ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı KALİBRATÖRLERİN KALİBRASYONU HİZMET ALIMI

İhale Usulü D/T

         

İdare Adı : TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI

Adres : TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI 06930 ETİMESGUT/ANKARA

Telefon : +903122431190

Faks : +903122443276

Elektronik Posta Adresi : fatih.civelek@msb.gov.tr

         

Malın Niteliği ve Türü HİZMET

Malın Miktarı 15 KALEM

Mal Teslim Yeri MSB SIHHİ İKMAL VE BAKIM MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Mal Teslim Tarihi 30 TAKVİM GÜNÜ

İhale Yeri MSB SIHHİ İKMAL VE BAKIM MERKEZİ BAŞKANLIĞI

İhale Tarihi 17.06.2022 10:00


İhale İlanı Metni

HİZMET ALIMINA AİT İDARİ VE TEKNİK HUSUSLAR

 

  1. İşin Adı : 15 (onbeş) Kalem 48 (kırksekiz) adet tıbbi cihaz ve Kalibratörü Kalibrasyonu Hizmet Alımı
  2. İşin Miktarı : 15 Kalem 48 Adet (Kısmi Teklife Açıktır.)
  3. İşin Yapılacağı Yer/Yerler :Yüklenici veya Alt Yüklenici Kalibrasyon Laboratuvarı
  4. İşin Süresi : 30 Gün (Takvim günü)
  5. Hizmetin Gerçekleştirilmesinde Kullanılacak Malzemelere Ait Kalite Güvence Belgeleri :

Teknik şartnamenin 3.2.2 maddesi, Yüklenici hizmeti gerçekleştireceği laboratuvarın TS EN ISO/IEC 17025 veya  EN ISO/IEC standardına göre akredite edildiğini belgelendirecektir.

Teknik Şartnamenin 3.2.3 maddesi, hizmet esnasında kalibrasyona tabi bir kalibratör kullanılması halinde, kullanılan kalibratörün UME, BIPM, EA nın herhangi birinden izlenebilirliği alınmış referans kalibratör vasıtası ile kalibre edilmiş olduğu yüklenici tarafından belgelendirilecektir.

  1. İş Deneyim İçin Kabul Edilecek Benzer İşler (İsteniyorsa) : Yoktur.
  2. Muayene İle İlgili Hususlar :

       Kalibrasyonu yapılacak cihazların, muayene esnasında yüklenici tarafından doldurulan “Kalibrasyon Sertifikası”, “Deney/Sonuç Raporu” belgelerine göre, cihazın fonksiyonlarını yerine getirip getirmediği kontrol edilecektir. Kalibrasyon sertifikasının bir sureti yüklenici tarafından muayene kabul komisyonuna teslim edilecektir.

       Muayene esnasında gerekli olabilecek her türlü personel, test cihazı ve ortam yüklenici tarafından ücretsiz olarak temin edilecektir. Muayene için gerekli görülen her türlü masraf ve muayene sırasında meydana gelebilecek zarar ve ziyan yüklenici firmaya ait olacaktır. Muayeneler esnasında kırılan, çatlayan ve bozulan parçalar yüklenici firma tarafından yeni ve sağlamları ile değiştirilecektir.

  1. Garanti İle İlgili Hususlar : Yoktur.
  2. Eğitim İle İlgili Hususlar : Teknik Şartnamenin 3.1.6 maddesi: Hizmeti gerçekleştiren yüklenici personelinin hizmet konusu cihazın kalibrasyonunu yapmaya yönelik eğitim aldığı yüklenici tarafından belgelendirilecektir.
  3. Dokümantasyon İle İlgili Hususlar : Yoktur.
  4. Teknik Şartname / Teknik Özellik Bilgileri: Kalibrasyon Hizmet Alımı Teknik Şartnamesi TSK-SAĞKOM-K-4 Ocak 2019
  5. Teknik Şartnamede ve Diğer Teknik Dokümanlarda İdari Şartnameye Atıfta Bulunulan Diğer Hususlar :
  1. Teknik şartnamenin 3.1.1 maddesi: Kalibrasyonu yapılacak cihazın ismi, markası, modeli ve miktarı Ek-1 listede sunulmuştur.
  2. Teknik şartnamenin 3.1.2 maddesi: Hizmet yüklenicinin tesislerinde yapılacaktır
  3. Teknik şartnamenin 3.1.3 maddesi: Söz konusu cihazlar idare tarafından yüklenicinin de bulunduğu bir ortamda cihazların fonksiyonlarını yerine getirip getirmediği kontrol edilerek faal bir şekilde teslim edilecek ve teslim alınacaktır. Kalibrasyon sırasında arızalı olarak tespit edilen cihazlar için iş eksilişine gidilecektir.

ç.  Teknik şartnamenin 3.1.5 maddesi: İşin süresi cihazlar MSB Shh.İkm.ve Bkm.Mrk.Bşk.lığı tarafından teslim edildikten sonra 30 (Otuz) Takvim günüdür. İşe başlama talimatı cihazlar teslim edildikten sonra imzatılacaktır. Kalibrasyonu yapılacak kalibratörlerin 2021 kalibrasyon tarihi Eylül ayı olması nedeniyle kalibrasyonu yapılacak olan kalibratörler yükleniciye 31 Ağustos 2022 tarihinde verilecek ve işin süresi 31 Ağustos 2022 tarihinde başlayacaktır. İdare tarafından gerekli görülmesi halınde hizmet alımına tabi cihazlar partiler halinde yükleniciye teslim edilebilecektir. İşin süresi her partinin yükleniciye tesliminde başlayacaktır. İdare tarafından cihazların yükleniciye teslim süresi idare tarafından kaynaklanan nedenlerden dolayı uzarsa işe başlama tarihi uzayan süre kadar uzatılacaktır. İşin süresi içinde ara denetim yapılmayacaktır.

d.  Teknik şartnamenin 3.3 maddesi:Ek ambalajlama yapılmayacak olup, idare tarafından yükleniciye teslim edilen ambalajlar kullanılacaktır. Kalibrasyonu yapılan cihazların üzerine kalibrasyon tarihi, sonraki önerilen kalibrasyon tarihi ve sertifika numarasını belirten kalibrasyon etiketi cihazın üzerine yapıştırılacaktır.

  1. Fiyat Dışı Unsurlar (Varsa) : Yoktur.
  2. Diğer Hususlar :

       Hizmet Alımı yapılacak cihazlar sırasıyla kalibratör adı,marka,model ve adet yazılmıştır. Basınç Test Cihazı Beta 301/ 1 adet, Çok Parametreli Hasta Simülatörü Fluke Prosim 8 /3 adet, Defibrilatör Test Cihazı Fluke Impulse 7000 Dp / 3 adet, Elektriksel Güvenlik Test Cihazı Fluke Esa 615 / 3 adet, Elektriksel Güvenlik Test Cihazı Bıo-Tek/Fluke 601 Pro/601 Pro XL / 3 adet, Elektriksel Güvenlik Test Cihazı Rıgel 277 Plus / 1 adet, Elektriksel Güvenlik Test Cihazı Rıgel 288 / 1 adet Elektrokoter Test Cihazı Fluke QA-ES II / 1 adet, Elektrokoter Test Cihazı Rıgel Unı-Therm / 1 adet, Gaz Analizörü Phaseın Max Multıgas/1 adet,  Ventilatör Test Cihazı Turkmet Lupus 1003 / 5 adet, İnfüzyon Pompası Test Cihazı Fluke IDA 5 / 6 adet; Kvp Metre Test Cihazı Unfors 328 / 6 adet, Pulse Oksimetre Test Cihazı Fluke Index 2 Xlfe / 12 adet, X-Ray Test Cihazı Piranha 550 Mas-1 / 1 adet

İHTİYAÇ LİSTESİ
SIRA NU. KALİBRATÖR ADI MARKA MODEL ADET
1 BASINÇ TEST CİHAZI BETA 301 1
2 ÇOK PARMETRELİ HASTA SİMÜLATÖRÜ FLUKE PROSİM 3
3 DEFİBRİLATÖR TEST CİHAZI FLUKE IMPULSE 7000 DP 3
4 ELEKTRİKSEL GÜVENLİK TEST CİHAZI BIO-TEK/FLUKE 601 PRO/601 PRO XL 3
5 ELEKTRİKSEL GÜVENLİK TEST CİHAZI FLUKE ESA 615 3
6 ELEKTRİKSEL GÜVENLİK TEST CİHAZI RIGEL 277 PLUS 1
7 ELEKTRİKSEL GÜVENLİK TEST CİHAZI RIGEL 288 1
8 ELEKTROKOTER TEST CİHAZI FLUKE QA-ES II 1
9 ELEKTROKOTER TEST CİHAZI RIGEL UNI-THERM 1
10 GAZ ANALİZÖRÜ PHASEIN MAX MULTIGAS 1
11 VENTİLATÖR TEST CİHAZI TURKMET LUPUS 1000 5
12 İNFÜZYON POMPASI TEST CİHAZI FLUKE IDA 5 6
13 KVP METRE TEST CİHAZI UNFORS 328 6
14 PULSE OKSİMETRE TEST CİHAZI FLUKE INDEX 2 XLFE 12
15 X-RAY TEST CİHAZI PİRANHA 550 MAS-1 1
         
NOT: MSB Shh.İkm.ve Bkm.Mrk.Bşk.lığının 07 Haziran 2022 tarihli, E-85047603-450.01.06-1325332 sayılı yazısına istinaden hazırlanmıştır.
         
         
         
         
         
       


 

 

KALİBRATÖRLERİN KALİBRASYONU HİZMETİ ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI

 

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

Bu Sözleşme, bir tarafta MSB Shh.İkm. ve Bkm.Mrk.Bşk.lığı (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ............................................................................................................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı: MSB Shh.İkm. ve Bkm.Mrk.Bşk.lığı

b) Adresi: Erler Mah. Türk Kızılayı Cad. General Şükrü Süer Kışlası MSB Shh.İkm. ve Bkm.Mrk.Bşk.lığı 06790 - Etimesgut / ANKARA

c) Telefon numarası:3122431190

ç) Faks numarası:3122443276

d) Elektronik posta adresi(varsa):

2.2. Yüklenicinin

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: .................................................

b) T.C. Kimlik No: ........................................................................

c) Vergi Kimlik No: ......................................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: .........................................

d) Telefon numarası: ...................................................................

e) Bildirime esas faks numarası: .................................................

f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ........................

2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

Madde 3 - Sözleşmenin dili

3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 - Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır.) ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde 5- İş tanımı

5.1. Sözleşme konusu iş; 15 (Onbeş)  Kalem Tıbbi Cihaz ve Kalibratörü Kalibrasyonu İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

6.1. Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ................................................................. (rakam ve yazıyla) ..............................................................................................................bedel üzerinden akdedilmiştir. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar ile varsa, sonradan Genel Şartnamenin 37’nci maddesine göre tespit edilen yeni birim fiyatlar esas alınır.

Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler

7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harç giderleri, yüklenicinin çalıştıracağı personele ait tüm giderler ile sözleşme kapsamında ve sürecinde hizmet alım işine ait tüm masraf ve giderler sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.

 

 

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri

8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

1) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi

2) Sözleşme Tasarısı,

3) Teknik Şartname,

 

8.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

Madde 9 - İşin süresi

9.1. İşin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 30 (otuz) takvim günüdür.

9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır.

Madde 10 - İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi

10.1. İşin yapılacağı yer/yerler: Yüklenici tarafından belirlenen laboratuvarlarda yapılacaktır.

10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: İşyeri teslimi yapılmayacak ve

31 Ağustos 2022 tarihinde işe başlanacaktır.

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

11.1. Kesin teminat

11.1.1. Yüklenici bu işe ilişkin olarak ……..................................................................................... …………………................................. (rakam ve yazıyla) kesin teminat vermiştir.

11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi …...../......../……….... tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kesin kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.

11.2. Ek kesin teminat

11.2.1. Fiyat farkı ödenmesi öngörülen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve /veya iş artışı olması halinde bu artış tutarının % 6'sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

11.2.2. Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.

11.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34’üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.

11.4. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:

11.4.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin İdareye verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tamamı, Yükleniciye iade edilecektir.

11.4.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin hizmetin kabul tarihine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir.

11.4.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

11.5. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil) Zırhlı Birlikler Okulu ve Eğitim Merkez Komutanlığı Saymanlık Müdürlüğü ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir:

12.2. Yüklenici iş programına göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkan bulduğu takdirde öder.

12.3. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.

Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları

14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılacak işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.

14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar

15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 16 - Cezalar ve sözleşmenin feshi

16.1. İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:

16.1.1. İşin süresi yükleniciye Malzeme (cihaz) Teslim Tutanağı imzalatıldığı tarihten itibaren başlayacaktır. Cihazların kalibrasyonunda geçecek süre Sözleşmenin 9.1 maddesindeki süreyi aşmayacaktır. İşin süresinin sonunda cihazların kalibrasyonlarının yapılıp teslim edilmemesi halinde 20 (Yirmi) gün süreli yürürlükteki Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği kapsamında tebliğ / ihtar çekilecektir. İşin süresinin aşıldığı her geçen takvim günü cezalı süre sayılacaktır. Her geçen cezalı takvim günü için kısmi kabul öngörülen işlerde İlgili kısım bedelinin %0,5 (Bindebeş) üzerinden ceza uygulanacaktır. Kısmi kabul öngörülmeyen işlerde sözleşme bedelinin %0,5 (Bindebeş) üzerinden ceza uygulanacaktır.

 

Kısmi kabul yapıldığında kısmi kabulü yapılan bölümünün bedeli ödenir. Ancak kabul edilmeyen bölüm için sözleşmenin feshedilmesi gerektiğinde sözleşmedeki ilgili kısım için sözleşme fesih edilecek ve ilgili kısmın kati teminatı hazineye irat kaydedilecektir. Diğer kısımlar için sözleşme hükümleri yürürlükte kalacaktır.

 

Çekilen ihtarnameden sonra, verilen süre içerisinde bahse konu iş sözleşmeye uygun şekilde yerine getirilmediği takdirde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunun 20’nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Cezalı süre sözleşmeye göre işin süresinin bittiği tarihten itibaren başlayacaktır. Cezalar Yüklenicinin cezalı duruma düştükten sonraki ilk alacağından mahsup edilecektir.

İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin % 30'unu geçmeyecektir.

16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 17 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

17.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,

zorunludur.

17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.

17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:

17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

17.2.2. İlave işler nedeniyle iş artışının ortaya çıkması halinde işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.

Madde 18 - Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri

18.1. İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.

Madde 19 - İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar

19.1. Malzeme Teslim Tutanağı ve Kontrol Teşkilatı tarafından hazırlanan diğer tutanaklar.

Madde 20 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

20.1. Kısmi kabul yapılacaktır. Cihaz veya cihazlar yükleniciye malzeme teslim tutanağı ile teslim edildikten sonra yüklenici 30 (Otuz) takvim günü içerisinde işi tamamlayarak muayene ve kabul işlemlerinin yapılması için idareye başvuracaktır. Birden fazla kısım için yapılan sözleşmelerde her kısım ayrı ayrı olacak şekilde muayenesi yapılacaktır. İşin kabule uygun kısımlarının bedeli belirlenen süre içerisinde yükleniciye ödenecektir.

20.2. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere MSB Shh.İkm. ve Bkm.Mrk.Bşk.lığı Etimesgut/ANKARA adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 10 (on) iş günü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur. Kontrol Teşkilatı ile Yüklenicinin, işin yapılmasına ilişkin olarak hizmetin ifa edildiği dönemler itibariyle birlikte tutacakları kayıtlar, işin o dönem içerisinde yapılan kısmının teslimi anlamına gelir. Ancak Yüklenici kayıt tutmaktan ve/veya tutulan kayıtları imzalamaktan imtina ederse Kontrol Teşkilatının kayıtları esas alınır ve bu kayıtların doğruluğu Yüklenici tarafından kabul edilmiş sayılır."

20.3. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği" ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 10 (On) iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.

Madde 21 - İş ve işyerinin korunması ve sigortalanması

21.1. İş ve işyerlerinin korunmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.

21.2. Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri:

21.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 22 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları

22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.

22.2. Yüklenici, tüm giderleri kendisine ait olmak üzere çalışanların işle ilgili sağlık ve güvenliğini sağlamakla yükümlüdür. Bu çerçevede; çalışanların iş güvenliği uzmanı, iş yeri hekimi ve zorunlu olması halinde diğer sağlık personeli tarafından sunulan hizmetlerden yararlanması, çalışanların sağlık gözetiminin yapılması, mesleki risklerin önlenmesi, eğitim ve bilgi verilmesi dâhil her türlü tedbirin alınması, organizasyonun yapılması, gerekli araç ve gereçlerin sağlanması, sağlık ve güvenlik tedbirlerinin değişen şartlara uygun hâle getirilmesi ve mevcut durumun iyileştirilmesi, işyerinde alınan iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uyulup uyulmadığının izlenmesi, denetlenmesi ve uygunsuzlukların giderilmesi gibi iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı kapsamında iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin alınması zorunlu tedbirler yüklenicinin sorumluluğundadır.

Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması

23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,

a) İşin yapılma veya teslim yeri,

b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 24 - Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti

24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 25 - Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 26 - İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,

hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

Madde 27 - Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

27.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

27.2. Taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin

Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.

27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26’ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

Madde 28 - Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

28.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 29 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

29.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;

a) Sözleşmeye konu hizmet içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,

şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı yükleniciye yaptırılabilir.

İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.

Bu ihalede 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.

Madde 30 - Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu

30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27’nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 31 - Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu

31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27’nci maddesi hükümleri de uygulanır.

Madde 32 - Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar

32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 33 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar

33.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 34 - Garanti ile ilgili şartlar

34.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller

35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.

Madde 36 - Diğer hususlar

36.1. Hizmet alım işi Ek-2 belirtilen İdari ve Teknik Hususlara göre gerçekleştirilecektir.

 

 

 

 

Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü

37.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

Madde 38 - Yürürlük

38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 39 - Sözleşmenin imzalanması

39.1. Bu sözleşme 39 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …...../......../……...... tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.

 

 

             

 

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: TSK SIHHİYE İKMAL BAKIM MERKEZİ KOMUTANLIĞI

b.Telefon Numarası: +903122431190

c.Fax Numarası: +903122443276

d.Elektronik Posta adresi: fatih.civelek@msb.gov.tr