SAĞLIK HİZMETLERİ İZMİR BÖLGE KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı Isparta As. Hst. Olympus AU 400 Cihazı Solüsyon ve Sarf Malzemeleri ve Seroloji Sarf Malzemeleri Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları
İdare Adı : SAĞLIK HİZMETLERİ İZMİR BÖLGE KOMUTANLIĞI
Adres : Güzelyalı/İZMİR
Telefon : +902322859650/4215-4216-4218
Faks : +902322500096
Elektronik Posta Adresi :
Malın Niteliği ve Türü Isparta As. Hst. Olympus AU 400 Cihazı Solüsyon ve Sarf Malzemeleri ve Seroloji Sarf Malzemeleri Alımı (Doğrudan temin )
Malın Miktarı 2 KISIM
Mal Teslim Yeri Isparta Asker Hastanesi Baştabipliği Shh. Mal Saymanlık Deposu/ISPARTA
Mal Teslim Tarihi birinci kısım 45 (kırk beş) ikinci kısım 10 (on) takvim günüdür
İhale Yeri İzmir Sağ.Hiz.Blg.K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı Güzelyalı/İZMİR
İhale Tarihi 27.07.2012 10:00
İhale İlanı Metni
AÇIKLAMALAR
1. Alım konusu tıbbi malzeme Isparta As. Hst. Bştbp.liği Mal Saymanlık depolarına teslim edilecektir.
2. Alımı yapılacak malzemenin taşınır mal işlem belgesi Isparta As. Hst. Bştbp.liği Mal Saymanlığınca düzenlenecektir.
3. Alım konusu malzemeler İzmir Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı Doğrudan Temin Komisyonu tarafından uzman üye marifetiyle temin edilecektir.
4. Teslim süresi birin kısım45 (kırk beş ) ikinci kısım 10 (on)takvim günüdür.
5. Sözleşme yapılacaktır.
6. EK’teki Teklif Mektubu ve Birim Fiyat Teklif Cetveli, İhale Komisyon Başkanlığından veya internetten ilanın çıktısı alınıp doldurularak kapalı zarf içinde doğrudan teminin yapılacağı tarih ve saate kadar Hava Eğitim Komutanlığı İzmir Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı İhale Komisyon Başkanlığı Güzelyalı İZMİR’e elden teslim edilecek veya postayla gönderilecektir. Faks ile gönderilen teklifler dikkate alınmayacaktır. (Zarfın üzerine isteklinin adı/ticaret unvanı, idarenin adı-adresi ve işin adı yazılacak ve zarfın kapatılan yeri yetkili kişi tarafından kaşelenip imzalanacaktır.
7. Teklifler birim fiyata göre verilecektir. İstekli firmalar, kısımların tümüne veya istedikleri kısım/kısımların teklif verebilirler. Teklif verdikleri kısım/kısımların tümüne teklif vereceklerdir. Teklifler birim fiyat üzerinden verilecektir. Kısım/kısımların toplamlarından en düşük teklifi veren istekliden alım gerçekleştirilecektir.
8. Ulaşabileceğiniz telefon numaraları: 0 232 285 95 50 - 4812
BİRİNCİ KISIM
ISPARTA ASKER HASTANESİ
OLYMPUS AU 400 CİHAZI SOLÜSYON VE SARF MALZEMELERİİ ALIMI TEKNİK EVSAFLARI
S.NO MALZEMENİN CİNSİ BİRİMİ İSTEK MİKTARI
1 İSE ORTA (MID) STANDART SOLÜSYONU (4*2000 ml) KUTU 3
2 İSE TAMPON (BUFFER) SOLÜSYONU (4*2000 ml) KUTU 2
3 ISE REFERANCE SOLÜSYONU (1000 ml) ADET 2
4 OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL 1 (20*5 ml) KUTU 2
5 OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL 2 (20*5 ml) KUTU 2
6 OLYMPUS SİSTEM SERUM KALİBRATÖR (20*5 ml) KUTU 1
1. İSE ORTA (MID) STANDART SOLÜSYONU (4*2000 ml)
a) Alınacak miktar malzeme ihtiyaç listesinde belirtildiği şekilde olacaktır.
b) Alınacak olan malzeme Isparta Asker Hastanesi laboratuarının envanterinde bulunan Olympus AU 400 cihazına tam uyumlu olacaktır.
c) İSE Orta (MİD) Standart Solüsyonunun kutusunda 4 adet 2000 ml’lik bidon olacak, toplamda 12 adet 2000 ml’lik bidon olacaktır.
2. İSE TAMPON (BUFFER) SOLÜSYONU (4*2000 ml)
a) Alınacak miktar malzeme ihtiyaç listesinde belirtildiği şekilde olacaktır.
b) Alınacak olan malzeme Isparta Asker Hastanesi laboratuarının envanterinde bulunan Olympus AU 400 cihazına tam uyumlu olacaktır.
c) İSE Tampon (Buffer) Solüsyonunun kutusunda 4 adet 2000 ml’lik bidon olacak, toplamda 8 adet 2000 ml’lik bidon olacaktır.
3. ISE REFERANCE SOLÜSYONU
a) Alınacak miktar malzeme ihtiyaç listesinde belirtildiği şekilde olacaktır.
b) Alınacak olan malzeme Isparta Asker Hastanesi laboratuarının envanterinde bulunan Olympus AU 400 cihazına tam uyumlu olacaktır.
c) İSE Referance Solüsyonu 1000 ml’lik bidonda olacak, toplamda 2 adet 1000 ml’lik bidon olacaktır.
4. OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL-1 (20* 5 ml)
a) Alınacak miktar malzeme ihtiyaç listesinde belirtildiği şekilde olacaktır.
b) Alınacak olan malzeme Isparta Asker Hastanesi laboratuarının envanterinde bulunan Olympus AU 400 cihazına tam uyumlu olacaktır.
c) Olympus Kontrol Serum Level-1 içinde 20 adet 5 ml’lik liyofilize flakon bulunacak, toplamda 40 adet 5 ml’lik flakon olacaktır.
5. OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL-2 (20* 5 ml)
a) Alınacak miktar malzeme ihtiyaç listesinde belirtildiği şekilde olacaktır.
b) Alınacak olan malzeme Isparta Asker Hastanesi laboratuarının envanterinde bulunan Olympus AU 400 cihazına tam uyumlu olacaktır.
c) Olympus Kontrol Serum Level-1 içinde 20 adet 5 ml’lik liyofilize flakon bulunacak, toplamda 40 adet 5 ml’lik flakon olacaktır.
6. OLYMPUS SİSTEM SERUM KALİBRATÖR (20*5 ml)
a) Alınacak miktar malzeme ihtiyaç listesinde belirtildiği şekilde olacaktır.
b) Alınacak olan malzeme Isparta Asker Hastanesi laboratuarının envanterinde bulunan Olympus AU 400 cihazına tam uyumlu olacaktır.
c) Olympus Sistem Serum Kalibratör içinde toplamda 20 adet 5 ml’lik liyofilize flakon bulunacaktır.
GENEL HUSUSLAR
1. İstekliler ve teklif ettikleri ürün/ürünlerin T.C. İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası (TITUBB) sistemine kayıtlı ve tıbbi cihazlar/ürünler için yapılan kayıtlarda/bildirimlerde Sağlık Bakanlığı tarafından Onaylıdır ibaresi aranacaktır. Ayrıca piyasaya tıbbi cihazlar/ürünler arz eden ve ihaleye teklif veren isteklilerin, TITUBB da ilgili ürünlerin tedarikçi firmalarının (üretici/ithalatçı) bayisi olarak tanımlanmış olması gerekmektedir. İhaleye teklif veren istekli tedarikçi firma (üretici/ithalatçı) ise kendisine ait, bayi ise tedarikçi firma ve bayisi olarak tanımlandığını gösterir TITUBB kayıtlarını (T.C. Sağlık Bakanlığının ilgili WEB sitesinden alınan kayıt belgeleri), teklif ettikleri ürün/ürünlere ait TITUBB kayıtları ile birlikte İhale Komisyon Başkanlığına sunacaklardır. Doğrudan temin komisyonu istekli ve ürünlerin T.C. Sağlık Bakanlığının ilgili WEB sitesinden onaylı olup olmadığının teyidini yapacaklardır. Söz konusu genelge gereği TITUBB kaydı bulunması zorunlu olmayan malzemeler için, TITUBB kaydı bulunması gerekmediğine dair firma tarafından onaylı belge doğrudan temin komisyonuna verilecektir. (4. 5 ve 6. Maddelerdeki kontrol serumları ve kalibratörden TİTUBB istenmeyecektir.)Yüklenici, kitlere ait TITUBB kayıt numaralarını muayene esnasında saymanlığa teslim edecektir.
Teslim edilecek sarf malzeme ve serumlar miadları teslim tarihinden itibaren en az 4 (Dört) ay olacak, ancak miadı içerisinde tüketilemeyeceği anlaşılan sarf malzeme ve serumlar, miadlarının bitiminden en az 1 (Bir) ay önce yükleniciye haber verilmesi durumunda yüklenici tarafından aynı sayı ve evsafta olmak üzere 15 (Onbeş) gün içinde yenileriyle ücretsiz olarak değiştirileceğini mal tesliminde saymanlığa yazılı olarak taahhüt edecektir.
2. Malzemeler orijinal ambalajında olacaktır. Yüklenici; tedarik edilecek olan tüm test kitlerini, daha önce açılmamış ve orijinal ambalajında teslim edecek olup, her türlü hava şartlarından, ulaşımdan, korozyondan etkilenmeyecek; ambalajlarda açıklık, yırtık, delik, sızıntı, sıyrılma, yıpranma ve eziklik bulunmayacaktır.
3. Yüklenici yürürlükteki Milli Kodlandırma Hizmetleri Yönergesi esaslarına göre kodlandırma işlemlerini yapacaktır. Yüklenici, satın alınacak malzemelerin kodlandırma başvuru belgesi veya kod listesini muayene esnasında ilgili Mal Saymanlığına teslim edecektir
4. Yüklenici, tedarik edilecek olan tüm malzemelerin, daha önce açılmamış ve orijinal ambalajında, her türlü hava şartlarından, ulaşımdan, korozyondan etkilenmeyecek; ambalajlarda açıklık, yırtık, delik, sızıntı, sıyrılma, yıpranma ve eziklik bulunmayacaktır.
5. Malzemeler Isparta Asker Hastanesi /ISPARTA mal saymanlık deposuna teslim edilecektir.
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUN 22 NCİ MADDESİNE GÖRE DOĞRUDAN TEMİN USULÜ İLE YAPILAN ISPARTA ASKER HASTANESİ LABORATUVARI OLYMPUS AU 400 CİHAZI SOLÜSYON VE SARF MALZEMELERİ MAL ALIMINA AİT SÖZLEŞMESİ
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta İzmir Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı -İZMİR (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta.......................................................................................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: İzmir Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı
b) Adresi: İzmir Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı Hava Eğitim Komutanlığı Yerleşkesi/ KONAK İZMİR
c) Telefon numarası: 2322859650
ç) Faks numarası: 2322500096
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................
b) T.C. Kimlik No: ..................................................................
c) Vergi Kimlik No: .................................................................
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................
d) Telefon numarası: ................................................................
e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..................................
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri teknik şartnamede düzenlenen Isparta Asker Hastanesi Laboratuvarı Olympus AU 400 Cihazı Solüsyon Ve Sarf Malzemeleri alımı, ihale dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak malın miktarı:
5.1.1.1.
S.NO MALZEMENİN CİNSİ BİRİMİ İSTEK MİKTARI
1 İSE ORTA (MID) STANDART SOLÜSYONU (4*2000 ml) KUTU 3
2 İSE TAMPON (BUFFER) SOLÜSYONU (4*2000 ml) KUTU 2
3 ISE REFERANCE SOLÜSYONU (1000 ml) ADET 2
4 OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL 1 (20*5 ml) KUTU 2
5 OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL 2 (20*5 ml) KUTU 2
6 OLYMPUS SİSTEM SERUM KALİBRATÖR (20*5 ml) KUTU 1
5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan ve ayrı sözleşme konusu olacağı belirtilen her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan .................................................................................................................... (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.
Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin Yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; KDV hariç ihale ve sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi, resim ve harçlarla sözleşmenin çoğaltılması dahil sözleşme giderleri ile ulaşım, ambalaj, kontrol (numune nakil masrafları hariç), taşıma, tahmil, tahliye, depoda istifleme, her türlü sigorta giderleri vb. teklif fiyata dahil edilecek masraflar sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin Sözleşmenin çoğaltılması da dahil sözleşme giderleri, ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, kontrol ve her türlü sigorta giderleri sözleşme bedeline dahildir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. Dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. Dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme tasarısı
2) İdari Hususlar
3) İhtiyaç Listesi
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren 440 takvim günüdür.
Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. Isparta Asker Hastanesi Baştabipliği -ISPARTA
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin yürürlüğe girdiği gün aynı zamanda işe başlama talimatının tebliğ edildiği gün olarak kabul edilecektir. Yüklenici ayrıca bir işe başlama talimatı verilmeyeceğini peşinen kabul edecektir.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
10.3.1. Taahhüt konusu mallar, sözleşmenin akdini müteakip 45 (Kırkbeş) takvim günü içinde Isparta Asker Hastanesi Baştabipliğine defaten teslim edilecektir.
Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Son teslim günü tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk iş gününde yapılmaz ise idari şartnamenin ve sözleşmenin hükümleri uygulanır. Teslimatlar iş günü ve iş saatlerinde yapılır.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. Yüklenici....................................................................................................[Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi ….../….../…….. tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.
11.1.3. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir.
11.1.4. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.
11.1.5. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.1.6. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler Hava Eğitim Komutanlığı Saymanlık Müdürlüğünce 'de yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası) 'dır
12.2.2. Yükleniciye yapılacak her türlü ödeme malın kat’i tesellümünü müteakip; malı teslim alacak mal saymanlıklarınca usulüne uygun olarak tanzim edilecek belgelere (fatura, taşınır mal işlem belgesi) istinaden İzmir Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı Maliye ve Bütçe Şube Müdürlüğü tarafından ödeme emrine bağlanarak ait olduğu yılın mali satır kaleminden Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde Hava Eğitim Komutanlığı Saymanlık Müdürlüğünce yapılacaktır.
Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde idarece öngörülemeyen sebepler nedeniyle belirlenen sürenin gecikmesi durumunda yüklenici hiçbir hak talebinde bulunmayacaktır.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı, yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat Farkı, bu ihalede fiyat farkı hesaplanmayacaktır.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu iste alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
16.2. İş programı
16.2.1. Yüklenici personeli, teslim programında yapılan düzenlemeye uygun olarak teslim ve montaj işlemini gerçekleştirecektir.
16.3. Güvenlik önlemleri
16.3.1. Yüklenici;
a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak,
zorundadır.
16.3.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
16.4. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.4.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
16.4.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
16.4.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
16.5. Malların taşınması
16.5.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
16.5.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
Madde 17 - Eğitim
17.1. Bu iş için Yüklenici veya Yüklenici tarafından bulunan yetkili kuruluş ya da kuruluşlar, İdarenin personeline eğitim verecektir.
Madde 18 - Ambalajlama
18.1. Sözleşme konusu mal, teknik şartnamesinde aksi kararlaştırılmadığı durumlarda, orijinal ambalajında teslim edilecektir.
18.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.
Madde 19 - Sözleşmede değişiklik yapılması
19.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın montaj veya teslim yeri.
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
Madde 20 – Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
20.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
20.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
20.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
20.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
20.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
20.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
20.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
Madde 21 - İdarenin yükümlülükleri
21.1. Sözleşme konusu ile sınırlı olmak ve ihale dokümanında belirtilmiş olması kaydıyla; malların teslimi, montajı, işletmeye alınması ve bu mallarla ilgili eğitim verilmesi için Yüklenicinin İdarenin personelinden yardım alması veya birlikte çalışması gerekirse İdare; Yüklenicinin personeline gerekli yardımda bulunur ve/veya birlikte çalışacak personelinin adını, soyadını, çalıştıkları birimleri, yardım veya işin kapsamı ile süresini Yükleniciye yazılı olarak bildirir.
Madde 22 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
22.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
22.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 23 – Denetim, kontrol ve kabul işlemleri
23.1. Teslim edilen malların yürürlükteki Türk Silahlı Kuvvetleri Mal Alımları, Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esaslarına, ihale dokümanına ekli Teknik Şartnameye ve yürürlükteki ilgili mevzuata göre yapılır.
Taahhüt konusu mallar, teslim programına ve teslim yerlerine uygun olarak defaten teslim edilecektir.
Teslim edilen mal kati kabulü yapılıncaya kadar geçecek süre içerisinde (red edilme hali dışında) geri verilmeyecektir.
Taahhüt konusu malların, teslim yerine Isparta As. Hst. Baştabipliğince göstereceği depoya taşınması, istifi, muayeneye hazır hale getirilmesi, red olması halinde depolardan kaldırılması dahil, her türlü nakliye ve işçilik masrafları yükleniciye aittir.
Getirilen malın muayenelerinin gerektirdiği her türlü masraflar (istifleme, Gruplama, teslim yerine indirme, kutu, ip, mühür mumu, ambalaj vs.) yükleniciye aittir.
Madde 24 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
24.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik evsafa uygunluğu,
bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik evsafta belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
24.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
24.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.
Madde 25 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
25.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
Madde 26 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
26.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak mali veya malları süresinde teslim etmemesi halinde 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.
26.2. Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmemesi halinde, gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,05 oranında gecikme cezası uygulanır.
26.3. Gecikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
26.4. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
26.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
26.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde ihtar yapılır.
Madde 27 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
27.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
27.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
28.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
28.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
28.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
28.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,
hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 nci maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
28.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
28.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 29 - Fesih tarihinin belirlenmesi
29.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
29.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan aylık toptan eşya fiyat endeksine göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
29.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 nci maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 30 - Fesih halinde yapılacak işlemler
30.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
30.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
30.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
30.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
30.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
30.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,
gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 31 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
31.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya ihale dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 32 – Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti
32.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
32.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 33 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
33.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/iste gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
33.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerlerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 34 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu
34.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 35 - Anlaşmazlıkların çözümü
35.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde İzmir mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 36 - Hüküm bulunmayan haller
36.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 37 - Diğer hususlar
37.1. Taahhüt konusu mallar, sözleşmenin akdini müteakip 45 (Kırkbeş) takvim günü içinde Isparta Asker Hastanesi Baştabipliğine defaten teslim edilecektir.
37.2. Sözleşmenin yürürlüğe girdiği gün aynı zamanda işe başlama talimatının tebliğ edildiği gün olarak kabul edilecektir. Yüklenici ayrıca bir işe başlama talimatı verilmeyeceğini peşinen kabul edecektir.
37.3. Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Son teslim günü tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk iş gününde yapılmaz ise idari şartnamenin ilgili maddesi ve sözleşme tasarısının ilgili maddesi hükümleri uygulanır. Teslimatlar iş günü ve iş saatlerinde yapılır.
37.4. Doğabilecek hukuki ihtilaflarda İzmir Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı Doğrudan Temin Komisyonundaki mevcut suret geçerli olacaktır. Taraflar bu hususa uymayı peşinen kabul eder.
37.5. Kodlandırma işlemleri için, MSB. Teknik Hizmetler Daire Başkanlığı Milli kodlandırma Bürosuna başvurulacak ve muayene sonrası ilgili saymanlığa teslim edilecektir.
37.6. Mücbir sebep halleri dışında, yüklenicinin herhangi bir sebeple idareye yapacağı yazılı veya sözlü müracaatlar teslim süresini durdurmayacak ve yüklenici bu konuda herhangi bir hak talebinde bulunamayacaktır.
Madde 38 - Yürürlük
38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 39 - Sözleşmenin imzalanması
39.1. Bu sözleşme ........................................... maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …... /…... / ....... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı suretini” düzenleyip yükleniciye verecektir.
İKİNCİ KISIM
ISPARTA ASKER HASTANESİ LABORATUVAR
SEROLOJİ SARF MALZEMELERİNE AİT TEKNİK EVSAFLAR
S.NO MALZEMENİN CİNSİ BİRİMİ İSTEK MİKTARI
1 BRUSELLA (ROSE BENGAL) LATEX TEST 200
2 BRUSELLA ABORTUS TÜP AGLÜTİNASYON KİTİ TEST 100
3 BRUSELLA MELİTENSİS TÜP AGLÜTİNASYON KİTİ TEST 100
4 GRUP AGLÜTİNASYON KİTİ TEST 100
5 EMB/KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ ADET 250
6 KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ ADET 50
7 MULLER HİNTON AGAR HAZIR BESİYERİ ADET 50
1. BRUSELLA (ROSE BENGAL) LATEX
a) Brucella melitensis, Brucella abortus ve Brucella suis antikorlarını saptayacaktır.
b) Kitin içerisinde test miktarı kadar aglutinasyon kartı ve karıştırma çubuğu bulunacaktır.
c) Lam aglütinasyon yöntemi ile çalışacaktır.
d) Orijinal ambalajında olacaktır.
e) Kitlerin miadı en az 1 (Bir) yıl olacaktır.
2. BRUSELLA ABORTUS TÜP AGLÜTİNASYON KİTİ
a) Tüp aglütinasyon yöntemi ile çalışacaktır.
b) Işıktan etkilenmemesi için koyu renkli şişelerde olacaktır.
c) Orijinal ambalajında ve en az 50 (elli) ml olacaktır.
d) Teslim tarihinden itibaren miadı en az 1 (bir) yıl olacaktır.
3. BRUSELLA MELİTENSİS TÜP AGLÜTİNASYON KİTİ
a) Tüp aglütinasyon yöntemi ile çalışacaktır.
b) Işıktan etkilenmemesi için koyu renkli şişelerde olacaktır.
c) Orijinal ambalajında ve en az 50 (elli) ml olacaktır.
d) Teslim tarihinden itibaren miadı en az 1 (bir) yıl olacaktır.
4. GRUP AGLÜTİNASYON KİTİ
a) Kitler en az 5 (beş) mililitrelik orijinal şişelerde olacaktır.
b) Lam aglütinasyon yöntemi ile çalışacaktır.
c) Antijenler boyalı süspansiyonlar şeklinde olacaktır.
d) Antijen süspansiyonları Salmonella typhi (O ve H), Salmonella paratyphi A (O ve H), Salmonella paratyphi B (O ve H) her biri ayrı ayrı şişelerde olacaktır.
e) Teslim tarihinden itibaren miadı en az 1 (bir) yıl olacaktır.
5. EMB/KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ
a) Petri plakları plastik ve iki bölmeli olacaktır. Bölmelerin birinde %5 (yüzde beş) koyun kanlı agar, diğer bölmede ise eosin metilen blue (EMB) agar içerecektir.
b) Besiyerinin kalınlığı 4±0,1 (dört artı eksi sıfır nokta bir) mm olacaktır.
c) Teslim tarihinden itibaren en az iki ay miatlı olacaktır.
d) En az dörtlü en fazla yirmilik paketlerde ambalajlanmış olacaktır.
e) Kurumayı engelleyici sirink ambalajda olacaktır.
f) Besiyeri ambalajının üzerinde Besiyerinin adı, son kullanma tarihi, lot numarası ve seri numarası yazılı olacaktır.
g) Besiyerleri steril olacaktır.
h) Kabul muayenesinde EMB/KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ 50 adet teslim edilecek olup geriye kalan miktar ihtiyaç olduğunda istek miktarı yüklenici firmaya kullanıcı tarafından fax çekilerek bildirilecektir. Yüklenici firma 10 (on) iş günü içinde malzemeyi bedelsiz olarak Isparta Asker Hastanesi Laboratuvarına teslim edeceğini yüklenici firma yazılı taahhütname verecektir.
6. KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ
a) Besiyeri bölmesiz plastik petri kutularında olacaktır.
b) %5 (yüzde beş) koyun kanlı agar içerecektir.
c) Besiyerinin kalınlığı 4±0,1 (dört artı eksi sıfır nokta bir) mm olacaktır.
d) Teslim tarihinden itibaren en az iki ay miatlı olacaktır.
e) En az dörtlü en fazla yirmilik paketlerde ambalajlanmış olacaktır.
f) Kurumayı engelleyici sirink ambalajda olacaktır.
g) Besiyeri ambalajının üzerinde Besiyerinin adı, son kullanma tarihi, lot numarası ve seri numarası yazılı olacaktır.
h) Besiyerleri steril olacaktır.
i) Kabul muayenesinde KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ 20 adet teslim edilecek olup geriye kalan miktar ihtiyaç olduğunda istek miktarı yüklenici firmaya kullanıcı tarafından fax çekilerek bildirilecektir. Yüklenici firma 10 (on) iş günü içinde malzemeyi bedelsiz olarak Isparta Asker Hastanesi Laboratuvarına teslim edeceğini yüklenici firma yazılı taahhütname verecektir.
7. MULLER HİNTON AGAR HAZIR BESİYERİ
a) Besiyeri bölmesiz plastik petri kutularında olacaktır.
b) Mueller Hinton agar içerecektir.
c) Besiyerinin kalınlığı 4±0,1 (dört artı eksi sıfır nokta bir) mm olacaktır.
d) Teslim tarihinden itibaren en az iki ay miatlı olacaktır.
e) En az dörtlü en fazla yirmilik paketlerde ambalajlanmış olacaktır.
f) Kurumayı engelleyici sirink ambalajda olacaktır.
g) Besiyeri ambalajının üzerinde Besiyerinin adı, son kullanma tarihi, lot numarası ve seri numarası yazılı olacaktır.
h) Besiyerleri steril olacaktır.
i) Kabul muayenesinde MULLER HİNTON AGAR HAZIR BESİYERİ 20 adet teslim edilecek olup geriye kalan miktar ihtiyaç olduğunda istek miktarı yüklenici firmaya kullanıcı tarafından fax çekilerek bildirilecektir. Yüklenici firma 10 (on) iş günü içinde malzemeyi bedelsiz olarak Isparta Asker Hastanesi Laboratuvarına teslim edeceğini yüklenici firma yazılı taahhütname verecektir.
GENEL HUSUSLAR
1. İstekliler ve teklif ettikleri ürün/ürünlerin T.C. İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası (TITUBB) sistemine kayıtlı ve tıbbi cihazlar/ürünler için yapılan kayıtlarda/bildirimlerde Sağlık Bakanlığı tarafından Onaylıdır ibaresi aranacaktır. Ayrıca piyasaya tıbbi cihazlar/ürünler arz eden ve ihaleye teklif veren isteklilerin, TITUBB da ilgili ürünlerin tedarikçi firmalarının (üretici/ithalatçı) bayisi olarak tanımlanmış olması gerekmektedir. İhaleye teklif veren istekli tedarikçi firma (üretici/ithalatçı) ise kendisine ait, bayi ise tedarikçi firma ve bayisi olarak tanımlandığını gösterir TITUBB kayıtlarını (T.C. Sağlık Bakanlığının ilgili WEB sitesinden alınan kayıt belgeleri), teklif ettikleri ürün/ürünlere ait TITUBB kayıtları ile birlikte İhale Komisyon Başkanlığına sunacaklardır. Doğrudan temin komisyonu istekli ve ürünlerin T.C. Sağlık Bakanlığının ilgili WEB sitesinden onaylı olup olmadığının teyidini yapacaklardır.
TITUBB kaydı bulunması zorunlu olmayan malzemeler için, TITUBB kaydı bulunması gerekmediğine dair firma tarafından onaylı belge doğrudan temin komisyonuna verilecektir.
2. Yüklenici yürürlükteki Milli Kodlandırma Hizmetleri Yönergesi esaslarına göre kodlandırma işlemlerini yapacaktır. Yüklenici, satın alınacak malzemelerin kodlandırma başvuru belgesi veya kod listesini muayene esnasında ilgili Mal Saymanlığına teslim edecektir
3. Yüklenici, tedarik edilecek olan tüm malzemelerin, daha önce açılmamış ve orijinal ambalajında, her türlü hava şartlarından, ulaşımdan, korozyondan etkilenmeyecek; ambalajlarda açıklık, yırtık, delik, sızıntı, sıyrılma, yıpranma ve eziklik bulunmayacaktır.
4. Malzemeler Isparta Asker Hastanesi /ISPARTA mal saymanlık deposuna teslim edilecektir.
BİRİM FİYAT TEKLİF MEKTUBU
İZMİR SAĞLIK HİZMETLERİ BÖLGE KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞINA
…../ …../ 2012
İhalenin adı Isparta As. Hst. Olympus AU 400 Cihazı Solüsyon ve Sarf Malzemeleri ve Seroloji Sarf Malzemeleri Alımı
Teklif sahibinin adı ve soyadı/ ticaret unvanı
Uyruğu
TC Kimlik Numarası
(gerçek kişi ise)
Vergi Kimlik Numarası
Tebligat adresi
Telefon ve Faks Numarası E-Mail Adresi (varsa)
İdarenizce doğrudan temin usulü ile 27/07/ 2012 günü Saat 11.00 Isparta As. Hst. Olympus AU 400 Cihazı Solüsyon ve Sarf Malzemeleri ve Seroloji Sarf Malzemeleri Alımı dokümanını oluşturan bütün belgeler tarafımızdan incelenmiş, okunmuş ve herhangi bir ayrım ve sınırlama yapmadan bütün koşullarıyla kabul edilmiştir. Alıma ilişkin olarak aşağıdaki hususları içeren teklifimizin kabulünü arz ederiz.
1) Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin olarak idari şartnamede teklif fiyata dâhil olması öngörülen bütün masraflar teklifimize dâhildir.
2) Teklifimiz yukarıda yazılı tarihten 5 (beş) takvim günü geçerlidir.
3) 4734 sayılı Kanunun 17/d maddesi gereğince alım konusu iş için kendimiz veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten veya vekâleten birden fazla teklif vermediğimizi beyan ediyoruz.
4) Aldığınız herhangi bir teklifi veya en düşük teklifi seçmek zorunda olmadığınızı kabul ediyoruz.
5) Alım konusu işle ilgili olmak üzere idarenizce yapılacak/yaptırılacak diğer işlerde, idarenizin çıkarlarına aykırı düşecek hiçbir eylem ve oluşum içinde olmayacağımızı taahhüt ediyoruz.
6) Alım konusu işin tamamı olan teklif mektubumuz ayrıntısı EK'te yer alan Birim Fiyat Teklif Cetvelinde gösterilen her bir iş kalemi için teklif ettiğimiz birim fiyatlar üzerinden Katma Değer Vergisi hariç [Teklif edilen toplam bedel, para birimi belirtilerek rakam ve yazı ile yazılacaktır.] bedel karşılığında yerine getireceğimizi kabul ve taahhüt ediyoruz.
Adı-SOYADI / Ticaret Ünvanı
Kaşe ve İmza
EK- Birim Fiyat Teklif Cetveli BİRİNCİ KISIM
BİRİM FİYAT TEKLİF CETVELİ
A B
Sıra No Mal Kaleminin Adı ve Kısa Açıklaması Birimi Miktarı Teklif Edilen Birim Fiyat
(TL) Tutarı
(TL)
1 İSE ORTA (MID) STANDART SOLÜSYONU (4*2000 ml) KUTU 3
2 İSE TAMPON (BUFFER) SOLÜSYONU (4*2000 ml) KUTU 2
3 ISE REFERANCE SOLÜSYONU (1000 ml) ADET 2
4 OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL 1 (20*5 ml) KUTU 2
5 OLYMPUS KONTROL SERUM LEVEL 2 (20*5 ml) KUTU 2
6 OLYMPUS SİSTEM SERUM KALİBRATÖR (20*5 ml) KUTU 1
TOPLAM TUTAR (K.D.V HARİÇ)
Adı-SOYADI / Ticaret Ünvanı
Kaşe ve İmza
İKİNCİ KISIM
BİRİM FİYAT TEKLİF CETVELİ
A B
Sıra No Mal Kaleminin Adı ve Kısa Açıklaması Birimi Miktarı Teklif Edilen Birim Fiyat
(TL) Tutarı
(TL)
1 BRUSELLA (ROSE BENGAL) LATEX TEST 200
2 BRUSELLA ABORTUS TÜP AGLÜTİNASYON KİTİ TEST 100
3 BRUSELLA MELİTENSİS TÜP AGLÜTİNASYON KİTİ TEST 100
4 GRUP AGLÜTİNASYON KİTİ TEST 100
5 EMB/KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ ADET 250
6 KANLI AGAR HAZIR BESİYERİ ADET 50
7 MULLER HİNTON AGAR HAZIR BESİYERİ ADET 50
TOPLAM TUTAR (K.D.V HARİÇ)
Adı-SOYADI / Ticaret Ünvanı
Kaşe ve İmza
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: SAĞLIK HİZMETLERİ İZMİR BÖLGE KOMUTANLIĞI
b.Telefon Numarası: +902322859650/4215-4216-4218
c.Fax Numarası: +902322500096
d.Elektronik Posta adresi: