4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI İHALE DETAYI
İşin Adı Ankara Merkez K.lığı Öz.Krm.Tb.Hv.Limanı İrt.Ks. ve Güvenlik İKK.Ks. Personeli için Muhtelif Sivil Giyim Malzemesi Alımı
İhale Usulü DOĞRUDAN TEMİN
İdare Adı : 4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI
Adres : ORGENERAL ESREF AKINCI KISLASI MAMAK/ANKARA
Telefon : +903123695710-2977
Faks : +903123699376
Elektronik Posta Adresi :
Malın Niteliği ve Türü MALZEME ALIMI
Malın Miktarı 9 KISIM 9 KALEM 9 KISIM 9KALEM
Mal Teslim Yeri ANKARA MERKEZ KOMUTANLIĞI
Mal Teslim Tarihi 15 GÜN
İhale Yeri 4'ÜNCÜ KOLORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI
İhale Tarihi 04.12.2017 14:00
İhale İlanı Metni
GİYİM MALZEMESİ İDARİ ŞARTNAME VE TEKNİK EVSAF LİSTESİ
GENEL HUSUSLAR
Takım elbise askılı olarak teslim edilecek. Takım sayısı kadar gamboj (elbise kılıfı) teslim edilecektir.
Ayakkabılar kutulu olacaktır.
Kabanlar askılı olarak teslim edilecek. Kaban sayısı kadar gamboj (elbise kılıfı) teslim edilecektir.
Gömlekler jelatin ambalajda ve koliler halinde kutulanmış olacaktır.
Kravatlar jelatin ambalaj ve koliler halinde kutulanmış olacaktır.
Yüklenici tüm malları için kabul sonrası ürünün kullanım süresince tadilat desteği verecektir.
Alınacak ürünler ayıplı, eski, sökük, dikiş hataları, merdiven altı ve özelliğini kaybetmiş teşhir ürünü olmayacaktır.
Alınacak ürünler standart orijinal ve birinci sınıf malzeme olacaktır.
Yüklenici renk ve bedenleri, beden drop çizelgesinde belirtilen miktarlarda ihale dokümanında belirtilen yere teslimat yapacaktır.
Alıma esas numuneden kumaş/malzeme kalitesi ve renk tonu farklılığı olmayacaktır.
Ürünlerin modeli ve belirtilmeyen diğer teknik hususları alıma esas numunesindeki ile aynı olacaktır.
Takım Elbise ve pantolonda beden uyumsuzluğu yaşanması durumunda (drop vb.) yüklenici herhangi bir ücret talep etmeksizin değişim sağlayacaktır.
Malların tamamı piyasa teamülü birim ve nakliye ambalajlarında, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 (ON BEŞ) takvim günü içinde defaten teslim edilecektir.
SİVİL TİP TAKIM ELBİSE VE PANTOLON
Takım elbise ve pantolon kumaşları en fazla % 65 polyester, en az %35 viscon olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
Pantolonun önündeki iç kopça paslanmaz kancalı olacaktır.
Pantolon diz yapmaması için diz altına kadar %100 asetat/viscane astarla astarlanacaktır.
SİVİL TİP GÖMLEK UZUN KOLLU
Gömlek kumaşları en az % 55 pamuk olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
Yaka balenleri sabit balen olacaktır.
SİVİL TİP GÖMLEK KISA KOLLU
Gömlek kumaşları en az % 55 pamuk olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
Yaka balenleri sabit balen olacaktır.
SİVİL TİP KABAN
Kumaşı en az % 55 yün olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
Astarı alıma esas numunesi gibi polyester/saten olacak, dikiş ipliği kumaş rengiyle aynı olacaktır.
1’nci sınıf dikiş tekniği kullanılacaktır.
SİVİL TİP ÇORAP
En az %70 Pamuk olacaktır.
Desensiz, siyah, füme ve lacivert renklerde alım miktarına göre eşit oranda olacaktır.
Topuk ve burun kısımları takviyeli olacaktır.
İSKARPİN YAZLIK
1- Ayakkabılar 1.sınıf vidala deriden imal edilmiş olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
İç taban astarı tam ve ince deriden olacaktır.
Taban ve sayanın birleştirme şekli dikişli ve yapıştırma olacaktır. Ayakkabılar birinci sınıf işçilikten imal edilmiş olup, falçata ve işçilikte hatalar olmayacaktır. Yapıştırmada sudan etkilenen çiriş ve benzeri yapıştırıcılar kullanılmayacaktır.
Ayakkabı kauçuk/poliüretan/mikroligth/neolit tabana dikişli veya yapıştırmalı olacaktır. Alt yarım pençe ve topuk olacaktır.
Ayakkabıların tabanı 1‘nci sınıf malzemeden olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
Saya komple deri astar olacaktır. Deri astar perdahlanmış ve boyanmış olacaktır.
Mostra tam boy astarlık deri kullanılmalı, yapıştırıcı her yerine sürülmelidir. Mostra’da hiçbir kırışıklık olmamalıdır.
Kalıp alıma esas numunesi ile bire bir aynı olacaktır.
Ayakkabının imalatında kağıt, mukavva ve suni malzeme kullanılmayacaktır.
Taban kauçuk/poliüretan/mikroligth/neolit ve yazlık tarzda taban olacaktır.
İSKARPİN KIŞLIK
Derisi 1’nci sınıf su geçirmez vidala olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
Saya kısmı yekpare deri olacaktır.
Tabanlar kauçuk/poliüretan taban malzemeden olup kış şartlarına uygun bir yapı arz edilecektir. Ökçesi yekpare hazır taban tipi şeklinde olacaktır.
Ayakkabının içerisine taban astarlarını kapatacak şekilde tam boy deri mostra yapıştırılacaktır.
Ayakkabının derilerinde yanık, çürük, çatlak, yara gibi istenmeyen hususlar bulunmayacaktır.
Ayakkabının imalatında kağıt, mukavva ve suni malzeme kullanılmayacaktır.
Taban kauçuk/poliüretan, kışlık tarzda taban olacaktır.
SİVİL TİP KRAVAT
% 100 Mikro polyester kumaştan olacaktır. Bu husus yüklenici tarafından taahhüt edilecektir.
Dikiş özellikleri birinci sınıf üretim olacaktır.
Renk ve desen alıma esas numunenin bire bir aynı olacaktır.
Sıra No
Açıklama
Birimi
Miktarı
1
ELBİSE SİVİL MUHTELİF REN VE TİP
takım
457
2
PANTOLON SİVİL MUHTELİF RENK VE TİP
adet
529
3
GÖMLEK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP UZUN KOLLU
adet
1058
4
GÖMLEK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP KISA KOLLU
adet
1058
5
KABAN, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
adet
208
6
ÇORAP, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
çift
3174
7
İSKARPİN, YAZLIK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
çift
529
8
İSKARPİN, KIŞLIK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
çift
529
9
KRAVAT, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
adet
529
MALZEME CİNSİ RENK BEDEN TOPLAM
46 48 50 52 54 56 58
SİVİL TİP TAKIM
ELBİSE SİYAH 10 30 20 20 10 3 1 94
FÜME 23 70 55 45 23 7 5 228
LACİVERT 13 37 39 26 13 4 3 135
TOPLAM 457
SİVİL TİP
PANTOLON RENK BEDEN TOPLAM
40 42 44 46 48 50 52
SİYAH 10 29 30 23 10 3 2 107
FÜME 28 80 66 53 28 8 5 268
LACİVERT 15 50 36 30 15 5 3 154
TOPLAM 529
SİVİL TİP
GÖMLEK UZUN
KOLLU RENK BEDEN TOPLAM
S M L XL
BEYAZ 80 120 160 50 410
AÇIK MAVİ 65 100 188 30 383
AÇIK GRİ 65 100 200 30 395
TOPLAM 1058
SİVİL TİP
GÖMLEK KISA
KOLLU RENK BEDEN TOPLAM
S M L XL
BEYAZ 80 120 160 50 410
AÇIK MAVİ 65 100 188 30 383
AÇIK GRİ 65 100 200 30 395
TOPLAM 1058
SİVİL TİP KABAN RENK BEDEN TOPLAM
S M L XL
FÜME 25 30 29 20 104
SİYAH 25 30 29 20 104
TOPLAM 208
SİVİL TİP ÇORAP RENK BEDEN TOPLAM
39-42 42-45
LACİVERT 794 794 1588
SİYAH 793 793 1586
TOPLAM 3174
İSKARPİN
YAZLIK AYAKKABI
NUMARASI AYAKKABI RENGİ TOPLAM
40 SİYAH 53
41 SİYAH 80
42 SİYAH 170
43 SİYAH 150
44 SİYAH 71
45 SİYAH 2
46 SİYAH 2
48 SİYAH 1
TOPLAM 529
İSKARPİN
KIŞLIK AYAKKABI
NUMARASI AYAKKABI RENGİ TOPLAM
40 SİYAH 53
41 SİYAH 80
42 SİYAH 170
43 SİYAH 150
44 SİYAH 71
45 SİYAH 2
46 SİYAH 2
48 SİYAH 1
TOPLAM 529
SİVİL TİP
KRAVAT RENK KRAVATLAR KOYU RENKLİ,
LACİVERT VE SİYAH AĞIRLIKLI
OLACAKTIR. TOPLAM
KOYU RENK 529
Ankara Merkez Komutanlığı Özel Koruma Taburu Hava Alanı İrtibat Kısmı ve Güvenlik İKK Kısmı Personeli için Muhtelif Giyim Malzemesi Alımı 9 (Dokuz ) Kısım 9 (Dokuz) Kalem
MAL ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI
İKN (İhale Kayıt Numarası): 2017/
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta 4. KOR. K.LIĞI MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta.................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: 4. KOR. K.LIĞI MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK
b) Adresi: SAMSUN YOLU ORGENERAL ESREF AKINCI KISLASI 06262 - MAMAK / ANKARA
c) Telefon numarası: 3123695710
ç) Faks numarası: 3123699376
d) Elektronik posta adresi(varsa): 4korihkombsk@kkk.tsk.tr
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................
b) T.C. Kimlik No: ..................................................................
c) Vergi Kimlik No: .................................................................
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................
d) Telefon numarası: ................................................................
e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..................................
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri teknik şartnamede düzenlenen 9 Kısım 9 Kalem Muhtelif Giyim Malzemesi Alımı, ihale dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak mal / malların miktarı:
5.1.1.1.
Sıra No
Açıklama
Birimi
Miktarı
1
ELBİSE SİVİL MUHTELİF REN VE TİP
takım
457
2
PANTOLON SİVİL MUHTELİF RENK VE TİP
adet
529
3
GÖMLEK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP UZUN KOLLU
adet
1058
4
GÖMLEK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP KISA KOLLU
adet
1058
5
KABAN, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
adet
208
6
ÇORAP, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
çift
3174
7
İSKARPİN, YAZLIK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
çift
529
8
İSKARPİN, KIŞLIK, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
çift
529
9
KRAVAT, SİVİL, MUHT. RENK VE TİP
adet
529
5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal / malların, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan ve ayrı sözleşme konusu olacağı belirtilen her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ....................................... (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.
Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ödenecek vergi kdv hariç, resim, harç ile ulaşım, tüm muayene ve her türlü sigorta giderleri sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ödenecek vergi KDV hariç, resim, harç ile ulaşım, tüm muayene ve her türlü sigorta giderleri sözleşme bedeline dahildir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) İdari şartname
2) Teknik şartname
3) Sözleşme tasarısı
4) Yazılı açıklamalar
5)İhtiyaç çizelgesi
8.3. Yukarıdaki belgelerin zeyilnameleri, ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren 750 takvim günüdür.
Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. Ankara Merkez Komutanlığı YENİMAHALLE/ANKARA
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin imzalandığı tarihtir.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
10.3.1. Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 (on beş) takvim günü içinde malın tamamı defaten teslim edilecektir.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. Yüklenici...........................................[Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi …/…./….. tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.
11.2. Ek kesin teminat:
11.2.1. Fiyat farkı ödenmesinin öngörülmesi halinde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin % 6'si, iş artışı olması halinde artış tutarının %6'si oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı, hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.
11.2.2. Ek kesin teminatın, teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.
11.2.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.
11.3. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:
11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir.
11.3.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.
11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler 4’üncü Kolordu Saymanlık Müdürlüğü 'de yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın , sözleşme ve ihale dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası) 'dır
12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 30 gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.
12.2.3. Bu madde boş bırakılmıştır.
12.3. Akreditif
12.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat Farkı
14.1. Fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.
14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
15.1. Bu iste alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri
16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri
16.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.2.Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri
16.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.3. İş programı
16.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.4. Güvenlik önlemleri
16.4.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.5. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
16.5.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.6. Malların taşınması
16.6.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
16.7. Garanti ve bakım, onarım
16.7.1. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu hükümleri geçerli olacaktır.
Madde 17 - Eğitim
17.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 18 - Alım konusu mala ilişkin dokümantasyon
18.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
18.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 19 - Yeni model
19.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 20 - Ambalajlama
20.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 21 - Reklam yasağı
21.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 22 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları
22.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın montaj veya teslim yeri.
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
24.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;
a) Sözleşmeye konu alım içinde kalması,
b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,
şartlarıyla, birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilen mal alımlarında sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı Yükleniciye yaptırılabilir.
24.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.
24.3. Bu ihalede, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çerçevesinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise Yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.
Madde 25 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
25.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
25.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
25.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
25.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
25.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
25.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
25.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.
Madde 26 - Sigorta
26.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 27 - İdarenin yükümlülükleri
27.1. Montaj gerektiren işlerde işyerinin yükleniciye teslimi
27.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.2. Montajlı işlerde plan ve projelerin yükleniciye teslimi
27.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.3. İzinler ve ruhsatlar
27.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
27.4. İdarenin personeli
27.4.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 28 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
28.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
28.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 29 - Yüklenicinin vekili
29.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
29.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 30 - Denetim, muayene ve kabul işlemleri
30.1.
Muayene ve kabul şekil ve şartları:
30.1.1. Teslimata İlişkin Düzenlemeler:
30.1.1.1. Malın tamamı sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 (ON BEŞ) takvim günü içinde defaten teslim edilecektir. Kısmı kabul yapılmayacaktır.
30.1.1.2. Malın son teslim günü tatil gününe rastlaması halinde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacak ve bundan dolayı gecikme cezası alınmayacaktır.
30.1.1.3. Teslim süresine muayenede geçen süreler dahil değildir. Teslimat tarihinden muayene sonucunun yükleniciye tebliğ tarihine kadar geçen süre tebliğ süresidir.
30.1.1.4. Malın süresinden önce teslimi halinde, yüklenicinin başvurusu üzerine, ek bir maliyet getirmemesi kaydıyla idarece uygun görülmesi halinde, malın teslim tarihi beklenmeksizin muayene ve kabul işlemleri yapılabilir.
30.1.2. Malın tabi tutulacağı muayeneler:
30.1.2.1. Teslim edilen mal muayene komisyonu tarafından yürürlükteki mal alımları denetim muayene ve kabul işlemlerine dair yönetmelik ve Türk Silahlı Kuvvetleri Mal ve Hizmet Muayene Yönergesi hükümleri doğrultusunda İdari Şartname ve Teknik Evsaf Listesine göre fiziksel muayene icra edilecektir. Alım konusu mal teknik bilgi ve beceri gerektirdiğinden 4’üncü Kor.K.lığı Muayene ve Kabul Komisyonuna teknik üye görevlendirilmiştir.
30.1.3. Muayeneye ilişkin yüklenicinin görevleri:
30.1.3.1. Malın teslim süresi ve mesai saatleri içinde teslim yerine kadar nakliyesi, boşaltılması ve istiflenerek muayeneye hazır halde teslim edilmesi.
30.1.3.2. Muayenenin icrası için gerekli her türlü malzeme ve yardımcı personelin muayene öncesi hazır bulundurulması.
30.1.3.3. İhale dokümanına göre muayene aşamasında teslim edilmesi zorunlu olan belgelerin tamamının teslimatı.
30.1.3.4. Muayene esnasında tasarım ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarların giderilmesi ve her türlü muayene masraflarının karşılanması.
30.1.4. Muayene için müracaat ve muayene tarihinin belirlenmesi:
30.1.4.1. Muayene muhtırası malın tesellümünü müteakip 2 (iki) iş günü içerisinde ilgili Mal Saymanlığı tarafından tanzim edilerek Muayene ve Kabul Komisyonuna intikal ettirilir. Söz konusu belgenin tanzimi ile muayene işlemleri başlamış kabul edilir.
30.1.4.2. İdare tarafından (muayeneyi yapacak 4’üncü Kor.K.lığı Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca) öncelikle yükleniciye muayene ve kabul işlemlerinin yapılacağı tarih bildirilerek; belirtilen yer, tarih ve saatte kendisinin veya kanuni vekilinin hazır olması yazılı olarak bildirilir. Bu yazılı bildirim; faks, elektronik posta ve / veya özel kargo şirketleri ile yapılabileceği gibi ayrıca postayla da gönderilecektir. Postaya verilmeyi takip eden 7 (yedi)' inci gün yükleniciye tebliğ edilmiş sayılır. Bildirim yüklenici veya kanuni temsilcisine imza karşılığı elden tebliğ edilebilir, elden tebliğ edilmesi halinde ayrıca postaya verilmesine gerek yoktur.
30.1.5. Muayenelerin icrası:
30.1.5.1. Yüklenici veya yetkili vekili fiziki muayenede hazır bulunabilir. Yüklenici veya yetkili vekilin fiziki muayenede hazır bulunup bulunmadığının tespiti yapılır, hazır bulunmasa bile muayene işlemlerine başlanır ve keyfiyet raporda belirtilir.
30.1.5.2. Fiziki muayeneye yükleniciye tebliğ edilen tarih ve saatte başlanır. Muayenenin aynı tarihte bitmemesi halinde devam edilecek tarih ve saat ilgili Mal Saymanlığına ve muayeneye katılan diğer personele tebliğ edilir.
30.1.5.3. Teslim edilen mal fiziksel muayeneye tabi tutulur. Teslimat ve/veya kurulumda gecikme yapılması halinde madde 34.1'de belirtilen esaslar uygulanır.
30.1.5.4. İhale dokümanındaki fiziksel esaslara uygun olduğu tespit edilen malın fiziksel muayenesi ve dolayısıyla muayene safhası uygun sonuçla tamamlanmış olur ve KESİN KABUL yapılır.
30.1.5.5. Fiziksel muayenenin olumsuz sonuçlanması halinde yüklenici muayene sonucuna itirazda bulunabilir veya normal teslim süresi sona ermeden 1 (bir) defa daha yeni mal getirebilir.
30.1.5.6. Yüklenici veya kanuni vekilinin olumsuz fiziksel muayene sonucunda itiraz hakkı yoktur.
30.1.5.7. Malzemelerin uygun bulunmaması halinde halinde RED kesinleşmiş olur.
30.1.5.8. Olumsuz sonuçlanan ilk muayeneye karşılık yeni mal getirilmesi durumunda yeni mal Muayene Komisyonunca fiziksel muayeneye tabi tutulur. Fiziksel muayenenin olumlu sonuçlanmasıyla muayene aşaması UYGUN sonuçla tamamlanmış olur ve kesin kabul yapılır. Muayenenin olumsuz sonuçlanması veya yeni mal teslimatı yapılmaması hallerinde RED kesinleşmiş olur ve sözleşme feshedilir.
30.1.5.9. Fiziksel muayene aşamasını UYGUN sonuçla tamamlayan malın KESİN KABULÜ yapılır.
30.1.6. Muayene sonrası faaliyetleri:
30.1.6.1. İcra edilen tüm muayenelerin sonucu Muayene Kabul Komisyonunca ilgili mal saymanlığına bildirilir, ilgili mal saymanlığınca da yükleniciye tebliğ edilir.
30.1.6.2. Fiziksel muayene aşamasını UYGUN sonuçla tamamlayan mal için kesin kabul işlemleri, REDDİ kesinleşen mal için RED işlemleri yapılır.
30.1.6.3. Muayene sonrasında kesin kabulü yapılacak malın Taşınır Mal İşlem Belgesinin ilgili Mal Saymanlığınca kesilmesiyle KESİN KABUL yapılmış olur.
30.1.6.4. REDDİ kesinleşen malın 3 (üç) iş günü içerisinde teslim edildiği yerden geri alınması zorunludur. REDDİ kesinleşen malın zamanında geri alınmaması halinde yüklenici malı için herhangi bir hak talep edemez. Bu süre ve devamında malın reddedilme gerekçesinden veya bir başka gerekçelerden dolayı evsafını kaybetmesinden idare sorumlu değildir.
.
30.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 31 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
31.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik şartnameye uygunluğu,
bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik şartnamede belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
31.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
31.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.
31.4. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 32 - Sözleşmenin devir şartları
32.1. Sözleşme, zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk ihaledeki şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere, 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirilen ihalelerde bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez veya devir alınamaz. İzinsiz devredilen veya devir alınan veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devredilen veya devir alınan sözleşmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkında 4735 sayılı Kanunun 20, 22 ve 26 nci madde hükümleri uygulanır.
32.2. İhale yetkilisince gerekli iznin verilmesi üzerine devir sözleşmesi imzalanmadan önce, sözleşmeyi devralan Yüklenici, 4734 sayılı Kanunda sayılan değerler üzerinden sözleşme bedelinin % 6'si oranında kesin teminatı İdareye vermek zorundadır. Bu durumda İdare, devredenden almış olduğu kesin teminatı, devir sözleşmesinin imzalanmasını takip eden ilk iş günü içinde kendisine iade eder.
Madde 33 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
33.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
33.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 34 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
34.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde
ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.2. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
34.3. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde sözleşme feshedilir.
Madde 35 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi
35.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
35.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi haline,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
35.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
35.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
35.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,
hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 nci maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
35.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
35.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 36 - Fesih tarihinin belirlenmesi
36.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.
36.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar endekse göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
36.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 nci maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.
Madde 37 - Fesih halinde yapılacak işlemler
37.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.
37.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.
37.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
37.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
37.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
37.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:
a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,
b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,
c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,
gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.
Madde 38 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
38.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 39 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti
39.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
39.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 40 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
40.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/iste gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
40.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde 41 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu
41.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 42 - Anlaşmazlıkların çözümü
42.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde Ankara Yerel mahkemeleri ve icra daireleri mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 43 - Hüküm bulunmayan haller
43.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 44 - Diğer hususlar
44.1.
Ceza uygulaması ile ilgili hususlar:
44.1.1. Herhangi bir sebeple reddin kesinleşmesi durumunda ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kati teminat gelir kaydedilir ve sözleşme tek taraflı feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
44.2. Mal piyasa muadili birim ve nakliye ambalajında teslim edilecektir.
44.3. Müteferrik hususlar:
44.4.1. Yüklenici sözleşme süresi boyunca sözleşmede gösterdiği ikametgâhında bizzat veya kanuni vekilini bulundurmaya mecburdur.
44.4.2. Yüklenicinin ikametgâhını değiştirmesi halinde yeni ikametgâh adresini en geç 3 (üç) gün içinde yazılı olarak idareye bildirmek zorundadır. Bu zorunluluğa riayet edilmemesi halinde eski ikametgâh adresine yapılacak tebligatlar geçerli sayılacaktır.
44.4.3. İdare yer değiştirmesi halinde sözleşmeyi feshetmekte veya geri kalan miktarını bütün hak ve vecibeleriyle başka bir makama devretmekte serbest ve yetkilidir. Bu durumda teslim edilecek malın bedeli sözleşmenin devredildiği makamın saymanlığınca ödenecektir.
44.4.4. İdare zorunlu gördüğü hallerde İhale Yetkilisinin onayı ile teslimat günlerinde değişiklik yapmaya yetkilidir.
Madde 45 - Yürürlük
45.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 46 - Sözleşmenin imzalanması
46.1. Bu sözleşme .................. maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra .. /.. / .... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip yükleniciye verecektir.
İDARE YÜKLENİCİ
NOT:FAKS VE MAİL İLE YAPILAN TEKLİFLER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI
b.Telefon Numarası: +903123695710-2977
c.Fax Numarası: +903123699376
d.Elektronik Posta adresi: