ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

8 NCİ KOLORDU KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı KALDIRMA MAKİNALARI (VİNÇ, CARASKAL, KRİKOLAR, TRANSPALET VE FORKLİFT), KOMPRESÖRLER, KAZAN DAİRESİNDEKİ KAZAN, BUHAR TESİSATI, ISITMA SİSTEMİ KONTROLÜ VE BASINÇ TESTLERİNİN YAPILMASI HİZMET ALIMI İŞİ

İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları

         

İdare Adı : 8 NCİ KOLORDU KOMUTANLIĞI

Adres : Yıldızbağları Mah. Ahmetkabaklı Bulvarı Merkez/ELAZIĞ

Telefon : +904242362058

Faks : +904242367454

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü HİZMET ALIMI

Malın Miktarı 17 Kalem

Mal Teslim Yeri 54'ÜNCÜ BKM.MRK.K.LIĞI

Mal Teslim Tarihi 30 gün

İhale Yeri 8 İNCİ KOLORDU KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI /ELAZIĞ

İhale Tarihi 15.10.2014 10:00


İhale İlanı Metni
A. HİZMET ALIM LİSTESİ:
1. TAVAN VİNCİ (1 TON) = 4 ADET
2. TAVAN VİNCİ (2 TON) = 2 ADET
3. TAVAN VİNCİ (3,5 TON) = 2 ADET
4. TAVAN VİNCİ (6 TON) = 1 ADET
5. TAVAN VİNCİ (10 TON) = 1 ADET
6. TAVAN VİNCİ (20 TON) = 1 ADET
7. MOBİL VİNÇ = 7 ADET
8. ARAÇ KALDIRMA LİFTİ (3 TON) = 1 ADET
9. CARASKALAR (500 KG.İLE 3 TON ARASI) = 12 ADET
10.KRİKO = 8 ADET
11.TRANSPALET (2 TON) = 10 ADET
12.FORKLİFT (4 TON) = 5 ADET
13.KOMPRESÖR (250 LT.İLE 500 LT.ARASI) = 17 ADET
14.KALORİFER KAZANI (40.000 K/CAL) = 2 ADET
15.BUHAR KAZANI (400.000 K/CAL) = 1 ADET
16.KALORİFER KAZANI (1.000.000 K/CAL) = 1 ADET
17.KALORİFER KAZANI (2.000.000 K/CAL) = 2 ADET

B. ALINACAK HİZMET ALIMINA AİT EVSAF:
1. 1-12'NCİ KALEM HİZMET ALIMLARI İÇİN;
1.1. Kaldırma Makinalarının yük kaldırma testi; İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde belirtilen standart ve değerler çerçevesinde yapılacaktır.
1.2. Kaldırma Makinalarına ait aykırı herhangi bir durum rapor halinde mevcut problem ve yapılması gerekenler yetkiliye bildirilecektir.
1.3. Kontrol ve yük kaldırma testi yapılacak Kaldırma Makinalarının kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, manüel ve şema dokümanlarına göre yapılacaktır.
1.4. Her türlü kontrol ve test için gerekli alet ve avadanlıklar Yüklenici tarafından temin edilecektir.
1.5. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
1.6. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur. Gerekli emniyet tedbirleri alınarak çalışmalar yapılacaktır.

2. 13'ÜNCÜ KALEM HİZMET ALIMLARI İÇİN;
2.1. Komprasörlerin basınç testi; İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde belirtilen standart ve değerler çerçevesinde yapılacaktır.
2.2. Komprasörlere ait aykırı her hangi bir durum rapor halinde mevcut problem ve yapılması gerekenler yetkiliye bildirilecektir.
2.3. Kontrol ve basınç testi yapılacak Komprasörler sistemi kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, manüel ve şema dokümanlarına göre yapılacaktır.
2.4. Her türlü kontrol ve test için gerekli alet ve avadanlıklar Yüklenici tarafından temin edilecektir.
2.5. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
2.6. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur. Gerekli emniyet tedbirleri alınarak çalışmalar yapılacaktır.

3. 14-17'NCİ KALEM HİZMET ALIMLARI İÇİN;
3.1. Buhar ve Kalorifer kazanları basınç testi; İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde belirtilen standart ve değerler çerçevesinde yapılacaktır.
3.2. Kazanlara ait aykırı herhangi bir durum rapor halinde mevcut problem ve yapılması gerekenler yetkiliye bildirilecektir.
3.3. Kontrol ve basınç testi yapılacak sistemi; kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, manüel ve şema dokümanlarına göre yapılacaktır.
3.4. Her türlü kontrol ve test için gerekli alet ve avadanlıklar Yüklenici tarafından temin edilecektir.
3.5. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
3.6. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur. Gerekli emniyet tedbirleri alınarak çalışmalar yapılacaktır.

C. GENEL HUSUSLAR:
1. Hizmet alımı İdari Şartname, Evsaf ve Sözleşme tasarısına uygun olarak yapılacaktır.
2. Hizmet alımı İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği Gereğince bahse konu akredite olmuş isteklilerden yapılacaktır.
3. İstekliler tekliflerini her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden vereceklerdir. Bu alımda ekonomik açıdan en avantajlı teklif, teklif edilen fiyatların en düşük olanıdır. Alım kısmi teklife kapalıdır.
4. Sözleşme yapılacak, yükleniciden teklif ettiği bedelin % 6'sı oaranında kesin teminat alınacaktır.
5. Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 3 gün içinde yer teslimi yapılacaktır. İşin süresi 20 takvim günüdür.
6. Yükleniciden teklif ettiği tutar üzerinden %0,569 oranında (Karar İçin) Damga Vergisi ve %0,948 oranında Sözleşme Damga Vergisi alınacaktır.

Ç. İDARİ ŞARTNAME:
KALDIRMA MAKİNALARI (VİNÇ, CARASKAL, KRİKOLAR, TRANSPALET VE FORKLİFT), KOMPRESÖRLER, KAZAN DAİRESİNDEKİ KAZAN, BUHAR TESİSATI, ISITMA SİSTEMİ KONTROLÜ VE BASINÇ TESTLERİNİN YAPILMASI İŞİ HİZMET ALIMI İŞİNE AİT İDARİ ŞARTNAME
I- ALIMIN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 1 - İdareye ilişkin bilgiler
1.1. İdarenin;
a) Adı, 54’üncü Bakım Merkezi Komutanlığı
b) Adresi: Mustafa Paşa Mah.Fikret Memişoğlu Cad.Nu.31 Merkez/Elazığ
c) Telefon numarası: 0424 233 11 51 (Dahili 2302) / 0424 238 75 00 (Dahili 4513)
ç) Faks numarası : 0424 236 74 54
d) Elektronik posta adresi: Elektronik posta yoluyla bildirim öngörülmemiştir.
e) İlgili personelinin adı, soyadı ve unvanı: İkm.Bnb.Aziz ARSLAN (İh.Kom.Bşk.Tel. Nu.4511-4513), İkm.Bnb.Alper FESLİHAN (MYM.A.Tel.Nu:8270/2300) ve İkm.Astsb.Bçvş.Hüseyin KELEMENÇE (Ted.Astsb.Tel.Nu: 0424 2331151/2302)
1.2. İstekliler, alıma ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.
Madde 2 – Alım konusu işe ilişkin bilgiler
2.1. Alım konusu işin;
a) Adı : 54’üncü Bakım Merkezi Komutanlığında bulunan aşağıda cins ve miktarı yazılı; Kaldırma Makinaları (Vinç, Caraskal, Krikolar, Transpalet ve Forkliftler), Kompresörler, Kazan Dairesindeki Kazan, Buhar Tesisatı, Isıtma Sistemi Kontrolü ve basınç testleri ile Baca Gazı Emisyon Ölçümünün Yapılması İşi.
b) Yatırım proje no’su/kodu : 14-08-DHAK-24
c) Miktarı (fiziki) ve türü : 17 Kalem
ç) Yapılacağı yer: 54 üncü Bakım Merkezi Komutanlığı /ELAZIĞ
Madde 3 –Alıma ilişkin bilgiler
3.1. a) Alım usulü : Doğrudan Temin
Madde 4–Alım dokümanının kapsamı
4.1. Alım dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:
a) İdari Şartname
b) Sözleşme Tasarısı
c) Bilgi Formu (Teknik Evsaf)
Madde 5 - İşin yapılacağı yerin görülmesi
5.1. İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. İşyeri ve çevresinin görülmesiyle ilgili bütün masraflar isteklilere aittir.
5.2. İstekli, işin yapılacağı yeri ve çevresini gezmekle; işyerinin şekline ve mahiyetine, iklim şartlarına, işin gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerekli çalışmaların ve kullanılacak malzemelerin miktar ve türü ile işyerine ulaşım ve şantiye kurmak için gerekli hususlarda maliyet ve zaman bakımından bilgi edinmiş; teklifini etkileyebilecek riskler, olağanüstü durumlar ve benzeri diğer unsurlara ilişkin gerekli her türlü bilgiyi almış sayılır.
5.3. İstekli veya temsilcilerinin, işin yapılacağı yeri görmek istemesi halinde, işin gerçekleştirileceği yapıya ve/veya araziye girilmesi için gerekli izinler İdare tarafından verilecektir.
5.4. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir.
Madde 6 - Alt yükleniciler
6.1. Alım konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
II- TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 7 - Teklif ve sözleşme türü
7.1. İstekliler tekliflerini, her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatlarının miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat şeklinde vereceklerdir. Doğrudan temin sonucu, alım üzerinde bırakılan istekliyle her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatların miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Madde 8 - Kısmi teklif verilmesi
8.1. Bu alımda işin tamamı için teklif verilecektir.
Madde 9 - Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi
9.1. İstekliler teklifini gösteren fiyatlar ve bunların toplam tutarlarını Türk Lirası olarak verecektir. Sözleşme konusu işin ödemelerinde de bu para birimi kullanılacaktır.
Madde 10 - Tekliflerin sunulma şekli
10.1. Teklifler, Doğrudan temin Komisyonu tarafından piyasa araştırması yapılarak isteklilerden yazılı olarak alınacaktır.
Madde 11 - Teklif fiyata dahil olan giderler
11.1. İsteklinin sözleşmenin uygulanması sırasında ilgili mevzuat gereğince ödeyeceği her türlü vergi, resim, harç, ve benzeri giderler ile ulaşım, nakliye ve her türlü sigorta giderleri teklif fiyatına dahildir.
11.2. Teknik şartname ve doğrudan temin dokümanların da belirtilen hususların yerine getirilerek anahtar teslim şeklinde teslime esas bütün giderler teklif fiyata dahildir.
11.3. Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir.
III- TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 12 - Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesi
12.1. Bu alımda ekonomik açıdan en avantajlı teklif, teklif edilen fiyatların en düşük olanıdır.
Madde 13 - Alımın karara bağlanması
13.1. Yapılan değerlendirme sonucunda doğrudan temin heyeti tarafından yapılanalım, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekli üzerinde bırakılır.
13.2. Doğrudan temin heyeti, yapacağı değerlendirme sonucunda oluşturacağı Piyasa Araştırma Tutanağını alım yetkilisinin onayına sunar.
Madde 14 - Sözleşmeye davet alımın sözleşmeye bağlanması
14.1. Piyasa Araştırma Tutanağının onayını müteakip üzerinde alım bırakılan yüklenici sözleşmeye davet edilerek yüklenici ile sözleşme yapılacaktır.
Madde 15 - Kesin teminat
15.1. Alım üzerinde bırakılan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, alım bedelinin % 6 (yüzde altı)’sı oranında kesin teminat alınır.
IV- SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 16- Sözleşmenin uygulanmasına ilişkin hususlar
16.1.1. Sözleşmenin uygulanmasına ilişkin aşağıdaki hususlar sözleşme tasarısında düzenlenmiştir.
a) Ödeme yeri ve şartları
b) Avans verilip verilmeyeceği, verilecekse şartları ve miktarı
c) İşe başlama ve iş bitirme tarihi
ç) Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
d) Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
e) Cezalar ve sözleşmenin feshi
f) Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
g) Anlaşmazlıkların çözüm şekli
bu maddeler ve diğer benzeri istek ve şartlar sözleşme tasarısında belirtilmiştir.
Madde 17- Bu idari şartname 3 (üç) sayfa ve bu madde dahil 17 (Onyedi) maddeden ibarettir.

D. KALDIRMA MAKİNALARI (VİNÇ, CARASKAL, KRİKOLAR, TRANSPALET VE FORKLİFT), KOMPRESÖRLER, KAZAN DAİRESİNDEKİ KAZAN, BUHAR TESİSATI, ISITMA SİSTEMİ KONTROLÜ VE BASINÇ TESTLERİNİN YAPILMASI İŞİ
DOĞRUDAN TEMİN HİZMET ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI
Madde 1-Sözleşmenin Tarafları
Bu sözleşme, bir tarafta 54’üncü Bakım Merkezi Komutanlığı /Elazığ (bundan sonra “İdare” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ……………………………………………………………………………………….. (bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1.İdarenin
a) Adı : 54’üncü Bakım Merkezi Komutanlığı /Elazığ
b) Adresi : Mustafa Paşa Mah.Fikret Memişoğlu Cad.Nu.31 Merkez/Elazığ
c) Telefon numarası : (0424 233 11 51 (Dahili 2302) / 0424 238 75 00 (Dahili 4513)
ç) Faks numarası : (0424) 236 74 54
d) Elektronik Posta Adresi (varsa):----
2.2. Yüklenicinin;
a)Adı ve soyadı/Ticaret Unvanı :
b) T.C. Kimlik No :
c)Vergi Kimlik No :
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi :.
d) Telefon numarası :
e) Bildirime esas faks numarası : .
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa) :
2.3.Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3- Sözleşmenin dili
Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4- Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır) ve doğrudan temin dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5- İş tanımı
5.1. Sözleşme konusu iş; 54’üncü Bakım Merkezi Komutanlığında bulunan aşağıda cins ve miktarı yazılı; Kaldırma Makinaları (Vinç, Caraskal, Krikolar, Transpalet ve Forkliftlerdir), Kompresörler, Kazan Dairesindeki Kazan, Buhar Tesisatı, Isıtma Sistemi Kontrolü ve basınç testleri ile Baca Gazı Emisyon Ölçümünün Yapılması İşi.
S. NU. TEST YAPILACAK CİHAZIN CİNSİ MİKTARI AÇIKLAMA
1. TAVAN VİNCİ (1 TON) 4 AD. 1. Kaldırma Makinalarının yük kaldırma testi; İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde belirtilen standart ve değerler çerçevesinde yapılacaktır.
2. Kaldırma Makinalarına ait aykırı herhangi bir durum rapor halinde mevcut problem ve yapılması gerekenler yetkiliye bildirilecektir.
3. Kontrol ve yük kaldırma testi yapılacak Kaldırma Makinalarının kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, manüel ve şema dokümanlarına göre yapılacaktır.
4. Her türlü kontrol ve test için gerekli alet ve avadanlıklar Yüklenici tarafından temin edilecektir.
5. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
6. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur. Gerekli emniyet tedbirleri alınarak çalışmalar yapılacaktır.
2. TAVAN VİNCİ (2 TON) 2 AD.
3. TAVAN VİNCİ (3,5 TON) 2 AD.
4. TAVAN VİNCİ (6 TON) 1 AD.
5. TAVAN VİNCİ (10 TON) 1 AD.
6. TAVAN VİNCİ (20 TON) 1 AD.
7. MOBİL VİNÇ 7 AD.
8. ARAÇ KALDIRMA LİFTİ (3 TON) 1 AD.
9. CARASKALAR (500 KG.İLE 3 TON ARASI) 12 AD.
10. KRİKO 8 AD.
11. TRANSPALET (2 TON) 10 AD.
12. FORKLİFT (4 TON) 5 AD.
13. KOMPRESÖR (250 LT.İLE 500 LT.ARASI) 17 AD. 1. Komprasörlerin basınç testi; İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde belirtilen standart ve değerler çerçevesinde yapılacaktır.
2. Komprasörlere ait aykırı herhangi bir durum rapor halinde mevcut problem ve yapılması gerekenler yetkiliye bildirilecektir.
3. Kontrol ve basınç testi yapılacak Komprasörler sistemi kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, manüel ve şema dokümanlarına göre yapılacaktır.
4. Her türlü kontrol ve test için gerekli alet ve avadanlıklar Yüklenici tarafından temin edilecektir.
5. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
6. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur. Gerekli emniyet tedbirleri alınarak çalışmalar yapılacaktır.
14. KALORİFER KAZANI (40.000 K/CAL) 2 AD. 1. Buhar ve Kalorifer kazanları basınç testi; İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde belirtilen standart ve değerler çerçevesinde yapılacaktır.
2. Kazanlara ait aykırı herhangi bir durum rapor halinde mevcut problem ve yapılması gerekenler yetkiliye bildirilecektir.
3. Kontrol ve basınç testi yapılacak sistemi; kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, manüel ve şema dokümanlarına göre yapılacaktır.
4. Her türlü kontrol ve test için gerekli alet ve avadanlıklar Yüklenici tarafından temin edilecektir.
5. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
6. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur. Gerekli emniyet tedbirleri alınarak çalışmalar yapılacaktır.
15. BUHAR KAZANI (400.000 K/CAL) 1 AD.
16. KALORİFER KAZANI (1.000.000 K/CAL) 1 AD.
17. KALORİFER KAZANI (2.000.000 K/CAL) 2 AD.
İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve doğrudan temin dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.
5.2. Sözleşme konusu iş; İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğüne, TMMOB Makine Mühendisleri Odasının tabi olduğu yönetmeliğe, idarenin tabi olduğu Tesisat Elemanları İşletme ve Bakım Hizmetleri
Yönergesine ve Teknik Evsafta yazılı esaslara göre yapılacak periyodik kontrol faaliyetidir.
Madde 6- Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan…………………………….(rakam ve yazıyla) …………………………..bedel üzerinden akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37 nci maddesine göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7-Sözleşme bedeline dahil olan giderler
7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil)yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, taahhüt konusu iş/mal bedeline ait (KDV Hariç) doğrudan temin ve sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi, resim ve harçlar, sözleşme giderleri (noter, tab, teksir, sözleşmenin çoğaltılması dahil) ulaşım, ambalaj, muayene, tahmil, tahliye, depoda istifleme, eğitim ve ekipmanları, muayene ve her türlü muayene giderleri sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.
Madde 8- Sözleşmenin ekleri
8.1. Doğrudan temin dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile doğrudan temin dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, doğrudan temin dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. Alım dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi,
2) İdari Şartname,
3) Sözleşme Tasarısı,
4) Teknik Evsaf (Bilgi Formu)
Madde 9-Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 30 (Otuz) Takvim günüdür.
9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.
Madde 10- İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi
10.1. İşin yapılma yeri : 54’üncü Bakım Merkezi K.lığı (Korg.Fahri Belen Kışlası) /Elazığ
10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar : Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren en geç 3 (üç) gün içinde yapılacaktır.
10.3. İşe başlama tarihi: Sözleşmenin imzalanmasına müteakip yer tesliminin yapıldığı günü izleyen günden itibaren işe başlanacak ve taahhüt 20 (Yirmi) takvim gününde yerine getirilecektir.
Madde 11- Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminat :
11.1.1. Yüklenici bu işe ilişkin olarak .................... (rakam ve yazıyla) ...................................... kesin teminat vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi .....…../…......../…........ tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.
11.2. Ek kesin teminat:
11.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
11.3. Kesin teminatın geri verilmesi:
11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve doğrudan temin dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, kesin teminatın tamamı Yükleniciye iade edilecektir.
11.3.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin hizmetin kabul tarihine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir.
11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12- Ödeme yeri ve şartları
12.1. Sözleşme bedeli “(ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) 54 üncü Bkm. Mrk.K.lığı 2014 Mali Yılı 03-5-9-90 (İs.Diğer Hizmet Alımları) harcama kaleminden, Maliye Bakanlığınca belirlenecek serbest bırakma oranları dahilinde 8 inci Kor.K.lığı Mly.Büt.Ş. Md.lüğünce tahakkuka bağlanarak, 8’inci Kor.K.lığı Saymanlık Müdürlüğünce (ELAZIĞ), Türk Lirası (TL.) olarak ödenecektir.
a) Sözleşme bedeli, test işlemlerinin tamamlanmasına müteakip test uygulamasına ait genel bir rapor ve işe ait işlerlik raporunun topluca idareye teslim edilmesine müteakip hak ediş ve hizmet İşleri Kabul tutanağına tutulmasına müteakip; 8’inci Kor.K.lığı Mly.Büt.Şb.Md.lüğünce tahakkuka bağlanarak, 8’inci Kor.Saymanlık Müdürlüğü (ELAZIĞ)’nce bir defada ödeme yapılacaktır.
b) Ödemelerde kontrol teşkilatınca tutulacak belgeler üzerinden tespit edilecek ceza ve kesintiler göz önüne alınarak uygulanacaktır. Kontrol teşkilatınca düzenlenen hizmet İşleri Kabul tutanağına istinaden yüklenici ile mutabakat sağlandıktan sonra fatura kesilecek ve ödeme yapılacaktır.
c) Yüklenici, idareye kendi adına düzenlenmiş, yasalara uygun fatura verecektir. Fatura yapılan işin içeriği, banka hesap numarası ve imzası kayıtlı olacaktır. Ödemelerde Maliye Bakanlığı’nca belirtilen esas ve usuller geçerlidir.
12.2. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.
Madde 13- Avans verilmesi, şartları ve miktarı
13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 14- Fiyat farkı
14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır
Madde 15- Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16- Cezalar ve sözleşmenin feshi
16.1. İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:
16.1.1. Bu iş için, yüklenicinin işi süresinde bitirmemesi durumunda, İdare tarafından en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin %0,06 (ONBİNDE ALTI) oranında ceza kesilecektir. Ancak, gecikmeden kaynaklanan aykırılığın işin niteliği gereği giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilecektir.
16.1.2. Yüklenici iş esnasında meydana gelebilecek hasar ve zararı tazmin ile mükelleftir. Yapılan hata nedeniyle demirbaş eşya zarar görmüşse beklemeye tahammül olmayan durumlarda derhal, normal şartlarda ise en geç 24 saat zarfında yüklenici tarafından yapılması temin edilmez veya zarar gören malzeme yenilenmezse idare masrafları yükleniciye ait olmak üzere gerekli işlemi yapar ve masrafları yüklenicinin istihkakından keser. Meydana gelen zarar basınç testine tabi tutulan kazanın ekonomik ömrünü doldurmasından kaynaklandığının anlaşıldığı durumda Makine Mühendisleri Odasınca konuya yönelik ayrıca teknik bir rapor tanzim edilecektir. İşin yapılması esnasında üçüncü şahıslara verilebilecek zararlardan yüklenici sorumludur.
16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 17- Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
17.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.
17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:
17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
17.2.2. İlave işler nedeniyle iş artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde 18- Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri
18.1. İşin, sözleşme ve eklerinde tespit edilen standartlara (kalite ve özelliklere) uygun yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.
Madde 19- İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar
19.1. Kontrolü yapılan cihaza ilişkin olarak düzenlenecek kontrol formu ve tutanaklar, kontrol eden kişi, makam, kontrol tarihi gibi bilgileri içerecek ve yüklenici tarafından 2 (İki) nüsha evrak hazırlanacak, işin bitirilmesini müteakip idareye onaylanmış olarak teslim edilecektir.
Madde 20- Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
20.1. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere 54’üncü Bkm.Mrk.K.lığı/Elazığ adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 7 (Yedi) işgünü içinde teslim alınacaktır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.
20.2. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, “Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği” ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 10 (on) iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.
Madde 21- İş ve işyerlerinin korunması ve sigortalanması
21.1. Yüklenici; işyerlerindeki her türlü araç, malzeme, ihzarat, iş ve hizmet makineleri, taşıtlar, tesisler ile sözleşme konusu iş için, işin özellik ve niteliğine göre, işe başlama tarihinden geçici kabul tarihine kadar geçen süre içinde oluşabilecek deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın gibi doğal afetler ile hırsızlık, sabotaj gibi risklere karşı, Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler çerçevesinde “all risk” sigorta yaptırmak zorundadır.
Madde 22- Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları
22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.
Madde 23- Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,
a) İşin yapılma veya teslim yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24- Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
24.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 25- İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
25.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü doğrudan temin dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi durumunda ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 26- Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
26.1. Yüklenicinin, doğrudan temin sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 27- Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
27.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat iade edilir.
Madde 28- Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
28.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a) Sözleşmeye konu hizmet içinde kalması,
b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,
şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve doğrudan temin dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı yükleniciye yaptırılabilir.
İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi doğrudan temin dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
Bu doğrudan teminde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. Doğrudan temin konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.
Madde 29- Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu
29.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 30- Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu
30.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır.
Madde 31- Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar
31.1. İdare doğrudan temin konusu işin yapılması sırasında fikri ve sınai mülkiyet konusu olan haklarının hiçbirinden kısmen de olsa feragat etmeyecektir.
Madde 32- Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar
32.1. Yüklenici, Peryodik kontrol esnasında sistemde arızalı ve bozuk parça veya parçalar olduğunu tespit etmesi durumunda idareye bildirecektir.
32.2. Test için gelen yetkililer, idarenin tayin edeceği kontrol teşkilatının bir personeli ile irtibat kurmadan ve kullanıcı personelinin refakati olmadan hiçbir işe başlamayacaktır.
32.3. Madde 5.1’de belirtilen Kaldırma Makinaları (Vinç, Caraskal, Krikolar, Transpalet ve Forkliftler), Kompresörler, Kazan Dairesindeki Kazan, Buhar Tesisatı, Isıtma Sistemi Kontrolü ve basınç testleri, yüklenici tarafından idareye yazılı olarak önceden bildirilecek iş programına göre yapılacaktır. Yüklenici her testi madde 5.2’de belirtilen yayın yönetmelik, yönerge ve sözleşmenin ekinde bulunan bakım formlarına uygun olarak yapacaktır.
32.4. Yüklenici yapacağı her türlü test ve bakım için gerekli emniyet tedbirlerini almakla yükümlüdür ve basınç testini gerçekleştiren ve arızayı tespit ve rapor eden personeli gerekli koruyucu teçhizatla iş başında bulunduracaktır.
Madde 33- Garanti ile ilgili şartlar
33.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 34- Hüküm bulunmayan haller
34.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.
Madde 35- Anlaşmazlıkların Çözümü
35.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ELAZIĞ mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 36- Diğer Hususlar
36.1. Bu madde 54 üncü Bakım Merkezi K.lığı envanterinde bulunan, Kaldırma Makinaları (Vinç, Caraskal, Kriko, Transpalet ve Forklift), Kompresörler, Kazan Dairesindeki Kazan, Buhar Tesisatı, Isıtma Sistemi Kontrolü ve basınç testleri Yapılması işi hizmetlerine ait teknik özellikleri, denetim ve muayene metotlarının yapılması ile ilgili hususları konu alır.
36.2. Kontrol ve Test Hizmet Genel İstekleri
36.2.1. Sözleşmede adı geçen idare, 54'üncü Bakım Merkezi K.lığı, Yüklenici hizmet alımı yapılacak istekli adıdır.
36.2.2. Envanterde mevcut olan sisteme ait cins ve miktarları madde 36.1.de belirtilen Kaldırma Makinaları, Kompresörler, Kazan Dairesindeki Kazan, Buhar Tesisatı, Isıtma Sistemi Kontrolü ve basınç testleri yapılacaktır.
36.2.3. Kontrolü yapılan cihazlara ilişkin olarak düzenlenecek kontrol ve test formu, kontrol eden kişi, makam, kontrol tarihi, kontrol ve testi yapılan cihaza ait bilgileri içerecektir. Formlar 2 (İki) nüsha hazırlanarak idareye teslim edilecektir.
36.3. Kontrol ve Test Hizmet İstekleri
36.3.1. Kontrol, Yük kaldırma ve Basınç testleri yapılacak sistemi kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test ve ölçüm işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, şema dokümanları ve ilgili yönetmeliklere göre yapılacaktır.
36.3.2. Kontrol, test ve ölçüm esnasında değiştirilmesi gerektiği tespit edilen malzeme ile ilgili olarak bir işlem yapılmadan önce Kışla Hizmet Birlik Komutanlığından görevli bir personel veya Birlik Komutanına yüklenici tarafından bilgi verilecektir.
36.3.3. Yüklenici kontrol ve test isteklerini aksaksız kendisine iletip adını, adresini, telefon/belgegeçer numarasını ve ulaşma şeklini idareye bildirecektir.
36.3.4. Yüklenicinin işle ilgili personeli, kontrol ve test hizmetlerini ifa etmek için gerekli tüm tedbirleri alacak kontrol ve test cihaz ve avadanlıklarını beraberinde getirecek, idarece görevlendirilecek personel nezaretinde kontrol ve işlemler yapılacaktır. Kullanılacak cihaz ve avadanlıklar, standartlara uygun ve cihazlara zarar vermeyecek özellikte olacaktır.
36.4. Yüklenicinin Uyacağı Kurallar ve Yapılacak İşler
36.4.1. Yük Kaldırma ve Basınç Testleri, İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde belirtilen standart ve değerler çerçevesinde yapılacaktır.
36.4.2. Kaldırma Makinaları ile Basınçlı kapların kontrolünde aykırı herhangi bir durum olduğunda kâğıda dökülerek mevcut problem ve yapılması gerekenler yetkiliye bildirilecektir.
36.4.3. Kontrol ve test işlemi yapılırken ilgili cihaz/makinenin kendi normal işlevlerini yerine getirebilmeleri için yapılacak her türlü test işlemi, teçhizatı/cihazı üreten firmanın bakım ve kontrol ile ilgili katalog, kitap, manüel ve şema dokümanlarına göre yapılacaktır.
36.4.4. Yüklenicinin her türlü kontrol ve test esnasında kendisine ait, maksada uygun olan alet ve avadanlıklar kullanılacaktır.
36.4.5. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
36.4.6. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur. Gerekli emniyet tedbirleri alınarak çalışmalar yapılacaktır.
36.5. Denetim ve Muayene Metotları
36.5.1. Muayeneler sırasında lüzumlu görülecek her türlü araç gereç ve personel ile test cihaz ve teçhizatı kontrolü ve testi yapan yüklenici tarafından karşılanacaktır.
36.5.2. Muayeneler sırasında kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur.
36.5.3. Tüm test, kontrol, muayene gibi hizmetler uzman ve yetkili mühendislerce yapılacaktır.
36.5.4. Muayeneler sırasında gerekli emniyet tedbirleri alınmasından, kontrol ve test hatası sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur.
36.6. Yüklenici, idarenin güvenlik açısından veya teknik açıdan uygun görmediği personeli derhal değiştirecektir. Yüklenici ve beraberinde çalışan personel idarenin tüm kural ve talimatlarına uygun davranacaktır.
36.7. Yüklenici, sistemin çalışmasını etkileyen bir arızanın tespit edilmesi halinde idareye bilgi verecektir.
36.8. Test ve kontrolü yapılan kazanlara ait olumsuz herhangi bir durum tespit edildiğinde sorun ve sorunun giderilmesi için yapılması gerekenler idareye bildirilecektir.
Madde 37- Yürürlük
37.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 38 – Sözleşmenin imzalanması
38.1. Bu sözleşme 38 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra .......…/…....../ 2014 tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı bir suretini” Yükleniciye verecektir.
İDARE YÜKLENİCİ


         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 8 NCİ KOLORDU KOMUTANLIĞI

b.Telefon Numarası: +904242362058

c.Fax Numarası: +904242367454

d.Elektronik Posta adresi: