine göre takip edilecektir.
16.7.4.3. Sistem için 10 (on) yıl yedek parça garantisi olacaktır.
44.2.4.2.Yüklenici; ithalatçı veya üretici belgesini veya yetkili satıcı belgesini ve sistem kurulumu için yetki belgesini teklif esnasında (aslını kurumumuz yetkililerine göstermek şartıyla) fotokopisini; muayene aşamasında ise aslının onaylı fotokopisini ibraz edecektir.
Madde 17 - Eğitim
17.1. Santral işletmeni ve abonelere yerinde en az 3 (üç) gün eğitim verilecektir.
17.2. Eğitimle ilgili doküman ve materyaller yüklenici tarafından temin edilecektir.
17.3. Kurumumuzca talep edildiği tarihten itibaren en geç bir hafta içinde yüklenici tarafından 1 (bir) gün yerinde kullanıcı ve işletmen eğitimi verilecektir.
17.4. İlgili bakım ve işletme el kitapları ve dokümanları Türkçe olarak en az iki takım halinde ürünle beraber teslim edilecektir.
Madde 18 - Alım konusu mala ilişkin dokümantasyon
18.1. Yüklenici, alım konusu mala ilişkin bakım talimatları, bakım prosedürleri, yeni parçaların montajı için gerekli montaj bilgilerini içeren teknik kılavuzları ve/veya kullanıcı kılavuzunu İdareye sunmak zorundadır.
18.1.1. Bu Madde boş bırakılmıştır.
Madde 19 - Yeni model
19.1. Sözleşme konusu malın özelliği gereği yeni tasarlanan veya üretilen modeline dönüştürülme imkânının mevcut olması halinde; mevcut teknik şartnameye uygun olması, bu değişiklik sebebiyle fiyat farkı veya ek bir maliyet talep edilmemesi ve İdare ile Yüklenicinin mutabakatı halinde, alım konusu mal yeni tasarlanan veya üretilen modeli ile değiştirilebilir.
Madde 20 - Ambalajlama
20.1 İhale konusu malzemeler orijinal ambalajında ve Teknik Evsaf detayında ayrıca belirtilen özelliklere uygun olacaktır. Her türlü ambalaj ücretsiz olarak bırakılacaktır. Ancak ambalajlarda ve etiketlerde herhangi bir hasar olduğunda yüklenici firma tarafından yenisi ile değiştirilecektir.
20.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.
Madde 21 - Reklam yasağı
21.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 22 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları
22.1. Yüklenici, Sözleşme hükümlerine göre sağlayacağı mal ve montaj sistemleri ile bunların herhangi bir parçasına ait marka, patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model hak bedellerini ödeyecektir.
22.2. Yüklenici üstlendiği yükümlülükleri yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, cezai ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda İdareden herhangi bir talepte bulunamaz. Buna rağmen İdare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklı kalmak kaydıyla Yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine Yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınai mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, İdareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır.
22.3. Yüklenici, mal üzerindeki fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu hak veya eser üzerindeki hakların lisanslarını İdare adına temin edecektir.
Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a)Malın montaj veya teslim yeri:
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
24.1. Bu madde boş Bırakılmıştır.
Madde 25 – Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
25.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
25.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
25.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi, zorunludur.
25.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
25.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
25.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
Madde 26 - Sigorta
26.1. Bu madde boş Bırakılmıştır.
Madde 27 - İdarenin yükümlülükleri
27.1. Montaj gerektiren işlerde işyerinin yükleniciye teslimi
27.1.1. İdare, sözleşmenin imzalanmasından sonra işe başlama yazısı ile malın montajının yapılacağı yeri Yüklenicinin kullanımına hazır hale getirir. İşyerinin teslimi sırasında taraflarca işyerinin hali hazır durumunu gösteren bir tutanak düzenlenir.
27.1.2. İdare, Yükleniciye ek mali yük getirmemesi kaydıyla malın montajının yapılacağı yeri her zaman değiştirebilir. Yüklenicinin montaj yerinin değişikliğine yönelik talebinin ise İdare tarafından uygun görülmesi zorunludur.
27.1.3. İşyeri değişikliği ve malın teslim veya montajının yapılacağı yerin Yükleniciye geç teslimi gibi nedenlerle işin süresinde bitmeyeceğinin anlaşılması durumunda, işin bir kısmına veya tamamına ilişkin süre, yeteri kadar uzatılır.
27.1.4. İdare tarafından, montajda kullanılacak malzeme ve araçların konulacağı yerler ile yüklenici personelinin çalışacağı yerler için Yükleniciden bir ücret alınmaz.
27.2. Montajlı işlerde plan ve projelerin yükleniciye teslimi
27.2.1. İdare, malın cinsi ve niteliği gereği montaj sırasında ihtiyaç duyulacak plan ve projeleri Yükleniciye tutanakla teslim eder. Yüklenici masraflarını karşılamak kaydıyla söz konusu belgelerden birden fazla nüsha isteme hakkına sahiptir.
27.2.2. Yüklenici; montaj projelerinin ve/veya teknik belgelerin ve montaj veya teslim için gösterilen yerin, sözleşmenin ifasına engel teşkil edecek nitelikte olduğunu veya teknik açıdan yetersiz olduğunu ileri sürerse, bu husustaki görüşlerini, talimat veya belgelerin teslim tarihinden başlayarak beş iş günü içinde İdareye yazı ile bildirmek zorundadır.
27.3. İzinler ve ruhsatlar
27.3.1. Sözleşme konusu malların teslim ve/veya montajı için gerekli izin, ruhsat ve onaylardan İdarenin yükümlülüğünde olanların alınması ve/veya bu konuda Yükleniciye gerekli yardımların yapılması İdarenin yükümlülüğü altındadır.
27.4. İdarenin personeli
27.4.1. Sözleşme konusu ile sınırlı olmak ve ihale dokümanında belirtilmiş olması kaydıyla; malların teslimi, montajı, işletmeye alınması ve bu mallarla ilgili eğitim verilmesi için Yüklenicinin İdarenin personelinden yardım alması veya birlikte çalışması gerekirse İdare; Yüklenicinin personeline gerekli yardımda bulunur ve/veya birlikte çalışacak personelinin adını, soyadını, çalıştıkları birimleri, yardım veya işin kapsamı ile süresini Yükleniciye yazılı olarak bildirir.
Madde 28 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
28.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
28.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 29 - Yüklenicinin vekili
29.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adı, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
29.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 30 – Denetim, muayene ve kabul işlemleri
30.1. Malın/Malların Teslim Edilme Şekilleri:
30.1.1.1. Yüklenici taahhüt konusu malı / malları idarenin deposuna teslim ettikten sonra muayene ve kabul işlemlerine 2 iş günü içinde başlanır.
30.1.2. Muayene İşlemleri: Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliğine teslim edilen malların muayenesi yürürlükteki; yürürlükteki Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmeliğe, TSK Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi ve İlgili mevzuat hükümleri kapsamında Doğrudan Temin dokümanında yer alan özelliklere göre yapılacaktır.
30.1.3. Fonksiyon Muayenesi; İdarenin talebi üzerine yapılacaktır.
30.1.3.1. Teslim edilen malın fonksiyon testine tabi tutulacağı durumlarda; fonksiyona bütün mallar/numuneler gönderilecek ve fonksiyon testinin yapılacağı maddeler belirtilerek sonuçlar “istenen değerler ve bulunan değerler” şeklinde raporlanacaktır. İstenen ve bulunan değerler, kullanım amacına uygun olmadığı durumlarda bu hususlar detaylı olarak raporda belirtilecektir. Sadece kullanım amacına uygun olmadığı şeklinde yazılan ve açıkça belirtilmeyen raporlar geçerli sayılmayacaktır.
30.1.3.2. Fonksiyon; idarenin belirleyeceği üyelerin oluşturduğu heyetin katılımıyla yapılacaktır.
30.1.3.3. Muayene esnasında malzemenin testi için gerekli olan her türlü teknik işlem yüklenici tarafından ve idare heyetinin gerekli gördüğü şekilde yerine getirecektir.
30.1.3.4. Fonksiyon muayenesinin yapılması için gerekli her türlü malzeme, set avadanlık vb. masraflar yükleniciye aittir.
30.1.3.5. Fonksiyon muayenesi esnasında meydana gelebilecek her türlü hasar, zarar ve ziyandan yüklenici firma sorumlu olacaktır.
30.1.4. Yüklenici, muayene edilecek malın tamamının incelenmesini, kolaylaştıracak bir düzende bulundurulması, numune alımı ile ilgili her türlü aparat ve malzemenin hazır edilmesi, usulüne uygun ve kolay muayene yapılması için muayene başlamadan önce malın belirli bölümlere ayrılması yüklenici tarafından sağlanacaktır.
30.1.5. İtiraz muayeneleri:
30.1.5.1. Yüklenici; muayene sonucunun RED çıkması halinde muayene sonucuna itirazını, sonucun kendisine tebliğine müteakip 2 (İki) iş günü içinde yazılı olarak malı teslim etmiş olduğu Mal Saymanlığının bağlı olduğu Komutanlığa yapabilir. Yüklenicinin veya yetkili vekilinin fiziki muayeneye katılmaması, itiraz muayene hakkını ortadan kaldırmaz.(Ancak muayene ve kabul komisyonu, muayenede istenen belgelerin tam ve uygun olmaması nedeniyle muayene sonucu RED kararı vermişse yüklenicinin bu karara itiraz hakkı yoktur.)
30.1.5.2. İtirazda yapılacak 2 nci muayene; ilk Kabul Komisyonunda görev almamış kişilerden oluşturulacak 2 nci bir ve Kabul Komisyonuna yaptırılır. Yapılacak 2 nci muayene, ilk muayenenin sadece itiraz edilen madde/maddelerini kapsar. Bu muayenede verilen karar taraflar için kesindir.
30.1.6. Ara denetim yapılmayacaktır.
30.1.7. Uygun çıkmayan malların yerine yeniden getirilen malların muayene sonucu’nda olumsuz çıkması durumunda yüklenici idarenin deposundaki malın tamamını 20 (yirmi) gün içerisinde geri almak zorundadır.
30.1.8. Her türlü muayene sonucu ilgili Mal Saymanlığı veya bağlı olduğu Komutanlık tarafından yükleniciye yazılı olarak tebliğ edilir. Ancak yüklenicinin veya kanuni vekilinin fiziki muayenede hazır bulunmaları halinde fiziki muayene sonucu, kabul komisyon başkanlığınca o anda tebliğ edilir. Firma yetkilisinin imzadan imtina etmesi halinde durum bir tutanakla tevsik edilir ve tebliğ o anda yapılmış sayılır.
30.1.9. Getirilen malların muayenelerinin gerektirdiği her türlü masraflar (istifleme, gruplama, teslim yerine indirme, kutu, ip, mühür mumu, ambalaj vs.)(muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç) yükleniciye aittir.
30.1.10.Kabul komisyonunca talep edildiği takdirde; gerekli doküman ve Türk Standartları, yüklenici tarafından temin edilecektir.
30.1.11. Muayene esnasında muayene için gerekli her türlü alet, araç, gereç, ortam, ölçme cihazı ve yardımcı personel yüklenici tarafından karşılanacaktır.
30.1.12. Ret Edilen Malın Depodan Kaldırılması Hali:
Ret Edilen Malın, muayene sonucunun yükleniciye tebliğ edildiği tarihten itibaren 20 (yirmi) gün içerisinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Bu müddet içerisinde mal alınmaz ise yükleniciye geçecek her gün için Mal bedelinin %0,5 (bindebeş) nispetinde para cezası verilir. Ancak cezalı müddet hiçbir şekilde 10 (on) günü geçemez. Geçtiği takdirde teslim yerindeki Muhakemat Müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılır. Yüklenici geri almadığı mallara ilişkin olarak idareden herhangi bir hak talebinde bulunamaz. Geçen süre içerisinde malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden ya da evsafını kaybetmesi sonucu muhafazasına imkan kalmadığının fiziki muayeneyi Kabul Komisyonunca belgelenmesi kaydıyla imha edilmesinden dolayı alıcı birlik/kurum sorumlu tutulamaz. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye, depolama, tahlil ve imha işlemleri ücretleri yürürlükteki yasal mevzuatlar çerçevesinde tahsil edilecektir.
30.1.13. Satın alınacak her türlü cihaz/mallar tüm donanımları ile birlikte bir numune sayılacaktır. Ayrıca numune istenmeyecektir.
30.1.14. Muayene masrafları, muayene esnasında dizayn ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
30.1.15. Sözleşme konusu mallar kısımlara ayrılmamıştır. Muayenede kısmi kabul yapılamaz.
30.1.16. Kabulde Görülecek Kusur ve Noksanlar
Sözleşme konusu malın veya işin kabulünde tespit edilen kusur ve noksanlar kabule engel olmayacak nitelikte bulunduğu takdirde bu kusur ve noksanlıkların tamamlanması için yükleniciye verilen süre de belirtilerek kabul raporu düzenlenir. Ancak; kusur ve noksanlıkların tamamlandığının komisyon tarafından tespiti halinde, komisyon üyeleri tarafından imzalar atılarak rapor işleme konulur. Kabul komisyonlarının vereceği süre işin süresini geçmez.
Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik’te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 31 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
31.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik şartnameye uygunluğu, bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik şartnamede belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
31.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
31.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.
Madde 32 - Sözleşmenin devir şartları
32.1. Sözleşme, zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk ihaledeki şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere, 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirilen ihalelerde bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez veya devir alınamaz. İzinsiz devredilen veya devir alınan veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devredilen veya devir alınan sözleşmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkında 4735 sayılı Kanunun 20, 22 ve 26 ncı madde hükümleri uygulanır.
32.2. İhale yetkilisince gerekli iznin verilmesi üzerine devir sözleşmesi imzalanmadan önce, sözleşmeyi devralan Yüklenici, 4734 sayılı Kanunda sayılan değerler üzerinden sözleşme bedelinin % 6’sı oranında kesin teminatı İdareye vermek zorundadır. Bu durumda İdare, devredenden almış olduğu kesin teminatı, devir sözleşmesinin imzalanmasını takip eden ilk iş günü içinde kendisine iade eder.
Madde 33 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
33.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama şekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
Madde 34 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
34.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde 10 (on) gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.
34.2. Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmemesi halinde, gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,5 (Bindebeş) oranında gecikme cezası uygulanır.
34.3. Gecikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
34.4. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde [bir] defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir.
(Değişik: 3/7/2009-27277 R.G/39. md.) Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde ihtar yapılır.
Madde 35 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
35.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
35.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
35.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir. Sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
35.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80’inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması, hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir
35.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
35.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 36 - Fesih tarihinin belirlenmesi
36.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
36.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan aylık toptan eşya fiyat endeksine göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
36.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 ncı maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra işi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 37 - Fesih halinde yapılacak işlemler
37.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
37.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
37.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
37.4. İdare, hata ve eksikler bulunan işte, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
37.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
37.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,
gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 38 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
38.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya ihale dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 39 – Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti
39.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
39.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 40 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
40.1. İdare, teslim edilen malda/işte hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/işte gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
40.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkânsız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici malı veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerlerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 41 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu
41.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 42 - Anlaşmazlıkların çözümü
42.1.4886 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanununun 2 nci maddesinin 1 nci fıkrasının 1 nolu bendinde sayılan hallerin dışındaki tüm durumlarda,
42.1.1.Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
42.2. 4886 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanununun 2 nci maddesinin 1 nci fıkrasının 1 nolu bendinde belirtilen hallerin varlığında;
42.2.1. İdare ve yüklenici arasında karşılıklı müzakere yolu ile giderilemeyen her türlü fikir ayrılığı ile sözleşme kapsamındaki hükümlerin tatbiki, yorumlanması ve benzeri konulara ilişkin anlaşmazlıklar (sözleşme hükümlerine göre İdarenin re’sen hareket etme ve karar verme yetkisine haiz olduğu haller hariç olmak üzere) 21.06.2001 tarih ve 4886 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanunu hükümlerine göre çözülecektir.
42.2.2 Tahkim heyeti üç hakemden oluşur. Taraflardan her biri birer hakem seçer ve bu iki hakemde otuz gün içinde üçüncü hakemi belirler. Taraflardan biri, diğer tarafın Noter vasıtasıyla gönderdiği bu yoldaki talebin kendisine ulaşmasından itibaren otuz gün içinde hakemini seçmez veya tarafların seçtiği iki hakem seçilmelerinden sonraki otuz gün içinde üçüncü hakemi belirleyemezler ise; gerek ikinci hakem gerekse üçüncü hakem, taraflardan birinin talebi üzerine Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından seçilir. Üçüncü hakem başkan olarak görev yapar.
42.2.3. Anlaşmazlığın esasına ilişkin maddi hukuk kuralları Türk hukukuna tabi olacaktır. Tahkimin dili Türkçe’dir. Tahkim yeri ANKARA’dır. Yetkili mahkeme Asliye hukuk Mahkemesi’dir.
42.2.4. İdare veya yüklenici tarafından hakeme başvurulmuş olması halinde dahi, yüklenici işlere devam etmek ve işin yürütülmesi ile ilgili İdarece alınacak kararlara uymak zorundadır.
Madde 43 - Hüküm bulunmayan haller
43.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 44 - Diğer hususlar
44.1. Sözleşme konusu malzemelerin kodlandırılması EK-A’da bulunan hükümler doğrultusunda yapacaktır.
44.2. DECT TELEFON SİSTEMİ TEKNİK ÖZELLİKLERİ

MALZEME LİSTESİ VE MUHTEVİYATI

S. NU. MALZEME ADI MİKTARI
1. DECT TELEFON SİSTEMİ 1 ADET
a. DECT sistemi baz istasyonu 32 adet
b. DECT sistemi el terminali 20 adet
c. Akıllı swıtch (24 port poe gbit) 3 adet
d. 8 kanal voıp lisansı 1 adet
44.2.1. SİSTEMİN GENEL ÖZELLİKLER
44.2.1.1. IP-DECT telefon sisteminin özelliklerini tarif etmektedir. DECT Telefon Sistemi; baz istasyonu, el terminali, kablo ve bağlantı uçlarından oluşur.
44.2.1.2. Sistem ve sistemi oluşturan parçalar; Avrupa Telekomünikasyon Standartlar Enstitüsü’nün DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications) sistemiyle ilgili belirlediği standartlara uyumlu olacaktır. Sistemdeki baz istasyonlar Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan onaylı olacaktır.
44.2.1.3. Sistem en az 150 aboneyi destekleyecektir. Sistem için gerekli her türlü lisans yüklü olacak, sistemin kullanımı esnasında ilave lisans satın alma ve yükleme ihtiyacı olmayacaktır.
44.2.1.4. Kurulacak ip-dect sistemi kurumumuzda halen kullanılmakta olan Telesis PX24X 24/256 model IP Sayısal Hibrit Telefon Santral ile uyumlu olacaktır.
44.2.1.5. Aboneler el terminalleriyle kurum sınırları içinde açık ve kapalı alanlarda her noktada açık-anlaşılır ve net bir görüşme yapabilecektir. Aboneler hareket halinde el terminalleriyle görüşme yapabilecektir. Hareket halinde baz istasyonu kapsama alanı değişimi görüşmeyi engellemeyecek ve görüşme kalitesini düşürmeyecektir.
44.2.1.6. Sistem hangover (hücre geçişi) ve roaming (serbest dolaşım) imkanı tanıyacaktır.
44.2.1.7. Sistemi oluşturan tüm parçaların şarj cihazı ve diğer yardımcı aparatları sistemin içinde olacak, sistem işletimi esnasında ilave şarj cihazı ve yardımcı aparata ihtiyaç duyulmayacaktır.
44.2.1.8. Sistemin yönetileceği program/uygulama basit ve sade olacak, sistem işletmeni tarafından kolay anlaşılır ve öğrenilir bir web veya uygulama ara yüzüne sahip olacaktır.
44.2.1.9. Sistem üzerinde emniyet ve kontrol sağlanabilecektir, emniyet ve güvenlik işlemleri merkezi olarak kontrol edilebilecektir.
44.2.1.10. Kaybolan, çalınan veya arızalanan el terminalleri veya baz istasyonları kurumumuzca belirlenen yetkili kişi tarafından merkezi olarak devre dışı bırakılabilecektir.
44.2.1.11. Sisteme dahil olacak yeni baz istasyonu ve el terminalleri sadece kurumun belirlediği yetkili kişiler tarafından merkezi kontrol altında etkinleştirilebilecektir. Kurumumuzca belirlenen yetkili kişi haricinde herhangi bir el terminali ve baz istasyonu sisteme dahil edilmeyecektir.
44.2.2. SİSTEM MUHTEVİYATININ TEKNİK ÖZELLİKLER
44.2.2.1. El Terminali Özellikleri:
44.2.2.1.1. En az 1,5 inç grafiksel renkli LCD veya TFT ekrana sahip olacaktır. Ekranda çekim gücü ve kalan pil ömrü görülebilecektir.
44.2.2.1.2.Ekran menüleri Türkçe dil desteğine sahip olacaktır.
44.2.2.1.3.En az 150 kayıtlık telefon rehberi olacaktır.
44.2.2.1.4.Kulaklık bağlantısına imkân verecektir.
44.2.2.1.5.Titreşim özelliği olacaktır.
44.2.2.1.6. Eller serbest (hadsfree) özelliği olacaktır.
44.2.2.1.7..Arayan abone kimliğini gösterecektir.
44.2.2.1.8..Pil; Li-Ion olacaktır, en az 9 saat konuşma süresi ve 48 saat bekleme süresini desteklenecektir. Pilin şarj süresi 6 saati geçmeyecektir.
44.2.2.1.9.Dahili ve harici aramalarda farklı zil tonu çalabilecektir.
44.2.2.1.10.Zil sesleri polifonik olacaktır.
44.2.2.1.11.Ağırlığı en fazla 150 gr. olacaktır.
44.2.2.1.12.En az 30 kayıtlık gelen, giden ve cevapsız arama listesine sahip olacaktır.
44.2.2.1.13.1,5 metre yükseklikten sert zemine düştüğünde kırılmayacak kadar dayanıklı olacaktır.
44.2.2.2. Baz İstasyon Özellikleri:
44.2.2.2.1.Yazılım yükleme, yükseltme ve konfigürasyonu için web ara yüzüne sahip olacaktır.
44.2.2.2.2.Ethernet üzerinden güç desteğini (Power over Ethernet, PoE) destekleyecektir.
44.2.2.2.3.Avrupa Telekomünikasyon Standartlar Enstitüsünün DECT sistemler için belirlediği frekans aralığında çalışacaktır.
44.2.2.2.4.Baz istasyonlarının birbiriyle ve santralle olan irtibatı kablolu olacak ve veri aktarımı TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) veya UDP (User Datagram Protocol) protokollerine uyumlu olacaktır.
44.2.2.2.5.Farklı baz istasyonu kapsama alanına giren el terminalinde görüşme kesintiye ve kalite kaybına uğramayacaktır.
44.2.2.2.6.RJ-45 konektör bağlantı sağlayacaktır.
44.2.2.2.7.10/100 Base-T IEEE802.3 desteği sağlayacaktır.
44.2.2.2.8.IPv6(Ipsec) donanım desteği bulunacaktır.
44.2.2.2.9.Uzak konfigürasyon desteği ve yazılım yükleme için TFTP, HTTP, HTTPS desteği bulunacaktır.
44.2.2.2.10.Bir baz istasyonu aynı anda en az 8 el terminalinin görüşmesini sağlayacak kapasitede olacaktır.
44.2.2.2.11.Abonelerin sisteme tanıtılması için ilave donanım ihtiyacı olmayacaktır.
44.2.2.3. Akıllı Switch Özellikleri
44.2.2.3.1.Standart Uyumlulukları:
44.2.2.3.1.1. IEEE 802.3x akış kontrol kapasitesine sahip olacak,
44.2.2.3.1.2. IEEE 802.1q VLAN,
44.2.2.3.1.3. IEEE 802.1p QoS,
44.2.2.3.1.4. IEEE 802.1w Rapid Spanning Tree,
44.2.2.3.1.5. IEEE 802.3ad Port Trunk with LACP.
44.2.2.3.2.Asgari 4K MAC adresleme tablosu olacaktır.
44.2.2.3.3.Power Over Ethernet (POE) desteği olacaktır.
44.2.2.3.4. 24 x 10/100/1000 Mbps RJ-45 portlu olacaktır.
44.2.2.3.5. 100 metre mesafeye kadar sinyal ulaştıracaktır.
44.2.2.3.6. MAC adresine dayalı doğrulama yapacaktır.
44.2.2.3.7.IGMP Snooping desteği olacaktır.
44.2.2.3.8.Port tabanlı VLAN desteği olacaktır.
44.2.2.4. 8 Kanallı Voıp Lisansı
44.2.3.EĞİTİM ve DOKÜMANTASYON:
44.2.3.1.Santral işletmeni ve abonelere yerinde eğitim verilecektir.
44.2.3.2.Eğitimle ilgili doküman ve materyaller yüklenici tarafından temin edilecektir.
44.2.3.3.Kurumumuzca talep edildiği tarihten itibaren en geç bir hafta içinde yüklenici tarafından yerinde kullanıcı ve işletmen eğitimi verilecektir.
44.2.3.4.İlgili bakım ve işletme el kitapları ve dokümanları en az iki takım halinde ürünle beraber teslim edilecektir.
44.2.4. GARANTİ VE SERVİS ŞARTLARI:
44.2.4.1.Sistem için 10(ON) yıl yedek parça garantisi olacaktır.
44.2.4.2.Yüklenici; ithalatçı veya üretici belgesini veya yetkili satıcı belgesini ve sistem kurulumu için yetki belgesini teklif esnasında (aslını kurumumuz yetkililerine göstermek şartıyla) fotokopisini; muayene aşamasında ise aslının onaylı fotokopisini ibraz edecektir.
44.3. Teslimat ve Montaja ait Hususlar
44.3.1 Malzemeler kararın tebliğinden itibaren 45 Bkm.Mrk.K.lığı Tüketim 521 Mal Say.lığı tarafından kontrol edilmesine müteakip Ankara Mevki Asker Hastanesi Baştabipliği MEBS Ks. Amirliğine 30 (otuz) takvim günü içerisinde montajı da yapılarak teslim edilecektir.
Madde 45 – Yürürlük
45.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 46 - Sözleşmenin imzalanması
46.1. Bu sözleşme .. [rakam ve yazılı ile] maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ../../.... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı suretini” düzenleyip yükleniciye verecektir.



EKLER :
EK-A (1 Sayfa Kodlandırma Hükmü)
EK-B (1 Sayfa Garanti Taahhütnamesi)
MALZEME İHTİYAÇ LİSTESİ
MALZEMENİN CİNSİ BİRİMİ MİKTARI
DECT TELEFON SİSTEMİ ADET 1

DECT TELEFON SİSTEMİ MUHTEVİYATI
a. DECT SİSTEMİ BAZ İSTASYONU ADET 32
b. DECT SİSTEMİ EL TERMİNALİ ADET 20
c. AKILLI SWITCH (24 PORT POE GBİT) ADET 3
d. 8 KANALLI VOIP LİSANSI ADET 1


         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: SAĞLIK HİZMETLERİ ANKARA BÖLGE KOMUTANLIĞI

b.Telefon Numarası: +903122491011/3871-3872-3873

c.Fax Numarası: +903122446440

d.Elektronik Posta adresi: