ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI İHALE DETAYI

İşin Adı Yiyecek Maddesi Alımı 2 (İki) Kısım 2 (İki) Kalem

İhale Usulü 17.09.2019 Tarihli 1548 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 13'üncü (ğ) Maddesi Kapsamında Doğrudan Temin

         

İdare Adı : ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI

Adres : ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI 06790 ETİMESGUT/ANKARA

Telefon : +903122491110-17(3021-3022)

Faks :

Elektronik Posta Adresi :

         

Malın Niteliği ve Türü Yiyecek Maddesi Alımı 2 (İki) Kısım 2 (İki) Kalem

Malın Miktarı 2 Kalem

Mal Teslim Yeri Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Mrk.K.lığı Tşn.Tük.660 Mal Say.lığı Depoları Etimesgut/ANKARA

Mal Teslim Tarihi Günlük İhtiyaç Nispetinde

İhale Yeri Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Mrk.K.lığı İhale Koms.Bşk.lığı Etimesgut/ANKARA

İhale Tarihi 23.06.2022 10:00


İhale İlanı Metni

İHTİYAÇ LİSTESİ

Kısım No Mlz.Adı Miktarı Birimi Açıklamalar

1 YOĞURT 12000 KG. 

1- YOĞURT; ŞUBAT 2021 TEK.H.:06-90G SAYILI YOĞURT TEKNİK ŞARTNAMESİNE (EK TEKNİK ŞARTNAME DAHİL) GÖRE ALINACAKTIR.

2- YOĞURT; TEKNİK ŞARTNAMENİN 2.4.2.1. MADDESİNDEKİ TİPLERDEN TİP-1: TAM YAĞLI YOĞURT OLACAKTIR.

YOĞURT ; PİYASA TEAMÜLÜ 2-10 KG ARALIĞINDA MEVZUATINA UYGUN PLASTİK ESASLI BİRİM AMBALAJLARDA TESLİM EDİLECEKTİR.

3- SÜTAŞ - PINAR - TORKU – SEK - EKER-YÖRÜKOĞLU  AOÇ, DİMES, TAHSİLDAROĞLU, TEK, BAHÇIVAN, MURATBEY, EKİCİ, KEBİR,KAANLAR, İÇİM  MARKALARINDAN BİRİ OLACAKTIR.

4- GÜNLÜK İHTİYAÇLAR NİSPETİNDE ALINACAKTIR.

Başlama Tarihi Sözleşmenin imzalanmasını müteakip işe başlanacaktır. Bitiş Tarihi 31.12.2022 tarihinde bitecektir.

2 UHT SÜT 1 LT.LİK 12000 AD.

1- SÜT (1 LT.LİK); HAZİRAN 2021 TEK.H.:06-95J SAYILI UHT İÇME SÜTÜ TEKNİK ŞARTNAMESİNE (EK TEKNİK ŞARTNAME DAHİL)   GÖRE ALINACAKTIR.

2- SÜT (1 LT.LİK); TEKNİK ŞARTNAMENİN  2.4. SINIFLANDIRMA MADDESİNDEKİ  2.4.1.2       SINIF 2 :YARIM YAĞLI SÜT  OLACAKTIR.

3- SÜTAŞ - PINAR - TORKU – SEK - EKER-YÖRÜKOĞLU  AOÇ, DİMES, TAHSİLDAROĞLU, TEK, BAHÇIVAN, MURATBEY, EKİCİ, KEBİR,KAANLAR, İÇİM  MARKALARINDAN BİRİ OLACAKTIR.

4- SÜT (1 LT.LİK); MEVZUATINA UYGUN PİYASA TEAMÜLÜ 1 LT.LİK BİRİM AMBALAJLARDA  VE MEVZUATINA UYGUN PİYASA TEAMÜLÜ NAKLİYE AMBALAJLARDA TESLİM EDİLECEKTİR.

5- ALIM  KONUSU STERİLİZE DAYANIKLI SÜT (1/1 LT.LİK) ÜN TESLİM TARİHİ İLE SON KULLANMA TARİHİ ARASINDA EN AZ 90 (DOKSAN) GÜNLÜK SÜRE OLACAKTIR.

6- GÜNLÜK İHTİYAÇLAR NİSPETİNDE ALINACAKTIR.

Başlama Tarihi sözleşmenin imzalanmasını müteakip işe başlanacaktır. Bitiş Tarihi 31.12.2022 tarihinde bitecektir.

 

BİRİM FİYAT TEKLİF CETVELİ

İhale kayıt numarası : 22DT617058

A1                         B2

Sıra No Mal Kaleminin Adı ve Kısa Açıklaması Birimi Miktarı Teklif Edilen Birim Fiyat (Para birimi belirtilerek) Tutarı (Para birimi belirtilerek)

1 KISIM

1 YOĞURT kilogram 12000

1 KISIM Toplam Tutar

2 KISIM

2 UHT SÜT 1 LT.LİK adet 12000 

2 KISIM Toplam Tutar

Toplam Tutar (K.D.V Hariç)

*Tabloya gerektiği kadar satır eklenecektir.

* Bu standart form ihale dokümanına eklenmeden önce ihale kayıt numarası idare tarafından doldurulacaktır.

* Kısmi teklif verilmesine izin verilen ihalede kısımlar ihale dokümanında yapılan düzenlemeye uygun olarak düzenlenecektir.    

Adı - SOYADI / Ticaret unvanı

Kaşe ve İmza 3

1 Bu sütun İdarece hazırlanacaktır.

2 Bu sütun isteklilerce doldurulacaktır.

3(Değişik dipnot: 25/01/2017-29959 R.G./8. md.) Teklif vermeye yetkili kişi tarafından her sayfası ad soyad/ticaret unvanı yazılarak imzalanacaktır. Ortak girişim olarak teklif verilmesi halinde, her sayfası ad soyad/ticaret unvanı yazılarak bütün ortaklar veya bu ortakların yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanacaktır.                                       

 

YİYECEK MADDESİ ALIMI 2 (İKİ) KISIM 2 (İKİ) KALEM MAL ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI

İKN (Alım Kayıt Numarası): 22DT617058

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

1.1. Bu sözleşme, bir tarafta ZH.BRL.OKL. ve EĞİTİM MRK. K.LIĞI (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta .................................................................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı: ZH.BRL.OKL. ve EĞİTİM MRK. K.LIĞI

b) Adresi: ZH.BRL.OKL.VE EGT.MRK.K.LIGI 06990 - ETİMESGUT / ANKARA

c) Telefon numarası: 3122491110

ç) Faks numarası: 3122491118

d) Elektronik posta adresi: ahmetyasar.ugurlu@kkk.tsk.tr

2.2. Yüklenicinin                                                     

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................

b) T.C. Kimlik No: ..................................................................

c) Vergi Kimlik No: .................................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................

d) Telefon numarası: ................................................................

e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................

f) Bildirime esas elektronik posta adresi: ..................................

2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

Madde 3 - Sözleşmenin dili

3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 - Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kanun, 17/09/2019 gün ve 2019/1548 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesi Ek’i Esasları tanımı bulunmayan hususlar hakkında ise, kamu alım mevzuatında yer alan tanımlar esas alınacaktır.

Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı

5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri teknik şartnamede düzenlenen YİYECEK MADDESİ ALIMI 2 (İKİ)  KISIM           2 (İKİ) KALEM alım dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.

5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak mal / malların miktarı:

5.1.1.1. İHTİYAÇ LİSTESİNDE BELİRTİLMİŞTİR.

5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal / malların, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan ....................................... (rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.

Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.

Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler

7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar

7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, alıma, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç), resim, harçlarla, 5174 sayılı kanun gereği borsa tescil zorunlu olan mallar için tescile ait giderler sözleşme bedeline dahildir.

7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.

7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler

7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki ilgili mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, sözleşme giderleri ile ulaşım, ambalaj, muayene, (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç) taşıma, tahmil, tahliye, depoda istifleme, her türlü sigorta vb. (sözleşmenin çoğaltılması dahil), 5174 sayılı kanun gereği borsa tescil zorunlu olan mallar için tescile ait giderler sözleşme bedeline dahildir.

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri

8.1. Alım dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile alım dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde alım dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. Alım dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

1) İdari şartname

2) Teknik şartname

3) Sözleşme tasarısı

4) Formlar

5) İhtiyaç Listesi

8.3. Yukarıdaki belgelerin zeyilnameleri, ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

Madde 9 - Sözleşmenin süresi

9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren 210 takvim günüdür.

Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı

10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri

10.1.1. Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Mrk.K.lığı Tşn.Tük.-660 Mal Saymanlığı Depolarına (Etimesgut/ANKARA)

10.2. İşe başlama tarihi

10.2.1. Alım dökümanının EK-1 İhtiyaç Listesinde Belirtilmiştir.

10.3. Teslim programı ve teslim tarihi

10.3.1. Sözleşmenin imzalanmasını müteakip alım dokümanının EK-1 yer alan ihtiyaç listesinde belirtilen tarihlerde işe başlanacaktır. Sözleşmenin imzalanmasının herhangi bir sebeple gecikmesi (ihtiyaç listesinde belirtilen işe başlama tarihlerinden sonraki bir tarihte imzalanması) halinde sözleşmenin imzalanmasını müteakip o aya ait tebligatlar ilgili saymanlıktan 3 (üç) iş günü içinde yüklenici tarafından alınmak zorundadır. Alınacak mal tebligatı tahmini rakamlar üzerinden hesaplandığından yüklenici aylık tebligata ilaveten her gün ne miktarda mal getireceğini bir gün önceden bizzat kendisi veya kanuni vekili tarafından mal vereceğini mal saymanlığından öğrenmek zorundadır. Bu maksatla ilgili saymanlık tarafından Günlük Muayene Defteri doldurulacaktır. Yüklenici veya kanuni vekili bu defteri imza edecektir. Mal getirmediği hallerde uygulanan cezai müeyyide uygulanacaktır. Teslimatlar ihtiyaç listesinde belirtilen tarihe kadar devam edecektir. Teslim şartlarına ilişkin ayrıntılı düzenlemeler, Sözleşmede belirtilen Teslim Programı ve Teslim Şartlarına İlişkin Diğer Hususlar maddesinde yer verilmiştir.

10.4. Teslim programında değişiklik

10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:

11.1.1. Yüklenici...........................................[Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.

11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi 31/01/2023 tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.

11.2. Ek kesin teminat:

11.2.1. Fiyat farkı ödenmesinin öngörülmesi halinde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin % 6'si, iş artışı olması halinde artış tutarının %6'si oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı, hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

11.2.2. Ek kesin teminatın, teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.

11.2.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34’üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.

11.3. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:

11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve alım dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir. Söz konusu teminat iadesinde ilgili Mal Saymanlığınca, ihale komisyon başkanlığına kesin teminat iadesinin yapılmasına yönelik yazılı bildirim yapılarak Loj.Ş.Md.lüğüne bilgi verilecektir. [ Yazılan Teminat İade yazısında, teminatın yarısı (% 50’si) ya da kalan yarısının (% 50’si) veya tamamının iade edileceği muhakkak belirtilecektir.] 

11.3.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.

11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Ödeme yeri

12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler malların kati kabulünü müteakip; Tşn.Tük.660 Mal Say.lığınca tanzim edilecek usulüne uygun belgelere (Muayene Muhtırası, taşınır mal işlem belgesi ve fatura ile borsa tescili zorunlu olan gıda maddeleri için borsa tescil belgesinin aslı veya aslına uygunluğu noterce onaylı sureti v.b.) istinaden ait olduğu yılın 03.2.4.01 ''YİYECEK Alımları'' harcama kaleminden Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Mrk.K.lığı Mly. Ve Büt.Ş.Md.lüğünce tahakkuka bağlanarak, Türk Lirası olarak, Zh.Brl.Okl. ve Eğt. Merkezi Saymanlık Md.lüğün'de yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın , sözleşme ve alım dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.

12.2. Ödeme koşulları ve zamanı

12.2.1. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası) 'dır

12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 60 gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.

12.2.3.Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ve serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde idarece öngörülemeyen sebepler nedeniyle belirlenen sürenin gecikmesi durumunda yüklenici hiçbir hak talebinde bulunmayacaktır.

Yüklenici yapılan işe ilişkin alacaklarını devir veya temlik edemez.

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.

Madde 14 - Fiyat Farkı

14.1. Fiyat farkı 22 Ocak 2022 tarihli 7351 nolu kanunun 11.Maddesi (4735 sayılı kanunun ek geçici  5. Maddesi ) ve 24.02.2022 tarihli 5203 sayılı Cumhurbaşkanı kararına istinaden ek fiyat farkı ödenmesi yapılacaktır.Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.

14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar

15.1. Bu işte alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri

16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri

16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve alım dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.

16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümleri ile 4735 sayılı Kanun ve 17/09 2019 tarihli ve 2019/1548 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Ek’i esaslarına uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.

16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.

16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.

16.2. Güvenlik önlemleri

16.2.1. Yüklenici;

a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,

b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,

c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,

ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak, zorundadır.

16.2.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciden tazmin ettirilir.

16.3. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları

16.3.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve işçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.

16.3.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.

16.3.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.

16.3.4. Alım dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.

16.4. Malların taşınması

16.4.1. Yüklenici;

a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,

b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,

c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,

ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak, zorundadır.

16.4.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.

16.5. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları

16.5.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.

16.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.

16.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.

16.5.4. Alım dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.

16.6. Malların taşınması

16.6.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.

16.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.

Madde 17 - Ambalajlama

17.1. .Mal EK-1 'Çizelgeye (İHTİYAÇ LİSTESİ) göre ve teknik şartnamelerine uygun olacaktır. Teslim edilecek malın niteliğine göre, birim ambalaj malzemesi veya birim malları ayırıcı kağıt v.b. malzeme kullanıldığı takdirde; bu husus muayeneye engel teşkil etmeyecektir. Nakliye ambalajının boyutu ve içindeki birim mal sayısı piyasa teamülüne uygun olacaktır.
17.1.2.Etiketleme ile ilgili hususlar 5996 sayılı Yetki Kanun ve 29.12.2011 tarih ve 28157 sayılı Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliği'nde belirtildiği gibi olacaktır. Etiketlemeye ilişkin uyum zorunluluğu bu yönetmeliğin Geçici Madde 1 ve Geçici Madde 2 hükümleri doğrultusunda uygulanacaktır.
17.1.3. Ambalaj masrafları yükleniciye aittir. Yüklenici bu iş için ayrıca bir hak talebinde bulunmayacaktır. Yüklenici tarafından verilmesi gereken ambalajlar idareye bedelsiz olarak bırakılacaktır.
17.1.4. Sözleşme numarası alım komisyonunca verilen numaradır. Bu numara birim ve nakliye ambalajında yer almayacaktır.
17.1.5. Gıda ile temas eden ambalaj malzemesi, gıdalarda kullanılabilir olacaktır. Bu husus, yüklenici tarafından gıda üreticisinin yazılı beyanına dayalı olarak muayenelerde Muayene ve Kabul Komisyonuna yazılı olarak taahhüt edilecektir.

17.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.

Madde 18 - Reklam yasağı

18.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.

Madde 19 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları

19.1. Yüklenici, Sözleşme hükümlerine göre sağlayacağı mal ve montaj sistemleri ile bunların herhangi bir parçasına ait marka, patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model hak bedellerini ödeyecektir.

19.2. Yüklenici üstlendiği yükümlülükleri yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, cezai ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda İdareden herhangi bir talepte bulunamaz. Buna rağmen İdare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklı kalmak kaydıyla Yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine Yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınai mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, İdareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır.

19.3. Yüklenici, mal üzerindeki fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu hak veya eser üzerindeki hakların lisanslarını İdare adına temin edecektir.

19.4. Sözleşme konusu malın İdare tarafından geliştirilmiş yeni bir patent, tasarım, buluş, faydalı model ve benzeri kapsamda olması halinde Yüklenici, bu fikri ve sınai haklara tecavüz etmeyeceğini, kendisine teslim edilen proje veya teknik belgelere dayalı olarak herhangi bir sınai mülkiyet iddiasında bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.

Madde 20 - Sözleşmede değişiklik yapılması

20.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:

a)  Malın teslim yeri.

b) Malın süresinden önce teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.

20.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 21 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

21.1. Öngörülmeyen durumlar nedeniyle bir iş artışının zorunlu olması halinde, artışa konu olan iş;

a) Sözleşmeye esas alım içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması, şartlarıyla, birim fiyat teklif almak suretiyle alım yapılan mal alımlarında sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve alım dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı Yükleniciye yaptırılabilir.

21.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak bu durumda, işin tamamının alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesi zorunludur.

21.3. Sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde Yüklenici işi bitirmek zorundadır. Bu durumda yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderleri ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir. (lağıv, konuş değişikliği, birliğin taşınması hususları, birliğin üst komutalıklardan gelecek emirlere istinaden beslenme şeklinin değişmesi durumları hariç. Yüklenici bu hususları peşin olarak kabul eder.)

Madde 22 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

22.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

22.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde İdare (İdarelerin 4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendinde, büyükşehir belediye sınırları dahilinde bulunan idareler için belirtilen ve her yıl Kamu İhale Kurumunca güncelleştirilen parasal limitin beş katına kadar olan alımlar için alım yetkilisinin onayı; diğer alımlar için idare tarafından belirlenen benzeri diğer haller.

22.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı ve sözleşmenin feshi gibi durumların verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş bulunması,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili mercilerden alınacak belgelerle belgelendirilmesi, 

zorunludur.

22.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller

22.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

22.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.

22.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

Madde 23 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler

23.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.

23.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.

Madde 24 - Yüklenicinin vekili

24.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.

24.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.

Madde 25 - Denetim, muayene ve kabul işlemleri

Muayene ve kabul şekil ve şartları:
Taahhüt konusu mal günlük (Birliğin iki, üç günlük, bir haftalık veya daha uzun süreli ihtiyaçları için, Tşn. Tük.660 Mal Saymanlığınca belirlenecek aylık tebligat programına göre) ihtiyaçlar nispetinde Tşn.Tük.-660 Mal Saymanlığı depolarına teslim edilecektir. Teslim edilen mal kati kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde RET edilme hali dışında yükleniciye geri verilmeyecektir.
25.1.1. Teslim etme, teslim alma şekil ve şartları:
25.1.1.1. EK-1 çizelgede (İhtiyaç Listesi) belirtilen tarihlerden önce ilgili kısım için işe başlanmayacaktır. Tşn. Tük.660 Mal Saymanlığınca bu tarihlerden gerekli süre öncesinden tebligat yapılabilecektir.
25.1.1.2. Her bir kısım için belirtilen işin süresi ilgili kısıma ilişkin EK-1 çizelgede (İhtiyaç Listesi) belirtilen tarihten itibaren başlayacak ve saymanlık tarafından öngörülen ilk teslimat tarihinden itibaren mal teslimatı yapılacaktır. Ancak sözleşme verilen tarihlerden sonra yürürlüğe girdiği takdirde, ilgili kısım için işe (mal teslimatına) sözleşmenin yürürlüğe girdiği tarihte başlanacak, işin süresi de bu tarihten itibaren hesaplanacaktır.

25.1.1.3. Her gün ne miktarda mal alınacağı Tşn. Tük.660 Mal Saymanlığınca verilecek aylık tebligatlarla belirtilecektir. Bu tebligat listesi yüklenicinin şahsına veya kanuni vekiline veyahut alımda belirttiği kanuni ikametgâhına en az üç (3) gün evvelden ulaştırılacaktır. (Elden veya Resmi İadeli Taahhütlü)  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
25.1.1.4. Aylık alınacak mal tebligatı tahmini rakamlar üzerinden hesaplandığından yüklenici aylık tebligata ilaveten her gün ne miktarda mal getireceğini bir gün önceden bizzat kendisi veya kanuni vekili tarafından Tşn. Tük.660 Mal saymanlığından öğrenmek zorundadır. Bu maksatla Tşn.Tük.-660 Mal Saymanlığı tarafından Günlük Muayene Defteri doldurulacaktır. Yüklenici veya kanuni vekili bu defteri imza edecektir.  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
25.1.1.5. Tşn. Tük.660 Mal Saymanlığı lüzum ve ihtiyacına göre tekrar tebligat yapmak şartı ile aylık teslimat gün ve miktarlarında değişiklik yapabilir. Yüklenici kendisine günlük olarak tebliğ edilen miktarlardaki malı en geç; tam çalışma günlerinde saat 12:00, yarım çalışma günlerinde saat 10:00’ a kadar Tşn. Tük.660 Mal Saymanlığı depolarına teslim ederek muayeneye arz etmiş olacaktır. Gecikme ile yapılacak teslimatlarda cezalı teslim süresi 2 (iki) saattir.  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
25.1.1.6. Yüklenici tam çalışma günlerinde saat 12:00, yarım çalışma günlerinde saat 10:00’ a kadar mal getirmiş ve gelen mal RET edilmiş ise REDDE mukabil tam çalışma günlerinde saat 12:00, yarım çalışma günlerinde saat 10:00’ a kadar cezasız veya tam çalışma günlerinde saat 14:00, yarım çalışma günlerinde saat 12:00’ a kadar cezalı süre olarak teslimatta bulunabilir. Tam çalışma günlerinde saat 14:00, yarım çalışma günlerinde saat 12:00’ den sonra getirilen malların kabul edilip edilmeyeceği konusunda teslim alan ilgili mal saymanlığı serbest ve yetkilidir. İlgili mal saymanlığı; tam çalışma günlerinde saat 14:00, yarım çalışma günlerinde saat 12:00’ den sonra mal almak istemez ise o gün hiç mal getirilmemiş işlemi yapılacaktır.  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
25.1.2. Muayene Makamı:
Getirilen mal veya malların muayenesi Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Mrk..K.lığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığınca yürürlükteki Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemlerine dair Yönetmelik ve Silahlı Kuvvetler Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esaslarına göre ve EK-1 İhtiyaç Listesinde belirtilen teknik şartnamelerine ve varsa TSE standardına veya tebliğine (teknik şartnamesi esas ve öncelikli alınmak suretiyle) göre yapılacaktır.
25.1.3. Fiziki muayeneler:
25.1.3.1. Genel Hususlar:
25.1.3.1.1. Teslim edilecek malların özellikleri EK-1 İhtiyaç Listesinde belirtilmiştir.
25.1.3.1.2. Teslim edilen malın muayenesine Zh.Brl.Okl.ve Eğt.Mrk..K.lığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığınca aynı günde ve yarım saat içerisinde başlanacaktır. Yüklenici veya kanuni vekili fiziki muayenede hazır bulunabilir. Yüklenici muayenede hazır bulunmadığı takdirde keyfiyet Günlük Muayenelere Mahsus Defterde belirtilecektir.
25.1.3.1.3. Teslim edilen mala ait fiziksel niteliklerin tamamı inceledikten sonra alım dokümanında belirtilen hükümlere uygun bulunmayan malın numuneleri laboratuvar muayenesine gönderilemez.
25.1.5. İtiraz Muayeneleri:
25.1.5.1. Fiziksel Muayeneye İtiraz:
25.1.5.1.1. İtiraz muayeneleri sadece fiziki muayeneden olumsuz çıkan ve itiraz edilen noktalar üzerinden ve ilk komisyonca muayene edilen  mal üzerinden yapılır. İtiraz muayeneleri için gereken her türlü muayene masrafı yüklenici tarafından karşılanacaktır.

25.1.5.1.2. Malın fiziksel muayene sonucunda reddedilmesi halinde, yüklenici veya kanuni vekili muayene sonucuna, aynı gün ve çalışma saati bitiminden en geç bir saat evveline kadar, ilk muayeneyi yapan komisyonun bağlı olduğu Komutanlığa yazılı olarak itirazda bulunmak suretiyle ikinci bir muayene talep edebilir. Bu takdirde, ilk muayene ve kabul komisyonunda bulunmayanlardan oluşturulacak bir komisyon görevlendirilir. İkinci muayene taraflar için kesindir. Muayene sonucu hakkında ihtilaf olması halinde mahkemede, taraflar bu raporu delil olarak kabul edeceklerdir. Muayene işlemleri herhangi bir sebeple uzadığı takdirde, Tşn.Tük.-660 Mal Saymanlığının uygun görmesi kaydı ile müteakip günün ilk çalışma saatlerine tehir edilebilecektir. Bu zaman zarfında mal bozulursa veya evsafını değiştirirse idareden  herhangi bir hak talep edilmeyecektir. Muayene aynı günde bitmediği takdirde sonraki muayene tarih ve saati, yüklenici veya kanuni vekilinin hazır bulunması halinde tebliğ edilecektir, hazır bulunmadıkları takdirde tebliğ edilmiş sayılacaktır.
25.1.5.1.3. Yüklenicinin veya yetkili vekilinin fiziki muayeneye katılmaması itiraz muayene hakkını ortadan kaldırmaz.
25.1.6. Teslim Süresi İçerisinde Yüklenicinin Redde Karşı Mal Getirme Hakkı:
25.1.6.1. Teslim süresi içerisinde getirilen malların fiziki muayeneleri sonucunda uygun olmadığı tespit edildiğinde, yüklenici bu süre içinde malını alıp yenisini getirmekte veya itiraz muayenesi istemekte serbesttir. İşin süresi içinde (o günkü teslim süresi içinde) uygun çıkmayan mallar yerine sadece 1 (bir) defaya mahsus olmak üzere yeniden getirilen malların muayenesi yapılır.
25.1.7. Muayene ve Kabul İşlemleriyle İlgili Diğer Hususlar:
25.1.7.1. Ara denetim yapılmayacaktır.
25.1.7.2. Numuneye İlişkin Hususlar:
25.1.7.2.1. Muayenedeki numune payları yükleniciye ait olacaktır. Bu sebeple; yüklenici malını teslim ederken, malla birlikte numune paylarını da idareye teslim edecektir. Muayene sırasında bozulan ambalajlar eski haline getirilecektir.
25.1.7.2.2. Muayeneye sunulan malın önce bütünü incelenerek, teknik şartname ve ilgili mevzuat uyarınca belirlenen yeter sayıda numune saklı tutulabilir. Numune tutulacaksa; mühürlü durumda ve özelliklerinin bozulmasına fırsat vermeden, Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığı tarafından, ilgili mevzuat ve idare tarafından belirlenmiş (Alım dokümanında belirlenmiş bir garanti süresi varsa, garanti süresinden az olmayacak şekilde) süre boyunca alıkonulur.
25.1.7.3. Getirilen malların muayenelerinin gerektirdiği her türlü masraflar (istifleme, gruplama, teslim yerine indirme, muayeneye hazır hale getirme, red olması halinde depolardan kaldırılıp götürülmesi, kutu, ip, mühür, mühür mumu, ambalaj vs.) (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç) yükleniciye aittir.
25.1.7.4. Muayene ve Kabul Komisyonunca talep edildiği takdirde, teknik şartnamede belirtilen ve muayeneler için gerekli doküman ve Türk Standartları yüklenici tarafından temin edilecektir.
25.1.7.5. Muayene esnasında muayene için gerekli her türlü alet, araç, gereç ölçme cihazı ve yardımcı personel yüklenici tarafından karşılanacaktır.
25.1.7.6. Yüklenici; 25.1.7.3. , 25.1.7.4. ve 25.1.7.5. maddeleri uyarınca Muayene ve kabul komisyonunca talep edilen ve varsa teknik şartnamede yüklenici tarafından yerine getirilmesi öngörülen hususları Muayene ve Kabul Komisyonunca bildirilen fiziki muayeneye başlangıç tarihine kadar temin ederek; herhangi bir hak talep etmeksizin komisyona sunacaktır. Muayene bitiminde sarf malzemesinden artanlar ile muayenede faydalanılmak üzere sunulan alet, araç, gereç ve ölçme cihazları yükleniciye iade edilecektir.
Yüklenici istenilenleri muayeneye başlangıç tarihine kadar temin etmediği takdirde muayeneye başlanmayarak durum bir tutanak ile tespit altına alınacak ve Yüklenicinin istenilenleri teslim etmesi beklenecektir. Tespit tarihinden itibaren yüklenicinin istenilenleri teslimine kadar geçecek her iş günü için muayeneye sunulan mal miktarının 0,005 (bindebeş)’i oranında ceza uygulanacak; uygulanan ceza muayene raporunda belirtilerek tutanaklar rapora eklenecektir. Yüklenicinin, tespit tarihinden itibaren geçecek 5 (beş) işgünü içerisinde istenilenleri getirmemesi halinde bir tutanak ile tespiti yapılarak; yükleniciye yeni bir muayene tarih-saati verilecektir. 5 (beş) işgünü içerisinde yüklenicinin istenilenleri getirmemesi halinde muayeneye başlanamadığı teslim yeri Tşn.Tük.-660 Mal Saymanlığına bildirilecektir. Bu takdirde; ilgili mal saymanlığınca sözleşmenin 29’ uncu maddesi hükümleri uygulanacaktır.

25.1.7.7. Muayene esnasında ambalajların tasarım ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
25.1.7.8. Denetim Muayene esnasında hasar gören ve tahrip edilen mallar yüklenici tarafından değiştirilecektir.
25.1.7.9. Sözleşme konusu mallardan günlük ihtiyaçlar nispetinde yapılan tebligat doğrultusunda günlük olarak teslim edilenin her biri ayrı bir parti mal olarak kabul edilerek; aylık muayeneleri tamamlandığında Muayene ve Kabul Komisyonunun olumlu kararının ardından idarece kabul edilerek, ödeme işlemleri sözleşmenin 12’ nci maddesine göre yapılır.
25.1.7.10. Nakliye ve boşaltma işi için ayrıca bir ücret ödenmeyecektir.
25.1.7.11. Red edilen malın muayene sonucunun yükleniciye tebliğ tarihinden itibaren aynı gün içinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Bu müddet içinde kaldırılmadığı takdirde, geçecek her gün için sözleşme tutarının on binde beşi (0,0005) tutarında para cezası verilecektir. Ancak bu cezalı süre hiçbir şekilde üç (3) günü geçemez. Geçtiği takdirde teslim yerindeki muhakemat müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Geçen süre içerisindeki malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden ya da evsafını kaybetmesi sonucu muhafazasına imkân kalmadığının fiziki muayeneyi yapan Muayene ve Kabul Komisyonunca belgelenmesi kaydıyla imha edilmesinden dolayı alıcı birlik ve kurum sorumlu olmayacaktır. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye, depolama tahlil ve imha işlemleri ücretleri yürürlükteki yasal mevzuatlar çerçevesinde tahsil edilir.
25.7.12.1. Laboratuvar Muayenesi:
25.7.12.1.1. Laboratuvar muayeneleri;
25.7.12.1.2. Muayene komisyonları, malın teknik şartnamesinde belirtilen kimyasal, mikrobiyolojik, toksikolojik muayenelerini TSK Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esaslarına göre her ay, ayda en az 1 (bir) defa yaptıracaklardır. Malın fiziki muayene sonucunun olumlu olması durumunda laboratuvar muayene sonucu beklenmeden mal yedirilecektir. Kimyasal, mikrobiyolojik, toksikolojik, serolojik, histolojik, radyoaktif madde vb. laboratuvar muayeneleri için alınan numuneler en geç 3 (üç) iş günü içinde ilgili laboratuvarlara muayene ve kabul komisyon başkanlıklarınca ulaştırılır.  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
25.7.12.1.3 Ancak, yüklenici fiziki muayene sonucunun ve laboratuvar muayenesi için numunelerin gönderileceği laboratuvarlara ilişkin bilginin kendisine tebliğini müteakip 2 (iki) iş günü içinde Gıda Kontrol Müfreze Komutanlıklarında ve diğer kamu kurum ve kuruluş laboratuvarlarında yaptırılacak analizler için gerekli analiz ücretlerini ilgili laboratuvara/laboratuvarlara yatırmak ve makbuzunu/makbuzlarını idareye teslim etmek zorundadır. Yüklenici, analiz ücretlerini verilen bu süre içerisinde yatırmadığı taktirde; geçecek her gün için numunenin alındığı malın parasal tutarının 0,01 (yüzde bir)’i nispetinde para cezası kesilir. Ancak cezalı süre hiçbir şekilde 10 (on) günü geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20.(a) maddesi hükümlerine göre işlem yapılır.
25.7.12.1.4. Malın kimyasal, mikrobiyolojik, toksikolojik muayeneleri yönünden ret edilmesi halinde numunenin alındığı malın parasal tutarının % 10 (yüzdeon) tutarında ceza yüklenicinin ilk alacağından, yoksa müteakip alacağından o da yoksa iadesi aşamasında teminatından kesilir, o da mümkün olmazsa genel hükümler çerçevesinde hükmen tahsiline gidilir. Bu muayenelerin ret gelmesi durumunda laboratuvar muayenelerine itiraz edilemez.

25.7.12.1.5. Muayene ve kabul komisyonları alım dokümanında yer alan laboratuvar muayenesine ilişkin bütün muayene test ve analizleri yaptırmaktan sorumludur.
25.7.12.1.6. Laboratuvarlarda yaptırılacak analiz ve test masrafları yüklenici tarafından karşılanacaktır.
25.7.12.1.7. Muayene ve Kabul komisyonunun laboratuar muayenesi ihtiyaçları, yürürlükteki TSK. Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinin EK-M' sinde belirtilen laboratuvarlardan faydalanılarak yaptırılır.
25.7.12.1.8. Muayene ve Kabul Komisyonu, laboratuvar muayenelerini öncelikle yürürlükteki TSK. Mal Alımları, Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinin Ek ‘inde belirtilen sorumluluk alanlarına uygun olarak idarenin kendi laboratuvarlarında, bu mümkün değilse,
(a) Birinci öncelik: Tarım ve Köy işleri Bakanlığının yetkilendirdiği kamu kuruluşlarına ait laboratuvarlar veya akredite olmuş (akreditasyon kapsamına bakılmaksızın) kamu kuruluşlarına ait laboratuvarlarda, yoksa,
(b) İkinci öncelik: Tarım ve Köy işleri Bakanlığının yetkilendirdiği özel laboratuvarlar veya akredite olmuş (akreditasyon kapsamına bakılmaksızın) özel laboratuvarlarda, yoksa
(c) Üçüncü öncelik: Kamu kuruluşlarına ait laboratuarlarda, bu da mümkün değilse,
(ç) Dördüncü öncelik: Özel laboratuarlarda yaptırılır.
25.1.13. Kısmi Kabul:
25.1.13.1. Yürürlükteki Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmeliğe ve TSK. Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi gereğince taahhüt konusu işin tamamlanmış ve müstakil kullanıma elverişli bölümleri için ( günlük, haftalık, aylık) kısmi kabul yapılabilir. Kısmi kabul yapıldığında kısmi kabulü yapılan bölümün bedeli ödenir. Ancak kabul edilmeyen bölüm için sözleşmenin feshedilmesi gerektiğinde sözleşmedeki kati teminatın tamamı hazineye irad kaydedilir.
25.1.14. Muayene Sonuçlarının Tebliğine İlişkin Hususlar:
25.1.14.1. Her türlü muayene sonucu Tşn.Tük.660 Mal Saymanlığı tarafından yükleniciye tebliğ edilir. Ancak, yüklenicinin fiziksel muayene esnasında hazır bulunması halinde, sonuç muayene ve kabul komisyonu tarafından, Günlük Muayenelere Mahsus Defterde yükleniciye imza karşılığı tebliğ edilir. Yüklenicinin imzadan imtina etmesi halinde durum bir tutanakla tevsik edilir.
25.1.11. Gıda Kodeksine Atıf Yapılan Hususların Muayenesi:
25.1.11.1. İlgili teknik şartnamelerin Gıda Maddeleri Tüzüğüne ve Türk Gıda Kodeksine atıf yapılan hususlarının muayenesi kati kabul sırasında yapılmayacak, gıdanın tüketimi esnasında gıdadan kaynaklanan herhangi bir zehirlenme veya sağlık problemi çıktığı takdirde, bu hususların muayenesi uluslar arası standartlara uygun olarak, yürürlükteki TSK. Mal alımları, Denetim Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esasları dâhilinde yaptırılacaktır. Bu analizler sonucunda gıdanın Gıda Maddeleri Tüzüğü ve Türk Gıda Kodeksine uygun olmadığının tespiti halinde doğabilecek zarar ve ziyandan yüklenici sorumlu olacaktır.
25.1.12. Teknik Şartnamede Atıfta Bulunulan Mevzuat/dokümanın Yürürlük Durumuna ilişkin Hususlar
25.1.12.1. Muayene ve Kabul işlemlerinde; teknik şartnamede atıfta bulunulan mevzuatın/dokümanın tarihine yönelik bir düzenleme olmadığı takdirde mevzuatın/dokümanın ihalenin ilan edildiği tarihte yürürlükte olanı kullanılacaktır. Bununla birlikte, uygulanması zorunlu olan mevzuatta alım ilan tarihinden sonra değişiklik yapılması durumunda söz konusu mevzuatın;
25.1.12.1.1. Geçiş süreci öngörülen değişiklikler için geçiş süreci sonuna kadar alım ilan tarihinde yürürlükte olanı, geçiş süresi bitim tarihinden itibaren ise malın idareye teslim tarihinde yürürlükte olanı kullanılacaktır.

25.1.12.1.2. Geçiş süreci öngörülmeyen değişiklikler için ise yürürlük tarihinden itibaren malın idareye teslim tarihinde yürürlükte olanı kullanılacaktır.

25.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.

Madde 26 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi

26.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;

a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,

b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik şartnameye uygunluğu,

bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik şartnamede belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.

26.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.

26.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.

Madde 27 - Sözleşmenin devir şartları

27.1. Sözleşme, zorunlu hallerde alım yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk alımdaki şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere, 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirilen alımlarda bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez veya devir alınamaz. İzinsiz devredilen veya devir alınan veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devredilen veya devir alınan sözleşmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkında 4735 sayılı Kanunun 20, 22 ve 26 nci madde hükümleri uygulanır.

27.2. Alım yetkilisince gerekli iznin verilmesi üzerine devir sözleşmesi imzalanmadan önce, sözleşmeyi devralan Yüklenici, 4734 sayılı Kanunda sayılan değerler üzerinden sözleşme bedelinin % 6'si oranında kesin teminatı İdareye vermek zorundadır. Bu durumda İdare, devredenden almış olduğu kesin teminatı, devir sözleşmesinin imzalanmasını takip eden ilk iş günü içinde kendisine iade eder.

Madde 28 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler

28.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.

Madde 29 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi

29.1. Tşn.Tük.660 Mal Saymanlığı tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde en az 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.

29.2. Yüklenicinin sözleşmeye uygun olarak malın kısmi kabule konu olan kısmını süresinde teslim etmemesi halinde, İdare tarafından en az on gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için teslim edilmeyen kısmın bedelinin % 2 (yüzde iki ) oranında gecikme cezası uygulanır.

29.3. İhtarlı süre, ilgili mal saymanlığınca yükleniciye yapılacak bildirimin yüklenici tarafından imzalanmasını müteakip (izleyen gün) günden itibaren başlatılarak hesaplanacaktır. Gecikme halinde uygulanacak ceza; ilgili saymanlık tarafından malın getirilmediğinin tespit edildiği gün (tespit edildiği gün dahil) başlatılacak,  malın getirildiği gün (malın getirildiği gün dahil) olmak üzere tespit edilerek hesaplanacaktır.

29.4. Gecikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

29.5. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.

29.6. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

29.7. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce normal teslim tarihinde teslim edilen, sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için normal teslim süresi içerisinde 2 defaya mahsus (ret olan malın yerine) yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde ihtar yapılır. Yüklenici ihtarlı sürede en fazla 1 (Bir) kez mal getirme hakkına sahiptir.

Madde 30 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi

30.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

30.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

c) İdarenin Lağv, Konuş Değişikliği,TMK Değişikliği vb. durumlar ve Beslenme faaliyetlerinin Hazır yemek sistemine geçilmesi durumunda sözleşme tek taraflı fesih edilebilir.Sözleşme fesih edilmesi durumunda sözleşme bedelinin % 80’inin tamamlanmaması nedeniyle yüklenici tarafından her hangi bir hak talep edilmeyeceğini yüklenici kabul eder.

30.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

30.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

30.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

30.3.1. Yüklenicinin, alım sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden alım edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,

hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 nci maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

30.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

30.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 31 - Fesih tarihinin belirlenmesi

31.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.

31.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar endekse göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.

31.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26’ncı maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile alım etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.

Madde 32 - Fesih halinde yapılacak işlemler

32.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.

32.2. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.

32.3. İdare, hata ve eksikler bulunan işte, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.

32.4. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.

32.5. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:

a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,

b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,

c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,

gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.

Madde 33 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi

33.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya alım dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.

Madde 34 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti

34.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

34.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 35 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk

35.1. İdare, teslim edilen malda hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesini yükleniciden talep eder. Malın İdare tarafından kabul edilmesi veya teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.

35.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici malı veya malları geri almak ve satış bedelini İdareye iade etmekle yükümlüdür.

Madde 36 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu

36.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü

37.1. 4686 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanununun 2 nci maddesinin 1 inci fıkrasının 1 nolu bendinde sayılan hallerin dışındaki tüm durumlarda;

37.1.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde Ankara mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

37.2. 4686 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanununun 2 nci maddesinin 1 inci fıkrasının 1 nolu bendinde belirtilen hallerin varlığında;

37.2.1. İdare ve yüklenici arasında karşılıklı müzakere yolu ile giderilemeyen her türlü fikir ayrılığı ile sözleşme kapsamındaki hükümlerin tatbiki, yorumlanması ve benzeri konulara ilişkin anlaşmazlıklar (sözleşme hükümlerine göre İdarenin re'sen hareket etme ve karar verme yetkisine haiz olduğu haller hariç olmak üzere) 21.06.2001 tarih ve 4686 sayılı Milletlerarası Tahkim Kanunu hükümlerine göre çözülecektir.

37.2.2. Tahkim heyeti üç hakemden oluşur. Taraflardan her biri birer hakem seçer ve bu iki hakem de otuz gün içinde üçüncü hakemi belirler. Taraflardan biri, diğer tarafın Noter vasıtasıyla gönderdiği bu yoldaki talebin kendisine ulaşmasından itibaren otuz gün içinde hakemini seçmez veya tarafların seçtiği iki hakem seçilmelerinden sonraki otuz gün içinde üçüncü hakemi belirleyemezler ise; gerek ikinci hakem gerekse üçüncü hakem, taraflardan birinin talebi üzerine Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından seçilir. Üçüncü hakem başkan olarak görev yapar.

37.2.3. Anlaşmazlığın esasına ilişkin maddi hukuk kuralları Türk hukukuna tabi olacaktır. Tahkimin dili Türkçe'dir. Tahkim yeri, Ankara'dır. Yetkili mahkeme Asliye Hukuk Mahkemesi'dir.

37.2.4. İdare veya yüklenici tarafından hakeme başvurulmuş olması halinde dahi, yüklenici işlere devam etmek ve işin yürütülmesi ile ilgili İdarece alınacak kararlara uymak zorundadır.

Madde 38 - Hüküm bulunmayan haller

38.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 17/09 2019 tarihli ve 2019/1548 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Ek’i esasları ile 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.

Madde 39 - Diğer hususlar

Gecikme İle Teslimat Halleri:
39.1.1.Yüklenici kendisine tebliğ edilen miktarlardaki malı; tam çalışma günlerinde saat 12.00, yarım çalışma günlerinde saat 10:00' a kadar teslim ederek muayeneye arz etmiş olacaktır. Gecikme ile yapılacak teslimatlarda cezalı teslim süresi azami 2 (iki) saat, yani tam çalışma günlerinde saat 14.00, yarım çalışma günlerinde 12:00’a kadardır. Saat 14.00.den sonra getirilen malın kabul edilip edilmeyeceği konusunda malın teslim edildiği ilgili mal saymanlığı serbest ve yetkilidir. İlgili mal saymanlığı; saat 14.00.den sonra mal almak istemez ise, yüklenici o gün hiç mal getirmemiş sayılacaktır. Yumurta- Yoğurt Kase (200 Gr.lık) - Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
39.1.1.1. Tam çalışma günlerinde saat 14.00, yarım çalışma günlerinde 12:00’a kadar teslimat yapıldığı takdirde, geçen her saat için gecikmeye konu olan malın parasal tutarının yüzde ikisi (%2) tutarında ceza yüklenicinin ilk alacağından kesilecektir. (Ancak bu tutar her halükarda her saat için 200 TL. den az olamaz.) Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
39.1.1.2. Saat 14.00.den sonra getirilen malların kabul edilmesi halinde, saat 14.00.den itibaren geçen her saat için gecikmeye konu olan malın parasal tutarının yüzde iki (%2) tutarında ceza yüklenicinin ilk alacağından kesilecektir. (Ancak bu tutar her halükarda her saat için 500 TL. den az olamaz.)  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
39.1.1.3. Gecikme ile yapılacak teslimatlar, Muayene ve Kabul Komisyonunca Günlük Muayenelere Mahsus Deftere kaydedilecek, ayrıca düzenlenecek bir tutanakla tevsik edilerek yüklenicinin veya kanuni vekilinin veya yüklenici adına malı teslim eden şahsın imzası alınacaktır.  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
39.1.1.4. Mücbir sebeplerden kaynaklandığı tespit edilen gecikmelerde bu cezalar uygulanmayacaktır.
39.1.2. Yüklenici kendisine tebligat yapılan günde hiç mal getirmez ise veya getirilen mal, tebligat miktarından eksik olur ise veya normal ve cezalı teslim süresinde getirdiği mal muayeneler neticesinde (itiraz muayenesi dâhil) niteliklerine uygun bulunmaz ise ve niteliklerine uygun bulunmayanın yerine, normal veya cezalı süresi içerisinde yeni mal getirmemesi ya da yerine 1 defaya mahsus olarak getirilen malın da niteliklerine uygun bulunmaması (itiraz muayenesi dâhil) halinde o gün hiç mal getirilmemiş (taahhüt ifa edilmemiş) sayılır.  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
39.1.2.1. Bu şekilde taahhüdün ifa edilmemesi durumunda, o gün tebligata göre getirilmesi gereken malın parasal tutarının yüzde onu (%10) tutarında ceza yüklenicinin ilk alacağından kesilecektir. (Ancak bu tutar her halukarda 500 TL. den az olamaz.)  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.
39.1.2.2. Yukarıda belirtilen taahhüdün ifa edilmeme hali, her ay içerisinde her bir kalem gıda maddesi için 2 (İki dahil) geçmeyecektir. Anılan gıda maddelerinin her biri için ayrı ayrı uygulanmak suretiyle 3 (Üç) hakkını kullanılması halinde 4735 sayılı kamu Alım Sözleşmeleri Kanununun 20 nci ve sözleşmenin 29. maddesi hükümlerine göre işlem yapılacaktır. İhtarın yüklenici tarafından tebellüğünü müteakip başvurusu doğrultusunda kendisine yapılan ilk tebligattan itibaren sözleşmenin kalan süresinin bitimine kadar (İşin süresinin sona ermesi halinde; ihtarnamenin süresi dolmadan işin süresi sona ermeyecektir.) geçen periyot içinde taahhüdün ifa edilmeme hali vuku bulursa sözleşme fesih edilecektir. İhtarlı sürede geçecek her takvim günü için, ihtara konu olan kısmın bedelinin yüzde ikisi (0.02) oranında ceza uygulanacaktır.(Ancak bu tutar her halukarda hergün için 250 TL. den az olamaz.  Yoğurt –UHT Süt 1 Lt.lik  Alımları için geçerlidir.

39.2.Sözleşmenin Uygulanmasında Yetkiler:
Mücbir sebep takdiri, ihtar, teminat iradı, fesih onayı, teminat iadesi, uygulaması ve hazine zararlarının tahsili gibi işlemler Zh.Brl.Okl. ve Eğt. Mrk.. K.lığınca yapılacaktır. Bu işlemlerin usulüne uygun olarak yapılabilmesi için sözleşme hükümlerine göre Zh.Brl.Okl. ve Eğt.Mrk..K.lığına zamanında bildirilmesinden Tşn.Tük.660 Mal Saymanlığı sorumludur.

39.3. Teslimatlar iş günü ve saatlerinde yapılır.

39.4. Alımı Yapan İdareye Yapılacak Şikâyet ve Başvurular:
İstekli, aday ve istekli olabilecekler tarafından, alımı yapan idareye karşı yapılacak şikâyet başvuruları, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde yapılacaktır.

39.5. 488 sayılı Damga Vergi Kanunu ve Maliye Bakanlığının ilgili tebliği uyarınca damga vergisinin ödendiğini gösteren makbuz suretinin sözleşme imzalanmadan önce idareye teslim etmesi gerekmektedir.

39.6. Mücbir sebep halleri dışında, yüklenicinin herhangi bir sebeple idareye yapacağı yazılı veya sözlü müracaatlar teslim süresini durdurmayacak ve yüklenici bu konuda herhangi bir hak talebinde bulunamayacaktır.

39.7. Doğabilecek hukuki itilaflarda Zh.Brl.Ok.ve Eğt.Mrk..K.lığı İhale Komisyon Başkanlığındaki nüsha geçerli olacaktır. Taraflar buna uymayı peşinen kabul eder. Sözleşme numarası Zh.Brl.Okl.K.lığı ve Eğt.Mrk.K.lığı İh.Kom.Bşk.lığınca verilen numaradır.

Madde 40 - Yürürlük

40.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 41 - Sözleşmenin imzalanması

41.1. Bu sözleşme .................. maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra .. /.. / .... tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip yükleniciye verecektir.

İDARE                                                                                                                    YÜKLENİCİ

 

DİĞER DOKÜMANLARA EKAP ÜZERİNDEN ULAŞILABİLİR.

İHALE KOMİSYONU İRTİBAT: 0312 249 11 45

İHALE KOMİSYONU E-POSTA: ahmetyasar.ugurlu@kkk.tsk.tr

 

 

 

 

 

         

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

a.Şikayet ve Başvuru Makamı: ZH.BRL.OKL. VE EĞT.TÜM.K.LIĞI

b.Telefon Numarası: +903122491110-17(3021-3022)

c.Fax Numarası:

d.Elektronik Posta adresi: