3 NCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı Temizlik Hizmet Alımı (Konut Temizliği) İşi
İhale Usulü 22-d
İdare Adı : 3 ncü Kolordu Komutanlığı
Adres : Ayazağa/İSTANBUL
Telefon : +902123651200
Faks : +902123651264
Elektronik Posta Adresi : 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
Malın Niteliği ve Türü Hizmet Alımı
Malın Miktarı 1 Adet Hizmet Alımı
Mal Teslim Yeri İstanbul Merkez K.lığı Komutan Konutu (Beşiktaş/İSTANBUL)’nda yerine getirilecektir.
Mal Teslim Tarihi Ayda bir defa ayın birinci haftası pazartesi günü 10:00 -18:00 saatleri arasında ifa edilecektir
İhale Yeri 3'üncü Kolordu komutanlığı İhale Komisyonu Ayazağa/Sarıyer/İstanbul
İhale Tarihi 12.04.2017 10:00
İhale İlanı Metni
3’ÜNCÜ KOLORDU YETKİLENDİRİLEN ALIM KOMİSYONUNDAN AYAZAĞA / İSTANBUL
1. Temizlik Hizmet Alımı (Konut Temizliği) işinin doğrudan temin usulü ile piyasa fiyatları değerlendirmesi 12 Nisan 2016 Çarşamba günü saat 10:00’da yapılacaktır.
2. Teklifler toplam bedel üzerinden götürü bedel usulü değerlendirilecektir. Ayda bir defa ayın birinci haftası pazartesi günü 10:00 -18:00 saatleri arasında ifa edilecektir. Teminat alınmayacaktır. Her türlü vergiler yükleniciye aittir.
3. Söz konusu hizmet alımı, en düşük/uygun teklifi veren istekliden alınacaktır. Alım kararına müteakip yüklenici ile idare arasında alımla ilgili sözleşme imzalanacaktır. Sözleşme metni 3’üncü Kolordu İhale Komisyonunda görülebilir.
4. Sözleşme konusu iş; 1 işçi x 9 defa x Birim fiyat hesabı üzerinden Temizlik Hizmeti Alımı işidir.
5. Hakedişler, birer aylık dönemler halinde ödeme yapılacaktır.
6. Yapılacak işin Sözleşme Tasarısı aşağıdadır. Piyasa fiyatı araştırma (Teklif) formu aşağıda belirtilen irtibat telefonlarına ya da e-posta adresine başvurarak e-posta ile veya dileyen istekliler Komisyonumuzdan elden teslim alabilirler.
7. Teklifler, (Faaliyet Belgesi, İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri ve Tüzel Kişiliklerin Ticaret Sicil Gazetesi teklif sahiplerinin yanında olacaktır.) 12 Nisan 2017 Çarşamba günü saat 10:00’a kadar 3’üncü Kolordu İhale Komisyonuna teslim edilecektir. Yeterli istekli olduğu takdirde, aynı gün ve saatte; teklifler komisyonumuz ve dileyen isteklilerin huzurunda açılacak, en düşük ve en uygun fiyatı veren istekliye kazan dairelerine ait bacaların temizlenmesi hizmetinin yaptırılmasına karar verilecektir.
8. Yetkilendirilen Alım Komisyonu; yeterli istekli olmaması veya rekabet ortamının olmaması veya tekliflerin yüksek çıkması durumunda komisyon kararı ile başka teklifler de alarak 4734 Sayılı Kanunun 22’nci maddesine istinaden piyasa araştırmasına devam edebilecektir.
9. İrtibat için e-posta ve telefon numaraları aşağıda verilmiştir.
İRTİBAT NUMARALARI:
Tel:0 212 365 12 00’dan 2980 – 2982 (İkmal Albay Kemal ÇAKIROĞLU)
0 212 365 12 00’dan 2981 (Mu.Asb.Bçvş. Sinan ÖNAL)
Tel: 0 212 365 12 64
E-posta: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
TEMİZLİK HİZMET ALIMI İHTİYAÇ ÇİZELGESİ
Sıra No.
Hizmet Kaleminin Adı ve Kısa Açıklaması
Birimi
Miktarı
İşçi Sayısı
Ay/gün/ saat
1.
Temizlik Hizmeti Alımı
Gün
1
259 gün / 9 defa / Saat: 09:00 / 17:00
İskender TEMEL Mevlüt TEKDEMİR
İkm.Asb.Bçvş. Tank Albay
Ted.Asb. Loj.Ş.Md.
DOĞRUDAN TEMİN İLE HİZMET ALIMLARINA AİT SÖZLEŞME
[Temizlik Hizmeti Alımı ]
Madde 1- Sözleşmenin Tarafları
Bu sözleşme, bir tarafta 3.Kolordu Komutanlığı (İstanbul Merkez K.lığı) (bundan sonra “İdare” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta………………………………(bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin;
a) Adı: 3’üncü Kolordu K.lığı ( İstanbul Merkez K.lığı )
b) Adresi:Ayazağa Mah.Ayazağa Sok.01 34398 Ayazağa / Sarıyer / İSTANBUL
c) Telefon numarası: 2122589960/2123651264
ç) Faks numarası: 0212 258 60 65
d) Elektronik Posta Adresi (varsa):-
2.2. Yüklenicinin;
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı
b) T.C. Kimlik No:
c) Vergi Kimlik No:
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi:
d) Telefon numarası:
e) Bildirime esas faks numarası:
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa) :
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3- Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4- Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır) ve alım dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir. Başka bir tanım bulunmamaktadır.
Madde 5- İş tanımı
5.1. Sözleşme konusu iş; 1 işçi x 9 defa x Birim fiyat hesabı üzerinden Temizlik Hizmeti Alımı işi’dir. İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan, alım dokümanını oluşturan belgelerde ve 5.1. maddede düzenlenmiştir.
5.2. Alım konusu Temizlik Hizmet Alım işinin açıklaması;
a) Temizlik Hizmet işi İstanbul Merkez K.lığı Komutan Konutu (Beşiktaş/İSTANBUL)’nda yerine getirilecektir.
b) Çalıştırılacak işçi sayısı 1 (bir) kişidir.
c) Çalıştırılacak işçi bayan olup, 40 yaşından büyük olmayacaktır.
ç) Çalışacak işçinin yemek, yol ve giyecek giderleri ilgili firmaya ait olacaktır.
d) Temizlik Hizmet Alımı; ayda bir defa ayın birinci haftası pazartesi günü 10:00 -18:00 saatleri arasında ifa edilecektir. Ancak, görülen lüzum üzerine çalışma saatleri ve günleri idare tarafından değiştirilebilecektir.
e) Hizmetin yerine getirilmesinde kullanılacak, temizlik maddeleri, kıyafetler (tulum, önlük, çizme ve koruyucu melbusat) malzemeleri yüklenici tarafından temin edilerek işçiye verilecektir.
f) Hizmet alımı çerçevesinde çalıştırılacak personel çalışma saatleri içerinde kayıt ve kamera özelliği taşıyan telefon mp3 player ve her türlü bilgisayar özelliği taşıyan elektronik cihaz, fotoğraf makinesi konutta kullanmayacaktır. Aksi takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/b maddesi hükümleri uygulanacaktır.
g) Hizmet alımı çerçevesinde çalıştırılacak personelin iş performansının beğenilmemesi [60 (altmış) gün süresince] durumunda 3 (üç) işgünü içerisinde yeni bir personel yerine görevlendirilecek, aksi takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/b maddesi hükümleri uygulanacaktır.
ğ) Yüklenici tarafından yükümlülüklerin yerine getirilmemesinden veya eksik yerine getirilmesinden dolayı idari, adli ve fiili olarak idarenin uğrayacağı tüm zararlar yüklenici tarafından karşılanacaktır. Sözleşme hükümlerine göre yüklenici hizmetini yapmadığı takdirde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20 nci maddesi hükümleri uygulanacaktır. İhale dokümanında yer alan, Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 54 ncü madde ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20 nci maddesi hükümleri uygulanmasını gerektiren durumlar bir defa uygulanacak, tekerrür etmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme fesih edilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilecektir.
h) Hizmet alımı çerçevesinde yüklenicinin kullanımına teslim edilen her türlü malzemenin miktarında meydana gelen zarar ve eksilmelerde, yüklenici bu zarar ve eksikleri birlik/kurum standartlarına uygun olarak derhal tamamlayacaktır. Aksi takdirde her kalem zarar ve eksik malzemenin bedeli yüklenicinin ilk alacağından kesilecektir. Yüklenicinin hak edişi veya teminatı idarenin bu kapsamdaki alacağını karşılamadığı durumda veya sözleşme süresi sona ermiş ise, Muhakemat Müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır.
ı) Taahhüt süresinin sona ermesi halinde yüklenici, teslim aldığı her türlü tesis ve malzemeyi kendisine teslim edilirken hazırlanan tutanağa uygun olarak tam, sağlam ve faal durumda Kontrol Teşkilatına 3 (üç) işgünü içerisinde teslim edecektir. Yüklenici bu mecburiyete uymadığı takdirde geciktiği her gün ve tamamlanmayan her husus için sözleşme bedelinin % 1 (bir)’i oranında ceza son hak edişinden tahakkuk ettirilecektir. (Son hak ediş bu işlemler tamamlanıncaya kadar ödenmeyecektir.) Bu gecikme 5 (beş) iş gününü geçtiği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/b maddesi hükümleri uygulanacaktır.
i) Söz konusu cezalar yüklenicinin ilk alacağından, yoksa müteakip alacağından, o da yoksa Saymanlık veznesine nakit olarak yatırılmak suretiyle alınacaktır. Cezalar KDV hariç hesaplanacaktır. Cezanın, sözleşme süresi içerisinde ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye geri verilir. Yüklenici bu konuda herhangi bir hak iddia edemez. Yüklenicinin hak edişi veya teminatı idarenin bu kapsamdaki alacağını karşılamadığı durumda veya sözleşme süresi sona ermiş ise, Muhakemat Müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır.
j) Yüklenici, personel için istenen belgeleri; savcılık adli sicil kaydı, nüfus dairesinden onaylı nüfus cüzdan sureti, devlet hastanesinden kurul onaylı sağlık raporu, evli ise eş durum belgesi ve 2 adet vesikalık fotoğrafı işe başlama tarihine kadar Kontrol Teşkilatı Başkanlığına teslim edecektir.
k) Yüklenici, 4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve diğer çalışma yasaları ile bunlara bağlı olarak çıkarılan alt mevzuatta işverene yüklenen tüm yasal sorumlulukları yerine getirecektir. Yüklenici tarafından yükümlülüklerin yerine getirilmemesinden veya eksik yerine getirilmesinden dolayı idari, adli ve fiili olarak idarenin uğrayacağı tüm zararlar yüklenici tarafından karşılanacaktır.
l) Yüklenici, hizmet alımının yürütülmesi esnasında, 4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve diğer çalışma yasaları ile bunlara bağlı olarak çıkarılan alt mevzuatta belirtilen önlemleri alacaktır. Bununla ilgili alınan önlemleri işe başlama tarihine kadar çalışacak işçinin tebellüğ belgelerini içerecek şekilde Kontrol Teşkilatı Başkanlığına rapor halinde sunacaktır.
m) Yüklenici, her ayın bitiminde bir önceki aya ait işi bitirdiğine dair dilekçe tanzim ederek Kontrol Teşkilatı Başkanlığına sunacaktır. Bu dilekçenin ekinde;
(1) Ay içerisinde çalışan işçiye ait yüklenici veya vekilinin imzası bulunan, işçinin adı, soyadı, doğum yeri, tarihi, yol ve yemek ücretlerinin belirtildiği maaş bordrosu,
(2) İşçi ücretlerinin işçi adına açılacak banka hesaplarına yatırıldığına dair belgeler,
(3) Yüklenici çalışanın ücret ödeme durum ilanı. (4857 sayılı İş Kanununun 36’ncı Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 38’inci maddesine göre yapılacak ilan)
(4) Vergi borcu olmadığına dair belge,
(5) Bir önceki aya ait Aylık Sigorta Prim Bildirgesi,
(6) Çalışan işçinin sigortalarının SGK kurumuna tam yatırıldığına dair belgeler veya tahakkuk fişleri sunulacaktır. Bu belgelerin kabulüne müteakip fatura kesilerek Kontrol Teşkilatına teslim edilecektir. Bu ödeme ile ilgili işlemler her ayın bitiminden sonra yüklenici tarafından 7 (yedi) iş günü içerisinde tamamlanacaktır.
n) Yüklenici, hizmet alımı kapsamında alt maddelerde belirtilen hususları yerine getirecektir.
(1) Konutun genel temizlik işlerinin yürütülmesi,
(2) Kapı, pencere, camlar ve duvarların temizliği
(3) Banyo, tuvalet temizliği,
(4) Mutfak temizliği ve genel düzeni,
(5) Koridor, zemin, merdiven ve yüksek alanların temizliği,
(6) Demirbaş eşyaların [koltuk, halı, perde (yıkanması, asılması), beyaz eşya vb.] temizliği, halı, koltuk, sandalyelerin silinmesi, perde, halı, koltuk ve sandalyelerin 6 (Altı) ayda bir yıkanması.
(7) Konutun genel tertip/düzenin istenilen şekilde yapılması,
(8) Konut içinde verilecek temizlikle ilgili diğer görevlerin ifası.
5.2.2. Hizmet Alımı konusu hizmeti üstlenen yüklenici ile diğer konuların açıklaması;
a) Kontrol Teşkilatı ihale dokümanında yazılı çalıştırılacak personel özellikleri ve istenen belgeleri inceleyerek, istenilen özellikleri taşımayan personeli işe başlatmayacaktır. Yüklenici işe başlatılmayan personel yerine; istenilen özellikleri taşıyan yeni personeli istenilen belgelerle birlikte işe başlama tarihine kadar değiştirecektir.
b) Hizmeti alan birlik/kurum K./A.liği söz konusu hizmet ile ilgili çalışan yüklenici firma personelinin güvenlik soruşturmalarını yaptıracaktır. Soruşturma sonucu menfi veya hizmeti alan birlik/kurum K./A.liğince çalışması sakıncalı görülen personelin iş ile ilişkisi Kontrol Teşkilatı Başkanlığının bildirimi sonucu, yüklenici tarafından kesilecek ve Kontrol Teşkilatı Başkanlığına bilgi verilecektir. Yüklenici ilişiği kesilen personelin yerine 3 (üç) gün içinde aynı niteliklerde yeni personeli evraklarıyla beraber Kontrol Teşkilatı Başkanlığına bildirecek ve işe başlatacaktır. İşten çıkarılmayla ilgili her türlü sorumluluk yükleniciye ait olacaktır.
c) Yüklenici personeli, görevi ile ilgili yerler dışındaki mahallere, Kontrol Teşkilatı Başkanlığının izni olmadan giremeyecek ve bu mahalde bulunmayacaktır.
ç) Yüklenici, ihale dokümanında belirtilen giyecekleri süresi içerisinde işçiye vermediği takdirde sözleşme bedelinin % 1 (yüzde bir)’i oranında ceza kesilecektir. Bu gecikme 5 (beş) iş gününü geçtiği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/a maddesi hükümleri uygulanacaktır.
d) Yüklenici personelinin dinlenme, giyinme-soyunma gibi faaliyetleri tahsis edilen veya uygun görülecek bir yerde yapacaktır.
e) Çalıştırılan personelin işi bırakması veya işe gelmemesi gibi hallerde hizmetin yürütülmesinin fiilen imkânsız hale geldiğinin tespit edilmesi durumunda 4735 sayılı Kanunun 20/b maddesi hükümleri uygulanacaktır.
f) Yüklenici çalıştırdığı işçiden dolayı yasaların kendine yüklemiş olduğu sorumlulukları eksiksiz olarak yerine getirecektir. 4857 sayılı İş Kanunu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği tüzüğünde öngörülen iş ve çalışma şartları ile ilgili tedbirleri alacaktır. Ayrıca 4857 sayılı İş Kanununun işverene yüklediği bütün sorumlulukları çalıştırdığı işçiye karşı yerine getirecektir.
g) Yüklenici, çalıştıracağı işçinin gerek bu sözleşme öncesi, gerekse bu sözleşme süresi içerisinde herhangi bir sendikaya üye olması durumunda; işçinin sendikadan doğacak bütün haklarını sağlayacaktır. Bundan dolayı hizmet alan birlik/kurum K./A.liğinden ilave bir hak talep etmeyecektir.
ğ) Yüklenici, kendisine teslim edilen malzemelerden ve konut demirbaşlarından araç ve gereçleri, Kontrol Teşkilatı Başkanlığının gözetiminde ve Kontrol Teşkilatı Başkanlığı müsaadesi ile konut dışına çıkaracaktır. Hiçbir şekilde hiçbir malzeme, araç, gereç konut dışına izinsiz çıkartılmayacaktır. Çıkartılmasının tespit edilmesi durumunda sözleşme bedelinin %1 (yüzde bir)’i oranında ceza tahakkuk ettirilecektir. Ancak, bu durum sözleşme süresince 3 (üç) defayı geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/b maddesi hükümleri uygulanacaktır.
h) Kontrol Teşkilatı Başkanlığının ihale dokümanı kapsamında vereceği günlük işleri kasıtlı olarak yapılmadığı veya iş yavaşlatılarak verilen işin tamamı gün içerisinde bitirilmediği taktirde; sözleşme bedelinin % 1 (yüzde bir)’i oranında ceza tahakkuk ettirilecektir. Ancak, bu durum sözleşme süresince 5 (beş) defayı geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/b maddesi hükümleri uygulanacaktır.
ı) Yüklenici firma hiçbir ikaz ve ihtara gerek kalmaksızın hizmet alımı ile ilgili lüzumlu emniyet tedbirlerini zamanında almak ve kazalardan korunma usul ve gereklerini personele öğretmekle ve uygulatmakla sorumludur.
i) Sosyal Sigortalar mevzuatı, her türlü işçi ve işveren hakkındaki kanunlardan dolayı işçi alınması, işçi ücretlerinin ödenmesi, diğer işçi haklarının verilmesi ve işçi çıkartılmasından doğacak tazminat ve bunlarla ilgili 4857 sayılı İş Kanunu gereği bütün sorumluluklar yükleniciye aittir. Çalışanın işe giriş-çıkışıyla ile ilgili işlemler yürürlükteki 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre yüklenici tarafından eksiksiz yerine getirilecektir.
j) Çalışan personelin 4857 sayılı İş Kanunu ilgili maddeleri gereğince yüklenici, iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması için gerekli her türlü önlemi almak, araç ve gereci noksansız bulundurmak, iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uyulup uyulmadığını denetlemek, çalışan personeli sorumlulukları konusunda bilgilendirmek ve eğitim vermek zorundadır. Ayrıca İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği tüzüğünde öngörülen iş ve çalışma şartlarına uymamasından kaynaklanan ve ihmalkârlık, tedbirsizlik, sağlık raporsuz işçi çalıştırmak gibi nedenlerden dolayı hizmet alımı çerçevesinde kazaya uğramaları, yaralanmaları ve hayatlarını kaybetmeleri halinde tüm sorumluluk ve mükellefiyetler yükleniciye aittir.
k) Yüklenici herhangi bir nedenle işi bırakan personelin yerine 3 (üç) iş günü içinde aynı niteliklerde yeni personeli evraklarıyla beraber Kontrol Teşkilatı Başkanlığına bildirecek ve işe başlayacaktır. Ayrıca 3 (üç) iş günü içinde yeni personel işe başlamadığı taktirde geçen her gün için sözleşme bedelinin % 1 (bir)’i oranında ceza kesilecektir. Ancak bu cezalı süre 5 (beş) günü geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/b maddesi hükümleri uygulanacaktır.
l) Çalışan personelin izin hakları 4857 sayılı İş Kanunu çerçevesinde uygulanacaktır. Personelin izin haklarının 4857 sayılı İş Kanunu çerçevesinde uygulanmasından Kontrol Teşkilatı Başkanlığı sorumludur.
m) Çalışan personelin 4857 sayılı İş Kanunundan kaynaklanan ihbar, kıdem tazminatı ve her türlü işçilik alacaklarına ait ücretlerin ödenmesinden yüklenici sorumludur.
n) Yüklenici üstlenmiş olduğu işin devamı süresince, işyerinden ayrılamaz. Ancak, hizmeti alan birlik/kurum K./A.liği tarafından kendi yerine kabul edilecek birisini, işlerin gecikmesine veya durmasına hiçbir şekilde yol açmamak şartı ile vekil bırakarak iş başından ayrılabilir. Yüklenici veya vekili, iş yerinden ayrılmalarını gerektiren zorunlu hallerde, Kontrol Teşkilatı Başkanlığından izin almak zorundadır.
o) Yüklenici veya vekili, işlerle ilgili denetimler ve çalışmalar sırasında istendiği zaman Kontrol Teşkilatı Başkanlığı ile birlikte bulunacaktır.
ö) Yüklenici çalıştıracağı personelin kılık-kıyafetinin düzgün olmasından sorumludur. Aksi davranış içersinde bulunan işçinin o gün çalıştırılmasına hizmeti alan birlik/kurum K./A.liğince izin verilmeyecektir. Ayrıca hizmeti alan birlik/kurum K./A.liği tarafından disiplinsiz davranışları sebebiyle personelin işten çıkarılması istenebilecektir. İşten çıkarılması istenilen personelin yerine yüklenici 3 (üç) gün içerisinde yeni personel çalıştırmak zorundadır.
5.2.3. Muayene ve Kabul İşlemlerine ilişkin şartlar:
İşe başlama tarihinden itibaren 30’ar günlük periyotlar halinde (ayda bir defa),
yüklenicinin yapmış olduğu hizmetin ihale dokümanına uygunluğu hizmeti alan Birlik/Kurum K./A.liğince görevlendirilen Kontrol Teşkilatınca yapılarak, hak ediş raporları hazırlanacaktır. Ödemeler aylık olarak geçici hak ediş raporlarına göre yapılacaktır.
Muayene ve kabul işlemleri, Hizmet İşleri Genel Şartnamesi esaslarına göre yürütülecektir.
Bu işe ait hususların kontrol ve takip edilmesine ait işlemler Kontrol Teşkilatı tarafından yürütülecektir.
5.2.4. Tebligatlarda sözleşmenin 2.3 ve 2.4 maddelerine göre işlem yapılacaktır.
Madde 6- Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan KDV hariç ……………………………………………….. bedel üzerinden akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37 nci maddesine göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7- Sözleşme bedeline dahil olan giderler
7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki ilgili mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dâhil) yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç), resim, harç, sözleşmenin çoğaltılması da dâhil sözleşme giderleri, idarenin göndereceği ihtarname giderleri, ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, muayeneye hazır hale getirme, muayene (Kontrol Teşkilatının yol ve özlük giderleri hariç) kabul, personel ücretleri ve her türlü sigorta giderleri vb. sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuat uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.
Madde 8- Sözleşmenin ekleri
8.1. Alım dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile alım dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, alım dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. Alım dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi,
2) Sözleşme Tasarısı,
8.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 9 – İşin süresi
9.1 İşe başlama tarihi 17.04.2017; işi bitirme tarihi 31.12.2017
9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.
Madde 10- İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi
10.1. İşin yapılacağı yer/yerler: : İstanbul Merkez K.lığı Komutan Konutu Beşiktaş/İSTANBUL
10.2. 9.1. maddesinde belirtilen tarihte işe başlanacaktır.
Madde 11- Teminata ilişkin hükümler (Bu alım için 11. madde uygulanmayacaktır.)
11.1. Kesin teminat:
11.1.1.Yüklenici bu işe ilişkin olarak kesin teminat vermemiştir.
11.2. Ek kesin teminat:
11.2.1. Bu Madde boş bırakılmıştır.
11.4. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:
11.4.1. Taahhüdün, sözleşme ve alım dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin İdareye verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tamamı, Yükleniciye iade edilecektir.
11.4.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin hizmetin kabul tarihine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir.
11.5. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12- Ödeme yeri ve şartları
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) İstanbul Merkez K.lığı Mly. ve Büt.Ş.Md.lüğünce tahakkuka bağlanarak Milli Savunma Üniversitesi Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünce ödeme yapılacaktır. Ödeme Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ile serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde yapılacaktır. Ödeme emrinin nakit saymanlığına geç intikali ve nakit yokluğu gibi nedenlerle ödeme geciktiği takdirde yüklenici gecikmeden dolayı herhangi bir hak talebinde bulunmayacaktır. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) 2017 Mali yılı 03.5.9.90 mali satır kaleminden; hak ediş tutarları ile ihale bedelleri Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ile Merkez Yönetim Bütçe Uygulama Tebliğine (Sıra No:3) göre Maliye Bakanlığınca vize edilen ayrıntılı harcama programı (AHP) ve ayrıntı finansman programı (AFP) dağılımına göre ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir. Bu sözleşmede belirtilen sigortalar tamamlanmadığı sürece hakediş ödemesi yapılmaz.
12.1.1. Hakediş ödemeleri: Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 42’nci maddesi a fıkrasına göre uygulama ayı (ayda bir defa) bitiminde, kesin ödeme mahiyetinde olmamak ve kazanılmış hak sayılmamak üzere geçici hakediş ödemeleri yapılır. Yüklenici tarafından sunulan hizmetin bedeli, bu sözleşmede belirtilen kayıtlara ve ilgili kanunlara göre yapılacak kesintiler de çıktıktan sonra, sözleşmenin ödemeye ilişkin hükümleri çerçevesinde kendisine ödenir.
12.1.2. Toplam Bedel Üzerinden Birim Fiyat Sözleşmenin yapıldığı bu hizmet işine ait Hakediş raporlarının düzenlenmesi aşağıdaki esaslara göre yapılır.
Geçici hakediş raporları yüklenicinin başvurusu üzerine, sözleşme veya eklerinde belirtilen hükümlere uygun olarak uygulama ayı sonunda (ayda bir defa) düzenlenir.
İşe başladığından beri meydana getirilen işler, kontrol teşkilatı tarafından yüklenici veya vekili ile birlikte hesaplanır ve bulunan miktarlar, teklif edilen birim fiyatlarla çarpılmak suretiyle sözleşmedeki esaslara uygun olarak hakediş raporuna geçirilir.
Düzenlenen hakediş raporunun işleme konulabilmesi için, yüklenici veya işbaşında bulunan vekili tarafından imzalanmış olması gereklidir.
Yüklenici veya vekili, bildirilen günde, hakedişe esas hesaplamaların yapılmasında hazır bulunmazsa kontrol teşkilatı hesaplamaları tek başına yaparak hakediş raporunu düzenler ve yüklenicinin bu husustaki itirazları kabul edilmez.
Hakediş raporu düzenlendikten sonra bir hafta içinde yüklenici raporu imzalamazsa kontrol teşkilatı, hakediş raporunu idareye gönderir ve rapor yüklenici tarafından imzalanıncaya kadar idarede hiçbir işlem yapılmaksızın bekletilir. Yüklenici hakediş raporlarını zamanında imzalamazsa, ödemede meydana gelecek gecikmeden dolayı hiçbir şikayet ve istekte bulunamaz.
Hazırlanan ve iki tarafça imzalanmış bulunan geçici hakediş raporu, tahakkuk işlemi yapılıncaya kadar, yetkili makamlar tarafından düzeltilebilir. Ancak bu düzeltme sırasında eski rakam ve yazıların okunabilir şekilde çizilmiş olarak hakediş raporunda bulunması ve düzeltme yapan yetkililerin imzasını taşıması gereklidir. Ancak bu düzeltmeler yeniden sayfa düzenlemeyi gerektirecek ölçüde fazla ise, esas sayfa üzerinde düzeltmenin yapıldığına ilişkin açıklama bulunmak şartı ile yeniden ayrı bir sayfa düzenlenip hakediş raporuna eklenir.
Yüklenicinin geçici hakedişleri, itirazı olduğu takdirde, karşı görüşlerinin neler olduğunu ve dayandığı gerçekleri, idareye vereceği ve bir örneğini de Hakediş Raporuna ekleyeceği dilekçesinde açıklaması ve hakediş raporunun “İdareye verilen ........tarihli dilekçemde yazılı ihtirazı kayıtla" cümlesini yazarak ya da bu anlama gelecek bir itiraz şerhi ile imzalaması gereklidir. Eğer yüklenicinin, hakediş raporunun imzalanmasından sonra tahakkuk işlemi yapılıncaya kadar, yetkililer tarafından hakediş raporunda yapılabilecek düzeltmelere bir itirazı olursa hakedişin kendisine ödendiği tarihten başlamak üzere en çok on gün içinde bu itirazını dilekçe ile idareye bildirmek zorundadır. Yüklenici itirazlarını bu şekilde bildirmediği takdirde hakedişi olduğu gibi kabul etmiş sayılır.
Hakediş tutarı, ilgili mevzuata göre hesaplanacaktır. Bu miktardan sözleşmede yazılı kesintiler, varsa yüklenicinin idareye olan borçları ve cezalar ile kanunen alınması gereken vergiler kesilir. Hakediş raporu, yüklenici veya vekili tarafından imzalandığı tarihten başlamak üzere en geç otuz gün içinde tahakkuka bağlanır. Bu tarihten başlamak üzere otuz gün içinde de ödeme yapılır.
Yüklenicinin, geçici hakediş düzenlenmesi konusundaki başvurusunu geciktirmiş olmasından dolayı ödemenin gecikmesinden idare sorumlu olmayacaktır.
12.1.3. Aşağıda belirtilen belgelerin Ek’li olduğu geçici hakediş belgesi İstanbul Merkez K.lığı Mly. ve Büt.Ş.Md.lüğünce tahakkuka bağlanarak Kağıthane Mal Müdürlüğünce belirlenen esas ve usuller çerçevesinde ait olduğu 2017 mali yılları bütçesinin 03.5.9.90 Diğer Hizmet Alımları mali satır kaleminden geçici hakediş ödemeleri yapılacaktır. Hak ediş tutarları ile ihale bedelleri Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller çerçevesinde ödeme yapılacaktır. Yapılacak hak ediş ödemeleri HİGŞ. nin 38 inci maddesinde belirtilen usul ve esaslarda gözetilerek te yapılacaktır.
(1) Yüklenici her ayın bitiminde bir önceki aya ait işi bitirdiğine dair yüklenicinin yazılı müracaat belgesi. Bu belgenin ekinde;
(a) Ay içerisinde çalışan işçiye ait yüklenici veya vekilinin imzası bulunan, işçinin adı, soyadı, doğum yeri, tarihi, yol ve yemek ücretlerinin belirtildiği maaş bordrosu,
(b) İşçi ücretlerinin işçi adına açılacak banka hesaplarına yatırıldığına dair belgeler,
(c) Yüklenici çalışanlarının ücret ödeme durum ilanı. (4857 sayılı İş Kanununun 36’ncı Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 38’inci maddesine göre yapılacak ilan)
(d) Vergi borcu olmadığına belge,
(e) Bir önceki aya ait Aylık Sigorta Prim Bildirgesi,
(f) Çalışan işçinin sigortalarının SGK kurumuna tam yatırıldığına dair belgeler veya tahakkuk fişleri,
(2) Kontrol teşkilatınca onaylı belgeler (İşin Yürütülmesine İlişkin Kayıt ve Tutanaklar),
(3) Geçici hakediş raporu,
(4) Uygulama ayı sonunda kesilmiş yükleniciye ait fatura,
(5) 4857 Sayılı İş Kanunun 36 ncı maddesi ile HİGŞ. nin 38 nci maddesine göre yapılan ilan ve tutanak.
12.1.4. Ödeme emrinin M.S.Ü.Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğüne geç intikali veya nakit yokluğu gibi nedenlerle hak edişlerin ödenmesi geciktiği takdirde yüklenici herhangi bir hak talebinde bulunmayacak ve yüklenici tarafından hizmet sunulmaya devam edilecektir.
12.2. Yüklenici iş programına göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkan bulduğu takdirde öder.
12.3. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.
Madde 13- Avans verilmesi, şartları ve miktarı
13.1. Bu iş için verilmeyecektir
Madde 14- Fiyat farkı
14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır.
14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15- Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16- Cezalar ve sözleşmenin feshi
16.1. İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:
Yüklenicinin işi süresinde veya ihale dokümanındaki şartlara uygun olarak tamamlamaması durumunda, İdare tarafından 10 (on) gün süreli yazılı ihtar yapılarak, gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,05 (on binde beş)’i oranında ceza kesilecektir.
Yüklenici, işe başlama tarihinde, işe başlamaması durumunda gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin %0,05 (on binde beş)’i oranında gecikme cezası uygulanacaktır. Ancak bu gecikmenin 5 (beş) takvim gününü aşması ve idarenin en az 10 (on) gün süreli ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlerine göre tasfiye edilir. Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 54’üncü maddesi hükümlerine göre işlem yapılır. (Bu durum ilk işe başlama durumunda uygulanacaktır.)
Yüklenici çalıştıracağı işçiye ait sigorta primlerini yatırdığını belgelemekle yükümlüdür. Aksi durum olduğunda hizmeti alan birlik/kurum K./A.liği, çalışan işçinin eksik sigorta primlerinin tamamlanmasına kadar günlük sözleşme bedelinin %0,05 (on binde beş)’i oranında ceza kesilecektir. Ancak, bu cezalı durum 10 (on) takvim gününü geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/a maddesi hükümleri uygulanacaktır.
İdareye bilgi verilmeden ve Kontrol teşkilatının onayı alınmadan işçinin değiştirilmesi halinde sözleşme bedelinin %0,05 (on binde beş)’i oranında ceza kesilecektir.
Yüklenici ve İşçi; kendisine teslim edilmiş demirbaşın kullanımından, emniyetinden, korunmasından ve çalışanının görevi ihmal, kusur ve kasıttan doğan her türlü zarar, ziyan ve kayıplarından sorumludur. Zarara uğramış malzeme o günkü değeri üzerinden işlem görecektir. Malzeme bedeli Yüklenicinin hak edişinden kesilecektir.
Yüklenici çalıştırdığı işçiye her ay bordro veya ödeme belgesi verecek, bordroda işçinin alacağı brüt ücret, kesilen SGK ücreti, cezai ücret ve yemek bedelleri ile net ücret belirtilecektir. Yüklenici işçiye bordro vermemesi durumunda sözleşme bedelinin %0,05 (on binde beş)’i oranında ceza kesilecektir.
Özlük dosyalarında istenen belgeler işe başlanmadan önce hizmeti alan birlik/kurum K./A.liğine teslim edilmediği takdirde, işe başlandığı günden itibaren teslim edilmeyen her gün için sözleşme bedelinin %0,05 (on binde beş)’i oranında Yüklenicinin hak edişinden kesilir.
Yüklenici çalıştıracağı işçiyi mesai günleri istenilen saatte hizmeti alan birlik/kurum K./A.liğinde hazır bulunduracaktır. Ancak; 15 dakikaya kadar olan gecikme ile iş yerine gelinmesi durumunda çalıştırılacaktır. Bu gecikmenin ay içerisinde 3(üç) defayı geçmesi halinde 50 (elli) TL ceza yüklenicinin hak edişinden kesilecektir. 15-60 Dakikaya kadar geç kalan işçiden 25 TL ceza yüklenicinin hak edişinden kesilecektir ve işçi çalıştırılmaya devam edilecektir. Fakat 1 (bir) saatin üzerindeki gecikmelerde 50 (elli) TL ceza Yüklenicinin hak edişinden kesilecektir.
Yüklenici çalışacak personeli çalışma yerinde bulundurmak zorundadır. Yüklenici bir gün önceden viziteye çıkacağı veya işe gelmeyeceği belli olan veya idari izin alan veya evlenme, ölüm, istirahat gibi durumlardan dolayı işe gelmeyen işçi yerine gelecek işçinin kimliğini hizmeti alan birlik/kurum K./A.liğine bildirmek zorundadır. Yeni işçi çalıştırılmadığı takdirde; yüklenicinin hak edişi bir işçinin günlük ücreti hesaplanır ve kıst esasına göre eksik ödeme yapılır. Ayrıca çalıştırmadığı işçi başına günlük 50 TL ceza Yüklenicinin hak edişinden kesilecektir. Ancak bu durumların sözleşme süresince 3 defadan fazla olması halinde hizmeti alan birlik/kurum K./A.liği bu işçinin yerine bir başka işçi çalıştırılmasını yükleniciden isteyebilecektir. Yüklenici bu talebi yerine getirmek zorundadır. Getirmemesi durumunda günlük 50 TL ceza yüklenicinin hak edişinden kesilecektir. Ancak, bu cezalı durum 10 (on) takvim gününü geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/a maddesi hükümleri uygulanacaktır.
Çalışan işçi Kontrol teşkilatının haberi olmadan iş yerini terk etmesi durumunda 50 TL ceza yüklenicinin hak edişinden kesilecektir.
Sözleşme hükümlerine göre yüklenici hizmetini yapmadığı taktirde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20 nci maddesi hükümleri uygulanmasını gerektiren durumlar bir defa uygulanacak, tekerrür etmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminatı gelir kaydedilecek ve sözleşme fesh edilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilecektir.
Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 54’üncü madde uygulamasında ise; 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20’inci maddesi gereği 10 (on) gün süreli yazılı ihtar yapılır. Verilen bu süre, sözleşme süresini etkilemeyeceği gibi gecikme cezasının uygulanmasını da engelleyemez. Gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,2 (Binde iki)’ si oranında gecikme cezası uygulanır.
Gecikme halinde uygulanacak ceza; Yüklenici tarafından taahhüdün süresinde yerine getirilmemesini takip eden günden başlatılacak ve işe başlandığı tarihe kadar (İşe başladığı gün dahil) hesap edilecektir.
Cezalı sürenin başladığı, sözleşmenin 2.4 ncü maddesindeki esaslara göre bildirilir ve bu bildirimi yüklenici dikkate almak zorundadır.
İhtarlı süre, ihtarın yükleniciye tebliğ edildiği günün ertesi gününden itibaren başlayacak, ancak ceza hesaplaması taahhüdün yerine getirilmemesini takip eden günden itibaren başlatılacaktır. Yüklenici ihtarnameyi tebellüğünden itibaren başlayan ihtarlı süre boyunca kontrol teşkilatına işe devam etmeye ve bu maksatla tebligatı almaya hazır olduğunu belirtir yazılı müracaatta bulunmadığı takdirde ihtarlı sürenin bitimi ile birlikte ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminatı gelir kaydedilecek ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilecektir.
Verilecek ihtar süresi içerisinde yüklenicinin müracaatı üzerine yapılacak tebligatına istinaden işe devam edecektir. İhtarın yüklenici tarafından tebellüğünü müteakip başvurusu doğrultusunda kendisine yapılan ilk tebligattan itibaren sözleşmenin kalan süresinin bitimine kadar geçen periyot içerisinde ihale dokümanına göre ihtar verilmesini gerektiren durumun 1 (bir) kez daha tekerrür etmesi halinde ayrıca sözleşme herhangi bir ihtara gerek kalmadan fesih edilecektir.
Yüklenici sözleşme süresince, çalıştırdığı işçinin herhangi bir nedenle bir malzemeye veya ambalajına zarar vermesi veya kaybetmesi halinde her türlü zarar ve ziyanı karşılamak zorundadır. Zarar ve ziyan idarece tutulacak bir tutanakla İstanbul Ticaret Odası Başkanlığı/Büyükşehir Belediye Başkanlığından (bulunamaması durumunda piyasadan alınacak fiyat üzerinden) belirlediği fiyat üzerinden bedeli Yüklenici tarafından M.S.Ü.Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünce hazineye irat kaydedilmek üzere yatırılarak ve vezne alındı makbuzu hizmeti alan birlik/kurum K./A.liğine teslim edilecektir. 10 (on) takvim günü içinde zarar / ziyan bedelini yatırmadığı takdirde 4735 sayılı Kanunun 20/a maddesi hükümleri uygulanacaktır.
İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin % 30'unu geçmeyecektir.
16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 17- Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
17.1.1 Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.
17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:
17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
17.2.2. İlave işler nedeniyle iş artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde 18- Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri
18.1. İşin, sözleşme ve eklerinde tespit edilen standartlara (kalite ve özelliklere) uygun yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.
Kontrol Teşkilatı yürürlükteki kamu ihale mevzuatı ile birlikte, hizmet alımı ile ilgili yürürlükteki diğer yasal mevzuatların (4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmeliği, Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği, Yürürlükteki Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmeliği, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğü ve Yönetmeliği vb.) kendilerine verdiği ve görevleri de yerine getirmek zorundadır.
Madde 19- İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar
19.1 İşin yürütülmesi sırasında Yüklenici ile birlikte Kontrol Teşkilatı tarafından tutulması öngörülecek kayıt ve tutanaklar işin niteliğine göre sözleşmedeki usul ve esaslar çerçevesinde yürütülecektir.
19.2. Ödeme için aranacak belgeler aşağıda belirtilmiştir;
a. Devlet harcama belgeleri yönetmeliğinde tanımladığı şekilde ihale işlem dosyası,
b. Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi (Kontrol Teşkilatınca tanzim edilecek),
c. Hizmet İşleri Kabul Tutanağı (Muayene ve Kabul Komisyonunca tanzim edilecek),
ç. Hizmet İşleri Hak ediş Raporu (Kontrol Teşkilatınca tanzim edilecek),
d. Personel hizmet işi aylık hesap tutanağı (Kontrol Teşkilatınca tanzim edilecek),
e. Fatura,
f. Ceza onayı ve tutanakları (varsa),
12.1.5. Her ne sebeple olursa olsun sefer tanımına göre yapılmayan hizmetin ücretleri ve fiyat farkları ödenmeyecektir.
Madde 20- Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
20.1. Bu işte kısmi kabul yapılmayacaktır.
20.2. Sözleşme konusu hizmet işinde yapılacak ve uygulanacak hususlar bu sözleşmenin 5. maddesinde belirtilmiştir. Bu husus kontrol teşkilatınca denetlenecektir.
20.3. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere, başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 5 iş günü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.
Yüklenici kayıt tutmaktan ve/veya tutulan kayıtları imzalamaktan imtina ederse Kontrol Teşkilatının kayıtları esas alınır ve bu kayıtların doğruluğu Yüklenici tarafından kabul edilmiş sayılır.
20.4. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği"nde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 5 iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.
20.5. Alım heyeti, Hizmet muayene komisyonu görevini ifa edecek, Muayene ve kabul işlemleri Alım heyeti tarafından gerçekleştirilecektir.
20.6. Sözleşme konusu hizmetin denetim, muayene ve kabul işlemleri, sözleşme tasarısında ve Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde belirtilen hükümlere göre alım heyeti tarafından gerçekleştirilecektir.
20.7. Tebligatlarda sözleşmenin 2.3 ve 2.4 maddelerine göre işlem yapılacaktır.
Madde 21- İş ve işyerlerinin korunması ve sigortalanması
21.1. İş ve işyerlerinin korunmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.
21.2.Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri:
21.2.1 Temizlik Hizmet Alımı işinde;
Kısa vadeli (İş kazası ve Meslek hastalığı) sigorta kolları prim oranları; sigorta prim oranı % 2,5 (yüzde iki virgül beş)’dur. Tamamı işveren hissesidir. İdari şartname ve sözleşmede öngörülen sigorta yükümlülükleri iş bitimine kadar devam ettirilecektir.
Madde 22- Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları
22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümlerinde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.
Madde 23- Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,
a) İşin yapılma veya teslim yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24- Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti
24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 25- Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 26- İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 27- Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
27.1. Yüklenicinin, alım sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
27.2. Taahhüdün en az % 80’inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.
........................................................................................................................................ 27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
Madde 28- Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
28.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 29- Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
29.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a) Sözleşmeye konu hizmet içinde kalması,
b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması, şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve alım dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı yükleniciye yaptırılabilir. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
Bu alımda 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. Alım konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.
Madde 30- Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu
30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 31- Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu
31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır.
Madde 32- Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar
32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 33- Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar
33.1 Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 34- Garanti ile ilgili şartlar
34.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 35- Hüküm bulunmayan haller
35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.
Madde 36- Diğer Hususlar
36.1. Sözleşmenin yürürlükte kalacağı süre ve teminat iadesi:
İşe; 17 Nisan 2017 tarihinde başlanacak ve iş 31 Aralık 2017 tarihinde sona erecektir. Bu tarihlerden önce sözleşmenin imzalanması halinde işe başlama tarihi belirtilen tarih olacaktır.
Herhangi bir sebeple sözleşmenin öngörülenden daha geç yürürlüğe girmesi halinde ise, sözleşmenin imzalandığı tarihten sonraki ilk günde işe başlanacaktır.
36.2. Sözleşmede Değişiklik Yapılması:
a) Teslim yeri birlik veya kurumun lağıv, nakil, teşkilat değişikliği veya intikali gibi hallerde, alıcı makam sözleşmeyi başka bir askeri Birlik ve Kuruma aynen devretmeye yetkilidir. Sözleşmenin devredilmesi halinde; ihale şartnamesinin bütün tatbikatı sözleşmeyi devralan makamca yürütülür.
b) İşin yapılma veya teslim yerinde değişiklik olduğu takdirde sözleşmenin bütün tatbikatı, işin yapıldığı veya teslim edildiği birlik/kurum tarafından yürütülür.
36.3. Müteferrik hususlar:
a) Sözleşmenin yürütülmesi ile ilgili hususlarda idareye yapılacak müracaatlar mutlaka yazılı olacak, faksla yapılacak müracaatlar işleme alınmayacaktır. Ancak, Kontrol Teşkilatınca yükleniciye yapılacak sözlü bildiriler tutanakla, faksla yapılacak bildiriler faks raporu ile yazılı bildiriler resmi taahhütlü mektup alındı belgesi ile belgelendirilecektir.
b) İhale işlem dosyasının tüm sayfaları ve sözleşme, Alım Komisyon Başkanı ile yüklenici yetkilisi tarafından karşılıklı imzalanacaktır. İleride doğabilecek hukuki ihtilaflarda İstanbul Merkez K.lığından alıkonulan suret geçerli olacaktır. Taraflar bu hususa uymayı peşinen kabul ve taahhüt ederler. Sözleşme numarası doğrudan temin alım komisyonunca verilen karar numarasıdır.
c) Taraflar sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmede meydana gelebilecek gecikmeleri en aza indirmek için azami gayreti göstereceklerdir.
ç) Yükleniciye idare tarafından gönderilen ihtarnamelerin giderleri/masrafları yüklenici tarafından karşılanacaktır. Yüklenici, bu hususa uyacağını ve herhangi bir hak iddia etmeyeceğini peşinen kabul eder.
d) Sözleşmenin tarafların rızası ile tasfiyesi hususunda 4353 sayılı Kanunun 31 inci maddesi hükümleri uygulanacaktır.
36.4. Sözleşmenin Uygulanmasında Ait Yetkiler:
36.4.1. Hizmeti alan Birlik/Kurum K./A.liğinin yetkileri (Sözleşmenin imzalanmasını müteakip 3 gün içerisinde görevlendirilecek Kontrol Teşkilatı aracılığıyla uygulanacak yetkiler);
(a) Kontrol Teşkilatı yürürlükteki kamu ihale mevzuatı ile birlikte, hizmet alımı ile ilgili yürürlükteki diğer yasal mevzuatların (4857 sayılı İş Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğü ve Yönetmeliği, TSK Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönergesi vb.) kendilerine verdiği sorumluluk ve görevleri de yerine getirmek zorundadır.
(b) Yükleniciye verilecek her türlü tebligat, sözleşme hükümlerine göre işin takibi, ödemeye esas belgelerin tanzimi, fiyat farkı ödenmesi öngörülmüş ise fiyat farkının ödenmesine ait işlemler,
(c) Sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkması durumunda fesih talebi yazısının, işlemlerin safahatına ilişkin belgeler eklenmiş olarak, sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkmasından itibaren 3 (üç) gün içerisinde İstanbul Merkez K.lığına ulaşacak şekilde gönderilecek,
(ç) Sözleşmenin uygulanmasına ve taahhüdün yerine getirilmesine ait herhangi bir hususun yargıya intikal etmesi halinde ve Sözleşmenin feshi halinde, Borçlar Kanunun 108’inci maddesi gereğince taahhüdün yerine getirilmemesi durumunda tazminat davası açılması için gerekli olan belgeler ile yasaklamaya ilişkin belgelerin hazırlanarak gecikmeksizin İstanbul Merkez K.lığına gönderilecektir.
36.4.2. İstanbul Merkez K.lığı Yetkileri;
(a) Hizmeti alan Birlik veya Kurum tarafından hazırlanacak belgelere göre sözleşmenin feshi, tazminat davası açılması, yasaklapma talebi, hizmet yeri birimlerinin yazılarına istinaden kesin teminatın iadesi ve yüklenicinin usulüne uygun olarak talep ettiği iş bitirme belgesinin onaylanması, sözleşmenin uygulanması sırasında yargıya intikal eden durumlarda yasal işlemlerin başlatılabilmesi maksadıyla gerekli bilgi ve belgeleri düzenleyerek ilgili Muhakemat Müdürlüğüne göndermek ve dava konusu ile ilgili mahkemelerden gelecek sorulara cevap vermek.
(b) Hizmeti alan birlik tarafından talep edilmesi durumunda teslim yeri değişiklikleri, teslim programında değişiklik, iş eksilişi ve artışı, sözleşme devri ve süre uzatımı.
Madde 37- Anlaşmazlıkların Çözümü
37.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde İSTANBUL mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 38- Yürürlük
38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 39 – Sözleşmenin imzalanması
39.1. Bu sözleşme 39 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ……………………….. tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı bir suretini” Yükleniciye verecektir.
Ted.Asb.Bçvş.İ.TEMEL :
Loj.Ş.Md.M.TEKDEMİR :
İDARE YÜKLENİCİ
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3 ncü Kolordu Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902123651200
c.Fax Numarası: +902123651264
d.Elektronik Posta adresi: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int