ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

3 NCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı 3’üncü Kor.Kh.Des.Gr.K.lığı Envanterinde Bulunan 1 (bir) Adet Cheroke Aracının Malzeme Dahil, Bakım Ve Onarımı (Şanzıman Revizyonu) Hizmet Alımı

İhale Usulü 22 d

         

İdare Adı : 3 ncü Kolordu Komutanlığı

Adres : Ayazağa/İSTANBUL

Telefon : +902123651200

Faks : +902123651264

Elektronik Posta Adresi : 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int

         

Malın Niteliği ve Türü Hizmet Alımı

Malın Miktarı 4 Kalem Adet

Mal Teslim Yeri 3'üncü Kolordu Komutanlığı

Mal Teslim Tarihi Yüklenici taahhüdün tümünü, sözleşme imzalanmasından itibaren 30 (Otuz) takvim günü içinde tamamlayarak kabule hazır hale getirmek zorundadır.

İhale Yeri 3'üncü kolordu Komutanlığı İhale Komisyonu Ayazağa/Sarıyer/İstanbul

İhale Tarihi 10.10.2017 10:00


İhale İlanı Metni

3’ÜNCÜ KOR.K.LIĞI YETKİLENDİRİLEN ALIM KOMİSYONU  AYAZAĞA /SARIYER/ İSTANBUL

1. 3’üncü Kor.Kh.Des.Gr.K.lığı Envanterinde Bulunan 1 (bir) Adet Cheroke Aracının Malzeme Dahil, Bakım Ve Onarımı (Şanzıman Revizyonu) Hizmet Alımının Doğrudan Temin usulü ile piyasa fiyatları değerlendirmesi 10 Ekim 2017 Salı günü saat 14:00’da yapılacaktır.


2. Teklifler toplam bedel üzerinden götürü bedel usulü değerlendirilecektir. Teminat alınmayacaktır. Her türlü vergiler yükleniciye aittir.

 

3. Söz konusu hizmet alımı, en düşük/uygun teklifi veren istekliden alınacaktır. Alım kararına müteakip yüklenici ile idare arasında alımla ilgili sözleşme imzalanacaktır. Sözleşme metni 3’üncü Kolordu İhale Komisyonunda görülebilir.

           

4. Yüklenici taahhüdün tümünü, sözleşme imzalanmasından itibaren 30 (Otuz) takvim günü içinde tamamlayarak kabule hazır hale getirmek zorundadır.        
 

5. Bahse konu işin kabulü, kontrol teşkilatının Genel Şartname ile sözleşmeye uygun olarak söz konusu işin yapıldığının tespiti sonucunda, Kabul Heyeti tarafından aynı şartname ve sözleşmeye göre yapılacaktır.

 

6. İşin yapılacağı yer olarak mümkün olması durumunda hizmetin yerinde yapılması, hizmetin yerinde yapılamaması durumunda araç yüklenicinin atölyesinde yapılacaktır.

 
7. Hakedişler, aylık bakımı müteakip tanzim edilen form ve belgeler dâhilinde muayene ve kabul heyetince ve 3’üncü Kor.K.lığınca tanzim edilecek usulüne uygun belgelere istinaden K.K.Mly.D.Bşk.lığınca tahakkuka bağlanarak; hakediş tutarları ile alım bedelleri Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller çerçevesinde ödeme yapılacaktır.


8. Yapılacak iş için İhtiyaç Çizelgesi ve Sözleşme Tasarısı aşağıdadır. Piyasa fiyatı araştırma (Teklif) formu aşağıda belirtilen irtibat telefonlarına ya da e-posta adresine başvurarak e-posta ile veya dileyen istekliler Komisyonumuzdan elden teslim alabilirler.


9. Teklifler, (Faaliyet Belgesi, İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri ve Tüzel Kişiliklerin Ticaret Sicil Gazetesi teklif sahiplerinin yanında olacaktır.) 10 Ekim 2017 Salı günü saat 14:00’a kadar 3’üncü Kolordu İhale Komisyonuna teslim edilecektir. Yeterli istekli olduğu takdirde, aynı gün ve saatte; teklifler komisyonumuz ve dileyen isteklilerin huzurunda açılacak, en düşük ve en uygun fiyatı veren istekliye kazan dairelerine ait bacaların temizlenmesi hizmetinin yaptırılmasına karar verilecektir.

 

10. Yetkilendirilen Alım Komisyonu; yeterli istekli olmaması veya rekabet ortamının olmaması veya tekliflerin yüksek çıkması durumunda komisyon kararı ile başka teklifler de alarak 4734 Sayılı Kanunun 22’nci maddesine istinaden piyasa araştırmasına devam edebilecektir.

 

11. İrtibat için e-posta ve telefon numaraları aşağıda verilmiştir.

İRTİBAT NUMARALARI:

Tel:0 212 365 12 00’dan 2980 – 2982 (Kemal ÇAKIROĞLU)
0 212 365 12 00’dan 2981 (Sinan ÖNAL)
Tel: 0 212 365 12 64
E-posta: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int

 

İHTİYAÇ LİSTESİ
S.
NU. ARAÇ CİNSİ ARAÇ PLAKASI SİPARİŞ NUMARASI ONARILACAK PARÇA İSMİ BİRİM MİKTARI
1 ARAÇ, JEEP CHEROKEE 4X4 ……. 2001 TA 7125 ŞANZUMAN SÖKÜM TAKIM AD 1
2 TORK KONVEKTÖR REVİZYONU AD 1
3 VALF BADY ONARIMI AD 1
4 UNDERDRIVE-OVERDRIVE DİŞLİ TAKIM ONARIMI AD 1

 

 

DOĞRUDAN TEMİN İLE HİZMET ALIMLARINA AİT SÖZLEŞME

[CHEROKE ARACININ BAKIM ONARIMI HİZMETİ ALIMI ]

 

İKN (İhale Kayıt Numarası): 2017/

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

Bu Sözleşme, bir tarafta 3.Kolordu Komutanlığı MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ............................................................ (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

 

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

 

2.1. İdarenin

a) Adı:3.Kolordu Komutanlığı MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK

b) Adresi:AYAZAGA MAH. AYAZAGA SOK. 01 34398 AYAZAĞA - SARIYER / İSTANBUL

c) Telefon numarası:0212 365 12 00

ç) Faks numarası:0212 285 03 23

d) Elektronik posta adresi(varsa):3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int

 

2.2. Yüklenicinin

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ...........................................

b) T.C. Kimlik No: ...............................................................

c) Vergi Kimlik No: ..............................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ...........................................

d) Telefon numarası: .............................................................

e) Bildirime esas faks numarası: .................................................

f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ...............................

 

2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır.

 

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

 

Madde 3 - Sözleşmenin dili

 

3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 – Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır.) ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir. Başka bir tanım bulunmamaktadır.

 

Madde 5- İş tanımı

 

5.1. 3’üncü Kor.Kh.Des.Gr.K.lığı envanterinde nulunan 115004 plakalı Cheroke aracının malzeme dahil, bakım ve onarım (şanzıman revizyonu) hizmet alımı işidir. 

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

 

6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan .......................(rakam ve yazıyla).......................... bedel üzerinden akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37 nci maddesine göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır

 

7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki ilgili mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dâhil) yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç), resim, harç, sözleşmenin çoğaltılması da dâhil sözleşme giderleri, idarenin göndereceği ihtarname giderleri, ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, muayeneye hazır hale getirme, muayene (Kontrol Teşkilatının yol ve özlük giderleri hariç) kabul, personel ücretleri ve her türlü sigorta giderleri vb. sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuat uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.

 

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri

 

8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

 

1. Hizmet İşleri Genel Şartnamesi

2. Sözleşme Tasarısı

3. İhtiyaç Listesi

 

8.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

 

Madde 9 - İşin süresi

 

9.1. İşin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 30 takvim günüdür.

 

9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.

 

Madde 10 - İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi

 

10.1. İşin yapılacağı yer/yerler: Mümkün olması durumunda hizmetin yerinde yapılması, hizmetin yerinde yapılamaması durumunda aracın Yüklenicinin atölyesinde yapılacaktır.

 

10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: İşyeri teslimi yapılmayacak ve sözleşmenin imzalanmasını müteakip işe başlanacaktır.

 

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

 

11.1. Kesin teminat

 

11.1.1. Yüklenici bu işe ilişkin olarak kesin teminat vermeyecektir.

11.2. Ek kesin teminat

 

11.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

 

12.1. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) MSÜ Saymanlık Müdürlüğü ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda ön görülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir. Ödemeye esas para birimi Türk Lirası (TL)’dır.

 

12.1.1. Hakediş raporları Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 7’nci bölüm 42’nci madde a) bendi 1)’inci fıkrasına uygun olarak Maliye Bakanlığının serbest bırakma oranları dahilinde gelen ödenekler ile 032702-1  GSY İş.Bkm.İd.Gid. mali satır kaleminden 2017 cari bütçesinden, varsa ceza ve kesintiler düşüldükten sonra düzenlenen Hak ediş Raporuna istinaden yüklenici firmanın keseceği fatura ile  Mly. ve Büt.Ş.Md.lüğünce tanzim edilecek " Ödeme Emri Belgesi" karşılığında MSÜ Saymanlık Müdürlüğü'nce ödemesi yapılacaktır.

 

12.1.2. Hak ediş ödemelerinin yapılabilmesi için aşağıda belirtilen kayıt evraklar tanzim edilecektir.

            1)         Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğinde tanımlandığı şekilde taahhüt dosyası,

            2)         Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi,

            3)         Hizmet İşleri Kabul Tutanağı,

            4)         Hizmet İşleri Hakediş Raporu,

            5)         Fatura

            6)         Ceza onayı ve tutanakları (varsa)

 

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

 

13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.

 

Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları

 

14.1. Bu iş için fiyat farkı verilmeyecektir.

 

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar

 

15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

 

Madde 16 - Cezalar ve sözleşmenin feshi

 

16.1. Süre uzatımı verilebilecek haller hariç, idare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:

 

16.1.1. Yüklenici ; Bakımı yapılacak 115004 plakalı Cheroke aracının bakımı  yapılmış faal hazır durumda, sözleşmenin imzalanmasını müteakip en geç 30  takvim günü içerisinde İdareye teslim edecektir. Bu sürenin bitiminde işin tamamlanmaması durumunda İdare tarafından Yükleniciye ek cezalı süre verilmeyecek, sözleşme fesih edilecektir.

 

16.2. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

 

Madde 17 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

 

17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

 

17.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

 

17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi, zorunludur.

 

17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.

 

17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:

 

17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

 

17.2.2. İlave işler nedeniyle iş artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

 

17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.

 

Madde 18 - Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri

 

18.1. İşin, sözleşme ve eklerinde tespit edilen standartlara (kalite ve özelliklere) uygun yürütülüp yürütülmediği, 3’üncü Kor.Kh.Des.Gr.K.lığınca en az üç (3) kişiden oluşturulacak Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.

 

18.2. Kontrol Teşkilatı yürürlükteki kamu ihale mevzuatı ile birlikte, hizmet alımı ile ilgili yürürlükteki diğer yasal mevzuatların (4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğü ve Yönetmeliği vb.) kendilerine verdiği ve görevleri de yerine getirmek zorundadır.
 

Madde 19 - İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar

 

19.1. İdare, yüklenici ve Kontrol Teşkilatı arasındaki her türlü iletişim, yazı ile yapılacak olup, sözleşmeye göre bir izin, onay, belge, olur verilmesi veya tespit yapılması, ihbar, çağrı veya davette bulunulması veya dağıtılması gerektiğinde, bunlar, taraflar aksini kararlaştırmadıkça yazılı olacaktır. İşin yürütülmesi sırasında Yüklenici ile birlikte Kontrol Teşkilatı tarafından tutulması öngörülecek kayıt ve tutanaklar işin niteliğine göre sözleşmedeki usul ve esaslar çerçevesinde yürütülecektir.

 

19.2. Ödeme için aranacak belgeler aşağıda belirtilmiştir;

19.2.1. Hizmetin Alındığına Dair Tutanak Cetveli (Kontrol Teşkilatı)

19.2.2. Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi. (Kontrol Teşkilatı)

19.2.3. Hak ediş raporu ve Ek’leri (Kontrol Teşkilatı)

19.2.4. İş bitirme dilekçesi (Yüklenici)

19.2.5. Yapılan hizmete ait fatura (Yüklenici)

19.2.6. Hizmet İşleri Kabul Tutanağı (Muayene ve Kabul Komisyonu)

19.2.7. Diğer belge ve tutanaklar.(Varsa)

 

Madde 20 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

 

20.1. 3’üncü Kor.K.lığı Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca, bakımı yapılacak araça ait kabul işlemleri yapılacaktır. Bu maksatla Kontrol Teşkilatı tarafından sözleşmenin bitim tarihi itibariyle en fazla 5 (beş) iş gününde hakedişin ödenmesi maksadıyla yukarıda belirtilen evraklar hazırlanacak ve imzaları tamamlanmış olarak İdareye teslim edilecektir.

 

20.2. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 5 işgünü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.

 

20.3. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği" ile sözleşmenin imzalandığı tarih itibariyle yürürlükte olan Genel Şartnamede yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 5 iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.

 

Madde 21 - İş ve işyerinin korunması ve sigortalanması

 

21.1. İş ve işyerlerinin korunması ile işin ve/veya işyerlerinin sigortalattırılmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.

 

21.2. Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri:

 

21.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

Madde 22 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları

 

22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, (Hizmet İşleri Genel Şartnamesi, sözleşme, vb. mevzuatlara)’ aynen uygulamakla yükümlüdür.

 

Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması

 

23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,

a) İşin yapılma veya teslim yeri,

b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

 

23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

 

Madde 24 - Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti

 

24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

 

24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

 

Madde 25 - Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

 

25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

 

Madde 26 - İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

 

26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

 

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,

hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

 

Madde 27 - Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

 

27.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

 

27.2. Taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin

Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.

 

27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

 

Madde 28 - Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

 

28.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

 

Madde 29 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

 

29.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

Madde 30 - Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu

 

30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.

 

Madde 31 - Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu

 

31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27’nci maddesi hükümleri de uygulanır.

 

Madde 32 - Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar

 

32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

Madde 33 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar

 

33.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

Madde 34 - Garanti ile ilgili şartlar

 

34.1. Garanti: Yüklenici tarafından yapılacak Aracın Bakım Onarımı (Şanzuman Revizyonu) kabulünden sonra asgari 1 yıl / 365 takvim günü garanti süresi olacaktır. Yüklenici (Şanzuman Revizyonu)  garanti belgelerini İdare adına düzenletmek ve orijinal nüshalarını İdareye teslim etmekle mükelleftir. Alınan hizmete ilişkin İdare adına garanti belgesi düzenlenmesinin mümkün olmaması durumunda yüklenici garantiye ilişkin Garanti Taahhütnamesini ve taahhüde ait yatırmış olduğu damga vergisi alındı makbuzunun muayene sırasında İdareye sunmak zorundadır. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içerisinde tespit edilecek hata, ayıp ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi veya kuruluş tarafından giderilmesini Yüklenici üstelenecektir.

 

Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller

 

35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

 

Madde 36 - Diğer hususlar

 

36.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü

 

37.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde İstanbul mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

 

Madde 38 – Yürürlük

 

38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

 

Madde 39 - Sözleşmenin imzalanması

 

39.1. Bu sözleşme 39 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra .../.../...... tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.

 

İdare                                                                                                                         Yüklenici

                                                                                                                                                 

 

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3 ncü Kolordu Komutanlığı

b.Telefon Numarası: +902123651200

c.Fax Numarası: +902123651264

d.Elektronik Posta adresi: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int