GATA 1 NOLU IHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı GATA K.lığı Muhtelif Birimlerinde Kullanılmak Üzere Sıra Çağrı Sistemi Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları
İdare Adı : GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı
Adres : Genaeral Tevfik Sağlam Cad. Etlik/ANKARA
Telefon : +903123042073-77
Faks : +903123042072
Elektronik Posta Adresi :
Malın Niteliği ve Türü GATA K.lığı Muhtelif Birimlerinde Kullanılmak Üzere Sıra Çağrı Sistemi Alımı
Malın Miktarı 10 KALEM
Mal Teslim Yeri GATA K.LIĞI 1 NO.LU TAŞINIR (DAYANIKLI) 705 MAL SAYMANLIĞINA ETLİK/ANKARA
Mal Teslim Tarihi Teslim süresi; 30 (Otuz) takvim günüdür.
İhale Yeri GATA K.LIĞI 1 NUMARALI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETLİK/ANKARA
İhale Tarihi 18.09.2015 09:20
İhale İlanı Metni
AÇIKLAMA : 1 NU.LI İHALE KOMISYON BAŞKANLIĞI
ALIM TARIH VE SAATI : 18.09.2015 Cuma Günü Saat 10:20
Söz konusu alıma ilişkin teklif mektubu idarenin aşağıda belirtilen adresinden ihale saatine kadar firma/sahsın kendisi veya temsile yetkili kişi tarafından alınacağı gibi aşağıda bulunan Teklif Mektubu da kullanılabilir.
Not: 1) Belgegeçer (Faks) ‘le yapılan katılımlar/fiyat teklifleri değerlendirmeye alınmayacaktır.
2) Sözleşme yapılmayacaktır. Teminat alınmayacaktır.
3) Teslim süresi; 30 (Otuz) takvim günüdür.
4) Alım görevlendirilen personel tarafından piyasa fiyat araştırmasına göre beğenilerek, Birim Fiyat Teklif Mektubunun altındaki teknik özelliklere uygun olarak, malın fiziksel muayenesi yapılarak gerçekleştirilecektir.
5) Yüklenici firma tarafından teslimi yapılan malzemelere ait Nato Stok Numaraları Milli Savunma Bakanlığının ilgili biriminden alınarak ilgili saymanlığa teslim edilecektir.
6) Yüklenici firma tarafından teslimi yapılan malzemelere ait teknik özellikler ve resimleri ilgili saymanlığa teslim edecektir.
7) İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak varsa numunesini incelemek, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği/numuneyi gördüğü/gerekli olabilecek tüm bilgileri temin ettiği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir. Bu kapsamda teknik hususlarla ilgili sorularınız için Tel : 0(312) 3042708 ’den iletişime geçiniz.
GATA Komutanlığı 1 Numaralı İhale Komisyon Başkanlığı Etlik/ANKARA
Tel : 0 312 304 20 73-75-77
Faks : 0 312 304 20 72
BİRİM FİYAT TEKLİF MEKTUBU
GATA 1 NU.LI İHALE KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA
..... / ..... / 2015
Alımın adı GATA K.LIĞI MUHTELİF BİRİMLERİNDE KULLANILMAK ÜZERE SIRA ÇAĞRI SİSTEMİ ALIMI
Teklif sahibinin adı ve soyadı/ ticaret unvanı
Uyruğu
TC Kimlik Numarası1
(gerçek kişi ise)
Vergi Kimlik Numarası
Tebligat adresi
Telefon ve faks numarası
Elektronik posta adresi (varsa)
1) Yukarıdaki alıma ilişkin doğrudan temin dokümanını oluşturan tüm belgeler tarafımızdan okunmuş, anlaşılmış ve kabul edilmiştir. Teklif fiyata dahil olduğu belirtilen tüm masraflar dahil olmak üzere ihale dokümanında yer alan tüm düzenlemeleri dikkate alarak teklif verdiğimizi, teklifimizin (.............................................) süreli geçerli olduğunu ve dokümanda yer alan yükümlülükleri yerine getirmememiz durumunda uygulanacak yaptırımları kabul ettiğimizi beyan ediyoruz.
2) İdari şartnamede alternatif teklif verilmesine izin verilmesi halleri dışında, 4734 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin (d) bendi gereğince ihale konusu işe kendimiz veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif vermediğimizi beyan ediyoruz.
3) 4734 sayılı Kanunun 4 üncü maddesindeki “yerli istekli” tanımı gereğince [yerli/yabancı] istekli durumundayız.2
4) Yukarıda yer alan [ elektronik posta adresime tebligat yapılmasını kabul ediyorum./ faks numarama tebligat yapılmasını kabul ediyorum./ elektronik posta adresime ve faks numarama tebligat yapılmasını kabul ediyorum./ elektronik posta adresime ve faks numarama tebligat yapılmasını kabul etmiyorum.]3
5) Alım konusu işi, bu teklif mektubunun ekinde yer alan birim fiyat teklif cetvelindeki3 her bir iş kalemi için teklif ettiğimiz birim fiyatlar üzerinden Katma Değer Vergisi hariç [ Teklif edilen toplam bedel, para birim rakam ile .............................................................. ve yazı ile .......................................................................................................................................... bedel karşılığında yerine getireceğimizi kabul ve taahhüt ediyoruz.4
Adı - SOYADI/Ticaret Unvanı
Kaşe ve İmza6
* Birim Fiyat Teklif Cetveli Arka Sayfadadır.
1/2
Standart Form ─ KİK015.3/M
Birim Fiyat Teklif Mektubu
BİRİM FİYAT TEKLİF CETVELİ
A1 B2
Sıra No Mal Kaleminin Adı ve Kısa Açıklaması Birimi Miktarı Teklif Edilen Birim Fiyat (Para birimi belirtilerek) Tutarı
(Para birimi belirtilerek)
1 Kiosk Konsol ADET 6
2 Kiosk Konsol termal yazıcı ADET 6
3 Kiosk konsol LCD Dokunmatik Ekran ADET 6
4 Bilgisayar ünitesi ve çevre donanımı ADET 6
5 Banko göstergesi ADET 6
6 Terminal Ünitesi ADET 6
7 Merkez Gösterge Paneli ADET 2
8 Oda/Stand Gösterge Paneli ADET 6
9 Çağrı Ünitesi ADET 6
10 Etiket Yazıcı ADET 1
Toplam Tutarı (K.D.V Hariç)
*Tabloya gerektiği kadar satır eklenecektir.
* Kısmi teklif verilmesine izin verilen ihalede kısımlar ihale dokümanında yapılan düzenlemeye uygun olarak düzenlenecektir.
Adı - SOYADI / Ticaret unvanı
Kaşe ve İmza 3
2/2
Standart Form ─ KİK015.3/M
Birim Fiyat Teklif Mektubu
TEKNİK ÖZELLİKLER
A. GENEL
1. Bu teknik şartname GATA K.lığı hizmet birimlerinde işlemlerin belirli bir düzen ve akıcılık içinde yürütülmesini teminen elektronik sıra çağrı, yönlendirme ve kayıt sisteminin kurulması, geliştirilmesi ve bakım-onarım hizmetlerinin sağlanması hakkındadır.
2. Vatandaşlar girişte bulunacak olan, kiosk konsol ünitesinden bir sıra numarası fişi alacak, sistem tarafından işin özelliği ve bu sıra numaralarına göre ayarlanabilen öncelik kurallarına göre çağrılacaktır.
3. Çağrı işlemi personel tarafından bankolardaki bilgisayarlara kurulacak olan sanal terminal yazılımları veya terminal cihazları yardımıyla gerçekleştirilecektir. Sanal terminal uygulamasında herhangi bir kısıtlama olmayacak, istenilen bankolar terminal cihazı ile de çalışabilecektir. Sanal terminallerin kurulacağı bankolar aynı zamanda terminal cihazı ile de çalışabilecektir.
4. Sırada bekleyen olup olmadığını kontrol etmeye gerek kalmaksızın sistem çağrı yapıldığında eğer bekleyen yoksa, çağrı yapan personeli hafızasına alacak, personelin hizmet verdiği kuyruklardan sıra alınması halinde, alınan bileti otomatik olarak personele yönlendirecektir.
5. Şube içerisindeki sistem tek bir bilgisayar tarafından yönetilecektir. Bu bilgisayar seti kiosk konsol içerisinde yer alacaktır. Bilgisayar üzerinde çalışacak olan program sistemin bilet verme işinin yanı sıra, sistemin yönetimini de sağlayacaktır. Sistem ayarlarını yapmak ve değiştirmek bir web sunucusu veya proğram üzerinden platformdan bağımsız bir biçimde gerçekleştirilebilecektir.
6. Kiosk’un rengi bordo olacaktır ve kurumun logosu basılacaktır.
B. TEKNİK ÖZELLİKLER
1. Kiosk Konsol Teknik Özellikleri
1.1. Kiosk konsol, sistemi yöneten ve sıra numarası biletlerinin alındığı ana ünite olup, LCD dokunmatik ekran, termal yazıcı ve bilgisayar aksamını kapsayacak şekilde tek bir bütün (monoblok) yapıda olacaktır.
1.2. Kiosk konsolun hiçbir yerinde montaj vidaları ve menteşe bağlantıları kısmen bile olsa dışarıdan gözükmeyecek, bu amaçla kilit mekanizması dışında tüm eklentiler gizli yapıda olacaktır.
1.3. Gövde üzerindeki konstrüksiyon ek yerleri mutlaka toz boya boyanmış olup, metal yüzeydeki ışık yansımaları düzgün bir zemin görünümü sağlayacaktır.
1.4. Kesilen biletler kendiliğinden yere düşmeyecek, ancak kolay bir hareketle bilet tutulup alınabilecektir.
1.5. Gövde; sac konstrüksiyon, paslanmaz çelik veya alüminyum malzemeden imal edilmiş olacaktır. Alüminyum veya sac yüzeyler, gerekli görülürse siparişten önce idare tarafından bildirilecek ve belirlenecek renk kodunda elektrostatik toz boya ile boyanacaktır.
1.6. Ön bölüm kurumsal imaja uygun bir biçimde logo uygulamasına uygun olmalıdır. Çok kullanılan ön bölümler darbelere dayanıklı plastik dış koruyucu ile dış etkenlerden korunmuş olacaktır.
1.7. Ön bölümde kullanılacak olan plastik dış koruyucunun, görünümü ve biçimi kurumsal imaja uygun bir biçimde değiştirilebilmeli, uzun kullanım sonucunda oluşabilecek yıpranmalar veya kurumsal imaj değişikliklerinde, bu parça tedarikçiden bağımsız bir biçimde, piyasadan rahatlıkla tedarik edilebilmeli, özel imalat veya kalıp gerektirecek bir üretim olmamalıdır.
1.8. Kiosk üzerine yerleştirilecek tüm üniteler servis, bakım amacıyla kolayca sökülüp takılabilecek yapıda olacaktır.
1.9. Sistemi açmak kapatmak için özel bir şalter düzeneği olacak, ancak bu ünite kullanıcıların göremeyeceği şekilde gizlenecektir. Bu bölüme erişim kilitli olacaktır.
1.10. Kiosk konsol ünitesi ile birlikte gerektiğinde müdehale amaçlı klavye ve mouse seti olacak ve Klavye seti, kullanıcıların göremeyeceği şekilde gizli bir pozisyonda olabilmeli, kullanılmadığı zamanlarda kiosk içinde özel bir yerde muhafaza edilebilmelidir.
1.11. Konsol içerisinde bilgisayar aksamının neden olacağı ısıyı tahliye etmek için havalandırma delikleri ve fanları da bulunmalıdır. Havalandırma fanları kabin sıcaklığına bağlı olarak hızını ayarlayarak çalışmalı, eğer kabin ayarlanan ısıdan daha düşük bir sıcaklıkta ise durmalıdır.
1.12. Sanal terminal yazılım kurum tarafından sağlanacak olan Windows işletim sistemi uyumlu tüm bilgisayarlarda çalışabilmelidir. Sistemin bulunduğu bankoların çoğunluğunda birer Microsoft Windows uyumlu bilgisayar mevcut olup, sanal terminal yazılım paketi bu ağ üzerinde sorunsuz çalışacaktır.
1.13. Programın kurulacağı bilgisayarlar, masaüstü bilgisayar olabileceği gibi sunucu üzerinden çalışan thin client istemler de olabilir. Program her iki bilgisayar sistemi üzerinde de aynı anda sorunsuz çalışabilecektir.
1.14. Sanal terminal yazılımının yüklendiği bilgisayarlarda asıl kurumsal yazılım mevcuttur. Microsoft Windows işletim sistemi kuralları dahilinde sanal terminal yazılımı ana yazılımın koşmasına zarar vermeyecek yapıda olacaktır.
1.15. Sanal terminal yazılımı ile kiosk konsol üzerindeki yazılım TCP/IP protokolü ile soket mantığında haberleşecektir.
1.16. Sanal terminal yazılımı ana kurumsal yazılım ile birlikte "multitasking" formatında birlikte çalışacak, ancak ana kurumsal yazılımdan hiçbir data alışverişi iletişimi gerekmeyecektir.
1.17. Sanal terminal yazılımı yüklenen bilgisayarların yönetim yazılımına tanıtımı için ek bir ayar yapılmasına gerek olmayacak, IP tespiti yönetim yazılımından otomatik olarak sağlanacaktır.
1.18. Çağrılan bilet numarası ekrandan izlenebilecektir.
1.19. Yazılım ekranında sırada bekleyenlerin sayısı izlenebilmelidir. Buna ek olarak sırada bekleyenlere ait hangi kuyruktan sıra aldıkları, ne kadar süredir bekledikleri, kimlik bilgileri gibi bilgiler çağrı yapılmadan izlenebilmelidir, incelenebilecektir.
1.20. Terminallerden istenilen sıra numarası çağrılabilmelidir. Bu sırada bekleyen kişilerden olabileceği gibi herhangi bir numara da olabilmeli ancak bu numara sırada beklemiyorsa kullanıcılar uyarılacaktır.
1.21. Eski yapılan çağrılar ve bunlara ait bilgiler izlenebilecektir.
1.22. Bir işlemin tamamlanamaması halinde numara belirlenecek süre kadar sonrasına tekrar çağrılmak üzere ertelenebilecektir.
1.23. Bir numara belirlenen bir süre kadar sonrasında tekrar çağrılabilmek üzere park edilebilmeli, park edilen çağrı yine aynı kullanıcı tarafından tekrar çağrılabilecektir.
1.24. Sistem çalışan personele atanan yetkilere göre çağırma işlemi gerçekleştirecektir. Çalışan personel sürekli aynı bilgisayarı kullanmak zorunda olmamalı, başka bir bilgisayardan da kendi kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme bağlanması halinde, atanan görev ve yetkileri doğrultusunda ek bir ayar gerekmeksizin çağrı işlemi gerçekleştirebilecektir.
1.25. Sanal terminallerin çalışması için ek bir kuruluma veya aktivasyona ihtiyaç duyulmamalı, kurum ağına dahil olan herhangi bir bilgisayara kopyalanması ile çalışabilecektir.
1.26. Kiosk konsol vatandaşlık numarası kontrolü yapacaktır kiosk üzerinden vatandaşlık numarası ile sıra alıncak ve aynı vatandaşlık numarası ile mükerrer sıra alınamaycaktır.
1.27. Kiosk konsol bilgisayarının ağa dahil edilmesi ve IP numarası ile ağa tanıtılması için şubede mevcut ağ üzerinden Sıra Çağrı sistemi kiosk konsolu kontrol bilgisayarına bağlanacak ağ ucu yüklenici tarafından yapılacaktır.
1.28. Bir uygulamada gerekli olabilecek servis sayısı (işlem çeşitleri) istenen herhangi bir adette olabilmelidir. Dokunmatik ekranın verimli kullanılmasını teminen, aynı anda ekranda en az 10 adede kadar servis adı gösterilebilmeli, daha fazla servis seçeneği gerekiyorsa, kademeli olarak seçim yapılabilmelidir. Bir servise bağlı alt servis ayarlan yönetici tarafından yapılabilecektir.
1.29. Fiş alma sırasına göre çağrı yapılabildiği gibi, her banko için servis çeşitlerine göre belirli oranlarda çağrı ile bir görev listesi oluşturulabilmeli, bu şekilde belirli servislerin çok hızlı hizmet alması, bazı servislerin ise aşırı bekletilmesi riski kontrol edilebilecektir.
1.30. Her bir kuyruktan alınan biletler, günün belirli saatleri için (öğle arası gibi) geçici olarak durdurulabilecektir.
1.31. Transfer edilmiş işlemin yeni servis veya bankosunda hangi öncelikle çağrılacağı ayarlanabilecektir.
1.32. Servis isimleri yazılım üzerinden oluşturulabilecektir.
1.33. Her bir kuyruktan alınan biletlerin sadece günün belirli saatlerinde (mesai saatleri) alınabilmesi sağlanabilmeli bu saatlerin dışında bilet alınması durdurulabilecektir.
1.34. Sistem yazılımının, kullanıcı arayüz dili ve tüm menüleri Türkçe olacaktır. Tüm raporlar ve ekranlar türkçe karakter destekleyecektir.
1.35. Sistemde kaydı tutulan tüm verilerin (ham veriler) idare tarafından istatistiki bilgiler almak amacıyla kullanılması için, ACCESS ve EXCEL gibi formatlara aktarılması imkanı sağlanmalıdır.
1.36. Sistem ayarları lokalde yedeklenerek olası arızalarda sistemin hızlı bir şekilde tekrar kullanılabilmesi sağlanmalıdır.
1.37. Yazılımın önemli bir işlevi rapor alınmasını, düzenlenmesini ve arşivlenmesini sağlamaktır. Mümkün olan her raporun, grafiği alınabilmelidir.
1.38. Raporlama dili gerek ekran menülerinde gerekse çıktılarda Türkçe olmalı, tüm Türkçe karakterler doğru olarak kullanılabilmelidir.
1.39. Her rapor için değerlendirilmeye alınmayacak bilgiler seçilebilmelidir. Örneğin bekleme süresi 1 saatten uzun veya işlem süresi 10sn’den kısa olan işlemlerin değerlendirmeye alınmaması seçilebilmelidir.
1.40. Banko zaman istatistikleri : Bankonun hizmete açık kaldığı süre.
1.41. Personellerin sisteme erişim seviyeleri düzenlenebilmelidir. Bu seviyeler, merkezi raporlama, sistem yönetimi ve raporlama bölümlerinin belirli kısımlarına erişim haklarının belirlenmesinde kullanılacaktır.
1.42. Yapılan değişiklikler anında sistem tarafından uygulamaya alınmalı ve sistemin kapatılması veya tekrar açılması gibi bir duruma ihtiyaç duyulmamalıdır.
1.43. İlgili birim adı değiştirilebilmelidir.
1.44. Servis çalışma saatleri veya servisin geçici olarak durdurulacağı saatler değiştirilebilmelidir ve bu işlemler anında devreye alınıp, devreden çıkarılabilmelidir.
1.45. Servisten alınacak bilet sayısı sınırlandırılabilmeli ve bu işlem anında devreye alınıp devreden çıkarılabilmelidir.
1.46. İlgili birimlerden alınacak biletlerin üzerinde bulunması istenilen bilgiler değiştirilebilmelidir. İstenilmesi halinde biletlere anında verilmek istenilen bir mesaj yazılabilmelidir.
1.47. Birden fazla bilet şablonu hazırlanabilmeli ve bu şablonlar istenilen servislerde anında kullanılabilmelidir.
1.48. Sistem ayarları, personel ve şube istatistikleri veritabanı sunucusunda barındırılacaktır.
1.49. Sistem yönetiminde, web sunucusu yönetiminde ve sistemin çalışması esnasında kullanılan tüm istatistiki veriler veritabanı sunucusu kullanılacaktır.
1.50. Sistemde yapılabilecek yedekleme veya genişletme gibi işlemler için ek bir lisans gerektirmeyen, bir kullanıcı kılavuzuna, bir ders kitabı veya başka işlevsel ve faydalı bir belgeye ihtiyaç duymadan, serbest kullanım hakkına sahip bir veritabanı tercih edilecektir. Teklif edilen ürün ek lisans gerektiriyorsa, lisans bedelinin dışında bu hizmet için hiçbir zaman (belirli bir süre sonra kira veya yıllık hizmet bedeli adı altında) ek bir ücret ödenmeyecektir. Ek lisans bedeli tekliflerde açıkça belirtilecektir.
1.51. Veri tabanı sunucusunun yeri kurum tarafından belirlenecek, ister kiosk konsollarına istenilirse kuruma ait herhangi bir bilgisayara kurulumu istenebilecektir. Sunucu için eğer işletim sistemi vb. gibi kısıtlamalar varsa, bu tekliflerde açıkça belirtilmelidir.
1.52. Sunucunun yapılandırılması istenildiğinde kurum tarafından değiştirilebilmelidir. Çıkış portu, erişim kısıtlamaları vb. gibi ileride güvenlik açığı oluşturabilecek durumların tespiti halinde, yapılandırma kurum tarafından değiştirilebilecektir.
2. Kiosk Konsol termal yazıcı
2.1. Kiosk konsolu içerisine entegre edilecek. ayrı bir gövde halinde veya kiosk üzerine tutturulmuş ikinci bir gövde halinde olmayacaktır.
2.2. Yazıcı ünitede fiş malzemesi olarak termal kağıt kullanılacak, rulo üzerinde hiçbir özel işaret veya perforaj bulunmayacak. rulo ebatları ve özellikleri üzerinde herhangi bir imtiyaz veya tescil koruması olmayacaktır.
2.3. Grafik baskı ve istenilen Windows fontlarıyla ve Türkçe karakterlerde baskı yapabilecektir.
2.4. Minimum baskı hızı saniyede en az 10 cm olacaktır.
2.5. Termal yazıcı, farkı kullanım amaçlarına yönelik üretilmiş modellerden sökülen bir mekanizma olmayacak, endüstriyel tip, tüm üniteleri tek parça olan, tercihen sıra çağrı yönetimi kioskları için kullanılan, ağır işlem tipi olacaktır.
2.6. Bilet basılırken, vatandaşın yanlışlıkla tekrar basması durumunda 2. bilet basılmamalıdır.
2.7. Kağıt değiştirme işlemi basit ve pratik olmalıdır. Konsol üzerindeki mekanizma üzerinde yazıcı kolaylıkla hareket edebilmeli, kağıt değiştirme esnasında istenilirse konsolun dışına kadar çıkabilmelidir.
2.8. Bakım/Servis müdehaleleri için, herhangi bir el aleti gerekmeden sadece insan eliyle yazıcı konsoldan tamamen ayrılabilmelidir.
2.9. Elektrik kesintilerinde, sıra fişine yazılacak olan tarih ve zaman bilgisi kaybolmayacak, yeniden ayar gerektirmeyecek ve "Sıra Numarası" kaldığı yerden devam edecektir.
2.10. Her bilet (fiş), yazıcı tarafından otomatik olarak kesilecek, perforaj veya ön kesimli kağıttan koparmalı tip olmayacaktır.
2.11. Printer mekanizması bilinen bir markanın, yedek parçaları bulunabilen ağır hizmet tipi bir modeli olmalıdır. Yazıcı, kağıt sonu, kağıt azalması ve kağıt sıkışması sensörlerine sahip olmalı, kağıt besleme birimi, termal baskı birimi, kontrol kartı ve kesici ünitelerinden oluşan tek bir parça olmalıdır. Tüm bu parçaların birleşiminden oluşan parça termal yazıcı olarak adlandırılmıştır. Bu parçaların kiosk şasesi üzerine birleştirilmesi ile oluşturulan ürünler, yazıcı olarak kabul edilmeyecektir.
2.12. Bilet üzerinde yer alacak bilgi miktarına ve grafik baskılara bağlı olarak toplam bilet boyu değişebilecektir. Ancak kağıt tasarrufu için alt ve üstteki boşluklar en fazla 1cm olacak şekilde kesme yeri ayarlanabilmelidir.
2.13. Bir rulodan en az 3000 adet fiş basılabilmeli, rulo boyu (açık uzunluğu) ve cihazın alabileceği rulo çapı buna uygun olmalıdır (100m).
2.14. Biletin genişliği (rulo genişliği) 58-60 mm olmalı, böylece aşırı dar ruloda okuma zorluğuna veya aşırı geniş ruloda kağıt israfına yol açmamalı, piyasadan rahatlıkla temin edilebilmelidir.
2.15. Kesici ünite 0,06 - 0,15 mm kalınlıktaki tüm kağıtları kesebilmelidir.
2.16. Bilet rulosu,tek bir üreticiye ve tekel imtiyazlı satış şartına bağlı kalınmaksızın piyasada herhangi bir rulo imalatçısından serbestçe temin edilebilmeli, üretici veya dağıtıcı firma ve bayileri haricinde başka firmalardan temini halinde hiçbir koruma, kısıtlama veya tescil imtiyazı iddiasında bulunulmayacağı taahhüt edecektir.
2.17. Biletin (Sıra fişi) görünümü gelen vatandaş ile ilk iletişim ortamını oluşturmaktadır. Bu nedenle görünümü ve içerdiği bilgiler önemlidir. Fiş üzerine sıra no dışında, aşağıdaki bilgi ve ibarelerden istenilenler yazılabilmelidir.
2.17.1. Kurum adı, Şube adı, Kurum Logosu
2.17.2. Fişin verildiği saat - dakika ve tarih,
2.17.3. İşlem (Servis) ismi,
2.17.4. Bekleyen kişi sayısı ve ortalama bekleme süresi,
2.17.5. Ağırlama mesajı, teşekkür, reklam, duyuru, kutlama mesajı ve grafik şekiller
2.18. Bilet üzerinde basılacak ortalama bekleme süresi, gerçek verilerden hesaplanabileceği gibi (ilgili serviste gerçekleştirilen, önceki işlemlerden hesaplanan bekleme süresi), sabit olarak belirlenecek bir bekleme süresi ile bekleyen kişilerin sayısı üzerinden hesaplanacak yaklaşık bekleme süresi de olabilmelidir.
2.19. Özellikle "Sıra No" baskısı yüksek kalitede Windows fontlarıyla ve en az 10 mm yükseklikte basılabilmeli, ayrıca istenilen herhangi bir grafik şeklin basılabildiği kabul aşamasında örnek bir grafik baskısıyla gösterilmelidir. Bu şekil kiosk konsol üzerinden seçilip istenildiği zaman değiştirilebilen bir grafik dosyası olabilmelidir.
2.20. Sisteme kiosk içindeki yazıcı ünitesinden başka ek yazıcı üniteleri de bağlanabilmelidir ve bu ünitelerden de bilet alınabilmelidir. Şube içerisindeki yazıcılar sıra numarası vermek üzere, şube ağına bağlı bilgisayarlardan kullanılabilmelidir.
3. Kiosk konsol LCD Dokunmatik Ekran
3.1. LCD monitör ve dokunmatik panel aynı kasa içinde entegre yapıda olacaktır.
3.2. "Sıra Numarası" alınması için gerekli dokunmatik düğmeler de bu monitör üzerinde gösterilecektir
3.3. Monitör olarak en az 17 inch diyagonal boyutta, renkli LCD ve aktifMatrix (TFT) panel kullanılmalıdır. Asgari çözünürlük seviyesi 1024 x 768, 32 bit renk kapasitesinde olmalıdır.
3.4. Dokunmatik ekran aynı noktaya dokunularak hassasiyetini zamanla yitirmemeli, anahtarlık vb. gibi sivri nesneler ile kullanıldığında zarar görmemeli, ıslak elle veya eldiven ile de kusursuz çalışabilmelidir.
3.5. Kontrol devresi USB uyumlu olmalı, ek RS-232 kartı ve güç kaynağı gerektirmemelidir.
3.6. Dokunmatik ekranda kullanılacak olan sıra numarası düğmeleri görselleri istenildiği gibi seçilebilmeli ve değiştirilebilmelidir.
3.7. Sıra numarası düğmelerinin ekrandaki pozisyonları değiştirilebilmeli ve kiosk konsol ünitesinin ekran görünümü tamamıyla kurumsallaştırılabilmeli ve bunun için herhangi bir kısıtlama olmamalıdır.
3.8. Ekranda kullanılacak olan arka plan resimleri, reklamlar, uyarılar, düğme görünümleri ve sistemde kullanılan video animasyonlar da dahil olmak üzere kurumsal imaja uygun bir biçimde değiştirilebilmelidir.
4. Bilgisayar ünitesi ve çevre donanımı teknik özellikleri
4.1. Bilgisayar ünitesi kiosk konsol içine yerleştirilecektir.
4.2. Kiosk konsol bilgisayarı kurum bilgisayar ağına bağlanabilecektir. Bu amaçla bir adet ağ bağlantı ucu kurum tarafından temin edilecektir.
4.3. Bilgisayar ekipmanları; toza karşı korunmuş ve ısınmaya karşı ise gerekli havalandırması sağlanmış yapıda olacaktır. .
4.4. Ana kart üzerinde sistemi çalıştırmaya yeterli Seri ve USB Port çıkışları olacaktır.
4.5. Ana kart yonga takımı Intel H61(B3) Chipset, Soket tipi LGA1155, DDR3 1333 maksimum 16GB Bellek desteği, LAN Ethernet desteği olmalıdır.
4.6. Sistemde en az 2 GB DDR3 1333Mhz RAM bulunacak. Ancak ram yetersizliği yüzünden sistemde yavaşlama olmayacaktır.
4.7. Sabit disk kapasitesi en az 160GB olacaktır. Kapasite ana yazılımın yüklenmesine ve en az 10 yıllık veritabanı kayıtlarını depolayabilmeye yeterli olmalıdır.
4.8. İşlemci en az 3.0GHz hızında ve 3MB Cache belleğe sahip olmalıdır.
5. Banko göstergesi teknik özellikleri
5.1. Bankolarda kullanılacak gösterge üniteleri çağrılan son sıra numarasını ve bankonun numarasını gösterecektir. Sıra numarası ile banko numarası rakamlarının karışmaması için Sıra No gösteren rakamlar farklı Windows fontları ile farklı biçimlerde ve boyutlarda, banko numarasını gösteren rakamlar ise farklı Windows fontları ile farklı biçimlerde ve boyutlarda gösterilebilecektir.
5.2. Göstergeler verimli GaAlAs çekirdekli kırmızı ledler ile yapılmış olmalıdır. Herbir LED çekirdeğinin ışık şiddeti en az 10 milikandil (± 2 milikandil) olmalıdır.
5.3. Göstergelerde görüntü kalitesi önemlidir. Gerek grafik karakterler gerekse font seçimli alfabetik karakterlerde belirli bir görüntü kalitesini sağlamak üzere çözünürlük değeri dikey yönde en az 10 nokta, yatay yönde ise en az 40 nokta olmak üzere, en az 400 nokta içermelidir.
5.4. Gösterge ünitelerinin rahat okunabilir olması önemlidir. AktifLED alanı (LED displaylerin kapsadığı net alan) görselliği zorlaştıracak kadar küçük olmamalı, görme mesafesine oranla gereksiz ölçüde büyük de olmamalıdır. Öngörülen aktif LED alanı en az 75x300 mm2 olarak tespit edilmiştir.
5.5. Gösterge üzerindeki font ve punto seçimi doğrudan sistem bilgisayarından sağlanacak ve bilgisayardaki Türkçe destekli tüm fontlar kullanılabilecektir.
5.6. Gösterge çözünürlüğü esas olmak üzere, çağrılan Sıra Numarası 4 hane (0-9999), banko numarası ise 2 hane (0-99) olarak aynı anda görüntülenebilmelidir. Çağrı yapılan numaraya göre görüntü kirliliği oluşturmamak için 3 haneli numaralarda (1-999), 3 hane, 4 haneli numaralarda(1000-9999) 4 hane görüntülenmelidir.
5.7. Banko numarası gösterimi led ışıklar ile yapılmalı, etiket veya folyo ile yapıştırılmış olmamalıdır. Banko numarası istenildiği gibi değiştirilebilmeli ve göstergeler istenilen yerlerde çalıştırılabilmelidir.
5.8. Göstergelerde her yeni çağrı önce flaş ederek dikkati çekecek, daha sonra yeni bir çağrı gelinceye kadar veya belirli bir süre boyunca sabit kalacaktır. Bu süre ve flaş sayısı ayarlanabilir olmalıdır.
5.9. İstenen banko göstergelerine ding-dong ses üreteci bağlanabilmelidir. Ses üreteçleri sadece ana göstergeler ile sınırlandırılmamalıdır. İstenildiğinde istenilen bir banko için ses üreteci bağlanabilmelidir.
5.10. Ses üretecinin ses şiddeti ve melodisi ayarlanabilmelidir. Farklı göstergeler için farklı uygulamalar yapılabilmelidir. Ses üreteçlerine kurumsal imaja uygun müzik yüklenebilmelidir.
5.11. Banko göstergeleri sistemin görsel üniteleri olup, estetik görüntü sağlanması önemlidir. Ünitelerin dış gövdesi özel endüstriyel tasarım ürünü estetik ve fonksiyonel yapıda olmalıdır. Resim çerçevesi şeklindeki çerçeve tipi montajlar veya keskin köşeli yaralanmalara sebep olabilecek şekiller kabul edilmeyecektir.
5.12. Banko göstergelerinin mimari ve kurumsal imaja uygun montajı sağlanmalıdır. Bu amaçla banko göstergeleri masa üzerine montajı yapılabileceği gibi, duvara veya tavandan asma şeklilerinde de montaj yapılabilmelidir. Bu montaj şekillerinin tamamı için uygun montaj aparatları verilmeli, montaj şekli değiştirildiğinde yeni bir aparata ihtiyaç duyulmamalıdır. Bunun için ek bir ücret ödenmeyecektir.
5.13. Banko göstergelerinin kablo bağlantıları hiçbir şekilde dışarıdan görünmeyecek ve bu işlemler için ek ücret ödenmeyecektir.
5.14. Banko göstergesi montaj ve askı malzemeleri için ayrıca bedel talep edilmeyecek, gösterge bedeli her tür montaj ve askı malzemesini ve işçiliğini de kapsayacaktır.
5.15. Göstergelerin ön yüzü parlamayı ve ışık yansımalarını engelleyen ve sadece gösterge ışığı rengini filtre eden polikarbonat ekran koruyucusuna sahip olmalıdır. Cam ile yapılan uygulamalar kabul edilmeyecektir.
5.16. Polikarbon gösterge filtresi, ekrana yapıştırıcı veya band ile tutturulmamalı, kolaylıkla sökülüp takılabilmelidir.
5.17. Sisteme bağlantısı soketli olmalı ve kolayca değiştirilebilmeli, bir göstergenin çalışmaması halinde diğer göstergeler zarar görmemelidir.
5.18. Banko göstergelerinde bilgisayardan gönderilen herhangi bir mesaj görüntülenebilmelidir.
5.19. Bir sistemdeki banko göstergesi sayısı ihtiyaca göre istenilen sayıda olabilmelidir.
5.20. Banko göstergelerinin belirli bir süre yeni bir çağrı gelmemesi halinde otomatik olarak kayan yazı mesajı döndürmeli, bu mesajı da bir süre sonra söndürerek sürekli görüntü verilmemesi ve dikkat çekmemesi sağlanmalıdır.
6. Terminal Ünitesi
6.1. Terminal ünitesi estetik ve ergonomik plastik gövde içinde sağlam yapılı ve kullanışlı
olacaktır.
6.2. Çağrılan bilet numarası ve işleminin ne kadar süredir devam ettiği terminal üzerindeki ekrandan izlenebilecektir.
6.3. Terminal ekranında sırada bekleyen olup olmadığı görülebilmelidir.
6.4. Bekleyen sayısının tespitinde sadece belirli bir servis değil, o bankonun görev listesindeki tüm servis ve transfer işlemlerine ait bekleyenler de dikkate alınacaktır.
6.5. Vatandaşların işleminin birden fazla aşama içermesi ve şube içerisinde farklı noktalara gitmesi gerektiğinde aynı numara ile veya yeni üretilmiş numara ile başka bankolara transferi için özel fonksiyonlar bulunacaktır.
6.6. Transfer işlemi başka belirli bir bankoya yapılabildiği gibi, başka bir servise yapılarak o servise hizmet veren tüm bankolardan çağrılması da mümkün olacaktır.
6.7. Terminal üniteleri "Sanal Terminal" yazılımı ile aynı ortamda paralel olarak çalışabilmeli, her personel kendi tercihine göre fiziki terminal ve/veya sanal terminalden çağrı yapabilecektir.
7. Merkez Gösterge Paneli
7.1. Gösterge panelindeki sıra numarasını gösteren ekran, en az 76 (yeltmiş altı) mm font
Yüksekliğinde olacaktır.
7.2. Gösterge paneli içinde sıra numarası karşısında yer alan oda/stand numarasını
gösteren ekran, en az 57 (elli yedi) mm font yüksekliğinde olacaktır.
7.3. Merkez Gösterge Panelindeki 4’lü olacaktır.
7.4. Panel gövde kalınlığı, en fazla 6 (altı) cm olacaktır.
7.5. Panel gövdesi, alüminyum profilden imal edilmiş olacaktır.
7.6. Panel gövdesi, elektrostatik toz boya ile boyanmış olacaktır.
7.7. Panel gövde rengi, siyah olacaktır.
7.8. Yeni yapılan çağrı, en üstte görünecek ve bir önceki satır bir alta kayacaktır.
7.9. Yeni çağrı yapıldığında bir sonraki sıra numarası çağrılana kadar çağrı yanıp
sönecektir.
7.10. Yeni sıra numarası çağrıldığında sesli ikaz verecektir.
7.11. Işık yansımasından etkilenmeyecektir.
8. Oda/Stand Gösterge Paneli
8.1. Gösterge panelindeki sıra numarasını gösteren ekran, en az 76 (yeltmiş altı) mm font
Yüksekliğinde olacaktır.
8.2. Gösterge panelindeki oda/stand numarasını gösteren ekran en az 57 (elli yedi) mm
font yüksekliğinde olacaktır.
8.3. Panel gövde kalınlığı, en fazla 6 (altı) cm olacaktır.
8.4. Panel gövdesi, alüminyum profilden imal edilmiş olacaktır.
8.5. Panel gövdesi, elektrostatik toz boya ile boyanmış olacaktır.
8.6. Panel gövde rengi, Siyah olacaktır.
8.7. Yeni çağrı yapıldığında bir sonraki sıra numarası çağrılana kadar çağrı yanıp sönecektir.
8.8. Yeni sıra numarası çağrıldığında sesli ikaz verecektir.
8.9. Işık yansımasından etkilenmeyecektir.
8.10. Data iletişimi, RS485 olacaktır.
9. Çağrı Ünitesi
9.1. Seri data girişli olacaktır.
9.2. Bekleyen sayısını ve çağrılan numarayı gösterecektir.
9.3. Data iletişimi, RS485 olacaktır.
9.4. Plastik veya Alüminyum kasalı olacaktır.
9.5. Ünite arızalandığında, Sistemin çalışmasını etkilemeyecektir.
9.6. Üzerinde, en az alt maddelerde belirtilen fonksiyonları yapan butonlar olacaktır.
9.6.1. Çağrılan toplam numara miktarı.
9.6.2. Bir sonraki sıra numarası çağırma.
9.6.3. Numara sıfırlama
9.6.4. Bekletme
10. Etiket Yazıcı
10.1. Seri data girişli olacaktır.
10.2. Kağıt kesme bıçağı olacaktır.
10.3. Numara yazdığı kağıdı otomatik olarak kesecektir.
10.4. Kağıt sonu , kağıt azlığını bildiren sesli, ışıklı uyarı olacaktır.
10.5. Baskı türü, termal olacaktır.
10.6. Baskı hızı, en az 150 (yüz elli) mm/saniye olacaktır.
10.7. Kağıdın üzerine alt maddelerde belirtilen bilgileri yazacaktır.
10.7.1. Kurumun adı
10.7.2. Sıra numarası
10.7.3. Numaranın alındığı tarih
10.7.4. Numaranın alındığı saat ve dakika
10.8. Kağıt üzerindeki bilgiler,Türkçe karakter olacaktır.
11. TEKNİK DESTEK , MONTAJ ve KABUL
11.1. Sistemlerin montajı tamamen yüklenici firma tarafından, kurumun belirttiği bölümlere yapılacaktır.
11.2. Firma montaja başlamadan önce kurumun personeline bildirecek ve kurum personeli ile birlikte yürütecektir.
11.3. Tüm bağlantı şemaları ve kullanım kılavuzları kuruma sağlanacaktır.
11.4. Sistem modüler yapıda olacaktır.
11.5. Tüm kablolama işlemleri kablo kanalları içerisinden yapılacak ve kablolar görünmeyecektir.
11.6. Montajın tamamlanmasının ardından kuruma montajın tamamlandığı bildirilecek ve kabul en geç 1 hafta içerisinde gerçekleştirilecektir.
11.7. Muayene ve kabul esnasında sistem test edilecektir.
Muayene esnasında eksik yada hatalı görünen bölüm yada parçalar takip eden zamanda ücretsiz olarak tamamlanacaktır. Eksik olan parçalar sistemin çalışmasını engellemeyecek, eğer engelleyecek parçalar ise en geç 2 hafta içerisinde tamamlanacaktır.
11.8. Teknik servis iletişim bilgileri tekliflerle birlikte verilecektir. Teklif veren firmalar 24 saat süresince, teknik servis taleplerinin iletilebileceği bir telefon, e-posta veya web sitesi bulundurmalıdır. Teknik servis talep süreleri, bu süre baz alınarak hesaplanacaktır.
11.9. Yerinde teknik servis gerekliliğine karar verildiği hallerde, 24 saat içerisinde bir teknik destek ekibi, ilgili lokasyonda hazır olarak bulunmalı, hatanın onarımı talebin firmaya iletilme süresinden itibaren 48 saat içerisinde giderilmiş olacaktır.
11.10. Sistemin 2 yıl süresince varsa periyodik bakımları tekliflerde belirtilecek ve periyodik bakımlar için ek bir ücret ödenmeyecek.
12. GENEL HÜKÜMLER
12.1. Teklif edilen ürünlerin, yerli olması, üretiminin Türkiye’de yapılması tercih sebebidir.
12.2. Montajı takiben kurumca görevlendirilecek kişilere yazılım ve donanım eğitimi, ayrıca sorumlu teknik personele sistem kullanma eğitimi verilecektir.
Bu teknik özellikteki maddelerinin tamamını karşılamak üzere, gerekli eğitimler, yazılımlar, hizmetler ve donanımlar için geçerlidir. Bu teknik özellik kapsamındaki ürün veya hizmetler için ek bir ücret ödenmeyecek, verilen teklif bedelleri esas ve tamamı dahil olarak alınacaktır.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı
b.Telefon Numarası: +903123042073-77
c.Fax Numarası: +903123042072
d.Elektronik Posta adresi: