4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI İHALE DETAYI
İşin Adı 4’üncü Kor.K.lığı 1923-KRG-KAR-150 Albüm Numaralı Karargâh Binası Kazan Dairesinin Onarımı ve 1 Adet Sıcak Su Kazanının Değişimi
İhale Usulü DOĞRUDAN TEMİN
İdare Adı : 4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI
Adres : ORGENERAL ESREF AKINCI KISLASI MAMAK/ANKARA
Telefon : +903123695710-2977
Faks : +903123699376
Elektronik Posta Adresi :
Malın Niteliği ve Türü YAPIM İŞİ
Malın Miktarı 77 KALEM
Mal Teslim Yeri 4'ÜNCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI
Mal Teslim Tarihi 25 GÜN
İhale Yeri 4'ÜNCÜ KOLORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI
İhale Tarihi 02.11.2017 11:00
İhale İlanı Metni
ÖZEL-GENEL İDARİ VE TEKNİK ŞARTNAME
İŞİN ADI : 4’üncü Kor.K.lığı 1923-KRG-KAR-150 Albüm Numaralı Karargâh Binası Kazan Dairesinin Onarımı ve 1 Adet Sıcak Su Kazanının Değişimi
PROJE NO. : 17-06-BBOG-87
İŞİN YERİ : Gen. Eşref AKINCI Kışlası, Mamak/ANKARA
1. KONU
1.1. Bu şartname, yukarıda bilgileri verilen yapım işinin yapılmasını, yapım özelliklerini, denetim ve muayene metotları ile birlikte diğer hususları kapsar.
1.2. Bu şartnamede yer almayan tüm hususlarda, başta sözleşmenin doğal eki olan Yapım İşleri Genel Şartnamesi olmak üzere, yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri esas alınacaktır.
2. GENEL HUSUSLAR
2.1. Yapım işi kapsamında yapılacak bütün imalat, söküm, montaj ve demontaj işlemleri idarece tasdikli projelere, proje kriterlerine, mahal listelerine, şartnamede verilen hususlara bağlı olarak ve fen ve sanat kurallarına uyularak yürütülecektir.
2.2. Bu dokümanda özellikle belirtilmemiş olsa dahi, işin anahtar teslim olarak eksiksiz hizmete sunulabilmesi için fen ve sanat kuralları açısından yapılması zorunlu imalat kalemleri de bu işin kapsamında gerçekleştirilecektir. Söz konusu imalat kalemleri için ihale bedeli haricinde bir bedel ödenmeyecektir.
2.3. Bu dokümanda atıfta bulunan tüm poz numaraları, kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının (Çevre Şehircilik Bakanlığı, Millî Savunma Bakanlığı, TEDAŞ vb.) en son yıla ait, güncel fiyat analizleri kitabında belirtilen birim fiyat tariflerine uygun olarak gerçekleştirilecektir. Özel poz numaralarına atıfta bulunulması durumunda ise, söz konusu poz numaraları bu dokümanda yer alan birim fiyat tariflerine uygun olarak gerçekleştirilecektir.
2.4. Pursantaj tablosunda olsun veya olmasın proje, detay, mahal listesi ve teknik şartnamede belirtilen işlerin fen ve sanat kurallarına uygun bir şekilde yüklenici tarafından yapılması zorunludur. Pursantaj tablosunda yapılan hatalardan yola çıkılarak ek ödeme talep edilmeyecektir.
2.5. Söz konusu iş, teklif verilmeden önce isteklilerce mutlaka yerinde görülecek, dolayısıyla keşifte ve metrajda idarece atlanmış, hatalı yazılmış hususlar yüklenici tarafından düzeltilecek ve ileride idareye karşı öne sürülemeyecektir. Yüklenici işe başlamadan önce yerinde yapılan ölçümlerde projeye göre ortaya çıkabilecek farklılıklar için herhangi bir hak talep etmeyecektir.
2.6. Projelerde, şartnamede ve/veya mahal listelerinde belirtilmeyen teknik hususlar, eksiklikler ve yapılması teknik zorunluluk gerektiren işler idarenin öngöreceği şekilde ve işin tekniğine uygun olarak yapılacaktır. Projelerde, şartnamede ve/veya mahal listelerinde çelişen teknik hususlar ortaya çıkması halinde idarenin tercih edeceği seçenek esas alınacaktır.
2.7. İşin yapımı sırasında karşılaşılacak beklenmedik mimari, statik, elektrik, makine, peyzaj vb. proje ve detay problemleri yüklenici tarafından çözülecek ve çizilecek her türlü proje ve detay çizimleri idare tarafından onaylandıktan sonra uygulanacaktır. Bu amaçla yüklenici tarafından hazırlanması istenen proje ve detay çizimleri için ihale bedeli haricinde bir bedel ödenmeyecektir.
2.8. Yapım işi bünyesinde yapılması gerekecek tüm nakliye yatay ve düşey taşımalar, yükleme ve boşaltmalar, montaj, söküm, işçilik, idare tarafından istenilen yere istif ve tasnif işleri yüklenici tarafından karşılanacaktır. İşin yapımı sırasında oluşacak deformasyonlar ve hasarlar yüklenici tarafından giderilecektir.
2.9. Yüklenici tüm çalışmalarını su, elektrik, tafiks, doğalgaz, kanalizasyon gibi altyapı imalatlarına ve binaya zarar vermeyecek şekilde yapacaktır. İşin yapılmasına engel olan altyapı imalatları olması durumunda, bu imalatlar idarenin göstereceği doğrultuda yüklenici tarafından deplase edilecektir. Deplase hatları için ayrıca ilave bedel ödenmeyecektir. Deplase sırasında verilebilecek her türlü zarar yüklenici tarafından giderilecektir.
2.10. Yapılan imalatlar tamamen kullanılır halde teslim edilecektir. Yapım esnasında bozulan veya hasar gören yol, alt yapı, kaplamalı alan, yeşil alanlar vs. eski hale getirilecek şekilde onarılacaktır. Yapım esnasında hasar gören mevcut yapı/altyapıların onarımı ve/veya yenilenmesi için ayrıca bedel ödenmeyecektir.
2.11. İş kapsamında hatalı yapılmış imalat olması durumunda, , söz konusu imalatlar yüklenici tarafından yıkılıp projesine ve şartnamesine uygun olarak yeniden yapılacaktır. Yeniden yapım için idareden sözleşme bedeli haricinde ayrıca ücret talep edilmeyecektir.
2.12. İşin yapımı esnasında kazı, yıkım ve sökümden çıkan malzemeler yüklenici tarafından kullanıcı birliğin veya belediyenin yazılı izni ile göstereceği döküm yerine boşaltılacaktır. Döküm yerinin düzeltilmesi yapılacaktır. Tüm yıkım, söküm ve taşıma, döküm yerinin düzeltilmesi işleri fiziki çevreye zarar vermeyecek şekilde yüklenici tarafından bedelsiz olarak yapılacaktır.
2.13. İşin yapımı esnasında kazı, yıkım ve sökümden çıkan kullanılabilir veya HEK durumundaki malzemeler yüklenici tarafından tutanakla kullanıcı birlik yetkililerine istenilen yere istif edilerek teslim edilecektir. Kullanılmayacak durumda olan metal hurdalar kullanıcı birlik yetkililerinin göstereceği yere yüklenici tarafından taşınacaktır. Bu işlemler için ayrıca bedel ödenmeyecektir.
2.14. İş bünyesinde yapılacak imalatlarla ilgili olarak resmi makamlardan alınması gereken her türlü izin, ruhsat vb. resmi belgeler, her türlü masrafı kendisi tarafından karşılanmak üzere yüklenici tarafından usulüne uygun olarak alınacaktır.
2.15. Her türlü imalatın renk ve tonu idare tarafından belirlenecektir.
2.16. Uygulaması gerçekleştirilecek iş kalemlerinde kullanılacak tüm malzemeler güncel Ulusal ve Uluslararası Kalite Derecelendirme Belgelendirme Kuruluşları standartlarına, yürürlükte olan kanun ve yönetmeliklere uygun olacaktır.
2.17. Kullanılacak malzemeler yeni ve daha önce kullanılmamış, orijinal, fiziksel bozulmalar ve ambalajlama hatası olmayan, hasarsız ve ayıpsız(çatlak, kırık, defolu vb.) malzemeler arasından idarenin onayına sunulduktan sonra seçilecektir.
2.18. İnşaat sahasına getirilen bütün malzemeler yüklenici tarafından olumsuz çevre ve hava koşullarından korunacak; araç, gereç ve insanların geçişini en az etkileyecek şekilde düzenli ve özenli biçimde istif edilecektir.
2.19. Yapılacak imalatlar ve kullanılacak malzemeler tüm garanti şartlarına haiz olacaktır. Garanti süresince her türlü tasarım, imalat ve/veya işçilik hata/eksiklikleri yüklenici tarafından onarılacak veya yenisi tarafından değiştirilecektir. Garanti süresince hatalardan kaynaklanan imalat bozuklukları yüklenici tarafından yapılacaktır.
2.20. İşin bitimini müteakip, işyeri her türlü ihrazattan ve çalışma artıklarından çevreye uyumlu olacak şekilde yüklenici tarafından temizlenecektir. İşyerinin temizlenmesine ve temizlik sonucu işyerinden çıkan artıkların idare tarafından istenilen yere nakline (yükleme ve boşaltma dâhil) ilişkin tüm masraflar yüklenici tarafından karşılanacaktır.
2.21. Yüklenici ile kışla içerisinde çalışma esaslarını kapsayan güvenlik protokolü yapılacaktır. Yüklenici, çalışacak personelin, işçilerin ve araçların belgelerini içeren dosyayı işe başlamadan önce ilgili Birlik Komutanlığına elden teslim edecektir.
2.22. Yüklenici, iş güvenliği ve işçi sağlığına dair yürürlükte bulunan yasa ve yönetmeliklere uygun olarak iş yerinde gerekli her türlü emniyet tedbirlerini alacaktır. Herhangi bir yasa veya yönetmelik ihlali sonucu oluşabilecek her türlü olumsuz durumdan yüklenici sorumlu olacaktır.
2.23. Taşınmazlarda taşınır mal saymanları tarafından kayda alınacak taşınır mallara ilişkin MSY:310-8(A) Millî Kodlandırma Hizmetleri Yönergesi esaslarına göre kodlandırma hükümleri uygulanacaktır. Yüklenici, temin etmeyi taahhüt ettiği malzemelerin kodlandırılması için gerekli bilgi ve belgeyi idareye teslim edecek ve idarece talep edilmesi durumunda, malzeme tanımlama işlemlerinde yardımcı olmak üzere personel görevlendirecek ve araç tahsis edecektir. Bu işlemler için tüm masraflar yüklenici tarafından karşılanacaktır.
2.24. Bu yapım işinin ihalesi 4’üncü Kor. İhale Koms.Bşk.lığınca (Mamak/Ankara) yapılacaktır. İhale Komisyonunun kararı sonucu, idare ile alımın gerçekleştirileceği yüklenici firma arasında sözleşme imzalanacak ve kesin teminat alınacaktır.
2.25. Bu şartname ve sözleşme kapsamında istenilen tüm belgeler; sözleşmenin imzalanması aşamasından sonra, yer teslimini müteakip yüklenici tarafından idareye teslim edilecektir.
3. NUMUNE ALMA
3.1. Numune alma işlemleri, yürürlükteki Yapım işleri Genel Şartnamesi ve TSK İnşaat Emlak Hizmetleri Yönergesi esasları dâhilinde yapılacaktır.
4.DENETİM VE MUAYENE
4.1. Denetim ve muayene işlemleri, yürürlükteki Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, Yapım İşleri Genel Şartnamesi, Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliği ile TSK İnşaat Emlak Hizmetleri Yönergesi esasları dâhilinde yapılacaktır.
4.2. İdare gerek görmesi hâlinde, bedeli yüklenici tarafından karşılanmak üzere, kullanılan her türlü malzeme ile yapılan imalatlarla ilgili muayene ve deneyler isteyebilecektir.
4.3. Muayenelerde gerekli olabilecek her türlü personel, araç, malzeme, test cihazları vb. yüklenici tarafından temin edilecektir.
4.4. Muayene ve kontroller esnasında doğabilecek her türlü kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
4.5. Yüklenici, muayene esnasında gözlemci bulunduracak ve bu gözlemci muayene sonuçlarını imzalayacaktır. Aksi takdirde muayene raporu yüklenici tarafından aynen kabul edilmiş sayılacaktır.
4.6. Muayene ve kontroller esnasında her türlü masraf yükleniciye ait olacaktır.
5. AMBALAJLAMA VE ETİKETLEME
5.1. Yüklenici tarafından temin edilecek tüm malzemeler, nakliye ve montaj esnasında dış etkenlerden korunacak şekilde ambalajlanmış olacaktır.
5.2. Ambalajında hasar, bozuk, eksik çıkan her türlü malzemenin sorumluluğu yükleniciye ait olacaktır. Bu hususta hasarlı ve eksik olan malzemeler, yüklenici tarafından ilave bedel talep edilmeden değiştirilecektir.
6. GARANTİ ŞARTLARI
6.1. Yapım işi kapsamında kullanılan bütün malzemeler, üretici firma garantisinde olacak ve yüklenici bu malzemelere ait garanti belgelerini idareye teslim edecektir.
6.2. Yüklenici, sözleşme kapsamına giren her türlü işçilik, imalat ve malzeme hatalarına karşı, 1(bir) yıl süreli garanti taahhütnamesini, geçici kabul tarihinde (geçici kabul eksikliklerinin olması durumunda eksikliklerin tamamlandığı tarihte) yazılı olarak idareye teslim edecektir.
6.3. Garanti süresince her türlü dizayn, imalat ve/veya işçilik hata/eksiklikleri yüklenici firma tarafından onarılacak veya yenisi ile değiştirilecektir. Garanti süresi içerisinde bakım gerektiğinde yüklenici firma bakım yapacaktır.
6.4. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içinde tespit edilecek hata, ayıp ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi ve kuruluş tarafından giderilmesini yüklenici üstlenecektir. Bu yükümlülüğün yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde idare, garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderlere yüklenicinin alacaklarından kesmek veya teminatını paraya çevirmek suretiyle tahsil edilecektir.
7. İSTEK VE ÖZELLİKLER
7.1. İnşaat İşleri
Projeye uygun olarak; 18.185 pozuna uygun olarak mevcut beton kaidelerin kırılması, 18.198/12 pozuna uygun olarak mevcut döşeme (merdiven ve kapı önü dahil) seramiklerinin sökülmesi, Y.21.001/02 pozuna uygun kalıp yapılması, Y.23.011 pozuna uygun olarak çelik hasırların yerine konulması, Y.16.050/04 pozuna uygun olarak beton kaidelerin yapılması, 23.255 pozuna göre yer süzgeci kanal ızgarası imalatları yapılacaktır. Yapılacak yer süzgeci kanal ızgarasının yüzeyi Y.25.002/02 pozuna uygun korozyona karşı iki kat boya ile boyanacaktır. Duvar kaplamaları 130cm yüksekliğinde olacak şekilde Y.26.006/305 pozuna uygun olarak projede gösterildiği gibi yapılacaktır. Y.27.581 pozuna uygun tesviye tabakası yapılması, Y.26.005/403 pozuna uygun olarak döşemenin seramik kaplanması, Y.25.003/05 pozuna uygun olarak duvar ve tavanların boyanması, Y.25.002/02 pozuna uygun olarak mevcut demir kapı ve yakıt deposunun boyanması imalatları yapılacaktır. Mevcut demir kapının kapı kilidi ve kapı kolu A.04 ve A.08 pozlarına uygun değiştirilecektir. Kazan dairesi kapısının ön tarafında Y.27.581 pozuna uygun 200 kg çimento dozlu tesviye tabakası yapılması ve Y.26.015/052 pozuna uygun karosiman döşeme kaplaması imalatları yapılacak ve 204-1003 pozuna uygun Ø100 çapında pis su borusu projede gösterildiği şekilde temin ve montaj edilerek kazan dairesindeki pis suların mevcut gidere akması sağlanacaktır.
7.2. Makine İşleri
1923-KRG-KAR-150 albüm numaralı binadaki mevcut bacalar D-193-211 pozuna uygun olarak söküldükten sonra, 193-211 poz numaralı yeni çelik baca projede gösterilen yere montajı yapılacaktır. Mevcut ön ısıtıcı depo D-412-501 pozuna uygun olarak demontaj edilerek, yerine 412-501 poz numarasına uygun ön ısıtıcı depo üzerinde geri dönüş hortumunun bağlanacağı yere çek valf konularak ve rezistansıyla birlikte çalışır duruma gelecek şekilde istenilen yere montajı yapılacaktır. Kazan dairesinde bulunan ve projede gösterilen yakıt filtresi D-410-102 pozuna uygun demontaj edilerek yerine 410-102 poz numaralı yakıt filtresi montajı yapılacaktır. 410-102 poz numaralı yağ yakıt filtresinin montajı projede gösterilen yere yapılacaktır. 162-201 poz numaralı termometreler ön ısıtıcı depo ve kollektörler üzerinde çalışır duruma gelecek şekilde montaj edilecektir. 164-400 poz numaralı manometreler ön ısıtıcı depo ve kollektörler üzerinde çalışır duruma gelecek şekilde montajı yapılacaktır. Mevcutta bulunan çelik borular D-201-104, D-201-105, D-201-107, D-201-108, D-201-109, D-201-1008, D-201-1009 poz numaralarına uygun demontaj edilerek yerine 201-104, 201-105, 201-107, 201-108, 201-109, 201-1008 ve 201-1009 çelik boruların montajı yapılırken her ‘’T’’ boru hattına ve tesisatta bulunan vanaların önüne veya arkasına boru çaplarına uygun rakor konularak montajı projede gösterildiği gibi yapılacaktır. İmbisat deposuna giden ve dönen hatlara projede gösterildiği yere flanş montajı yapılacaktır. 210-702, 210-703, 210-707, 210-709 ve 210-710 poz numaralı vanalar projede gösterilen yerlere konulacaktır. Mevcut sistemdeki pompalar D-216-908 poz numarasına göre demontaj edilerek, yerine 216-908 poz numaralı pompaların çalışır duruma gelecek şekilde montajı yapılacaktır. "
Projede imbisat deposunun gidiş geliş boruları ve haberci borusu baştan sona 231-201 poz numarasına uygun yağlı boya ile boyanacaktır. 253-709 poz numarasına uygun projede gösterilen yere kanal tipi aspiratör konulacaktır. İmbisat deposu montajı kalınlığı 4 mm olan sac ile projede gösterilen yere yapılacaktır. İmbisat deposunun uzunluğu 1.5m, eni 1m, yüksekliği ise 1m olacak şekilde Y.23.167 pozuna uygun yerinde montaj imalatı yapılacak ve Y.25.002/02 pozuna uygun antipas ve yağlı boya ile boyanacaktır. Projede gösterilen borular 230-1209, 230-1214, 230-1224, 230-1229, 230-1234, 230-1247 ve 230-1254 pozuna uygun alüminyum folyo ile kaplanarak yalıtımı yapılacaktır. Mevcutta bulunan kollektör boruları D-109-105 poz numarasına göre sökülerek yerine 109-105 poz numaralı kollektör boruları projede gösterilen yere montajı yapılacaktır. 072-401 ve 089-706 pozuna uygun projede gösterilen yere lavabo tesisatı yapılacaktır. Brülörler MAKÖ-1 pozuna göre montaj edilecektir. Mevcut sıcak su kazanı D-151-112 pozuna uygun sökülerek, yeni sıcak su kazanı projede gösterildiği şekilde MAKÖ-2 pozuna uygun olarak montaj edilecektir.
MAKÖ-1 Brülör (Isıtıcılı-Tek Kademeli, kapasite min 380 kW max 870kW, motor gücü 1,5 kW, çalışma basıncı 16-20)
TARİFİ: Projede gösterilen ısıtıcılı-tek kademeli, min 380kW max 1060kW kapasiteli, motor gücü 1,5kW, çalışma basıncı 16-20 mbar olan brülörün işyerinde temini, yerine montajı ve işler halde teslimidir.
ÖLÇÜ: Ölçüsü ADET olarak hesaplanır.
MAKÖ-2 Sıcak su kazanı ( Gaz - Sıvı yakıtlı 400.000 kcal/h)
TARİFİ: 3 geçişli, karşı basınçlı, skoç tip, alev duman borulu, gaz-sıvı yakıtlı 400.000 kcal/h kapasiteli sıcak su kazanın işyerinde temini, yerine montajı ve işler halde teslimidir.
ÖLÇÜ: Ölçüsü ADET olarak hesaplanır.
Alarm Sisteminin Montajına Ait İstekler:
İmalata başlamadan önce kazanlar devre dışı bırakılacaktır. Kazan içerisindeki basınçlı su boşaltılacaktır. Tüm bu işlemlerde mevcut duvar, su ve elektrik tesisatı estetiği korunacaktır. Ardından teknik tanımlarına uygun alarm sistemlerinin projede gösterildiği yerlere montajı yüklenici tarafından yapılacaktır. Yapılacak montajda kazanın ve sıcak su ısıtma sisteminde bulunan bütün araç gereçlerin zarar görmemesi sağlanacaktır. Kazan ve kazanın diğer parçalarında mukavemet dayanımında bir zayıflama olmaması gerekmektedir. Alarm sistemlerinin montajı bittikten sonra kazan çalıştırılarak sistemin çalışması kontrol edilecektir. Sistemin çalıştırıldığında basınç kontrolü yapılacaktır. Kazan işletme basıncından 1 bar üstünde test edilecek ve sistemin bu basınca dayanması sağlanacaktır. Alarm sistemi montajı ve yapılan kontroller yüklenicinin sorumluluğundadır."
307.106 Poz numaralı Presostat cihazı, 0-20 bar basınç değerleri arasında çalışmasını sağlayacaktır. Basınç istenen değerler arasında olmadığı durumda projede detayı verilen led aydınlatmalı panoya arıza durumu bildirilecek ve brülör çalışmayı durduracaktır. Arıza durumunda sesli alarm sistemi çalışarak, arızanın nedeni led aydınlatmalı panoda bildirilecektir. Led aydınlatmalı pano projede gösterildiği şekilde 45x60x5 cm boyutunda olacak, sac levha üzerine yerleştirilmiş 40x10 mm’lik 5 adet led ile aydınlatılmış uyarı ikaz levhaları aralarında 2 cm boşluk bırakılacak şekilde imal edilmiş olacaktır. Led aydınlatmalı panosunun enerjisi projede gösterildiği şekilde ana besleme panosundan alınacak ve elektriksel bağlantılar led aydınlatmalı panonun arka kısmından yapılacaktır.
301.304 Poz numaralı termostat, sıcaklığı ölçecektir. Sıcaklık ayarlanan değerin üstüne çıktığında brülör çalışmayı durduracaktır. Arıza durumunda sesli alarm sistemi çalışarak, arızanın nedeni led aydınlatmalı panoda bildirilecektir
180.200 Poz numaralı Alarm düzeni, sesli ve ışıklı uyarı sistemidir. Presostat, termostat, debi kontrol cihazından herhangi birinde istenilmeyen durum gerçekleştiğinde sesli ve ışıklı olarak ikaz edecektir."
7.3. Elektrik İşleri
Elektrik işleriyle ilgili imalatlarda ilk önce elektrik enerjisi kesilecek ve enerjinin kesildiğinden emin olunduktan sonra çalışmaya başlanacaktır.
Kazan dairesinde 704-103 pozuna uygun sıva üstü sac tablo montajı yapılacaktır. Pano girişine 715-103 pozuna uygun termik manyetik şalter konacaktır. Bu panonun elektrik beslemesi binanın giriş tarafında bulunan dışarıdaki panodan alınacak ve 727-710 pozuna uygun 4x16 kablo ile olacaktır. Ana besleme kablosu 782-605 pozuna ait kablo kanalı ile taşınacaktır. Kazan dairesindeki pano içerisine 718-508 pozuna uygun kaçak akım rölesi montajı yapılacaktır. Sigortalara kaçak akım rölesi çıkışından besleme verilecektir. Brülör 724-401pozuna uygun 16A sigortanın çıkışından ve 791-621 pozuna uygun kablo ile beslenecektir. Pompalar 724-401 pozuna uygun 10A sigortaların çıkışından ve 727-411 pozuna uygun kablo ile beslenecektir. Havalandırma 724-401pozuna uygun sigortanın çıkışından ve 727-412 pozuna uygun kablo ile beslenecektir. Kazan dairesi projeye uygun bir şekilde 742-283 pozuna uygun etanj armatürlerle aydınlatılacaktır ve beslemeleri 727-411 pozuna uygun kablo ile yapılacaktır. Armatürler 780-105 pozuna uygun sıva üstü normal anahtarla kontrol edilecektir. Kazan dairesinde projeye uygun 780-114 pozuna uygun sıva üstü normal priz konulacaktır.
Projede gösterilen yere havalandırma beslemesi 727-411 pozuna uygun şekilde yapılacaktır. Sigorta ve pano ayrıntıları projede gösterilen şekilde olacaktır. Projede gösterilen bütün malzemelerin temini ve montajı yüklenici firmaya aittir.
4’ÜNCÜ KOR.K.LIĞI 1923-KRG-KAR-150 ALBÜM NUMARALI KARARGÂH BİNASI KAZAN DAİRESİNİN ONARIMI VE 1 ADET SICAK SU KAZANININ DEĞİŞİMİ
İŞİNE AİT SÖZLEŞME TASARISI
İKN (İhale Kayıt Numarası) : 2017/-
Madde 1 - Sözleşmenin tarafları
1.1. Bu Sözleşme, bir tarafta 4.KOR.K.LIĞI MİLLÎ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ………………………………………………………….(bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler
2.1. İdarenin
a) Adı: 4.KOR.K.LIĞI MİLLÎ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK
b) Adresi: SAMSUN YOLU ORGENERAL EŞREF AKINCI KIŞLASI 06262 – MAMAK / ANKARA
c) Telefon numarası: 3123695710
ç) Faks numarası: 3123699376
d) Elektronik posta adresi: 4korihkombsk@kkk.tsk.tr
2.2. Yüklenicinin
a) Adı, Soyadı/Ticaret unvanı: ..........................................................................................
……………………………………………………………………………………………………
b) T.C. Kimlik No: .............................................................................................................
c) Vergi Kimlik No: ............................................................................................................
ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ...............................................................................
…………………………………………………………………………………………………….
d) Telefon numarası: .......................................................................................................
e) Bildirime esas faks numarası: ......................................................................................
f) Bildirime esas elektronik posta adresi: ..........................................................................
2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır. Yüklenicinin ortak girişim olması durumunda, pilot ortak veya koordinatör ortağa yapılan tebligatlar ortak girişimi oluşturan bütün ortaklara yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.
Madde 3 - İşin adı, yapılma yeri, niteliği, türü ve miktarı
3.1. İşin adı: 4’ÜNCÜ KOR.K.LIĞI 1923-KRG-KAR-150 ALBÜM NUMARALI KARARGÂH BİNASI KAZAN DAİRESİNİN ONARIMI VE 1 ADET SICAK SU KAZANININ DEĞİŞİMİ
3.2. İşin yapılma yeri: Gen. Eşref AKINCI Kışlası Mamak/ANKARA
3.3. İşin niteliği, türü ve miktarı:
77 (YETMİŞYEDİ) KALEM YAPIM İŞİ
Madde 4 - Sözleşmenin dili
4.1. Sözleşmenin dili Türkçe'dir.
Madde 5 - Tanımlar
5.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Yapım İşleri Genel Şartnamesinde ve ihale dokümanında oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1. Bu Sözleşme, anahtar teslimi götürü bedel sözleşme olup, ihale dokümanında yer alan uygulama projeleri ve bunlara ilişkin mahal listelerine dayalı olarak, işin tamamı için yüklenici tarafından teklif edilen……………………………………………………………..(rakam ve yazıyla) toplam bedel üzerinden akdedilmiştir.
6.2. Yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, yüklenicinin teklif ettiği toplam bedel esas alınır.
Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler
7.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin her türlü vergi, resim, harç, yapı kullanım izin belgesi giderleri vb. giderler ile ulaşım, sözleşme kapsamındaki her türlü sigorta giderleri sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp, İdare tarafından Yükleniciye ödenir.
Madde 8 - Sözleşmenin ekleri
8.1. Sözleşme, ekindeki ihale dokümanı ve diğer belgelerle bir bütündür, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, Sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2.İhale dokümanını oluşturan belgeler
8.2.1. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir
1-Yapım İşleri Genel Şartnamesi
2-Sözleşme Tasarısı,
3-Uygulama Projesi,
4-Mahal Listesi,
5-Özel-Genel İdari ve Teknik Şartname,
6-Açıklamalar (varsa),
7-Diğer Ekler.
8.3. Varsa, zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 9 - İşe başlama ve bitirme tarihi
9.1. Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (YEDİ) gün içinde Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümlerine göre yer teslimi yapılarak işe başlanır.
9.2. Yüklenici taahhüdün tümünü, işyeri teslim tarihinden itibaren 25 (YİRMİBEŞ) gün içinde tamamlayarak geçici kabule hazır hale getirmek zorundadır. Sürenin hesaplanmasında; havanın fen noktasından çalışmaya uygun olmayan dönemi ile resmi tatil günleri dikkate alındığından, bu nedenlerle ayrıca süre uzatımı verilmez.
9.3. Bu madde boş bırakılmıştır.
9.4. Bu işyerinde havanın fen noktasından çalışmaya uygun olmadığı günler - tarihleri arasındaki () gündür. Ancak, işin bitiminde bu devre dikkate alınmaz ve İdare Yükleniciden teknik şartları yerine getirerek işi tamamlaması için bu dönemde çalışmasını isteyebilir. Zorunlu nedenlerle ertesi yıla sari hale gelen işlerde, çalışmaya uygun olmayan devre, ödenek durumuna ve imalatın cinsine göre dikkate alınır.
Madde 10-Teminata ilişkin hükümler
10.1. Kesin teminat
10.1.1. Yüklenici,…………………………………(rakam ve yazıyla) kesin teminat vermiştir.
10.1.2. Teminatın, teminat mektubu şeklinde verilmesi halinde; kesin teminat mektubunun süresi …/…/… tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kesin kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.
10.2. Ek kesin teminat
10.2.1. Fiyat farkı hesaplanmasının öngörülmesi halinde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve/veya iş artışı olması halinde bu artış tutarının % 6'sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.
10.2.2. Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.
10.3. Yüklenici tarafından verilen kesin teminat ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34’üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
10.4. Kesin teminatın ve ek kesin teminatın geri verilmesi
10.4.1. Kesin teminatın ve ek kesin teminatın geri verilmesi hususunda Yapım İşleri Genel Şartnamesindeki hükümler uygulanır.
Madde 11 - Ödeme yeri ve şartları
11.1. Yüklenicinin hakedişi 4’üncü Kolordu Saymanlık Müdürlüğünce Mamak/ANKARA ödenir.
11.2. Hakediş raporları, bu Sözleşmenin eki olan Yapım işleri Genel Şartnamesinde düzenlenen esaslar çerçevesinde, kanuni kesintiler de yapılarak iş bitiminde bir defada düzenlenir. Hazırlanan hakediş raporları İdarece onaylandıktan sonra otuz gün içinde tahakkuka bağlanarak on beş gün içinde ödenir.
Bu iş için sözleşme bedeli üzerinden;
ödenek tespit olunmuştur. Yüklenici yapım işi için sözleşmede belirtilen ödenekleri iş programına uygun şekilde imalat ve/veya ihzarat olarak sarf etmek zorundadır.
11.3. Yukarıda belirtilen yılı ödenekleri, toplam sözleşme bedeli içinde kalmak kaydıyla Yüklenicinin de görüşü alınarak artırılabilir. Yüklenici artırılan ödenekleri, onaylanan revize iş programına uygun şekilde yılı içinde imalat ve/veya ihrazat olarak gerçekleştirmek zorundadır.
11.4. İdarenin talebi olmaksızın Yüklenici iş programına nazaran daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkan bulduğu takdirde öder.
11.5. Yüklenici, her türlü hakediş ve alacaklarını İdarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına temlik edemez. Temliknamelerin noter tarafından düzenlenmesi ve İdarece istenilen kayıt ve şartları taşıması gerekir.
Madde 12 - İş programı
12.1. Yüklenici, iş programını yer tesliminin yapıldığı tarihten itibaren on beş gün içinde, sözleşme bedeli üzerinden bir günde yapılması gereken iş tutarını hesaplayarak, ödeneklerin yıllara göre dağılım esasları ile varsa işin kısımları ile bitirme tarihlerini de dikkate alarak İdarece verilen örneklere uygun olarak hazırlar. Bu programda ayrıca; iş kalemlerini ve iş gruplarını, aylık imalatı ve iş miktarlarını, yıllık ödenek dilimleri ve bunların aylara dağılımı gösterilir ve iş programı en az dört nüsha hazırlanarak onaylanmak üzere İdareye teslim edilir.
12.2. İdare, iş programını verildiği tarihten başlamak üzere 5 gün içinde onaylar.
12.3. İş programının hazırlanması ve uygulanması ile ilgili diğer hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı
13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları
14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
14.2. Fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak mücbir sebepler ya da idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, uzatılan süre içinde ve bu süreye göre revize edilen iş programına uygun olarak gerçekleştirilen iş kalemleri ya da iş grupları için ihale tarihinde yürürlükte bulunan Fiyat Farkı Kararnamesi esas alınarak fiyat farkı hesaplanır.
14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15 - Alt yükleniciler
15.1. İhale konusu işte idarenin onayı ile alt yüklenici çalıştırılabilir.
15.2. İşin tamamı alt yüklenicilere yaptırılamaz. Alt yüklenicilerin yaptıkları işlerle ilgili sorumluluğu yüklenicinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
15.3. Alt yüklenicilerin çalıştırması ve sorumlulukları konusunda Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler uygulanır.
Madde 16 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım onarım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar
16.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 17 - İşin ve iş yerinin korunması ve sigortalanması
17.1. Yüklenici; işyerlerindeki her türlü araç, malzeme, ihzarat, iş ve hizmet makineleri, taşıtlar, tesisler ile sözleşme konusu iş için, işin özellik ve niteliğine göre, işe başlama tarihinden geçici kabul tarihine kadar geçen süre içinde oluşabilecek deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın gibi doğal afetler ile hırsızlık, sabotaj gibi risklere karşı, Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler çerçevesinde "all risk" sigorta yaptırmak zorundadır.
17.2. Yüklenici, işin geçici kabul tarihinden kesin kabul tarihine kadar geçecek süreye ilişkin,
a) Yüklenicinin sözleşme şartları dahilindeki yükümlülükleri kapsamında eksik ve kusurların giderilmesi amacıyla yaptığı çalışmalar sırasında sigortalı kıymetlere verdiği zarar ve ziyanlar,
b) Bakım devresi esnasında ortaya çıkan ve inşaat devresinde yüklenicinin sorumlu olduğu bir nedene dayanan ziyan ve hasarlara
karşı genişletilmiş bakım devresi teminatını içeren sigorta yaptırmak zorundadır.
17.3. Yüklenicinin iş ve iş yerinin korunması ve sigortalanması ile ilgili sorumlulukları konusunda Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler uygulanır.
Madde 18 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
18.1. Süre uzatımıyla ilgili hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
Madde 19 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
19.1. İşin teslim etme ve teslim alma şekil ve şartları ile kısmi kabul, geçici ve kesin kabul işlemleri Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümlerine göre yürütülür.
19.2. Madde boş bırakılmıştır.
Madde 20 - Teminat süresi
20.1. Teminat süresi 12 (ONİKİ) ay olup, bu süre geçici kabul itibar tarihinden başlar.
Madde 21 - Yapı denetimi ve sorumluluğuna ilişkin şartlar
21.1. İşlerin denetimi, yapı denetim görevlisinin yetkileri, Yüklenici ile yapı denetim görevlisi arasındaki anlaşmazlıklar ve diğer hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
Madde 22 - Yüklenicilerin/Alt yüklenicilerin sorumluluğu
22.1. Yüklenici ve alt yüklenicinin sorumluluğuna ilişkin hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler uygulanır.
Madde 23 - Teknik personel, makine, teçhizat ve ekipman bulundurulması
23.1. Bu madde boş bırakılmıştır.
23.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
23.3. Bu madde boş bırakılmıştır.
23.4. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 24 - Sözleşmede değişiklik yapılması
24.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
a) İşin yapılma yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
Madde 25 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve sözleşmenin feshi
25.1. Bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin sözleşmeye uygun olarak işi süresinde bitirmediği takdirde en az 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.
25.2. Yüklenicinin sözleşmeye uygun olarak işi süresinde bitirmediği takdirde, gecikilen her gün için sözleşme bedelinin % 0,05 (ONBİNDEBEŞ) oranında gecikme cezası uygulanır.
25.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminatı gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
25.4. Gecikme cezaları ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın Yükleniciye yapılacak hakediş ödemelerinden kesilir. Bu cezaların hakediş ödemelerinden karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsilat yapılır.
25.5. Kısmi kabul öngörülmeyen işlerde işin tamamının bitirilmemesi halinde, günlük gecikme cezası sözleşme bedeli üzerinden alınır.
25.6. Kısmi gecikme cezası uygulanan işlerde, işin tamamının süresinde bitirilmemesi halinde gecikme cezası işin bitirilmeyen kısımları için uygulanır. Bu durumda sözleşme bedelinin tamamı üzerinden gecikme cezası uygulanmaz.
Madde 26 - Sözleşmenin feshine ilişkin şartlar
26.1. Sözleşmenin İdare veya Yüklenici tarafından feshedilmesine ilişkin şartlar ve sözleşmeye ilişkin diğer hususlarda 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
Madde 27 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
27.1. Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesine ilişkin hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
Madde 28 - Sözleşmede bulunmayan işlere ait birim fiyat tespiti
28.1. Sözleşme ve eklerinde birim fiyatı bulunmayan yeni iş kalemlerinin bedeli, Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümlerine göre hesaplanır.
28.2. Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 29 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları
29.1. Yüklenicinin sözleşme konusu işte çalıştıracağı personelle ilgili sorumlulukları ve buna ilişkin şartlarda, Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.
Madde 30 - Geçici kabul noksanları
30.1. Geçici kabul noksanları için düzenlenen her hakedişte yapılan iş tutarının % 3'üne karşılık gelen kısmı karşılığında teminat mektubu alınır ve bu teminat mektubu, geçici kabul noksanı bulunmayan işlerde geçici kabul onay tarihinden sonra, geçici kabul noksanı bulunan işlerde ise bu eksikliklerin tamamlanmasına müteakip, geçici kabul onay tarihinden sonra yükleniciye iade edilir. Fiyat farkı ödenen işlerde teminat tutarı, sözleşme tarihinden itibaren endeks üzerinden güncelleştirilmek suretiyle belirlenir. Yüklenicinin teminat mektubu vermemesi durumunda; düzenlenen her hakkedişten yapılan iş tutarının %3’üne karşılık gelen kısmı tutulur ve bu tutar, geçici kabul noksanı bulunmayan işlerde geçici kabul onay tarihinden sonra; geçici kabul noksanı bulunan işlerde ise bu eksikliklerin tamamlanmasına müteakip, geçici kabul onay tarihinden sonra yükleniciye ödenir. Fiyat farkı ödenen işlerde bu tutar, sözleşme tarihinden itibaren endeks üzerinden güncelleştirilmek suretiyle kesilir.
Madde 31 - Anlaşmazlıkların çözümü
31.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 32 - Hüküm bulunmayan haller
32.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.
Madde 33 - Diğer hususlar
33.1. Geçici ve/veya kesin kabul eksiklikleri, idarece belirlenen sürede yüklenici tarafından giderilmediği takdirde, bu sürenin bitiminden sonra, eksikliklerin giderilmesine kadar geçecek her gün için, idarece günlük gecikme cezasının 1/2’si oranında ceza uygulanacaktır.
33.2. Hakediş raporları, Yapım İşleri Genel Şartnamesinde düzenlenen esaslar çerçevesinde, kanuni kesintilerde yapılarak iş bitiminde bir defada düzenlenecektir. Hazırlanan hakediş raporları, idarece onaylandıktan sonra, 4’üncü Kor.Mly. ve Büt.Ş.Md.lüğünce tahakkuka bağlanarak, Maliye Bakanlığınca belirlenen 2017 yılı serbest bırakma oranları dâhilinde düzenlenecek ödenek gönderme belgelerine göre 4’üncü Kolordu Saymanlık Müdürlüğünce ödenecektir.
33.3. Yüklenici, sözleşme kapsamına giren her türlü işçilik, imalat ve malzeme hatalarına karşı, 1 (BİR) yıl süreli garanti taahhütnamesini, geçici kabul tarihinde (geçici kabul eksikliklerinin olması durumunda eksikliklerin tamamlandığı tarihte) yazılı olarak idareye teslim edecektir.
33.4. Yüklenici tarafından verilen kesin teminat mektuplarının süresi, sözleşme süresinin ve garanti süresinin bitiş tarihinden önce olmayacaktır. Sözleşme çerçevesinde süre uzatımı verilmesi halinde, kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenecektir.
Madde 34 - Yürürlük
34.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 35 - Sözleşmenin imzalanması
35.1. Bu sözleşme 35 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ……../…..../.......... tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.
İdare Yüklenici
NOT:FAKS VE MAİL İLE YAPILAN TEKLİFLER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI
b.Telefon Numarası: +903123695710-2977
c.Fax Numarası: +903123699376
d.Elektronik Posta adresi: