ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Tüm.K.lığı Bina, Tesis, Kalorifer Kazanı ve Müştemilatının Periyodik Bakımı ile Acil Onarımlarına Yönelik Stok Seviye Oluşturulması ve İdame Edilmesi Maksadıyla Tüketim Mal ve Malzeme Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İdare Adı : ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI
Adres : ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI 06790 ETİMESGUT/ANKARA
Telefon : +903122491110-17(3021-3022)
Faks :
Elektronik Posta Adresi :
Malın Niteliği ve Türü Stok Seviye Malzemesi
Malın Miktarı 12 Kalem
Mal Teslim Yeri Zırhlı Birlikler Okulu ve Eğitim Tüm.K.lığı 660 Mal Saymanlığı
Mal Teslim Tarihi Sözleşmenin imzalanmasına müteakip 10 takvim günü defaten
İhale Yeri Zırhlı Birlikler Okulu ve Eğitim Tüm.K.lığı
İhale Tarihi 05.12.2017 14:00
İhale İlanı Metni
ZH.BRL.OKL.VE EĞT.TÜM.LOJ.DES.K.LIĞI HİZ.BL.BİNA, TESİS, KALORİFER KAZANI VE MÜŞTEMİLATININ PERİYODİK BAKIMI İLE ACİL ONARIMLARINA YÖNELİK STOK SEVİYE OLUŞTURULMASI VE İDAME EDİLMESİ MAKSADIYLA TÜKETİM MAL VE MALZEME ALIMINA AİT SÖZLEŞME
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta ZH.BRL.OKL. ve EĞİTİM TÜM. K.LIĞI (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta...................................................................................................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: ZH.BRL.OKL. ve EĞİTİM TÜM. K.LIĞI
b) Adresi: ZH.BRL.OKL.VE EGT.TÜM.K.LIGI 06990 ETİMESGUT/ANKARA
c) Telefon numarası: 3122491110
ç) Faks numarası: 3122491118
d) Elektronik posta adresi(varsa):
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................
b) T.C. Kimlik No: ..................................................................
c) Vergi Kimlik No: .................................................................
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................
d) Telefon numarası: ................................................................
e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..................................
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri düzenlenen Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.Loj.Des.K.lığı Hiz.Bl.bina, tesis, kalorifer kazanı ve müştemilatının periyodik bakımı ile acil onarımlarına yönelik stok seviye oluşturulması ve idame edilmesine maksadıyla tüketim mal ve malzeme alımı ihale dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak malların miktarı:
5.1.1.1.
Sıra No
Malzemenin Cinsi
Miktarı
Birimi
1.MANOMETRE, KURU
66ADET
2.MANOMETRE, KURU
5ADET
3.TERMOMETRE 0-120 °C, KADRANLI, ALTTAN ÇIKIŞLI, 100MM
16ADET
4.DIŞ CEPHE BOYASI (ÇİMENTO GRİ)
300LİTRE
5.KUM, YAPI
15MP
6.AKRİLİK DUŞ TEKNESİ (AYAKLI PANELLİ) 80X90 CM
2ADET
7.TUVALET TAŞI (İÇTEN YIKAMALI-ALATURKA)
2ADET
8.AYAKLI LAVABO
2ADET
9.KABLO BAĞLAMA KLİPSİ 3,6X200 MM
20PK
10.KAPI KOLU PİRİNÇ AYNASI SİLİNDİRLİ
20ADET
11.KAPI KİLİDİ KOMPLE (DIŞ KAPI SİLİNDİR GÖBEKLİ)
15ADET
12.ÇATI,TRAPEZ SAÇ GRİ
10ADET
5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mallar, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan ve ayrı sözleşme konusu olacağı belirtilen her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ………………………………............................. .........................................................................(rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.
Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin Vergi (KDV hariç), resim, harç, ile ulaşım ve her türlü diğer giderleri sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin Vergi (KDV hariç), resim, harç, ile ulaşım ve her türlü diğer giderleri sözleşme bedeline dahildir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Teknik Özellikler
2) Sözleşme
3) İhtiyaç Listeleri
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren 375 (üçyüzyetmişbeş) takvim günüdür.
Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Tüm.K.lığı Taş. (Tük.) 660 Mal Say.lığı Etimesgut/ ANKARA Yüklenicinin getirdiği malzemeler Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Tüm.K.lığı Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığı üyeleri tarafından kontrol edildikten sonra teslim edilecektir.
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin taraflarca imzalandığı tarih işe başlama tarihidir.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
10.3.1. Malzemeler işe başlama talimatının imzalanmasından itibaren 10 (ON) Takvim Günü İçinde tek seferde Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Tüm.K.lığı Taş. (Tük.) 660 Mal Say.lığına Etimesgut/ ANKARA teslim edilecektir.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. Yüklenici...............................................................................................................................[Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi ........./........./……....... tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.
11.2. Ek kesin teminat:
11.2.1. Fiyat farkı ödenmesinin öngörülmesi halinde fiyat farkı olarak ödenecek bedelin %6’sı, iş artışı olması halinde artış tutarının %6’sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı, hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.
11.2.2. Ek kesin teminatın, teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi kesin teminat mektubunun süresinden az olamaz.
11.2.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34’üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.
11.3. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:
11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir.
11.3.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.
11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı Saymanlık Müdürlüğünce yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve ihale dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. Ödemeye esas para birimi TR (Türk Lirası)'dır.
12.2.2. İdare Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine mal teslim tutanağının düzenlenmesi ve faturasının idareye teslim edilmesine müteakip, Taş.(Tük.) 660 Mal Say.lığınca düzenlenecek usulüne uygun belgelere istinaden Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı Mly.Büt.Ş.Md.lüğünce tahakkuka bağlanarak, Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ile serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde, Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı Saymanlık Müdürlüğünce yükleniciye veya vekiline ödenecektir.
12.2.3. Ödeme emrinin saymanlığına geç intikali ve nakit yokluğu gibi nedenlerle istihkakların ödenmesi geciktiği takdirde yüklenici herhangi bir hak talebinde bulunmayacak ve mal teslimatına devam edilecektir.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat Farkı
14.1. Bu ihalede fiyat farkı hesaplanmayacaktır.
14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu iste alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
16.2.Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri
16.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.3. İş programı
16.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.4. Güvenlik önlemleri
16.4.1. Yüklenici;
a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak,
zorundadır.
16.4.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
16.5. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.5.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
16.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
16.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
16.5.4. İhale dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.
16.6. Malların taşınması
16.6.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
16.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
16.7. Garanti ve bakım, onarım
16.7.1. Garanti: Yüklenici tarafından teslim edilecek malların kabulünden sonra 12 AY garanti süresi olacaktır. Yüklenici bu mallara ait garanti belgelerini idare adına düzenletmek ve orijinal nüshalarını idareye teslim etmekle mükelleftir. Alınan mallara ilişkin idare adına garanti belgesi düzenlenmesinin mümkün olmaması durumunda yüklenici garantiye ilişkin taahhütleri içeren bir belgeyi idareye sunmak zorundadır. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içerisinde tespit edilecek hata ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi veya kuruluş tarafından giderilmesini Yüklenici üstlenecektir. Bu yükümlülüğün Yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde İdare, garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderleri Yüklenicinin alacağından keserek veya teminatını paraya çevirerek tahsil eder.
16.7.1.1. Yüklenici malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli yada başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
16.7.1.2. Yüklenici, garanti süresi boyunca, malın kullanım kılavuzu veya diğer dokümantasyonunda belirtilen periyotlarla bakımını, her türlü sarf malzemesinin bedelini YÜKLENİCİ’ye ait olmak üzere gerçekleştirecektir.
16.7.1.3. Malın arızalanması durumunda tamirde gecen süre garanti süresine eklenir.
16.7.2. Satış sonrası bakım, onarım ve yedek parça temini
16.7.2.1. Malın tamir süresi en fazla 15 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihten başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.
16.7.2.2. Malın idareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2’den fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 6’da fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 8’den fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici malı değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.
16.7.2.3. Yüklenici sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle imkansız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.
Madde 17 - Eğitim
17.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 18 - Alım konusu mala ilişkin dokümantasyon
18.1. Yüklenici, alım konusu mala ilişkin bakım talimatları, bakım prosedürleri, yeni parçaların montajı için gerekli montaj bilgilerini içeren teknik kılavuzları ve/veya kullanıcı kılavuzunu idareye sunmak zorundadır.
18.1.1. Yüklenici alım konusu malın teknik kılavuz ve kullanıcı kılavuzlarının orijinal dili dışında, Türkçe iki kopyasını vermek zorundadır.
Madde 19 - Yeni model
19.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 20 - Ambalajlama
20.1. Teslim edilen malzemeler orijinal birim ambalajlarda ve piyasa teamülü nakliye ambalajlarda olacaktır.
20.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.
Madde 21 - Reklam yasağı
21.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 22 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları
22.1. Yüklenici, Sözleşme hükümlerine göre sağlayacağı mal ve montaj sistemleri ile bunların herhangi bir parçasına ait marka, patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model hak bedellerini ödeyecektir.
22.2. Yüklenici üstlendiği yükümlülükleri yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, ceza ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda idareden herhangi bir talepte bulunamaz. Buna rağmen idare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklı kalmak kaydıyla Yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine Yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınai mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, idareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır.
22.3. Yüklenici, mal üzerindeki fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu hak ve eser üzerindeki hakların lisanslarını İdare adına temin edecektir.
22.4. Sözleşme konusu malın idare tarafından geliştirilmiş yeni bir patent, tasarım, buluş, faydalı model ve benzeri kapsamda olması halinde Yüklenici, bu fikri ve sınai haklara tecavüz etmeyeceğini, kendisine teslim edilen proje veya teknik belgelere dayalı olarak herhangi bir sınai mülkiyet iddiasında bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
22.5. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın montaj veya teslim yeri.
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
Ön görülmeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
Sözleşmeye konu alım içinde kalması,
b)
24.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
24.3. Bu ihalede, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24’üncü maddesi çerçevesinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin %80’inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise Yüklenici, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici karına karşılık olarak , sözleşme bedelinin %80’i ile sözleşme fiyatıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının %5’i ödenir.
Madde 25 – Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
25.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
25.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
25.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
25.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
25.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
25.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
25.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
Madde 26 - Sigorta
26.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 27 - İdarenin yükümlülükleri
27.1. Montaj gerektiren işlerde işyerinin yükleniciye teslimi
27.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.2. Montajlı işlerde plan ve projelerin yükleniciye teslimi
27.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.3. İzinler ve ruhsatlar
27.3.1. Sözleşme konusu malların teslim ve/veya montajı için gerekli izin, ruhsat ve onaylardan İdarenin yükümlülüğünde olanların alınması ve/veya bu konuda Yükleniciye gerekli yardımların yapılması İdarenin yükümlülüğü altındadır.
27.4. İdarenin personeli
27.4.1. Sözleşme konusu ile sınırlı olmak ve ihale dokümanında belirtilmiş olması kaydıyla; malların teslimi, montajı, işletmeye alınması ve bu mallarla ilgili eğitim verilmesi için Yüklenicinin İdarenin personelinden yardım alması veya birlikte çalışması gerekirse İdare; Yüklenicinin personeline gerekli yardımda bulunur ve/veya birlikte çalışacak personelinin adını, soyadını, çalıştıkları birimleri, yardım veya işin kapsamı ile süresini Yükleniciye yazılı olarak bildirir.
Madde 28 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
28.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
28.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 29 - Yüklenicinin vekili
29.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
29.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 30 – Denetim, muayene ve kabul işlemleri
30.1. Yüklenici, ihale sonucu taahhüt ettiği halde teslim edemediği mallar için İdareye gerekçeli rapor sunacaktır. Raporlar idare tarafından incelenecektir. İncelenen gerekçeler idare tarafından uygun bulunursa, sözleşmeye konu olan malın bedelinin toplamının %5 (yüzdebeş)’ine kadar herhangi bir ceza söz konusu olmayacaktır. Teslim edilmeyen malların gerekçeleri idare tarafından uygun bulunmazsa, sözleşmede teslimi taahhüt edilen malın bedelinin toplamının %5 (yüzdebeş)’ine kadar olan dilim için %05 (bindebeş), bunu aşan oran için %2 (yüzdeiki) ceza uygulanacaktır.
İstekliye; sözleşmede teslimini taahhüt ettiği halde, teslim etmediği mal/mallar için gerekçe belirtmezse, herhangi bir orana bakılmaksızın sözleşme bedelinin %2 (yüzdeiki)’si oranında ceza uygulanacaktır.
30.1.1. Yüklenicinin malı ihale dokümanına uygun şekilde birliğe teslim ettiği tarihi takip eden günden başlayarak 5 (beş) iş günü içinde idarece muayene ve kabul işlemlerine başlanır.
30.1.2. Muayene muhtırası; malın tesellümünü müteakip 2 (iki) gün içerisinde Mal Saymanı tarafından Muayeneyi yapacak Muayene ve Kabul Komisyonu intikal ettirilir.
30.1.3. İdare tarafından (Muayeneyi yapacak Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca) öncelikle yükleniciye muayene ve kabul işlemlerinin yapılacağı tarih bildirilerek; belirtilen yer, gün ve saatte kendisinin veya yetkili vekilinin hazır olması yazılı olarak bildirilir. Bildirimin postaya verilmesini takip eden yedinci gün yükleniciye tebliğ edilmiş sayılır. Bildirim imza karşılığı elden tebliğ edilmek suretiyle de yapılabilir.
30.1.4. Muayene İşlemleri:
30.1.4.1. Teslim edilen malların muayenesi, denetimi ve kabul işlemleri Zh.Brl.Okl.ve Eğt. Tüm. K.lığı Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca; yürürlükteki Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmeliğe, TSK Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi doğrultusunda ve teknik özelliklerde belirtilen esaslar dahilinde fiziki muayene yapılarak yerine getirilecektir.
30.1.4.2. Yüklenici tarafından fiziki muayene safhasında muayene ve kabul komisyonuna teslim edilmesi gereken belgeler muayene aşamasında verilmediği takdirde mal reddedilecektir. Bu belgelerin eksik veya farklı olmasından dolayı mal red edilmiş ise bu karara itiraz edilemez.
30.1.5. İtiraz Muayenesi:
30.1.5.1. Yüklenici fizik muayene sonucunun RED çıkması halinde muayene sonucuna itirazını, sonucun kendisine tebliğini müteakip 2 (iki) iş günü içinde yazılı olarak Mal Saymanlığının bağlı olduğu Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Tüm.K.lığa yapabilir. Yüklenicinin veya yetkili vekilinin fiziki muayeneye katılmaması itiraz muayene hakkını ortadan kaldırmaz. (Ancak muayene ve kabul komisyonu, muayenede istenen belgelerin tam ve uygun olmaması nedeniyle muayene sonucuna RED kararı vermişse yüklenicinin bu karara itiraz hakkı yoktur.)
30.1.5.2. Bu takdirde ilk muayene kabul komisyonunda görev almamış kişilerden oluşturulacak başka bir komisyona malın itiraz muayenesi yaptırılır. Bu muayenede verilen karar taraflar için kesindir.
30.1.5.3. Ara denetim yapılmayacaktır.
30.1.5.4. Her türlü muayene sonucu ilgili Mal Saymanlığı veya bağlı olduğu Komutanlık tarafından yükleniciye tebliğ edilir. Ancak yüklenicinin veya kanuni vekilinin fiziki muayenede hazır bulunmaları halinde fiziki muayene sonucu muayene ve kabul komisyon başkanlığınca o anda tebliğ edilir. Firma yetkilisinin imzadan imtina etmesi halinde durum bir tutanakla tevsik edilir ve tebliğ o anda yapılmış sayılır.
30.1.5.5. Numune alınmayacaktır.
30.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 31 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
31.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik özelliklere uygunluğu, bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik özelliklerde belirtilen şartlara uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve belirlenen teknik özellikler çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
31.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik özelliklerde belirtilen koşullara uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
31.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.
Madde 32 - Sözleşmenin devir şartları
32.1. Sözleşme, zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk ihaledeki şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere, 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirilen ihalelerde bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez veya devir alınamaz. İzinsiz devredilen veya devir alınan veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devredilen veya devir alınan sözleşmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkında 4735 sayılı Kanunun 20,22 ve 26’ıncı madde hükümleri uygulanır.
32.2. İhale yetkilisince gerekli iznin verilmesi üzerine devir sözleşmesi imzalanmadan önce, sözleşmeyi devralan Yüklenici, 4734 sayılı Kanunda sayılan değerler üzerinden sözleşme bedelinin %6’sı oranında kesin teminatı İdareye vermek zorundadır. Bu durumda İdare, devredenden almış olduğu kesin teminatı, devir sözleşmesinin imzalanmasını takip eden ilk iş günü içinde kendisine iade eder.
Madde 33 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
33.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
Madde 34 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
34.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde en az 10 (on) gün süreli yazılı ihtar yapılarak geçikme cezası uygulanır.
34.2. Yüklenicinin sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmemesi halinde geçikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin %02 (bindeiki) oranında geçikme cezası uygulanır.
34.3. Geçikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
34.4. İhtarda beliritlen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25’inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malları muayene ve kabulü için idare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 (bir) defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. (Değişik: 3/7/2009-27277 R.G/39.md.) Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çercevesinde ihtar yapılır.
Madde 35 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
35.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
35.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen ceza oranında gecikme cezası uygulanmak üzere İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25’inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
35.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
35.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az %80’inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,
hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26’ıncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
35.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
35.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 36 - Fesih tarihinin belirlenmesi
36.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
36.2. 4735 sayılı Kanunun 19. 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan aylık toptan eşya fiyat endeksine göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
36.3. 4735 sayılı Kanunun 19. 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 ıncı maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra işi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmek serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 37 - Fesih halinde yapılacak işlemler
37.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin iş yerinde yerine getirmesi durumunda iş yerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, iş yerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
37.2. İdare, Yüklenicinin iş yerindeki montaj, malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanın yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere iş yerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
37.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
37.4. İdare, hata ve eksikler bulunan işte, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
37.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
37.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,
gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 38 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
38.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 39 – Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti
39.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
39.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 40 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
40.1. İdare, teslim edilen malda/işte hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/işte gizli ayıpların olması halinde, malın teknik özelliklerde belirtilen şekline uygun başka bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik özelliklerde belirtilen şekline uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
40.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerlerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 41- Yüklenicinin ceza sorumluluğu
41.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı kanunun 25’inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27’inci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 42 - Anlaşmazlıkların çözümü
42.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 43 - Hüküm bulunmayan haller
43.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 44 - Diğer hususlar
44.1. Kodlandırma Hükümleri:
44.1.1. Stok numarası bulunmayan malzemelerin stok numarası alınması maksadıyla yüklenici firma mal teminini müteakip ivedilikle ilgili mal saymanlığı ile koordineye geçerek teslim ettiği malzemelerin JPEG formatında ki resimlerini ve malzeme bilgilerini ihtiva eden kataloglarını ilgili mal saymanlığına teslim edecektir.
44.1.2. Yüklenici firma stok numarası alma işlemini tamamlanana kadar saymanlıkça talep edilecek ürünle ilgili her türlü bilgi, broşür, katalog, resim v.s. dokümanı sağlamakla yükümlüdür.
44.2. İhaleyi Yapan İdareye Yapılacak Şikâyet ve Başvurular:
44.2.1. İstekli, aday ve istekli olabilecekler tarafından, ihaleyi yapan idareye karşı yapılacak şikâyet başvuruları, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde yapılacaktır.
44.3. Mücbir sebep halleri dışında, yüklenicinin herhangi bir sebeple idareye yapacağı yazılı veya sözlü müracaatlar teslim süresini durdurmayacak ve yüklenici bu konuda herhangi bir hak talebinde bulunamayacaktır.
44.4. Doğabilecek hukuki itilaflarda Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığı İhale Komisyon Başkanlığındaki nüsha geçerli olacaktır. Taraflar buna uymayı peşinen kabul eder. Sözleşme numarası Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Tüm.K.lığı İhale Kom.Bşk.lığınca verilen numaradır.
44.5. Sözleşmenin Uygulanmasında Yetkiler:
Mücbir sebep takdiri, ihtar, teminat iradı, fesih onayı, teminat iadesi, uygulaması ve hazine zararlarının tahsili gibi işlemler Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığınca yapılacaktır. Bu işlemlerin usulüne uygun olarak yapılabilmesi için sözleşme hükümlerine göre Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.K.lığına zamanında bildirilmesinden Taş (Tük) 660 Mal Saymanlığı sorumludur.
Madde 45 - Yürürlük
45.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 46 - Sözleşmenin imzalanması
46.1. Bu sözleşme 46 (Kırkaltı) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ....... / ….... /............ tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenlenip yükleniciye verecektir.
ZH.BRL.OKL.VE EĞT.TÜM.LOJ.DES.K.LIĞI HİZ.BL.BİNA, TESİS, KALORİFER KAZANI VE MÜŞTEMİLATININ PERİYODİK BAKIMI İLE ACİL ONARIMLARINA YÖNELİK STOK SEVİYE OLUŞTURULMASI VE İDAME EDİLMESİNE MAKSADIYLA TÜKETİM MAL VE MALZEME ALIMINA AİT TEKNİK ÖZELLİKLER
1. KONU:
1.1. Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm.Loj.Des.K.lığı Hiz.Bl.Bina, tesis, kalorifer kazanı ve müştemilatının periyodik bakımı ile acil onarımlarına yönelik stok seviye oluşturulması ve idame edilmesine maksadıyla tüketim mal ve malzeme alımına ait; teknik özellikler, muayene metotlarını ve diğer hususlarını kapsar.
2. GENEL HUSUSLAR:
2.1. Alımı gerçekleştirilecek bütün malzemeler güncel TSE belgeli ve standartlarına yürürlükte olan kanun ve yönetmeliklere uygun olacak ve teknik personelin onayı ile alınacaktır.
2.2. Alınacak malzemeler daha önce kullanılmamış, orijinal, hasarsız ve 1’inci sınıf olacaktır.
2.3. Mal alımı işleri bünyesinde yapılması gerekecek bütün nakliye yatay ve düşey taşımalar, yükleme ve boşaltmalar, idare tarafından istenilen yere istif ve tasnif işleri müteahhit firma tarafından karşılanacaktır.
2.4. Muayene ve kabul komisyonunun gerek görmesi halinde; malzemelere ait tanıtıcı broşür, kullanım kılavuzu, garanti belgesi v.b. dokümanlar idareye teslim edilecektir.
3. İSTEK VE ÖZELLİKLER:
3.1.1. MANOMETRE KURU
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, kuru tipli, 10 cm (± %5) (çapında alttan çıkışlı, çıkış ölçüsü ½ inç olacaktır. Manometre skalası teknik personelin uygun gördüğü şekilde olacaktır.
3.1.2. MANOMETRE KURU
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, kuru tipli, 16 cm (± %5) çapında, alttan çıkışlı, çıkış ölçüsü ½ inç olacaktır. Ölçüm aralıkları 0-10 bar olacaktır.
3.1.3. TERMOMETRE 0-120 °C, KADRANLI, ALTTAN ÇIKIŞLI, 100MM
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, 0°C- 120°C arasında, alttan girişli, 100 mm (± %5) çapında, kalorifer kazanlarında kullanıma uygun olacaktır.
3.1.4. DIŞ CEPHE BOYASI (ÇİMENTO GRİ)
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, İSO 9001 belgeleri olan, 15 litrelik (± %5) kovalar halinde, yüksek ısı iticiliğine sahip, su geçirmez, yüksek alkali direnci ile rutubete, neme ve tuzlu suya karşı dayanaklı, içeriğinde silikon sayesinde nefes alma olasılığı veren, nemin iç ve dış cephelere zarar vermesini engelleyici olmasını sağlayan çimento grisi renkte olacaktır.
3.1.5. KUM, YAPI
Harç yapımında kullanılmak üzere piyasada 0,3 mm olarak adlandırılan inşaat kumu olacaktır.
3.1.6. AKRİLİK DUŞ TEKNESİ (AYAKLI PANELLİ) 80X90 CM
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, akrilik malzemeden imal edilmiş, aşınma direnci yüksek, temizliği kolay, ölçüleri 80 x 90 cm (± %5) olacaktır.
3.1.7. TUVALET TAŞI (İÇTEN YIKAMALI-ALATURKA)
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, tuvalet taşı bağlantı tipi arkadan girişli, genişliği 50 cm, (± %10) derinliği 60 cm (± %5) yüksekliği 20 cm (± %5) beyaz renkte olacaktır.
3.1.8. AYAKLI LAVABO
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, beyaz renkte, lavabo kısmının derinliği 62 cm (± %5) genişliği 60,5 cm (± %5) yüksekliği 14,5 cm (± %5) seramik malzemeden imal edilmiş olacaktır.
3.1.9. KABLO BAĞLAMA KLİPSİ 3,6X200 MM
Beyaz veya siyah renkte ebattı 3,6 x 200 mm (± %5) plastikten imal edilmiş, piyasa teamülü ambalajda olacaktır.
3.1.10. KAPI KOLU PİRİNÇ AYNASI SİLİNDİRLİ
Dış kapılarda kullanılmak üzere iki taraflıda kollu pirinçten imal, sarı renkte olacaktır.
3.1.11. KAPI KİLİDİ KOMPLE (DIŞ KAPI SİLİNDİR GÖBEKLİ)
TSE, TSEK, CE belgelerinden herhangi biri veya ürünün Türk Standardı veya Avrupa Standartlarına veya uluslararası standartlara (ISO ve IEC) uygunluğunu gösteren akredite belgeli veya amblemi olan, ISO 9001 belgeli dış kapılarda kullanılmak üzere silindir kilitli takım halinde olacaktır.
3.1.12. ÇATI, TRAPEZ SAÇ GRİ
Ebat özellikleri genişliği 80 cm (± %5) uzunluğu 300 cm (± %1) et kalınlığı 0,50 mm (± %5) olacaktır. Çatı ve yan cephelerde kullanılabilecektir.
4.NUMUNE ALMA:
4.1. Alınacak malzemelere ait numuneler, önce Muayene ve Kabul Komisyonu teknik üyesine sunularak uygunluk onayı alınacaktır.
5. DENETİM VE MUAYENE:
5.1. Muayenesi Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Tüm. Muayene Komisyon Başkanlığı tarafından 3’üncü maddede belirtilen Teknik Özelliklere ve Mal Alımları, Denetim ve Kabul İşlemleri Yönetmeliği ile MSY 331-1 (C) Türk Silahlı Kuvvetleri Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi hükümlerine göre yapılacaktır.
5.2. Muayene ve kontroller sırasında doğabilecek her türlü kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
5.3. Muayenelerde gerekli olabilecek araç, malzeme vb. yüklenici firma tarafından temin edilecektir.
5.4. Yüklenici firma muayene esnasında gözlemci bulundurması ve bu gözlemcinin muayene sonuçlarını onaylaması gerekmektedir. Aksi takdirde, muayene raporunu yüklenici firma da aynen kabul etmiş sayılacaktır.
5.5. Yanlış gelen malzemeler bir defaya mahsus olmak üzere doğru malzeme ile değiştirilebilecektir.
6. AMBALAJLAMA VE ETİKETLEME:
6.1. Alınacak bütün malzemeler piyasa teamülü orijinal ambalajında olacak, ambalajlarda; yırtık, ezilme, açılma v.s. olmayacaktır.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI
b.Telefon Numarası: +903122491110-17(3021-3022)
c.Fax Numarası:
d.Elektronik Posta adresi: