EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı Eğitim Alay Komutanlığı Mevcut Kazan Daireleri Baca Temizliği (3 Kalem 8 Adet)
İhale Usulü DOĞRUDAN TEMİN
İdare Adı : Eğitim Alay Komutanlığı
Adres : Eğitim Alay Komutanlığı Ihale Komisyon Alaşehir MANISA
Telefon : +902366530011-12
Faks : +902366530017
Elektronik Posta Adresi : eğt_al_ih_kom@mynet.com
Malın Niteliği ve Türü İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
Malın Miktarı İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR. İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
Mal Teslim Yeri EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI
Mal Teslim Tarihi İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR.
İhale Yeri EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI
İhale Tarihi 07.07.2021 15:00
İhale İlanı Metni
MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI WEB SİTESİNDE YAYINLANAN İHALE
İLANI
İşin Adı : Eğitim Alay Komutanlığı Mevcut Kazan Daireleri Baca Temizliği (3 Kalem 8 Adet)
İhale Usulü : DOĞRUDAN TEMİN
İdare Adı : Eğitim Alay Komutanlığı
Adres : Eğitim Alay Komutanlığı Alaşehir MANISA
Telefon : +902366530011-12
Faks : +902366530017
Elektronik Posta Adresi : koray.nuran3564@gmail.com
Malın Niteliği ve Türü : İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
Malın Miktarı : İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
Mal Teslim Yeri : EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR / MANİSA
Mal Teslim Tarihi: İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
İhale Yeri : EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR / MANİSA
İhale Tarihi : 07.07.2021 15:00
İşin Yapılacağı Yer : EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR / MANİSA
İşin Süresi : İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
İHALE İLANI METNİ
MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI WEB SİTESİNDE YAYINLANAN İHALE İLANI
İşin Adı : Eğitim Alay Komutanlığı Mevcut Kazan Daireleri Baca Temizliği (3 Kalem 8 Adet)
İhale Usulü : DOĞRUDAN TEMİN
İdare Adı : Eğitim Alay Komutanlığı
Adres : Eğitim Alay Komutanlığı Alaşehir MANISA
Telefon : +902366530011-12
Faks : +902366530017
Elektronik Posta Adresi : koray.nuran3564@gmail.com
Malın Niteliği ve Türü : İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
Malın Miktarı : İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
Mal Teslim Yeri : EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR / MANİSA
Mal Teslim Tarihi: İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
İhale Yeri : EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR / MANİSA
İhale Tarihi : 07.07.2021 15:00
İşin Yapılacağı Yer : EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI ALAŞEHİR / MANİSA
İşin Süresi : İLAN METNİNDE BELİRTİLMİŞTİR
DOĞRUDAN TEMİN HİZMET ALIMI BACA TEMİZLİĞİNİN YAPILMASI (3 KALEM 8 ADET) SÖZLEŞME TASARISI
Karar Numarası:
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta EĞİTİM ALAY KOMUTANLIĞI (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta............................................................................................................ (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a)Adı: Eğitim Alay Komutanlığı
b) Adresi: Eğitim Alay Komutanlığı Baklacı Mah. Alaşehir/MANİSA
c) Telefon numarası: 0236 653 00 11
ç) Faks numarası: 0236 653 00 12
d) Elektronik posta adresi(varsa): ……………………………………
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................
b) T.C. Kimlik No: ..................................................................
c) Vergi Kimlik No: .................................................................
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................
d) Telefon numarası: ................................................................
e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..................................
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Hizmet Alımları İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve özellikleri düzenlenen Baca Temizliğinin yapılması (8 Adet) ve Belgelerin bu sözleşmede belirlenen şartlar dâhilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
S. |
YAPILACAK İŞİN ADI |
BİRİM |
İHTİYAÇ MİKTARI |
1 |
Sıcak Su Kazanı (Baca Temizliği) |
Adet |
1 |
2 |
Buhar Kazanı (Baca Temizliği) |
Adet |
2 |
3 |
Kat Kaloriferi (Baca Temizliği) |
Adet |
5 |
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak hizmet/ hizmetlerin miktarı:
5.1.1.1 . Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan Baca Temizliğinin yapılması (8 Adet) ve Belgelerin bu sözleşmede belirlenen şartlar dâhilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir. Cins ve miktarı mahal listesinde mevcuttur
5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek hizmet, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun alınacaktır.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1.İş bu sözleşme Hizmet Sözleşmesi ve sözleşmenin toplam bedeli …………………………………………………………. (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1.Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin her türlü ulaşım, vergi resim, harç, Sosyal Sigortalar Primi ve Bağ - Kur primi, Kıdem Tazminatları, iaşe ve ibadete giderleri ve iş kıyafetleri, sözleşmenin çoğaltılması da dahil sözleşme giderleri vb. bütün giderler sözleşme bedeline dahildir. Yüklenicinin teklif aşamasında tüm bu giderleri öngördüğü ve teklifini oluşturur iken, bu maliyetleri de teklif bedelinin içinde mütalaa ettiği kabul edilir.
7.1.1. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.1.2. Alım yapılacak hizmet Eğitim Alay Komutanlığı ALAŞEHİR/MANİSA kışla içerisinde bulunan mahal listesinde belirtilen yerlerde yapılacaktır. Baca Temizliği için gerekli malzeme, teçhizat, nakliye ve vb. giderler için yükleniciye ilave ücret ödenmeyecektir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme tasarısı
2) Özel Teknik Şartname
3) Mahal Listesi
8.3. Yukarıdaki belgelerin zeyilnameleri, ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren (kararın imzalanmasına müteakip gün) 90 (doksan) takvim günüdür.
Madde 10 – İşin Yapılma Yeri, İş Yeri Teslim ve İşe Başlama Tarihi
10.1. İşin yapılma yeri :
Eğitim Alay Komutanlığı (Alaşehir/MANİSA)
10.2. İşe başlama tarihi
Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. 10.3. Teslim programı ve teslim tarihi:
Yüklenici taahhüdün tümünü, işyeri teslim tarihinden itibaren 15 (onbeş) takvim günü içinde tamamlayarak geçici kabule hazır hale getirmek zorundadır. Sürenin hesaplanmasında; havanın fen noktasından çalışmaya uygun olmayan dönemi ile resmi tatil günleri dikkate alındığından, bu nedenlerle ayrıca süre uzatımı verilmez.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kati teminat alınmayacaktır.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler Eğitim Alay Komutanlığı tarafından tanzim edilecek usulüne uygun belgelere istinaden, Alay Gerçekleştirme Astsubaylığı tarafından tahakkuka bağlanarak ait olduğu 2021 mali yılının 03.05.90.90 mali satır kaleminden Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ile serbest bırakılma oranları dâhilinde düzenlenecek, evraklara istinaden Alaşehir Mal Müdürlüğünce yapılacaktır.
Ödeme emrinin Mal Müdürlüğüne geç intikali veya nakit yokluğu gibi nedenlerle istihkaklarının ödenmesi geciktiği takdirde yüklenici, herhangi bir hak talebinde bulunmayacak ve mal teslimatına devam edecektir. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve ihale dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2 İdare, Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliğine göre gerekli evrak ve belgelerin tanzimi ve onaylanmasından itibaren Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ile serbest bırakılma oranları dâhilinde düzenlenecek, evraklara istinaden Alaşehir Mal Müdürlüğünce yapılacaktır.
12.3. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası) 'dır
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat Farkı
14.1. Fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.
14.2. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu iste alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.2. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu hizmet alımı, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
16.3. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
16.4. İş programı
16.4.1. Yüklenici Eğitim Alay Komutanlığında bulunan alanlarda Baca Temizliği yaparken çalıştıracağı personelin çalışma saatlerini ve istirahat sürelerini, izin günlerini yürürlükte bulunan kanunlar, yönetmelikler, kapsamında planlanacaktır.
16.4.2. Yüklenici çalışma programını mesai saatlerinde çalışacak şekilde planlayacaktır.
16.5. Güvenlik önlemleri
16.5.1. Yüklenici;
a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
16.5.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
16.6. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.6.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
16.6.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
16.6.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
16.5.4. İhale dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.
Madde 17 - Reklam yasağı
17.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği hizmet ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 18 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
18.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a) Sözleşmeye konu alım içinde kalması,
b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması, şartlarıyla, birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilen mal alımlarında sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı Yükleniciye yaptırılabilir.
18.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
Madde 19 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
19.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
19.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
19.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
19.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
19.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
19.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
Madde 20 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
20.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
20.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 21 - Yüklenicinin vekili
21.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
21.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 22 – Kullanılacak Malzeme ve Ekipman
Yüklenici tarafından yapılacak baca temizliklerinde gerekli malzeme ve teçhizat vb. malzeme ile ekipmanlar yüklenici tarafından karşılanacak, bunun için yükleniciye ilave ücret ödenmeyecektir.
Madde 23 - Denetim, muayene ve kabul işlemleri
23.1.Genel.Hususlar;
Hizmet alımının sözleşmede tespit edildiği şekilde yürütülüp yürütülmediği Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliğine göre yapılır.
23.2. Mali Mevzuat kapsamında idare tarafından aranacak hususlar;
23.1.1. Mal teslimlerinde ödemeye esas fatura, muayene muhtırası karar tarihinden itibaren düzenlenecektir.
23.1.2. Yükleniciye yapılacak ödeme tutarının aktarılacağı hesaba ait Banka Adı, Banka Şubesi Adı ve IBAN numarası fatura üzerinde belirtilmiş olacaktır.
23.1.2. Fatura üzerinde Banka Adı, Banka Şubesi Adı ve IBAN numarası olması durumunda ödeme için yazılı müracaat aranmayacaktır.
Madde 24 - Sözleşmenin devir şartları
24.1. Sözleşme, zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk ihaledeki şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere, 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirilen ihalelerde bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez veya devir alınamaz. İzinsiz devredilen veya devir alınan veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devredilen veya devir alınan sözleşmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkında 4735 sayılı Kanunun 20, 22 ve 26 nci madde hükümleri uygulanır.
24.2. İhale yetkilisince gerekli iznin verilmesi üzerine devir sözleşmesi imzalanmadan önce, sözleşmeyi devralan Yüklenici, 4734 sayılı Kanunda sayılan değerler üzerinden sözleşme bedelinin % 6'si oranında kesin teminatı İdareye vermek zorundadır. Bu durumda İdare, devredenden almış olduğu kesin teminatı, devir sözleşmesinin imzalanmasını takip eden ilk iş günü içinde kendisine iade eder.
Madde 25 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
25.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
Madde 26 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
26.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak hizmeti süresinde tamamlayamaması halinde 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.
26.2. Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak hizmeti süresinde tamamlayamaması halinde, gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,05 (Onbindebeş) oranında gecikme cezası uygulanır.
26.3. Gecikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
26.4. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
26.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
26.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde ihtar yapılır.
Madde 27 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
27.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
27.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
27.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
27.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
27.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
27.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,
hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 nci maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
27.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
27.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 28 - Fesih tarihinin belirlenmesi
28.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
28.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar endekse göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
28.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 nci maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 29 - Fesih halinde yapılacak işlemler
29.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
29.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
29.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
29.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
29.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
29.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,
gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 30 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
30.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya ihale dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 31 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti
31.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
31.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 32- Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
32.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/iste gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
32.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 33 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu
33.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 34 - Anlaşmazlıkların çözümü
34.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ALAŞEHİR mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller
35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 36 - Yürürlük
36.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 37 - Sözleşmenin imzalanması
37.1. Bu sözleşme 37 (otuzyedi) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra … /… /2021 tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip yükleniciye verecektir.
İhale Kayıt Numarası: 21DT389141
İhalenin adı: Eğitim Alay Komutanlığı Mevcut Kazan Daireleri Baca Temizliği (3 Kalem 8 Adet)DOĞRUDAN TEMİN USULÜYLE ALINACAKTIR.
TEKLİF EDİLEN FİYATIN 0,00569 KARAR PULU, 0,00948 SÖZLEŞME PULU ALINACAKTIR. KATİ TEMİNAT ALINMAYACAKTIR.
07/07/2021 SAAT: 15:00' A KADAR TEKLİF GÖNDERMENİZ VE TELEFON, MAİL İLE İRTİBATA GEÇMENİZ RİCA OLUNUR.
Koray AŞIK
Mu.Asb.Kd.Bçvş.
İhl.Koms.Bşk.lığı
0236 653 00 11 / 1010
05054971377
koray.nuran3564@gmail.com
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
- Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
- İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: Eğitim Alay Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902366530011-12
c.Fax Numarası: +902366530017
d.Elektronik Posta adresi: koray.nuran3564@gmail.com
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: Eğitim Alay Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902366530011-12
c.Fax Numarası: +902366530017
d.Elektronik Posta adresi: eğt_al_ih_kom@mynet.com