ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

GATA 1 NOLU IHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı GATA K.lığı Basımevi Kısım Amirliğinde Bulunan 2 Kalem Dijital Baskı Makinasının, Yedek Parçasız 5 (Beş) Aylık Bakım Onarım Hizmet Alımı

İhale Usulü 22-d (Parasal Limit Kapsamında)

         

İdare Adı : GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı

Adres : Genaeral Tevfik Sağlam Cad. Etlik/ANKARA

Telefon : +903123042073-77

Faks : +903123042072

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü GATA K.lığı Basımevi Kısım Amirliğinde Bulunan 2 Kalem Dijital Baskı Makinasının, Yedek Parçasız 5 (Beş) Aylık Bakım Onarım Hizmet Alımı

Malın Miktarı 2 KALEM

Mal Teslim Yeri GATA K.LIĞI ETLİK/ANKARA

Mal Teslim Tarihi 5 AYLIK (20.07.2016 - 20.12.2016)

İhale Yeri GATA K.LIĞI 1 NUMARALI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETLİK/ANKARA

İhale Tarihi 13.07.2016 10:00


İhale İlanı Metni

AÇIKLAMA               : 1 NU.LI İHALE KOMISYON BAŞKANLIĞI

ALIM TARIH VE SAATI : 13.07.2015 Çarşamba Günü Saat 10:00

Söz konusu alıma ilişkin teklif mektubu idarenin aşağıda belirtilen adresinden ihale saatine kadar firma/sahsın kendisi veya temsile yetkili kişi tarafından alınacağı gibi Detay kısmında bulunan Teklif Mektubu da kullanılabilir.

Not:    1)    Belgegeçer (Faks) ‘le yapılan katılımlar/fiyat teklifleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

            2)     Sözleşme yapılacaktır. Götürü bedel sözleşme olup, sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 5 Ay ‘dır. Sözleşme bedelinin %6’sı oranında kati teminat alınacaktır.

           3)      Sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 5 Ay süre ile geçerlidir.

           4)      Teknik (Diğer) Hususlarla ilgili açıklama Götürü Bedel Teklif Mektubunun altına eklenmiştir.

           5)      Yüklenici, yetkili servis veya distribütör olduğunu kanıtlayan belgeyi ve TSE Hizmet Yeterlilik Belgesini İhale Komisyonuna ibraz edecektir.

           6)      Muayene ve kabul işlemleri; ihale onay belgesinde belirtilen kontrol teşkilatınca yapılacaktır.

           7)      İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak varsa numunesini incelemek, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği/numuneyi gördüğü/gerekli olabilecek tüm bilgileri temin ettiği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir. Bu kapsamda teknik hususlarla ilgili sorularınız için Tel : 0(312) 3042655 ’den iletişime geçiniz.

GATA Komutanlığı 1 Numaralı İhale Komisyon Başkanlığı Etlik/ANKARA

Tel      :  0 312 304 20 73-75-77

Faks    :  0 312 304 20 72

SÖZLEŞME TASARISI VE DİĞER HUSUSLAR

Madde 5- Sözleşmenin Konusu

5.1. İdarenin ihtiyacı olan ve ekli listedeki miktar, tip, özellik ve sair detayları bulunan
Dijital Baskı Makinelerinin 1 (Bir)’ er ay periyotlarda bakım, test, ayar, temizlik ve olabilecek parça değişimi gerekmeyen diğer onarımlar ile  İhale Onay Belgesi ve bu sözleşmede belirtilen şartlar dahilinde alımının bu sözleşmede belirlenen şartlar dâhilinde Yüklenici tarafından sağlanması işidir.

1. 3610KK0321174 XEROX DC8000 AP DİJİTAL BASKI MAKİNASI -  1 ADET

2. 3610015750971 XEROX 4595 BASKI MAKİNASI - 2 ADET

5.2. İdare, yüklenici tarafından değişmesi gereken parçalar için verilen teknik rapordaki malzemeleri alıp almamakta serbesttir.

Madde 6- Sözleşme Bedeline Dâhil Olan Giderler

6.1.Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin Yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince KDV  hariç ihale ve sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi, resmi harçlarla sözleşme giderleri ile ulaşım ve her türlü sigorta giderleri  teklif fiyatına dahil edilmiş masraflar sözleşme bedeline dahildir.

6.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp idare tarafından yükleniciye ödenecektir.

Madde 7- Vergi, Resim ve Harçlar ile Sözleşmeyle İlgili Diğer Giderler

Sözleşme hükümlerinin ve taahhüdünün tamamının yerine getirilmesine ait her türlü vergi, resim ve harçlarla bu sözleşme ile ilgili diğer giderlerin tümü yüklenici tarafından karşılanacaktır  

Madde 8- Sözleşmenin Ekleri

8. İhale dokümanı, yer alan bütün evraklar bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki  veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

Madde 9- Sözleşmenin Süresi

9.  Sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 5 Ay süre ile geçerlidir.

İşe başlama tarihi 20.07.2016; işi bitirme tarihi 20.12.2016’dir.

Madde 10- Malın/İşin Teslim Alma Şekil ve Şartları ile Teslim Programı

10.1. İşin Yapılma / Malın Teslim Edilme Yeri

 Teslim Yeri / Yerleri: Sözleşmede taahhüt edilen hizmet, yüklenici tarafından GATA K.LIĞI Basımevi Kısım Amirliğinde verilecektir.

10.2. İşe Başlama Tarihi: Sözleşmenin taraflarca imzalanmasını müteakip başlanacaktır.

Madde 12- Ödeme yeri ve şartları

12.1. Ödeme Yeri : Maliye Bakanlığınca vize edilen ayrıntılı harcama programı ve ayrıntılı finansman programındaki ödenek dağılımına göre malın/hizmetin kati kabulünün yapıldığı 2016 mali yılı bütçesinden ödeneklerin serbest bırakılmasına müteakip GATA Maliye Bütçe Şube Müdürlüğünce tahakkuka bağlandıktan sonra Maliye Bakanlığı GATA Saymanlık Müdürlüğünce 2016 mali yılı bütçesinden ödemesi yapılacaktır.

12.2. Ödeme Koşulları: Ödeme, sözleşme hükümlerindeki işin  yerine getirilmesine  müteakip teklif edilen birim fiyat üzerinden hazırlanan ödeme belgelerine istinaden tek seferde işin bitiminde yapılacaktır.

Madde 13- Fiyat Farkı

13.1. Yüklenici, varsa süre uzatımı da dahil olmak üzere sözleşme süresince, sözleşmenin tamamen ifasına kadar vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

13.2. Bu iş için fiyat farkı VERİLMEYECEKTİR.

13.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 14- Alt Yüklenicilere İlişkin Bilgiler ve Sorumluluklar

14. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır. 

Madde 15- Gecikme Cezası

15. Yüklenici periyodik bakım zamanlarının dışında herhangi bir arıza durumunda en geç 24 saat içinde müdahale edecektir.24 saati geçen müdahalelerde; bu durum idare tarafından tutanakla tespit edildikten sonra yüklenicinin, sonraki hak edişinden %5’er kesinti yapılacaktır.

Madde 16- Süre Uzatımı Verilebilecek Haller ve Şartları

16.1. Mücbir Sebepler: İdare; Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş ve taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen 20 (yirmi) gün içinde Yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve bu durumun yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi kaydıyla aşağıda belirtilen halleri mücbir sebep olarak kabul eder.
a) Doğal afetler, b) Kanuni grev, c) Genel salgın hastalık, d) Kısmî veya genel seferberlik ilânı
e) Gerektiğinde Kurum tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
16.1.1. 16.1’ e göre zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz. Mücbir sebeplerden etkilenen Yüklenici, mücbir sebeplerin etkisinden kurtulduktan sonra bu durumu İdareye bildirmek zorundadır.

16.1.2. Bu hallerin belgelenmesi ve İdarece kabul edilmesi halinde süre uzatımı verildiği ve bunun kapsamı yükleniciye bildirilir. Bu durumda yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir takvimi en geç 2 (İKİ )  gün içinde idareye bildirir.

16.1.3. Taraflar, mücbir sebeplerin sonucu olarak sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmede meydana gelebilecek gecikmeleri en aza indirmek için azami gayreti göstereceklerdir.

Madde 17- İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar

Söz konusu iş ile ilgili, GÖREVLENDİRİLEN KONTROL TEŞKİLATI TARAFINDAN

Hizmet işleri hak ediş raporu,
Hizmet işleri kabul teklif belgesi, düzenlenecektir.

Madde 18- Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

18.1. Sözleşme konusu iş tamamlandığında 3 (üç) iş günü içinde uzman üyeler tarafından Hizmet işi teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.

18.2. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri yürürlükteki "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi" ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre GATA K.lığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığı tarafından yapılacaktır.

Madde 19- Sözleşmede Değişiklik Yapılması
19.  İdare değişen durum ve şartlar dahilinde sözleşmede değişiklik yapıp yapmamakta serbesttir.
Madde 20- Yüklenicinin Yükümlülükleri
20.1.1.Tamir ve bakım esnasında Dijital Baskı Makinelerinde meydana gelecek (kırılma çökme, düşme, çizilme vb.) onarımlar yüklenici tarafından onarılacak/yerine getirilecektir.

20.1.2. Yüklenici makinenin servis merkezinde yapılacak onarımlarında idarenin imkanlarından yararlanmayacaktır.

20.1.3. Dijital Baskı Makinelerinin tamir ve bakımı sonrasında 2 (iki) nüsha servis raporu düzenleyecektir. Teknisyen raporları birim ilgilisi ve teknisyen tarafından imzalanıp idareye teslim edilecektir.(Basımevi Kısım Amirliğine)

20.1.4.Teknik rapor idareye teslim edilmediği sürece sözleşmede belirtilen aylık bakım ücreti, yükleniciye ödenmeyecektir.

20.1.5. Tamir ve bakım esnasında kullanılan her türlü araç, gereç ve temizlik malzemesi yükleniciye ait olacaktır.

20.1.6.  Orijinal yedek malzeme kullanılmaması durumunda sorumluluk yükleniciye ait olacaktır.

20.1.7.  Dijital Baskı Makinelerinin periyodik bakım zamanlarının dışında oluşabilicek arızalarda yüklenici, idarenin çağırmasına müteakip en geç 24 ( yirmi dört ) saat içinde arızaya müdahale edecektir.

20.1.8. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi  kabul ve taahhüt eder.  Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymayarak, burada belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi halinde yüklenici, İdarenin ve üçüncü şahısların tüm zararlarını karşılamak zorundadır.

20.2. Güvenlik Önlemleri

Yüklenici;

İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymayı,
İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliklerini sağlamayı,
İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almayı,
Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliklerinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almayı, kabul eder.

20.3.Yüklenicinin Çalıştırdığı Personele İlişkin Sorumlulukları

20.3.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen ve ILO standartlarına uygun iş ve işçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini alacaktır.

20.3.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderlerle kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.

20.3.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personeli arasında her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.

20.4. Malların Taşınması

20.4.1. Bu sözleşmede düzenlenen işlerin yapılmasına ilişkin her türlü taşıma gideri sözleşme bedeline DÂHİL.

20.4.2. Yüklenici, İş için gerekli tüm mal ve diğer kullanılması gerekli montaj malzeme ve ekipmanlarının ambalajlanmalarından, yüklenmelerinden, taşınmalarından, teslim alınmalarından, boşaltılmalarından, depolanmalarından ve korunmalarından sorumlu olacaktır. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek hasarların sonuçlarından Yüklenici sorumlu olacaktır.

20.4.3. Yüklenici, uluslararası veya denizaşırı taşıma gerektiren mal tedariki işlerinde Incoterms 2000 ve daha sonraki tarihlerde yayınlanacak güncel metinlere ve teslim şekline uygun olarak mal ve diğer kullanılması gerekli montaj malzeme ve ekipmanlarının ambalajlanmalarından, yüklenmelerinden, taşınmalarından, teslim alınmalarından, boşaltılmalarından, depolanmalarından ve korunmalarından sorumlu olacaktır.

20.5. Erişim Yolları

Yüklenici malın taşınması sırasında trafik akımı ve kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için makul ölçüler içerisinde çaba gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yüklenici, yolları kullanma ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa bunları taşıma işleminin başlamasından önce temin edecektir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanacaktır.

20.6. Çevrenin Korunması ve Müdahaleden Kaçınma

20.6.1.Yüklenici taşıma ve montaj sırasında, halkın huzuruna ve kamu düzenine ilişkin gereksiz ve haksız müdahale ve tecavüzlerden kaçınacaktır.

20.6.2. Yüklenici bu tür gereksiz ve haksız müdahalelerin tüm sonuçlarından sorumlu olacaktır.

20.6.3. Yüklenici, boşaltma ve montaj sırasında çevrenin korunması için sözleşme konusu malın niteliğine göre çevre mevzuatı ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre gerekli tedbirleri alacaktır. Yüklenici, bu faaliyetlerinin sonucunda ortaya çıkabilecek kirlenme, gürültü ve benzeri nedenlerle insanlara ve mülkiyet haklarına gelebilecek zarar ve rahatsızlıkların bertaraf edilmesi için gerekli tüm tedbirlerin makul ölçüler içinde alınmasından sorumlu olacak ve yürürlükteki sağlık ve çevre mevzuatına uygun davranacaktır. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü yerine getirmemesi nedeniyle doğabilecek zararların İdareye tazmin ettirilmesi halinde, İdare tarafından ödenmek zorunda kalınacak tüm bedeller, Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilecektir. Yüklenicinin alacaklarının İdare tarafından ödenen bu bedelleri karşılamaya yetmemesi halinde İdarenin dava hakkı saklıdır.

20.7. Gizlilik: Yüklenici, işle bağlantılı olarak elde ettiği her tür bilgi ve dokümanı özel ve gizli tutacak ve Sözleşmenin yerine getirilmesi amaçları için gerekebilecek haller dışında, İdarenin önceden yazılı izni olmaksızın Sözleşmeye ait her hangi bir detayı ifşa etmeyecek veya yayınlamayacaktır. Türk yargı mercilerinin kararları saklı kalmak kaydıyla Sözleşmenin amaçları doğrultusunda her hangi bir ifşa veya yayınlama gerekliliği konusunda bir uyuşmazlık ortaya çıkarsa İdarenin bu konudaki kararı nihai olacaktır.

Madde 21- Eğitim

21.  Bu iş için eğitim VERİLMEYECEKTİR.

Madde 22- Mevzuata Uygunluk
22. Yüklenici, ilgili bütün ihbarların verilmesi ve bütün ödemelerin yapılması da dâhil olmak üzere,
 (a)    İşin yürütülmesine ve tamamlanmasına ve malda/işte olabilecek kusurların düzeltilmesine ilişkin olarak bütün Kanun, yönetmelik, tüzükler, kararname, genelge, tebliğ ve diğer ilgili mevzuata,

 (b)   Kamu Kurum ve Kuruluşlarının alacağı kararlar ile Mahkeme kararlarına,      uyacak ve İdareyi bu hükümlerin ihlali nedeniyle maruz kalabileceği bütün cezalardan ve sorumluluklardan dolayı tazmin edecektir.

Madde 23 – Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri

23. Muayene ve kabul işlemleri; ihale onay belgesinde belirtilen kontrol teşkilatınca yapılacak olup, aylık bakımın yapılmasına müteakip hizmet işleri kabul tutanağı tanzim edilecektir.

Madde 24- Sözleşme ve Eklerine Uymayan İşler

24. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama şekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan, eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu  sözleşmenin  gecikme cezasına ilişkin  hükümleri uygulanır.

Madde 25- Garanti ve Bakım, Onarım

Madde 9 da belirtilen süre içinde garanti taahhütnamesi verilecektir.

Madde 26- Sözleşmenin Feshi ve Tasfiyesi
26.1. İdarenin Sözleşmeyi  Feshetmesi

Aşağıda belirtilen hallerde idare sözleşmeyi fesheder:

Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin yirmi (20) günden az olmamak kaydıyla bu sözleşmede belirlediği süreyi içeren ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,

      (c ) Yüklenici tarafından bu sözleşme hükümlerine uyulmaması ve bunun idare tarafından tutanakla tespit edilip yükleniciye bildirilmesinden ( Tutanak tarihi başlangıç olarak alınır ) sonraki 5 ( Beş ) iş günü bitiminde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme tek taraflı olarak fesih edilir.

26.2. Sözleşmeden Önceki Yasak Fiil veya Davranışlar Nedeniyle Fesih

Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,

hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26’ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza, ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

26.3. Mücbir Sebeplerden Dolayı Sözleşmenin Feshi                

Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

26.4. Yüklenicinin Sözleşmeyi Feshetmesi

Sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, Yüklenicinin mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

26.5. Fesih Halinde Yapılacak İşlemler

26.5.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici İşyerini terk eder. İdare tarafından istenilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, İş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdareye yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici, alt yüklenici sözleşmeleri, İşyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu makul talimatları derhal yerine getirir. Sözleşmenin feshi halinde, İdarenin İşi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgelerini kullanabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.

26.5.2. İdare, Yüklenicinin İşyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere İşyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir.

26.5.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.

26.5.4. İdare, hata ve eksikler varsa, İdare tarafından yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.

26.5.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.

26.5.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:

a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,

b) Banka teminat mektubu ise bankadan / özel finans kurumundan tahsil edilerek,

c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,

gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.

Madde 27- Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu

 İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27’nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 28- Anlaşmazlıkların Çözümü

 “Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.”

Madde 29- Diğer Hususlar

Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 31- Yürürlük

Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı

b.Telefon Numarası: +903123042073-77

c.Fax Numarası: +903123042072

d.Elektronik Posta adresi: