ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

SAĞLIK HİZMETLERİ ANKARA BÖLGE KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı ASANSÖR YILLIK PARÇASIZ PERYODİK BAKIM VE ONARIMI

İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları

         

İdare Adı : SAĞLIK HİZMETLERİ ANKARA BÖLGE KOMUTANLIĞI

Adres : ASKER HASTAHANESİ İÇERİSİ ETİMESGUT/ANKARA

Telefon : +903122491011/3871-3872-3873

Faks : +903122446440

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü ASANSÖR YILLIK PARÇASIZ PERYODİK BAKIM VE ONARIMI

Malın Miktarı 1 KALEM 3 AD

Mal Teslim Yeri ETİMESGUT ASKER HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİ

Mal Teslim Tarihi SÖZLEŞMENİN İMZALANMASINA MÜTEAKİP 31.12.2014 TARİHİNE KADAR DEVAM EDECEK

İhale Yeri TSK ANKARA SAĞLIK HİZMETLERİ BÖLGE KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETİMESGUT/ANKARA

İhale Tarihi 25.02.2014 10:30


İhale İlanı Metni
ALIM İLE İLGİLİ GENEL HUSUSLAR

Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde bu ihaleye sadece yerli istekliler katılabilir.
1. Etimesgut Asker Hastanesi Baştabipliğinde mevcut 3 (üç) adet sedye asansörünün yıllık parçasız periyodik bakım onarımı için ihtiyaç duyulan hizmet alımıdır.
2. Alınacak hizmet, İhtiyaç listesi ve asansörlerin yıllık parçasız periyodik bakım ve onarımının yaptırılması işine ait Teknik Özellikler Listesine göre yapılacaktır.
3. İstekliler tekliflerini, birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. Doğrudan temin sonucu üzerine doğrudan temin kararı alınan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır. Bu doğrudan teminde, işin tamamı için teklif verilecektir. Toplamda en düşük teklifi veren istekliden hizmet alınacaktır.
4. Sözleşme bedelinin %6 (yüzdealtı)’sı oranında teminat alınacaktır.
5. Alınacak hizmetin kontrolü, Asil Hv.İs.Kd.Bçvş.Selahattin KARAÇOR (Başkan), Svl.Me.Mustafa FINDIK (Üye), Svl.Me.Musa ÇETİN (Üye) ; Yedek Hv.İs.Bçvş.Erkan TOKULLU (Başkan), Svl.Me.Fırat ÖZDAMAR (Üye), Svl.Me.Atilla ÖZSEÇER (Üye) başkan ve üyelerden oluşan kontrol teşkilatınca yapılacaktır.
6. Alınacak hizmete sözleşmenin taraflarca imzalanmasını müteakip başlanacaktır.
7. Sözleşme idare ve yüklenici arasında yapılacaktır. Sözleşmenin süresi 31.12.2014 tarihine kadardır.
8. Alımı yapılan hizmetin ödemesi; bu hizmet alımı için oluşturulan kontrol teşkilatı tarafından; ayda bir yapılacak periyodik bakımların akabinde, tutulacak tutanaklarla birlikte 3 (üç) ayda bir ve sonuncusu Aralık 2014 ayı sonu olmak üzere kesilecek faturaya karşılık tanzim edilecek ödeme evraklarının hazırlanmasına müteakip, Ankara Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı Maliye ve Bütçe Şube Müdürlüğünce tahakkuka bağlanarak, bedeli Hava Lojistik Komutanlığı Saymanlık Müdürlüğünce 2014 Mali yılı 03-2-7-12 GSY Mak.Teç.Bkm.On.(G0213) ekonomik kodu mevcut ödenekten Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usullere uygun olarak ödenecektir.

9. İhtiyacın zaruri olması, parasal tutarının az olması, tedarikin açık ihale usulü ile yapılması durumunda ihale ilan ve diğer masraflarının alınacak hizmetin tutarının üstünde olması nedeniyle Kamu İhale Kanunun 22/D maddesine göre doğrudan temin usulü ile tedarik edilecektir.
ETİMESGUT ASKER HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİ İHTİYAÇ LİSTESİ

CİNSİ MİKTARI D/B AÇIKLAMALAR

ASANSÖR PERİYODİK BAKIM VE ONARIMI 3 ADET 3 kat 3 duraklı 0,63 m/sn.hızlı yarı otamatik simplex kumandalı 2000 kğ. 25 personel taşıma kapasiteli asansörü 2 (İKİ) Adet
4 kat 4 duraklı 0,63 m/sn.hızlı yarı otamatik simplex kumandalı 500 kğ. Hasta ve sedyeli hasta taşıma kapasiteli asansörü 1 (BİR) Adet
3 ADET ASANSÖR YILLIK PARÇASIZ PERİYODİK BAKIM ONARIM HİZMET ALIM SÖZLEŞMESİ

Sözleşmenin Tarafları
Madde 1- Bu sözleşme, bir tarafta Etimesgut Asker Hastanesi Baştabipliği (bundan sonra “idare” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ……………………………………………………………… bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2- Taraflara İlişkin Bilgiler
2.1. İdarenin adresi : Etimesgut Asker Hastanesi Baştabipliği ETİMESGUT/ANKARA
Tel No : 0-312-298 47 20 / 298 47 23
Faks No : 0-312-244 49 77
Elektronik Posta Adresi (Varsa) :……………………

2.2. Yüklenicinin tebligata esas adresi: ………………………………………………. ANKARA olup,
Tel No : 0 312
Faks No : 0 312
Elektronik Posta Adresi (Varsa) :

2.3. Her iki taraf madde 2.1. ve 2.2. de belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, posta kuryesi, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirimde bulunabilirler.

Tanımlar
Madde 3- Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır) ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.

İş Tanımı
Madde 4- Sözleşme konusu iş; Tbp.Tuğ.M.Saffet BARIŞ Poliklinik binasındaki ve klinikler binasındaki 24 saat esasına göre hizmet veren asansörlerde meydana gelebilecek sorunları bertaraf etmek üzere periyodik kontrol, bakım-onarım ve arızaların giderilmesi konularını kapsamaktadır.

Sözleşmenin Türü ve Bedeli
Madde 5- Bu sözleşmenin toplam bedeli……………………………………………………………

Sözleşme Bedeline Dâhil Olan Giderler
Madde 6- Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ulaşım giderleri sözleşme bedeline dâhildir.

Vergi, Resim ve Harçlar ile Sözleşmeyle İlgili Diğer Giderler
Madde 7- Sözleşmenin düzenlenmesine ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile ilgili giderler yükleniciye aittir. Ancak, ilgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak katma değer vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.

Madde 8- Sözleşmenin Ekleri
8.1. Doğrudan temin dokümanı, sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile doğrudan temin dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki ya da farklılık olması halinde doğrudan temin dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. Doğrudan temin dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1-Sözleşme Tasarısı
2-Onay belgesi
3-Teknik Özellikler Listesi
Sözleşmenin Süresi
Madde 9- Sözleşmenin imzalanmasından itibaren işe başlanacak ve 31 Aralık 2014 tarihinde sona erecektir.
Madde 10- İşin Yapılma Yeri, İşe Başlama Tarihi
10.1. İşin yapılma yeri, Teknik Özellikler Listesinde belirtilmiştir. Sözleşmenin taraflarca imzalanmasına müteakip işe başlanacaktır.

Madde 11- Ödeme Yeri ve Şartları
11.1. Alımı yapılan hizmetin ödemesi; bu hizmet alımı için oluşturulan kontrol teşkilatı tarafından; ayda bir yapılacak periyodik bakımların akabinde, tutulacak tutanaklarla birlikte 3 (üç) ayda bir ve sonuncusu Aralık 2014 ayı sonu olmak üzere kesilecek faturaya karşılık tanzim edilecek ödeme evraklarının hazırlanmasına müteakip, Ankara Sağlık Hizmetleri Bölge Komutanlığı Maliye ve Bütçe Şube Müdürlüğünce tahakkuka bağlanarak, bedeli Hava Lojistik Komutanlığı Saymanlık Müdürlüğünce 2014 Mali yılı 03-2-7-12 GSY Mak.Teç.Bkm.On.(G0213) ekonomik kodu mevcut ödenekten Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usullere uygun olarak ödenecektir.

11.2. Yüklenici yapılan işe ilişkin hak ediş ve alacaklarını başkalarına devir veya temlik edemez.

Madde 12- Fiyat Farkı
12.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

Madde 13- Avans verilmesi, şartları ve miktarı
46.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.

Kontrol Teşkilatı Görev ve Yetkileri
Madde 14- İşin, sözleşme ve eklerinde tespit edilen standartlara (kalite ve özelliklere) uygun yürütülüp yürütülmediğinin kontrolü, “Etimesgut Asker Hastanesi Kontrol Teşkilatı” tarafından yapılacaktır. Ayrıca; Baştabip, Baştabip Yardımcısı, Hastane İdare Amiri de yapılan hizmeti denetleyebilir. Ancak Kontrol Teşkilatı personeli haricinde tespit edilen hususlar mutlaka Kontrol Teşkilatına bildirilerek tutanağın tanzimi, gerekli düzeltici tedbirler alınması ile cezai işlemlerin uygulanması sağlanacaktır.

Teslim, Muayene ve Kabul İşlemlerine İlişkin Şartlar
Madde 15- Periyodik bakım ve kontrollerinin yapılıp yapılmadığı hususu kontrol heyeti tarafından aylık periyodik bakım-onarım, kontrol raporları ile tespit edilir. Satın alınacak hizmet alımının denetim ve muayene işlemleri yürürlükteki hizmet alımları denetim, muayene ve kabul işlemleri yönergesine göre yapılacaktır.

Yüklenicinin Sözleşme Konusu İş İle İlgili Çalıştıracağı Personele İlişkin Sorumlulukları
Madde 16- Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve genel şartnamenin altıncı bölümünde belirlenmiş olup, yüklenici bunları aynen uygulamakta yükümlüdür.

Yüklenicinin Sözleşmeyi Feshetmesi
Madde 17- Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirilmesi halinde, sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

İdarenin Sözleşmeyi Feshetmesi
Madde 18- Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü doğrudan temin dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
Hallerinde sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Sözleşmeden Önceki Yasak Fiil veya Davranışlar Nedeniyle Fesih
Madde 19- Yüklenicinin, alım sürecinde 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
a)Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
b) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlanmasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlanmasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, yüklenici hakkında 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 26’ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden dönem ödeme tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

Mücbir Sebeplerden Dolayı Sözleşmenin Feshi
Madde 20- Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu
Madde 21- İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan yüklenici ile o işteki orta veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunun hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 27’nci maddesi hükmü uygulanır.

Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu
Madde 22- Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesine ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarara ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 27’nci maddesi hükümleri de uygulanır.

Montaj, İşletmeye Alma, Eğitim, Bakım, Yedek Parça Gibi Destek Hizmetlerine Ait Şartlar
Madde 23-
23.1. Periyodik bakım her ay yapılacak olup, her periyot döneminde genel kontrolü yapılacaktır.
23.2. Firma bildirilen arızaları gidermek üzere teknik özellikler listesinde belirtilen hususlara aynen uyacaktır.
23.3. Değiştirilmesi gereken parçalar yüklenici tarafından tespit edildikten sonra, temin edilmesi için idareye bildirilecektir. Yüklenici idarenin temin ettiği yedek parçaların montesi için ayrı bir ücret talep etmeyecektir.
23.4. Yüklenici ağır kusuru neticesi sebep olabileceği zarar durumları haricinde, meydana gelebilecek arızalarda değişmesi lüzumlu görülecek tüm malzemelerin bedeli ve işçiliği ayrıca İdare tarafından ödenecektir. Yine Periyodik bakım için lüzumlu üstüpü, bez, yağ ve temizleyici malzeme Yüklenici tarafından temin edilecektir.

Garanti İle İlgili Şartlar
Madde 24-
24.1. Sözleşme süresince, asansörde bakım ve onarım eksikliği nedeni ile çıkabilecek her türlü arıza, hasar ve zarardan (can ve mal kaybı dâhil) yüklenici firma sorumludur.

24.2. İş Programına uygun olarak yapılacak periyodik bakımlar ayda bir defa ve tek seferde olacaktır.

24.3. Arıza sebebiyle idare tarafından temin edilip, yüklenici firma tarafından değiştirilen parçanın garanti süresi 2 (iki) yıldır.

24.4. Yüklenici firmanın teknik hatalarından kaynaklanan aksaklıkların giderilmesi için yapılacak tüm masraflar firmaya aittir. Bu yüzden idarenin göreceği tüm zararları yüklenici tazmin edecektir.

Gecikme Cezaları
Madde 25- İşin zamanında yapılmaması halinde, teknik özellikler listesinde belirtilen cezalar uygulanacaktır.

Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 26- Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümlerine, bu kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

Anlaşmazlıkların Çözümü
Madde 27- Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek anlaşmazlığın çözümünde Ankara Mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

Yürürlük
Madde 28- Bu sözleşme (28) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ……………………tarihinde bir (1) nüsha olarak imza altına alınmış ve bu nüsha idarede alıkonulmuştur. Ancak sözleşmenin düzenleme anında yüklenici talep ederse bir (1) nüsha daha imza altına alınacak ve bu nüsha yükleniciye verilecektir. Bu durum, her iki nüshada da altında sözleşmeyi imzalayan tarafların imzaları bulunan bir şerhle açıkça belirtilecektir. Ayrıca, yüklenicinin herhangi bir zamanda talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı sureti” idare tarafından düzenlenip yükleniciye verilecektir.

ETİMESGUT ASKER HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİNİN
ASANSÖRLERİNİN PERİYODİK BAKIM VE ONARIMININ YAPTIRILMASINA
AİT TEKNİK ÖZELLİK LİSTESİ

1. KONU: Etimesgut Asker Hastanesi Baştabipliğin 2 Adet 3 kat 3 duraklı 0,63 m/sn.hızlı yarı otomatik kumandalı 2000 kğ. 25 personel taşıma kapasiteli asansörü ve 1 Adet 4 kat 4 duraklı 0,63 m/sn. hızlı yarı otomatik kumandalı 500 kğ. hasta ve sedyeli hasta taşıma kapasiteli asansörlerinin ….. aylık periyodik bakım ve onarımları yapılacaktır.

2. BAKIM HİZMETİNDE YAPILACAK İŞLER:
Ayda bir periyodik bakım yapılacaktır. Bakım işleri aşağıdaki işleri kapsar:
2.1. Söz konusu asansörlere yürürlükteki yasa, yönetmelik (Asansör Yönetmeliği, Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği, Makine Emniyet Yönetmeliği, Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik, Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği, Elektrik Tesislerinde Topraklama Yönetmeliği, Elektrik Kuvvetli Akım Yönetmeliği vb.) ve standartlara (TS EN 13015, TS 12255) uygun olarak olarak asansörlerin bakımları, emniyet kontrolleri ve ayar işlemleri yapılacaktır.
2.2. Yüklenici firma bakım çalışmalarının uygun şekilde eğitim almış EN ISO 9000 bilgi beceri ve uygulama tecrübesi olan, gerekli talimatlar verilmiş, yüklenici firma tarafından desteklenen uzman bakım elamanlarınca yapılması sağlanacaktır.
2.3. Her bir asansör için tanzim edilecek olan “Kontrol Formu” nun bir sureti idareye verilecektir.
2.4. Sisteme ait bütün aksam temizlenecektir.
2.5. Sistemle ilgili muhtemel bütün arızalar firma tarafından giderilecektir.
2.6. Eksilen yağ ve gresler firma tarafından tamamlanacaktır.
2.7. Ömrü dolan floresan lambalar ve butonlar değiştirilecektir.
2.8. Asansör içerisinde bulunan paslanmaz korkulukların sürekli olarak kontrolleri yapılacaktır.
3. GENEL HUSUSLAR:
3.1. Periyodik bakım işinde kullanılacak olan el aletleri ,ölçü aletleri ve sarf malzemeleri temizlik kimyasalları, floresan lamba, led lamba ve buton gibi malzemeler firma tarafından bedelsiz olarak yüklenici tarafından tedarik edilecektir.
3.2. Periyodik bakımların takvimi idare tarafından belirlenecektir.
3.3. Bakım-Onarım hizmetini veren firma, verilecek işle ilgili Teknik Hizmeti vermeye yetkili olduğunu gösteren. İhale tarihi itibarı ile geçerlilik süresi dolmamış TSE HİZMET YERİ YETERLİLİK BELGESİ’ ne sahip olacaktır.
3.4. Bakım-Onarım sırasında asansörün programlama ve ayarları için ihtiyaç duyulan her türlü alet, ayar cihazı, araç-gereç ve avadanlık firma tarafından ücretsiz temin edilecektir.
3.5. Firma periyodik bakım ve onarım işlerini yapabilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip teknik personeli kendi bünyesinde sürekli hazır bulunduracaktır.
3.6. Periyodik bakım hizmetleri mesai saatleri içerisinde 08.00-17.00 (Sekiz-Onyedi) arasında idarenin tayin ettiği personel nezaretinde yapacaktır. Gerekli görüldüğü taktirde idarenin öngördüğü mesai saatleri dışında da çalışılabilecektir.
3.7. Yüklenici her arıza bildiriminde en az 2 (İki) teknik personel görevlendirecektir. Periyodik bakım-onarım yapılırken tüm işlemler idarenin belirlemiş olduğu kontrol elemanı nezaretinde yapılacaktır. Yüklenici tarafından hizmet kapsamında görevlendirilecek personelin getirilip götürülmesi ve tüm masrafları yüklenici karşılayacaktır.
3.8. Firma arıza bildirimlerinin yapılabilmesi için 24 saat sürekli faal halde bulunan biri sabit, biri cep iki telefon numarası ve bir faks numarası bildirecektir.
3.9. İdare hafta içi tatili, hafta sonu tatili, resmi tatil ve bayram tatil günleri dahil haftada 7 gün/24 saat arıza hizmeti için sözlü veya yazılı (Yazı, faks, vb.) talepte bulunabilecektir. Firma en geç 1 (Bir) saat içerisinde arızaya müdahale etmek zorundadır. Bu süre içerisinde arızaya müdahale edilmez ise her gün için sözleşme toplam bedelinin % 1’i kadar ceza kesilecektir. (Cezalı süre hesaplanırken saat hesabı yapılmaz, 0-24 saat arası gecikme süresi 1 gün sayılır.)
3.10. Firma makine ve ekipmanlara ait arızalı yedek parçaları idareye bildirilecektir. Yedek parçalar idare tarafından temin edebilir veya firmanın temin etmesini talep edebilir. Değiştirilecek parçanın montajını firma ücretsiz olarak yapacaktır. Tamir edilme süresi en fazla 5 gündür. Bu süre içerisinde arıza giderilemez ise her gün sözleşme bedelinin %1’i kadar ceza kesilecektir. (Cezalı süre hesaplanırken saat hesabı yapılmaz, 0-24 saat arası gecikme süresi 1 gün sayılır.)
3.11. İdare söz konusu cezaları herhangi bir ihtarname keşidesi veya mahkeme kararı olmaksızın kesmeye yetkilidir.
3.12. Değiştirilen yedek malzemeler 1 (Bir) yıl firma garantisinde olacaktır.
3.13. Firma bakımlarda azami dikkat ve özenin gösterilmemesi, tekniğe uygun bakım yapılmaması ve işçilikten kaynaklanan arızalar sebebi ile sistemlerin arızaya geçmesi halinde verilen zararın tamamını karşılamaya yükümlüdür.
3.14. İdare firma tarafından giderilemeyen bir arızayı başka bir firmaya yaptırmaya ve bedelini firmanın alacağından kesmeye yetkilidir. Firmanın bu konuda itiraz hakkı yoktur.
3.15. Günlük çalıştırma, işletme idare tarafından yapılacaktır. Firma bu işlemleri yürütecek olan ilgili personele ücretsiz eğitim verecektir.
3.16. Bakım işlemleri sırasında ortaya çıkan her türlü çöp ve malzeme atıkları hizmet bölgesi sınırları içinde idare tarafından gösterilen yere bırakacaktır.
3.17. Firma yapacağı her türlü bakım ve onarımda gerekli emniyet tedbirlerini almakla yükümlüdür. Oluşabilecek herhangi bir kaza ve olaydan idare sorumlu tutulmayacaktır.
3.18. Firma bakım onarım süresince kullanacak olduğu su, elektrik, vb. işletme malzemelerini idare karşılayacak olup, sistemin bakım ve onarımı esnasında kullanılacak sarf malzemeleri ve eksilen yağların tamamlanması yüklenici tarafından ücretsiz karşılanacaktır.
3.19. Bakım işlemleri sırasında Firmanın yetkili elemanlarının yapabileceği hata, atlama ve ihmal sebebi ile ortaya çıkabilecek maddi ve bedeni zararlar Firma tarafından karşılanacaktır.
3.20. Asansör içinde insan kalması ve zamanında müdahale edilmemesinden dolayı insan sağlığında oluşabilecek olumsuz gelişmeler olması durumunda adli ve idari makamlara karşı bütün sorumluluk firmaya aittir.
3.21. Firma bu şartname/iş özeti içeriğine benzer Periyodik Bakım sözleşmesi yapmış ve bununla ilgili iş Deneyim Belgelerine sahip olacaktır.
3.22. Firma belediye ve TMMOB.(Makine Mühendisleri Odası) tarafından yapılan kontrollere eşlik edecek, bulunan aksaklıkları giderecektir.
3.23. Firma her yıl yenilenmesi gereken “ASANSÖR İŞLETME RUHSAT” larını alacaktır. Gerekli harç masrafları v.b. firma tarafından ödenecektir.
3.24. Firma Asansör İşletme Ruhsatının alınmasına yönelik yürürlükteki yasa ve mevzuatlar doğrultusunda eksiklik ve aksaklıkları giderecektir. Bu konuda idarenin maddi sorumluluğu olmayacaktır.
3.25. İdare firmanın şartnamede/sözleşmede belirtilen hususlara uymadığını tespit ettiğinde sözleşmeyi tek taraflı olarak fesh etme hakkına sahiptir.
3.26. Sözleşmenin düzenlenmesine ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile ilgili giderler yükleniciye aittir.
3.27. Yüklenici yapılan işe ilişkin hak ediş ve alacaklarını başkalarına devir veya temlik edemez.
3.28. Asansör tesisatında herhangi bir işe başlamadan önce asansör sisteminin elektrik hattı kesilecek, sisteme ait elektrik bağlantılarının kontrolü ve temizliği yapılacaktır.
3.29. Periyodik bakım onarıma başlanmadan önce durak kapılarının hepsine ve makine dairesi kapısına "DİKKAT BAKIM YAPILIYOR DOKUNMAYIN" ibareleri kolaylıkla görülebilecek büyüklükte hazırlanıp asılacaktır.
3.30. Sisteme ait her türlü Mekanik, Elektrik, Elektronik ve Bilgisayar malzemelerinin bakım ve onarımı sürekli faal halde tutulacak şekilde firma tarafından eksiksiz yerine getirilecektir.
3.31. Firma, İdareye ait sistemlerde çalıştıracağı personelinin isim listelerini ve bu kişilere ait güvenlik soruşturma evraklarını sözleşmenin onayını müteakip 15 (On beş) gün içinde idareye bildirmekten sorumlu olduğu gibi İdare tarafından konulmuş iş yerlerinde uyulması gerekli kuralları çalışan personeline bildirmekten sorumludur. Firma, İdarenin iş yerlerinde çalışmasına müsaade etmediği kişi yada kişileri itiraz etmeden değiştirmekle yükümlüdür.
3.32. Hizmet kapsamında alt maddelerde belirtilen formlar yüklenici tarafından doldurulacak ve idareye sunulacaktır.(Bakımlar için kontrol formu, değiştirilen parçalar için parça değişiklik formlarını dolduracaktır. Ayrıca yüklenici kendi servis formlarını doldurarak 1 (Bir) nüshasını idareye verecektir.
3.33. Yüklenici tarafından yapılan bakım onarım ve kontrollerde lüzumlu her türlü alet, araç, gereç, ortam, test ve ölçüm cihazı/aleti, sarf malzemeleri, dokümanları, yardımcı personelin ve muayene masraflarının yüklenici tarafından karşılanacağı.
4. PERİYODİK BAKIM VE ONARIM TEKNİK ÖZELLİKLERİ:
4.1. GENEL KONTROL, MUAYENE VE İŞLETME :
4.2. Asansör çalışırken tutukluk, sarsıntı ve sallantı hissedilmeyecektir.
4.3. Sürtünme vs. den dolayı anormal sesler işitilmeyecektir.
4.4. Motor, fren, kumanda aletleri, fiş, kontak ve kapı kilitleme düzenleri görevlerini tam ve kusursuz olarak yapacaklardır.
4.5. Kabin maksimum yükle yüklenerek aşağı yukarı çalıştırıldığında, asansör her bakımdan kusursuz çalışacaktır.
4.6. Kapılar kapanmadan kabinin hareket edip etmediğinin kontrolü yapılacak, kapılar kapanmadan hareket ediyorsa gerekli işlem yapılacaktır.
4.2. MAKİNE DAİRESİ :
4.2.1. Makine dairesi lüzumlu aydınlatma tesisatı çalışacaktır.
4.2.2. TAHRİK MAKİNESİ :
4.2.3. Tahrik makinesine ait bütün cıvata, somun, pim ve diğer tespit aksamında gevşeyen parçalar olmayacaktır.
4.2.4 Varsa ayarı gerektiren parçaların ayarları yapılacaktır.
4.2.5. Fren kasnağı, halat kasnağı, tahrik kasnağı ve saptırma kasnağı millerinde yada kasnak yuvalarında boşluk, ısınmadan dolayı vuruntu, anormal ses olmayacaktır.
4.2.6. Tahrik makinesinin yağı tam olacaktır.
4.2.7. Tahrik makinesinin yağı gerektiğinde değiştirilecektir.
4.2.8. Fren balatalarının, makine çalıştığı zaman 1-1,5 (bir ila bir nokta beş) mm. arasında açıklık bulunup bulunmadığı kontrol edilecektir. Fazla veya eksik olması durumunda ayarları yapılacaktır.
4.2.9. Fren balatalarının yağlanıp yağlanmadığı kontrol edilecektir.
4.2.10. Fren balataları yağlı ise temizlenecektir.
4.2.11. Fren balataları eski ise değiştirilecektir.
4.2.12. Fren bobininin çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
4.2.13. Motor Fan'ının çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
4.3. HIZ REGÜLATÖRÜ :
4.3.1. Dişli çark ve sonsuz vida kontrol edilecektir.
4.3.2. Dişli çark ve sonsuz vidada aşınma ve çalışırken vuruntu olmayacaktır.
4.3.3. Hız regülatörü gresliği periyotlarda bir iki tur çevrilerek yağlanacaktır.
4.3.4 Hız ayarına gerekmedikçe dokunulmayacaktır. Hız ayarı projesinde belirtilen ayardan sapmış ise Hız Regülatörü yenisi ile değiştirilecektir.
4.4. FOTOSEL :
4.4.1. Fotosel arızalı olmayacaktır. Arıza varsa; arızalı parçalar değiştirilecektir.

4.5 ÇELİK HALATLAR :
4.5.1. Çelik halatlar yağlı olmayacaktır. Kontrolleri yapılarak temizlenecektir.
4.5.2. Taşıyıcı halatlarının kabin ve karşı ağırlık tespitleri (Halat bağlantı kilitleri) somun ve kopilya kontrol edilecektir. Gevşeyen varsa sıkılacaktır.
4.5.3. Halatlar bağlantı kilit ayarı kontrol edilecek, ayarlarda bozulanlar varsa ayarları yapılacaktır.
4.5.4. Halatlar arasındaki gerginlik denk olacaktır. Denklik yoksa ayarları yapılacaktır.
4.5.5. Halat büklümleri kontrol edilecektir. Herhangi bir bükümdeki kopan tellerin miktarı 1 (Bir) Metrede 5 (beş) adedi geçmeyecektir. Geçtiği durumda halatlar değiştirilecektir.
4.5.6. Halat değiştirilecekse, halat çapı, tel sayısı, tel çapı, kopma dayanımı ve takıldığı tarih halat üzerine bir levha ile asılıp kontrol formuna kaydedilecektir.
4.6. RAYLAR :
4.6.1. Raylar ve rayların binaya tespit yerleri, civata ve somunların konsol ek kısımları kontrol edilecektir.
4.6.2. Rayların otomatik yağlanmasını sağlayan yağdanlıklar ve yağ seviyeleri kontrol edilecek, eksilen yağlar tamamlanacaktır.
4.6.3. Rayların temizliği kontrol edilerek uygun olarak zamanında ve ilgili malzemelerle temizlenecektir.
4.7. KUMANDA TABLOSU :
4.7.1. Kumanda tablosu kontrolüne başlamadan önce ana kesiciden cereyan kesilecektir.
4.7.2. Bütün sigortalar tek tek kontrol edilecektir.
4.7.3. Arızalı sigortalar uygun amperlileri ile değiştirilecektir.
4.7.4. Bütün sigortalar uygun amperlerinde olacaktır.
4.7.5. Bütün kesici kutuların ve diğer metal kısımların topraklamaları kontrol edilecektir. Bu kısımlarda Kopan parçalar varsa yenilenecek, gevşeyenler varsa sıkılacaktır.
4.7.6. Kumanda tablosu üzerindeki elemanların tozları, kablolara zarar vermeyecek şekilde temizlenecektir.
4.7.7. Bütün cihazların tespit durumları kontrol edilecektir. Gevşeyenler sıkılacaktır.
4.7.8. Bütün kontaklar kuru fırça veya hava püskürtme yolu ile temizlenecektir.
4.7.9. Kontaklarda ve kontakların temas ettiği malzemede arıza olmayacaktır. Arızalı bir malzeme varsa yenisi ile değiştirilecek, onarıma gidilmeyecektir.
4.7.10. Kumanda tablosundaki şalterlerin çalışmaları kontrol edilecektir. Çalışmayanlar değiştirilecektir.
4.7.11. Enversör şalterinin yay ile sakin çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek, ayarı yapılacaktır.
4.7.12. Zaman rölesi ve termik şalterin ayarları kontrol edilecek ayar gerekiyorsa yapılacaktır.
4.7.13. Redresör, kondansatör ve kontaktörlerin kabloları kontrol edilecek, kopanlar değiştirilecek ve gevşeyenler sıkılacaktır.
4.7.14. Alarm zilinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
4.7.15. Elektronik kartlarda aşırı ısınma olup olmadığı kontrol edilecek, varsa arızanın sebebi bulunup giderilecektir.
4.8. KABİN :
4.8.1. Yağdanlıklar kontrol edilecek ve eksik yağlar tamamlanacaktır.
4.8.2. Bütün emniyet tertibatları ile kontaklar kontrol edilecektir.
4.8.3. Kabin iskeletindeki tespit aksamları, cıvata ve somunlar kontrol edilecek gevşeyenler sıkıştırılacaktır.
4.8.4. Kabin kendi butonları ile her kata inilip çıkılarak; kabin içi kumanda elemanlarının, ışık ve sinyallerinin, alarm ve stop butonlarının kontrolleri yapılacaktır. Çalışmayanların arızaları giderilerek çalışır vaziyete getirilecektir.
4.8.5. Kabinin çelikten yapılmış kısımlarında, koruyucu boyalardan dökülme olmayacak, varsa bu durum izole edilecektir.
4.8.6. Kabin aynası sağlam olacaktır. Sağlam değilse değiştirilecektir.
4.8.7. Kabin aydınlatması tam ve faal olacaktır.
4.9. KULİSO VE KIZAKLAR :
4.9.1. Yağdanlıklar kontrol edilecek ve eksik yağlar tamamlanacaktır.
4.9.2. Aradaki plastik patenler veya benzeri malzemelerin durumu kontrol edilecek eskiyen malzemeler yenisi ile değiştirilecektir.
4.10. KAPILAR:
4.10.1. İç kapı motorunun bakımı yapılacaktır.
4.10.2. Kapı açma makası kontrol edilecektir.
4.10.3. Kapı pervazı kontrol edilecektir.
4.10.4. Mekanizma üzerinde bulunan anahtarlar kontrol edilecektir.
4.10.5. İç kapı mekanizma üzerinde bulunan civata ve somunlar kontrol edilecektir.
4.10.6. Mekanizmada bulunan kayışlar kontrol edilecektir.
4.10.7. Kapı, kontak kilitleme ve emniyet sistemi kontrol edilecektir.
4.10.8. Durak Kapı menteşeleri ince yağla yağlanacaktır.
4.10.9. Kapıların normal çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek ve gerekli ayarlar yapılacaktır.
4.10.10. Kapı diktatör ve amortisörleri kontrol edilecektir.
4.10.11. Hızlı ve yavaş kapanan kapıların gerekli ayarlan yapılacaktır.
4.10.12. Amortisör hidrolik durumu kontrol edilecek, arıza varsa yenisi ile değiştirilecektir.
4.10.13. Fren bobini kontrol edilecek, arıza varsa yenisi ile değiştirilecektir.
4.10.14. Çağırma, gönderme ve yön göstergelerinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek ve gereken işlemler yapılacaktır.
4.10.15. Kapı, fiş-kontak, kilitleme ve emniyet sistemi kontrol edilecektir.
4.10.16. Otomatik kapı kuvvet kontağı kontrol edilecektir.
4.10.17. Lir Pomp bobini kontrol edilecek, arıza varsa yenisi ile değiştirilecektir.
4.11. EMNİYET TERTİBATI :
4.11.1. Paraşüt düzeni normal çalışacaktır.
4.11.2. Kurs sonu kesicileri emniyet tertibatı çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
4.11.3. Alt-üst nihai kesicileri emniyet tertibatının çalışıp çalışmadığı kontrol dilecektir.
4.11.4. Halatlarla kasnak arasında kayma olmayacak, diferansiyel düzeni ayarsızlık olmayacaktır. Görülen aksaklıklar giderilecektir.
4.12. ASANSÖR KUYUSU :
4.12.1. Bütün kapılar kapalı iken asansör kuyusunun içi rahatça görülecek derecede aydınlatılacaktır.
4.12.2. Regülatör kuyu altı mekanizması kontrol edilecektir.
4.13. KAT ŞALTERİ :
4.13.1. Kabinin kat hizasında durması için;
4.13.2. Tahrik makinesi fren yaylarında normal sıkışmada olmayacaktır.
4.13.3. Kabin katlarında durduğu zaman, kat şalterinde ait olduğu kat kontaklarının kesici mıknatıs ortasına gelip gelmediği kontrol edilecek, gelmiyorsa gerekli işlem yapılacaktır.
4.13.4. Kabin üstündeki hassas seviye manyetik şalterinin kesici lamaları ortalama olarak tespit edildiği, bağlantı cıvata ve somunlarının durumu kontrol edilerek gerekli ayarlar yapılacaktır.
4.13.5. Kabin üstündeki bistable tüplerinin görevlerini yapıp yapmadığı kontrol edilecektir.











         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: SAĞLIK HİZMETLERİ ANKARA BÖLGE KOMUTANLIĞI

b.Telefon Numarası: +903122491011/3871-3872-3873

c.Fax Numarası: +903122446440

d.Elektronik Posta adresi: