3 NCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı 3’üncü Kolordu Komutanlığı Org.Mazlum İSKORA Kışlası Alarm Sistemi Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin Alımları
İdare Adı : 3 ncü Kolordu Komutanlığı
Adres : Ayazağa/İSTANBUL
Telefon : +902123651200
Faks : +902123651264
Elektronik Posta Adresi : 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
Malın Niteliği ve Türü Mal Alımı
Malın Miktarı 6 KALEM
Mal Teslim Yeri 3'üncü Kor. K.lığı Kh.Des.Gr.K.lığı Ana Malzeme 126 PGO Say.lığına (Ayazağa/İstanbul)
Mal Teslim Tarihi Sözleşmenin imzalanmasına müteakip 15 (onbeş) takvim günü içerisinde belirtilen teslim yerine defaten teslim edilecektir (Montaj Dahil)
İhale Yeri 3'üncü Kor.İhale Komisyon Başkanlığı İhale Salonu (Org.M.Mazlum İSKORA Kışlası) AYAZAĞA / İSTANBUL
İhale Tarihi 06.07.2015 09:00
İhale İlanı Metni
3’ÜNCÜ KOLORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI – AYAZAĞA / İSTANBUL
1. 3’üncü Kolordu Komutanlığı Org.Mazlum İSKORA Kışlası Alarm Sistemi Alımının değerlendirilmesi yukarıda belirtilen yer, tarih ve saatte yapılacaktır. Satın alınacak malzemelerin listesi ve miktarı, Malzemelerin Evsaf ve Teknik özellikleri ile Sözleşme Tasarısı aşağıda belirtilmiştir.
2. Malzemelerin tamamına teklif verilecektir. Teklifler toplam bedel üzerinden götürü bedel usulü değerlendirilecektir. Sözleşme aşamasında teklif edilen bedelin % 6’sı oranında kesin teminat alınacaktır. Her türlü vergiler yükleniciye aittir.
3. Malzemeler, en düşük/uygun teklifi veren istekliden alınacaktır. Alım kararına müteakip yüklenici ile idare arasında alımla ilgili sözleşme imzalanacaktır. Sözleşme metni 3’üncü Kolordu İhale Komisyon Başkanlığında görülebilir.
4. Malzemeler, sözleşme imzalama tarihinden itibaren 15 (onbeş) takvim günü içinde 3’üncü Kolordu Komutanlığı Org.M.Mazlum İSKORA Kışlası Kh.Des.Gr.K.lığı Ana Malzeme 126 PGO Saymanlığı depolarına ( AYAZAĞA / İSTANBUL) defaten teslim edecektir (Montaj Dahil).
5. Alınacak malzemelerin muayene ve kabulü, 3’üncü Kolordu Muayene ve Kabul Komisyonunca Malzemelerin Evsaf ve Teknik özelliklerine göre yapılacaktır. Laboratuvar muayenesi yapılmayacaktır.
6. Hakedişler, 3’üncü Kolordu Maliye Bütçe Şube Müdürlüğünce hazırlanacak olan ödeme emri belgesine istinaden Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünce malzemelerin kabulünden itibarenen en geç 60 (altmış) gün içinde ödenecektir.
7. Teklif Mektubu (Piyasa Araştırma Formu) ile alınacak malzemelerin Evsaf ve Teknik Özellikleri aşağıda belirtilen irtibat telefonlarına ya da e-posta adresine başvurarak e-posta ile ya da dileyen istekliler Komisyonumuzdan elden teslim alabilirler.
8. Teklifler, (Faaliyet Belgesi, İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri ve Tüzel Kişiliklerin Ticaret Sicil Gazetesi teklif sahiplerinin yanında olacaktır.) 06 Temmuz 2015 Pazartesi günü saat 10:00’a kadar 3’üncü Kolordu İhale Komisyon Başkanlığına teslim edilecektir. Yeterli istekli olduğu takdirde, aynı gün ve saatte; teklifler komisyonumuz ve dileyen isteklilerin huzurunda açılacak, en düşük ve en uygun fiyatı veren istekliden malzemelerin alınmasına karar verilecektir.
9. Yetkilendirilen Alım Komisyonu; yeterli istekli olmaması veya rekabet ortamının olmaması veya tekliflerin yüksek çıkması durumunda komisyon kararı ile başka teklifler de alarak 4734 Sayılı Kanunun 22’nci maddesine istinaden piyasa araştırmasına devam edebilecektir.
10. İrtibat için e-posta ve telefon numaraları aşağıda verilmiştir.
İRTİBAT NUMARALARI:
Tel:0 212 365 12 00’dan 2980 (Piyade Albay Hadi GÜLER)
0 212 365 12 00’dan 2981-2982 (Mu.Bçvş. Sinan ÖNAL)
Tel : 0 212 365 12 64
E-posta: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
3’ÜNCÜ KOR.K.LIĞI ALINACAK ALARM SİSTEMİ MALZEME LİSTESİ VE TEKNİK
EVSAF VE ÖZELLİKLERİ
S.NO. CİNSİ MİKTARI BİRİM
ÖZELLİKLER
1. Speed Dome
Analog Kamera 2 Adet 1/4'' Super HAD II 960H CCD, Effi 0-E DSP 1000 TVL Renkli, Siyah&Beyaz 3.4 ˜122.4mm (F1.6 ˜ F4.5) Day&Nigh Zoom Lens 36x Optik Zoom 0.5 Lux(Renkli), 0.2 Lux(5/B) - 0.001 Lux (Renkli DSS), 0.0004Lux (S/B DSS) Işık Hassasiyeti True Day &Night (Mekanik IR-Cut Filtre) 8 Programlanabilir Tur, 255 Preset Tanımlama OSD (On Screen Display) Menü Mükemmel
Görüntüleme için DNR (Digital Noise Reduction) Işık Yoğunluğunu Dengeleyen WDR (Wide Dynamic Range) Arka Işık Dengeleme BLC (Back Light Compensation) Efekt ve keskinlik Ayarları Görüntü Dondurma ve Yansıtma (Mirror) Özelliği Hareket ve Nesne Algılama 8 Bölge Gizli Maskeleme Veri İletişim Arayüzü : RS-422/485 Dış Ortam Koşullarına Uygun IP66 Koruma Standartı -10 ˜ 50 ºC Aralığında Çalışabilme AC 24V Besleme, Kablo F/O MULTI olacak,Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir. En az iki yıl garantili. Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
2. Sayısal Kamera 3 Adet 1 / 2.8'' 2 Megapiksel CMOS Görüntü Sensörü 2.8 - 12mm P-Irıs Lens Desteği (CS Mount) Day&Night IR Cut Filtre FullHD 1920x1080p (1080p)@25fps görüntüleme Yerel depolama için MicroSD/SDHC Kart desteği Doğrudan ISCSI Cihazına Kayıt H.264/MPEG4/MJPEG Video Streaming özelliği WDR(Wide Dynamic Range) özelliği AGC (Auto Gain Control), AWB (Auto White Balance), AES (Auto Electronic Shutter), BLC (Back Light Compensation), HLC (HighLight Compensation), 3-D Noise Reduction, DEFOG, Görüntü Ayarlama Akıllı video analiz
özellikleri (Hareket algılama,sabotaj algılama (bloklama,yön değiştirme, focus bozulması, spray ile boyama) 1 Kanal Ses Giriş / 1 Kanal Ses Çıkış 1 Alarm giriş, 1 alarm çıkış /RS-485 desteği Kompozit Video Çıkış 5 saniye pre-alarm, 30 saniye post-alarm görüntülerini kaydetme Poe(802.3af) desteği ve 12VDC( adaptör hariç) besleme ONVIF desteği TÜM NVR modelleri ve CMS yazılımı ile tamentegrasyon 6-60mm.LENS Seti ve Kablo F/O MULTI olacak, Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir. En az iki yıl garantili. Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
3. Analog Kamera 1 Adet 1/3'' Day&Night Super HAD CCD 1000 TVL çözünürlük 3.6mm Lens (94º açı) 0 Lux (IR Açık) ışık hassasiyeti AES,AGC,AWB, Çift cam özellikleri Ekstra Koruma Devresi (N Serisi - Onboard) 48 Adet IR LED ile 30m Gece Görüş 1 Vp-p kompozit video çıkışı (75 Ohms) DC 12V, 250mA güç tüketimi -5 ºC˜ +65 ºC çalışma ısı aralığı ve kamera kablosu kullanılacak , Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir.En az iki yıl garantili.Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
4. Plaka Tanıma PC 2 Adet 3 Adet IP kamera için %98 tanıma oranı 6-15 mili saniye arasında tanımlama süresi 200 km/saat hızlagiden araç plakasını tanıma KGYS (MOBESE) projeleri ile tam uyum Kare,dikdörtgen, resmi plakaları okuyabilme
Latin plakalarının tamamına tanıma Opsiyonlu olarak araç Marka ve Renk tanıma özelliği Gece ve gündüz farklı ışık koşullarında çalışabilme Otomatik olarak araç plakalarını kayıt etme
(Plaka, Tarih, Saat ve Güzergah) Kayıt edilen plakaların sorgulanması ve resimli olarak raporlanması Kullanıcı yetkilendirme ve uzaktan yönetim RGM-POLENT ve yerel veri tabanından otomatik olarak sorgulama Otomatik bariyer tetikleme ve kontrolü Otomatik fiş ve etiket basma Otopark ücret otomasyonu İzinli ve abone araçların otomatik
geçişini sağlama ve araç sayma Arabalarının park alanı kullanımları hakkında bilgi edinme Kırmızı ışık ihlal tespit sistemi ile tam uyum Hız ihlal tespit sistemi ile tam uyum Her türlü veri tabanı ile entegrasyon Kolay kurulum ve kolay kullanım ara yüzü Tüm otomasyonlara bilgi gönderme ve alma, Araç içine montajı ile mobil plaka tanımlama ihtiyaca göre geliştirilebilir fonksiyonlar İntel® CORE™ İ5-4590 İşlemci 2 GB DDR3 *500 GB SATA *3 adet USB 2.0, 1 adet USB 3.0 (İşlemci hızı 3.30 Ghz., İntel® Turbo Boost Teknolojisi ile 3.70 Ghz.'e kadar, 6 MB İntel® Akıllı Bellek) dahil , Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir. En az iki yıl garantili. Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
5. LED Projektör 4 Adet 6500 K 120 W 12.000 Lumen alüminyum enjeksiyon gövde IP65 Ömür >50000 saat , Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir.En az iki yıl garantili. Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
6. Çelik Kapı Şifre 2 Adet SİSTEM Elektronik devre kartı Fiziksel TEMAS Tuş takımı ile Bakım Gerektirmez ALARM FONKSİYONU Düşük voltaj DÜŞÜK ENERJİ Sesli uyarı PİL ZAYIF UYARISI SONRASI AÇILIŞ Min.50 kez açma izni AÇILIŞ ZAMANI Şifre girildikten 1 sn. sonra KİLİT AÇIK KALMA ZAMANI 5 saniye ÇALIŞMA SICAKLIĞI -15ºC ˜ +60ºC NEM ORANI 15-95 % RH ENERJİ DC 4.5V (3 adet 1,5 V alkalin pil ile) GÜÇ SARFİYATI Statik < 15 uA - Dinamik < 120 mA PİL KULLANIM ÖMRÜ 3 x 1,5V AA alkalin pil ile kullanıma bağlı olarak ortalama 1 yıl AĞIRLIK 3,3 kg (35mm iç kilit, pil ve silindir ile) KAPI KALINLIĞI 38mm - 70mm KAPI SEREN GENİŞLİĞİ Min. 75mm (iç kilide göre değişebilir) SÜREKLİ GEÇİŞ MODU var ARKADAN KİLİTLEME UYARISI ışıklı ve sesli uyarı ile UYGULANABİLEN KİLİTLER Opsiyonel (silindirli görme kilit) KİLİTLEME Mikro elektronik motor ile TUŞ TAKIMI 12 tuşlu GÖRSEL UYARI olacak KAYAR TİP BAREL KAPAĞI bulunacak MONTAJ PLAKASI olacak YANLIŞ ŞİFRE ALARMI 4 kez yanlış şifre girilmesi durumunda OPSİYONEL AÇILIŞ Mekanik anahtar ile olacaktır. Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir.En az iki yıl garantili.
Yusuf OKAY A.Deniz ATASAY
P.Yb. P.Alb.
İKK Sb. İsth. ve İKK Şb.Md.
ONAY
A.Suha BIYIKLI
Kurmay Albay
Milli Karargâh Kurmay Başkanı
DOĞRUDAN TEMİN İLE MAL ALIMLARINA AİT SÖZLEŞME
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu sözleşme, bir tarafta 3’üncü Kolordu Komutanlığı (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta........................................................................................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: 3’üncü Kolordu Komutanlığı
b) Adresi: Ayazağa-Sarıyer/İSTANBUL
c) Telefon numarası: 0 212 3651200/2980
ç) Faks numarası: 0 212 2850323
2.2. Yüklenicinin
a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ………………………………………………………
b) T.C. Kimlik No: ………………………………………………………………….
c) Vergi Kimlik No: ……………………………………………………………………
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: …………………………………………………..
d) Telefon numarası:…………………………………………………………………….
e) Bildirime esas faks numarası:………………………………………………………...
f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa) :………………………………………
2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - Sözleşmenin dili
3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4 - Tanımlar
4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve alıma ait dokümanda yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı
5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri teknik şartnamede düzenlenen 14 (ondört) Kalem Güvenlik Malzemeleri alıma ait doküman ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.
5.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek Güvenlik Malzemeleri sözleşme ve ekleri ile birlikte aşağıda yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.
KISIM NU MALZEMENİN CİNSİ
GENEL TOPLAM
MİKTARI BİRİM
ÖZELLİKLER
1 Speed Dome Analog Kamera 2 AD. 1/4'' Super HAD II 960H CCD, Effi 0-E DSP 1000 TVL Renkli, Siyah&Beyaz 3.4 ˜122.4mm(F1.6 ˜ F4.5) Day&Nigh Zoom Lens 36x Optik Zoom 0.5 Lux(Renkli), 0.2 Lux(5/B) - 0.001 Lux (Renkli DSS), 0.0004Lux (S/B DSS) Işık Hassasiyeti True Day &Night (Mekanik IR-Cut Filtre) 8Programlanabilir Tur, 255 Preset Tanımlama OSD (On Screen Display) Menü MükemmelGörüntüleme için DNR (Digital Noise Reduction) Işık Yoğunluğunu Dengeleyen WDR (Wide Dynamic Range) Arka Işık Dengeleme BLC (Back Light Compensation) Efekt ve keskinlik Ayarları Görüntü Dondurma ve Yansıtma (Mirror) Özelliği Hareket ve Nesne Algılama 8 Bölge Gizli Maskeleme Veri İletişim Arayüzü : RS-422/485 Dış Ortam Koşullarına Uygun IP66 Koruma Standartı -10 ˜ 50 ºC Aralığında Çalışabilme AC 24V Besleme, Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir. En az iki yıl garantili. Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
2 Sayısal Kamera 3 AD. 1 / 2.8'' 2 Megapiksel CMOS Görüntü Sensörü 2.8 - 12mm P-Irıs Lens Desteği (CS Mount) Day&Night IR Cut Filtre FullHD 1920x1080p (1080p)@25fps görüntüleme Yerel depolama için MicroSD/SDHC Kart desteği Doğrudan ISCSI Cihazına Kayıt H.264/MPEG4/MJPEG Video Streaming özelliği WDR(Wide Dynamic Range) özelliği AGC (Auto Gain Control), AWB (Auto White Balance), AES (Auto Electronic Shutter), BLC (Back Light Compensation), HLC (HighLight Compensation), 3-D Noise Reduction, DEFOG, Görüntü Ayarlama Akıllı video analiz özellikleri (Hareket algılama,sabotaj algılama (bloklama,yön değiştirme, focus bozulması, spray ile boyama) 1 Kanal Ses Giriş / 1 Kanal Ses Çıkış 1 Alarm giriş, 1 alarm çıkış /RS-485 desteği Kompozit Video Çıkış 5 saniye pre-alarm, 30 saniye post-alarm görüntülerini kaydetme Poe(802.3af) desteği ve 12VDC( adaptör hariç) besleme ONVIF desteği TÜM NVR modelleri ve CMS yazılımı ile tamentegrasyon 6-60mm.LENS Seti ve Kablo F/O MULTI olacak, Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir. En az iki yıl garantili. Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
3 Analog Kamera 1 AD. 1/3'' Day&Night Super HAD CCD 1000 TVL çözünürlük 3.6mm Lens (94º açı) 0 Lux (IR Açık)ışık hassasiyeti AES,AGC,AWB, Çift cam özellikleri Ekstra Koruma Devresi (N Serisi - Onboard) 48Adet IR LED ile 30m Gece Görüş 1 Vp-p kompozit video çıkışı (75 Ohms) DC 12V, 250mA güçtüketimi -5 ºC˜ +65 ºC çalışma ısı aralığı ve Kablo F/O MULTI, Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir.En az iki yıl garantili.Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
4 Plaka Tanıma PC 2 AD. 3 Adet IP kamera için %98 tanıma oranı 6-15 mili saniye arasında tanımlama süresi200 km/saat hızlagiden araç plakasını tanıma KGYS (MOBESE) projeleri ile tam uyum Kare,dikdörtgen, resmi plakaları okuyabilmeLatin plakalarının tamamına tanıma Opsiyonlu olarak araç Marka ve Renk tanıma özelliği Gece ve gündüz farklı ışık koşullarında çalışabilme Otomatik olarak araç plakalarını kayıt etme (Plaka, Tarih, Saat ve Güzergah) Kayıt edilen plakaların sorgulanması ve resimli olarak raporlanması Kullanıcı yetkilendirme ve uzaktan yönetim RGM-POLENT ve yerel veri tabanından otomatik olarak sorgulama Otomatik bariyer tetikleme ve kontrolü Otomatik fiş ve etiket basma Otopark ücret otomasyonu İzinli ve abone araçların otomatik geçişini sağlama ve araç sayma Arabalarının park alanı kullanımları hakkında bilgi edinme Kırmızı ışık ihlal tespit sistemi ile tam uyum Hız ihlal tespit sistemi ile tam uyum Her türlü veri tabanı ile entegrasyonKolay kurulum ve kolay kullanım ara yüzü Tüm otomasyonlara bilgi gönderme ve alma, Araç içine montajı ile mobil plaka tanımlama ihtiyaca göre geliştirilebilir fonksiyonlarİntel® CORE™ İ5-4590 İşlemci 2 GB DDR3 *500 GB SATA *3 adet USB 2.0, 1 adet USB 3.0(İşlemci hızı 3.30 Ghz., İntel® Turbo Boost Teknolojisi ile 3.70 Ghz.'e kadar, 6 MB İntel® Akıllı Bellek) dahil , Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir. En az iki yıl garantili.Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
5 LED Projektör 4 AD. 6500 K 120 W 12.000 Lumen alüminyum enjeksiyon gövde IP65 Ömür >50000 saat , Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir.En az iki yıl garantili. Diğer özellikler Teknik şartnamededir.
6 Çelik Kapı Şifre 2 AD. SİSTEM Elektronik devre kartı Fiziksel TEMAS Tuş takımı ile Bakım Gerektirmez ALARM FONKSİYONU Düşük voltaj DÜŞÜK ENERJİ Sesli uyarı PİL ZAYIF UYARISI SONRASI AÇILIŞ Min.50 kez açma izni AÇILIŞ ZAMANI Şifre girildikten 1 sn. sonra KİLİT AÇIK KALMA ZAMANI 5 saniye ÇALIŞMA SICAKLIĞI -15ºC ˜ +60ºC NEM ORANI 15-95 % RH ENERJİ DC 4.5V (3 adet 1,5 V alkalin pil ile) GÜÇ SARFİYATI Statik < 15 uA - Dinamik < 120 mA PİL KULLANIM ÖMRÜ 3 x 1,5V AA alkalin pil ile kullanıma bağlı olarak ortalama 1 yıl AĞIRLIK 3,3 kg (35mm iç kilit, pil ve silindir ile) KAPI KALINLIĞI 38mm - 70mm KAPI SEREN GENİŞLİĞİ Min. 75mm (iç kilide göre değişebilir) SÜREKLİ GEÇİŞ MODU var ARKADAN KİLİTLEME UYARISI ışıklı ve sesli uyarı ile UYGULANABİLEN KİLİTLER Opsiyonel (silindirli görme kilit) KİLİTLEME Mikro elektronik motor ile TUŞ TAKIMI 12 tuşlu GÖRSEL UYARI olacak KAYAR TİP BAREL KAPAĞI bulunacak MONTAJ PLAKASI olacak YANLIŞ ŞİFRE ALARMI 4 kez yanlış şifre girilmesi durumunda OPSİYONEL AÇILIŞ Mekanik anahtar ile olacaktır. Firma montajını yapıp faal halde teslim edecektir. En az iki yıl garantili.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1. Bu sözleşme Götürü Bedel sözleşme olup yüklenici tarafından teklif edilen (rakamla) ....................................... ( yazıyla) ………………………………… bedel üzerinden akdedilmiştir.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler
7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar
7.1.1.Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki ilgili mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; KDV hariç alıma ve sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi, resim ve harçlar vb. masraflar sözleşme bedeline dahildir.
7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.
7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler
7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; sözleşme giderleri ile ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, muayeneye hazır hale getirme ve muayene (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç), her türlü sigorta vb. giderler sözleşme bedeline dahildir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. Alıma ait doküman, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile alıma ait dokümanı oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde alıma ait dokümanda yer alan hükümler esas alınır.
8.2. Alıma ait dokümanı oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme tasarısı
2) Yazılı açıklamalar
3) Diğer Belgeler
Madde 9 - Sözleşmenin süresi
9.1. Sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 120 (Yüzyirmi) takvim gündür.
Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı
10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri
10.1.1. 3’üncü Kor K.lığı Kh.Des.Gr. K.lığı Ana Malzeme 126 PGO Say.lığı depolarına (Ayazağa/İSTANBUL) teslim edilecektir.
10.2. İşe başlama tarihi
10.2.1. Sözleşmenin imzalanması takip eden günden itibaren işe başlanacaktır.
10.3. Teslim programı ve teslim tarihi
10.3.1. İşe başlama tarihinden itibaren 15 (onbeş) takvim günü içerisinde belirtilen teslim yerine defaten teslim edilecektir (Montaj dahil).
10.3.2. Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Bundan dolayı gecikme cezası alınmaz. Tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk günde yapılmaz ise idari şartnamenin “Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve sözleşmenin feshi” hükümleri uygulanır. Teslimatlar iş günü ve saatlerinde yapılır.
10.3.3. Teslim edilen mal Kat’i kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde (red edilme hali dışında) geri verilmeyecektir.
10.4. Teslim programında değişiklik
10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:
11.1.1. Yüklenici.....................................................................................................................[Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi .. / .. /…. tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.
11.1.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.
11.2. Kesin teminatın geri verilmesi:
11.2.1. Taahhüdün, sözleşme ve alıma ait doküman hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir.
11.2.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.
11.2.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.
11.2.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları
12.1. Ödeme yeri
12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünden yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve alıma ait dokümana uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.
12.2. Ödeme koşulları ve zamanı
12.2.1. Ödemeye esas para birimi Türk Lirası’dır.
12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 60 (altmış) gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.
12.2.3. Sözleşme bedeli (İlave işler nedeni ile meydana gelecek artışlar dahil) karşılığında yapılacak her türlü ödeme teslim alınacak malın kati kabulünü müteakip usulüne uygun olarak düzenlenecek belgelere (muayene muhtırası, Taşınır Mal İşlem Belgesi vb.) istinaden 3’üncü Kolordu Komutanlığı tarafından tahakkuka bağlanarak ait olduğu yılın 03-2-2-02 Ekonomik Kodundan Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünce Türk Parası olarak ödenir.
12.2.4. Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde ödeme emrinin nakit saymanlığına geç intikali veya nakit yokluğu gibi sebeplerle istihkakların ödenmesinin gecikmesi halinde yüklenici herhangi bir hak talebinde bulunmayacaktır.
Madde 13 - Yüklenicinin yükümlülükleri
13.1.Yüklenicinin genel yükümlülükleri
13.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve alıma ait dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.
13.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.
13.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
13.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.
13.2. Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri
13.2.1. Montaj gerektiren mal alımlarında; Yüklenicinin montaja ilişkin yaptığı hazırlıklar ve aldığı önlemlerin yeterli olup olmadığı İdarece değerlendirilir. Yapılan hazırlıklar veya alınan önlemlerin yeterli olmadığının tespit edilmesi durumunda Yükleniciden ilave hazırlıklar yapması veya önlemler alması istenilir.
13.2.2. Yüklenici, montaj ve diğer işler için gerekli olan tüm elektrik, su, gaz tesis ve bağlantılarını kullanması sırasında ortaya çıkacak olası zararları tazminle yükümlüdür.
13.2.3. Yüklenici, montaj sırasında aynı mekan içerisinde çalışmakta olan İdare personeli ve/veya diğer yüklenicilerin personeli ile uyumlu çalışmak zorundadır.
13.3. İş programı
13.3.1. Yüklenici personeli, teslim programında yapılan düzenlemeye uygun olarak teslim ve montaj işlemini gerçekleştirecektir. Ancak, İdarece yapılacak alımın montaj, yerinde üretim gibi durumları da kapsayan teslim programında bir değişiklik yapılması halinde Yüklenici de bu yeni programa uygun olarak iş saatlerini İdarenin talebi doğrultusunda değiştirecektir. Ancak, İdare tarafından yapılan değişiklik, iş programının uzamasına sebep olmamalıdır.
13.3.2. Yüklenici, bir aydan fazla süreli ve montaj gerektiren işlerde her ayın bitiminde üç nüsha faaliyet raporu hazırlayarak İdareye sunacaktır. Yüklenici tarafından raporlama kabul tarihine kadar devam edecektir. Her raporda;
a) Teslimi gerçekleştirilen mal miktarları, işin aşaması ve alt yükleniciler tarafından yapılan işlerin aşamaları,
b) Malların montajı, depolanması, işletmeye alınması, eğitim faaliyetleri gibi konularda bilgiler,
c) Tehlike yaratan olaylar, çevre olayları dahil olmak üzere güvenlik ile ilgili bilgiler,
ç) İşin bitirilmesini tehlikeye sokan olayların ayrıntıları, teslim programı ile fiili ilerlemenin karşılaştırılması, gecikmeleri gidermek üzere alınmış veya alınacak tedbirler,
d) Yüklenicinin personeli ile ilgili kayıtlar,
e) Varsa kalite belgeleri, test sonuçları ve malzemelere ilişkin sertifikalar,
ile İdarece talep edilecek ilave belge ve bilgiler yer alacaktır.
13.4. Güvenlik önlemleri
13.4.1.Yüklenici;
a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,
b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,
c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,
ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak, zorundadır.
13.4.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.
13.5.Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları
13.5.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve işçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.
13.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.
13.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.
13.5.4. Alıma ait dokümanda Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.
13.6. Malların taşınması
13.6.1.Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.
13.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.
13.7. Garanti ve bakım, onarım
13.7.1. Garanti: Yüklenici tarafından teslim edilecek malların kabulünden sonra asgari 2 yıl garanti süresi olacaktır. Yüklenici bu mallara ait garanti belgelerini İdare adına düzenletmek ve orijinal nüshalarını İdareye teslim etmekle mükelleftir. Alınan mallara ilişkin İdare adına garanti belgesi düzenlenmesinin mümkün olmaması durumunda yüklenici, sözleşmeyi imzalamakla garantiyi taahhüt etmiş sayılacaktır. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içerisinde tespit edilecek hata, ayıp ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi veya kuruluş tarafından giderilmesini Yüklenici üstelenecektir. Bu yükümlülüğün Yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde İdare, garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderleri Yüklenicinin alacağından keserek veya teminatını paraya çevirerek tahsil eder.
13.7.1.1. Yüklenici, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
13.7.1.2. Sözleşmenin imzalanması ile yüklenici, garanti süresi içerisinde bozulan ve evsafını yitiren malların yerine yapılacak tebligatı müteakip 15 (onbeş) takvim günü içerisinde yenisinin getirilerek muayeneye sunulacağı, bu yapılmadığı takdirde bu kapsamda yapılacak her türlü masraf ve ceza uygulamasını kabul edeceğini taahhüt etmiş sayılacaktır.
13.7.1.3. Yapılacak tebligatı müteakip getirilen malın uygun bulunmaması durumunda 15 (onbeş) günlük süre içerisinde bir defa daha mal teslimi yapılabilecektir.
13.7.1.4. Garanti süresi içerisinde bozulan veya evsafını yitiren malların değiştirilmesi için yapılacak her türlü masraf (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç) yükleniciye aittir.
13.7.1.5. Garanti süresi içerisinde bozulan veya evsafını yitiren malların yapılacak tebligatı müteakip 15 (onbeş) takvim günlük süre içerisinde değiştirilmemesi halinde yüklenici hakkında yasal işlem yapılacaktır.
13.7.1.6. Malın arızalanması durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Madde 14 - Ambalajlama
14.1. Sözleşme konusu mal, idari şartnamede aksi kararlaştırılmadığı durumlarda, orijinal ambalajında teslim edilecektir.
14.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.
14.3. Ambalaj masrafları yükleniciye aittir. Yüklenici bu iş için ayrıca bir hak talebinde bulunmayacaktır. Yüklenici tarafından verilmesi gereken ambalajlar idareye bedelsiz olarak bırakılacaktır.
Madde 15 - Sözleşmede değişiklik yapılması
15.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) Malın montaj veya teslim yeri.
b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
15.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 16 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
(Bu madde boş bırakılmıştır)
Madde 17 – Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
17.1.1. Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi, zorunludur.
17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller
17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
17.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.
Madde 18 - İdarenin yükümlülükleri
18.1. Montaj gerektiren işlerde işyerinin yükleniciye teslimi
18.1.1. İdare, sözleşmenin imzalanmasından sonra işe başlama yazısı ile malın montajının yapılacağı yeri Yüklenicinin kullanımına hazır hale getirir. İşyerinin teslimi sırasında taraflarca işyerinin halihazır durumunu gösteren bir tutanak düzenlenir.
18.1.2. İdare, Yükleniciye ek mali yük getirmemesi kaydıyla malın montajının yapılacağı yeri her zaman değiştirebilir. Yüklenicinin montaj yerinin değişikliğine yönelik talebinin ise İdare tarafından uygun görülmesi zorunludur.
18.1.3. İşyeri değişikliği ve malın teslim veya montajının yapılacağı yerin Yükleniciye geç teslimi gibi nedenlerle işin süresinde bitmeyeceğinin anlaşılması durumunda, işin bir kısmına veya tamamına ilişkin süre, yeteri kadar uzatılır.
18.1.4. İdare tarafından, montajda kullanılacak malzeme ve araçların konulacağı yerler ile yüklenici personelinin çalışacağı yerler için Yükleniciden bir ücret alınmaz.
18.2. Montajlı işlerde plan ve projelerin yükleniciye teslimi
18.2.1. İdare, malın cinsi ve niteliği gereği montaj sırasında ihtiyaç duyulacak plan ve projeleri Yükleniciye tutanakla teslim eder. Yüklenici masraflarını karşılamak kaydıyla söz konusu belgelerden birden fazla nüsha isteme hakkına sahiptir.
18.2.2. Yüklenici; montaj projelerinin ve/veya teknik belgelerin ve montaj veya teslim için gösterilen yerin, sözleşmenin ifasına engel teşkil edecek nitelikte olduğunu veya teknik açıdan yetersiz olduğunu ileri sürerse, bu husustaki görüşlerini, talimat veya belgelerin teslim tarihinden başlayarak beş iş günü içinde İdareye yazı ile bildirmek zorundadır.
18.3. İzinler ve ruhsatlar
18.3.1. Sözleşme konusu malların teslim ve/veya montajı için gerekli izin, ruhsat ve onaylardan İdarenin yükümlülüğünde olanların alınması ve/veya bu konuda Yükleniciye gerekli yardımların yapılması İdarenin yükümlülüğü altındadır.
18.4. İdarenin personeli
18.4.1. Sözleşme konusu ile sınırlı olmak ve alıma ait dokümanda belirtilmiş olması kaydıyla; malların teslimi, montajı, işletmeye alınması ve bu mallarla ilgili eğitim verilmesi için Yüklenicinin İdarenin personelinden yardım alması veya birlikte çalışması gerekirse İdare; Yüklenicinin personeline gerekli yardımda bulunur ve/veya birlikte çalışacak personelinin adını, soyadını, çalıştıkları birimleri, yardım veya işin kapsamı ile süresini Yükleniciye yazılı olarak bildirir.
Madde 19 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler
19.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.
19.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.
Madde 20 - Yüklenicinin vekili
20.1. Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adı, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.
20.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.
Madde 21 – Denetim, muayene ve kabul işlemleri
21.1. Doğrudan temin usulü ile alınacak mal;
21.1.1. Sözleşmenin 5’inci maddesinde belirtilen özellikler ve teknik şartnameler dikkate alınarak Muayene Komisyonu tarafından fiziki muayenesi yapılacak ve 3’üncü Kolordu K.lığı Org.M.Mazlum İSKORA Kışlasında gösterilecek yerlerde montaj yapılıp denendikten sonra teslim alınacaktır.
21.1.2. Getirilen mal yapılan muayene neticesinde uygun bulunmaz ise, teslim süresi içerisinde muayenede uygun bulunmayan mal yerine sadece 1 (Bir) defa mal getirilebilecektir.
21.1.3. Muayene esnasında imalat hatalarından dolayı meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
21.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik’te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 22 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi
22.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik şartnameye uygunluğu,bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik şartnamede belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.
22.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
22.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Madde 23 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler
23.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama şekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
Madde 24 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi
24.1. Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmediği/ işi süresinde bitirmediği takdirde gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin 0,02 (yüzde iki) oranında gecikme cezası uygulanır. Ancak bu süre 5 (Beş) günü geçemez, geçtiği takdirde idare tarafından ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilerek sözleşme feshedilebilecektir. Bu durumda doğrudan temin konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir. Sözleşmenin feshedilmemesi halinde ise sözleşme bedelinin 0,02 (yüzde iki) oranında ceza uygulanacaktır.
24.2. Gecikme cezası ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.Madde 25 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi
25.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya alıma ait dokümana uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.
Madde 26 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk
26.1. İdare, teslim edilen malda/işte hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/işte gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
26.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici malı veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerlerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.
Madde.27 - Anlaşmazlıkların çözümü
27.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde İstanbul mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 28 - Diğer hususlar
28.1. 3’ÜNCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI yetkileri;
Teslim yeri birlik ve/veya kurumları tarafından hazırlanacak belgelere göre sözleşmenin feshi, teslim yeri birimlerinin yazılarına istinaden kesin teminatın iadesi ile yüklenicinin ilgili yönetmeliğe göre usulüne uygun olarak talep ettiği iş deneyim (iş bitirme) belgelerinin düzenlenmesi işlemleri.
Sulh Sözleşmesi yapılması ve Sözleşmenin tarafların rızası ile tasfiyesi hususunda
659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uygulanacaktır.
Türk Borçlar Kanununun 183/1’inci maddesi ve MSB’nin 31 Ocak 2013 tarihli, MTİY.:9140-318-13/Cari Mal ve Hiz.Ted.D.Pl. ve Mali Ynt. Ş. sayılı ve “Temlikname “ konulu yazısı gereği, yüklenici, alacaklarını üçüncü şahıslara devredemeyecektir.
28.2. Cihazların Montajı, 3’üncü Kor.K.lığı Org.M.Mazlum İSKORA Kışlasında gösterilen yerlere yüklenici firma tarafından yapılacaktır. Speed Dome Analog Kamera 1 adedi Kuzey Kışla Okul Kuleye,1 adeti Telsiz Parkı Kuleye monte edilecektir. Sayısal kamera 1 Nu.lı nizamiyeye 1 adet, 3 Nu.lı nizamiyeye iki adet monte edilecektir. Plaka tanıma PC (2 Adet) 1 ve 3 Nu.lı nizamiyelere kurulacaktır. LED projektör (4 Adet) 1 ve 3 Nu.lı nizamiyelere kurulacaktır. Analog Kamera (1 adet) Aile destek birimi binasına monte edilecektir. Çelik Kapı şifre 1 adedi Kh. Des.Gr.K. odasına, 1 adedide aile destek birimi kapısına monte edilecektir.
28.3 Çelik Kapı Şifre 5.2 maddesindeki evsafa uygun olacak, diğer malzemeler aynı zamanda teknik şartnamelerede uygun olacaktır.
Madde 29 – Yürürlük
29.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 30 - Sözleşmenin imzalanması
30.1. Bu sözleşme ……………………………………………….. [rakam ve yazılı ile] maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …../…../….... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı suretini” düzenleyip yükleniciye verecektir.
İDARE YÜKLENİCİ
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3 ncü Kolordu Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902123651200
c.Fax Numarası: +902123651264
d.Elektronik Posta adresi: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int