EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı EKMEK 400 GR.LIK (ÇEŞİT-1 NORMAL EKMEK, TÜR-1 TUZ İLAVE EDİLMİŞ)
İhale Usulü DOĞRUDAN TEĞMİN
İdare Adı : Eğitim Alay Komutanlığı
Adres : Eğitim Alay Komutanlığı Ihale Komisyon Alaşehir MANISA
Telefon : +902366530011-12
Faks : +902366530017
Elektronik Posta Adresi : eğt_al_ih_kom@mynet.com
Malın Niteliği ve Türü İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
Malın Miktarı 10.000 KİLOGRAM KİLOĞRAM
Mal Teslim Yeri EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR/MANİSA
Mal Teslim Tarihi İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
İhale Yeri EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ALAŞEHİR/MANİSA
İhale Tarihi 29.06.2016 09:00
İhale İlanı Metni
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri teknik şartnamede düzenlenen 1 KALEM EKMEK 400 GR.LIK ÇEŞİT-1 (NORMAL EKMEK) ALIMI, ihale dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak mal / malların miktarı:
5.1.1.1.
TEDARİK/ İHTİYAÇ ÇİZELGESİ
SIRA NO
CİNSİ
MİKTARI
BİRİMİ
SÜRESİ
1
EKMEK 400 GR.LIK (ÇEŞİT-1 NORMAL EKMEK, TÜR-1 TUZ İLAVE EDİLMİŞ) >
10.000
KG.
SÖZLEŞMENİN İMZALANMASINI MÜTEAKİP İŞE BAŞLAMA TEBLİGATININ TEBLİĞİNDEN İTİBAREN 01 TEMMUZ 2016 TARİHİNDE İŞE BAŞLANACAK VE 60 TAKVİM GÜNÜ İÇERİSİNDE İHTİYAÇLAR EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI KIŞLA AMUTFAĞINA GÜNLÜK İHTİYAÇLAR NİSPETİNDE TESLİM EDİLECEKTİR
1.EKMEK 400 GR.LIK 10.000 KG.:
Kasım 2013 tarihli TEK.H:06-91 D KASIM 2013 Ekmek Teknik Şartnamesine ve Teknik Şartnamenin atıf yaptığı Türk Gıda Kodeksi ve belirtilen 2012/2 Türk Gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliği hükümlerine uygun olarak Teknik Şartnamenin 2.1.2. md.sinde ekmek çeşidi tanımlandığı gibi bu husus 2012/2 Türk Gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliğinde de tanımlanmıştır. Tek.Ş.nin 2.2.1 göre Çeşni İçermeyen Normal Ekmek 2.4.1.1.md.belirtilen Çeşit-1 Ekmek (Normal Ekmek 2.4.2.1 Mad.Tür-1 Tuz İlave Edilmiş olacaktır.
Tek.Ş.nin 3.1.1 md.sine göre 400 GR. Çeşit-1 Normal Ekmek 10.000 kilogram alınacaktır. Teknik şartnamenin 3.2. maddesinde alt bentleri Teknik istekler, Kimyasal özellikler, Mikrobiyolojik özellikler ve Toksikolojik özellikler belirtildiği gibi aynı zamanda Türk Gıda Kodeksi Ekmek Ve Ekmek Çeşitleri Tebliği belirtilen özelliklere uygun olacaktır.
Sıra No
Açıklama
Birimi
Miktarı
1
EKMEK 400 GR.LIK (ÇEŞİT-1 NORMAL EKMEK, TÜR-1 TUZ İLAVE EDİLMİŞ) >
Kasım 2013 tarihli TEK.H:06-91 D Ekmek Teknik Şartnamesine ve Teknik Şartnamenin atıf yaptığı Türk Gıda Kodeksi ve belirtilen 2012/2 Türk Gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliği hükümlerine uygun olacaktır.
kilogram
10.000
5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal / mallar, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ....................................... (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir. Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç), resim, harçlarla, 5174 sayılı Kanun gereği Borsa Tescili zorunlu olan mallar için tescile ait giderler sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, teknik şartnameye göre tutulacak numune payları, muayeneye hazır hale getirme ve muayene masrafları (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri hariç), her türlü sigorta giderleri, varsa; montaj ve montaja ilişkin giderler, eğitim giderleri, bakım giderleri, sözleşmenin çoğaltılması da dahil sözleşme giderleri vb. sözleşme bedeline dahildir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Teknik şartname
2) Sözleşme tasarısı
3) Yazılı açıklamalar
8.3. Yukarıdaki belgelerin zeyilnameleri, ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren 90 takvim günüdür.
Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI (ALAŞEHİR/MANİSA) KIŞLA MUTFAĞINA teslim edilecektir.
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin taraflarca imzalanmasına müteakip işe başlanacaktır.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi: SÖZLEŞMENİN İMZALANMASINI MÜTEAKİP İŞE BAŞLAMA TEBLİGATININ TEBLİĞİNDEN İTİBAREN 01 TEMMUZ 2016 TARİHİNDE İŞE BAŞLANACAK VE 60 TAKVİM GÜNÜ İÇERİSİNDE İHTİYAÇLAR EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI KIŞLA AMUTFAĞINA GÜNLÜK İHTİYAÇLAR NİSPETİNDE TESLİM EDİLECEKTİR.
10.3.1. Taahhüt konusu mallar, sözleşmenin yürürlüğe girmesini müteakip günlük ihtiyaçlar nispetinde 01 Temmuz 2016 tarihinden itibaren 60 takvim günü içerisinde, EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞINCA hazırlanacak tebligat listesine göre (Hizalarında gösterilen miktarlar aşılmamak kaydıyla) kadar teslim edilecektir.
10.3.2. Her gün ne miktar mal alınacağı, teslim yerindeki Mutfak Kısım Komutanı tarafından hazırlanacak tebligat listesine göre belirtilecektir. Şu kadar ki bu tebligat listesi yüklenicinin şahsına veya kanuni vekiline veyahut ihalede belirttiği kanuni ikametgâhına en az üç (3) gün evvelden yazılı olarak ulaştırılacaktır (Elden veya resmî iadeli taahhütlü).
10.3.3. Malları teslim alacak EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI, lüzum ve ihtiyacına göre günlük, aylık teslimat tarihinde ve teslim edilecek miktarlarda değişiklik yapabilir. Aylık tebligat tahmini rakamlar üzerinden hesaplandığından, aylık tebligata ilaveten her gün ne miktarda mal getirileceği bir gün önceden, bizzat yüklenici veya kanuni vekili tarafından malın teslim edileceği kısımdan öğrenilecektir. Bu zorunluluğa uyulmadığı takdirde, tebligat yapılmış kabul edilecektir. Fazla getirilen malı alıp almamakta Cihet-i Askeriye serbest ve yetkilidir. Bu maksatla teslim yerinde bir tebligat defteri tutulacaktır. Yüklenici veya kanuni vekili bu deftere imza edecektir.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış ve bildirilmiş teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
10.4.2. 01 Temmuz 2016 tarihinden itibaren Eğt.A.K.lığı Kışla Mutfağı birlik imkanı ile faaliyetlerini yürütülecektir. MSB İç Tedarik Bölge Başkanlığının Hazır Yemek Hizmeti İhalesini tamamlamasına ve Eğitim Alay Komutanlığında HYH uygulamasına geçildiği gün itibariyle yükleniciden o tarihe kadar teslim alınan EKMEK ücreti ödenecek, kalan kısmı (teslim alınmayan) için yükleniciye ödeme yapılmayacak ve idareye herhangi bir talepte bulunmayacaktır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. 11.1. Kat’i teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. Teklif edilen toplam bedelin % 6'sı oranında Kat'i teminat alınacaktır.
11.1.2.Yüklenici ……………………………………………………………….. [Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.
11.1.3. Kat’i teminat mektubunun süresi (………………) Tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kat’i teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.
11.2. Kat’i teminat ve ek kat’i teminatın geri verilmesi:
11.2.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir. (Depo stoklarında kalmaması halinde garanti süresi beklenmeden, teminatın tamamının iade edilmesi için ilgili birlik komutanlığı tarafından bu durum açıkça belirtilerek teminatın iadesi için yazı yazılacaktır.)
11.2.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.
11.2.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.2.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler malların aylık tesellümünü müteakip; Teslim Yeri EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞINCA usulüne uygun olarak tanzim edeceği belgelere (muayene raporu, Taşınır Mal İşlem Belgesi ve fatura) istinaden Gerç.Asb.lığınca ödeme emrine bağlanarak ait olduğu yılın 03.2.4.01 malî satır kaleminden Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde tahakkuka bağlanarak Türk Parası üzerinden ALAŞEHİR MAL MÜDÜRLÜĞÜ Müdürlüğünde tarafından yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın , sözleşme ve ihale dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası) 'dır
12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 30 gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.
12.2.3. Ödeme emrinin ALAŞEHİR MAL MÜDÜRLÜĞÜ Müdürlüğüne geç intikali ve nakit yokluğu gibi nedenlerle istihkakların ödenmesi geciktiği takdirde yüklenici herhangi bir hak talebinde bulunmayacak ve mal teslimatına devam edilecektir. Yüklenici, yapılan işe ilişkin alacaklarını devir ve temlik edemez.
12.3. Akreditif
12.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat Farkı
14.1. Fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.
14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu iste alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
16.2.Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri
16.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.3. İş programı
16.3.1. Yüklenici personeli, teslim programında yapılan düzenlemeye uygun olarak teslim ve montaj işlemini gerçekleştirecektir. Ancak, İdarece yapılacak alımın montaj, yerinde üretim gibi durumları da kapsayan teslim programında bir değişiklik yapılması halinde Yüklenici de bu yeni programa uygun olarak iş saatlerini İdarenin talebi doğrultusunda değiştirecektir. Ancak, İdare tarafından yapılan değişiklik, iş programının uzamasına sebep olmamalıdır.
16.3.2. Yüklenici, bir aydan fazla süreli ve montaj gerektiren işlerde her ayın bitiminde üç nüsha faaliyet raporu hazırlayarak İdareye sunacaktır. Yüklenici tarafından raporlama kabul tarihine kadar devam edecektir. Her raporda;
a) Teslimi gerçekleştirilen mal miktarları, işin aşaması ve alt yükleniciler tarafından yapılan işlerin aşamaları ,
b) Malların montajı, depolanması, işletmeye alınması, eğitim faaliyetleri gibi konularda bilgiler,
c) Tehlike yaratan olaylar, çevre olayları dahil olmak üzere güvenlik ile ilgili bilgiler,
ç) İşin bitirilmesini tehlikeye sokan olayların ayrıntıları, teslim programı ile fiili ilerlemenin karşılaştırılması, gecikmeleri gidermek üzere alınmış veya alınacak tedbirler,
d) Yüklenicinin personeli ile ilgili kayıtlar,
e) Varsa kalite belgeleri, test sonuçları ve malzemelere ilişkin sertifikalar,
ile İdarece talep edilecek ilave belge ve bilgiler yer alacaktır.
16.4. Güvenlik önlemleri
16.4.1. Yüklenici;
a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak,
zorundadır.
16.4.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
16.5. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.5.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
16.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
16.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
16.5.4. İhale dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.
16.6. Malların taşınması
16.6.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
16.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
16.7. Garanti ve bakım, onarım
16.7.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 17 - Eğitim
17.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 18 - Alım konusu mala ilişkin dokümantasyon
18.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
18.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 19 - Yeni model
19.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 20 - Ambalajlama
20.1. Ambalaj durumu: Tekş.şart. 3.3.1.md.sine (T.Ş) ve Tebliğ kapsamında yer alan ürünlerin ambalajları, 29/12/2011 tarihli ve 28157 3 üncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Gıda ile Temas Eden Madde ve Malzemeler Yönetmeliğinde yer alan hükümlere uygun olacaktır. Ekmekler birim ambalajlı olarak alınmayacaktır. Teknik şartnameye uygun olarak ekmekler temiz piyasa teamülü ekmek sepetinde Min.30 (otuz) ±2 ve Max.50 (elli) ±2 arasında olacak şekilde teslim edilecektir. Ekmek taşıma araçları, ekmeği dış etkilerden korumalı; kapalı ve temiz olacaktır, ayrıca birim ambalaj ya da birim malları ayırıcı kâğıt v.b. malzeme aranmayacaktır (teslim edilecek malın niteliğine göre, birim ambalaj malzemesi veya birim malları ayırıcı kâğıt v.b. malzeme kullanıldığı takdirde; bu husus muayeneye engel teşkil etmeyecektir.). Ambalaj masrafları yükleniciye aittir. Yüklenici bu iş için ayrıca bir hak talebinde bulunmayacaktır. Yüklenici tarafından verilmesi gereken ambalajlar idareye bedelsiz olarak bırakılacaktır. Ancak ekmek sepetleri yükleniciye iade edilecektir. Etiketlenmesi; 29/12/2011 tarihli ve 28157 3 üncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliğinde yer alan hükümlere ilave olarak Türk Gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliği etiketleme hükümlerine uygun olacaktır.Sözleşme numarası ihale komisyonunca verilen numaradır. Bu numara birim ve nakliye ambalajında yer almayacaktır. Yüklenici tarafından yemekhanelerde ekmeklerin dilimlenmesi için ekmek kesme makinesi bulundurulacaktır.
20.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.
Madde 21 - Reklam yasağı
21.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 22 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları
22.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın montaj veya teslim yeri.
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
24.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a) Sözleşmeye konu alım içinde kalması,
b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,şartlarıyla, birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilen mal alımlarında sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı Yükleniciye yaptırılabilir.
24.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
24.3. 01 Temmuz 2016 tarihinden itibaren Eğt.A.K.lığı Kışla Mutfağı birlik imkanı ile faaliyetlerini yürütülecektir. MSB İç Tedarik Bölge Başkanlığının Hazır Yemek Hizmeti İhalesini tamamlamasına ve Eğitim Alay Komutanlığında HYH uygulamasına geçildiği gün itibariyle yükleniciden o tarihe kadar teslim alınan EKMEK ücreti ödenecek, kalan kısmı (teslim alınmayan) için yükleniciye ödeme yapılmayacak ve idareye herhangi bir talepte bulunmayacaktır.
Madde 25 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
25.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
25.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
25.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
25.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
25.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
25.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
25.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
Madde 26 - Sigorta
26.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 27 - İdarenin yükümlülükleri
27.1. Montaj gerektiren işlerde işyerinin yükleniciye teslimi
27.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.2. Montajlı işlerde plan ve projelerin yükleniciye teslimi
27.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.3. İzinler ve ruhsatlar
27.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.4. İdarenin personeli
27.4.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 28 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
28.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
28.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 29 - Yüklenicinin vekili
29.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
29.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 30 - Denetim, muayene ve kabul işlemleri
30.1.Genel.Hususlar;
30.1.1. Teslim yerine kadar taşıma, tahmil, tahliye, depoda istifleme, ambalaj masrafları ve buna benzer bütün giderler yükleniciye aittir.
30.1.1.1. Birlik ve Kurumlar lüzum ve ihtiyacına göre tekrar tebligat yapmak şartı ile aylık teslimat gün ve miktarlarında değişiklik yapabilirler. Taahhüt konusu mallar günlük (Birliğin iki, üç günlük veya daha uzun sürelik ihtiyaçları için, birlik tarafından belirlenecek aylık tebligat programına göre) ihtiyaçlar nispetinde olmak üzere belirtilen süreler dahilinde verilecek tebligat listelerindeki miktarlara göre her gün günde 3 (ÜÇ) kez teslim edilecektir. İdare ihtiyaç olduğunda günlük ekmeği tek bir seferde de teslim alabilir. Ekmekler sabah 04:00-05:30 arasında, öğleden önce 09:00-11:00 arasında, öğleden sonra ise 14:00-16:30 arasında teslim edilecektir. Teslim edilen mal kati kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde red edilme hali dışında yükleniciye geri verilmeyecektir. Yukarıda belirtilen miktarlar aşılmayacaktır.
30.1.1.2 Taahhüt konusu mal günlük (Birliğin on günlük veya daha uzun süreli ihtiyaçları için, birlik tarafından belirlenecek aylık tebligat programına göre) ihtiyaçlar nispetinde belirtilen teslim yerlerine ( Hizalarında gösterilen miktarlar aşılmamak kaydıyla ) kadar teslim edilecektir. Teslim edilen mal kati kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde RED edilme hali dışında yükleniciye geri verilmeyecektir.
30.1.1.3 Teslim etme, teslim alma şekil ve şartları:
30.1.1.3.1. Belirtilen işin süresi 01 Temmuz 2016’tarihinden itibaren mal teslimatı yapılacaktır. Ancak sözleşme verilen tarihlerden sonra yürürlüğe girdiği takdirde, (mal teslimatına) sözleşmenin imzalanmasını takip eden ilk iş gününden itibaren başlanacak, işin süresi de bu tarihten itibaren hesaplanacaktır.
30.1.1.3.2. Her gün ne miktarda mal alınacağı Eğitim Alay Komutanlığı Kışla Mutfak Kısım Astsubayı tarafından verilecek günlük tebligatlarla belirtilecektir. Bu tebligat listesi yüklenicinin şahsına veya kanuni vekiline veyahut ihalede belirttiği kanuni ikametgâhına en az üç (3) gün evvelden ulaştırılacaktır. (Elden veya Resmi İadeli Taahhütlü)
30.1.1.3.3. Aylık alınacak mal tebligatı tahmini rakamlar üzerinden hesaplandığından yüklenici aylık tebligata ilaveten her gün ne miktarda mal getireceğini bir gün önceden bizzat kendisi veya kanuni vekili tarafından mal vereceği MUTFAK KISIM KOMUTANINDAN öğrenmek zorundadır. Günlük tebligatı bu şekilde tebellüğ etmeyen yüklenici tebligatı tebellüğ etmiş kabul edilecektir.
30.1.2. Muayene Makamı:
30.1.2.1. Getirilen mal veya malların muayenesi Eğitim Alay Komutanlığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığınca yürürlükteki MSY 331-1 (C) Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemlerine dair Yönetmelik ve Silahlı Kuvvetler Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esaslarına göre, belirtilen teknik şartnamelerine ve varsa TSE standardına veya Türk Gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliğine (teknik şartnamesi esas ve öncelikli alınmak suretiyle) göre yapılacaktır.
30.1.3.Fiziki Muayeneler:
30.1.3.1. Genel Hususlar:
30.1.3.1.1. İhale dokümanına uygun şekilde teslim edilen malın öncelikle fiziksel muayenesine, Eğitim Alay Komutanlığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığınca aynı gün içinde ve en geç yarım saat içinde başlanacaktır. Muayenenin herhangi bir sebeple uzaması halinde, Eğitim Alay Komutanlığı Muayene ve Kabul Komisyonunca uygun görmesi kaydı ile müteakip günün ilk çalışma saatlerine tehir edilebilecektir. Bu zaman zarfında mal bozulursa veya evsafını değiştirirse Ciheti Askeriye'den herhangi bir hak talep edilmeyecektir. Muayene aynı günde bitmediği takdirde sonraki muayenenin tarih ve saati, yüklenici veya kanuni vekilinin hazır bulunması halinde tebliğ edilecektir, hazır bulunmadıkları takdirde tebliğ edilmiş sayılacaktır.
30.1.3.1.2. Günlük olarak taahhüt edilen ekmekler taze olarak teslim edilecektir.
30.1.3.1.3. Yüklenici veya kanuni vekili fiziki muayenede hazır bulunabilir. Yüklenici muayenede hazır bulunmadığı takdirde, bu durum günlük muayenelere mahsus defterde belirtilecektir.
30.1.3.1.4. Teslim edilecek malların özellikleri; MSB Teknik Hizmetler D.Bşk.lığının 15 Kasım 2013 tarih ve TEK.H.:06-91 D sayılı teknik şartnamesine ve Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği ve Türk Gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek çeşitleri tebliğ hükümleri geçerli olacaktır.
30.1.3.1.6. Tatil Günlerinde muayene ve teslimat işlemi:
30.1.3.1.6.1. Tatil günlerinde alınan malın teslimi Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığı tarafından alınacak tedbirler ile yapılacaktır.
30.1.3.1.7. Muayene Aşamasında Teslim Edilecek Belgeler:
30.1.3.1.7.1. Üretici firma, ekmeğe ait 5996 sayılı kanun gereğince İşletme Kayıt Belgesini muayene aşamasında Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığına teslim edecektir. Son bir yıl içerisinde yapılan hijyen denetimlerine ait raporlar muayene aşamasında Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığına teslim edecektir.
30.1.4. Laboratuvar Muayeneleri:
30.1.4.1. Eğitim Alay Komutanlığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığınca, malın teknik şartnamesinde belirtilen laboratuvar muayeneleri TSK Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esaslarına göre ayda en az 1 (bir) defa yaptıracaklardır. Malın fiziki muayene sonucunun olumlu olması durumunda laboratuvar muayene sonucu beklenmeden mal yedirilecektir. Malın laboratuvar muayeneleri yönünden red edilmesi halinde muayeneyi yaptıran birlik veya kuruma teslim edilen ve yedirilmiş o günkü miktarının % 10 (yüzde on) ceza ilk alacağından, yoksa müteakip alacağından o da yoksa iadesi aşamasında teminatından kesilir, o da mümkün olmazsa genel hükümler çerçevesinde hükmen tahsiline gidilir. Bu muayenelerin red gelmesi durumunda laboratuvar muayenelerine itiraz edilemez.
30.1.4.2. Kara Kuvvetleri Komutanlığına bağlı muayene ve kabul komisyonlarının laboratuvar muayenesi ihtiyaçları (Kimyasal test ve analizler dâhil), Kara Kuvvetleri Gıda Kontrol Müfreze Komutanlıklarınca karşılanır. (Söz konusu laboratuvarlar, yürürlükteki Gıda Kontrol Müfreze Yönergesinde belirtilmiştir.)
30.1.4.3. Mikrobiyolojik, serolojik, histolojik ve toksikolojik muayene ihtiyaçları, öncelikle bu analizleri yapma kabiliyetine sahip KKK Gıda Kontrol Müfreze Komutanlıklarınca karşılanacaktır. Ayrıca talep edilmesi halinde MSB Laboratuvar Müdürlüklerinde yapılamayan analiz ihtiyaçları ile yürürlükteki TSK Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinin EK-M sindeki sorumluluk alanları kapsamında yer alan ili destekleyen MSB.Klt.Ynt.Blg.Bşk.lığının laboratuvar müdürlüğünün mevcut olmaması durumunda, söz konusu analizler KKK Gıda Kontrol Müfreze Komutanlıklarınca karşılanır.
30.1.4.4. Muayene ve kabul komisyonları, yürürlükteki TSK. Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesine göre kendilerini destekleyen laboratuvarlarda yaptıramadıkları test ve analiz ihtiyaçlarını öncelikle kamu kurum ve kuruluşlarına ait laboratuvarlardan (Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı İl Kontrol Laboratuvar Müdürlükleri, Veteriner Araştırma Enstitüsü Başkanlıkları, Sağlık Bakanlığı Hıfzısıhha Başkanlıkları, Türk Standartları Enstitüsüne bağlı laboratuvarlar, Belediye Başkanlıklarına ait laboratuvarlar, üniversitelere ait laboratuvarlardan vb.), bu mümkün olmaz ise komisyonu görevlendiren makamın yazılı izni ile öncelikle akredite kuruluşlarınca akredite edilmiş özel laboratuvarlardan karşılayacaklardır.
30.1.5. İtiraz Muayeneleri:
30.1.5.1. Fiziksel Muayeneye İtiraz:
30.1.5.1.1. İtiraz muayeneleri sadece fiziki muayeneden olumsuz çıkan ve itiraz edilen noktalar üzerinde ve ilk komisyonca tutulan numune, numune yoksa mal üzerinden yapılır. İtiraz muayeneleri için gereken her türlü muayene masrafı yüklenici tarafından karşılanacaktır.
30.1.5.1.2. Fiziki muayene sonucunun RED çıkması halinde yüklenici veya vekili muayene sonucuna aynı gün ve saat 11:00/16.30 a kadar malın teslim edildiği Komutanlığa yazılı olarak itirazda bulunmak sureti ile ikinci bir muayene talep edebilir. Bu saatlerden sonra yapılan itirazlar kabul edilmez. Bu takdirde görevlendirilmiş olan ve ilk muayene komisyonunda görev almamış kişilerden (malın teslim edildiği Komutanlıkça belirlenen) oluşturulacak başka bir komisyona malın itiraz muayenesi yaptırılır. İtiraz muayenesinde verilen karar taraflar için kesindir. Anlaşmazlığın mahkemeye düşmesi halinde taraflar bu rapora uymayı şimdiden kabul etmişlerdir. Muayene işinin herhangi bir sebeple uzaması ve muayenenin yukarıda yazılı saatten daha geç yapılması zaruret hasıl olması halinde yüklenicinin yazılı muvaffakatını almak kaydı ile müteakip günün ilk çalışma saatlerine tehir edilebilecektir. Bu zaman zarfında mal bozulursa veya evsafını değiştirirse Ciheti Askeriye'den herhangi bir hak talep edilmeyecektir. Yüklenici RED olan malını kaldırarak yerine yenisini saat 12:00/17:00’a kadar getirebilir.
30.1.5.1.3. Yüklenicinin veya yetkili vekilinin fiziki muayeneye katılmaması itiraz muayene hakkını ortadan kaldırmaz.
30.1.6. Teslim Süresi İçerisinde Yüklenicinin Redde Karşı Mal Getirme Hakkı:
30.1.6.1. Teslim süresi içerisinde getirilen malların fiziki muayeneleri sonucunda uygun olmadığı tespit edildiğinde, yüklenici bu süre içinde malını alıp yenisini getirmekte veya itiraz muayenesi istemekte serbesttir. İşin süresi içinde (o günkü teslim süresi içinde) uygun çıkmayan mallar yerine sadece 1 (bir) defaya mahsus olmak üzere yeniden getirilen malların muayenesi yapılır.
30.1.6.2. O gün hiç mal getirilmemiş sayılan hallerde; o günkü tebliğ edilen malın parasal tutarının % 10 (Yüzde on) 'u nispetinde ceza yüklenicinin ilk alacağından kesilir.
30.1.6.3. Bu şartnamenin 30' uncu maddesi ve alt bentleri dışındaki durumlarda yüklenicilerin taahhüt ettiği mal/malları sözleşme koşullarına göre teslim etmesi gerekir. Sözleşme süresi boyunca yüklenicilerin sözleşme konusu malı hiç getirmeme halleri, 3 defa (Üç) dır.
30.1.6.4. Bu haller 3 (Üç) defa olduğunda 10 (On) gün süreli yazılı ihtar çekilecektir.
30.1.6.5. Yazılı ihtarın yükleniciye tebliğinden itibaren sözleşmenin kalan süresinin bitimine kadarki periyot içersinde taahhüdün ifa edilmeme hali vuku bulursa sözleşme hükümleri gereğince sözleşme fesih edilecektir.
30.1.7. Muayene ve Kabul İşlemleriyle İlgili Diğer Hususlar:
30.1.7.1. Ara denetim yapılmayacaktır.
30.1.7.2. Numuneye İlişkin Hususlar:
30.1.7.2.1. Muayenedeki numune payları yükleniciye ait olacaktır. Bu sebeple; yüklenici malını teslim ederken, malla birlikte numune paylarını da idareye teslim edecektir. Muayene sırasında bozulan ambalajlar eski haline getirilecektir.
30.1.7.2.2. Numune Alma İşlemi teknik şartnamenin 4.1 Md.sine göre yapılacaktır. 30.1.7.3. Getirilen malların muayenelerinin gerektirdiği her türlü masraflar (istifleme, gruplama, teslim yerine indirme, muayeneye hazır hale getirme, red olması halinde depolardan kaldırılıp götürülmesi, kutu, ip, mühür, mühür mumu, ambalaj vs.) (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri hariç) yükleniciye aittir.
30.1.7.4. Muayene ve Kabul Komisyonunca talep edildiği takdirde, teknik şartnamede belirtilen ve muayeneler için gerekli doküman ve Türk Standartları yüklenici tarafından temin edilecektir.
30.1.7.5. Muayene esnasında muayene için gerekli her türlü alet, araç, gereç ölçme cihazı ve yardımcı personel yüklenici tarafından karşılanacaktır.
30.1.7.6. Yüklenici; 30.1.7.3. , 30.1.7.4. ve 30.1.7.5. maddeleri uyarınca Muayene ve kabul komisyonunca talep edilen ve varsa teknik şartnamede yüklenici tarafından yerine getirilmesi öngörülen hususları Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca bildirilen fiziki muayeneye başlangıç tarihine kadar temin ederek; herhangi bir hak talep etmeksizin komisyona sunacaktır. Muayene bitiminde sarf malzemesinden artanlar ile muayenede faydalanılmak üzere sunulan alet, araç, gereç ve ölçme cihazları yükleniciye iade edilecektir. Yüklenici istenilenleri muayeneye başlangıç tarihine kadar temin etmediği takdirde muayeneye başlanmayarak durum bir tutanak ile tespit altına alınacak ve Yüklenicinin istenilenleri teslim etmesi beklenecektir. Tespit tarihinden itibaren yüklenicinin istenilenleri teslimine kadar geçecek her iş günü için muayeneye sunulan mal miktarının % 2 (yüzde iki) oranında ceza uygulanacak; uygulanan ceza muayene raporunda belirtilerek tutanaklar rapora eklenecektir. Yüklenicinin, tespit tarihinden itibaren geçecek 5 (beş) işgünü içerisinde istenilenleri getirmemesi halinde bir tutanak ile tespiti yapılarak; yükleniciye yeni bir muayene tarih-saati verilecektir. 5 (beş) işgünü içerisinde yüklenicinin istenilenleri getirmemesi halinde muayeneye başlanamadığı teslim yeri mal saymanlığına bildirilecektir. Bu takdirde; ilgili mal saymanlığınca sözleşme tasarısının 34'üncü maddesi hükümleri uygulanacaktır.
30.1.7.7. Muayene esnasında ambalajların tasarım ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
30.1.7.8. Denetim Muayene esnasında hasar gören ve tahrip edilen mallar firma tarafından değiştirilecektir.
30.1.7.9. Sözleşme konusu mallardan günlük ihtiyaçlar nispetinde yapılan tebligat doğrultusunda günlük olarak teslim edilenin mal parti mal olarak kabul edilerek; aylık muayeneleri tamamlandığında Muayene ve Kabul Komisyonunun olumlu kararının ardından malın kabulünün yapılmış olduğu idarece kabul edilerek, ödeme işlemleri sözleşmenin 12’nci maddesine göre yapılır.
30.1.7.10. Mallar yüklenici vasıtaları ile birliğe kadar götürülecek ve araçtan boşaltma işi yüklenici tarafından yapılacaktır. Nakliye ve boşaltma işi için ayrıca bir ücret ödenmeyecektir.
30.1.7.11. Red edilen malın muayene sonucunun yükleniciye tebliğ tarihinden itibaren aynı gün içinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Bu müddet içinde kaldırılmadığı takdirde, geçecek her gün için sözleşme tutarının 0.001(binde bir) tutarında para cezası verilecektir. Ancak bu cezalı süre hiçbir şekilde üç (3) günü geçemez. Geçtiği takdirde teslim yerindeki muhakemat müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Geçen süre içerisindeki malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden ya da evsafını kaybetmesi sonucu muhafazasına imkân kalmadığının fiziki muayeneyi yapan Muayene ve Kabul Komisyonunca belgelenmesi kaydıyla imha edilmesinden dolayı alıcı birlik ve kurum sorumlu olmayacaktır. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye, depolama tahlil ve imha işlemleri ücretleri yürürlükteki yasal mevzuatlar çerçevesinde tahsil edilir.
30.1.7.12. Teknik şartnamenin Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği ile Türk gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek çeşitleri Tebliğine atıf yapılan hususların muayenesi kati kabul sırasında yapılmayacak, gıdanın tüketimi esnasında gıdadan kaynaklanan herhangi bir zehirlenme veya sağlık problemi çıktığı takdirde, bu hususların muayenesi uluslararası standartlara uygun olarak, yürürlükteki TSK. Mal alımları, Denetim Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esasları dâhilinde yaptırılacaktır. Bu analizler sonucunda gıdanın Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliği ve Türk gıda Kodeksi Ekmek ve Ekmek çeşitleri Tebliğine uygun olmadığının tespiti halinde doğabilecek zarar ve ziyandan yüklenici sorumlu olacaktır.
30.1.7.13. Fiziksel muayene işlemlerinin tamamlanmasını müteakip laboratuvar muayeneleri için alınan numuneler en geç üç (3) işgünü içinde ilgili laboratuvarlara muayene ve kabul komisyonlarınca ulaştırılacaktır.
30.1.7.14. Yüklenici, fiziksel muayene sonucunun ve laboratuvar muayenesi için numunelerin gönderileceği laboratuvar bilgilerinin tebliğini müteakip iki (2) işgünü içinde, analizler için gerekli olan ücretleri ilgili birimlere yatırmak zorundadır. Bu süre içinde yatırılmadığı takdirde, gecikilen her takvim günü için numunenin alındığı ilgili parti malın parasal tutarının yüzde bir (0.01) oranında gecikme cezası uygulanır. Bu husustaki cezalı süre on beş (10) günü geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20.(a) maddesi hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
30.1.7.15. Muayene ve kabul komisyonları, ihale dokümanında yer alan laboratuar muayenesine ilişkin tüm test ve analizleri yaptırmaktan sorumludur.
30.1.8. Kısmi Kabul:
30.1.8.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
30.1.9. Muayene Sonuçlarının Tebliğine İlişkin Hususlar:
30.1.9.1. Her türlü muayene sonucu Eğitim Alay Komutanlığı tarafından yükleniciye tebliğ edilir. Ancak, yüklenicinin fiziksel muayene esnasında hazır bulunması halinde, sonuç muayene ve kabul komisyonu tarafından, Günlük Muayenelere Mahsus Defterde yükleniciye imza karşılığı tebliğ edilir. Yüklenicinin imzadan imtina etmesi halinde durum bir tutanakla tevsik edilir ve tebliğ yapılmış sayılır.
30.1.9.1.1. Mal niteliklerine uygun bulunmamış ise, tebligat ile birlikte muayene muhtırası ve eklerinin fotokopileri de yükleniciye gönderilir veya verilir.
30.1.9.2. Analiz yapılması gerekli koşullarda muayene ve kabul komisyonu tarafından fiziki muayene esnasında yükleniciye yapılacak analizler ile ilgili hususlar tebliğ edilir ve tutanak altına alınır.
30.1.9.3. Yüklenicinin fiziki muayeneye katılmaması veya analizin fiziki muayeneyi müteakip ihtiyaç durumuna gelmesi halinde Tebligat Kanununa uygun olarak tebliği yapılacaktır.
30.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 31 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
31.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik şartnameye uygunluğu,
bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik şartnamede belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
31.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
31.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.
31.4.
Mali Mevzuat kapsamında idare tarafından aranacak hususlar;
31.4.1. Mal teslimlerinde ödemeye esas fatura, muayene muhtırası karar tarihinden itibaren düzenlenecektir.
31.4.2. Yükleniciye yapılacak ödeme tutarının aktarılacağı hesaba ait Banka Adı, Banka Şubesi Adı ve IBAN numarası fatura üzerinde belirtilmiş olacaktır.
31.4.3. Fatura üzerinde Banka Adı, Banka Şubesi Adı ve IBAN numarası olması durumunda ödeme için yazılı müracaat aranmayacaktır.
31.4.4. Ödemelerinin yapılabilmesi için;
31.4.4.1. Eğitim Alay Komutanlığı tarafından; ödemelerin yapılabilmesi maksadıyla her ayın sonunda, takip eden ayın 5’inci gününe kadar ;
a. Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararı,
b.Fatura,
c.Günlük Muayenelere Mahsus Defterin ilgili sayfalarının "Birlik Komutanı Onaylı" suretleri,
ç.Aylık iaşe edilen personele ait Günlük Besleme Bildirim Çizelgesi,
d.Aylık Yemek Kayıt Çizelgesi ,
e.Yüklenici yazılı talebi (Dilekçesi) gönderilecektir.
f.Taşınır mal işlem belgesini
bu sözleşmenin 12.2.2.nci maddesinde belirtilen koşul ve zaman aksatılmadan ödemenin yapılabilmesi için gönderecektir.
.
Madde 32 - Sözleşmenin devir şartları
32.1. Sözleşme, zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk ihaledeki şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere, 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirilen ihalelerde bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez veya devir alınamaz. İzinsiz devredilen veya devir alınan veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devredilen veya devir alınan sözleşmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkında 4735 sayılı Kanunun 20, 22 ve 26 nci madde hükümleri uygulanır.
32.2. İhale yetkilisince gerekli iznin verilmesi üzerine devir sözleşmesi imzalanmadan önce, sözleşmeyi devralan Yüklenici, 4734 sayılı Kanunda sayılan değerler üzerinden sözleşme bedelinin % 6'si oranında kesin teminatı İdareye vermek zorundadır. Bu durumda İdare, devredenden almış olduğu kesin teminatı, devir sözleşmesinin imzalanmasını takip eden ilk iş günü içinde kendisine iade eder.
Madde 33 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
33.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
33.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 34 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
34.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak mali veya malları süresinde teslim etmemesi halinde 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.
34.2. Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmemesi halinde, gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,05 (Onbindebeş) oranında gecikme cezası uygulanır.
34.3. Gecikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
34.4. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde ihtar yapılır.
Madde 35 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
35.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
35.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
35.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
35.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,
hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 nci maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
35.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
35.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 36 - Fesih tarihinin belirlenmesi
36.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
36.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar endekse göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
36.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 nci maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 37 - Fesih halinde yapılacak işlemler
37.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
37.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
37.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
37.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
37.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
37.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,
gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 38 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
38.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya ihale dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 39 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti
39.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
39.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 40 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
40.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/iste gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
40.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 41 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu
41.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 42 - Anlaşmazlıkların çözümü
42.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ALAŞEHİR mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 43 - Hüküm bulunmayan haller
43.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 44 - Diğer hususlar
44.1.
Sözleşmenin Uygulanmasındaki Yetkiler:
44.1.1. Teslim Yeri Birlik veya Kurumlarının Yetkileri ;
44.1.1.1. Yükleniciye, verilecek her türlü tebligatın yapılması,
44.1.1.2. Sözleşme hükümlerine göre işin takibi,
44.1.1.3. İşin süresi içerisinde ihtiyaç olması durumunda, Sözleşmenin 24üncü maddesi esaslarına göre eksik alım veya fazla alım talebinde bulunmak,
44.1.1.4. İşin süresi içerisinde ihtiyaç olması durumunda, Sözleşmenin 23üncü maddesi kapsamında yapılacak teslim yeri değişikliği ve Sözleşmenin 10.4üncü maddesi kapsamında yapılacak teslim programında değişiklik talebinde bulunmak,
44.1.1.5. Sözleşme Tasarısının 34.1 inci maddesine göre Birlik Komutanı veya Kurum Amirinin imzasına havi olmak üzere ihtar işlemlerinin yapılması (Taahhüde riayetsizlik halinde çekilecek ihtarnamelerde [öncesinde faksla bildirim yapılacak] tebligata ilişkin tebliğ şerhi mutlaka bulunacaktır. İhtarnamenin tebliğinden önce mal getirilmesi halinde, ihtar gönderilse dahi, ayrıca elden tebliğ edilecek ve bu tebliğ geçerli olacak, saymanlık kanalıyla tebliğ edildiğine ilişkin tebliğ şerhi mutlaka bulunacaktır)
44.1.1.6. Sözleşmenin 34 üncü ve 35 inci maddesine göre; sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkması durumunda fesih talebi yazısının işlemlerin safahatını içerecek şekilde ve tebliğ şerhi bulunan ihtarname veya ihtarnamenin tebliğinden önce mal teslim edildiyse, saymanlık kanalıyla tebliğ edildiğine ilişkin tebliğ şerhi ile işlemlerin safahatına ilişkin (Muayene muhtıraları, tebligatlar, yüklenici dilekçeleri vb.) belgeler eklenmiş olarak, sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkmasından itibaren 3 (üç) gün içerisinde (önce faksla bildirim kaydıyla)Eğt.A.K.lğına ulaşacak şekilde gönderilmesi,
44.1.1.7. Malın kesin kabulü, depo stoklarında kalmaması halinde garanti süresi beklenmeden ve Sözleşmenin 11.3 üncü maddesine göre teminatının çözülmesi için gecikmeksizin ve usulüne uygun olarak hazırlanacak Birlik Komutanı veya Kurum Amirinin imzasına havi teminat iade yazılarının zamanında gönderilmesi,
44.1.1.8. Sözleşmenin uygulanmasına ve taahhüdün yerine getirilmesine ait herhangi bir hususun yargıya intikal etmesi halinde ve Sözleşmenin feshi halinde, Borçlar Kanunu gereğince taahhüdün yerine getirilmemesi durumunda tazminat davası açılması için gerekli olan belgeler ile yasaklamaya ilişkin belgelerin hazırlanarak gecikmeksizin Eğt.A.K.lğına gönderilmesi,
44.1.1.9. 5174 Sayılı Kanun gereğince Borsa Tescili zorunlu olan gıda maddelerinin, tescil edildiğine dair belgenin aslı veya aslına uygunluğu noterce onaylı suretinin ödeme evrakları ile birlikte sözleşme makamına gönderilmesi.
44.1.1.10. Birlik ve Kurumlarca yapılacak bütün işlemlerde Eğt.A.K.lğına bilgi verilecektir.
44.1.2. Eğt.A.K.lığı Yetkileri:
44.1.2.1. Teslim yeri birlik ve/veya kurumları tarafından hazırlanacak belgelere göre sözleşmenin feshi, tazminat davası açılması, yasaklama talebi, teslim yeri birimlerinin yazılarına istinaden kesin teminatın iadesi ve avans verilmesi öngörülen durumlarda avans işlemleri ile yüklenicinin ilgili yönetmeliğe göre usulüne uygun olarak talep ettiği iş bitirme belgesinin düzenlenmesi işlemleri ve kati teminatın iradı,
44.1.2.2. İşin süresi içerisinde ihtiyaç olması durumunda, Sözleşmenin 24üncü maddesi esaslarına göre yapılacak eksik alım veya fazla alım taleplerine işlem yapmak, yine talep edilmesi halinde Sözleşmenin 23 üncü maddesi kapsamında yapılacak teslim yeri değişikliği ve Sözleşmenin 10.4 üncü maddesi kapsamında yapılacak teslim programında değişiklik yapmak.
44.1.2.3. Sözleşmenin uygulanmasına ve taahhüdün yerine getirilmesine ait herhangi bir hususun yargıya intikal etmesi gerektiğinde yasal işlemleri başlatmak için gerekli bilgi ve belgeleri düzenleyerek Muhakemat Müdürlüğüne göndermek ve dava ile ilgili mahkemelerden ve/veya Muhakemat Müdürlüğünden gelecek soru ve taleplere cevap vermek.
Madde 45 - Yürürlük
45.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 46 - Sözleşmenin imzalanması
46.1. Bu sözleşme 46 (KIRKALTI) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra … /… / .... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip yükleniciye verecektir.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: Eğitim Alay Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902366530011-12
c.Fax Numarası: +902366530017
d.Elektronik Posta adresi: eğt_al_ih_kom@mynet.com