ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

172NCI ZIRHLI TUGAY KOMUTAN YARDIMCILIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı BASINÇ TESTİ HİZMET ALIMI

İhale Usulü DOĞRUDAN TEMİN

         

İdare Adı : 172ncı Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı

Adres : 172ncı Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı Cızre/ ŞIRNAK

Telefon : +904866171469

Faks : +904866169169

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü BASINÇ TESTİ HİZMETİ

Malın Miktarı 24 ADET

Mal Teslim Yeri

Mal Teslim Tarihi

İhale Yeri 172NCİ ZH.TUG.K.YRDC.LIĞI (TANK TABURU) İHALE KOMS.BŞK.LIĞI CİZRE/ŞIRNAK

İhale Tarihi 30.06.2016 10:00


İhale İlanı Metni

172'NCİ ZH.TUG.K.YRDC.LIĞI BASINÇ TESTİ HİZMET ALIMI YAPILACAKTIR.

1.İDARE VE İSTEKLİ ARASINDA NOTER ONAYSIZ SÖZLEŞME YAPILACAKTIR.

2.TEKLİF EDİLEN BEDELİN % 6 ORANINDA KESİN TEMİNAT ALINACAKTIR.

3.HİZMETİN KABUL İŞLEMLERİ KONTROL TEŞKİLATI TARAFINDAN ŞARTNAMESİNDE BELİRTİLEN ÖZELLİKLERE GÖRE YAPILACAKTIR.

4.ALIM DOKÜMANI ALIM TARİHİNE KADAR İHALE KOMİSYONUNDAN ÜCRETSİZ OLARAK TEMİN EDİLEBİLİR.

5. İRTİBAT: 172'NCİ ZH.TUG.K.YRDC.LIĞI İHALE KOMİSYONU

ALPER FESLİHAN

İKMAL BİNBAŞI

TELEFON: 04866161725    FAX: 04866169169     EMAİL:alperfeslihan17@gmail.com

********************************************************************************************************************************************

DOĞRUDAN TEMİN USULÜ İLE ALIMI YAPILAN BASINÇ TESTİ

HİZMETİ ALIMINDA UYGULANACAK İDARİ ŞARTNAME

I- DOĞRUDAN TEMİNİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 1 - İdareye ilişkin bilgiler

1.1. İdarenin;

a) Adı: 172'NCİ ZIRHLI TUGAY KOMUTAN YARDIMCILIĞI

b) Adresi: 172' NCI ZIRHLI TUGAY KOMUTAN YARDIMCILIGI 73200 - CİZRE / ŞIRNAK

c) Telefon numarası: 4866171469

ç) Faks numarası: 4866169169

d) Elektronik posta adresi:

e) İlgili personelinin adı, soyadı ve unvanı: İhale Komisyon Başkanı (Dâhili Tel:1201), İkmal Subayı (Dâhili Tel:2401),

1.2. İstekliler, doğrudan temine ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.

Madde 2 - Doğrudan temin konusu işe ilişkin bilgiler

2.1. Doğrudan temin konusu hizmetin;

a) Adı: Basınç Testi Hizmet Alımı

b) Miktarı ve türü:

Aşağıda tipi, kapasitesi ve miktarları yazılı 10 (on) çeşit 24 (yirmidört) adet kazanın basınç testleri yapılacaktır.

S.NU

KAZANIN TİPİ VE KAPASİTESİ

TOPLAM MİKTAR

BİRİM

1

1.500.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

2

165.000 KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

3

90.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

7

ADET

4

150.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

5

ADET

5

250.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

6

120.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

7

500.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

8

600.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

9

300.000 kcal/h KAPASİTELİ, KÖMÜR YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

10

400.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

 

c) Yapılacağı yer: 172'nci Zh.Tug.K.Yrd.lığı ve 1’nci Hd.Tb.K.lığı sorumluluk sahasında bulunan kışla ve karakolların sıcak su ve kalorifer kazanlarının Basınç Testi yapılacaktır.

Madde 3 - Doğrudan temine ilişkin bilgiler ile Doğrudan temin ve son teklif verme tarih ve saati

3.1.

a) Doğrudan temin kayıt numarası:

b) Temin usulü: Doğrudan temin.

c) Tekliflerin sunulacağı adres: 172nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı İhale Komisyon Başkanlığı (Tank Taburu)-Cizre/ŞIRNAK

ç) Doğrudan teminin yapılacağı adres: 172nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı Komisyon Başkanlığı ihale salonu (Tank Taburu)-Cizre/ŞIRNAK

d) Doğrudan temin tarihi:

e) Doğrudan temin saati:

f) Doğrudan temin komisyonunun toplantı yeri: 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı İhale Komisyon Başkanlığı (Tank Taburu)-Cizre/ŞIRNAK

3.2. Teklifler Doğrudan temin (son teklif verme) tarih ve saatine kadar yukarıda belirtilen yere verilebileceği gibi, iadeli taahhütlü posta yoluyla da gönderilebilir. Doğrudan temin (son teklif verme) saatine kadar İdareye ulaşmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.

3.3. Verilen teklifler, zeyilname düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz.

3.4. Doğrudan temin tarihinin tatil gününe rastlaması halinde Doğrudan temin, takip eden ilk iş gününde yukarıda belirtilen yer ve saatte yapılır ve bu saate kadar verilen teklifler kabul edilir.

3.5. İlan tarihinden sonra çalışma saatlerinin değişmesi halinde de Doğrudan temin yukarıda belirtilen saatte yapılır.

3.6. Saat ayarlarında, Türkiye Radyo Televizyon Kurumunun (TRT) ulusal saat ayarı esas alınır.

Madde 4 - Doğrudan temin dokümanının görülmesi ve temini

4.1. Doğrudan temin dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir.

a) Doğrudan temin dokümanının görülebileceği yer: 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı İhale Komisyon Başkanlığı (Tank Taburu)-Cizre/ŞIRNAK

b) Doğrudan temin dokümanının görülebileceği internet adresi: www.msb.gov.tr

c) Doğrudan temin dokümanının alınabileceği yer: 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı İhale Komisyon Başkanlığı (Tank Taburu)-Cizre/ŞIRNAK

ç) Doğrudan temin dokümanı satış bedeli (varsa vergi dahil): Doğrudan temin dokümanı bedelsiz olarak alınabilir.

4.2. Doğrudan temin dokümanının tamamını veya bir kısmını oluşturan belgelerin, Türkçe yanında başka dillerde de hazırlanıp isteklilere verilmesi halinde, doğrudan temin dokümanının anlaşılmasında, yorumlanmasında ve anlaşmazlıkların çözümünde Türkçe metin esas alınır.

Madde 5- Doğrudan temin dokümanının kapsamı

5.1. Doğrudan temin dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:

a) İdari Şartname.

b) Teknik Şartname.

c) Sözleşme Tasarısı.

ç) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi (Doğrudan temin dokümanı kapsamında verilmemiştir.)

d) Standart formlar:

Birim Fiyat Teklif cetveli, Birim Fiyat Teklif Mektubu,  Kesin Teminat Mektubu,

5.2. Ayrıca, bu Şartnamenin ilgili hükümleri gereğince İdarenin düzenleyeceği zeyilnameler ile isteklilerin yazılı talebi üzerine İdare tarafından yapılan yazılı açıklamalar, Doğrudan temin dokümanının bağlayıcı bir parçasıdır.

5.3. İstekli tarafından, Doğrudan temin dokümanının içeriği dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Teklifin verilmesine ilişkin şartların yerine getirilmemesinden kaynaklanan sorumluluk teklif verene aittir. Doğrudan temin dokümanında öngörülen kriterlere ve şekil kurallarına uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.

Madde 6 - Bildirim ve tebligat esasları

6.1. Bildirim ve tebligat iadeli taahhütlü posta yoluyla veya imza karşılığı elden yapılır. İdare tarafından elektronik posta yoluyla veya faksla bildirim de yapılabilir.

6.2. İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun teslim edildiği tarih, tebliğ tarihi sayılır. Teslimin gerçekleştirilememesi halinde tebligat, öncelikle Kanunun 65 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde sayılan diğer yöntemlere göre, bu yöntemlere göre de yapılamaması halinde ise 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre gerçekleştirilir.

6.3. Elektronik posta yoluyla veya faks ile yapılan bildirimlerde, bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan bildirimlerin aynı gün İdare tarafından teyit edilmesi zorunludur. Aksi takdirde bildirim yapılmamış sayılır. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilmesi için tebligatın iadeli taahhütlü mektupla bildirime çıkarılmış olması yeterlidir. Elektronik posta yoluyla veya faks ile yapılan bildirimler, bildirim tarihi ve içeriğini de kapsayacak şekilde ayrıca belgelenir.

6.4. Elektronik posta yoluyla yapılacak bildirimler, İdarenin resmi elektronik posta adresi kullanılarak yapılır.

6.5. İdare tarafından ortak girişimlere yapılacak bildirim ve tebligat, yukarıdaki esaslara göre pilot/koordinatör ortağa yapılır.

6.6. İstekli olabilecekler ve istekliler tarafından İdareyle yapılacak yazışmalarda, elektronik posta ve faks kullanılamaz.

II- DOĞRUDAN TEMİNE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 7 - Doğrudan temine katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri

7.1. İsteklilerin Doğrudan temin katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:

c) Bu Şartname ekinde yer alan standart forma uygun teklif mektubu,

7.2. Kalite ve standarda ilişkin belgelerin sunuluş şekli:

7.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

7.3. Tekliflerin dili :

7.3.1. Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer doküman Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır. Tercümelerin yapılması ve tercümelerin tasdiki işleminde ilgili maddedeki düzenlemeler esas alınacaktır.

Madde 8 - Doğrudan teminin yabancı isteklilere açıklığı:

8.1. Doğrudan temine sadece yerli istekliler katılabilir. Yabancı isteklilerle ortak girişim yapan yerli istekliler bu Doğrudan temine katılamaz. Doğrudan temine katılan gerçek kişilerin yerli istekli oldukları, başvuru veya teklif mektubunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasından anlaşılır. Tüzel kişilerin yerli istekli oldukları ise başvuru veya teklif kapsamında sunulan belgeler üzerinden değerlendirilir.

Madde 9 - Doğrudan temine katılamayacak olanlar

9.1. 4734 sayılı Kanunun 11 inci maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtilenler ile 4734 sayılı Kanunun 53 üncü maddesinin (b) bendinin (8) numaralı alt bendi gereğince alınacak Bakanlar Kurulu Kararları ile belirlenen yabancı ülkelerin isteklileri doğrudan veya dolaylı ya da alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde Doğrudan temine katılamazlar.

9.2. Bu yasaklara rağmen alıma katılan istekliler alım dışı bırakılır varsa geçici teminatları gelir kaydedilir. Ayrıca, bu durumun tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında tespit edilememesi nedeniyle bunlardan biri üzerine alım yapılmışsa, teminatı gelir kaydedilerek alım iptal edilir.

Madde 10 - Alım dışı bırakılma ve yasak fiil veya davranışlar

10.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 11 - Teklif hazırlama giderleri

11.1. Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. İstekli, teklifini hazırlamak için yapmış olduğu hiçbir masrafı idareden isteyemez.

Madde 12 - İşin yapılacağı yerin görülmesi

12.1. Bu madde boş bırakılmıştır

Madde 13 - Doğrudan temin dokümanına ilişkin açıklama yapılması

13.1. İstekliler, tekliflerin hazırlanması aşamasında, Doğrudan temin dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duydukları hususlarla ilgili olarak, Doğrudan temin tarihinden üç gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep edebilir. Bu tarihten sonra yapılacak açıklama talepleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

Madde 14 - Doğrudan temin dokümanında değişiklik yapılması

14.1. İlan yapıldıktan sonra Doğrudan temine dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Ancak, tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin İdarece tespit edilmesi veya İdareye yazılı olarak bildirilmesi halinde, Doğrudan temin dokümanında değişiklik yapılabilir.

Madde 15 - Doğrudan temin saatinden önce Doğrudan teminin iptal edilmesi

15.1. İdare tarafından gerekli görülen veya Doğrudan temin dokümanında yer alan belgelerde Doğrudan temin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların tespit edildiği hallerde, Doğrudan temin saatinden önce Doğrudan temin iptal edilebilir.

15.2. Doğrudan teminin iptal edilmesi halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.

15.3. Doğrudan teminin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.

Madde 16 - İş ortaklığı

16.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde - 17 Konsorsiyum

17.1. Konsorsiyumlar Doğrudan temine teklif veremez.

Madde 18 - Alt yükleniciler

18.1. Doğrudan temin konusu hizmetin tamamı veya bir kısmı, alt yüklenicilere yaptırılamaz.

 

III- TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 19 - Teklif ve sözleşme türü

19.1. İstekliler tekliflerini, her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatlarının miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat şeklinde vereceklerdir. Doğrudan temin sonucu, Doğrudan temin üzerinde bırakılan istekliyle her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatların miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

Madde 20 - Kısmi teklif verilmesi

20.1. Bu Doğrudan teminde işin tamamı için teklif verilecektir.

Madde 21 - Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi

21.1. İstekliler teklifini gösteren fiyatlar ve bunların toplam tutarlarını Türk Lirası olarak verecektir. Sözleşme konusu işin ödemelerinde de bu para birimi kullanılacaktır.

Madde 22 - Tekliflerin sunulma şekli

22.1. Teklif mektubu ve Doğrudan temine katılabilme şartı olarak bu Şartnamede istenilen bütün belgeler bir zarfa veya pakete konulur. Zarfın veya paketin üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve Doğrudan temini yapan İdarenin açık adresi yazılır. Zarfın veya paketin yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak, mühürlenir veya kaşelenir.

22.2. Teklifler, Doğrudan temin dokümanında belirtilen Doğrudan temin saatine kadar İdareye (tekliflerin sunulacağı yere) teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir. Bu durum bir tutanakla tespit edilir.

22.3. Teklifler iadeli taahhütlü olarak posta ile de gönderilebilir. Posta ile gönderilecek tekliflerin Doğrudan temin dokümanında belirtilen Doğrudan temin saatine kadar İdareye ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir ve bu teklifler değerlendirmeye alınmaz.

22.4. Teklif verme süresinin uzatılması halinde, İdare ve isteklilerin ilk teklif verme tarih ve saatine bağlı tüm hak ve yükümlülükleri süre açısından, tespit edilen yeni teklif verme tarih ve saatine kadar uzatılmış sayılır.

Madde 23 - Teklif mektubunun şekli ve içeriği

23.1. Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur.

23.2. Teklif mektubunda;

a) Alım dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi,

b) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,

c) Kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması,

ç) Türk vatandaşı gerçek kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının, Türkiye'de faaliyet gösteren tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasının belirtilmesi,

d) Teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması, zorunludur.

23.3. İş ortaklığı olarak teklif veren isteklilerin teklif mektuplarının, ortakların tamamı tarafından veya yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanması gerekir.

Madde 24 - Tekliflerin geçerlilik süresi

24.1. Tekliflerin geçerlilik süresi, Doğrudan temin tarihinden itibaren 180 (yüzseksen) takvim günüdür.

24.2. İhtiyaç duyulması halinde, teklif geçerlilik süresinin en fazla yukarıda belirlenen süre kadar uzatılması istekliden talep edilebilir. İstekli, İdarenin bu talebini kabul veya reddedebilir.

24.3. Bu konudaki istek ve cevaplar yazılı olacaktır.

Madde 25 - Teklif fiyata dahil olan giderler

25.1. Yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, Doğrudan temine, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç), resim, harçlarla, sözleşmenin çoğaltılması da dâhil sözleşme giderleri ve ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, muayeneye hazır hale getirme ve muayene (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç), her türlü sigorta giderleri, yemek, erzak, vb. teklif fiyata dâhil edilecek masraflardır.

25.2. 25.1. maddesinde yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemlerinin oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilir. Yüklenici, bu artış ve farkları ileri sürerek herhangi bir hak talebinde bulunamaz.

25.3. Teklif fiyata dahil olan diğer giderler aşağıda belirtilmiştir:

25.3.1. Hizmetin ifası esnasında meydana gelebilecek tüm trafik kazaları sonucu oluşabilecek kayıplara, terör, yangın, sel, doğal afete ilişkin talep edilecek sigorta bedelini aşan tazminatlarla sigorta şirketlerinin rücu talepleri yüklenici tarafından karşılanacaktır.

25.4. Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir.

Madde 26 - Geçici teminat

26.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 27 - Teminat olarak kabul edilecek değerler

27.1. Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır:

a) Tedavüldeki Türk Parası.

b) Bankalar tarafından verilen teminat mektupları.

c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.

27.2. 27.1. maddesinin (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.

27.3. İlgili mevzuatına göre Türkiye'de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye'de faaliyette bulunan bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.

27.4. Teminat mektubu verilmesi halinde, bu mektubun kapsam ve şeklinin, Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenen esaslara ve standart formlara uygun olması gerekir. Bu esaslara ve standart formlara aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez.

27.5. Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir.

27.6. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 28 - Geçici teminatın teslim yeri

28.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 29 - Geçici teminatın iadesi

29.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

IV-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 30 - Tekliflerin alınması ve açılması

30.1. Teklifler, bu Şartnamede belirtilen Doğrudan temin saatine kadar İdareye (tekliflerin sunulacağı yere) verilecektir.

30.2. Doğrudan temin komisyonunca, tekliflerin alınması ve açılmasında aşağıda yer alan usul uygulanır:

30.2.1. Doğrudan temin komisyonunca bu Şartnamede belirtilen Doğrudan temin saatinde Doğrudan temin başlanır ve bu saate kadar kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur.

30.2.2. Doğrudan temin komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler.

30.2.3. İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubunun usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir.

Madde 31 - Tekliflerin değerlendirilmesi

31.1. Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir.

31.2. Teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde İdarece belirlenen sürede bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Bu çerçevede, tamamlatılması istenen bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak İdare tarafından iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayanların teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.

31.3. Tekliflerin alım dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir.

Madde 32 - İsteklilerden tekliflerine açıklık getirmelerinin istenilmesi

32.1. Doğrudan temin komisyonunun talebi üzerine İdare, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere açık olmayan hususlarla ilgili isteklilerden açıklama isteyebilir.

32.2. Bu açıklama, hiçbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya Doğrudan temin dokümanında öngörülen kriterlere uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilemez ve bu sonucu doğuracak şekilde kullanılamaz.

32.3. İdarenin yazılı açıklama talebine, istekli tarafından yazılı olarak cevap verilir.

Madde 33 - Sınır değer

33.1. Doğrudan temin komisyonu verilen teklifleri değerlendirdikten sonra Kurum tarafından belirlenen yönteme göre sınır değer hesaplar.

33.2. Doğrudan temin, Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama istenmeksizin ekonomik açıdan en avantajlı teklif üzerinde bırakılacaktır

Madde 34 - Bütün tekliflerin reddedilmesi ve Doğrudan teminin iptal edilmesi

34.1. Doğrudan temin komisyonu kararı üzerine İdare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek Doğrudan temin iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez.

Madde 35 - Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesi

35.1. Bu Doğrudan teminde ekonomik açıdan en avantajlı teklif, teklif edilen fiyatların en düşük olanıdır.

35.2. Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin birden fazla istekli tarafından verilmiş olması halinde; Teklif veriş sırası esas alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenir.

Madde 36 - Doğrudan teminin karara bağlanması

36.1. Yapılan değerlendirme sonucunda Doğrudan temin komisyonu tarafından Doğrudan temin, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekli üzerinde bırakılır.

Madde 37 - Doğrudan temin kararının onaylanması veya iptali

37.1. Doğrudan temin kararı onaylanmadan önce, Doğrudan temin üzerinde bırakılan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı Kurumdan teyit edilerek buna ilişkin belge Doğrudan temin kararına eklenir.

Madde 38 - Kesinleşen Doğrudan temin kararının bildirilmesi

38.1. Kesinleşen Doğrudan temin kararı, Doğrudan temin üzerinde bırakılan istekliye bildirilir.

Madde 39- Sözleşmeye davet

39.1. Doğrudan temin üzerinde bırakılan istekli sözleşmeye davet edilir. Bu davet yazısında, tebliğ tarihini izleyen on gün içinde yasal yükümlüklerini yerine getirmek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirilir.

39.2. İsteklinin, bu davet yazısının bildirim tarihini izleyen on gün içinde yasal yükümlülüklerini yerine getirerek sözleşmeyi imzalaması zorunludur.

Madde 40 - Kesin teminat

40.1. Doğrudan temin üzerinde bırakılan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, teklif fiyatının %6'sı, oranında kesin teminat alınır.

Madde 41 - Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu

41.1. Alım üzerinde bırakılan istekli, sözleşmeye davet yazısının bildirim tarihini izleyen on gün içinde, alım tarihinde 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (c) ve  (d) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeler ile kesin teminatı verip diğer yasal yükümlülüklerini yerine getirerek sözleşmeyi imzalamak zorundadır.

Madde 42 - Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibine bildirim

42.1. Doğrudan temin üzerinde bırakılan istekliyle sözleşmenin imzalanamaması durumunda, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif fiyatının Doğrudan temin yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, bu teklif sahibi istekliyle sözleşme imzalanabilir.

42.2. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli, birinci teklif sahibi isteklinin sözleşme imzalama süresinin bitmesini müteakip sözleşme imzalamaya davet edilir.

42.3. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli, sözleşmeye davet yazısının bildirim tarihini izleyen on gün içinde, alım tarihinde 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (c) ve  (d) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeler ile kesin teminatı verip diğer yasal yükümlülüklerini yerine getirerek sözleşmeyi imzalamak zorundadır.

42.4. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliyle de sözleşmenin imzalanamaması durumunda, Doğrudan temin iptal edilir.

Madde 43 - Sözleşme yapılmasında İdarenin görev ve sorumluluğu

43.1. İdarenin sözleşme yapılması konusunda yükümlülüğünü yerine getirmemesi halinde istekli, 4734 sayılı Kanunun 42 ve 44 üncü maddelerinde yer alan sürelerin bitimini izleyen günden itibaren en geç beş gün içinde, on gün süreli bir noter ihbarnamesi ile durumu İdareye bildirmek şartıyla, taahhüdünden vazgeçebilir.

Madde 44 - Doğrudan temin sözleşmeye bağlanması

44.1. Sözleşme imzalanacak isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit edilmesi zorunludur.

44.2. İdare tarafından Doğrudan temin dokümanında yer alan şartlara uygun olarak hazırlanan sözleşme, ihale yetkilisi ve yüklenici tarafından imzalanır ve sözleşmenin İdarece onaylı bir örneği yükleniciye verilir.

44.3. Sözleşmenin imzalanmasına ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile diğer sözleşme giderleri yükleniciye aittir.

V - SÖZLEŞMENİN UYGULANMASI VE DİĞER HUSUSLAR

Madde 45- Sözleşmenin uygulanmasına ilişkin hususlar

45.1. Sözleşmenin uygulanmasına ilişkin aşağıdaki hususlar sözleşmede düzenlenmiştir.

a) Ödeme yeri ve şartları

b) Avans verilip verilmeyeceği, verilecekse şartları ve miktarı

c) İşe başlama ve iş bitirme tarihi

ç) Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

d) Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

e) Cezalar ve sözleşmenin feshi

f) Denetim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

g) Anlaşmazlıkların çözüm şekli

Madde 46 - Fiyat farkı

46.1. Doğrudan temin konusu iş için sözleşmenin uygulanması sırasında fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.

Madde 47 - Diğer Hususlar

 

47.1. Hizmet alımı Hava Kuvvetleri Komutanlığı 1’inci İkmal Merkezi Komutanlığının Şubat 2012 tarih ve HKTŞ-K-705/2 numaralı Teknik şartnamesine göre yapılacaktır.

 

47.2. Teknik şartname 3.1.2. maddesine göre işçi sağlığı ve güvenliği  (İSG) ile ilgili tüm tedbirler yürürlükteki mevzuatı gereği işi yapacak firma tarafından alınacak. Yaşanabilecek iş kazası ve hastalıklara karşı sorumlu olacaktır.

 

47.3. Kesin Teminat mektubunun süresi; sözleşmenin yapılmasından itibaren en az 180 (yüzseksen) takvim gününü kapsayacak şekilde olacaktır.

 

47.4. Sözleşme Yapma Süresinin Son Gününün Tatile Tesadüf Etmesi

47.4.1. İdari şartnamenin 39'uncu maddesinde belirtilen sözleşme yapma süresinin son gününün tatil gününe tesadüf etmesi halinde sözleşme tatili takip eden ilk iş gününde yapılacaktır.


47.5. Sözleşmenin imzalanmasını müteakip çoğaltma işlemi yüklenici tarafından 3 (üç) iş günü içinde tamamlanacaktır.

 

47.6. 488 Sayılı Damga Vergisi Kanunu ve Maliye Bakanlığının ilgili tebliği uyarınca damga vergisinin ödendiğini gösteren makbuz sureti sözleşme imzalanmadan önce idareye teslim edilecektir.

 

47.7. Garanti şartları ile ilgili hususlar sözleşmenin 34’üncü maddesinde belirtilmiştir.


47.8. Çalışanların yüksek yerlerde ve olumsuz şartlarda hizmet verebilecek fiziki ve sıhhi şartları taşımaları, iş kazası, meslek hastalıklarına karşı ilgili mevzuatlar doğrultusunda korunması konuları ile ilgili bütün önlemleri Basınç Testini yapacak firma almakla tamamen sorumludur.

 

47.9. Muayeneden sorumlu teknik personel aşağıdaki özelliklere sahip olacaktır.

47.9. 1. Yeterli teknik ve mesleki eğitim almış olmalı,

47.9. 2. Uygulanan testlerin gerekleri hakkında yeterli bilgi ve deneyime sahip olmalı,

47.9..3. Testlerin doğruluğu için gerekli olan sertifikaları kayıtları ve raporları hazırlama kabiliyetinde olmalıdır.

 

47.10. Kazanların testleri esnasında işlem hatasından kaynaklanan hasarlar/zararlar yüklenici tarafından karşılanacaktır.

 

47.11. Kazan testleri konusunda yüklenici ve idare tarafından koordineli olarak gerekli emniyet tedbirleri alınacaktır. Yüklenici, söz konusu hizmet alımı işinde çalıştırdığı tüm personelin son 6 (altı) ay içinde alınmış adli sicil kayıtlarını işe başlamadan önce kontrol teşkilatına teslim edecektir. Adli sicil kaydı 4734 ve 4735 sayılı kanunlar çerçevesinde olumsuz olan personel çalıştırılmayacaktır.

 

47.12. Kalorifer kazanlarına basınç testi uygulanması;

47.12.1. Periyodik kontrolü yapılacak olan kazanların sıcaklıklarının işlemler öncesinde 50º C’

47.12.2. Kör flanşla kazan vanaları (Emniyet ventilleri, blöf vanası ve prosestatlar  körlenecektir.

47.12.3. Kapalı genleşme deposuna giden boru ve tüm kazan vanaları (Emniyet ventilleri, sıcak su gidiş, dönüş vanaları, blöf vanası) kör flanşla körlenecektir. (Kapalı Genleşme Depolu Sis.İçin)

47.12.4. Sıcak su gidiş dönüş vanaları ve kazan boşaltma (blöf) vanası kapatılacaktır.

47.12.5. Emniyet ventili flanşları, buhar kazanı basınçlı suyla doldurulduğunda su sızıntısı oluşumunu önleyecek şekilde körlenecektir. Ancak ağırlıklı ve yaylı emniyet ventillerinden biri su doldurma işlemi tamamlandıktan ve içeride hava kalmadığından emin olunduktan sonra körlenecektir.

47.12.6. Ana buhar vanaları ve emniyet ventillerinin körlenmesiyle ilgili gerekli önlemler alındıktan sonra Buhar Kazanları içinde hava kalmadığından emin olunacak şekilde su ile doldurulacaktır ve ardından doldurma işlemi için açık bırakılan son emniyet ventili de körlenecektir.

47.12.7. Kazanlar su ile doldurulduktan sonra su basıncı kazan işletme basıncının 1,5 katına yükseltilerek, gözlemlenecek ve herhangi bir noktada su sızıntısı, nemlenme, buğulanma ve deformasyon olup olmadığı incelenecektir.

47.12.8. Kazan su doldurulurken ve kazan basınçlı su ile şartlandırıldığı süre içerisinde, meydana gelebilecek sızıntı, yarık, delinme, kazan gövdesinde gözle görülür deformasyonlar ve şekil bozuklukları tespit edilmesi durumunda, tespitler vakit geçirilmeden kontrol teşkilatı görevlisine bildirilecek, idare tespit edilen arızayı işin sözleşme süresi içerisinde giderir ise basınç testi yüklenici tarafından tekrarlanacak ve ikinci basınç testi için yüklenici ek ücret talep etmeyecektir. Tespit edilen arıza idare tarafından işin sözleşme süresi içerisinde giderilememişse bahse konu arıza/arızalar “Kazan Basınç Test Raporu”nda belirtilecektir.

47.12.9. Test sonucunda kazanın basıncı yavaş yavaş düşürülecek ve sıcak su gidiş dönüş vanaları açılacaktır.

47.12.10. Körlenen emniyet ventilleri açılacaktır.

47.12.11. Kazan üzerindeki vanaların, flanşların cıvatalarının tamam ve her birinin yeterince sıkı olduğu, vanaların çalışır durumda olduğu kontrol edilecektir.

47.12.12. Devreye alma ve işletme esnasında çalışır durumda olduğu bilinmesinin önemli olduğu elemanlar (gidiş dönüş by pas vanaları, manometre, prosestat, termometre, termostat devir daim motoru, alarm düdüğü, emniyet sifonu veya ventili vs cihazlar) kontrol edilecek faal olduğundan emin olunacaktır.

********************************************************************************************************************************************

BASINÇ TESTİ

HİZMETİ ALIMINA AİT SÖZLEŞME

Doğrudan Temin Numarası: 

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

Bu Sözleşme, bir tarafta 172'NCİ ZIRHLI TUGAY KOMUTAN YARDIMCILIĞI (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta …………………………………………. (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı: 172'NCİ ZIRHLI TUGAY KOMUTAN YARDIMCILIĞI

b) Adresi: 172'NCI ZIRHLI TUGAY KOMUTAN YARDIMCILIGI 73200 - CİZRE / ŞIRNAK

c) Telefon numarası: 4866171469

ç) Faks numarası: 4866169169

d) Elektronik posta adresi(varsa):

2.2. Yüklenicinin

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ………………………………..

b) T.C. Kimlik No: ………………………………………………

c) Vergi Kimlik No: ……………………………………………..

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: …………………………….

d) Telefon numarası:………………………………………….……

e) Bildirime esas faks numarası: ………………………….……….

f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): …………………..

2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

Madde 3 - Sözleşmenin dili

3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 - Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır.) ve doğrudan temin dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde 5- İş tanımı

5.1. Sözleşme konusu iş; 172'nci Zh.Tug.K.Yrd.lığı ve 1’nci Hd.Tb.K.lığı sorumluluk sahasında bulunan kışla ve karakolların 10 (on) çeşit 24 (yirmidört) adet sıcak su ve kalorifer kazanlarının Basınç Testi Yapılması Maksadıyla Hizmet Alımı İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve doğrudan temin dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan …………………… ……………..………………………………….. (rakam ve yazıyla)  bedel üzerinden akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37 nci maddesine göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır.

Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler

7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, doğrudan temin ve sözleşmeye taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi( KDV hariç) resim ve harçlarla, sözleşmenin çoğaltılması da dahil sözleşme giderleri, her türlü sigorta giderleri, personel ücretleri, kâr ve bu sözleşme kapsamında alınacak hizmet bedelleri vb sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.

Madde 8  Sözleşmenin ekleri

8.1. Doğrudan temin dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile doğrudan temin dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, doğrudan temin dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. Doğrudan temin dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

1) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi,

2) İdari Şartname,

3) Sözleşme Tasarısı,

4) Birim fiyat tarifleri (varsa),

5) Özel Teknik Şartname (varsa),

6) Teknik Şartname,

7) Açıklamalar (varsa),

8.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

Madde 9 - İşin süresi

9.1. İşin süresi 30 takvim günüdür. Sözleşmenin imzalanmasını müteakip işe başlanacaktır.

9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.

Madde 10 - İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi

10.1. İşin yapılacağı yer/yerler:

 

10.1.1. 172'nci Zh.Tug.K.Yrd.lığı ve 1’nci Hd.Tb.K.lığı sorumluluk sahasında bulunan kışla ve karakolların 10 (on) çeşit 24 (yirmidört) adet Aşağıda tipi, kapasitesi ve miktarları yazılı sıcak su ve kalorifer kazanlarının Basınç Testi yapılacaktır.

 

S.NU

KAZANIN TİPİ VE KAPASİTESİ

TOPLAM MİKTAR

BİRİM

1

1.500.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

2

165.000 KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

3

90.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

7

ADET

4

150.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

5

ADET

5

250.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OIL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

6

120.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL-OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

7

500.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

1

ADET

8

600.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

9

300.000 kcal/h KAPASİTELİ, KÖMÜR YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

10

400.000 kcal/h KAPASİTELİ, FUEL OİL YAKITLI, KALORİFER KAZANI BASINÇ TESTİ

2

ADET

 

10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: İşyeri teslimi yapılmayacak ve 9.1. maddesinde belirtilen tarihte işe başlanacaktır.

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

11.1. Kesin teminat

11.1.1. Yüklenici bu işe ilişkin olarak ………………………………(rakam ve yazıyla) kesin teminat vermiştir.

11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi ………………………. tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kesin kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.

11.2. Ek kesin teminat

11.2.1. Fiyat farkı ödenmesi öngörülen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve /veya iş artışı olması halinde bu artış tutarının % 6'sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

11.2.2. Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.

11.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.

11.4. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:

11.4.1. Taahhüdün, sözleşme ve doğrudan temin dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin İdareye verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, Yükleniciye iade edilecektir.

11.4.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin garanti süresinin bitimine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir.

11.4.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

11.5. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) Cizre Mal Müdürlüğünce ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir:

12.1.1. Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre gerekli evraklar tamam olmak koşulu ile idareye olan borçlar da tahsil edilmek suretiyle, varsa ceza ve kesintiler düşüldükten sonra düzenlenen hakediş raporuna istinaden yüklenicinin keseceği fatura ile 172’nci Zh.Tug.K.Yrd.lığı Maliye ve Bütçe Kısmınca tahakkuka bağlanarak ait olduğu yılın 03.5.9.90 (Diğer Hizmet Alımları)  ekonomik kodundan Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde Cizre Mal Müdürlüğünce yapılacaktır.

12.1.2. Hakediş tutarları Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller çerçevesinde ödenecektir.
12.1.3. Ödeme için aranacak belgeler aşağıda belirtilmiştir;

12.1.3.1. Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğinde tanımlandığı şekilde taahhüt dosyası

12.1.3.2. Hak Ediş Tutarından Kesilecek Dönemsel Ceza Döküm Çizelgesi.

12.1.3.3. Hak Ediş İcmali.

12.1.3.4. Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi ( Kontrol Teşkilatınca tanzim edilecek, Sözleşme konusu iş tamamlandığında düzenlenecektir.)

12.1.3.5. Hizmet İşleri Kabul Tutanağı (Muayene Komisyonunca tanzim edilecek, Sözleşme konusu iş tamamlandığında düzenlenecektir),

12.1.3.6. Hizmet İşleri Hakediş Raporu (Kontrol Teşkilatınca tanzim edilecek),

12.1.3.7. Fatura

12.1.3.8. Ceza onayı ve tutanakları (varsa)

12.1.3.9. 4857 Sayılı İş Kanunun 36 ‘ncı (Hizmet İşleri Genel Şartnamesinin 38’inci maddesi) maddesine göre yapılacak ilan örneği (Kontrol Teşkilatınca düzenlenecektir.)

12.1.4. Hizmetin kabulü sözleşme konusu iş tamamlandığında "Hizmet İşleri Genel Şartnamesi" hükümlerine göre yapılacaktır. Kabul, sözleşme konusu iş tamamlandığında işin bitmesini müteakip Hizmet İşleri Kabul Teklif Belgesi ve Hizmet İşleri Kabul Tutanağı ile yapılacaktır.

12.1.5. Her ne sebeple olursa olsun yapılmayan hizmetin ücretleri ve fiyat farkları ödenmeyecektir.

12.1.6 Ödemenin yapılmaması yüklenicinin taahhüdünü yapmaması için sebep olarak gösterilemez.

12.2. Yüklenici iş programına göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkan bulduğu takdirde öder.

12.3. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.

Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları

14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılacak işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.

14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumlulukları

15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 16 - Cezalar ve sözleşmenin feshi

16.1. İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:

16.1.1.

Yüklenici idari şartnamenin 47 nci maddesinde istenen taahhütname ve belgeleri sözleşmenin akdini müteakip 5 gün içinde kontrol heyetine teslim edecektir. Teslim etmediği takdirde en az 10 gün süreli ihtar verilecektir. Yüklenici gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,5 (bindebeş) i oranında ceza ödeyecektir. İhtarlı süre içerisinde de teslim edilmediği takdirde 4735 Sayılı K.İ.S.K. nun 20/a maddesi hükümleri uygulanacaktır.

 

16.1.2. Yüklenici sözleşmenin akdini ve kendisine yapılacak tebligatı müteakip idari şartnamede belirtilen işe başlama tarihinde işe başlamadığı takdirde en az 10 gün süreli ihtar verilecektir. Yüklenici geciktiği her gün için sözleşme bedelinin % 1 (yüzdebir)i oranında ceza ödeyecektir. İhtarlı süre içerisinde de işe başlamadığı takdirde 4735 Sayılı K.İ.S.K. nun 20/a maddesi hükümleri uygulanacaktır.

 

16.1.3. Yüklenici idari şartnamede belirtilen sürede işi bitiremediği takdirde en az 10 gün süreli ihtar verilecektir. Yüklenici geciktiği her gün için sözleşme bedelinin % 1 (yüzdebir)i oranında ceza ödeyecektir. İhtarlı süre içerisinde de işi bitiremediği takdirde 4735 Sayılı K.İ.S.K. nun 20/a maddesi hükümleri uygulanacaktır.

 

İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin % 30'unu geçmeyecektir.

16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 17 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

17.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,

zorunludur.

17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.

17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:

17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

17.2.2. İlave işler nedeniyle iş artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.

Madde 18 - Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri

18.1. İşin sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği idare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı genel şartnamenin dördüncü bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir. Kontrol hizmetleri; Kontrol Teşkilatı tarafından sözleşme ve eklerine uygun olarak yerine getirilecektir. Hizmetin sözleşme ve eklerine uygunluk muayenesi 172’nci Zh.Tug.K.Yrd.lığı Muayene ve Kabul Komisyonu tarafından yürürlükteki Hizmet Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmeliğe, TSK Hizmet Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi ve ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılacaktır.

 

Madde 19 - İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar

19.1.

Basınç Testine ilişkin hizmet işleri muayene ve kabul yönetmeliğinde belirtilen belgeler ile Basınç Testi kontroller sonucunda her bir kazan için Hidrostatik Test Formu her bir basınçlı kap için ise Basınçlı Kap Periyodik Kontrol ve Test Raporu tanzim edilecektir. Kazan ve Basınçlı Kapların tespit edilen eksiklikleri yüklenici tarafından bu formlarda belirtilecektir. Hak ediş raporları, hizmet işleri kabul tutanağı kontrol teşkilatı tarafından tutulacak ve yükleniciye de imzalatılarak, bir nüshası yükleniciye verilecektir. İdare, yüklenici ve Kontrol Teşkilatı arasındaki her türlü iletişim, yazı ile yapılacak olup, sözleşmeye göre bir izin, onay, belge olur verilmesi veya tespit yapılması, ihbar, çağrı veya davette bulunulması veya dağıtılması gerektiğinde, bunlar, taraflar aksini kararlaştırmadıkça yazılı olacaktır.


Madde 20 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

20.1. Bu işte kısmi kabul yapılmayacaktır.

20.2. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere 172’nci Zh.Tug.K.Yrd.lığı adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 5 iş günü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur. Kontrol Teşkilatı ile Yüklenicinin, işin yapılmasına ilişkin olarak hizmetin ifa edildiği dönemler itibariyle birlikte tutacakları kayıtlar, işin o dönem içerisinde yapılan kısmının teslimi anlamına gelir. Ancak Yüklenici kayıt tutmaktan ve/veya tutulan kayıtları imzalamaktan imtina ederse Kontrol Teşkilatının kayıtları esas alınır ve bu kayıtların doğruluğu Yüklenici tarafından kabul edilmiş sayılır."

20.3. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği" ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 30 iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.

Madde 21 - İş ve işyerinin korunması ve sigortalanması

21.1. İş ve işyerlerinin korunması ile işin ve/veya işyerlerinin sigortalattırılmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.

21.2. Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri:

21.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 22 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları

22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.

22.2. Yüklenici;

22.2.1. İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymayı,

22.2.2. İş yerlerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliklerini sağlamayı,

22.2.3. İş yerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almayı,

22.2.4. Hizmet işi ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliklerini sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almayı kabul eder.

Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması

23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,

a) İşin yapılma veya teslim yeri,

b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 24 - Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti

24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 25 - Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 26 - İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü doğrudan temin dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 27 - Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

27.1. Yüklenicinin, doğrudan temin sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

27.2. Taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin

Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.

27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

Madde 28 - Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

28.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 29 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

29.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;

a) Sözleşmeye konu hizmet içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,

şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve doğrudan temin dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı yükleniciye yaptırılabilir.

İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi doğrudan temin dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.

Bu doğrudan teminde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir.

Madde 30 - Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu

30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 31 - Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu

31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır.

Madde 32 - Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar

32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 33 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar

33.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 34 - Garanti ile ilgili şartlar

34.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller

35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

Madde 36 - Diğer hususlar

36.1. Sözleşmenin Uygulanmasındaki Yetkiler


36.1.1. Kontrol teşkilatının Yetki ve Sorumlulukları;


36.1.1.1. Yükleniciye, verilecek her türlü tebligatın yapılması,

 

36.1.1.2. Sözleşme hükümlerine göre işin takibi,

 

36.1.1.3. Sözleşmenin 26 ncı maddesine göre Birlik Komutanı veya Kurum Amirinin imzasına havi olmak üzere ihtar işlemlerini yapmak maksadıyla 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığına bu durumun oluştuğu aynı gün gecikmeksizin bildirecektir.  Sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkması durumunda fesih talebi yazısı, işlemlerin safahatını içerecek şekilde 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığına Cizre/ŞIRNAK gönderilecektir.

 

36.1.1.4. Sözleşme ve şartname hükümlerine göre taahhüdün tam olarak yerine getirilmesini müteakip, (SGK dan ilişiksiz belgesinin istenmesi durumunda, ilişiksiz belgesinin alınması dahil) gecikmeksizin (azami 7 gün içerisinde) 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığına yazı yazılarak kati teminatın iade edilmesini sağlamak.

 

36.1.1.5. Sözleşmenin uygulanmasına ve taahhüdün yerine getirilmesine ait herhangi bir hususun yargıya intikal etmesi halinde ve Sözleşmenin feshi halinde, Borçlar Kanunun hükümleri gereğince taahhüdün yerine getirilmemesi durumunda tazminat davası açılması için gerekli olan belgeler ile yasaklamaya ilişkin belgeleri hazırlamak ve gecikmeksizin 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığına göndermek.

 

36.1.1.6. Kontrol Teşkilatı genel şartnamenin dördüncü bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.

 

36.1.1.7. Yapılacak bütün işlemlerden 172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığına da bilgi verilecektir.

 

36.1.2.  172’nci Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığının Yetki ve Sorumlulukları;

 

36.1.2.1. Kontrol teşkilatının yazılarına istinaden sözleşmeyi fesih etmek, kati teminatın iradı için gerekli işlemleri başlatmak.

 

36.1.2.2. Kontrol teşkilatının yazısına istinaden ihtar işlemlerini yapmak. Taahhüde riayetsizlik halinde çekilecek ihtarnamelerde tebligata ilişkin tebliğ şerhi mutlaka bulunacaktır. Sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkması durumunda fesih talebi yazısına istinaden fesih işlemlerini yapmak.

 

36.1.2.3. Kontrol teşkilatının yazılarına istinaden şartname ve sözleşme hükümlerine göre taahhüdün tam olarak yerine getirildiğinin anlaşılması durumunda, yükleniciye ait kati teminatı iade etmek.

 

36.1.2.4. Yüklenicinin ilgili yönetmeliğe göre usulüne uygun olarak talep ettiği iş deneyim (iş durum, iş bitirme) belgelerini düzenlemek.

 

36.1.2.5. Sözleşmede yer alması durumunda; yüklenicinin usulüne uygun olarak talepte bulunması halinde avans işlemlerini yapmak.

 

36.1.2.6. Sözleşmenin uygulanmasına ve taahhüdün yerine getirilmesine ait herhangi bir hususun yargıya intikal etmesi gerektiğinde yasal işlemleri başlatmak için gerekli bilgi ve belgeleri düzenleyerek muhakemat müdürlüğüne göndermek ve dava ile ilgili mahkemelerden ve/veya muhakemat müdürlüğünden gelecek soru ve taleplere cevap vermek.

 

36.1.2.7. Borçlar Kanunun hükümler gereğince taahhüdün yerine getirilmemesi durumunda tazminat davası açmak.

36.2. İhtarlı Sürede Uygulanacak Ceza :

36.2.1. Cezalı sürenin başladığı, Sözleşmenin 2.4 ncü maddesindeki esaslara göre bildirilir ve bu bildirimi yüklenici dikkate almak zorundadır.

 

36.2.2. İhtarlı süre, ihtarın yükleniciye tebliğ edildiği günün ertesi gününden itibaren başlayacak, ancak ceza hesaplaması, taahhüdün yerine getirilmediğinin tespit edildiği günden itibaren başlatılacaktır.

Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü

37.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde CİZRE mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

Madde 38 - Yürürlük

38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 39  Sözleşmenin imzalanması

39.1. Bu sözleşme 39 (OTUZDOKUZ) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ....../......../........... tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.

 

            İDARE                                                                                   YÜKLENİCİ

                                                                        

 

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 172ncı Zırhlı Tugay Komutan Yardımcılığı

b.Telefon Numarası: +904866171469

c.Fax Numarası: +904866169169

d.Elektronik Posta adresi: