3 NCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı 3'üncü Kolordu Komutanlığı 9 Kalem Tek Kullanımlık Malzeme Mal Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları
İdare Adı : 3 ncü Kolordu Komutanlığı
Adres : Ayazağa/İSTANBUL
Telefon : +902123651200
Faks : +902123651264
Elektronik Posta Adresi : 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
Malın Niteliği ve Türü MAL ALIMI
Malın Miktarı 9 KALEM
Mal Teslim Yeri 3’üncü Kolordu Komutanlığı Kh.Des.Gr.K.lığı Taşınır (Tüketilebilir) 126 Mal Saymanlığı
Mal Teslim Tarihi SÖZLEŞME İMZALANMASINA MÜTEAKİP 15 TAKVİM GÜNÜ İÇİNDE TESLİM EDİLECEKTİR
İhale Yeri 3'üncü Kor.İhale Komisyon Başkanlığı İhale Salonu (Org.M.Mazlum İSKORA Kışlası) AYAZAĞA / İSTANBUL
İhale Tarihi 17.11.2015 10:00
İhale İlanı Metni
3'ÜNCÜ KOLORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI - AYAZAĞA / İSTANBUL
1. 3'üncü Kolordu Komutanlığı 9 Kalem Tek Kullanımlık Malzeme Mal Alımı, doğrudan temin usulü ile 17 Kasım 2015 Salı günü saat 10:00’da yapılacaktır. Satın alınacak malzemelerin Listesi ve Miktarı, Malzemelerin Evsaf ve Teknik özellikleri ve Sözleşme Tasarısı aşağıda belirtilmiştir.
2. Malzemeler, en düşük/uygun teklifi veren istekliden alınacaktır. Alım kararına müteakip yüklenici ile idare arasında alımla ilgili sözleşme imzalanacaktır. Sözleşme metni aşağıdadır.
3.Malzemeler, sözleşme imzalama tarihinden itibaren 15 (Onbeş) takvim günü içinde 3’üncü Kor.Kh.Des.Grp.K.lığı Taşınır 126 (Tüketim) Mal Saymanlığı depolarına teslim edilecektir.
4. . Alınacak malzemelerin muayene ve kabulü, 3'üncü Kolordu Muayene ve Kabul Komisyonu tarafından kontrol edilerek yapılacaktır. Fiziki muayenesi Evsafta belirtilen özelliklere uygun olup olmadığının muayenesi yapılacaktır.
5. Hakedişler, 3'üncü Kolordu Maliye Bütçe Şube Müdürlüğünce hazırlanacak olan ödeme emri belgesine istinaden Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünce malzemelerin kabulünden itibaren iki ay içince ödenecektir.
6. Teklif Mektubu (Piyasa Araştırma Tutanağı) aşağıdaki e-posta adresine başvurarak e-posta ile ya da dileyen istekliler komisyonumuzdan elden teslim alabilirler.
7. Teklifler, (Faaliyet Belgesi, İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri ve Tüzel Kişiliklerin Ticaret Sicil Gazetesi teklif sahiplerinin yanında olacaktır.) 17 Kasım 2015 Salı günü saat 10:00’a kadar 3’üncü Kolordu İhale Komisyon Başkanlığına teslim edilecektir. Yeterli istekli olduğu takdirde, aynı gün ve saatte; teklifler komisyonumuz ve dileyen isteklilerin huzurunda açılacak, en düşük ve en uygun fiyatı veren istekliden malzemelerin alınmasına karar verilecektir.
8. Yetkilendirilen Alım Komisyonu; yeterli istekli olmaması veya rekabet ortamının olmaması veya tekliflerin yüksek çıkması durumunda komisyon kararı ile başka teklifler de alarak 4734 Sayılı Kanunun 22’nci maddesine istinaden piyasa araştırmasına devam edebilecektir.
9. İrtibat için e-posta, telefon ve belgegeçer numaraları aşağıda verilmiştir.
İRTİBAT NUMARALARI:
Tel :0 212 365 12 00'dan 2980 - 2982 (Piyade Albay Hadi GÜLER)
0 212 365 12 00'dan 2981 (Mu.Asb.Bçvş.Sinan ÖNAL)
Tel :0 212 365 12 64
E-posta : 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
İHTİYAÇ LİSTESİ
DOSYA NO: 2015 /
(TEK KULLANIMLIK MALZEME ALIMI)
SIRA NO. MALZEMENİN CİNSİ STOK NO. BİRİMİ MİKTARI
1 Eldiven Nonsteril Büyük Boy 6515270086697 ADET 2000
2 Ambalaj Malzemesi Streç Film Plastik 8135270128223 RULO 40
3 Koli Bandı 7510270172970 ADET 100
4 Bulaşık Eldiveni 8415270383899 ÇİFT 200
5 Steril Numune Poşeti 6640KK0483871 ADET 1000
6 Karton Kutu, Katlanır 8115KK0223608 ADET 150
7 Karton Kutu, Katlanır 7125270070873 ADET 150
8 Galoş, Kros 8430KK0297912 PAKET 150
9 Balonlu Naylon (Pat Pat /Pıt Pıt)
(150cm.x50 m.) - RULO 9
Recep KARAKAYA Muhammed ERYILMAZ Adnan ŞEN
İkm.Asb.Kd.Bçvş. İkm.Bnb. Bkm.Alb.
Ted.Astsb. İkm.ve Bkm.Ks.A.Vek. Loj.Ş.Md.
ONAY
Fatih İLHAN
Kurmay Albay
Milli Karargâh Kurmay Başkanı
9 KALEM TEK KULLANIMLIK MALZEME ALIMINA AİT EVSAF VE ÖZELLİKLER
"a. Alınacak olan Malzemeler ambalajında olacak.Ambalaj üzerinde malzemenin ismi,Üretici firmanın ismi ve Sözleşme numarası ve tarihi olacaktır.
b. Firmadan satın alınacak olan malzemeler sağlam,ambalajları kırık,dökük, çizik olamayacak piyasa sandartlarında bir ürün alınacaktır.
c. Alınacak olan Malzemeler ""Aşağıda ayrıntıları belirtilen evsaf özelliklerine"" göre alınacak ve muayenesi 3'üncü Kor.K.lığı Muayene Komisiyonu
tarafından yapılacaktır. "
S.NU. MALZEMENİN CİNSİ BİRİMİ MİKTARI MALZEMENİN ÖZELLİKLERİ
1 Eldiven Nonsteril Büyük Boy ADET 2000 Large, Doğal Lateks, Az Pudralı, Tek Kullanımlık, Non Steril bir pakette, 100 Adet, Ameliyatlarda Kullanılmaz.
2 Ambalaj Malzemesi Streç Film Plastik RULO 40 Oktan Bazlı Dowlex, 30 C'den +80 C'ye kadar dayanıklı, 300 metre, 20 mikron
3 Koli Bandı ADET 100 0,11 MM., Kahverengi Rulo Halinde, Tamamı Plastik, PVC, Genişlik 45 mm., uzunluk 40 m., tek taraf uzunluk 40 m.)
4 Bulaşık Eldiveni ÇİFT 200 Kırmızı, Tırtıklı tutma özelliği, lastik, uzunluk 300 mm., Kalınlık 4 mm., tamamı kauçuk)
5 Steril Numune Poşeti ADET 1000 Ürün hacmi 540 ml, en 11,5 cm, boy 23 cm. kalınlık 2.5 mm, saydam, steril.
6 Karton Kutu, Katlanır ADET 150 50x70x50 cm. kalınlık C
7 Karton Kutu, Katlanır ADET 150 60x50x40 cm kalınlık C
8 Galoş, Kros PAKET 150 Galoşmatik için, 50'lik paket 32x10x18 cm.)
9 "Balonlu Naylon
(Pat Pat /Pıt Pıt)
(150cm.x50 m.)
" RULO 9 "Ambalaj sektöründe pıt pıt ya da pat pat naylon olarak bilinen balonlu ambalaj malzemesidir.
Eni; en az 150 cm, Uzunluğu; en az 50 metre olup rulo şeklindedir.
Balonlu ambalaj naylonu iki adet polietilen veya polipropilen film tabakasının arasına balonlu bir ara kat oluşturularak imal edilen havalı ambalaj malzemesidir.
"
DOĞRUDAN TEMİN USULÜ İLE 9 KALEM TEK KULLANIMLIK MALZEME ALIMINA AİT
SÖZLEŞME TASARISI
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta 3’üncü Kolordu Komutanlığı (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta........................................................................................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: 3’üncü Kolordu Komutanlığı
b) Adresi: Ayazağa-Sarıyer/İSTANBUL
c) Telefon numarası: 0 212 3651200/2836
ç) Faks numarası: 0 212 2850323
d) Elektronik posta adresi(varsa):
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ………………………………………………………
b) T.C. Kimlik No: ………………………………………………………………….
c) Vergi Kimlik No: ……………………………………………………………………
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: …………………………………………………..
d) Telefon numarası:…………………………………………………………………….
e) Bildirime esas faks numarası:………………………………………………………...
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa) :………………………………………
2.3. Her iki Taraf madde 2.1 ve 2.2. de belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraftarlar yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, elden teslim, posta veya posta kuryesi, teleks veya faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3- Sözleşmenin Dili 3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4- Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanlarında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5- Sözleşmenin Konusu İşin/Alımın Tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda ve EK-A’da miktarı belirtilen ve teknik özellikleri EK-B evsafta düzenlenen 9 (Dokuz) Kalem Tek Kullanımlık Malzeme alıma ait doküman ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslim işidir.
5.1.1.Sözleşme kapsamında alım yapılacak malzeme cinsi ve miktarı:
SIRA NO. MALZEMENİN CİNSİ STOK NO. BİRİMİ MİKTARI
1 Eldiven Nonsteril Büyük Boy 6515270086697 ADET 2000
2 Ambalaj Malzemesi Streç Film Plastik 8135270128223 RULO 40
3 Koli Bandı 7510270172970 ADET 100
4 Bulaşık Eldiveni 8415270383899 ÇİFT 200
5 Steril Numune Poşeti 6640KK0483871 ADET 1000
6 Karton Kutu, Katlanır 8115KK0223608 ADET 150
7 Karton Kutu, Katlanır 7125270070873 ADET 150
8 Galoş, Kros 8430KK0297912 PAKET 150
9 Balonlu Naylon (Pat Pat /Pıt Pıt)
(150cm.x50 m.) - RULO 9
5.1.1.1. Bu Sözleşme ile temin edilecek TEK KULLANIMLIK MALZEME sözleşme ve ekleri ile birlikte EK-A ihtiyaç listesinde ve EK-B malzemenin evsafında yer alan düzenlemelere uygun olarak teslim edilecektir.
Madde 6- Sözleşmenin Türü ve Bedeli
6.1. Bu sözleşme, götürü bedel sözleşme olup yüklenici tarafından teklif edilen ....................................... (rakam) ve ( yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir. Fatura birim fiyat üzerinden kesilecektir.
Madde 7- Sözleşme Bedeline Dâhil Olan Giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1.Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki ilgili mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; alıma, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç), resim ve harçlar vb. masraflar sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; sözleşme giderleri ile ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, Ayazağa/Sarıyer bölgesindeki belirtilen depolarda montaj ve muayeneye hazır hale getirme ve muayene (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç), her türlü sigorta vb. giderler sözleşme bedeline dahildir.
Madde 8- Sözleşmenin Ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde alıma ait dokümanda yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale alıma ait dokümanı oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme tasarısı
2) Yazılı açıklamalar
3) Diğer Belgeler
a) İhtiyaç Listesi (EK-A)
b) Malzemenin Evsafı (EK-B)
c) Götürü Bedel Piyasa Araştırma Formu (EK-D)
ç) Alıma Ait Diğer Bilgiler
Madde 9- Sözleşmenin Süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 365 (Üç yüz altmış beş gün) takvim günüdür.
Madde 10- Malın / İşin Teslim Alma Şekil ve Şartları ile Teslim Programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. Malzemeler 3’üncü Kor.Kh.Des.Gr.K.lığı (AYAZAĞA) TAŞINIR 126 (TÜKETİM) MAL SAYMANLIĞI DEPOLARINA teslim edilecektir.
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin imzalanması takip eden günden itibaren işe başlanacaktır.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
10.3.1. İşe başlama tarihinden itibaren 15 (ONBEŞ) takvim günü içerisinde Ayazağa/Sarıyer bölgesindeki belirtilen teslim yerine defaten teslim edilecektir.
10.3.2. Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Bundan dolayı gecikme cezası alınmaz. Tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk günde yapılmaz ise sözleşmenin 34’ncü madde hükümleri uygulanır. Teslimatlar iş günü ve 08.00 ile 17.00 saatleri arasında yapılır.
10.3.3. Teslim edilen mal Kat’i kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde (ret edilme hali dışında) geri verilmeyecektir.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1.Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
Madde 11. Teminata İlişkin Hükümler
Teminat alınmayacaktır.
Madde 12. Ödeme Yeri ve Şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünden yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve alıma ait dokümana uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. Ödemeye esas para birimi Türk Lirası’dır.
12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 30 (otuz) gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.
12.2.3. Sözleşme bedeli (İlave işler nedeni ile meydana gelecek artışlar dahil) karşılığında yapılacak her türlü ödeme teslim alınacak malın kati kabulünü müteakip usulüne uygun olarak düzenlenecek belgelere (muayene muhtırası, Taşınır Mal İşlem Belgesi vb.) istinaden 3’üncü Kolordu Komutanlığı tarafından tahakkuka bağlanarak ait olduğu yılın 032990-1 “Diğ.Tük.Mal/Mlz.Al.” Ekonomik Kodundan Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünce Türk Parası olarak ödenir.
12.2.4. Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde ödeme emrinin nakit saymanlığına geç intikali veya nakit yokluğu gibi sebeplerle istihkakların ödenmesinin gecikmesi halinde yüklenici herhangi bir hak talebinde bulunmayacak ve malın teslimine devam edecektir.
12.3. Akreditif
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 13- Avans Verilmesi Şartları ve Miktarı
13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 14- Fiyat Farkı
14.1. Fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.
14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15- Alt Yüklenicilere İlişkin Bilgiler ve Sorumluluklar
Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16- Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1.Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve alıma ait dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim için her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir.
16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
16.2. Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri
Bu madde boş bırakılmıştır.
16.3. İş programı
Bu madde boş bırakılmıştır.
16.4. Güvenlik önlemleri
16.4.1.Yüklenici;
(a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
(b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
(c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak zorundadır.
16.4.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
16.5. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.5.1. Yüklenici, malın teslimi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve işçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
16.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
16.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile varsa Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
16.5.4. İhale dokümanında yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri idareye vermek zorundadır.
16.6. Malların taşınması
16.6.1.Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
16.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
16.7. Garanti ve bakım, onarım
16.7.1. Garanti: Yüklenici tarafından teslim edilecek malların kabulünden sonra asgari 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanunda öngörülen asgari garanti süresi, bakım-onarım ve satış sonrası servis hizmetlerine ilişkin hükümler saklı kalmak kaydı ile en az 12 Ay garanti süresi olacaktır. Yüklenici bu mallara ait garanti belgelerini İdare adına düzenletmek ve orijinal nüshalarını İdareye teslim etmekle mükelleftir. Alınan mallara ilişkin İdare adına garanti belgesi düzenlenmesinin mümkün olmaması durumunda yüklenici, garantiye ilişkin taahhütleri içeren bir belgeyi İdareye sunmak zorundadır. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içerisinde tespit edilecek hata, ayıp ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi veya kuruluş tarafından giderilmesini Yüklenici üstelenecektir. Bu yükümlülüğün Yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde İdare, garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderleri yüklenicinin alacağından tahsil eder.
16.7.2. Satış sonrası bakım, onarım ve yedek parça temini
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 17. Eğitim
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 18. Alım konusu mala ilişkin dokümantasyon.
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 19. Yeni model
19.1. Sözleşme konusu malın özelliği gereği yeni tasarlanan veya üretilen modeline dönüştürülme imkânının mevcut olması halinde; EK-B evsafa uygun olması, bu değişiklik sebebiyle fiyat farkı veya ek bir maliyet talep edilmemesi ve İdare ile Yüklenicinin mutabakatı halinde, alım konusu mal yeni tasarlanan veya üretilen modeli ile değiştirilebilir.
Madde 20- Ambalajlama
20.1. Sözleşme konusu mal, aksi kararlaştırılmadığı durumlarda, orijinal ambalajında teslim edilecektir.
20.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.
20.3. Ambalaj masrafları yükleniciye aittir. Yüklenici bu iş için ayrıca bir hak talebinde bulunmayacaktır. Yüklenici tarafından verilmesi gereken ambalajlar idareye bedelsiz olarak bırakılacaktır.
Madde 21. Reklam Yasağı
21.1.Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 22- Fikri ve Sınaî Mülkiyet Hakları
22.1. Yüklenici, Sözleşmeye göre üstlendiği yükümlülüklerini yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, cezai ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda idareden herhangi bir talepte bulunamaz. Buna rağmen idare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklı kalmak kaydıyla yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınaî mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise, konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, idareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır.
22.2. Yüklenici, mal üzerindeki fikri ve/veya sınaî mülkiyet konusu hak veya eser üzerindeki hakların lisanslarını İdare adına temin edecektir.
22.5. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 23. Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın teslim yeri.
b) Malın süresinden önce teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24- Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
24.1.Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a. Sözleşmeye konu alım içinde kalması,
b. İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,
24.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
Madde 25- Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
25.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
25.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
25.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
25.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
25.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
25.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
25.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
Madde 26- Sigorta
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 27- İdarenin Yükümlülükleri
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 28- Bildirimler, Olurlar, Onaylar, Belgeler ve Tespitler
28.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılacaktır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olacaktır.
28.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 29. Yüklenicinin Vekili
29.1.Yüklenici bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda yüklenici, Sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dâhilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adı, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
29.2.Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 30. Denetim, muayene ve kabul işlemleri
30.1. Doğrudan temin usulü ile alınacak mal;
30.1.1. Sözleşmenin 5’inci maddesi ve EK-A’da belirtilen malzemelerin EK-B Evsafa uygun olup olmadığının muayenesi, 3’üncü Kor. Muayene ve Kabul Komisyonu tarafından Ayazağa/Sarıyer bölgesindeki depolarda, fiziki muayenesi yapılacaktır.
30.1.2. Getirilen mal yapılan muayene neticesinde uygun bulunmaz ise, teslim süresi içerisinde muayenede uygun bulunmayan mal yerine sadece 1 (Bir) defa mal getirilebilecektir.
30.1.3. Muayene esnasında imalat hatalarından dolayı meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
30.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik’te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 31- Ödeme Belgelerinin Düzenlenmesi
31.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve EK-B’de yer alan evsafa uygunluğu,
bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, evsafta belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve evsaf çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
31.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da evsafa uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
31.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır
31.4. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 32. Sözleşmenin devir şartları
32.1.Sözleşme devredilemez.
Madde 33- Sözleşme ve Eklerine Uymayan İşler
33.1. Yüklenici teslim ve ambalajlama şekli ve durumu, sözleşme ve evsafa uymayan, eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
33.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 34. Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
34.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.
34.2. Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmediği/işi süresinde bitirmediği takdirde gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin yüzde 1 (bir)’i oranında gecikme cezası uygulanır. Ancak bu süre hiçbir şekilde 10 (On) takvim gününü geçemez, geçtiği takdirde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilecektir.
34.3. Gecikme cezası ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı, ödemelerden karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
34.4. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 (bir) defaya mahsus yükleniciye teslim imkânı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemelere çerçevesinde ihtar yapılır.
Madde 35- Sözleşmenin Feshi ve Tasfiyesi
35.1. İdarenin Sözleşmeyi Feshetmesi
35.1.1.Aşağıda belirtilen hallerde idare sözleşmeyi fesheder:
(a) Yüklenicinin taahhüdünü alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
(b) Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.2. Yüklenicinin Sözleşmeyi Feshetmesi
35.2.1.Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.3. Sözleşmeden Önceki Yasak Fiil veya Davranışlar Nedeniyle Fesih
35.3.1.Yüklenicinin, alım sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
(a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden alınması için yeterli sürenin bulunmaması,
(b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
(c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması, hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.
35.4. Mücbir Sebeplerden Dolayı Sözleşmenin Feshi
35.4.1.Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 36. Fesih Tarihinin Belirlenmesi
36.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin idareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde idare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
36.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 ncı maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra işi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 37. Fesih Halinde Yapılacak İşlemler
37.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
37.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
37.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
37.4. İdare, hata ve eksikler bulunan işte, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirlenince kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
37.5 Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
37.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 38. Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
38.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya alıma ait dokümana uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri 3 (üç) iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 39- Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluğu ve Mahkûmiyeti
39.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkûmiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
39.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkûmiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 40. Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
40.1. İdare, teslim edilen malda/işte hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/işte gizli ayıpların olması halinde, malın evsafa uygun başka bir mal ile değiştirilmesi veya işin uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
40.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici malı veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 41. Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu
41.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 42- Anlaşmazlıkların Çözümü
42.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde İstanbul mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 43- Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 44- Diğer hususlar
44.1. Sözleşmenin uygulanmasındaki yetkiler:
44.1.1. 3’üncü Kor. K.lığı yetkileri:
44.1.1.1. Sözleşme hükümlerine göre işin takibi,
44.1.1.2. Sözleşmenin 34’ üncü maddesine göre; sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkması durumunda fesih talebi yazısının işlemlerin safahatını içerecek şekilde belgeler eklenmiş olarak, sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkmasından itibaren 5 (beş) gün içerisinde 3’üncü Kor. K.lığına ulaşacak şekilde gönderilmesi,
44.1.3. Ayazağa/Sarıyer bölgesindeki belirtilen depoya teslim edilecek mallar için; 44.1.1. maddelerinde belirtilen yetkiler Karargâh Destek Grup Komutanlığına aittir.
44.1.4. Alımı yapılacak olan 9 (Dokuz) Kalem Tek Kullanımlık Malzeme, "EK-B’deki EVSAF’ta belirtilen özelliklerde olacaktır.
44.1.5. Malzemelerin depoya taşınması yüklenici firma vasıtasıyla sağlanacaktır.
Madde 45 – Yürürlük
45.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 46 - Sözleşmenin imzalanması
46.1. Bu sözleşme 46 (KIRKALTI) [rakam ve yazılı ile] maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …../…../….... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı suretini” düzenleyip yükleniciye verecektir.
HAZIRLAYAN:
Ted.Astsb.İkm.Astsb.Kd.Bçvş.R.KARAKAYA :
İkm.ve Bkm.Ks.A.Vek.Bnb.M.ERYILMAZ :
ONAYLAYAN :
Loj.Ş.Md.Bkm.Alb.A.ŞEN :
İDARE YÜKLENİCİ
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3 ncü Kolordu Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902123651200
c.Fax Numarası: +902123651264
d.Elektronik Posta adresi: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int