ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

3'ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı 3’ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI KANTİN ŞUBESİ KİRALAMA İŞİ

İhale Usulü 2886 sayılı Devlet İhale Kanun 51/g maddesi gereği Pazarlık Usulü.

         

İdare Adı : 3'üncü Ordu Komutanlığı İhale Komisyon Başkanlığı

Adres : 3'üncü Ordu Komutanlığı / ERZİNCAN

Telefon : 0 446 223 58 30

Faks : 0 446 223 6584

Elektronik Posta Adresi : msengur@kkk.tsk.tr

         

Malın Niteliği ve Türü 3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan kantin şubesi 2886 sayılı Devlet İhale Kanun 51/g maddesi esasına göre kapalı teklif açık artırma usulü ile kiraya verilmesi işi

Malın Miktarı 3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan kantin şubesi 2886 sayılı Devlet İhale Kanun 51/g maddesi esasına göre kapalı teklif açık artırma usulü ile kiraya verilmesi işi

Mal Teslim Yeri

Mal Teslim Tarihi

İhale Yeri 3.ORDU K.LIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI 24100 MERKEZ/ERZİNCAN

İhale Tarihi 10.04.2018 11:00


İhale İlanı Metni

 

3’ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI KANTİN ŞUBESİ KİRALAMA İŞİ

      3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan kantin şubesi 2886 sayılı Devlet İhale Kanun 51/g maddesi esasına göre kapalı teklif açık artırma usulü ile kiraya verilmesi işi ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır.

   

 

 

1-İdarenin

a) Adı ve Adresi

:

3.ORDU K.LIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI 24100  MERKEZ/ERZİNCAN

b) Telefon ve faks numarası

:

4462235830 - 4462236584

c) Elektronik Posta Adresi

:

kak@kkk.tsk

     

2-İhalenin

a) Adı                                                             : 3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları

                                                                    bölgesinde bulunan  kantin şubesinin kiraya verilmesi.                    

b) Niteliği, türü

:

2886 sayılı Devlet İhale Kanun 51/g maddesi gereği Pazarlık Usulü .

3- İşin Yapılacağı yer

:

3.ORDU K.LIĞI     24100  MERKEZ/ERZİNCAN

4- İşe başlama tarihi ve Bitirme Tarihi

:

Yüklenici sözleşme imzalamasına müteakip 30 (Otuz) takvim günü içinde teknik şartnamede belirtilen hususları, ilgili tesislere yapıp, Askeri Kantin Başkanlığına bilgi vermek suretiyle ve Askeri Kantin Başkanlığının onayına müteakip, iş başlangıcını yapacaktır.

5-Uygulanacak İhale Usulü

:

2886 sayılı Devlet İhale Kanun 51/g maddesi gereği Pazarlık Usulü.

6-- İhalenin

a) Yapılacağı yer

:

3'üncü Or.K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı / ERZİNCAN

b) Tarihi ve saati

:

10.04.2018 - 11:00


7-. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler :

7.1. Kanuni ikametgâh sahibi olmak (İkametgâh İlmühaberi)

7.2. Türkiye’de tebligat için adres gösterebilmek (Tebligat için adres beyanı ve telefon numarası)

7.3. İsteklinin gerçek kişi olması halinde; T.C. vatandaşı olması (T.C. kimlik numarasını gösteren kimlik fotokopisi veya nüfus cüzdanı tasdikli örneği veya Ticaret ve/veya Sanayi Odasına ya da ilgili Esnaf ve Sanatkârlar Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge), Tüzel kişi olması halinde; ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge (Üç yıllık ticaret sicil kaydı, iş yeri açma belgesi, Savcılıktan sabıka kaydı) ve tekel bayi unvanı almış olmak.

7.4. Gerçek kişi olması halinde; noter tasdikli imza beyannamesi, Tüzel kişi olması halinde; tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları gösteren belge.

7.5. İsteklilerin ortak girişim olması halinde; ortak girişim beyannamesi ile ortaklarca imzalı ortaklık sözleşmesi.

7.6. Vekâleten mübadele ihalesine katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekâletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi

7.7. İsteklilerden ihale konusu işin tahmin edilen bedelin % 3 oranında (3.240 TL) geçici teminat alınacaktır. [ geçici teminat başlangıç kira bedeli ile sözleşme süresinin çarpımı sonucu bulunacak tutarın  %3'ü (Yüzde üç)’dür ]. Belirlenen tutardan az geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılacaktır. Teminat olarak kabul edilecek değerler 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 26’ncı maddesinde belirtilmiştir. İşbu teminat ve istenen evraklarla birlikte ihale saatinden önce ihale komisyonuna verilmesi gerekmektedir. Geçici teminat Banka teminat mektubu şeklinde verilecekse 2886 sayılı. Devlet İhale Kanununun 27’nci maddesine göre düzenlenmesi şarttır. Geçici teminat banka teminat mektubu olarak verilmesi durumunda en az 20 Haziran 2018 tarihine kadar geçerli olacak şekilde düzenlenecektir.

7.8. İhale öncesinde, ihale esnasında ve taahhüdün yerine getirilmesinde her türlü zararlı ve hileli davranışlar ve taahhüdün kötü niyetli olarak yerine getirilmemesi ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun madde 83’te belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunulması durumunda 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 84 ve 85’inci maddeleri hükümlerine göre işlem uygulanır.

8. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:

8.1. İhale dokümanı, idarenin adresinden bedelsiz olarak görülebilir ve  3'üncü Or.K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı / ERZİNCAN adresinden bedelsiz olarak teslim alınabilir.

8.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını teslim almaları zorunludur.

9. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar 3'üncü Or.K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı / ERZİNCAN adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

10. İstekliler tekliflerini, götürü bedel üzerinden vereceklerdir. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin yapılacağı istekliyle götürü bedel sözleşme imzalanacaktır.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (DOKSAN) takvim günüdür.

2886 SAYILI DEVLET İHALE KANUNU MADDE 51/G PAZARLIK USULÜYLE KİRAYA VERİLECEK 3’ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI ASKERİ KANTİN BAŞKANLIĞININ KANTİN ŞUBELERİNE AİT

İDARİ ŞARTNAME

 

I -   KİRAYA VERİLECEK İŞİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR

 

Madde 1 - İdareye ilişkin bilgiler

            1.1. İdarenin;

a) Adı                    :  3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı Merkez/ERZİNCAN

b) Adresi               :  3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı Merkez/ERZİNCAN

c) Telefon Numarası           :  0446-2240981

ç) Faks Numarası               :  0446-2236584

d) Elektronik posta adresi   : 3.ordukantin.2016@gmail.com.

e) İlgili personelinin Adı, Soyadı ve Ünvanı:   İlhan ÇATAL,      Per. Alb. Kantin Başkanı

                                                                        Hüsnü ÖZCAN,  Mu.Asb.Kd.Bşçvş. Muhasib

                                                                        İ,Volkan AKSUNGUR   Bkm. Asb.Bşçvş. Kasa Asb.

            1.2. İstekliler, kiralama işine ilişkin bilgileri, yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.

 

Madde 2 – Kiralama konusu işe ilişkin bilgiler

 

            2.1. Kiralama konusu işin;

            a)  Adı : 3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan  kantin şubesinin kiraya verilmesi.

            b)    Varsa kodu: Yoktur.

            c)    Miktarı ve türü :   1 (Bir) Adet Kantin.

            ç)    Teslim edileceği yer : 3’üncü Ordu K.lığı Demirkent Lojmanları   Merkez/ERZİNCAN

            d)    Kiralamaya ait (varsa) diğer bilgiler : Yoktur

 

Madde 3 – Kiralamaya ilişkin bilgiler ile ihale ve son teklif verme tarih ve saati

 

            3.1. Tekliflerin sunulacağı adres: 3’üncü Ordu İhale Komisyon Başkanlığı Merkez/ERZİNCAN

            3.2. Pazarlık usulü İhalenin yapılacağı adres: 3’üncü Ordu İhale Komisyon Başkanlığı ihale toplantı odası Merkez/ERZİNCAN ( Tel: 0446 223 09 55 0446 223 58 30 / 4581- 4582)

            3.3. İhale tarihi: 10 Nisan 2018, saati: 11.00

            3.4. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g Pazarlık Usulü için İhale Komisyonu Başkanlığı toplantı yeri: 3’üncü Ordu İhale Komisyon Başkanlığı ihale toplantı odası Merkez/ERZİNCAN

 

Madde 4 – Kiralama işi için hazırlanan dokümanının görülmesi ve temini

 

            4.1. Dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir.

            4.2. Dokümanın görülebileceği yer: 3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı ve 3’üncü Ordu İhale Komisyon Başkanlığı Merkez/ERZİNCAN

            4.3. Dokümanının görülebileceği internet adresi:   Yoktur

            4.4. Dokümanını alınabileceği yer: 3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı ve 3’üncü Ordu İhale Komisyon Başkanlığı Merkez/ERZİNCAN

            4.4. Doküman bedeli (varsa vergi dahil):   Yoktur.

            4.5. Posta yoluyla doküman satış bedeli:  Yoktur.

 

Madde 5 –2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin dokümanının kapsamı

            5.1. 51/g pazarlık usulü ihalenin dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:

İdari Şartname,

Sözleşme Tasarısı,

Teknik Şartname,

2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihale ile kiralanacak Asker Kantin Şubeleri (Onay Belgesindedir)

            5.2. Ayrıca, bu Şartnamenin ilgili hükümleri gereğince, İdarenin düzenleyeceği zeyilnameler ile isteklilerin yazılı talebi üzerine, İdare tarafından yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçasıdır.

            5.3. İstekli tarafından, ihale dokümanının içeriği dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Teklifin verilmesine ilişkin şartların yerine getirilmemesinden kaynaklanan sorumluluk teklif verene aittir. İhale dokümanında öngörülen kriterlere ve şekil kurallarına uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.

Madde 6 - Bildirim ve tebligat esasları

 

            6.1. Bildirim ve tebligat, imza karşılığı elden yapılır. Ancak, teklif mektubunda elektronik posta adresinin ve/veya faks numarasının belirtilmesi ve bu adrese veya faks numarasına yapılacak bildirimlerin kabul edileceğinin taahhüt edilmesi kaydıyla, İdare tarafından faksla bildirim yapılabilir.

            6.2. Faks ile yapılan bildirimlerde, bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan bildirimlerin aynı gün İdare tarafından teyit edilmesi zorunludur. Aksi takdirde bildirim yapılmamış sayılır. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilmesi için bildirimin yapıldığı istekliden faks, yapılan bildirimin tebliğ edildiğine dair cevap gelmesi yeterlidir. Faks ile yapılan bildirimler, bildirim tarihi ve içeriğini de kapsayacak şekilde ayrıca belgelenir.

            6.3. Elektronik posta yoluyla bildirim yapılabilecektir.

            6.4. İstekli olabilecekler ve istekliler tarafından İdareyle yapılacak yazışmalarda elektronik posta ve faks kullanılamaz.

 

II – 51/G PAZARLIK USULÜ İHALE İÇİN TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR

 

Madde 7- Tekliflerin dili:

            7.1. Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer doküman Türkçe olacaktır.

Madde 8 – 51/g pazarlık usulü ihalenin yabancı isteklilere açıklığı:

            8.1. İhaleye sadece yerli istekliler katılabilir. Yabancı isteklilerle ortak girişim yapan yerli istekliler teklif veremezler. Teklif veren gerçek kişilerin yerli istekli oldukları, teklif mektubunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasından anlaşılır. Tüzel kişilerin yerli istekli oldukları ise teklifleri kapsamında sunulan belgeler üzerinden değerlendirilir.

 

Madde 9 – 51/g pazarlık usulü ihaleye teklif veremeyecek olanlar ve teklif verebilmek için gereken şartlar:

            9.1. 2886 Sayılı.Devlet İhale Kanunu’nun değişik 6’ncı maddesinde yazılı kimseler, taksirli suçlar dışında adli  sicil ve arşiv kaydı bulunanlar doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye katılamazlar, bu yasağa rağmen ihale üzerine yapılmış istekliler için ihale bozulur geçici teminatı hazineye irad kaydedilir.

9.2. Yasaklı gerçek ve tüzel kişiler ile bunların ortak olduğu tüzel kişiler, askeri şahıslar, 2531 sayılı kanununun Kapsamına giren şahıslar, 3713 sayılı. Terörle Mücadele Kanunu kapsamında ceza alanlar, devleti zarar uğratanlar doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye katılamazlar ve işin herhangi bir kısmında çalıştırılamazlar.

9.3. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nda ihaleye katılacak isteklilerde aranacak şartlar bu işte de geçerlidir.

 

9.4. 51/g pazarlık usulü İhalesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler:

          9.4.1.  Kanuni ikametgâh sahibi olmak (İkametgâh İlmühaberi)

          9.4.2. Türkiye’de tebligat için adres gösterebilmek (Tebligat için adres beyanı ve telefon numarası)

          9.4.3. İsteklinin gerçek kişi olması halinde; T.C. vatandaşı olması (T.C. kimlik numarasını gösteren kimlik fotokopisi veya nüfus cüzdanı tasdikli örneği veya Ticaret ve/veya Sanayi Odasına ya da ilgili Esnaf ve Sanatkârlar Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge), Tüzel kişi olması halinde; ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge (Üç yıllık ticaret sicil kaydı ve iş yeri açma belgesi) ve tekel bayi unvanı almış olmak.

          9.4.4. Gerçek kişi olması halinde; noter tasdikli imza beyannamesi, Tüzel kişi olması halinde; tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları gösteren belge.

          9.4.5. İsteklilerin ortak girişim olması halinde; ortak girişim beyannamesi ile ortaklarca imzalı ortaklık sözleşmesi.

          9.4.6. Vekâleten mübadele ihalesine katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekâletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi

          9.4.7. İsteklilerden ihale konusu işin tahmin edilen bedelin % 3 oranında (3.240 TL) geçici teminat alınacaktır. [ geçici teminat başlangıç kira bedeli ile sözleşme süresinin çarpımı sonucu bulunacak tutarın  %3'ü (Yüzde üç)’dür ]. Belirlenen tutardan az geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılacaktır. Teminat olarak kabul edilecek değerler 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 26’ncı maddesinde belirtilmiştir. İşbu teminat ve istenen evraklarla birlikte ihale saatinden önce ihale komisyonuna verilmesi gerekmektedir. Geçici teminat Banka teminat mektubu şeklinde verilecekse 2886 sayılı. Devlet İhale Kanununun 27’nci maddesine göre düzenlenmesi şarttır. Geçici teminat banka teminat mektubu olarak verilmesi durumunda en az 20 Haziran 2018 tarihine kadar geçerli olacak şekilde düzenlenecektir.

          9.4.8. İhale öncesinde, ihale esnasında ve taahhüdün yerine getirilmesinde her türlü zararlı ve hileli davranışlar ve taahhüdün kötü niyetli olarak yerine getirilmemesi ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun madde 83’te belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunulması durumunda 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 84 ve 85’inci maddeleri hükümlerine göre işlem uygulanır.

 

III. TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

 

Madde 10 - Teklif ve sözleşme türü:

10.1. İstekliler tekliflerini, götürü bedel üzerinden vereceklerdir. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin yapılacağı istekliyle götürü bedel sözleşme imzalanacaktır.

 

Madde 11 - Kısmi teklif verilmesi:

11.1. İşin tamamı için teklif verilecektir.

 

Madde 13 - Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi:

13.1.    her türlü ödemede geçerli para birimi Türk Lirası’dır.

 

Madde 14 - Tekliflerin sunulma şekli:

          14.1.      İstekliler, tekliflerini aylık kira tutarı üzerinden vereceklerdir. Sözleşme, yapılacak açık artırma sonucunda ulaşılan en yüksek teklif üzerinden yapılacaktır.

          14.1. İhale saatinden önce istekliler,  İdari Şartname madde 9’ da ihaleye katılmaya ilişkin istenilen belgeleri 51/g pazarlık usulü ihale Heyetine eksiksiz olarak teslim edeceklerdir. Heyet tarafından yapılan belge kontrol sonucu, belgeleri ve geçici teminatı tam olan isteklilerden ihaleye katılacağı açıklanan istekliler arttırmaya katılmak üzere sıra ile açık arttırmaya çağrılır. İhaleye giremeyecekler ihale dışı bırakılırlar.

 

 

 

Madde 15 - Tekliflerin alınması:

            15.1. Komisyon tarafından, bir veya daha fazla istekliden teklif almak ve bedel üzerinde anlaşmak suretiyle yapılacaktır.

            15.2. İhale saati gelince, Komisyon Başkanı, isteklilerin belgelerini ve geçici teminat verip vermemiş olduklarını inceleyerek, kimlerin ihaleye katılabileceğini bildirecektir. Kontrol sonucunda katılamayacakların belge ve teminatları geri verilecek ve istekliler önünde bir tutanakla tespit edilecektir. Tutanaktan sonra, ihaleye giremeyecekler ihale yerinden çıkartılır.

            15.3. İhaleye katılacak diğer istekliler, önce şartnameyi imzaya ve daha sonra, sıra ile tekliflerini belirtmeye çağrılacaktır. Yapılacak teklifler ihaleye ait artırma kâğıdına yazılacak ve teklif sahipleri tarafından imzalanacaktır. Artırma kâğıdını imzalamayan istekliler ayrıca tutanakla imza altına alınacaktır.

            15.4. İstekliler sıra ile tekliflerde bulunmaya devam edecekler, ihaleden çekilen isteklilerin bu durumları ihaleye ait artırma kâğıdına yazılacak ve imzaları alınacaktır. İlgilinin imzadan çekinmesi halinde durum ayrıca belirtilecektir.

            15.5. İhaleden çekilenler yeniden teklifte bulunamazlar.

            15.6. Yapılan artırımların üst sınırı yoktur.

Madde 16 - Tekliflerin geçerlilik süresi:

            16.1. Tekliflerin geçerlilik süresi, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin tarihinden itibaren en az 90 (Doksan) takvim günü olmalıdır.

            16.2. İhtiyaç duyulması halinde, teklif geçerlilik süresinin en fazla yukarıda belirlenen süre kadar uzatılması istekliden talep edilebilir. İstekli, İdarenin bu talebini kabul veya reddedebilir.

 

Madde 17 - Teklife dâhil olan giderler:

            17.1.  Resim, harç, ulaşım, tüm muayene ve her türlü sigorta giderleri ve bütün sözleşme yapılma (sözleşmenin çoğaltılması dâhil) giderler ve taahhüdün yerine getirilmesine dair ulaşım, muayene maksadıyla gereken tüm giderler dahildir.

 

IV-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

 

Madde 18 - Tekliflerin değerlendirilmesi ve karara bağlanması:

            18.1. Sözlü veya yazılı son teklifler alındıktan sonra teklifler değerlendirilecek ve ihale karara bağlanacaktır.

 

Madde 19 - Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesi:

          19.1. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, en yüksek tekliftir. (Ekonomik açı; Firmanın güvenirliği, piyasadaki saygınlığı, ürünlerin kalitesi, ürünlerin çeşitliği, ürünlerin piyasaya göre uygunluğu, firmanın çalıştığı yerlerdeki referansları ve ihale bedeli ile ölçülür.)

 

Madde 20 –51/g pazarlık usulü ihalenin karara bağlanması:

 

          20.1. Yapılan değerlendirme sonucunda İhale Komisyonu tarafından kiralama işinin, tahmini bedele göre ekonomik açıdan avantajlı teklifi veren istekliden yapılmasına karar verilir. En avantajlı birinci ve ikinci teklif sahibi isteklilerin haricindeki isteklilerin geçici teminatları iade edilir.

          20.2. 51/g pazarlık usulü ihale Komisyonu ekonomik açıdan en avantajlı teklif tutarını ihale yetkilisine bildirir.

          20.3. 51/g pazarlık usulü ihale Komisyonu ihale yetkilisinin uygun görüş vermesi halinde gerekçeli karar alır ve ihale yetkilisinin onayına sunar.

 

Madde 21 – 51/g pazarlık usulü ihale kararının onaylanması veya iptali:

          21.1. İhale yetkilisi, karar tarihinden itibaren 15 (on beş) iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.

          21.2. Kararın ihale yetkilisince onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır.

Madde 22 - Kesinleşen 51/g pazarlık usulü ihale kararının bildirilmesi:

          22.1. Kararın ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günden itibaren 5 (beş) iş günü içinde teklif veren bütün isteklilere bildirilir.

          22.2. İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere gerekçeleri belirtilmek sureti ile yazılı bildirim yapılır.

 

Madde 23 – Kesin Teminat:

          23.1. Kesin teminat oranı teklif edilen kira bedeli ile sözleşme süresinin çarpımı sonucu bulunacak tutarın  %6 (Yüzde altısı)’dır.

          23.2. Kararda yazılı bedel üzerinden sözleşme imzalanmadan önce,  yüklenici tarafından binde 5,69 oranında karar pulu ve sözleşmenin yapılmasından doğan binde 9,48 oranındaki sözleşme pulu bedelleri bağlı bulunulan vergi dairesine alındı makbuzu karşılığı ödenecektir.

 

Madde 24 - Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu:

          24.1. Kiralama işi uhdesinde kalan istekli, kesinleşen ihale kararını tebliği müteakip 15 (on beş) takvim günü içinde sözleşme imzalamak zorundadır. Teknik şartnamede belirtilen hususları ilgili tesislere yapıp Askeri Kantin Başkanlığına bilgi vermek suretiyle ve Askeri Kantin Başkanlığının onayına müteakip iş başlangıcını yapacaktır.

          24.2. Mücbir sebep halleri dışında 51/g pazarlık usulü ihalenin uhdesinde kalan isteklinin, sözleşmeyi 30 (Otuz) takvim günü içinde yapmayı taahhüt ettiği işleri Askeri Kantin Başkanlığına teslim etmemesi durumunda kati teminatı ve sözleşme imzalamaması durumunda, geçici teminatı hazineye irad kaydedilir ve sözleşme ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliyle yapılır.

 

Madde 25 - Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibine bildirim:

          25.1. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin yapılacağı istekliyle sözleşmenin imzalanamaması durumunda, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklifin ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, bu teklif sahibi istekliyle sözleşme imzalanabilir.

          25.2. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli, aynı gün sözleşme imzalamaya davet edilir.

          25.3. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli, davet gününden itibaren 10 (on) takvim günü içinde sözleşmeyi imzalamak zorundadır.

          25.4. Mücbir sebep halleri dışında ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin, sözleşmeyi imzalamaması durumunda, geçici teminatı hazineye irad kaydedilir.

          25.5. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibiyle de sözleşmenin imzalanamaması durumunda, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g maddesi gereğince pazarlık usulü ihale iptal edilir.

Madde 26 - Sözleşme yapılmasında idarenin görev ve sorumluluğu:

          26.1. İdarenin sözleşme yapılması konusunda yükümlülüğünü yerine getirmemesi halinde istekli, 3 (üç) gün süreli bir noter ihbarnamesi ile durumu İdareye bildirmek şartıyla, taahhüdünden vazgeçebilir.

          26.2. Bu takdirde isteklinin teminatı iade edilir.

Madde 27 – 51/g pazarlık usulü ihalenin sözleşmeye bağlanması:

          27.1. Sözleşme, ihale yetkilisi ve yüklenici tarafından imzalanır ve sözleşmenin İdarece onaylı bir örneği yükleniciye verilir. Yüklenici tarafından sözleşmenin birden fazla nüsha olarak düzenlenmesi talep edilirse, talep edilen sayı kadar sözleşme nüshası düzenlenir. Düzenlenen bu suret için yüklenici tarafından sözleşme damga vergisi yatırılır.

          27.2. Sözleşmenin notere tescil ve onayına gerek yoktur.

          27.3. Sözleşmenin imzalanmasına ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile diğer sözleşme giderleri yükleniciye aittir.

V – SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 28 - Ödeme yeri ve şartları:

          28.1. Yüklenici sözleşme imzalamasına müteakip 30 (Otuz) takvim günü içinde teknik şartnamede belirtilen hususları, ilgili tesislere yapıp, Askeri Kantin Başkanlığına bilgi vermek suretiyle ve Askeri Kantin Başkanlığının onayına müteakip, iş başlangıcını yapacaktır.

          28.2. Ödemeye ilişkin diğer koşullar sözleşme tasarısında belirtilmiştir.

 

Madde 29 –2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin tarihi veya tarihleri ile muayene ve kabul işlemleri:

          29.1. İşin teslim tarihi veya tarihleri (teslim programı):

                   29.1.1.   Sözleşme süresi kiralama hizmet alım işinin süresidir. Sözleşme süresi işe başlama tarihinden itibaren 36 (Oyuz Altı ) aydır.

          29.2.  Muayene ve kabul şekil ve şartları:

                   29.2.1.     Yüklenicinin satışını yaptığı (imal edilen veya hazır satılan) açık veya kapalı gıdaların Askeri Kantin Başkanlığınca yılda en az bir defa ve ihtiyaç duyulduğu zamanlarda laboratuarlarda gıda mevzuatına uygunluk açısından analizlerinin (itiraz dahil) yaptırılacağı, bu çerçevede;

                   29.2.2.     Kantin ve diğer tesislerde satılan malların muayenesi Askeri Kantin Başkanlığının belirlediği heyet tarafından yapılacaktır. Muayeneler esnasında MSY:331-1(C) Türk Silahlı Kuvvetleri Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinden yararlanılacaktır.

                   29.2.3.     Numune alma, analiz metotları ve analiz sonucuna itiraz ile ilgili işlemlerin Gıda ve Yemin Resmi Kontrollerine Dair Yönetmelikte belirtilen esaslar dahilinde yürütüleceği,

                   29.2.4.     Laboratuarlarda yaptırılacak analiz ve test masrafları yüklenici tarafından karşılanacaktır. Muayene esnasında ambalajların tasarım ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır. Muayene esnasında gerekli her türlü alet, araç, gereç, ölçme cihazı ve yardımcı personel yüklenici tarafından karşılanacaktır.,

                   29.2.5.     Türk Gıda Kodeksi mikrobiyolojik kriterler tebliğine atıf yapılan mikrobiyolojik analizler Türk Gıda Kodeksi Mikrobiyolojik Kriterler Yönetmeliği gıda satış ve toplu tüketim yerleri için belirtilen sayıda numune alınması ve sonucun değerlendirilmesi, Gıdaların laboratuar analizlerinde tespit edilmesi güç olan hususlar için kullanılan hammaddelerin laboratuar analizlerin yaptırılabileceği,

                   29.2.6.     Analiz sonuçlarının uygun çıkmaması durumunda sonuçlar uygun sonuçlanıncaya kadar gıda alımının durdurulacaktır. Her türlü muayene sonucu idare tarafından belirlenen heyet tarafından yükleniciye tebliğ edilir.

                   29.2.7.     Muayene sırasında alınacak numune payları yükleniciye aittir.

                   29.2.8.     Muayeneler sırasında yüklenici veya kanuni vekili hazır bulunabilir. Yüklenici muayene sırasında hazır bulunmadığı takdirde muayene raporunda bu durum belirtilir.

                   29.2.8.     Gıdanın tüketimi esnasında gıdadan kaynaklanan herhangi bir zehirlenme veya sağlık problemi çıktığı taktirde, bu hususların muayenesi uluslararası standartlara uygun olan TSK Mal Alımları Denetim, Muayene ve kabul işlemleri yönergesinden yararlanılarak yaptırılacaktır.

Madde 30 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve sözleşmenin feshi:

          30.1. Yüklenici, işi sözleşmenin şartlarına uygun olarak yapamadığı veya kira bedelini uygun olarak idareye teslim edemediği durumlarda sözleşme tasarısının 13 ve 15’inci maddesinde belirtilen esaslar uygulanır. Sözleşmenin feshi konusunda sözleşme tasarının 20, 21, 22 ve 23’üncü maddeleri uygulanır.

 

 

Madde 31 - Anlaşmazlıkların çözümü

          31.1.    Sözleşmenin imzalanarak yürürlüğe girmesine kadar olan süreçte doğacak ihtilaflar 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na uygun olarak İdari Yargıda dava konusu edilebilecektir.

          31.2.    Sözleşmenin uygulanmasından doğacak ihtilaflarda ise işin sözleşmesinde yer alan bu konuya ilişkin hükümler uygulanacaktır.

Madde 32 – Sözleşme Süresi İçinde:

          32.1.    5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, millî savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık ve aynı Kanunun Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar başlıklı İkinci Kısmının Altıncı Bölümünde düzenlenen maddelerdeki suçlardan mahkûm olanlar ihalelere katılamazlar ve Askeri Kantin Başkanlığınca kiraya verilen yerlerde istihdam edilemezler.

          32.2.    Sağlığa zararlı gıdaların bulundurulması veya satılmasının idarece tespit edilmesi.

          32.3.    Kiracının veya çalışanların tesislerde uyulması gereken kurallara uymadıklarının tespit edilmesi

          32.4.    Kiracının sözleşme hükümlerinde öngörülen yükümlülüklerini yapılan yazılı bildirime rağmen (15) on beş gün içinde yerine getirmemesi durumunda, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunun 83 ve 84 üncü maddelerinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulundukları anlaşılan kiracılar hakkında ve aynı Kanunun 84 üncü maddesi uyarınca, yapılan ihalelerden bir yıl yasaklama kararı verilir. Yasaklanan kişiler yasaklama süresi içinde yapılacak ihalelere katılamazlar.

          32.5.    Yukarıda sayılan durumlarda veya tarafların mutabakatı ile sözleşmenin feshedilmesi hâlinde yeniden ihale yapılır.

VI-DİĞER HUSUSLAR

Madde 33 – Diğer hususlar:

          33.1.    Yüklenici sözleşme süresi boyunca sözleşmede gösterdiği ikametgâhında bizzat veya kanuni vekilini bulundurmaya mecburdur.

          33.2.    Yüklenicinin ikametgâhını değiştirmesi halinde yeni ikametgâh adresini en geç 3 (üç) gün içinde yazılı olarak idareye bildirmek zorundadır. Bu zorunluluğa riayet edilmemesi halinde eski ikametgâh adresine yapılacak tebligatlar geçerli sayılacaktır.

          33.3.    İdare yer değiştirmesi halinde sözleşmeyi feshetmekte veya geri kalan miktarını bütün hak ve vecibeleriyle başka bir makama devretmekte serbest ve yetkilidir.

          33.4. Kiralanan yerlerdeki ürün satış fiyatını belirleme usulü:

                  33.4.1. Kiralanan kantin işletmelerinde hizmet ve satış fiyatları piyasadaki parekende satış ve hizmet fiyatlarının üstünde olamaz.

                   33.4.2 Kantin başkanlığı tarafından perakende satış yapan 5 (Beş) market belirlenecek, belirlenen perakende satış yapan marketlerden en az 3 (Üç) tanesinde aynı ürün için fiyat araştırması yapılacak, fiyat araştırması sonucunda tespit edilen ortalama ürün fiyatını geçmeyecek şekilde satış fiyatı tespit edilecektir. Yüklenici firma belirlenen satış fiyatının altında satış yapmakta serbesttir.

                   33.4.3 Kantin Başkanlığınca ürün satış fiyatlarının kontrolü aynı esaslarla yapılacaktır.

                   33.4.4 Kantin şubelerinde satılacak ürünlerin fiyatını belirlemede kullanılacak 5 (Beş) tane perakende satış yapan market zincirinin isimleri sözleşmede belirtilecektir.

                   33.4.5 Tekel ürünleri bu kapsamın dışındadır, tekel ürünleri piyasa fiyatıyla aynı olacaktır.

          33.5.    Kira bedelinin tespiti

                   33.5.1  Kiralama işleminde ilk yıl kira bedeli ihale bedelidir. Müteakip yılların kira bedeli artırım oranları Maliye Bakanlığınca her yıl Resmi Gazetede ilan edilen yeniden değerleme oranlarından az olmamak üzere artırılacaktır.

                   33.5.2  Kira bedeli teklifi aylık kira bedeli üzerinden (3.000 TL başlangıç fiyatı olacaktır) açık artırma yaparak vereceklerdir. Sözleşme bu artırma sonucunda ulaşılan en yüksek teklif üzerinden yapılacaktır.

          33.6.    Sözleşmenin imzalanmasına müteakip yükleniciden istihdam edilen kişilerden “Göreve Yönelik Periyodik Koruyucu Sağlık Muayeneleri Talimatı’nın da belirtilen esaslara uygun olarak Devlet veya Sivil Sağlık kuruluşlarının ilgili servislerinden periyodik sağlık kontrollerinin yaptırması aranacaktır. Ayrıca istihdam edilenlerin Adli Sicil ve Arşiv Kaydı istenecektir.

          33.7.    Çalışan personel değişikliğinde ve izin günlerinde hangi personelin çalışacağı en geç üç gün önceden Askeri Kantin Başkanlığına bildirilecektir. Çalışanların uyması gereken hususlar sözleşmede belirtilmiştir.

          33.8.    Reyonlarda çalışan tüm personel sigortalı olacaktır. SGK primlerinin ödendiği gösteren kanuni tüm evraklar maaş bordroları(kıdem tazminatı fazla mesai vb.) dahil tüm evraklar her ay idareye teslim edilecektir. Çalışan personelin SGK primi bildirimlerinin verildiği ve borcunun olmadığı her ay sonunda Askeri Kantin Başkanlığına İbraz edilecektir.

          33.9.    Askeri Kantin Başkanlığınca ürünlerin satış yapılması gereken fiyatların üzerinde satıldığı tespit edildiği takdirde tutanakla tespit edilecek firma tarafından fiyat düzenlemesi istenecektir. Firma tarafından yapılan talebe uyulmaması durumunda cezai işlem uygulanacaktır.

          33.10. Kantin, kafeterya bölümlerinde satılan ürünlerden imal edilenler için imalat maliyet çizelgeleri ve muaddelleri askeri kantin başkanlığına satışa başlamadan önce verilecektir.

      33.11. Yüklenici firmanın teknik şartname, idari şartname ve sözleşmede belirtilen kurallara uymaması durumunda uygulanacak cezai müeyyideler EK-A’da, firmanın kışla içerisinde çalıştıracağı personelin uyması gereken kurallar EK-B’de, muayene komisyonu ve kontrol teşkilatının görev ve sorumlulukları EK-C’de belirtilmiştir.

          33.11.   Firma personeli, misafirlere ve idare personeline, saygı ve nezaket kurallarına uygun olarak her zaman “ Komutanım”, “Hanımefendi”, “Beyefendi” şeklinde hitap edecektir. Müşterilere karşı her zaman ilgili, saygılı ve güler yüzlü olacaktır.

3’ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI KANTİN BAŞKANLIĞI ASKERİ KANTİNLERİ TEKNİK ŞARTNAMESİ

1. İŞİN TANIMI: 3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan kantin şubesinin kiraya verilmesi.

2. GENEL HÜKÜMLER:

a.       Kantin şubeleri saat 07:00 açılacak saat 21:30’da kapanacaktır. Kantin Başkanlığı gerek gördüğü takdirde açılış ve kapanış saatlerinde değişiklik yapabilecektir. Belirtilen çalışma saatleri çizelgesi yüklenici firma tarafından Kantin Başkanlığına onaylatılarak ilgili şubelere asılacaktır. Onaylanan çalışma saatleri çizelgesinde, kantin başkanlığının bilgisi olmadan değişiklik yapılmayacaktır.

b.      Kullanılacak tesislerde bulunan malzemeleri yüklenici firma isterse zimmet karşılığında teslim alabilecektir. Yüklenici firma kantin şubesinde eksik olan malzemeleri kantin başkanlığı ile koordine ederek tamamlayacaktır.

c.       Yüklenici oturma ve dinlenme için alacağı düzeni Kantin Başkanlığı ile koordineli yapacak ve Kantin Başkanlığının onay vermediği düzeni ve ekipmanı kullanamayacaktır. Kiraya verilen şubede yapılacak tüm yapı işleri maliyetleri (dekorasyon, boya, demirbaş malzeme, ara bölme, oturma yerleri, televizyon, elektrik su ve ısınma giderleri, zemin yapımı, temizlik giderleri ve Kantin Başkanlığı tarafından belirlenecek diğer hususlar) yüklenici tarafından karşılanacaktır.

ç.       Yüklenici,  tesisin elektrik, su ve ısınma giderlerini kendisi karşılayacaktır. Bu kapsamda gerekli, sayaç, teçhizat ve donanımı kendisi tesis edecektir.

d.      Yüklenici firma kantin şubelerini zamanında açıp kapayacaktır.

e.        Yüklenici, her türlü emniyet tedbirini kendi alacaktır (Kamera, YSC,İlk Yardım Çantası vs.) kayıp ve hasarlardan idare sorumlu olmayacaktır.

f.        Yüklenici, satacağı tüm ürünleri satışa çıkarmadan önce fiyat listesi ve muaddellerini Kantin Başkanlığına bildirecektir Kantin Başkanlığında toplanacak komisyonun değerlendirmesi sonucunda fiyatlar ve muaddel listeleri onaylanıp yükleniciye teslim edilecek ve satışa başlanacaktır. Kantin Başkanlığınca onaylanmayan ürün satışa sunulmayacaktır.

g.      Satışa sunulan tüm ürünlerin fiyat listesi personelin göreceği bir yere asılacak ürün raflarında ürün etiketleri tamam olacak, ürünlerin etiket fiyatları ile kasa fiyatları arasında farklılıklar bunmayacak, fiyat farklılığı tespit edildiği taktirde ucuz olan fiyat üzerinden işlem yapılacaktır.

ğ.      Yüklenici işlerin aksamaması için yeterli miktarda personel çalıştıracaktır.

h.      Çalışan sivil personel, kışla personelinin özel isteklerini yerine getirmeyecek, askeri adap ve disiplini bozucu her türlü faaliyetten uzak duracaktır. Bu konuda tüm sorumluluk yükleniciye ait olup, gerekirse yasal işlem başlatılabilecektir. Kantin şubelerinde çalışan personel Kışla içerisinde, belirtilen kurallara uyacaktır.

ı.        Yükleniciye tahsis edilen boş tesisin sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 30 (otuz) takvim günü içerisinde yeniden düzenlenmesi yapılacaktır. Yapılacak tüm düzenleme ve yapı işleri kantin başkanlığının onayı ve koordinesi ile birlikte yürütülecektir yüklenici Kantin Başkanlığının onayı olmadan yapı işlerini tek taraflı yapmayacaktır.

i.        Kiraya verilen yerde sigara ve içki satışları, 4207 sayılı kanunun ve 2009/13 sayılı Başbakanlık genelgesine uygun olarak yürütülecektir.

j.        Kantin bölümlerinde Türk Gıda Kodeks’i esaslarına uygun ürünlerin dışında ürün satışı yapılmayacaktır.

k.       Satışlar kartlı sistemle veya nakit yapılabilecektir. Yüklenici firma, kartlı sistemle (POS cihazı ve yazarkasa) ilgili gerekli düzeni alacaktır. Yeterli sayıda POS makinesi ve yazarkasa temin edilecektir. Tüm reyonlarda yazar kasa ve POS cihazı bulundurulması sağlanacaktır.

l.        Yazarkasa ve POS cihazları gün sonu raporları günlük olarak Kantin Başkanlığına teslim edilecektir.

m.     Teknik sebeplerle pos cihazlarının çalışmaması sebebiyle nakit satış yapılması durumunda tutanakla kantin başkanlığına bilgi verilecektir.

n.      POS cihazı ve yazarkasa kullanmadan satış kesinlikle yapılmayacaktır. (m maddesi hariç),

o.      Kantin kontrol teşkilatı kantin başkanlığı personelinden oluşturulacaktır.

3’ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI ASKERİ KANTİN BAŞKANLIĞI

ASKERİ KANTİN KULLANIM YERİ KİRALANMASI TİP SÖZLEŞME TASARISI

Madde 1- Sözleşmenin Tarafları

       Bu sözleşme, bir tarafta 3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı (bundan sonra“İdare” olarak anılacaktır. diğer tarafta .........................................................................             (bundan sonra “Kiracı ” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dâhilinde akdedilmiştir.

Madde 2- Taraflara İlişkin Bilgiler

2.1.                 

a) Adı    :  3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı Merkez/ERZİNCAN   

b) Adresi: 3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı Merkez/ERZİNCAN

c) Telefon numarası   : 0446-2240981

ç) Faks numarası       : 0446-2236584

d) Elektronik posta adresi(varsa): 3.ordukantin.2016@gmail.com.

2.2.     

Kiracının Tebligat Adresi           :….……........................................................................olup,

Tel No                                        :...................................................................………………

Faks No                                      :...................................................………………………….

Elektronik Posta Adresi (Varsa) :........…………………………………………..... dır.

2.3.      Her iki taraf madde 2.1. ve 2.2. de belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4.      Taraflar yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, elden teslim, posta veya posta kuryesi, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla bildirimde bulunabilir.

Madde 3- Sözleşmenin Dili

Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4- Tanımlar ve Kısaltmalar

Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 4’üncü maddesi ile diğer ihale mevzuatında yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde 5- Sözleşmenin Konusu

3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan kantin şubesinin kiraya verilmesi.

Madde 6- Sözleşmenin Türü ve Bedeli  

            6.1.      Bu sözleşme kiralama sözleşmesi olup, İşbu sözleşme gereği aylık kira bedeli üzerinden ihalede belirlenecek tutarda kira bedeli ödenecektir.

            6.2.      Kiralama işleminde ilk yıl kira bedeli ihale bedelidir. Müteakip yılların kira bedeli artırım oranları Maliye Bakanlığınca her yıl Resmi Gazetede ilan edilen Yeniden Değerleme Oranlarından az olmamak üzere artırılacaktır.

            6.3       Aylık kiralama bedeli 3’üncü Ordu Komutanlığı Askeri Kantin Başkanlığının Türkiye Cumhuriyeti Ziraat  Bankası Erzincan Şubesi TR 68 0001 0001 1612 0046 8450 18   Resmi hesabına sözleşme tarihinden itibaren her ayın onuna kadar peşin olarak ……………… Ayı Askeri Kantin Kira Bedeli açıklaması ile yatırılacaktır.

 

Madde 7- Sözleşme Bedeline Dâhil Olan Giderler

7.1.    Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dâhil) yerine getirilmesine ilişkin yükleme, boşaltma, istif ve ulaşım ile her türlü sigorta giderleri, eğitim ve öğretim giderleri, muayene masrafları, kiralanan yerlere ait ısınma, elektrik ve su giderleri kiracıya aittir.

 

Madde 8- Vergi, Resim ve Harçlar ile Sözleşmeyle İlgili Diğer Giderler

Sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi, sigorta, resim, ulaşım ve harç giderleri, emlak vergisi ile sözleşmenin çoğaltılması dâhil sözleşme giderleri, personel ücretleri, bayram tatili çalışma ücretleri, sözleşme kapsamında kullanılacak makine ve ekipman bedelleri, personele verilecek yol, yemek, giyim, iş kazaları ve meslek hastalıkları sigortası prim oranı % 2 olarak kiracıya aittir.

Madde 9- Sözleşmenin Ekleri

9.1.    İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Kiracıyı bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

9.2.    İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir.

          a. İdari şartname

          b. Teknik şartname

          c. Sözleşme tasarısı

          ç. Onay Belgesi

Madde10- Sözleşmenin Süresi

10.1   Sözleşmenin süresi,  1 Mayıs 2018 – 30 Nisan 2021tarihleri arası 36 (Otuz altı) aydır.

10.2  Sözleşme bitiminde yeni sözleşme tamamlanıncaya kadar aynı esaslarla işletmelerin çalıştırılmaya devam edilecektir.

Madde 11- İşin Yapılma Yeri, İşyeri Teslim ve İşe Başlama Tarihi

11.1.  İşin yapılma yeri: 3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığı Demirkent Askeri lojmanları Merkez/ERZİNCAN

11.2.  İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 30 (otuz) takvim günü içinde işyeri teslimi yapılacak işe 01 Mayıs 2018 tarihinde başlanacaktır. Kiracı veya vekili ile idare yetkilisi arasında düzenlenen işyeri teslim tutanağının imzalanmasıyla kiracıya işyeri teslimi yapılmış olur. Ancak, işyeri teslim tutanağında, işyeri tesliminin, tutanağının onaylanması halinde gerçekleşmiş olacağının belirtilmesi halinde tutanağın onaylandığının kiracıya tebliğ edildiği tarihte işyeri teslimi yapılmış sayılır.    

Madde 12- Teminata İlişkin Hükümler 

12.1. Kesin Teminat

12.1.1. Kesin teminat oranı verilmesi taahhüt edilen kira bedeli ile sözleşme süresinin çarpımı sonucu bulunacak tutarın  %6’dır.

12.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi 31/05/2021 tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kesin kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.

12.2.  Kesin Teminat ve Ek Kesin Teminatın Geri Verilmesi:

12.2.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Kiracının bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin İdareye verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tamamı, kiracıya iade edilecektir.

12.2.2. Kiracının bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin hizmetin kabul tarihine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı kiracıya geri verilir.

12.2.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen banka veya özel finans kurumuna iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde tesise / kantine gelir kaydedilir.

Madde 13- Ödenme esasları

13.1. Kira gelirlerinin tahsil zamanları ve miktarları 6’ncı maddede belirtildiği gibidir. 

13.2. Tabii afetler (yangın, deprem, su baskını vs.), bulaşıcı hastalık, salgın gibi olayların çıkması ve benzeri hâller gibi mücbir sebep durumlarında 3’üncü Ordu K.lığı Askeri Kantin Başkanlığı kantinlerinin kapalı kaldığı günlere tekabül eden kira tutarı o ayın kira bedelinden düşülerek ödeme yapılır (Sabit kiralarda uygulanır). Tesisin / kantinin kapalı kaldığı günlerin listesinin idarece onaylanması gerekmektedir. Kantinin kapalı kalmasına ilişkin idarece onaylanmayan günler kiradan düşülmez ve onaylanmadığı halde kapalı kalan günler için cezai işlemler maddesinde belirtilen miktar kadar ceza Kiracı tarafından komutanlığa ödenir.

13.3.             Mücbir sebepler dışında sözleşme süresi içerisinde kira bedelini 6’ncı maddede belirtilen sürelerde ödemeyen kiracıya ödeme tarihine kadar 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesi gereğince belirlenen oranda gecikme zammı uygulanır. 6’ncı maddede belirtilen kira ödeme tarihinin 30 günü geçmesi halinde kira sözleşmesi İdarece tek taraflı olarak feshedilebilir. Bu durumda, Komutanlığın alacakları, kesin teminat tutarından mahsup edilir varsa kalan tutar kiracıya iade edilir. Kiracı, bu işlemden dolayı hiçbir hak talep edemez.

Madde 14- Alt Kiracılara İlişkin Bilgiler ve Sorumluluklar

14.1. Askeri kantinleri bizzat kiracı tarafından çalıştırılacaktır.

14.2. Askeri kantinler başkası tarafından çalıştırılamaz, resmi veya gayri resmi devir ve temlik yapılamaz.

Madde 15- Cezalar ve Kesintiler

15.1.             Kiracının 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, millî savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık ve aynı Kanunun ‘Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar’ başlıklı İkinci Kısım Altıncı Bölümünde düzenlen maddelerde yer alan suçlardan birinden mahkûm olması, durumunda sözleşme fes edilir.

15.2.             Sağlığa zararlı gıdaların bulundurulması veya satılmasının idarece tespiti,

15.3.             Kiracının veya çalışanların tesislerde uyulması gereken kurallara uymadıklarının tespit edilmesi, işletme hakkı verilen yerde, işletmecinin ve yanında çalışanların; devletin güvenliğine veya genel ahlaka aykırı görsel, yazılı yayınlar vb. malzemeyi bulundurduklarının tespiti halinde EK-A’da belirtilen cezalar uygulanır.

15.4.             Kiracının fesih talebinde bulunması, kira dönemi sona ermeden faaliyetini durdurması, kiralanan yeri amacı dışında kullanması, taahhüdünü sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya izin ve ruhsatların her ne sebeple olursa olsun iptal edilmesi hallerinde kira sözleşmesi, İdare tarafından feshedilerek ayrıca, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 62’nci maddesine göre kesin teminatı gelir kaydedilir ve cari kiralama dönemine ilişkin kira bedeli tazminat olarak tahsil edilir. Bu sözleşmede yazılı olan hususlara sözleşme yapılmasından sonra yapılan itirazlar kabul edilmez.

15.5.             İdare kira sözleşmesinin taraflarca imzalandığı tarihten itibaren 30 (otuz) gün içinde, kiralanan yeri Kiracıya teslim etmekle yükümlüdür. Bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi hâlinde Kiracı, sürenin bitiminden itibaren on beş gün içinde on gün müddetli bir noter ihtarnamesiyle bildirmek şartıyla taahhüdünden vazgeçebilir. Bu takdirde teminat geri iade edilir.

Madde 16- Süre Uzatımı Verilebilecek Haller ve Şartları

16.1. Mücbir Sebepler: Kiracıdan kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş ve taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, Kiracının bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi (20) gün içinde Kiracının İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve bu durumun yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi kaydıyla aşağıda belirtilen haller mücbir sebep olarak kabul edilir:

a. Doğal afetler,

b. Kanuni grev,

c. Genel salgın hastalık,

ç. Kısmi veya genel seferberlik ilanı,

d. Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

16.2.             İdareden Kaynaklanan Sebepler: İdarenin, sözleşmenin ifasına ilişkin olarak bu sözleşmede ve Genel Şartnamede yer alan yükümlülüklerini Kiracının kusuru olmaksızın öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi (yer teslimi, projelerin ve iş programının onaylanması,  izin, ruhsat ve olurlar gibi) ve bu sebeple işin süresi içinde bitirilmesinin mümkün olmaması halinde, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve Kiracının bu engeli kaldırmaya gücünün yetmemesi kaydıyla, durum İdarece incelenerek işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre işin süresi, gecikmeyi karşılayacak şekilde işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılabilir.

Madde 17- Kiracının Sözleşme Konusu Kiralama İle İlgili Çalıştıracağı Personele İlişkin Sorumlulukları

Kiracının sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümlerinde belirlenmiş olup, Kiracı bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.

17.1. Firma personeline, “Göreve Yönelik Periyodik Koruyucu Sağlık Muayeneleri Talimatında” belirtilen esaslara uygun olarak devlet veya sivil sağlık kuruluşlarının ilgili servislerinde,  periyodik sağlık kontrollerinin yaptırılması sağlanır.

17.2. Çalışanların adli sicil ve arşiv kaydına ilişin belgeler personelin işe başlamasından önce Kiracı tarafından komutanlığa teslim edilir. Taksirli suçlar dışında herhangibir suçta sabıka kaydı bulunan personel ve adli sicil ve arşiv kaydına ilişkin belgeleri bulunmayan hiçbir personel çalıştırılamaz. Firma personelinin özlük hakları, vergi, sosyal güvence gibi yasal yükümlülükleri Kiracı tarafından yerine getirilir ve söz konusu yükümlülüğün yerine getirildiğine dair belgeler Kiracı tarafından her ay sonuna kadar komutanlığa ibraz edilir. Çalışanlar yasal çalışma süreleri dışında çalıştırılamazlar.

Madde 18- Sözleşmede Değişiklik Yapılması

            18.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Kiracının karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,

18.1.1.   İşin yapılma veya teslim yeri,

18.1.2.   İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

Madde 19- Kiracının Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkûmiyeti

            19.1. Kiracının ölümü hâlinde; varislerin noterden alınmış ortak kararıyla, bunlardan birisinin ihaleye katılma şartlarını taşıması, bir başka kantin işletmemesi, sözleşme yükümlülüklerini devam ettirmeyi kabul etmesi kaydıyla İdare sözleşmeyi devam ettirebilir.

            19.2. Zorunlu askerlik görevi veya iş göremeyecek derecede ağır hastalık sebebiyle Kiracının geçici olarak işinin başında bulunamaması hâlinde, şahsi sorumluluğu devam etmek kaydıyla, askerlik görevinin veya iş göremezlik ağır hastalık bitimine kadar noter vekâleti ile vekil tayin eder. Vekil tayin edilen, yerine vekâlet edilenin görev ve sorumluluklarını yerine getirmekle sorumludur.

            19.3. Diğer hallerde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 20- Kiracının Sözleşmeyi Feshetmesi

         Kiracının, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 21- İdarenin Sözleşmeyi Feshetmesi

            21.1. Kiracının taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az 10 (on) gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

            21.2.  Sözleşmenin uygulanması sırasında Kiracının 4735 sayılı Kanunun 25’inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 22- Sözleşmeden Önceki Yasak Fiil veya Davranışlar Nedeniyle Fesih

            22.1. Kiracının, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

            22.2. Ancak, taahhüdün en az % 80’inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

        22.2.1.     İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

         22.2.2.    Taahhüdün başka bir Kiracıya yaptırılmasının mümkün olmaması,

         22.2.2.    Kiracının yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Kiracıdan taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Kiracı taahhüdünü tamamlamak zorundadır.

Madde 23- Mücbir Sebeplerden Dolayı Sözleşmenin Feshi

Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Kiracı sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Kiracının mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 24- Kiracının Ceza Sorumluluğu

İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25’inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Kiracı ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27’nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 25- Kiracının Tazmin Sorumluluğu

            25.1.Kiracı, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre kiracıya ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27’nci maddesi hükümleri de uygulanır.

            25.2.Kantin Başkanlığı ve kantin kontrol teşkilatınca, firma tarafından sözleşme kapsamında faaliyetlerin yürütülmesi esnasında eksik, hatalı, kusurlu ve uygun olmayan hususlara yönelik cezai müeyyideleri içeren çizelge EK-A’da belirtilmiştir.

Madde 26- Fikri ve Sınaî Mülkiyete Konu Olan Hususlar

Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 27- Montaj, İşletmeye Alma, Eğitim, Bakım, Yedek Parça Gibi Destek Hizmetlerine Ait Şartlar

Teknik şartnamede belirtilmiştir.

Madde 28- Garanti İle İlgili Şartlar

Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 29- Hüküm Bulunmayan Haller

Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile Türk Silahlı Kuvvetleri Orduevleri, Askerî Gazinolar, Kışla Gazinoları ve Vardiya Yatakhaneleri İle Eğitim Merkezleri Yönetmeliği / Askerî Kantin Yönetmeliği hükümlerine, bu mevzuatlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

Madde 30- Diğer Hususlar

            30.1.    Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca, devletin milli Güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya guruplara üyeliği mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu tespit edilmesi halinde sözleşme fesh edilerek teminat bedeli irat kaydedilecektir.

            30.2. 3’üncü Ordu Komutanlığı Askeri Kantinlerin işletilmesinde 6/12/1984 tarihli ve 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun gereğince ödeme kaydedici cihaz (yazar kasa) kullanılır. Ödeme kaydedici cihazın kullanılamayacağı durumlarda, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununda belirtilen fatura veya perakende satış fişi kesilir.

            30.3. Kantin şubesinde; alımı yapılan malların servise hazır hale getirilmesi, hazırlanması ve çalışanların aydınlatma ve ısınma için kullanılan elektrik, su, yakıt, yakacak giderleri yüklenici tarafından karşılanacaktır. Harcanan elektrik ve su miktarı idare tarafından süzme sayaç marifeti ile tespit edilecektir. Yüklenici tarafından tespit edilen tutarlar 3’üncü Ordu Saymanlık Müdürlüğüne yatırılarak alındı belgesi Askeri Kantin Başkanlığına teslim edilecektir. Oluşan gecikmelerde yükleniciye fatura tutarı üzerinden yasal faiz oranları kadar ceza uygulanacaktır.

            30.4. Kiralanan yerlerin elektrik, su ve ısınma gibi tesisatın ilk işlem giderleri ve abonman, kullanım ve tamir giderleri kiracı tarafından karşılanır.

            30.5. Kiraya verilen 3’üncü Ordu Komutanlığı Kantin Başkanlığına bağlı Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan kantin şubesinin bulunduğu yer, İdarece mahallinde tanzim edilecek tutanakla Kiracıya teslim edilir. Tutanakla teslim edilen yerdeki kapı, pencere, dolap, lavabo, raf vb levazımın tam ve sağlam olup olmadığı, işletme hakkı verilen taşınmaz içerisindeki malzemenin çeşit ve değerleri itibarıyla ayrı ayrı belirtilerek teslim tutanağı düzenlenir. Teslim edilen malzeme varsa, sözleşme sonunda faal olarak teslim alınır. Bu tutanak İdare yetkilileri ile işletme hakkı verilen Kiracı tarafından imzalanır. Kiralamaya konu tesis veya işletmelerde müştemilat ve mefruşatlara yönelik değişiklikler komutanlığın izni olmadıkça yapılamaz.

            30.6. 3’üncü Ordu Komutanlığı Askeri Kantin Başkanlığı Asker Kantin kiralanması sona erdiğinde, kiracı söz konusu kiraladığı yeri kullanımına bırakılan malzemelerle birlikte faal olarak Askeri Kantin Başkanlığına bir tutanakla teslim eder. Kantin Başkanlığını teslim ettiği malzemelerde hasar ve noksan olması durumunda eksik ve noksan olan malzeme yüklenici firma tarafından tamamlanır.

            30.7. Kiracı; temizlik ve sağlık koşullarına uygun Askeri Kantin Başkanlığında faaliyette bulunmak zorundadır. İşletmeci gıda maddelerinin hijyen güvenliğinin sağlanması için kırtasiye, temizlik ve benzeri maddeleri diğer maddelerden ayrı yerlerde satışa sunar. Ayrıca sabotaj ve yangın gibi tehlikelere karşı her türlü tedbirleri alır. Kiracıdan kaynaklanan tedbirsizlik, ihmal ve kusur gibi nedenlere bağlı meydana gelecek zarar ziyanı tazmin etmekle yükümlüdür.

            30.8. Kantin ve diğer tesislerde gıda ve hijyen güvenliğinin sağlanması için Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) yayımladığı 13275, 13284 ve benzeri diğer standart kriterlerine uyulur.

            30.9 Kantin bölümlerinde Türk Gıda Kodeks’i esaslarına uygun ürünlerin dışında ürün satışı yapılmayacaktır.

            30.10. Kiracı, fiyat tarifesini rahatlıkla görülebilecek yere/yerlere asar.

            30.11. Sözleşme süresi içerisinde komutanlığın fiziki değişikliğe uğraması veya bir başka adreste faaliyetine devam ettirilmesi durumunda, yeni adreste işletmeci yoksa faaliyetine burada da devam edecektir. Güçlendirme, yangın, onarım ve benzeri nedenlerle geçici olarak tesis/kantin faaliyetlerine ara verilmesi durumunda Kiracının çalışma süresi ve kirası dondurulur. Tesis/Kantinin faaliyete geçmesini müteakip dondurulan süre sözleşme süresine eklenir.

            30.12. Firma, TSE’den aldığı standart belgelerini ibraz eder. (ISO 9001-2008, ISO 22000 Gıda Güvenliği Belgesi gibi)

            30.13. Kiralanan yerlerdeki ürün satış fiyatını belirleme usulü:

                        30.13.1  Kiralanan kantin işletmelerinde hizmet ve satış fiyatları piyasadaki parekende satış fiyatlarınının üzerinde olamaz.  

                         30.13.2. Kantin başkanlığı tarafından 5 (Beş) tane perakende satış yapan market zinciri belirlenecek, belirlenen perakende satış yapan market zincirinden en az 3 (Üç) tanesinde aynı ürün için fiyat araştırması yapılacak, fiyat araştırması sonucunda tespit edilen ortalama ürün fiyatını geçmeyecek şekilde satış fiyatı tespit edilecektir. Yüklenici firma belirlenen satış fiyatının altında satış yapmakta serbesttir.

                        30.13.3     Kantin Başkanlığınca ürün satış fiyatlarının kontrolü aynı esaslarla yapılacaktır.

                        30.13.4     Kantin şubelerinde satılacak ürünlerin fiyat tespitini belirlemede kullanılacak perakende satış yapan 5 (Beş) market isimleri; Migros, Erkarpaş, Şok, Akar, Erimpaş marketleridir.

                        30.13.5     Tekel ürünleri bu kapsamın dışındadır, tekel ürünleri piyasa fiyatıyla aynı olacaktır.

                        30.13.6     Kiraya verilen yerde sigara ve içki satışları, 4207 sayılı kanunun ve 2009/13 sayılı Başbakanlık genelgesine uygun olarak yürütülecektir.

            30.14.  Taklit, tağşiş veya insan sağlığının risk altına alacak bir hile tespit edilmesi durumunda cezai işlem uygulanacaktır.

            30.15.  Yüklenicinin satışını yaptığı (imal edilen veya hazır satılan) açık veya kapalı gıdaların Askeri Kantin Başkanlığınca yılda en az bir defa ve ihtiyaç duyulduğu zamanlarda laboratuarlarda gıda mevzuatına uygunluk açısından analizlerinin (itiraz dahil) yaptırılacağı, bu çerçevede;

                        30.15.1.    Kantin ve diğer tesislerde satılan malların muayenesi Askeri Kantin Başkanlığının belirlediği heyet tarafından yapılacaktır. Muayeneler esnasında MSY:331-1(C) Türk Silahlı Kuvvetleri Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinden yararlanılacaktır.

                        30.15.2.    Numune alma, analiz metotları ve analiz sonucuna itiraz ile ilgili işlemlerin Gıda ve Yemin Resmi Kontrollerine Dair Yönetmelikte belirtilen esaslar dahilinde yürütüleceği,

                        30.15.3.    Laboratuarlarda yaptırılacak analiz ve test masrafları yüklenici tarafından karşılanacaktır. Muayene esnasında ambalajların tasarım ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır. Muayene esnasında gerekli her türlü alet, araç, gereç, ölçme cihazı ve yardımcı personel yüklenici tarafından karşılanacaktır.

                        30.15.4.    Türk Gıda Kodeksi mikrobiyolojik kriterler tebliğine atıf yapılan mikrobiyolojik analizler Türk Gıda Kodeksi Mikrobiyolojik Kriterler Yönetmeliği gıda satış ve toplu tüketim yerleri için belirtilen sayıda numune alınması ve sonucun değerlendirilmesi,

                        30.15.5.    Gıdaların laboratuar analizlerinde tespit edilmesi güç olan hususlar için kullanılan hammaddelerin laboratuar analizlerin yaptırılabileceği,

                        30.15.6.    Analiz sonuçlarının uygun çıkmaması durumunda sonuçlar uygun sonuçlanıncaya kadar gıda alımının durdurulacaktır.

                        30.15.7.    Muayene sırasında alınacak numune payları yükleniciye aittir.

            30.16.  Kiralanan yerin; sözleşme hükümlerine uygun işletilmesi Kantin başkanlığınca devamlı olarak kontrol edilecektir.

            30.17. Sözleşme yapılmadan önce, fiyat teklifi alınacak firmaların belirlenmesinde Gıda İşletmelerinin Kayıt ve Onay İşlemlerine Dair Yönetmelik kapsamında gıda işletmelerine yönelik verilen ‘’Çalışma İzin Belgesi’’,’’Çalışma İzni ve Gıda Sicili Belgesi’’ veya ‘’İşletme Kayıt Belgesi’’ ve ‘’İşletme Onay Belgesi’’ aranacak olup söz konusu belgeleri ibraz etmeyen firmalardan fiyat teklifi alınmayacaktır.

Madde 31- Anlaşmazlıkların Çözümü

Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ERZİNCAN YEREL mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.” Sözleşme süresinin bitiminde, Kiracı kiralanan yeri rızasıyla tahliye etmediği takdirde,  2886 sayılı Kanun hükümleri gereğince yasal yollara başvurulmak üzere, İdarece mülkiyet durumuna göre silsileler yolu İle Muhakemat Müdürlüğüne bildirilir

Madde 32- Yürürlük

Bu sözleşme taraflarca imzalandığı, tarihte yürürlüğe girer. Bu sözleşme 32  (otuz iki) maddeden ibaret olup, İdare ve Kiracı tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ……/……/2018 tarihinde imzalanmıştır.

ÖZEL ŞARTLAR

MADDE 1- Kiralanacak tesisler Demirkent Askeri lojmanları bölgesinde bulunan kantin şubesinden oluşmaktadır;

MADDE 2- Çalışma esasları;

            2.1. Kantin ve diğer tesisler haftanın yedi günü açık bulundurulacaktır,

            2.2. Kantin şubeleri saat 07:00 açılacak saat 21:30’da kapanacaktır. Kantin Başkanlığının onayı ile açılış ve kapanış saatlerinde değişiklik yapabilecektir. Belirtilen çalışma saatleri çizelgesi yüklenici firma tarafından Kantin Başkanlığına onaylatılarak ilgili şubelere asılacaktır. Onaylanan çalışma saatleri çizelgesinde, kantin başkanlığının bilgisi olmadan kesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.

            2.3. Bayram tatillerinde açılış ve kapanış zamanları ile kapalı olunacak süreler yüklenici firmanın teklifi ve kantin başkanlığının onayı ile belirlenecektir.

MADDE 3- Ürünlerin sunumu esnasında kullanılan ambalaj ve sarf malzemeleri yüklenici tarafından karşılanacak olup bu malzemeler için fatura düzenlenmeyecektir.

MADDE 4- Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/ işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dâhilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, idarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tanzim ettirilir.

MADDE 5- İşle ilgili olarak, uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uyulacaktır.

MADDE 6- Gıda ve hijyen ile ilgili, piyasa şartlarında uyulması gereken tüm kanun ve yönetmeliklere uyulacaktır.

MADDE 7- İş yerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliği sağlanacaktır.

MADDE 8- İş yerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri alınacaktır.

MADDE 9- Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili her türlü tedbiri almak zorundadır.

MADDE 10- Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle idarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.

MADDE 11- Yüklenici, işin gereğinin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlar uygun iş ve işçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.

MADDE 12- Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat yükleniciye aittir. Ayrıca, Personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de yüklenici tarafından karşılanır.

MADDE 13- Yüklenicinin teknik ve idari personeli her ne şekilde olursa olsun iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, idare tarafından yapılacak bildirim üzerine, yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.

MADDE 14- Yüklenici firmanın çalıştırmış olduğu tüm personele ilişkin tüm özlük haklarından ve bu özlük haklarına ait dokümanları idareye teslim etmekten sorumludur.

MADDE 15- Yüklenici, idare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak idarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.

MADDE 16- Getirilen malzemelerin içinde kullanılan ürünler birinci sınıf olacaktır. Ayrıca ürünlerin yapımında kullanılan tüm malzemelerin fatura örnekleri gerektiğinde istenebilecektir.

MADDE 17- Üniteye ait satış reyonları ve depo bölümleri her sabah temizlenecek, gerekli yerler yıkanacaktır. Çalışma saatleri boyunca firma personeli tarafından sorumluluğundaki yerler temizlenecektir. Ünitenin içerisinde ve çevresinde bulunan tüm çöp kovalarına çöp poşeti takılı olacaktır. Temizlik için gerekli her türlü temizlik malzeme ve ekipmanları (çöp poşeti, temizlik kovası, fırça, temizleyici kimyasallar vb.) yüklenici tarafından temin edilecektir.

MADDE 18- Üniteler ve çevresinin temizliği yükleniciye ait olup, temizliğe azami derecede özen gösterilecektir.

MADDE 19- Mal getiren araçlar yeterli temizlik ve dezenfeksiyona izin verecek şekilde tasarlanmış olacaktır.

MADDE 20- Araçlarda gıda taşımada kullanılan kasalar, gıda dışında başka bir maddenin taşınmasında kullanılmayacaktır.

MADDE 21- Donmuş ürünlerin naklinde kullanılan vasıta ve araçlar, ürünün bozulmasını ve çözünmesini engellemek için gerekli donanım ve teçhizata sahip olacaktır.

MADDE 22- Satışa sunulacak ürünler hiçbir şekilde ambalajsız veya korumasız taşınmayacaktır.

MADDE 23- Malların satışı ve servisi sırasında gerekli olan tüm malzemeler firma tarafından karşılanacaktır.

MADDE 24- Firma çalışanlarının görev yeri içerisinde kaza sonucu yaralanma, sakat kalma gibi sorunlar yaşamaları durumunda sorumluluk ve oluşan hukuki ve maddi sorumluluk yükleniciye aittir.

MADDE 25- Yüklenici tüm çalışan personeli için portör muayenesi yaptıracaktır. Portör muayeneleri T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve gıda işi ile uğraşanlarda, sıhhi müesseselerde çalışanlarda portörlük muayenesi için yapılacak tetkikler kapsamında yaptırılacaktır. (Gaita kültürü, dışkının mikroskobik incelenmesi, akciğer grafisi, hepatit taraması, eliza taraması vb.)

MADDE 26- Personelin kılık, kıyafeti temiz ve tertipli olacaktır. Firma personeli işin niteliğine göre kantin başkanlığının onaylayacağı kıyafet giyecektir. Mal taşıma, reyona yerleştirilmesi veya servis sırasında hijyen amaçlı bone, maske ve eldiven kullanılacaktır. Tesis içerisinde sigara içilmeyecektir.

MADDE 27- Firma personeli, misafirlere ve idare personeline, saygı ve nezaket kurallarına uygun olarak her zaman “ Komutanım”, “Hanımefendi”, “Beyefendi” şeklinde hitap edecektir. Müşterilere karşı her zaman ilgili, saygılı ve güler yüzlü olacaktır.

MADDE 28- Kantin ve diğer reyonlar yılda 4 defa idari, diğer zamanlarda habersiz olarak gıda kontrol subayı tarafından ürünlerden numune almak kaydıyla denetlemeye tabi olacaktır. Kantin başkanlığınca haberli, habersiz denetlemeye tabi olacaktır.

MADDE 29- Yüklenici firmanın talep etmesi durumunda, Kantin Başkanlığı kantin şube sayılarında değişiklik yapabilir.

MADDE 30-. Kantinlerde ürün çeşitliliği sağlamak maksadıyla ana ürün guruplarından (Çikolata, su, gazlı içecek, bisküvi vb.) birden fazla değişik markada ürün gurubu bulundurulacaktır.

MADDE 31- Firma tarafında yatırılan para cezası kantin başkanlığı muhasebe kısmınca “Olağan dışı gelir” olarak kaydedilecek ve bilançoda gösterilecektir.

MADDE 32- Yüklenici firma tarafından şartnamelerde ve sözleşmede belirtilen kurallara uyulmadığı takdirde  EK-A’da belirtilen cezai işlemler uygulanacaktır. Yüklenici firma personelin uyması gereken kurallar EK-B’de muayene komisyonu ve kontrol teşkilatının görev ve sorumlulukları EK-C’de belirtilmiştir.

MADDE 33- 32 (Otuz iki) genel ve 33 (Otuz üç)  özel şart olmak üzere toplam 65 (Altmış beş) maddeden oluşan iş bu sözleşme aşağıdaki imzalarla yürürlük kazanır.

 

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3'üncü Ordu Komutanlığı İhale Komisyon Başkanlığı

b.Telefon Numarası: 0 446 223 58 30

c.Fax Numarası: 0 446 223 6584

d.Elektronik Posta adresi: msengur@kkk.tsk.tr