ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı ONAY-2018-64

İhale Usulü TEMİN 3B MD 16 ğ

         

İdare Adı : İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞI

Adres : İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞI NALDÖKEN/İZMİR

Telefon : 02323653980

Faks : 02323679055

Elektronik Posta Adresi : tgm-izmtk-dak@msb.gov.tr

         

Malın Niteliği ve Türü MAKİNE VE YEKE DAİRELERİNE KAMERA SİSTEMİ ALIMI, MAL ALIM

Malın Miktarı 2 ADET

Mal Teslim Yeri İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞI

Mal Teslim Tarihi EN GEÇ 30 (OTUZ) TAKVİM GÜNÜ

İhale Yeri İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞI

İhale Tarihi 30.03.2018 17:00


İhale İlanı Metni

T.C.
MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI
IZMIR TERSANESI KOMUTANLIĞI
NALDÖKEN/İZMİR

TEL:0232 365 39 80–4508/ BELGEGEÇER (FAX):0232 367 90 55

ONAY-64

DZ.K.K. VERGİ NUMARASI                   : 4840726795

VERGİ DAİRESİ                                     : KARŞIYAKA VERGİ DAİRESİ /İZMİR                                                                                                                                                                                                                           26 MART 2018

KONU                                                     : Fiyat Teklif Sorgusu

“İLGİLİ FİRMALARA”

GENEL ŞARTLAR

İLGİ        :               4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu.

1. İZMIR TERSANESİ KOMUTANLIĞI tarafından ihtiyaç duyulan Ek fiyat teklif mektubunda ve/veya Ek-1 listede cinsi, miktarı ve özelliği belirtilen malzeme ilgi kanunun 3B MD 16 ğ kapsamında DOĞRUDAN TEMİN yöntemiyle tedarik edilecektir.

2. Tedarike ilişkin yapılacak sözleşme ve diğer belgeler için noter tasdiki aranmayacaktır. KARARI TEBLİĞ EDİLEN İSTEKLİ TARAFINDAN İŞE BAŞLAMAYA YÖNELİK İŞLEMLERİ YAPMAMASI (SÖZLEŞMEYİ İMZALAMAMASI) HALİNDE EN EKONOMİK İKİNCİ TEKLİFE TEBLİGAT YAPILACAKTIR.

3. Ödeme, malzemenin teslimini takiben ve kabulü halinde en kısa sürede ve bir kerede İZMIR TERSANESİ KOMUTANLIĞI tarafından düzenlenecek ödeme evraklarına istinaden MSB TEDARİK BÖLGE BAŞKANLIĞI saymanlığı tarafından yapılacaktır. Fatura bedeli üzerinden %0,569 Karar Damga vergisi kesilecektir.

Bu onay kapsamında alınacak malzemeler; milli savunma ihtiyaçları için kullanılacak olan gemilerin bakım onarım ve modernizasyonlarına ilişkin olarak kullanılacağından 3065 sayılı KDV Kanununun 13/F Maddesi kapsamında KDV’den müstesnadır.

Doğrudan teminlerin değerlendirilmesinde; firmalarca teklif edilecek malzeme teklif bedellerinin toplamlarının 30.000 (OTUZBİN) TL üzerinde olması halinde ayrıca;(%0,948 Sözleşme damga vergisi)  sözleşme imzalanacaktır.

4. KDV hariç tüm masraflar (vergi, harç, nakliye, sigorta, her türlü yükleme/boşaltma v.b.) yükleniciye aittir.

5. Yüklenici, teslim ettiği malzemenin 2 (İKİ) YIL (Raf ömürlü malzemeler için raf ömrü süresi kadar) süre içerisinde evsafını kaybetmesi halinde, evsafını kaybeden malzemeyi yenisi ile değiştirme garantisi verecektir. Yüklenici, teklif formunu imzalamak suretiyle bu hususu kabul etmiş sayılacak, fatura tarihi garanti süresi başlangıç tarihi kabul edilecektir.

                Komutanlığımızca tedariki yapılacak malzemeler için Garanti taahhütnamesi istenmesi durumunda, teslim edilecek taahhütname notere onaylatılacak veya 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu gereği, fatura bedeli üzerinden %0,948 (binde 9,48) oranında Damga Vergisi Saymanlık Md.lüğüne yatırılarak dekontu Garanti taahhütnamesi ile birlikte, İzmir Tersanesi Komutanlığı Transit Kısıma teslim edilecektir.

6. Malzemeler, İZMIR TERSANESİ KOMUTANLIĞI tarafından siparişin verilmesini müteakip teklif mektubunda istenen süre içinde, bu sürenin resmi tatile uğraması halinde takip eden ilk iş günü saat 16:00’a kadar taahhüt edildiği şekilde İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞI TRANSİT AMBARINA TEK PARTİ HALİNDE  teslim edilecektir. Teslim süresi olarak öngörülen süre içerisinde erken teslim edilerek muayene komisyonunca uygun görülmeyen  mallar için, yüklenici firmaya kalan süresi içerisinde 1 (bir) defaya mahsus olmak üzere mal değiştirme hakkı tanınacaktır

7. Malın muayenede uygun bulunması durumunda, Komutanlığımızca düzenlenecek ödeme evraklarıyla ilgili firmanın banka hesabına (19.10.2009 tarihinden itibaren ULUSLAR ARASI HESAP NUMARASI “IBAN NUMARASI”) yapılacaktır. Fiyat teklif mektubu ve fatura üzerine IBAN Numarasının belirtilmesi zorunludur.

8. Yukarıda belirtilen esaslar çerçevesinde Türk Lirası olarak hazırlanacak (KDV hariç fiyatlandırararak) teklifler ile aşağıda örneği verilen taahhütnameyi elden kapalı zarf ile/ belgegeçer ile İzmir Tersanesi Komutanlığı Doğrudan Alım Komisyonu Başkanlığına iletilecektir. Teklif ve taahhütname birbirini tamamlayacı nitelikte olduğundan herhangi birinin eksik olması durumunda isteklilerin teklifleri GEÇERSİZ SAYILACAKTIR.

9. İdareye belgegeçer yoluyla gönderilen teklif mektuplarında, gönderen firmanın ticari unvan kaydı, belgegeçer numarası ve belgegeçer tarih/saat ayarları yapılarak gönderilmesi sağlanacaktır. Uyuşmazlık halinde; İdarenin kayıtları esas alınacaktır.

10. Yüklenici firma/firmalar tarafından teslim edilen malzeme tutarının 2.000,00 (İKİBİN) TL.yi aşması durumunda, ödeme aşamasında fatura ile birlikte, bağlı bulunduğu Vergi Dairesinden alınacak, “Vergi Borcu Durumu”nu gösteren belge idareye teslim edilecektir.

Rica ederim.

BU TAAHHÜTNAMEYİ İMZALAYARAK TEKLİF VEREN TÜM FİRMALAR;

a) İdarenin ihtiyaç konusu malzeme/malzemeleri dilediği firma/firmalardan almak konusunda serbest olduğunu,

b) Doğrudan Temin konusu iş için sermayesinin %50’sinden fazlasına sahip olduğu başka bir tüzel kişinin bu işe teklif vermeyeceğini,

c) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 10. ve 11.nci maddesinde belirtilen ihale dışı bırakılma ve ihaleye katılamama şartlarına sahip olmadıklarını,

d) Teslim edilen malların muayenesinin idare tarafından oluşturulacak Muayene Komisyonunca (MRC/TEKNİK İSTER/TEKNİK ŞARTNAME/TSE/MARKA/PARÇA NUMARASI/MODEL v.b.bilgilerine göre) yapılacağını ve yapılan bu muayene sonucunun kesin karar hükmünde olduğunu ve muayene sonucuna itiraz etmeyeceğini,

e) Tekliflerinde belirtilen adres/telefon/fax bilgilerinin doğruluğunu ve ayrıca başka bir tebligat şekline gerek kalmaksızın idarece yapılacak tebligatların bu telefon/fax yoluyla yapılacağını, kabul etmiş sayılırlar.

f) Metinde açıklanan ekler ve genel şartlar evrakı tarafımızdan incelenmiş, okunmuş ve herhangibir sınırlama yapılmadan bütün koşullarıyla kabul edilmiştir.

YUKARIDA BELİRTİLEN GENEL ŞARTLARI OKUDUM, ANLADIM, KABUL VE TAAHHÜT EDİYORUM

KAŞE+İMZA

EKİ         :

1 Adet Fiyat Teklif Mektubu

BU TAAHHÜTNAMEYİ TEKLİFİNİZLE BİRLİKTE İMZALAYARAK VE KAŞELEYEREK GÖNDERİNİZ.

TEKLİFİN AYRILMAZ BİR PARÇASIDIR.

BU KISMIN KAŞE+İMZA VE AD, SOYAD YAZILARAK DOLDURULMASI VE FAKSLANMASI GEREKMEKTEDİR.

ONAY-64/1

T.C.
MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI
IZMIR TERSANESI KOMUTANLIĞI
NALDÖKEN/İZMİR

                                                                                                                                                                                           EK-A

TEL:0232 365 39 80–4508/ BELGEGEÇER (FAX):0232 367 90 55

ONAY NU                                     :        2018-64

4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN 3B MD 16 ğ  MADDESİNE GÖRE

DOĞRUDAN TEMİN USULÜ ALIM İÇİN FİYAT TEKLİF MEKTUBUDUR.

ÖZEL ŞARTLAR                  :

KDV’DEN MUAF / MUAF DEĞİLDİR                                                                                                                                                                                                                                                                      : MUAFTIR

TOPLAM BEDEL ÜZERİNDEN/KALEM/KISIM BAZINDA DEĞERLENDİRME YAPILMASI                                                                                                              : TOPLAM  BEDEL

TESLİM SÜRESİ                                                                                                                                                                                                                                                                                                     : EN GEÇ 30 (OTUZ) TAKVİM GÜNÜ

TEKLİF GEÇERLİLİK SÜRESİ                                                                                                                                                                                                                          : EN AZ 15 (ONBEŞ) TAKVİM GÜNÜ

TEKLİFLERİN NE ŞEKİLDE VERİLECEĞİ                                                                                                                                                                                                                                                              : KAPALI ZARF VEYA BELGEGEÇER İLE

DOĞRUDAN TEMİNİ OLUŞTURAN BELGE/MRC BİLGİLERİ/FÖY/TEKNİK ŞARTNAME/ALIMLA İLGİLİ HER TÜRLÜ İLAN “GENEL ŞARTLAR” EVRAKI BU TEKLİFİN AYRILMAZ BİR PARÇASIDIR. TEKLİF GÖNDEREN FİRMALAR TARAFINDAN FİYAT TEKLİFİYLE BİRLİKTE “GENEL ŞARTLAR” EVRAKININ GÖNDERİLMESİ GEREKMEKTEDİR, SÖZ KONUSU BELGELERİN EKSİK GÖNDERİLMESİ HALİNDE; FİYAT TEKLİFLERİ DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR.

FİYAT TEKLİFLERİ BU FORMATA VE EKLERİNE GÖRE VERİLECEKTİR. FARKLI FORMATLARDA FİYAT TEKLİFİ GÖNDERİLMESİ HALİNDE İDARENİN ŞARTLARININ KABUL EDİLMEDİĞİ VARSAYILARAK FİYAT TEKLİFLERİ DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR.

NOT 1       : ANILAN ÖZELLİKLER HARİCİNDE ÜRÜNLER İÇİN TEKLİF VERİLMEMESİ/TEKLİF MEKTUBUNUN DEĞİŞTİRİLMEMESİ VE ALTERNATİF TEKLİF VERİLMEMESİ RİCA OLUNUR. AKSİ TAKTİRDE TEKLİFLER DEĞERLENDİRİLMEYECEKTİR.

NOT 2       : IZMIR TERSANESI K.LIGI TARAFINDAN DOĞRUDAN TEMİN USULÜ İLE ALIM YAPILACAK MALZEMELERE AİT DOĞRUDAN TEMİN DUYURULARINA www.ekm.tsk.tr ADRESİNDEN ULAŞABİLİRSİNİZ.

NOT 3       : TEKNİK BİLGİ İÇİN; İK.ASB.BÇVŞ.ALPER ŞEN  İLE GÖRÜŞEBİLİRSİNİZ. (TEL:0232 3653980 DAHİLİ:2291)

SON TEKLİF VERME

TARİHİ VE SAATİ       :       30 MART 2018         SAAT: 16:00

                                                                                                                                                        Sinan ÖLDİÇ

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Eln.Asb.Kd.Bçvş.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                D/T Komisyon Başkanı
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                TEL : 0232 365 39 80-4508

TEKLİF MEKTUBUDUR

İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞINA

Alım konusu iş için teklif birim fiyatlar üzerinden teklif ettiğimiz  toplam bedel KDV hariç ................................................. rakam ve .................................................................. yazı ile olup, toplam bedelin ayrıntısı teklif mektubumuzun ekindeki fiyat cetvelindedir.

BİRİM FİYAT TEKLİF CETVELİ

S.No

Malzemenin/Hizmetin
Cinsi ve Özellikleri

Stok No

Dağıtım Birimi

Miktarı

Teklif Edilen
Birim Fiyat (TL)

(K.D.V. hariç)

Tutar (TL)
(K.D.V. hariç)

 1

  MAKİNE VE YEKE DAİRELERİNE KAMERA SİSTEM ALIMI
KAPALI DEVRE KAMERA SİSTEMİ TEKNİK İSTER DOKÜMANI

T.İ.D NU: 904-0000-5820-024-000-0 2016

 -

 --

 1

 

 

TOPLAM TUTAR (K.D.V. Hariç)     

TESLİM SÜRESİ (TAKVİM GÜNÜ)  : 30 (OTUZ) TAKVİM GÜNÜ

NOT 1: İZMİR TERSANESİ K.LIĞININ 709 –135 /2018 SAYILI TEDARİK BELGELERİNE İSTİNADEN DÜZENLENMİŞTİR.

NOT 2: SÖZ KONUSU MALZEME, 904-0000-5820-024-000-0  NU.LI TEKNİK İSTER DÖKÜMANI  VE ATIF/İLAVE YAPILAN HUSUSLARINA GÖRE TEDARİK VE MUAYENE EDİLECEKTİR. MALZEMENİN MONTAJ VE MONTAJ YERİNİN HAZIRLANMASI HUSUSLARI TEKNİK İSTER DÖKÜMANI MADDE 02.03.08 İÇİN YAPILAN ATIFTA BELİRTİLDİĞİ ŞEKİLDE OLACAKTIR.

NOT 3: MALZEMENİN KODLANDIRMA İŞLEMLERİNİN YAPILABİLMESİ MAKSADIYLA İHTİYAÇ DUYULACAK TEKNİK DOKÜMAN/PARÇA NUMARASI/KATALOG BİLGİLERİ VS., YÜKLENİCİ FİRMA TARAFINDAN MALZEME TESLİMİNDE MALZEME ARAŞTIRMA ŞUBEYE TESLİM EDİLECEK VE YAPILACAK MUAYENEDE BU HUSUS KONTROL EDİLECEKTİR.

NOT4: EKİ TEKNİK ŞARTNAMELER SİSTEMDEN KAYNAKLANAN ARIZA NEDENİYLE  (0232 365 39 80/4508-4509)  NO’LU TELEFONDAN TALEP EDİLECEKTİR.

AÇIKLAMALAR :

- MALZEMELERİN FİZİKİ MUAYENELERİ YAPILACAK, LABORATUVAR VE KİMYASAL MUAYENELERİ YAPILMAYACAKTIR.
 

- ÜRÜN/ÜRÜNLERE YÖNELİK KALİTE BELGESİ OLAN MALLAR TERCİH EDİLECEKTİR.

 

TEKLİF
TARİHİ

TEKLİFİN
GEÇERLİLİK
SÜRESİ

FİRMA ADI, ADRESİ, TELEFON VE FAKS NUMARASI

VERGİ NUMARASI, BANKA ADI, HESAP NO, IBAN HESAP NO (zorunlu), ŞUBE ADI, ŞUBE KODU

TEKLİFİ VEREN YETKİLİNİN ADI, SOYADI, İMZASI VE FİRMA KAŞESİ

……..

MART

2018

15 (ONBEŞ) TAKVİM GÜNÜ

 

 

 

EKİ:  904-0000-5820-024-000-0 2016  NU.LI TEKNİK İSTER DÖKÜMANI VE ATIF YAPILAN HUSUSLAR.

ONAY-64/2

TASNİF DIŞI

SAYI:            /2016                                                                                                            Kasım 2016

ALIMA ESAS DOKÜMANA İLAVE EDİLECEK HUSUSLAR

1.         Teslim Yeri ve Teslim Birliği: İzmir Tersanesi Komutanlığı Naldöken/İZMİR

2.         Teslim Şekli: Tek parti halinde teslim edilecektir.

3.         Miktarı (TİD madde 02.03.02.): 1(bir) adetKapalı Devre Kamera Sistemi” tedarik edilecektir. Sistemi oluşturan ve satın alınacak cihaz miktarları aşağıda belirtilmiştir.

S.Nu.

Sistemi Oluşturan Cihazın Adı

Birim Miktarı (Adet)

[1 (Bir) Adet Sistem İçin]

1.

Sabit Kamera

12 (on iki)

2.

Hareketli (Speed Dome) Kamera

2 (iki)

3.

AHD Kayıt Cihazı (DVR)

1 (bir)

4.

Kamera Kontrol Ünitesi

1 (bir)

5.

Televizyon

1 (bir)

6.

CCTV Kablosu

1000 (bin) metre

4.                     Montaj ve Montaj Yerinin Hazırlanması (TİD madde 02.03.08.):

  1. Malzemelerin, İdare adına, geçici olarak Teslim Birliğince teslim alınmasını müteakip Teslim Birliği tarafından oluşturulacak heyetçe; Yüklenici tarafından gönderilmiş olan malzemelere ait muhteviyat listelerine göre en geç 5 (beş) iş günü içerisinde Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespiti yapılacaktır.
  1. Montajın yapılacağı gemi ismi Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespitinin olumlu sonuçlanmasını müteakip 5 (beş) takvim günü içerisinde İdare (Geminin İlgili Masa Subaylığı) tarafından Yükleniciye bildirilecektir.
  1. Gemi isminin Yükleniciye İdare (Geminin İlgili Masa Subaylığı) tarafından bildirilmesini müteakip 10 (on) takvim günü içerisinde, montaj mevkileri ve ihtiyaçlarının tespiti ile montaj resimlerinin hazırlanabilmesi maksadıyla, montaj yapılacak gemide İdare personeli (240 ve 290 Baş Mühendisliği personeli) nezaretinde Yüklenici tarafından İzmir Tersanesi Komutanlığı Naldöken/İZMİR’de inceleme yapılacaktır.

ç. Yapılan incelemenin tamamlanmasını müteakip 10 (on) takvim günü içerisinde Yüklenici tarafından, cihazların montaj mevkilerini, gemi içerisindeki yerleşimini ve cihazlar arası bağlantıları gösterecek şekilde montaj resim/resimleri hazırlanacak ve İdarenin (240 Baş Mühendisliğinin) onayına sunulacaktır. Resimlerde değişiklik gerekmesi halinde Yükleniciye ilgili değişikliği yapması için 3 (üç) takvim günü ek süre verilecektir.

  1. Montaj resimlerinin onaylanmasının ardından cihazlar İdare tarafından yed-i emin olarak Yükleniciye teslim edilecek ve cihazların teslim edildiği tarihten itibaren 20 (yirmi) takvim günü içerisinde Yüklenici tarafından sistemin montaj tamamlanacaktır.
  1. Montaj kapsamındaki sistemin montaj ve aktivasyonunun tamamlanmasını müteakip 5 (beş) iş günü içerisinde, montaj ve aktivasyon işlemlerinin tamamlandığı ve teslim edilen malların kabul muayenesine hazır olduğu Yüklenici tarafından İdareye (İlgili Masa Subaylığına) yazılı olarak bildirilecektir.
  1. Montaj ve aktivasyonda Yükleniciden kaynaklanan gecikmeler, sözleşme kapsamında tanımlanan ceza hükümlerine tabi olacaktır.
  1. Montaj sonrasında ortaya çıkabilecek ve kullanıcıdan kaynaklanmayan sorunlar Yüklenici tarafından sözleşmede tanımlanan garanti hükümleri çerçevesinde giderilecektir.

ğ.           Yüklenicinin vereceği montaj dokümanları ve montaj bilgilerinin eksikliği/yanlışlığından kaynaklanan hatalar Yüklenici sorumluluğunda olacak ve bu hataların giderilmesi için gerekli ilave işçilik, malzeme gibi tüm masraflar Yüklenici tarafından karşılanacaktır.

h. Cihazların kurulumu, devreye alınması ve çalışır hale getirilmesi için gerekli tüm malzeme, teçhizat ve doküman (montaj için gerekebilecek özel faundeyşınlar (montaj ayakları), ara parçalar, kablolar, konektörler, montaj kiti, besleme adaptörü, şok emici, montaj resimleri, montaj dokümanları, sarf malzemeleri vb.) Yüklenici tarafından bu alım kapsamında ücretsiz sağlanacaktır. Montaj için ihtiyaç duyulabilecek boya, kaynak gibi malzemeler, havuz, kreyn gibi ihtiyaçlar İdare (İlgili Masa Subaylığı) tarafından sağlanacaktır.

ı. Montaj ve aktivasyon neticesindeki nihai performans sorumluluğu Yükleniciye ait olacaktır.

  1. Cihazların montajı ve aktivasyonu esnasında Yüklenicinin kusuru nedeniyle oluşabilecek kaza, hasar ve zararlardan Yüklenici sorumludur.
  1. Yüklenici, montaj ve diğer işler için gerekli olan tüm elektrik, su, gaz tesis ve bağlantılarının kullanılması sırasında Yüklenicinin kusuru nedeniyle ortaya çıkacak olası zararları İdareye sözleşme kapsamında tazminle yükümlüdür.

5.                     Eğitim (TİD madde 02.03.11.):

                        a.         Tedarik edilecek sistemlerin kullanımı, bakımı ve onarımına yönelik olarak en fazla 20 (yirmi) personele en az 2 (iki) iş günü süre ile İzmir Tersanesi Komutanlığı Naldöken/İZMİR’de cihazların monte edildiği gemide Yüklenici tarafından ücretsiz olarak “Kullanıcı ve Bakım Eğitimi” verilecektir. “Kullanıcı ve Bakım Eğitimi” 10 (on)’ar kişilik 2 (iki) grup halinde, her bir gruba en az 2 (iki) iş günü süre ile verilecek şekilde icra edilecektir. “Kullanıcı ve Bakım Eğitimi” en az sistemin ve sistemi oluşturan cihazların genel tanıtımı, cihazlar arası bağlantıları, kullanım, periyodik bakım (PBS), arıza tespit ve onarım, sistem kurulum, yazılım yükleme ve güncelleme işlemlerini içerecektir.

                        b.         Eğitimin sonunda, Yüklenici adına yetki verilen eğitmen ile İdare adına Eğitim/Kurs Kıdemlisinin karşılıklı olarak imzalayacağı 3 (üç) adet Eğitim Tamamlama Belgesi düzenlenecektir. Eğitim Tamamlama Belgesinde eğitimlerin başarı ile eksiksiz olarak tamamlandığı belirtilecektir. Eğitim Tamamlama Belgesi imzalanmayan eğitim başarısız olarak kabul edilecektir.

                        c.         Eğitim süresinin veya eğitimin yetersiz bulunması durumunda, 1 (bir) defaya mahsus olmak üzere eğitim süresi uzatılarak eğitime devam edilebilecek veya eğitim tekrarlanacaktır.

                        ç.         Başarı ile tamamlanan eğitim sonunda, Yüklenici tarafından eğitime katılan her personel için Kurs Bitirme Sertifikası düzenlenerek birer nüshası kursiyere verilecek, birer nüshası ise İdareye teslim edilecektir.

                        d.         Eğitimin sonunda, Yüklenici tarafından eğitimi alan personele malzemenin kullanım kılavuzu veya diğer dokümantasyonunda belirtilen, garanti süresince yapacağı periyodik bakımlar ve garanti kapsamında arızanın bulunması (lokalizesi), onarımı ve yedeği mevcut ise yedeğinin değiştirilmesi için Yetki Sertifikası verilecektir.

                        e.         İcra edilecek eğitim için ihtiyaç duyulabilecek eğitim dokümanları ile eğitim yardımcıları Yüklenici tarafından ücretsiz olarak sağlanacaktır. Bu durumda, eğitim dokümanları; İngilizce veya Türkçe lisanında ve renkli baskı (yazıcı çıktısı) olacaktır. Eğitime iştirak eden her bir personele eğitim başlangıcında 1 (bir) set eğitim dokümanı Yüklenici tarafından verilecektir. Eğitim başlamadan önce 1 (bir) set eğitim dokümanı basılı ve elektronik ortamda İdareye teslim edilecektir.

                        f.          Eğitim dili Türkçe olacaktır.

                        g.         Eğitimler, kabul muayenesinden önce tamamlanacaktır.

6.                     Dokümantasyon (TİD madde 02.03.10.):

                        a.         Dokümantasyon, Türkçe veya İngilizce lisanında olacaktır.

                        b.         Yüklenici, cihazların kullanımı ile bakım ve onarımının yapılmasına olanak sağlayacak detayda hazırlanmış teknik dokümantasyonu ücretsiz olarak İdareye verecektir.

                        c.         Teknik dokümantasyon, en az 4 (dört) set basılı ve elektronik kopya şeklinde teslim edilecektir. Elektronik kopyalar, PDF ortamında ve tadil edilebilir yapıda olacaktır. Basılı kopyalar renkli baskı (yazıcı çıktısı) olacak, fotokopi olmayacaktır. Basılı kopyalar üzerinde silinti, kazıntı, karalama ve el yazısı olmayacaktır.

                        ç.         Teknik dokümantasyon; sistemin ve sistemi oluşturan her bir cihazın ve sistem yazılımının genel tanıtımını, kullanımını, sistemi oluşturan cihazların birbirleri ve diğer cihazlar ile arayüz bağlantılarını, hata kodları ve açıklamalarını, koruyucu bakımlara ilişkin detayları, arıza tespit ve onarım detaylarını, sistemi oluşturan cihazların detaylı teknik özelliklerini ve sistemin kurulumuna ilişkin hususları ihtiva edecektir.

                        d.         Sistemde kullanılan (varsa) işletim sistemi ve uygulama yazılımı (Operating System (OS) and application software), lisansları ile birlikte Yüklenici tarafından kabul muayenesinden önce elektronik ortamda İdareye teslim edilecektir.

                        e.         Yüklenicinin vereceği dokümanlardaki eksik/yanlış bilgiden kaynaklanan hata/arızalar Yüklenicinin sorumluluğunda olacak ve bu arıza/hataların giderilmesi için gerekli (ilave işçilik, yedek malzeme gibi) tüm masraflar Yüklenici tarafından İdareye herhangi bir ek mali yük getirmeksizin ücretsiz olarak karşılanacaktır.

                        f.          Teknik dokümantasyon kabul muayenesinden önce teslim edilecektir.

7.                     Kalite Güvence ve Ürün Kalite Belgeleri (TİD madde 02.03.13.):

                        a.         İhaleye katılacak istekli, malzemenin sözleşmede belirtilen standartlara uygunluğunu gösteren, uluslararası kurallara uygun şekilde akredite edilmiş kalite kontrol kuruluşları tarafından verilen Kalite Güvence Belgeleri/Sertifikalarından; imalatçı firmanın sahip olduğu, AQAP 2110 veya AQAP 2120 Belgesi veya Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından akredite edilmiş kuruluşlardan alınan veya Türk Standartları Enstitüsünden (TSE) alınan ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Belgesi veya Uluslararası Akreditasyon Forumu (International Accreditation Forum-IAF) Karşılıklı Tanınma Anlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kuruluşlarınca akredite edilmiş kuruluş tarafından verilen ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Belgesi/Sertifikalarından herhangi birini veya yeni versiyonlarından herhangi birini, teklifi ile birlikte verecektir.

                        b.         İstekli tarafından, teklif ile birlikte, teklif edilen “Kapalı Devre Kamera Sistemi”nin üretici firmasının/yetkili satıcısının Türkiye’deki yetkili satıcısı/bayisi/servisi olduğuna dair yazılı taahhüt veya üretici firma/yetkili satıcısından alınan belge verilecektir. Yazılı taahhüt verilmesi durumunda, bahse konu taahhüte en az üretici firmaya/yetkili satıcıya ait resmi internet sitesindeki Türkiye’deki yetkili satıcı/bayi/servisleri gösteren firma yetkilisi tarafından kaşeli ve imzalı çıktı eklenecektir.

8.                     Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri (TİD madde 02.05.05):

                        a.         Denetim, muayene ve kabul işlemleri; montaj ve aktivasyonun tamamlanmasını müteakip İzmir Tersanesi Komutanlığı Naldöken/İZMİR’de ve cihazların monte edildiği gemide yapılacaktır.

                        b.         Denetim, muayene ve kabul işlemleri; aşağıda belirtildiği şekilde 2 (iki) safha halinde icra edilecektir.

                                    (1)                   Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespiti: Malzemelerin, İdare adına, geçici olarak Teslim Birliğince teslim alınmasını müteakip Teslim Birliği tarafından oluşturulacak en az 3 (üç) kişilik heyetçe; Yüklenici tarafından gönderilmiş olan malzemelere ait muhteviyat listelerine göre en geç 5 (beş) iş günü içerisinde Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespiti yapılacaktır. Teslim Birliği tarafından, teslim alınan malzemeler için yapılacak Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespitinin olumlu sonuçlanmasını müteakip tanzim edilen Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespiti Raporu ve Sandık/Ambalaj Açma Tutanağı İdareye gönderilecektir. Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespitinin olumlu sonuçlanmasını müteakip geçici olarak teslim alınan malzemeler montaj ve aktivasyon işlemlerinin yapılması maksadıyla Teslim Birliğince yed-i emin olarak Yükleniciye teslim edilecektir.

                                    (2)                   Kabul Muayenesi: Montaj ve aktivasyon işlemlerinin tamamlandığının ve teslim edilen malların kabul muayenesine hazır olduğunun Yüklenici tarafından bildirilmesini müteakip, İdare tarafından teşkil edilecek Muayene ve Kabul Heyeti tarafından sözleşme ve EK’lerine göre yapılacaktır.

                        c.         Kabul muayenesi kapsamında, teslim edilen malzemeler, fiziksel muayeneye tabi tutulacak, laboratuvar muayenesi yapılmayacaktır. Fiziksel muayene kapsamında, göz ve ölçü muayenesi ile fonksiyon testi yapılacaktır.

                                   (1)                   Göz Muayenesi: Teknik İster Dokümanı madde 02’de yer alan gözle kontrol edilmesi gereken hususların muayenesi ve Teknik İster Dokümanının İstek ve Özellikler bölümünde uygunluğu yazılı taahhüt şeklinde Yükleniciden talep edilen hususlar için Yüklenici tarafından teslim edilen belgelerin istek ve özellik ile uyumluluğu ve geçerliliğinin kontrolü yapılacaktır.

                                   (2)                   Ölçü Muayenesi: Teknik İster Dokümanı madde 02’de yer alan ölçerek kontrol edilmesi gereken hususlar, amaca uygun ve kalibrasyonlu ölçü aleti kullanılarak kontrol edilecektir.

                                   (3)                   Fonksiyon Testi/Muayenesi: Teknik İster Dokümanı madde 02’de yer alan fonksiyonel özellikler, malzemenin kullanımına yönelik olarak kontrol edilecektir.

                        ç.         Sözleşme kapsamında tedarik edilecek malzemelerin kabulü aşağıdaki safhalardan sonra yapılmış olacaktır.

                                   (1)                   Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespitinin olumlu sonuçlanmış olması,

                                   (2)                   Yüklenici tarafından, sistemin montaj ve aktivasyon işleminin tamamlanmış olması,

                                   (3)                   Kabul Muayenesinin başarı ile sonuçlanmış olması,

                                   (4)                   Eğitimin başarı ile tamamlanmış olması,

                                   (5)                   Teknik dokümantasyonun teslim edilmiş olması.

                        d.         Malzeme tam, hatasız ve eksiksiz olarak Yüklenici tarafından İdareye teslim edilmedikçe kabul işlemleri yapılmaz.

                        e.         Kabul muayenesinin olumlu sonuçlanması durumunda, teslim edilen malların kabulü yapılmış olacak, Yüklenici tarafından fatura düzenlenecek ve geçici olarak teslim edilmiş malzemeler için Teslim Birliğinin Mal Saymanlığı tarafından taşınır mal işlemleri yapılacaktır.

                        f.          Yüklenici tarafından alım konusu malzemelerin “Geçici Teslim Makbuzu (Muvakkat Makbuzu)” düzenlenmek suretiyle teslim yerine teslim edildiği veya teslim yerinde Fiziki Sayım ve Fiziki Kontrol Tespitine hazır olduğunun yazılı olarak İdareye bildirildiği tarih, malın İdareye teslim edildiği tarih olarak esas alınacaktır.

                        g.         Yüklenici veya kanuni vekili muayenelerde bulunabilir. Bulunmadığı takdirde veya Muayene Başlama Tutanağını imzalamaktan imtina ettiği takdirde (itiraz hakkı hariç), muayene neticesinde tanzim edilecek raporu peşinen ve aynen kabul etmiş sayılır.

                        ğ.         Muayenelere Yüklenici veya Yüklenicinin kanuni vekilinin katılması halinde, Muayene ve Kabul Heyeti tarafından düzenlenecek muayene sonuç raporunun bir nüshası, bir tutanak karşılığında, Yüklenici veya Yüklenicinin kanuni vekiline verilecektir. Böylece, muayene sonucu Yükleniciye tebliğ edilmiş olacaktır. Muayene sonuç raporunun yüklenici veya yüklenicinin kanuni vekili tarafından tebellüğ edilmesinden imtina edilmesi halinde, Muayene ve Kabul Heyeti tarafından bu husus tutanak altına alınır ve böylelikle, tebliğ gerçekleştirilmiş sayılır.

                        h.         Yüklenici, Muayene ve Kabul Heyetinin ihtiyaç duyabileceği ve talep edeceği her türlü bilgi/kayıt/belgeyi incelenmek üzere Muayene ve Kabul Heyetine sunacaktır.

                        ı.          Muayene ve Kabul Heyetinin yol, iaşe, ibate vb. masrafları hariç, muayeneler esnasında lüzumlu her türlü alet, araç, gereç, ortam, test ve ölçme cihazı/aleti, sarf malzemeleri, doküman ve yardımcı personel ile muayene masrafları Yüklenici tarafından karşılanacaktır.

                        i.          Muayeneler esnasında test/tecrübelerin uygulanması Yüklenici uzmanlarının sorumluluğunda olacaktır. Test/tecrübelerin dizayn, imalat, işçilik, malzeme hatası gibi sebeplerle veya performans hususları nedeniyle tekrarlanması durumunda, Yüklenici tarafından sağlanacak ilave teknik destek ve test yardımcısı materyalin maliyeti Yüklenici tarafından karşılanacaktır.

                        j.          Muayeneler esnasında dizayn, malzeme, işçilik ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan Yüklenici sorumlu olacak, hasar gören veya tahrip edilen malzemeler Yüklenici tarafından ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilecektir.

                        k.         Denetim ve muayene ile ilgili diğer hususlar, sözleşmenin EK’i olan Teknik İster Dokümanının Denetim ve Muayene maddesinde olduğu gibidir.

                        l.          Bu tedarik kapsamında ayrıca numune alınmayacak ve saklanmayacaktır.

9.         Ambalajlama ve Etiketleme (TİD madde 02.03.15.):

                        a.         Malzemeler orijinal ambalajları içerisinde teslim edilecektir. Teslim edilecek malzemeler; Teslim Yerine kadar sağlam bir şekilde ve her türlü hava şartlarına, indirme ve bindirmeye, ara depolamaya, hasara, korozyona ve deformasyona karşı gerekli koruma tedbirleri alınmış olarak sevk edilecektir. Teslim sırasında ambalajlarda kırık veya çatlak gibi hiçbir kusur bulunmayacaktır.

                        b.         Ambalaj üzerinde, öngörülen elleçleme tip/tiplerini gösterir ikaz bulunacak ve elleçleme tip/tiplerine göre tutamak, kaldırma, askıya alma mapası veya palet (forklift için) bulunacak ve buralardan elleçleme yapıldığında içindeki malzeme ve paket hasar görmeyecek yapıda olacaktır.

                        c.         Her ambalaj sandığı için 2 (iki) adet muhteviyat listesi hazırlanacak, bu listelerden biri ambalajın içerisine diğeri ise su geçirmez bir zarf içerisinde ambalajın dışına sağlam bir şekilde sabitlenecektir. Muhteviyat listesine; malzemelerin isimleri, miktarları, net ve brüt ağırlıkları, parça numaraları, varsa stok numaraları, orijini/üreticisi, üretici firma kodu, raf ömürlü ise imal tarihi ve miad bilgileri kaydedilecek, ambalaj sandığı üzerine teslim yerinin adresi yazılacaktır. Ayrıca, söz konusu muhteviyat listesinin 1 (bir) sureti teslimat öncesinde İdareye gönderilecektir.

                        ç.         Ambalaj üzerinde bulunan etiketler mutlaka orijinal baskı olacak, herhangi bir düşme, silinme, yırtılma, düzeltmeye karşı korumalı ve okumada güçlük çekilmeyecek biçimde olacaktır. Ambalaj üzerindeki bilgiler hiçbir şekilde elle yazılmayacak, kazıntı, silinti, değiştirme, düzeltme yapılmış olmayacaktır.

                        d.         Teslim edilecek bütün malzemeler bir listede belirtilecek ve bu liste teslim sırasında Yüklenici tarafından verilecektir. Bu listede, her bir paketin; sıra numarası, muhteviyatı, net ve brüt ağırlıkları ile hacimleri, stok ve/veya parça numaraları, isim ve miktarı belirtilecektir.

                        e.         Ambalaj ve etiket hatalarından meydana gelebilecek her türlü hasar ve zararlardan Yüklenici sorumlu olacaktır.

10.       Garanti, Bakım ve Onarım (TİD madde 02.03.12.):

                        a.         Yüklenici tarafından teslim edilecek malzemeler (tüm ekipmanları ve parçaları dahil olmak üzere) her türlü dizayn, imalat, işçilik, montaj, entegrasyon, materyal, yazılım ve dokümantasyon hataları/kusurlarına karşı kesin kabul tarihinden itibaren en az 2 (iki) yıl süre ile garanti edilecektir. Garanti süresi; Montaj kapsamındaki 1 (bir) adet “Kapalı Devre Kamera Sistemi” için kesin kabul tarihinden itibaren en az 2 (iki) yıl olarak uygulanacaktır. Kesin kabul tarihi, Muayene ve Kabul Heyeti tarafından “Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararı”nda belirtilen tarihtir. Garanti Belgesi Yüklenici tarafından İdare adına tanzim edilecek, kesin kabul tarihi Garanti Belgesine işlenecek ve orijinal nüshaları İdareye teslim edilecektir.

                        b.         Garanti süresi içerisinde kullanıcı hatası olmaksızın meydana gelecek her türlü arıza, kusur ve hata ile dokümantasyon ve yazılımda tespit edilecek sorun/hatalar, tüm masraf Yükleniciye ait olmak üzere giderilecek veya yenisi ile değiştirilecektir. Arıza ve hataların bildirimi, belgegeçer veya yazı ile Yüklenicinin sözleşmede göstereceği belgegeçer numarasına veya adrese yapılacaktır. Yükleniciye bildirim tarihi, arıza/hatanın başlangıç tarihi olarak alınacaktır. Yüklenici, kendisine bildirilmesini müteakip, garanti kapsamında arıza/hatanın giderilmesi için uygulanacak yöntemi (uzman gönderilmesi, malzemenin onarılması, yenisi ile değiştirilmesi gibi)
3 (üç) takvim günü içerisinde İdareye bildirecek ve en fazla 7 (yedi) takvim günü içerisinde arızaya müdahale edecek/hatayı giderecektir. Her türlü arıza/hatayı giderme süresi 30 (otuz) takvim gününü geçmeyecektir. Bu süre, arıza/hatanın Yükleniciye bildirilmesiyle birlikte başlayacaktır.

                        c.         Garanti kapsamında bildirilen arızanın onarımının, yurt dışı malzeme ihtiyacı gibi zorunlu sebeplerle 30 (otuz) takvim günü içerisinde tamamlanamaması durumunda, gerekçeleri ile birlikte durumu ve onarımın tamamlanabileceği tarihi Yüklenici yazılı olarak İdareye bildirecektir. Talebin incelenmesi neticesinde, garanti kapsamındaki arıza onarımı için uygun görülen süre İdare tarafından Yükleniciye bildirilecektir. Ancak, bu gibi durumlarda, onarım süresi 90 (doksan) takvim gününü aşmayacaktır.

                        ç.         Arızada geçen süre (arıza bildirim tarihinden arızalı birimin Yüklenici tarafından onarımının yapılarak teslim edildiği tarihe kadar geçen süre), arızalı birimin garanti süresine ilave edilecektir. Cihaza ait alt ünitlerin/malzemelerin arızası ana malzemenin çalışmasını engelliyor ise, söz konusu ana malzemenin garanti süresi, arızanın tebliğ tarihi başlangıç tarihi ve ana malzemenin faal duruma geçirildiği tarih bitiş tarihi olmak üzere arızada geçen süre kadar uzatılacaktır.

                        d.         Arızanın onarımı için bir malzeme yenisi ile değiştirilir ise, o malzeme teslim tarihinden itibaren 2 (iki) yıl süre ile garanti kapsamında olacaktır.

                        e.         Arızalı malzeme onarıldıktan veya yenisi ile değiştirildikten sonra, anılan malzemenin onarımı/teslimatı ile birlikte arıza/hatayı tarif eden ve malzemeye uygulanan düzeltici işlemi açıklayan ayrıntılı bir düzeltici işlem raporu Yüklenici tarafından hazırlanarak İdareye gönderilecektir.

                        f.          Yüklenici, garanti süresi içerisinde Kullanıcıya, arızanın bulunması (lokalizesi) ve yedeği mevcut ise yedeğinin değiştirilmesi yetkilerini verecektir. Arıza lokalizesi sonucu, arızalı olduğu tespit edilen malzeme onarılmak üzere Yükleniciye gönderilecek veya Yüklenicinin sağlayacağı yenileri ile değiştirilecektir. Kullanıcının elemanları tarafından arıza lokalize edilemez ise, Yüklenici onarım için ücretsiz olarak uzmanını gönderecek ve/veya arızalı ünit/malzemeyi kendi tesisinde onaracak ve/veya yenisi ile değiştirecektir.

                        g.         İdarenin elemanları tarafından yapılan arıza lokalizasyonu çalışmaları hariç, arıza veya eksik/aksaklığın garanti kapsamında giderilmesi için harcanacak tüm masraf (onarıma gidecek malzemenin Yüklenicinin tesislerine gitmesi, onarım sonucu intikali için gerekli taşıma, sigorta, gümrük, depo gibi harcamalar dahil) ve sorumluluk (nakil esnasında hasar görmesi, zayi olması gibi hususlar dahil) Yüklenicinin yükümlülüğünde olacaktır.

                        ğ.         Garanti periyodunda, aynı malzemede en fazla 3 (üç) defa aynı arızanın (Kullanıcı hatası olmadan) tekrarlaması durumunda, arıza kronik arıza sayılacaktır. Yüklenici kronik arızaları gidermek üzere malzemede değişikliğe gidecek ve/veya değiştirme dâhil gerekli düzeltici tedbirleri, İdarenin onayından sonra uygulayacaktır. Malzemede değişikliğe gidildiği halde kronik arızaların devam etmesi durumunda, malzeme yenisi ile değiştirilecektir.

                        h.         Garanti süresince Yüklenici, malzemenin kullanım kılavuzu veya diğer dokümantasyonunda belirtilen periyotlarda bakımını, ihtiyaç duyulan sarf malzemesi bedeli kendisine ait olmak üzere ücretsiz sağlayacaktır.

                        ı.          Dizayn, imalat, malzeme, dokümantasyon, işçilik hataları sonucu oluşan arıza/kusur ve/veya arıza/kusurun garanti kapsamında giderilmesi işlemleri ve/veya işlem sonucu meydana gelecek direkt ve/veya endirekt hasar/arıza/kusurdan Yüklenici sorumlu olacaktır. Yüklenici yukarıda belirtilmiş olan garanti hükümleri kapsamında garanti işlemini de uygulayacaktır.

                        i.          Garanti yükümlülüğünün Yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde İdare, garantinin sağlanması için sarfına maruz kalacağı tüm giderleri Yüklenicinin alacaklarından kesmek veya teminatını paraya çevirmek suretiyle tahsil etmek hakkına sahiptir.

11.       Kodlandırma (TİD madde 02.03.14.):

                        a.         Yüklenici, İdareye herhangi bir malî, idari ve hukuki sorumluluk getirmeksizin, temin etmeyi taahhüt ettiği malzemenin kodlandırılması için gerekli bilgi ve belgeyi (başvuru evrakları ve malzemeyi tam olarak tanımlayan mühendislik çizimleri, standartlar, şartname ve/veya teknik doküman, parça/referans numarasını gösteren üreticiye ait orijinal doküman gibi) sözleşme imzalandığı tarihten itibaren en kısa sürede Türk Millî Kodlandırma Bürosuna (TMKB) vermekle ve TMKB’nin isteği halinde, malzeme tanımlama işlemlerinde yardımcı olmak üzere personel görevlendirmekle yükümlüdür.

                        b.         Yüklenici, tedarikçilerinden temin ettiği malzeme için de gerekli bilgi ve belgeyi STANAG 4177 kapsamında TMKB’ye vermekten sorumludur. Yüklenici, bu hususa kendi tedarikçileri ile yapacağı sözleşmelerde yer verecektir. İstenildiği takdirde bu sözleşmeler TMKB’ye ibraz edilir.

                        c.         Yüklenici, sözleşme süreci boyunca tedarik/ihtiyaç makamları bilgisi dâhilinde malzeme üzerinde yapılan değişikliklerden (tadilat, tasarım gibi) doğan güncelleme bilgilerini de sağlamakla yükümlüdür.

                        ç.         Tedarik edilen malzemenin NATO Stok Numarası (NSN) mevcut ise yüklenici kodlandırma işleminden muaf sayılır.

                        d.         Yüklenici, ana malzeme/çok parçalı sistemlerde ürün ağacında yer alan tüm malzemenin kodlandırılması yerine, üretici tarafından “Tavsiye Edilen Yedek Parça Listesi”nde yer alan malzemelerin kodlandırılmasından yükümlüdür.

                        e.         Yüklenicinin, Kesin Kabul muayene aşamasına kadar kodlandırılması mümkün olmayan malzemeler için (ana malzeme/çok parçalı sistemlerde, kodlandırılması NATO ülkeleri ve NATO Kodlandırma Sistemine dâhil olup, NATO üyesi olmayan ülkeler tarafından yapılacak malzemelerde ve acil durumlarda), TMKB’ce onaylanan kodlandırma protokolünün ve malzeme listesinin İdareye ibraz edilmesi halinde muayene işlemleri yürütülür ve ilgili Kuvvet Kodlandırma Bürosu tarafından Geçici Stok Numarası (GSN) verilir.

                        f.          Yukarıda belirtilmeyen hususlarda, yürürlükteki Millî Kodlandırma Hizmetleri Yönergesinin ilgili bölümlerinde yer alan hükümler geçerlidir.

12.       Diğer Hususlar:

                        a.         Kapalı Devre Kamera Sistemi’nin idamesi için varsa gerekli tüm uygulama/işletim cihazı, varsa yazılımın tekrar yüklenebilmesi amacıyla yükleme seti (standart bir PC haricinde bir donanım ise) ve kullanıcı yazılımlarının lisansları Kabul Muayenesine kadar İdareye verilecektir. Sistemin idamesi için bu tür cihaz ve yazılım ihtiyacı yok ise, bu husus teklifte belirtilecektir.

                        b.         Yüklenici, (varsa) cihazda kullanılan ve zaman ömürlü olarak değiştirilmesi gereken malzeme listesini (malzeme adı, parça numarası, NATO stok numarası (varsa), raf ömrü, orijini/üreticisi, üretici firma kodu, üretici firma adresi) MS Excel formatında basılı ve tadil edilebilir yapıda elektronik ortamda Kabul Muayenesine kadar İdareye verilecektir. Cihazda kullanılan ve zaman ömürlü olarak değiştirilmesi gereken malzeme yok ise, bu husus teklifte belirtilecektir.

                        c.         Tedarik edilecek cihazların işletme ve idamesi için ihtiyaç duyulabilecek kritik yedek parçaların listesi (malzeme adı, parça numarası, NATO stok numarası (varsa), orijini/üreticisi, üretici firma kodu, üretici firma adresi) MS Excel formatında basılı ve tadil edilebilir yapıda elektronik ortamda Kabul Muayenesine kadar İdareye verilecektir.

                                                                                                          M.Hürkan PİŞKİN

                                                                                                          Eln.Müh.

                                                                                                          Tek.Des.Sis.Ş.

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: İZMİR TERSANESİ KOMUTANLIĞI

b.Telefon Numarası: 02323653980

c.Fax Numarası: 02323679055

d.Elektronik Posta adresi: tgm-izmtk-dak@msb.gov.tr