ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI İHALE DETAYI

İşin Adı 4’üncü Kor.Gıda Kont.Mfz.K.lığında Kullanılan Klima Cihazları İçin Bakım Hizmet Alımı.

İhale Usulü DOĞRUDAN TEMİN

         

İdare Adı : 4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI

Adres : ORGENERAL ESREF AKINCI KISLASI MAMAK/ANKARA

Telefon : +903123695710-2977

Faks : +903123699376

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü HİZMET ALIMI

Malın Miktarı 10 KALEM

Mal Teslim Yeri 4'üncü Kor. A Tipi Gıda Kont. Mfz. K.lığ

Mal Teslim Tarihi 15 GÜN

İhale Yeri 4'ÜNCÜ KOLORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI

İhale Tarihi 01.11.2016 10:00


İhale İlanı Metni

4'ÜNCÜ KOLORDU GIDA KONTROL MÜFREZE K.LIĞI KLİMA BAKIM İHTİYAÇ LİSTESİ
1 KLİMA DIŞ ÜNİTE BIZA/I 18206; GENEL BAKIM, KLİMA GAZI DOLUMU VE TAKOZ LASTİKLERİ DEĞİŞİMİ 1 Adet
2 KLİMA SHARP SPLİT 7.000 BTU; GENEL BAKIM, KLİMA GAZI DOLUMU, KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ 1 Adet
3 DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU 1 Adet
4 DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ 1 Adet
5 DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU 1 Adet
6 DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU;  GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU 1 Adet
7 DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ 1 Adet
8 DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU 1 Adet
9 KLİMA,VESTEL 24000 BTU DUVAR TİPİ; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU 1 Adet
10 KLİMA,VESTEL 24000 BTU DUVAR TİPİ; GENEL BAKIM, KLİMA GAZI DOLUMU, KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ VE TAKOZ LASTİKLERİ DEĞİŞİMİ 1 Adet

4’ÜNCÜ KOLORDU GIDA KONTROL MÜFREZE KOMUTANLIĞINDA KULLANILAN KLİMA CİHAZLARININ BAKIM HİZMET ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI

 

 

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

Bu Sözleşme, bir tarafta 4’ÜNCÜ KOLORDU GIDA KONTROL MÜFREZE K.LIĞI. MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ............................................................ (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

 

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı  : 4’ÜNCÜ KOLORDU GIDA KONTROL MÜFREZE K.LIĞI. MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK

b)Adresi:Genaral Eşraf AKINCI Kışlası Mamak / ANKARA

c) Telefon numarası   :0 312 36957100

ç) Faks numarası :0 312 3699376

d) Elektronik posta adresi(varsa): Elektronik posta yoluyla bildirim öngörülmemiştir.

 

2.2. Yüklenicinin

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı                     : ..............................................................

b) T.C. Kimlik No                                           : ..............................................................

c) Vergi Kimlik No                                         : ..............................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi             : ..............................................................

d) Telefon numarası                                      : ...............................................................

e) Bildirime esas faks numarası                    : ...............................................................

f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..........................................................

 

2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır.

 

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

Madde 3 - Sözleşmenin dili

3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 - Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır.) ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir. 

Madde 5- İş tanımı

5.1. Sözleşmenin konusu iş; İdarenin ihtiyacı olan 4’üncü Kor. Gıda Kont.Mfz.K.lığında kullanılan 10 adet klima cihazının bakımı hizmet alımı.

İhale dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.

 

5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak hizmetler:

 

 

 

 

 

 

5.1.1.1.

 

1

KLİMA DIŞ ÜNİTE BIZA/I 18206; GENEL BAKIM, KLİMA GAZI DOLUMU VE TAKOZ LASTİKLERİ DEĞİŞİMİ

1

Adet

2

KLİMA SHARP SPLİT 7.000 BTU; GENEL BAKIM, KLİMA GAZI DOLUMU, KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ

1

Adet

3

DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU

1

Adet

4

DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ

1

Adet

5

DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU

1

Adet

6

DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU;  GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU

1

Adet

7

DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ

1

Adet

8

DUVAR TİPİ SPLİT KLİMA 12000 BTU; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU

1

Adet

9

KLİMA,VESTEL 24000 BTU DUVAR TİPİ; GENEL BAKIM VE KLİMA GAZI DOLUMU

1

         Adet

10

KLİMA,VESTEL 24000 BTU DUVAR TİPİ; GENEL BAKIM, KLİMA GAZI DOLUMU, KONDANSATÖR DEĞİŞİMİ VE TAKOZ LASTİKLERİ DEĞİŞİMİ

1

Adet

 

5.1.1.1.2. GENEL BAKIM İŞLEMİ: FİLTRE TEMİZLİĞİ, İÇ VE DIŞ ÜNİTELERİN SERPANTİNLERİNİN SOLİSYONLA TEMİZLENMESİ, GAZ KONTROLÜ, ELEKTRİK VE AKIM BAĞLANTI KONTROLÜ İLE CİHAZ SES KONTROLLLERİNİ KAPSAMAKTADIR.

5.1.1.1.3.  Gıda Kont.Mfz.K.lığında bulunan 10 (on) adet klima cihazlarının bakım hizmet alımı işinin malzemelere ait özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan .......................(rakam ve yazıyla).......................... bedel üzerinden akdedilmiştir.

Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler

 

7.1. Sözleşme bedeline dâhil olan vergi, resim ve harçlar

7.1.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin Ulaşım, montaj, sigorta, vergi, resim ve harç giderleri, yüklenicinin çalıştıracağı personele ait tüm giderler ile sözleşme kapsamında ve sürecinde hizmet alım işine ait tüm masraf ve giderler (sözleşme çoğaltımı dahil) sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuat uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri

8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

Madde 9 - İşin süresi

9.1. İşin süresi işe başlama tarihinden itibaren 15 (onbeş) takvim günüdür.

9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.

Madde 10 - İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi

10.1. İşin yapılma yeri veya yerleri

10.1.1.  Cihazların bakımı Gıda Kont.Mfz.K.lığında yapılacaktır..

10.1.2. Cihazların bakımı, sözleşmenin imzalandığını takip eden gününden itibaren 15  (onbeş) takvim gününde yapılacak ve teslim edilecektir.

10.1.3.Taahhüt konusu malların, idarenin göstereceği depolara istifi, muayeneye hazır hale getirilmesi, niteliklere uygun olmaması halinde depolardan kaldırılması dâhil her türlü nakliye ve işçilik masrafları yükleniciye aittir.

10.1.4.Yüklenici bakım işlemine başlamadan önce, bakım işleminde kullanılacak yedek parçalar özelliklere göre kontrol teşkilatınca kontrol edilecektir.

10.1.5.Kontrol teşkilatı tarafından kontrolü yapılmamış hiçbir yedek parça, yüklenici tarafından onarım işleminde kullanılmayacaktır.

10.1.6.Bakım esnasında değiştirilen parçaların eskileri bakım işlemi sonunda kontrol teşkilatına tutanakla teslim edilecektir.

10.1.7.Yüklenici, test esnasında kontrol teşkilatının tespit edeceği her türlü aksaklığın giderilmesinden sorumludur.  

10.8. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi:

 İşyeri teslimi yapılmayacak ve sözleşmenin imzalandığı tarihi takip eden gününden itibaren işe başlanacaktır. (yükleniciye ayrıca bir işe başlama talimatı verilmeyecektir.)

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

11.1. Kesin teminat

11.1.1. Yüklenici bu işe ilişkin olarak ..................................................... (rakam ve yazıyla) kesin teminat vermiştir.

11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi …../….../....... tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kesin kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.

11.2. Ek kesin teminat

11.2.1. Fiyat farkı ödenmesi öngörülen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve /veya iş artışı olması halinde bu artış tutarının % 6'sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı hakkedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

11.2.2. Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.

11.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.

 

11.4. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:

11.4.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, Yükleniciye iade edilecektir.

11.4.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin garanti süresinin bitimine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir.

11.4.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

11.5. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) As.Vet.Ok.ve Eğt.Mrk.K.lığı Döner Sermaye (ASVETDÖSE) İşletmesince Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir:

12.2. Yüklenici iş programına göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkân bulduğu takdirde öder.

12.3. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.

Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları

14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.

14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumlulukları

15.1. Bu işte alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 16 - Cezalar ve sözleşmenin feshi

16.1. İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:

16.1.1. Yüklenicinin işi süresinde bitirmemesi durumunda, idare tarafından en az 20 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü sözleşme bedelinin % 0,2 (binde iki) oranında gecikme cezası uygulanır. Çekilen ihtarnameden sonra, verilen süre içerisinde bahse konu iş sözleşmeye uygun şekilde gerine getirilmediği takdirde  4735 sayılı kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın, kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.  Cezalı süre sözleşmeye göre iş süresinin bittiği tarihten itibaren başlayacaktır. Cezalar yüklenicinin cezalı duruma düştükten sonraki ilk alacağından mahsup edilecektir.

 

İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin            % 30'unu geçmeyecektir.

 

16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 17 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

17.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,

zorunludur.

17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.

17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:

17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

17.2.2. İlave işler nedeniyle iş artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.

Madde 18 - Kontrol Heyeti, görev ve yetkileri

18.1. İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği Gıda Kont.Mfz.K.lığı tarafından görevlendirilen Kontrol Heyeti aracılığıyla denetlenir. Kontrol Heyeti, Genel Şartnamenin 4’üncü bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevlerini gerine getirir.


Madde 19 - İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar

19.1. Cihazların yükleniciye tesliminde düzenlenecek Malzeme Teslim Tutanağı ve Kontrol Heyeti tarafından hazırlanan diğer tutanaklar.

 

Madde 20 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

 

20.1. Kısmi kabul yapılmayacaktır.

20.1.1. Kontrol heyeti kontrolünde yapılan işin uygun olduğunun tespiti ve kabulü Gıda Kont.Mfz.K.lığınca kurulan Muayene Kabul Komisyon  Başkanlığı tarafından ek ‘li ihale dokümanı dahilinde yapılarak Hizmet İşleri Kabul Tutanağı düzenlenecektir.

20.1.2 Muayene Kabul Komisyon  Başkanlığı Hizmet İşleri Genel  Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 10 takvim günü içerisinde kesin hesap raporu çıkartarak ASVETDÖSE’ye gönderecektir.

20.2.2 Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici (işin / ilgili kısmın ) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebi içeren bir dilekçe ile idareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ ilgili kısım ) , her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere hizmet işin ifa edildiği Gıda Kont.Mfz.K.lığı adresinde ve başvuru yazısının idareye ulaştığı tarihten itibaren 5 iş günü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.

20.3.Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, ’’Hizmet Alımları Muayene ve Kabul yönetmeliği ‘’ile Hizmet             İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 10 iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.  

Madde 21 - İş ve işyerinin korunması ve sigortalanması

21.1. İş ve işyerlerinin korunmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.

 

21.2. Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri:

 

21.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 22 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları

22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.

22.2. Bakım esnasında yüklenicinin veya çalıştırdığı personelinherhangi bir sebeble zarar görmesidolayısıyla oluşacak zarar ve tazminat ve diğer masraflardan idari sorumlu tutulmayacak, sorumluluk yükleniciye ait olacaktır.

Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması

23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,

a) İşin yapılma veya teslim yeri,

b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 24 - Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkûmiyeti

24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkûmiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkûmiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 25 - Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

 

Madde 26 - İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

 

 

 

Madde 27 - Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

27.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

27.2. Taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin

Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.

27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

Madde 28 - Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

28.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 29 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

29.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;

a) Sözleşmeye konu hizmet içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,

şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı yükleniciye yaptırılabilir.

İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.

Bu ihalede 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.

Madde 30 - Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu

30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır. Ayrıca yüklenici veya çalıştırdığıpersonel ile ilgili oluşabilecek tüm zarar ve tazminatlar yüklenici tarafından karşılanacaktır.

Madde 31 - Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu

31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır.

 

Madde 32 - Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar

 

32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 33 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar

33.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

 

Madde 34 - Garanti ile ilgili şartlar

 

34.1. Sözleşme konusu işin ve değişen malzemelerin, işçilik hataları ve kullanıcı hatasından kaynaklanmayan her türlü, arıza, bozulma, çatlama, paslanma hata, ayıp, eksiklikler vb. gibi hususlara karşı, kati kabul tarihinden itibaren 1 (bir) yıl işçilik ve malzeme garanti süresi olacaktır. Söz konusu onarım garantisi kati kabul tarihinden itibaren 1 (bir) yıl süre ile yüklenici tarafından yerine getirilecektir.

 

34.2. Garanti süresi içerisinde yenisi ile değiştirilen malzemelerden evsafını kaybetmiş olanlar için Gıda Kont.Mfz.K.lığı tarafından yükleniciye tebligatın yapılmasına müteakip en geç 15 (onbeş) gün içerisinde yenisi ile değiştirilecektir. Arızanın bildirilmesinden malzemenin değiştirilmesine kadar geçen süre garanti süresine ilave edilecektir.


34.3. Garanti kapsamındaki arızanın garanti süresi içerisinde tekrarlaması durumunda, arıza yüklenici tarafından ücretsiz olarak giderilecektir.


34.4. Bozuk olan malın tespiti ve onarılması aşamasında yapılacak her türlü masraflar (kontrol muayenesi, değişecek malın ilgili birliklerden alınması, yeni malın ilgili birliklere nakli vb. gibi) yükleniciye aittir.


34.5. Garanti kapsamı içinde arızalanan malzemelerden yerinde arızaları giderilemeyenlerin üretici firmaya sevki ve bakım-onarımını müteakip ilgili birliğe sevki aşamasındaki her türlü nakil ücreti yüklenici firmaya aittir.


34.6. Yukarıda belirtilen garanti ile ilgili yükümlülüklerin yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde idare garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderleri yüklenicinin alacaklarından kesmek alacakları yok ise ayrıca tahsil etmek hakkına sahiptir.

 

Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller

35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

Madde 36 - Diğer hususlar

SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINDAKİ YETKİLER :
 

36.1.1  Gıda Kont.Mfz.K.lığının yetki ve sorumlulukları:

a) Yükleniciye muayene sonuçlarının tebligatını yapmak,

b) Sözleşme hükümlerine göre işin takibini yapmak,

c) Sözleşmenin 34'üncü maddesine göre Malın teslim edilmemesi veya NİTELİKLERİNE UYGUN DEĞİLDİR sonucu alınan mallara ait iadeli posta kanalıyla ihtarname yapılması (yapılacak tebligatlarda tebliğ tarihini gösteren tebliğ şerhi bulunacaktır),

ç) Sözleşmenin 34'üncü maddesine göre; sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkması durumunda fesih talebi yazısı, işlemlerin safahatını içerecek şekilde ve tebliğ şerhi bulunan ihtarname eklenmiş olarak sözleşmenin feshini gerektiren hususun ortaya çıkmasından itibaren 3 gün içerisinde Gıda Kont.Mfz.K.lığı Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisince işlemleri hazırlamak ve takibini yapmak,


d) Sözleşmenin uygulanmasına ve taahhüdün yerine getirilmesine ait herhangi bir hususun yargıya intikal etmesi halinde ve Sözleşmenin feshi halinde, Borçlar Kanunun 108'inci maddesi gereğince taahhüdün yerine getirilmemesi durumunda tazminat davası açılması için gerekli olan belgeleri Gıda Kont.Mfz.K.lığı Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisince hazırlamak ve takibini yapmak.

e) Yüklenicinin ilgili yönetmeliğe göre usulüne uygun olarak talep ettiği iş deneyim (iş bitirme) belgelerini düzenlemek.

f) Sözleşme ve şartname hükümlerine göre taahhüdün tam olarak yerine getirilmesini müteakip, gecikmeksizin (azami 5 gün içerisinde) birlik komutanı veya kurum amirinin imzasına havi bir yazı yazılarak kati teminatın iade edilmesini sağlamak.

36.1.2. 4’üncü Kolordu K.lığının yetki ve sorumlulukları ;
a) Sözleşmenin akdini müteakip, sözleşme dosyalarının ilgili birlik/kurumlara ve diğer makamlara dağıtımını yapmak.
 

b) Birlik/kurumların yazılarına istinaden şartname ve sözleşme hükümlerine göre taahhüdün tam olarak yerine getirildiğinin anlaşılması durumunda, yükleniciye ait kati teminatı iade etmek.
Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü

37.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

Madde 38 - Yürürlük

38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 39  Sözleşmenin imzalanması

39.1. Bu sözleşme 39 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ….../……/……. tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.

NOT:FAKS VE MAİL İLE YAPILAN TEKLİFLER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              

 

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI

b.Telefon Numarası: +903123695710-2977

c.Fax Numarası: +903123699376

d.Elektronik Posta adresi: