ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

GATA 1 NOLU IHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı GATA K.lığında Bulunan Kamera ve Güvenlik Cihazlarının Parçalı Bakım ve Onarım Hizmet Alımı

İhale Usulü 22-d (Parasal Limit Kapsamında)

         

İdare Adı : GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı

Adres : Genaeral Tevfik Sağlam Cad. Etlik/ANKARA

Telefon : +903123042073-77

Faks : +903123042072

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü GATA K.lığında Bulunan Kamera ve Güvenlik Cihazlarının Parçalı Bakım ve Onarım Hizmet Alımı

Malın Miktarı 1 ADET

Mal Teslim Yeri GATA K.LIĞI MEBS ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ ETLİK/ANKARA

Mal Teslim Tarihi Götürü bedel sözleşme olup, Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanır, işe başlama tarihinden itibaren 30 gündür, sözleşmenin imzalanması müteakip yer teslimi yapılarak işe başlanır ve işin bitiş tarihi sözleşme imzalanması müteakip 30 gün geçmeyecektir.

İhale Yeri GATA K.LIĞI 1 NUMARALI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETLİK/ANKARA

İhale Tarihi 01.08.2016 10:00


İhale İlanı Metni

AÇIKLAMA               : 1 NU.LI İHALE KOMISYON BAŞKANLIĞI

ALIM TARIH VE SAATI : 01.08.2016 Pazartesi Günü Saat 10:00

Söz konusu alıma ilişkin teklif mektubu idarenin aşağıda belirtilen adresinden ihale saatine kadar firma/sahsın kendisi veya temsile yetkili kişi tarafından alınacağı gibi Detay kısmında bulunan Teklif Mektubu da kullanılabilir.

Not:    1)    Belgegeçer (Faks) ‘le yapılan katılımlar/fiyat teklifleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

            2)  Sözleşme yapılacaktır. Götürü bedel sözleşme olup, Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi)  gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanır, işe başlama tarihinden itibaren 30 gündür, sözleşmenin imzalanması müteakip yer teslimi yapılarak işe başlanır ve işin bitiş tarihi sözleşme imzalanması müteakip 30 gün  geçmeyecektir.

           3)    Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

           4)    Kontrol Teşkilatı tarafından yapılan denetimler sonucunda, yapılan onarımların yetersizliği veya geçersizliği tespit edildiğinde; tespit edilen hususun düzeltilemediği her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,5 (bindebeş)’i oranında cezaya tabi tutulacaktır ceza bedeli Yüklenicinin hak edişinden kesilecektir.

           5)    İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.

          6)     Teknik (Diğer/Sözleşme) Hususlarla ilgili açıklama Götürü Bedel Teklif Mektubunun altına eklenmiştir.

           7)    Muayene ve kabul işlemleri; ihale onay belgesinde belirtilen kontrol teşkilatınca yapılacaktır.

           8)    İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak varsa numunesini incelemek, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği/numuneyi gördüğü/gerekli olabilecek tüm bilgileri temin ettiği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir. Bu kapsamda teknik hususlarla ilgili sorularınız için Tel : 0(312) 3042708 ’den iletişime geçiniz.

GATA Komutanlığı 1 Numaralı İhale Komisyon Başkanlığı Etlik/ANKARA

Tel      :  0 312 304 20 73-75-77

Faks    :  0 312 304 20 72

SÖZLEŞME TASARISI VE DİĞER/TEKNİK HUSUSLAR

HİZMET ALIMLARINA AİT TİP SÖZLEŞME
Götürü Bedel Hizmet Alımı Sözleşmesi

Madde 1- Sözleşmenin Tarafları

Bu sözleşme, bir tarafta GATA Komutanlığı (bundan sonra “İdare” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ........................................................... (bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin   

       a)  Adı: GATA Komutanlığı

       b)  Adresi : General Dr. Tevfik SAĞLAM Cad. P.K. 06010 Etlik/ANKARA

       c) Telefon numarası: 0 312 304 27 22

       ç) Faks numarası:-

       d) Elektronik Posta Adresi (varsa):-

2.2. Yüklenicinin;

a)Adı ve soyadı/Ticaret Unvanı:.....................................................................................

b) T.C. Kimlik No: ..........................................................................................................

c)Vergi Kimlik No: ..........................................................................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi:. ............................................................................

d) Telefon numarası: ......................................................................................................

e) Bildirime esas faks numarası: ...................................................................................

f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa) :..........................................................

2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

Madde 3- Sözleşmenin dili

Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4- Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır) ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde 5- İş tanımı

5.1. Sözleşme konusu iş; Kamera ve Güvenlik Cihazlarının Parçalı Bakım ve Onarım 30 (Otuz) Günlük Periyodik Bakım ve Arıza Onarımı Hizmet Alımı İşi’dir. İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.

Madde 6- Sözleşmenin türü ve bedeli

6.1     Bu sözleşmenin toplam götürü bedeli………………(rakam ve yazıyla)….….….…dir.

Madde 7- Sözleşme bedeline dahil olan giderler

7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, sigorta, vergi, resim, harç ve tüm giderler sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.

Madde 8- Sözleşmenin ekleri

8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

1) Sözleşme Tasarısı,

2) Götürü Bedel Teklif Mektubu

3)- Açıklamalar (varsa),

8.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

Madde 9 – İşin süresi

9.1 . İşin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 30 gündür, sözleşmenin imzalanması müteakip yer teslimi yapılarak işe başlanır ve işin bitiş tarihi sözleşme imzalanması müteakip 30 gün  geçmeyecektir.

9.2.  Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır

Madde 10- İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi

10.1. İşin yapılacağı yer: GATA Komutanlığı

10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi)  gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanır.

Madde 11-  Ödeme yeri ve şartları

11.1. (Değişik 3/7/2009 – 27277 R.G. / 48. md.) Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dâhil) GATA Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğünce ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla ödenecektir.

11.2. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.

İhale Bedeli;Sözleşmenin yürürlüğe girişinden itibaren toplam gün sayısına (30 gün) bölünecek, bulunan günlük bedel üzerinden 30 günlük dönem halinde hakediş raporları düzenlenerek bir seferde ödeme yapılacaktır. Maliye Bakanlığınca vize edilen ayrıntılı harcama programı ve ayrıntılı finansman programındaki ödenek dağılımına göre ödeme yapılacaktır. Hakediş dosyasında; Hizmet İşleri Hakediş Raporu (MYHBY 4), Hakediş Özeti (MYHBY 4/8) Hakediş İcmali (MYHBY 4/9), Hakediş Raporu (MYHBY 4/10), Hizmet İfa Tutanağı, ilgili döneme ait Kontrol-Arıza formları ve SGK'dan alınan belgeler bulunacaktır. Kısmi kabul yapılmayacağından o döneme ait Kısmi Kabul Tutanağı düzenlenme şartı aranmayacaktır.

Madde 12- Avans verilmesi, şartları ve miktarı

12.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.

Madde 13- Fiyat farkı

13.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

13.2.. Bu sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır.

13.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 14- Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar

14.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 15- Cezalar ve sözleşmenin feshi

15.1. Kontrol Teşkilatı tarafından yapılan denetimler sonucunda, yapılan onarımların yetersizliği veya geçersizliği tespit edildiğinde; tespit edilen hususun düzeltilemediği her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,5 (bindebeş)’i oranında cezaya tabi tutulacaktır ceza bedeli Yüklenicinin hak edişinden kesilecektir.

15.2. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

15.3. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise İdarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi durumunda kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 16- Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

16.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

16.1.1 Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

16.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,                                   

zorunludur.

16.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.

16.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:

16.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

16.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.

Madde 17- Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri

İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.

Madde 18- İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar

18.1. Yüklenici personel tarafından arızalar yerinde yapılacaktır.

Madde 19- Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

19.1. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere GATA K’lığı MEBS Şb.Md.lüğü adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarih itibarıyla arızalı malzeme olmayacaktır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.

19.2. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, “Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği” ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 10 (on) iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.

Madde 20- Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları

Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.

Madde 21- Sözleşmede değişiklik yapılması

21.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,

a) İşin yapılma veya teslim yeri,

b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

21.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 22- Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti
22.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
22.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 23- Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali aciz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 24- İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

24.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,

hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 25- Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

25.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

25.2. Taahhüdün en az % 80’inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.

25.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

Madde 26- Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 27- Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu

İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 28- Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu

Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır.

Madde 29- Hüküm bulunmayan haller

Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

Madde 30- Diğer Hususlar

30.1. TEKNİK HUSUSLAR

30.1.1. Bu teknik özellikler, belirtilen kurulu bulunan Sistemin’nin faaliyetlerinin sürekliliğinin sağlanması amacıyla malzeme dahil periyodik bakım ve onarım hizmetlerinin yapılmasını kapsar.

30.1.2. Yüklenici, Sisteme ait donanım ,yazılım ve altyapının periyodik bakımı ve arıza durumunda onarımını malzeme dahil olarak gerçekleştirecektir.

30.1.3. Periyodik bakım ve onarım hizmeti Sistemin kurulu bulunduğu birlikte ve Kullanıcı Birlik personelinin nezaretinde gerçekleştirilecek, bulunduğu yerde bakım ve onarım imkanı bulunmayan malzemeler, EK-A’daki Periyodik Bakım Onarım Servis Formu düzenlenerek bakım ve onarımım yapılmak üzere Yükleniciye teslim edilecektir.

30.1.4. Periyodik bakım ve onarımda değiştirilen malzemeler üzerinde şekil bozukluğu, kırık, çatlak ve korozyon olmayacaktır.

30.1.5. Periyodik bakım ve onarım amacıyla kullanılacak cihaz, alet, araç, takım, avadanlık, sarf malzeme ve yazılım Yüklenici tarafından temin edilecektir.

30.1.6. Sisteme yüklenmesi gereken yeni yazılımlar, mevcut kurulu yazılım sürümünden daha düşük olmayacak ve yüklemeler sonucu sistemde eksik yazılım olmayacaktır.

30.1.7. Yüklenici 7 (yedi) gün 24 (yirmi dört) saat esasına göre 30 (otuz) gün boyunca hizmet verecektir.

30.1.8. Periyodik parçalı bakım ve onarım hizmeti bulunduğu yerde yapılamayan malzemeler (veri kaydedilmiş hard diskler hariç), Periyodik Bakım Onarım Servis Formunun ilgili bölümleri düzenlenerek bakım ve onarımı yapılmak üzere yükleniciye teslim edilecektir.

30.1.9. İdarenin belirlediği sorumlu personelde kalacak olan Periyodik Bakım-Onarım Servis Formunun Cihaz Teslim Alındı bölümü yüklenici teknik personeli tarafından, arızalı cihazın teslim alınması aşamasında mahallinde imzalanacaktır. Onarımı müteakip, yüklenici, onarılan cihazı birime mahallinde işler vaziyette teslim edecektir. Arızaya ilişkin Onarım Servis Formlarının yapılan işlemlere uygun olarak ilgili bölümleri birim bilgi sistem sorumlusu ve yüklenici teknik personeli tarafından doldurulacak ve imzalanacaktır.

30.1.10. Doldurulan form idarenin belirlediği sorumlu personelde kalacak, yüklenicinin talep etmesi halinde, bir nüsha çoğaltılarak yüklenici teknik personeline teslim edilecektir.

30.1.11. Periyodik Bakım-Onarım Servis Formunun ilgili bölümleri idarenin belirlediği sorumlu personel ve yüklenici teknik personeli tarafından yapılan işlemlere uygun olarak, onarımı müteakip doldurulacak ve mahallinde imzalanacaktır.

30.1.12. Doldurulan form idarenin belirlediği sorumluda kalacak, yüklenicinin talep etmesi halinde, bir nüsha çoğaltılarak yüklenici teknik personeline teslim edilecektir.

30.1.13. Kalite güvence ve ürün kalite belgelerine ilişkin hususlar, yürürlükteki TSK Mal Alımları Kalite Güvence Hizmetleri Yönergesinde yer alan esaslar dahilinde, İstekliler, TSE Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesi ve Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgelerini Teklif Dosyalarında sunacaklardır.

30.1.14. Periyodik parçalı bakım ve onarım hizmeti alımı süresince doğabilecek her türlü cihaz, donanım, altyapı ve yazılım arızasında yüklenici, arıza bildiriminden en fazla 2 (iki) saat içerisinde ilk müdahaleyi yapacak, en fazla 2 (iki) takvim günü içerisinde ise arıza yapan malzemeyi onaracaktır.

30.1.15. Yüklenici, arızalı cihazın onarılamaması halinde, söz konusu cihaz yerine aynı teknik özelliklere veya daha üst teknik özelliklere sahip yeni cihazı (hiç kullanılmamış), birime kalıcı olarak vereceğini bir tutanak ile idareye bildirecektir. Yüklenicinin isteği en fazla 2 (iki) iş günü içinde idare tarafından değerlendirilerek karara bağlanacak ve yükleniciye bildirilecektir. Teklif edilen ürün uygun bulunmaz ise yeni bir ürünün bildirilmesi yükleniciden istenecektir. İdare tarafından uygun bulunan yeni cihaz yüklenici tarafından mahallinde işler vaziyette birime teslim edilecektir.

30.1.16. Arızalı cihazın onarılamaması nedeniyle verilen yeni cihazın mevcut yazılıma ve/veya mevcut yazılımın versiyonuna uygun olmaması durumunda, söz konusu cihazın/sistemin çalıştırılabilmesi için mevcut yazılımın değiştirilmesi ve/veya mevcut yazılımın versiyon yükseltilmesinin gerektiği yüklenici tarafından idareye bir tutanak ile bildirilecektir. Yüklenicinin isteği en fazla 7 (yedi) iş günü içinde idare tarafından değerlendirilerek karara bağlanacak ve yükleniciye bildirilecektir. Teklif edilen yazılım uygun bulunmaz ise yeni bir yazılımın bildirilmesi yükleniciden istenecektir. İdare tarafından uygun bulunan yazılım sisteme ait bilgisayarlarda dahil olmak üzere yüklenici tarafından ücretsiz olarak gerçekleştirilecektir.

30.1.17. Yüklenici Sistemi oluşturan malzeme, teçhizat, donanım ve yazılımların parçalı bakım ve onarımını yapmak üzere söz konusu iş ve işlemleri yapabilecek düzeyde bilgi, beceri ve tecrübeye sahip en az 2 (iki) teknik personeli periyodik bakımlar ve arıza onarımları için iş süresince, hafta içi her iş günü için mesai saatleri (08:00-17:00) içerisinde GATA K.lığı Etlik Kışlasında bulunduracaktır. İdare tarafından söz konusu teknik personelin Sistemi oluşturan malzeme, teçhizat, donanım ve yazılımların parçalı bakım ve onarımını yapabilecek düzeyde bilgi, beceri ve tecrübeye sahip olmadığı, iş yeri kurallarına ve yer emniyet tedbirlerine uymadığını tespit etmesi durumunda yükleniciden teknik personelin değiştirilmesini isteyebilecek, idarenin bu talebi doğrultusunda yüklenici 5 iş günü içerisinde söz konusu personeli değiştirecektir.

30.1.18. Arızalı cihazın mahallinden teslim alınması ve mahallinde çalışır vaziyette teslim edilmesi yüklenici sorumluluğundadır.

30.1.19. Birimlerde ve cihazlarda yer değişikliği olduğunda kullanıcı tarafından yükleniciye bildirilecektir.

30.1.20. Fiziki Güvenlik Sistemi Malzeme Listesinde bulunan malzemelerden; gerek arızanın giderilmesini müteakip gerekse çeşitli nedenlerle periyodik parçalı bakım onarım hizmetinin alındığı dönem içerisinde söz konusu malzemenin kullanılabilmesi için mevzuata göre alınması/bulunması gerekli olan kalibrasyon, akredite, muayene, belge/sertifika ve/veya radyasyon sızdırmazlık vb. gerekli belgeler yüklenici tarafından ilgili kurum ve/veya kuruluştan ücretsiz olarak sağlanacaktır.

30.1.21. Malzeme Listesinde belirtilen “Fujitsu Blade Server, Dual Socket Server, Disk Storage (Depolama) ürünleri, AKS Akıllı kart okuyucu, MTM Araç Tanıma ve Kontrol Sistemi, MTM Plaka tanıma sistemi ve ürünleri ilgili Üretici Firma veya Üretici Firmanın Türkiye Temsilcisi tarafından “Satış yapmaya ve  yedek parça bulundurmaya ilişkin” Yetkili olduğunu belirten Yetki belgelerini (Yetki belgesini imzalayan kişi/kişilerin yetkili olduğuna dair belgeler ve imza sirküleri ile birlikte) teklifleri ile beraber vereceklerdir.

30.1.22. Bakım ve onarım faaliyetleri ve muayene esnasında oluşabilecek herhangi bir kaza ve/veya idareye ait olan malzemeye verilecek hasarlarda yüklenici firma sorumlu olacaktır.

30.1.23. Yüklenici tarafından yeni kalıcı cihaz verilmesi durumunda onarılamayan cihaz ait olduğu birime teslim edilecektir.

30.1.24. Yeni cihazın irada alınması, onarılamayan cihazın kayıt silmesi ile ilgili işlemler idare sorumluluğundadır. Yüklenici tarafından yeni kalıcı olarak verilen cihaz sözleşme süresi bitiminde yükleniciye geri verilmeyecektir.

Madde 31- Anlaşmazlıkların Çözümü

Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir .

Madde 32- Yürürlük

Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 33 – Sözleşmenin imzalanması

Bu sözleşme 33 (otuzüç) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …/…/2016 tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı bir suretini” Yükleniciye verecektir.

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı

b.Telefon Numarası: +903123042073-77

c.Fax Numarası: +903123042072

d.Elektronik Posta adresi: