ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

MSB POSTGRESQL AKTARIM İHALE DETAYI

İşin Adı Van Asker Hastanesi Baştabipliğine 2 (İki) Kalem Tıbbi Gaz Alımı

İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları

         

İdare Adı : MSB POSTGRESQL AKTARIM

Adres : MEBS Daire Başkanlığı

Telefon :

Faks :

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü Mal Alımı

Malın Miktarı 2 KISIM

Mal Teslim Yeri Van Asker Hastanesi 767 Tük.Mlz.Mal Saymanlığına

Mal Teslim Tarihi İhale İlanı Metni içerisinde belirtilmiştir.

İhale Yeri 6 ncı Hudut Alay Komutanlığı İhale Salonu Toprakkale/VAN

İhale Tarihi 04.02.2015 11:00


İhale İlanı Metni
ALIMI YAPILACAK TIBBİ GAZLARA AİT İSTEK VE TEKNİK ÖZELLİKLER
1. KONU:
Bu özellikler Van Asker Hastanesi Baştabipliğine satın alınacak tıbbi gazların teknik özelliklerini denetim ve muayene metotları ile ilgili diğer hususları konu alır.

2. GENEL HUSUSLAR

2.1.Tanımlar :

2.1.1 Tıbbi Gazlar: Medikal amaçlı kullanılan gazlardır.

2.2 Kullanım Şartı:

2.2.1.Tıbbi gazlar medikal amaçlı olup, mevcut klinik, poliklinik, ameliyathane, laboratuvar ihtiyacını karşılamak için kullanılacaktır.

2.3 Kapsam:

2.3.1. Van Asker Hastanesi Baştabipliği ihtiyacı olan Oksijen ve Azotprotoksit gazlarını kapsar.

3. İSTEK VE ÖZELLİKLER

3.1. Genel İstekler :

3.1.1. Kodlandırma işlemi MSB Milli Kodlandırma Hizmetleri Yönergesi Esaslarına göre yapılacaktır.

3.1. Teknik İstekler :

3.1.1 Gaz Oksijen

3.1.1.1. Gaz Oksijen alt maddelerde belirtilen özelliklerde olacaktır. Bu husus belgelendirilecektir.

3.1.1.2. Hacimce saflığı en az % 99,5 (yüzde doksan dokuz virgül beş ) olacaktır.

3.1.1.3. Nem oranı hacimce en fazla 67 (altmışyedi) vpm olacaktır.

3.1.1.4. CO (karbonmonoksit) miktarı hacimce en fazla 5 (beş) vpm olacaktır.

3.1.1.5. CO2 (karbondioksit) miktarı hacimce en fazla 300 (üçyüz) vpm olacaktır.

3.1.2 Azotprotoksit

3.1.2.1. Azotprotoksit gazı alt maddelerde belirtilen özelliklerde olacaktır. Bu husus belgelendirilecektir.

3.1.2.2. Genel anestezik amaçla kullanıma uygun olmalıdır.

3.1.2.3. Hacimce enaz % 98(yüzde doksan sekiz ) azotprotoksit ihtiva edecektir.

3.1.2.4. NOx (NO+ NO2) miktarı en fazla 2 (iki) vpm olacaktır.

3.1.2.5. Nem oranı hacimce en fazla 67 (altmışyedi) vpm olacaktır

3.1.2.6. CO2 (Karbondioksit) miktar hacimce en fazla 300 (üçüz) vpm olacaktır.

3.1.2.7. Azotprotoksit gazı renksiz ve kokusuz olacaktır.

3.3. Diğer İstekler :

3.3.1. İştirakçi Firma Medikal Gaz Üretim,Dolum,Depolama ve Dağıtım Tesisleri;Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü`nün 2011/ 63 genelgesinin ilgili hüküm ve esaslarına göre MEDİKAL GAZ ÜRETİM,DOLUM,DEPOLAMA VE DAĞITIM İZİN BELGESİ`ne sahip olmalıdır.

3.3.2. Üretici firmanın kalite kontrol test raporları /test sonuçları veya kamu kurum ve kuruluşları laboratuarlarından alınmış onaylı test/analiz sonuçlarından biri olacaktır
VAN ASKER HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİ İHTİYACI İÇİN 2 KALEM TIBBİ GAZ MAL ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta 6 HD. ALAY K. MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta.................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: 6 HD. ALAY K. MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK
b) Adresi: 6 NCI HUDUT ALAY KOMUTANLIGI IHALE KOMISYON BASKANLIGI TOPRAKKALE - VAN MERKEZ / VAN
c) Telefon numarası: 4322151978
ç) Faks numarası: 4322146799
d) Elektronik posta adresi(varsa): altihdakihlkombsk@yahoo.com
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................
b) T.C. Kimlik No: ..................................................................
c) Vergi Kimlik No: .................................................................
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................
d) Telefon numarası: ................................................................
e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..................................
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve DOĞRUDAN TEMİN dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri belirtilen 2 KALEM TIBBİ GAZ ALIMI (DOLUP YAPILACAK TÜPLER İDARE TARAFINDAN KARŞILANACAKTIR) ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılabilecek mal / malların miktarı:
5.1.1.1.
Sıra No Açıklama Birimi Miktarı
1 OKSİJEN GAZI (40 LT. ANMA HACMİNDE 6,4 M3) METREKÜP 768
2 AZOTPROTOKSİT (40 LT. ANMA HACMİNDE 25 KG.) KİLOGRAM 100

5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal / mallar, sözleşme ve eklerinde yer alan 5.1.1.1. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal / mallar, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ....................................... (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.
Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.
Birim fiyat üzerinden teklif alınan ihalede birim fiyat teklif cetvelindeki birim fiyatlar ve birim fiyatla miktarın çarpımı sonucu bulunan tutarlar virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak yazılacaktır. Ancak birim fiyat üzerinden teklif alınan mal alım ihalelerinde, miktarı yüksek olan iş kalemleri için istekliler birim fiyatlarını virgülden sonra iki haneden fazla olacak şekilde verebileceklerdir. Bu durumda da birim fiyatla miktarın çarpılması sonucu bulunan tutarlar, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak yazılacaktır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin Yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince KDV hariç sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi , resim harçlarla sözleşme giderleri ile ulaşım ve her türlü sigorta giderleri teklif fiyatına dahil edilmiş masraflardır sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin Her Türlü Vergi, Resim Ve Harçlarla , Ulaşım Montaj, Sigorta Giderler sözleşme bedeline dahildir.

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. Sözleşme kapsamında verilen Teknik Özellikler bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup idareyi ve yükleniciyi bağlar. Sözleşme hükümleri ile Teknik Özellikteki hükümler arasındaki çelişki veya farklılıklar olması halinde Teknik Özellikteki yer alan hükümler esas alınır
Madde 9 - Sözleşmenin süresi ve Sözleşmenin sona erme halleri;
9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren 120 takvim günüdür.
9.1. Sözleşme süresi sonunda,
9.2. İdarenin siparişi üzerine Yüklenici tarafından malın bu sözleşme ve teknik şartnamede belirtilen hükümler çerçevesinde getirilmemesi halinde,
9.3. Sözleşme içersinde ihtiyacın tamamen ortadan kalkması, ihtiyacın başka alım yolları ile temin edilmesi ve ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yapılacak değişiklikler nedeniyle alımdan vazgeçilmesi vb. gibi doğrultusunda,
9.4. 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 25. maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde,
9.5. Yüklenicinin sözleşmenin fesih edilmesi talebini idareye bildirmesi durumunda, herhangi bir işlem yapılmasına gerek kalmaksızın sözleşme sona ermiş sayılır.
9.6. Piyasa araştırmasında belirtilen tahmini miktarların sözleşme kapsamında tamamının alınmaması veya sözleşmenin yukarıda yer alan hususlara dayanarak iptal edilmesi durumlarında kesin teminatı irat kaydedilerek sözleşme fesih edilir, yükleniciye yapmış olduğu gerçek giderlere ilişkin ve yüklenici karına karşılık bir bedel ödemeyecektir.

Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. VAN ASKER HASTANESİ TŞN.TÜK. 767 NU.LI MAL SYM.LIĞI DEPOSU
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin imzalanmasına müteakip işe başlanacaktır.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
10.3.1. Sözleşmenin imzalanması ile idare tarafından yüklenicinin kendisine veya tebligat için gösterdiği adrese Sözleşmenin imzalanmasına müteakip 767 Mal Saymanlığının yapacağı ihtiyaçlar nispetinde ve bildirimi yapılan ihtiyaç 24 (Yirmidört) saat içerisinde Van Asker Hastanesine teslim edilecektir. İhtiyaç oldukça telefon / fax / yazı ile talebinden itibaren 24 (YİRMİDÖRT) saat içerisinde mal teslim edilecektir. Bu süre bir (1) işgününü geçemez.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. Yüklenici.% 6 [Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.
11.3. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:
11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve Doğrudan Temin dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir.
11.3.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.
11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler Van Defterdarlık ve Muhasebe Müdürlüğünce ödeme yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın , sözleşme ve DOĞRUDAN TEMİN dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
Madde 13- Ödeme koşulları ve zamanı
13.1. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası) 'dır
13.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 45 gün içinde yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.
13.3. İdarenin ihtiyacı doğrultusunda yüklenici tarafından teslim edilen mallardan Muayene ve Kabul Komisyonunca kullanıldığı tespit edilen malların bedeli ödenecektir.
13.4. Ödemeler, malın teslim edildiği Tşn.Tük.767 Nu.lı Mal Sym.lığı tarfından günlük muayene defterine göre teslim alınan gazların ay sonunda kesilen Taşınır İşlem Belgelerine istinaden, Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen esaslar ve serbest bırakma oranları dahilinde 2015 Mali Yılı bütçesinin 03.2.6.02 “Tıbbi Malzeme/İlaç Alımları ” ekonomik kodundan 6’ncı Hd.A.K.lığı Maliye ve Bütçe Şube Müdürlüğü tarafından tahakkuka bağlanarak, Van Defderdarlık Muhasebe Md.lüğü tarafından ödemeyi yapacaktır.
13.5. Yeterli ödeneğin bulunmaması durumunda ödemeler ödeneğin gelmesinden sonra yapılacaktır. Ayrıca; ödemeler M.S.B.lığının serbest bırakma oranları da dikkate alınacaktır. Bu sebeplerle meydana gelebilecek gecikmelerde yüklenici her hangi bir hak talebinde bulunmayacaktır. Yüklenici, ödemenin yapılacağı tarih itibarıyla bağlı bulunduğu vergi dairesinden alınmış borcu yoktur yazısını (ödeme emrinden en geç on gün önceye ait) 6’ncı Hd.A.K.lığı Mly.Büt.Ks.A.liğine ibraz edecektir. Şayet yüklenicinin vergi borcu var ise, ödeme emrinde borç meblağı düşülecektir.
Madde 14 - Fiyat Farkı
14.1. Fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.
14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu iste alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
16.2.Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri
16.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.4. Güvenlik önlemleri
16.4.1. Yüklenici;
a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak,
zorundadır.
16.5. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.5.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
16.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
16.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
16.6. Malların taşınması
16.6.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
16.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı idarenin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
Madde 17 - Yeni model
17.1. Bu madde boş bırakılmıştır
Madde 18 – Ambalajlama
18.1. Bu madde boş bırakılmıştır
Madde 19 - Reklam yasağı
19.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 20 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları
20.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 21 - Sözleşmede değişiklik yapılması
21.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın montaj veya teslim yeri.
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
21.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 22 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
22.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a) Sözleşmeye konu alım içinde kalması,
b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması, şartlarıyla, birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilen mal alımlarında sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı Yükleniciye yaptırılabilir.
22.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur. Bu sözleşmede 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çerçevesinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise Yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve Yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.” Hükmü uygulanmayacaktır.
Madde 23 – Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
23.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
23.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
23.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
23.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
23.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
23.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
23.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
Madde 24 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
24.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
24.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 25 - Yüklenicinin vekili
25.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
25.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 26 – Denetim, muayene ve kabul işlemleri
26.1. İhtiyaçlar nispetinde Yüklenici tarafından gazların getirilmesini müteakip Günlük Muayene Defteri, kopan ve koçan olmak üzere iki nüsha olarak tutulur. İlgili mal sorumlusu tarafından, maddeleri önceden bu deftere kayıt edilir. Aylık olarak getirilmesi gereken (istenen) mal miktarı, getirilen malın cins, miktar ve getirildiği tarihler, gecikme cezaları (varsa) ile ilgili hususlar yazılır veya ek bir çizelge yapılarak Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararının karara eklenir. Yazılan bilgilerin komisyonda muhafaza edilen günlük muayene defter nüshaları ile aynı olup olmadığı, muayene komisyonunca kontrol edilerek, muayene muhtırası imzalanır.

Muayene aşamasında İstenecek Belgeler;
Üretici firmanın kalite kontrol test raporları /test sonuçları veya kamu kurum ve kuruluşları laboratuarlarından alınmış onaylı test/analiz sonuçlarından biri olacaktır ve Muayene heyetine teslim edilecektir

Malın Muayeneye Hazırlanması ve Muayeneye İlişkin Yüklenicinin Görevleri :
Muayene edilecek malın tamamının incelenmesini kolaylaştıracak bir düzende bulundurulması, kalibrasyonlu ölçü aleti her türlü aparat ve malzemenin hazır edilmesi, usulüne uygun ve kolay muayene yapılabilmesi için muayene başlamadan önce malın belirli bölümlere ayrılmasından yüklenici firma sorumludur. Muayene masrafları, muayene esnasında dizayn ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici firma sorumlu olacaktır. Denetim ve muayeneler için lüzumlu her türlü personel, test cihazı ve ortam yüklenici firma tarafından temin edilecektir. Muayene esnasında, numune alınmayacaktır.

Muayene Yeri ve Makamı :
Malın Muayenesi ; Van Asker Hastanesi Baştabipliği Tşn.Tük.767 Mal Sym.lığında Mal Alımları Denetim Muayene Ve Kabul İşlemlerine dair yönetmelik , TSK Mal ve Hizmet Muayene Yönergesi ve Ekli Teknik Özellik dahilinde yapılacaktır. Muayene sırasında yüklenici veya yetkili temsilcisi hazır bulanabilir

Muayenede izlenecek yöntem :
Muayenelerde sözleşme dokümanında belirtilen fiziksel özelliklerin kontrolü yapılacaktır. Laboratuvar / fonksiyon muayenesi yapılmayacaktır. Üretici firmanın kalite kontrol test raporları/test sonuçları veya kamu kurum ve kuruluşları laboratuarlarından alınmış onaylı test/analiz sonuçlarından biri olacaktır ve Muayene heyetine teslim edilecektir. Fiziksel muayenede niteliklerin bazıları uygun çıkmazsa muayene yarıda bırakılmaz, muayene işlemi tamamlanır. Yükleniciler, fiziksel muayene sonucu verilen red raporunun tebliğinden ( elden tebliğ veya fax veya elektronik posta veya iadeli taahhütlü mektupla yapılabilecektir.) itibaren usulüne göre 2(iki) saat içinde yazılı olarak itiraz ederek ikinci bir muayeneyi isteyebilirler. Bu takdirde, mal aynen korunmak suretiyle ilk muayenede bulunmamış olan kişilerden kurulacak en az üç kişilik ikinci bir komisyona muayene yaptırılır. Bu komisyonun vereceği kararlar kesin olup, muayene ve kabulün bu karar esas alınarak sonuçlandırılır. İkinci komisyon fiziksel muayenede itiraz konusu olan kısımları inceler. Sonuç olumsuz ise red raporu verilir ve bu rapora itiraz edilemez.

İşin Süresi İçinde Muayene Hakları :
İşin süresi içinde getirilen malın muayeneler sonucunda uygun olmadığı tespit edildiğinde, yüklenici bu süre içinde malını alıp yenisini getirmekte veya 2 (iki) saat içerisinde yazılı olarak müracaat ederek itiraz muayenesi istemekte serbesttir. İşin süresi içinde uygun çıkmayan mallar yerine sadece bir defaya mahsus olmak üzere yeniden getirilen malların muayenesi yapılır. Yüklenici, Sözleşmeye uygun olarak taahhüdünü süresinde yerine getiremediği ( hiç mal teslimatı yapılmadığı veya teslim edilen malların muayenede uygun bulunmadığı veya işi bitirmediği) taktirde; idarece Sözleşmenin 34.ncü Maddesine göre verilecek ihtarlı sürede 1(bir) defa mal getirme hakkına sahiptir.
Muayenelerde geçen süreler teslim süresinden sayılmaz. Gecikme cezası; son teslim tarihinin bitiminden itibaren uygulanacaktır.

İtiraz Muayeneleri:
Yükleniciler, fiziksel muayene sonucu verilen red raporuna, red raporunun tebliğinden itibaren usulüne göre 2(iki) saat içinde yazılı olarak itiraz ederek ikinci bir muayeneyi isteyebilirler. Bu takdirde, mal aynen korunmak suretiyle ilk muayenede bulunmamış olan kişilerden kurulacak en az üç kişilik ikinci bir komisyon muayenede itiraz konusu olan kısımları inceler. Bu komisyonun vereceği kararlar kesindir. Muayene ve İtiraz muayenelerine ait tüm masraflar satıcıya aittir

Red Edilen Malın Depodan Kaldırılması:
Getirilen malların şartlara uygun olmadığı tespit edilerek geri çevrilmesi lazım gelen hallerde yükleniciye tebliğini müteakip 2 (İki) gün içinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Kaldırmadığı takdirde; her geçen gün için o günkü alım için toplam bedel üzerinden %0,05(ONBİNDE BEŞ)i oranında ceza uygulanır. Ancak bu sure 2 (İKİ) günü geçemez. Geçtiği takdirde malın bulunduğu yerde bozulması veya eksilmesi durumundan dolayı herhangi bir hak iddia edilemez.

Muayenede Kısmi Kabul Yapılıp Yapılamayacağı :
Muayenede İhtiyaçlar nispetinde teslim alınan gazların kısmi kabul yapılabilecektir. Muayeneye sevk edilen malzemeler ayrı ayrı değerlendirmeye tabi tutulacak ve muayene sonucunda kabul edilen malzemelerin bedeli usulüne uygun düzenlenecek belgelere istinaden ödenecektir. Muayenede red edilen diğer malzemeler için muayene süreci devam edecektir. Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi gereğince taahhüt konusu kısmi kabul yapılan bölümün bedeli ödenir.

Normal teslim süresinin son günü getirilen malın muayene sonucunun red çıkması durumunda; süre bitmiş sayılacak ve durum yükleniciye aynı gün faks çekilerek ya da elden tebliğ edilerek ya da elektronik posta ile bildirilecektir. Yükleniciye ihtarname ile tanınan ihtarlı sürenin son günü getirilen malların red çıkması halinde de aynı işlem uygulanacaktır.

Kodlandırma, Kataloglandırma hükümleri uygulanacak fakat Eğitim hükümleri uygulanmayacaktır.
26.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 27 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
27.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik özelliklere uygunluğu, bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda heyet malların kalitesini, teknik özelliklerde belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Heyet burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
27.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
27.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.
27.4. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 28 - Sözleşmenin devir şartları
28.1. Sözleşmenin devri söz konusu değildir, sözleşme hiçbir şekilde devredilemez. Sözleşme kapsamında doğan alacaklar üçüncü şahıslara temlik edilemez

Madde 29 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
29.1. Yüklenici teslim edilen tıbbi sarf malzemelerini, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile 6 saat içersinde süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır.
29.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 30 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
30.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.
30.2. Yüklenicinin sözleşmeye uygun olarak malın kısmi kabule konu olan kısmını süresinde teslim etmemesi halinde, İdare tarafından en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 1 (yüzdebir) oranında gecikme cezası uygulanır.
30.3. Gecikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
30.4. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
30.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
30.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde ihtar yapılır.
Madde 31 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
31.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
31.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü sözleşme dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
31.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
31.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
31.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
31.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
31.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
31.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 32 - Fesih tarihinin belirlenmesi
32.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
32.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan aylık toptan eşya fiyat endeksine göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
32.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 nci maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 33 - Fesih halinde yapılacak işlemler
33.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
33.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
33.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
33.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
33.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
33.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,
gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 34 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
34.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya ihale dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 35 – Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti
35.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
35.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 36 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
36.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/iste gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
36.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerlerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 37 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu
37.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 38 - Anlaşmazlıkların çözümü
38.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde Van Asliye, Sulh, Hukuk mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 39 - Hüküm bulunmayan haller
39.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 40 - Diğer hususlar
40.1. Yüklenici tedarik safhası ile sözleşme ve şartnamenin yürürlükte bulunduğu sürede, gösterdiği tebligat adresinde bulunmaya veya tebligata elverişli bir şahsı bulundurmaya mecburdur. Bu mecburiyete uymadığı veya tebligat adresinde bulunduğu halde yapılacak tebligatı almaktan kaçındığı takdirde, 7201 sayılı Tebligat Kanunu esaslarına göre tebligat adresine yapılacak tebligat bizzat kendisine yapılmış sayılacaktır.
40.2. Yüklenici, sözleşmenin yürürlükte bulunduğu sürede, tebligat için gösterdiği adresi değiştirmek zorunda kalırsa bu keyfiyeti 3 (üç) gün içinde idareye yazılı olarak bildirilecektir. Bildirmediği takdirde eski tebligat adresine yapılacak olan tebligat geçerli sayılacaktır.
40.3. İhale dokümanında yer alan tüm cezalar yüklenicinin ilk alacağından, yoksa müteakip alacağından, oda yoksa Defterdarlık veznesine nakit olarak yatırılmak suretiyle alınacaktır. Cezalar KDV hariç hesaplanacaktır. Cezası tahsil edilmedikçe kesin teminat geri verilmeyecektir. Yüklenici Bu konuda herhangi bir hak iddia edemez. Kesin teminatın iadesi sözleşme tasarısının 11 nci maddesinde belirtilen esaslarda geri verilecektir. Tşn.Tük. 767 Mal Saymanlığınca yüklenicinin taahhüdünü yerine getirdiğini gösteren; kesin teminatın iade edilebileceğine dair yazının İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞINA gönderilmesini müteakip kesin teminat iade işlemleri yapılacaktır.
40.4. Tıbbi gazın doldurulması için gerekli tüpler idare tarafından karşılanacaktır.
40.5. Nakil için gerekli izinler ve uygun araç yüklenici tarafından temin edilecektir.Tıbbi gaz nakliyesi taşıma ve dolum işini yapabileceğine dair gerekli ve yeterliliğini gösteren (emniyet, araç sayısı ve cinsi, izinler) belge, yüklenici tarafından idareye teslim edilecektir. Yüklenici firma, tehlikeli maddelerin karayoluyla taşınması ile ilgili yönetmeliğe uygun olarak hareket edecektir.

Madde 41 - Yürürlük
41.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 42 - Sözleşmenin imzalanması
42.1. Bu sözleşme .................. maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra .. /.. / .... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı suretini” düzenleyip yükleniciye verecektir.
İDARE YÜKLENİCİ

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: MSB POSTGRESQL AKTARIM

b.Telefon Numarası:

c.Fax Numarası:

d.Elektronik Posta adresi: