3 NCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı 3'üncü Kolordu Komutanlığının ihtiyacı olan 1 Kalem Matbaa Malzemesi Mal Alımı
İhale Usulü 22-d
İdare Adı : 3 ncü Kolordu Komutanlığı
Adres : Ayazağa/İSTANBUL
Telefon : +902123651200
Faks : +902123651264
Elektronik Posta Adresi : 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
Malın Niteliği ve Türü Mal Alımı
Malın Miktarı 1 Kalem
Mal Teslim Yeri 3'üncü Kolordu Komutanlığı Ayazağa / Sarıyer / İstanbul
Mal Teslim Tarihi Sözleşme imzalandığı tarihten itibaren 10 (On ) İş günü
İhale Yeri 3'üncü Kolordu Komutanlığı İhale Komisyonu Ayazağa / Sarıyer / İstanbul
İhale Tarihi 10.10.2016 11:00
İhale İlanı Metni
3'ÜNCÜ KOLORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI - AYAZAĞA / İSTANBUL
1. 3'üncü Kolordu Komutanlığının ihtiyacı olan 1 Kalem Matbaa Malzemesi Mal Alımı, doğrudan temin usulü ile 10 Ekim 2016 Pazartesi günü saat 10:00’da yapılacaktır. Satın alınacak malzemenin listesi, Malzemenin Evsaf ve Teknik özellikleri ve Sözleşme Tasarısı aşağıda belirtilmiştir.
2. Malzemeler, en düşük/uygun teklifi veren istekliden alınacaktır. Alım kararına müteakip yüklenici ile idare arasında alımla ilgili sözleşme imzalanacaktır. Sözleşme metni aşağıdadır.
3. Sözleşmenin imzalanmasını takip eden günden itibaren işe başlanacaktır. İşe başlama tarihinden itibaren 10 (on) iş günü içerisinde belirtilen teslim yerine defaten teslim edilecektir.
4. Alınacak malzemelerin muayene ve kabulü, 3'üncü Kolordu Muayene ve Kabul Komisyonu tarafından kontrol edilerek yapılacaktır. Fiziki muayenesi Evsafta belirtilen özelliklere uygun olup olmadığının muayenesi yapılacaktır.
5. Hakedişler, 3'üncü Kolordu Maliye Bütçe Şube Müdürlüğünce hazırlanacak olan ödeme emri belgesine istinaden Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünce malzemelerin kabulünden itibaren iki ay içince ödenecektir.
6. Teklif Mektubu (Piyasa Araştırma Tutanağı) aşağıdaki e-posta adresine başvurarak e-posta ile ya da dileyen istekliler komisyonumuzdan elden teslim alabilirler.
7. Teklifler, (Faaliyet Belgesi, İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri ve Tüzel Kişiliklerin Ticaret Sicil Gazetesi teklif sahiplerinin yanında olacaktır 10 Ekim 2016 Pazartsi günü saat 10:00’a kadar 3’üncü Kolordu İhale Komisyon Başkanlığına teslim edilecektir. Yeterli istekli olduğu takdirde, aynı gün ve saatte; teklifler komisyonumuz ve dileyen isteklilerin huzurunda açılacak, en düşük ve en uygun fiyatı veren istekliden malzemelerin alınmasına karar verilecektir.
8. Yetkilendirilen Alım Komisyonu; yeterli istekli olmaması veya rekabet ortamının olmaması veya tekliflerin yüksek çıkması durumunda komisyon kararı ile başka teklifler de alarak 4734 Sayılı Kanunun 22’nci maddesine istinaden piyasa araştırmasına devam edebilecektir.
9. İrtibat için e-posta ve telefon numarası aşağıda verilmiştir.
İRTİBAT NUMARALARI:
Tel :0 212 365 12 00'dan 2980 - 2982 (Topçu Albay İrfan YÜKSEL)
0 212 365 12 00'dan 2981 (Mu.Asb.Bçvş.Sinan ÖNAL)
Tel :0 212 365 12 64
E-posta : 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int
ALINACAK MALZEME LİSTESİ
S.NO
STOK NO
MALZEMENİN CİNSİ
MİKTARI
BİRİMİ
1
7510000549990
Plastik Ciltlik Siyah
700
METRE
Şaban ÖZEN Ahmet BULUT Uğur SAĞLAM Necati DİNÇ
De.Me. Per.Asb.Üçvş. Per.Tğm. Per.Alb.
Matbaa Tek. İd.İşl.Asb. İd.İşl. ve Koz.Sb. Per.Ş.Md.
O N A Y
Yusuf Turan ÖZSÖZ
Mu.Alb.
Millî Kh.Kur.Bşk.Vek.
ALINACAK MALZEMEYE AİT TEKNİK EVSAF
1. KONU :
3’ÜNCÜ KOR.(HRF) K.LIĞI MİLLİ KH. PER. Ş. ÖZLÜK KS. MATBAASI İÇİN İHTİYAÇ DUYULAN YURT İÇİNDEN SATIN ALINACAK MATBAA MALZEMELERİNİN TEKNİK EVSAF VE ÖZELLİKLERİNİ KAPSAR.
2. İSTEK VE ÖZELLİKLER :
2.1. PLASTİK CİLTLİK SİYAH :
CİLT YAPIMINDA KULLANILAN KÂĞIT ÜZERİ PLASTİK KAPLAMA ŞEKLİNDE, SİYAH RENKTE OLACAK. RULO HALİNDE OLACAK. BİR RULONUN GENİŞLİĞİ 100CM. (+2cm.,-2cm.) ÖLCÜLERİNDE OLACAK. BİR RULONUN UZUNLUĞU 100M. (+2cm.,-2cm.) VEYA 50M. (+2cm.,-2cm.) ÖLCÜLERİNDE OLACAK. .
3. DİĞER GENEL İSTEK VE ÖZELLİKLER
3.1. TÜM MALZEMELER YENİ VE KULLANILMAMIŞ OLACAKTIR.
3.2. TÜM MALZEMELERİN HİÇ BİR BÖLÜMÜNDE YIRTIK, ÇİZİK, DEFORMASYON, BOYA VE MALZEME HATALARI BULUNMAYACAKTIR.
Şaban ÖZEN Ahmet BULUT Uğur SAĞLAM Necati DİNÇ
De.Me. Per.Asb.Üçvş. Per.Tğm. Per.Alb.
Matbaa Tek. İd.İşl.Asb. İd.İşl. ve Koz.Sb. Per.Ş.Md.
O N A Y
Yusuf Turan ÖZSÖZ
Mu.Alb.
Millî Kh.Kur.Bşk.Vek.
3’ ÜNCÜ KOR. K.LIĞI MATBAA MALZEMESİ ALIMINA AİT SÖZLEŞME
Sözleşmenin Tarafları
Madde 1- Bu sözleşme, bir tarafta 3’üncü Kolordu Komutanlığı (Ayazağa/İstanbul) (bundan sonra “İdare” olarak anılacaktır.) ile diğer tarafta ………………………….(bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dâhilinde akdedilmiştir.
Taraflara İlişkin Bilgiler
Madde 2-
2.1.İdarenin adresi : 3’üncü Kolordu Komutanlığı Ayazağa/İSTANBUL olup
Tel No : 0.212.3651200/2836
Faks No : 0212.2850323
E- Posta Adresi (Varsa):
2.2.Yüklenicinin Tebligat Adresi : ……................................................................ ...............
....................................................................................................................................... olup,
Tel No :...................................................................……………………………….
Faks No :........................................................................…………………………….
Elektronik Posta Adresi (Varsa):........…………………………………………..... dır.
2.3. Her iki Taraf madde 2.1 ve 2.2. de belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraftarlar yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, elden teslim, posta veya posta kuryesi, teleks veya faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla bildirimde bulunabilir.
Sözleşmenin Dili
Madde 3-Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve Kısaltmalar
MADDE 4- Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 4 üncü maddesinde ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile diğer ihale mevzuatında tanımları yapılan terimlerden başka;
4.1. Bu Sözleşmede yer alan;
“Mal”; Satın alınan her türlü ihtiyaç maddeleri ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları,
“Sair Yükümlülükler”; Taşıma, montaj, testler, eğitim, bakım ve onarım gibi malın teslimi dışında yerine getirilmesi gerekli ve bu sözleşme ile eklerinde belirtilen tüm yükümlülükleri,
“İş”; Sözleşme konusu mal alımı işi ile ilgili olarak bu sözleşme ve eklerinde belirtilen tedarik, taşıma, teslim, montaj, testler, işletmeye alma, eğitim ve bakım ve onarım işlerinin tümünü,
“İşyeri”; Malın teslim veya montaj edildiği yerler ile sözleşme süresince geçici veya sürekli olarak kullanılan diğer yerleri,
“Denetim, Muayene ve Kabul Komisyonu”; (bundan sonra “komisyon” olarak ifade edilecektir.) İdare tarafından, malların kontrolü, denetimi ve kabul işlemleri için görevlendirilmiş en az 3 kişiden oluşan komisyonu,
“Muayene ve Kabul İşlemleri”; İdare ile Yüklenici arasında esasları kabul edilen ve sözleşmede belirlenen, malın tamamının veya bir kısmının İdarece teslim alınabilmesi için (Komisyonca yapılacak işlemler dâhil) gereken işlemleri,
“Yüklenicinin Ekipmanı”; Malların teslimi, montajı, taşınması, işletmeye alınması ve kusurlarının giderilmesi için gerekli olan tüm araçlar ve mahiyeti ne olursa olsun tüm gereçleri,
“Yüklenici Vekili”; Sözleşme konusu işle ilgili olarak Yükleniciden noterce düzenlenmiş bir vekaletname ile tam yetki almış, Yükleniciyi temsil eden ve İdarece kabul edilmiş olan kişiyi,
“Üçüncü Kişi”; İdare ve Yüklenici dışındaki üçüncü kişi veya kişileri,
“Gün, Ay, Yıl”; Gün, takvim gününü; Ay, Türkiye’de uygulanan takvimde yer alan aylardan biriyle izleyen ayın aynı sayılı günü, izleyen ayda aynı sayılı gün yok ise bu ayın son günü arasındaki süreyi; Yıl ise 365 günlük süreyi,
“Sözleşme Bedeli”; Ödemeye esas para birimi üzerinden sözleşmede belirtilen esaslar dâhilinde idarelerce alınacak mallara ilişkin ödenecek toplam parasal bedeli,
“İşe Başlama Tarihi”; Yüklenicinin İdareden işe başlama talimatını aldığı; işyeri teslimi gereken işlerde ise, işyerinin yükleniciye teslim edildiği tarihi,
“İşin Süresi”; İşe başlama tarihinden itibaren hesaplanacak olan ve Sözleşmede belirtilen işlerin veya kısmi kabulün öngörüldüğü hallerde bir bölümünün bitirilmesi veya teslimi için olan zaman aralığını,
“Muayene ve Kabul Formu”; Komisyonun incelemesi sonucu verilen, kabul yada redde ilişkin değerlendirmeyi içeren belgeyi,
“Yazılı Bildirim (yazı)”; Sözleşme konusu işle ilgili olarak taahhütlü mektup, telgraf, faks ile veya elden teslim şeklindeki haberleşme biçimini,
“Yüklenici”; Üzerine ihale yapılan ve sözleşme imzalanan istekliyi,
“Ödemeye Esas Para Birimi”; İdarece bu sözleşmede belirlenen ödemeye esas para birimini,
“Kurum”; Kamu İhale Kurumunu,
“Taraf/Taraflar”; İşbu Sözleşme metnindeki anlama göre İdare veya Yükleniciyi,
“Pilot Ortak”; İş ortaklığı olarak teklif verilen ihalelerde iş ortaklığı beyannamesinde pilot ortak olarak atanmış ve iş ortaklığını temsil ve ilzama yetkili olan gerçek veya tüzel kişiyi,
“Teklif”; Yüklenicinin 4734 sayılı Kanun kapsamında İdareye sunduğu teklifi,
“Teslim”; Malın, yüklenici tarafından teslim programına uygun olarak idareye teslimini,
“Kabul”; İşlerin tamamlanıp komisyonun incelemesi sonucu verilen belgeyi, ifade eder.
Sözleşmenin Konusu
Madde 5-
5.1. İdarenin ihtiyacı olan miktar, tip, özellik ve sair detayları bulunan 1 Kalem Matbaa Malzemesi bu sözleşmede belirlenen şartlar dâhilinde Yüklenici tarafından sağlanması işidir.
5.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal, Sözleşme ve eklerinde belirtilmiş bulunan her türlü ayrıntıya uygun ve belirtildiği şekilde teslim edilecektir.
5.3 Alıma ait diğer bilgiler:
SIRA NO
MALZEMENİN ADI
MİKTARI
BİRİMİ
1
PLASTİK CİLTLİK SİYAH
700
METRE
Sözleşmenin Türü ve Bedeli
Madde 6- Bu sözleşme Götürü Bedel Sözleşme olup yüklenici tarafından teklif (rakamla).............................................ve (yazıyla) ……………………………..bedel üzerinden akdedilmiştir.
Madde 7- Sözleşme Bedeline Dâhil Olan Giderler
7.1. Sözleşme bedeline; Yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek vergi, resim, harçlarla, sözleşme giderleri, ulaşım, ambalaj, muayene, her türlü sigorta giderleri vb. masraflar dâhildir.
7.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dâhil olmayıp idare tarafından yükleniciye ödenecektir.
Vergi, Resim ve Harçlar ile Sözleşmeyle İlgili Diğer Giderler
Madde 8- Yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi, resim, harçlarla, sözleşme giderleri (sözleşmenin çoğaltılması dâhil), ulaşım, tahmil-tahliye, ambalaj, muayene her türlü sigorta giderleri vb. teklif fiyata dâhil edilecek masraflardır. Ancak ilgili mevzuat uyarınca hesaplanacak (K.D.V.) Katma Değer Vergisi idarece yükleniciye ödenir.
Madde 9- Sözleşmenin Ekleri[1]
9.1. Alım dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile alımla ilgili belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde alım dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
9.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir.
Alınacak malzemelerin evsaf ve teknik özellikleri
2) İhtiyaç Listesi
Sözleşmenin Süresi
Madde 10- Sözleşmenin süresi, sözleşme tarihinden itibaren 120 (Yüzyirmi) takvim günüdür.
Madde 11- Malın / İşin Teslim Alma Şekil ve Şartları ile Teslim Programı
11.1. İşin Yapılma / Malın Teslim Edilme Yeri:
Teslim Yeri / Yerleri: 3’üncü Kor. K.lığı M.Mazlum İSKORA Kışlası Ayazağa/İSTANBUL
11.2.1. İşe Başlama Tarihi:
Sözleşmenin imzalanma tarihinden itibaren işe başlanacaktır.
11.2.2. İşin Süresi: Sözleşme imzalandığı tarihten itibaren 10 (On ) İş günü
11.3. Teslim Şekli
11.3.1. Yüklenici malları teslim süresi içerisinde tek partide ve aşağıda detayları belirtilen şekilde teslim edecektir.
11.3.2. Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Bundan dolayı gecikme cezası alınmaz. Tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk iş gününde yapılmaz ise sözleşmenin 16.1. maddesi hükümleri uygulanır. Teslimatlar iş günü ve iş saatlerinde (saat 08:00-16:00) yapılır.
11.3.3. Teslim edilen mal, kat’i kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde (red edilme hali dışında) yükleniciye geri verilmeyecektir.
11.4.Yüklenicinin teslim programı: (Bu madde boş bırakılmıştır.)
CİNSİ
MİKTARI
TESLİM SÜRESİ
TESLİM YERİ
11.5. Teslim Programında Değişiklik
Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına aynen uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, Yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere 3 (üç) gün içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.
12.1. Ödeme Yeri: Sözleşme bedeli ( ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dâhil) karşılığında yapılacak her tür ödeme Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünden yapılacaktır.[2] Bu sözleşmede düzenlenen hata, kusur ve eksikliklere ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla aşağıda belirtilen zamanlarda ve şekilde ödenecektir.
12.2. Ödeme Koşulları ve Zamanı: Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller ile serbest bırakılan ödenekler çerçevesinde Harp Akademileri Saymanlık Müdürlüğünden ödenir. Ödeme emrinin nakit saymanlığına geç intikali ve nakit yokluğu gibi nedenlerle istihkakların ödenmesi geciktiği takdirde yüklenici herhangi bir hak talebinde bulunmayacak ve mal teslimatına devam edilecektir. Ödemeye esas para birimi TL ( Türk Lirası)
12.3 Yüklenici tarafından sözleşmenin imzalanmasına müteakip IBAN Numarasını belirtilen Ek’teki formata uygun olarak hazırlanacak dilekçe İhale Komisyon Başkanına teslim edecektir.
Madde 13- Avans Verilmesi Şartları ve Miktarı
13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 14- Fiyat Farkı
14.1. Yüklenici, varsa süre uzatımı da dâhil olmak üzere sözleşme süresince, sözleşmenin tamamen ifasına kadar vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
14.2. Bu iş için fiyat farkı verilmeyecektir.
14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15- Alt Yüklenicilere İlişkin Bilgiler ve Sorumluluklar
Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.[3]
Madde 16- Gecikme Cezası
16.1. Yüklenici sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmediği takdirde gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin binde iki oranında gecikme cezasına tabi olacaktır. Ancak bu gecikme 5 Takvim günü geçemez. Kesilecek toplam ceza tutarı hiçbir şekilde alım bedelini aşamaz.
16.2. Gecikme cezası Yükleniciye ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın ödemelerden kesilir. Bu cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
16.3. (Ek: 22/06/2005 – 25853 R.G. / 74 md.) İşin süresi içerisinde teslim edilen malların idareye teslim tarihinden itibaren muayene ve kabulünde geçen süreler işin süresinden sayılmaz. İşin süresi içerisinde uygun çıkmayan mallar yerine sadece bir defaya mahsus olmak üzere yeniden getirilen malların muayenesi yapılır Yüklenici teslim süresi içinde malı teslim etmediği takdirde en az 10 (On) gün olacak şekilde irresi verilecektir.
Madde 17- Süre Uzatımı Verilebilecek Haller ve Şartları
17.1. Mücbir Sebepler: İdare; Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş ve taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen 20 (yirmi) gün içinde Yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve bu durumun yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi kaydıyla aşağıda belirtilen halleri mücbir sebep olarak kabul eder.
a) Doğal afetler,
b) Kanuni grev,
c) Genel salgın hastalık,
d) Kısmî veya genel seferberlik ilânı,
e) Gerektiğinde Kurum tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
17.1.1. 17.1’ e göre zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz. Mücbir sebeplerden etkilenen Yüklenici, mücbir sebeplerin etkisinden kurtulduktan sonra bu durumu İdareye bildirmek zorundadır.
17.1.2. Bu hallerin belgelenmesi ve İdarece kabul edilmesi halinde süre uzatımı verildiği ve bunun kapsamı yükleniciye bildirilir. Bu durumda yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir takvimi en geç 1 (Bir) gün içinde idareye bildirir.
17.1.3. Taraflar, mücbir sebeplerin sonucu olarak Sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmede meydana gelebilecek gecikmeleri en aza indirmek için azami gayreti göstereceklerdir.
17.2. İdareden Kaynaklanan Sebepler:
17.2.1.İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin olarak bu sözleşmede yer alan yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ( yer tesliminin, projelerin onaylanmasının gecikmesi gibi) ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmeler meydana gelmesi ve işin süresinde bitirilememesi halinde, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması hallerinde, yüklenicinin idareye yazılı olarak bildirimde bulunması üzerine, durum İdarece incelenerek gecikme nedeni olarak kabul edilmesi halinde işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre işin süresi gecikmeyi karşılayacak şekilde işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılabilir.
17.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir takvimi en geç 1 (Bir) gün içinde idareye bildirir.
Madde 18- Sözleşmede Değişiklik Yapılması
18.1.Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve idare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:
Malın montaj veya teslim yeri.
Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.
18.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 19- Yüklenicinin Yükümlülükleri
19.1.Yüklenicinin Genel Yükümlülükleri
Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı, sözleşmeye göre belirlenen süre, miktar ve bedel dâhilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymayarak, burada belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi halinde yüklenici, İdarenin ve üçüncü şahısların tüm zararlarını karşılamak zorundadır.
19.2. Erişim Yolları
Yüklenici malın taşınması sırasında trafik akımı ve kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için makul ölçüler içerisinde çaba gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yüklenici, yolları kullanma ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa bunları taşıma işleminin başlamasından önce temin edecektir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanacaktır.
19.3. Gizlilik: Yüklenici, işle bağlantılı olarak elde ettiği her tür bilgi ve dokümanı özel ve gizli tutacak ve Sözleşmenin yerine getirilmesi amaçları için gerekebilecek haller dışında, İdarenin önceden yazılı izni olmaksızın Sözleşmeye ait her hangi bir detayı ifşa etmeyecek veya yayınlamayacaktır. Türk yargı mercilerinin kararları saklı kalmak kaydıyla Sözleşmenin amaçları doğrultusunda her hangi bir ifşa veya yayınlama gerekliliği konusunda bir uyuşmazlık ortaya çıkarsa İdarenin bu konudaki kararı nihai olacaktır.
Madde 20- Eğitim[4]: ( Bu madde boş bırakılmıştır. )
Madde 21- Yeni Model ve Dokümantasyonu[5]: ( Bu madde boş bırakılmıştır. )
Madde 22- Ambalajlama[6]
Sözleşme konusu mal, aksi kararlaştırılmadığı durumlarda orijinal ambalajında teslim edilecektir. Malın orijinal şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye ait olacaktır.
Madde 23- Reklam Yasağı[7]
Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.
Madde 24- Fikri ve Sınaî Mülkiyet Hakları [8]
24. Yüklenici, Sözleşme hükümlerine göre sağlayacağı mal ve montaj sistemleri ile bunların herhangi bir parçasına ait marka, patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model hak bedellerini ödeyecektir. Sözleşmeye göre üstlendiği yükümlülüklerini yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, cezai ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda idareden herhangi bir istemde bulunamaz. Buna rağmen idare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklı kalmak kaydıyla yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınaî mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise, konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, idareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır. Bu ödevin hiç veya gereği gibi yerine getirilmemesi nedeniyle idare herhangi bir zarara, zarar tehlikesine veya hak kaybına uğrarsa, bu nedenle uğradığı her türlü zararı diğer hakları saklı kalmak üzere ( yoksun kalınan kar ve kaçırılan fırsatlar dâhil ) Yükleniciden tahsil ve tazmin eder.
Madde 25 Mevzuata Uygunluk
Yüklenici, ilgili bütün ihbarların verilmesi ve bütün ödemelerin yapılması da dâhil olmak üzere,
(a) İşin yürütülmesine ve tamamlanmasına ve malda olabilecek kusurların düzeltilmesine ilişkin olarak bütün Kanun, yönetmelikler, tüzükler, kararnameler, genelge, tebliğ ve diğer ilgili mevzuata,
(b) Kamu Kurum ve Kuruluşlarının alacağı kararlar ile Mahkeme kararlarına, uyacak ve İdareyi bu hükümlerin ihlali nedeniyle maruz kalabileceği bütün cezalardan ve sorumluluklardan dolayı tazmin edecektir.
Madde 26- Yüklenicinin, İdarenin Personeli, Üçüncü Kişiler ve Diğer Yüklenicilerle Ortak Çalışma Esasları
Yüklenici,
İdarenin bu sözleşme kapsamı dışındaki işler nedeniyle sözleşme imzalamış olduğu ve Yüklenici ile aynı mekân içerisinde faaliyetlerini yürütmekte olan diğer bütün yüklenicilere ve onların personeline,
İdarenin personeline,
Sözleşmeye dâhil edilmemiş bulunan herhangi bir işin veya İdarenin Sözleşme konusu işle bağıntılı olarak ya da yardımcı olması amacıyla yaptığı herhangi bir Sözleşmenin işyerinde veya yakınında yürütülmesinde çalıştırılabilecek olan usulünce yetkilendirilmiş diğer şahıslara ve onların personeline,
İşlerini yapmaları için gereken bütün makul kolaylıkları sağlayacaktır.
Madde 27- Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu
27.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan mal temini, teslimi veya kullanılması, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyanlardan doğrudan sorumludur. Ayrıca haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 inci maddesi hükümleri uygulanır.
27.2. İdareye teslim esasıyla/şartıyla gerçekleştirilen alımlarda, sözleşme konusu malların kabule kadar korunmasından Yüklenici sorumludur. Bu nedenle Yüklenici, malların özellik ve niteliklerine göre, deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, kâr kaybı, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dâhil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.
27.3. Malın Yüklenici tarafından kendi nam ve hesabına sigorta ettirilmiş olması halinde söz konusu sigortalara ilişkin poliçelerin bir örneği Yüklenici tarafından İdareye verilecektir.
Madde 28. Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi:
(Bu madde boş bırakılmıştır.)
Madde 29- Sigorta [9]
29. İdari şartnamede sigortaya ilişkin bir zorunluluk olmadığı hallerde, Yükleniciler malın tamamını, İdareye teslim edildiği tarihten malın kabulüne kadar geçen süreler için sigorta ettirmemeleri halinde ortaya çıkan zararlar yükleniciye aittir.
Madde 30- İdarenin Yükümlülükleri[10]
30.1. İzinler ve Ruhsatlar
Sözleşme konusu malların teslim ve/veya montajı için gerekli izin, ruhsat ve onaylardan İdarenin yükümlülüğünde olanların alınması ve/veya bu konuda yükleniciye gerekli yardımların yapılması İdarenin yükümlülüğü altındadır.
30.2. İdarenin Personeli
Sözleşme konusu ile sınırlı olmak ve şartnamede belirtilmiş olması kaydıyla; malların teslimi, montajı, işletmeye alınması ve bu mallarla ilgili eğitim verilmesi için Yüklenicinin İdarenin personelinden yardım alması veya birlikte çalışması gerekmekte ise İdare; Yüklenicinin personeline gerekli yardımda bulunacak ve/veya birlikte çalışacak personelinin adını, soyadını, çalıştıkları birimleri, yardım veya işin kapsamı ile süresini, Yükleniciye yazılı olarak bildirecektir.
Madde 31- Bildiriler, Olurlar, Onaylar, Belgeler ve Tespitler
İdare ve Yüklenici arasındaki her tür iletişim yazılı yapılacaktır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur verilmesi veya tespit yapılması ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar aksini kararlaştırmadıkça yazılı olacaktır.
Madde 32- Yüklenicinin Vekili
Yüklenici bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda yüklenici, Sözleşmenin imzalanmasını müteakiben İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dâhilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adı, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle mükelleftir. Yüklenici vekili, İdarece istendiği zaman işlerle ilgili denetimler ve çalışmalar sırasında Komisyon ile birlikte çalışacaktır.
Madde 33–Muayene İşlemleri[11]
33.1. Muayene için müracaat ve muayene tarihinin belirlenmesi:
33.1.1 Yüklenicinin malı idareye teslim etmesi ve idarece muvakkat makbuzun (geçici teslim makbuzu) düzenlenmesi ile mal idareye teslim edilmiş olur.
33.1.2. Muayene muhtırası; malın tesellümünü müteakip 2 (iki) iş günü içerisinde Mal
Saymanı tarafından tanzim edilerek, Muayene ve Kabul Komisyonuna intikal ettirilir. Söz konusbelgenin tanzimi ile muayene işlemleri başlamış kabul edilir.
33.1.3. İdare tarafından (Muayeneyi yapacak Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca) öncelikle yükleniciye muayene ve kabul işlemlerinin yapılacağı tarih bildirilerek; belirtilen yer, gün ve saatte kendisinin veya yetkili vekilinin hazır olması yazılı olarak bildirilir. Bu yazılı bildirim; faks, elektronik posta ve/veya özel kargo şirketleri ile yapılabilir. Bu yazılı bildirim ayrıca posta ile gönderilecektir. Bildirimin postaya verilmesini takip eden yedinci gün yükleniciye tebliğ edilmiş sayılır. Bu yazılı bildirim, yüklenici veya kanuni temsilcisine elden tebliğ edildiği takdirde ayrıca postaya verilmesine gerek yoktur. Bildirim imza karşılığı elden tebliğ edilmek suretiyle de yapılabilir.
Madde 34 Muayene İşlemleri:
34.1. Teslim alma, teslim etme, muayene, kabul şekil ve şartları:
Yüklenicinin teslim programı: Malzemeler, sözleşmenin imzalanmasını müteakip, 10 (On) İş günü içinde, teknik evsafına istinaden, idarenin göstereceği yerde 3’üncü Kolordu (Ayazağa/İSTANBUL) Komutanlığına teslim edilecektir.
34.2. Teslim etme, teslim alma şekil ve şartları:
34.2.1.Yüklenici malzemeleri, teslim süresi içerisinde defaten teslim edecektir.
34.2.2.Taahhüt edilen malzemeler, iş günü ve iş saatlerinde (saat 08:00-16:00) teslim edilecektir.
34.2.3.Teslim edilen malzemeler kesin kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde (red edilme hali dışında) yükleniciye geri verilmeyecektir.
34.2.4.Teslim süresine muayenede geçen süreler dâhil değildir. Muayenede geçen süre malzemenin ilgili birliğe teslim edildiği tarih ile muayene raporunun yükleniciye tebliğ tarihine kadar devam eden süredir.
34.3. Muayene ve kabul şekil ve şartları
34.3.1. Yüklenici, 3’üncü Kor. K.lığı Kh. Ds. Gr. MYM A.liği Taşınır Mal (Tüketilebilr.) 126 Mal Say. lığına dilekçe ile başvurur ve malzemeleri teslim eder. İdare başvuru tarihini müteakip muayene ve kabul işlemlerini tamamlar ve muayene raporunun tanzim edilerek MYM A.liği Taşınır Mal (Tüketilebilr.) 126 Mal Say. lığına gönderilmesini sağlar.
34.3.2. Getirilen malların muayenesi; 3’üncü Kolordu K.lığı Muayene ve Kabul Komisyonu tarafından, yürürlükteki Mal Alımları, Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemlerine dair yönetmeliğe ve TSK Mal Alımları Denetimi, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi esaslarına göre yapılacaktır.
34.3.3. Teslim alınan malın muayene muhtırası, teslim alınmasını müteakip 2 (iki) iş günü içerisinde Mal Saymanı tarafından Muayene Komisyonuna intikal ettirilir.
34.3.4. Muayene sırasında yüklenici veya kanuni vekili hazır bulunacak ve muayene neticesi yazılan rapor kendisine imza ettirilecektir.
34.3.5. Yüklenici tarafından yapılacak itiraz muayenesi isteği bir dilekçe ile muayene komisyonunun bağlı olduğu Komutanlığa yapılır.
34.3.6. Yüklenici kendisine tebligat yapıldığı günden itibaren 3 (üç) gün içerisinde muayeneye itirazda bulunabilir. Bu takdirde idarece ikinci bir muayene komisyonu teşkil edilerek tekrar muayene yaptırılır. Bu ikinci muayene sonucu tutulan rapor taraflar hakkında kat'idir. İhtilafın mahkemeye düşmesi halinde taraflar bu raporu delil olarak kabul edeceklerdir. Muayene raporlarının yükleniciye tebliği Mal Saymanlığına aittir.
34.3.7. Getirilen malların muayenelerinin gerektirdiği her türlü masraflar (istifleme, gruplama,
teslim yerine indirme, kutu, ip, mühür, mühür mumu, ambalaj vs.) yükleniciye aittir.
34.3.8. Muayene sırasında alınacak numune payları yükleniciye aittir.
34.3.9. Yüklenici muayene edilmek üzere teslim edilen malın red edilmesi halinde, red edilen malın yerine teslim süresi içerisinde (cezalı ve ihtarname süreleri dâhil) mal teslim etme hakkına sahiptir.
34.3.10. Ret edilen malın, muayene sonucunun yükleniciye tebliğ tarihinden itibaren 3 (üç) gün içerisinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Bu müddet içerisinde kaldırmaz ise yüklenici geçecek her gün için sözleşme tutarının 0.0002 (onbinde ikisi) nispetinde para cezası verecektir. Ancak cezalı müddet hiçbir şekilde 5 (beş) günü geçemez. Geçtiği takdirde teslim yerindeki muhakemat müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Geçen süre içerisindeki malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden dolayı alıcı birlik ve kurum sorumlu olmayacaktır. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye ve depolama ücretleri yürürlükteki yasal mevzuatlar çerçevesinde tahsil edilir.
34.3.11. Muayene aşamasında istenen belgeler yüklenici tarafından fiziksel muayene sonuçlanıncaya kadar muayene komisyonuna teslim edilir. Bu belgelerin eksik veya farklı olmasından dolayı mal ret edilmiş ise bu karara itiraz edilemez.
Madde 35- Ödeme Belgelerinin Düzenlenmesi
35.1.Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir kerede teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;
a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,
b) Malların ya da yapılan işin Sözleşme ve ekinde yer alan teknik şartnameye uygunluğu,
bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik şartnamede belirtilen özelliklerine uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın varsa ilave görüşlerine de sözleşme çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dâhilinde raporunda yer verir.
c) Malın kabulüne müteakip kesilecek faturalar ödeme belgelerinin hazırlanması için 3’üncü Kor.K. MYM A.liği Taşınır Mal (Tüketilebilr.) 126 Mal saymanlığına teslim edilecektir.
ç ) Vergi ve sigorta borcu olmadığına dair belgeler 3 üncü Kor. Milli Karargâh Mali Bütçe Şube Müdürlüğüne teslim edilecektir.
35.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.
35.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır.
35.4. İdare, Komisyonca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç[12] 30 (otuz) gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır
Madde 36- Kabulden Sonraki Hata ve Ayıplardan Sorumluluk
Yüklenicinin bu sözleşme gereği teslim ettiği mallarda, malzemenin hileli olmasından veya malın teknik gereklerine uygun imal edilmemiş olmasından dolayı zarar ve kayıplar oluştuğu takdirde bu zarar ve kayıplar, Yükleniciye tamamlattırılır veya ödettirilir.
Madde 37- Yüklenicinin Sözleşme İle Teslimini Taahhüt Ettiği İşe İlişkin Sorumluluğu
37.1. (Değişik: 22/06/2005 – 25853 R.G. / 77 md.) Herhangi bir işin, Komisyonun denetimi altında yapılmış olması Yüklenicinin, üstlenmiş olduğu işi, yasalara, meslek kurallarına, malın türüne göre ilgili mevzuatına, sözleşme ve şartnamelerine uygun olarak teslim etmek hususundaki yükümlülüklerini ve bu konudaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
37.2. Yüklenici, montaj projelerinin ve/veya teknik belgelerin, montaj veya teslim için gösterilen yerin sözleşmenin ifasına engel teşkil edecek nitelikte olduğunu veya teknik açıdan yetersiz olduğunu ileri sürerse bu husustaki karşı görüşlerini talimat veya belgelerin teslim ediliş tarihinden başlayarak 1 (bir) gün içinde İdareye yazı ile bildirmek zorundadır.
Madde 38- Sözleşme ve Eklerine Uymayan İşler
38.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama şekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan, eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.
38.2. (Değişik: 22/06/2005 – 25853 R.G. / 78 md.) Malın/işin özelliği dikkate alınarak idarelerce uygun görülmesi halinde yüklenici tarafından mala ait teknik dokümandan farklı olarak önerilen işler, ancak teknik ve sanat kurallarına ve istenen özelliklere uygun ve mevcudundan daha iyi özelliklere sahip olduğu komisyon tarafından onaylanması halinde kabul edilebilir. Ancak, bu takdirde yüklenici ilave bedel isteyemez47.1
Madde 39- Onay Verilmesinin Sorumluluğu Ortadan Kaldırmaması
Herhangi bir işin üretim aşamasında yada teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işe onay verilmiş olması, yüklenicinin üstlenmiş olduğu işi bütünüyle projelerine, sözleşme ve şartnamelerine, teknik ve sanat kurallarına uygun olarak yapmak hususundaki yükümlülüklerini ve bu konudaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Madde 40- Garanti ve Bakım, Onarım: ( Bu Madde Boş Bırakılmıştır. )
Madde 41- Sözleşmenin Feshi ve Tasfiyesi
41.1. İdarenin Sözleşmeyi Feshetmesi
Aşağıda belirtilen hallerde idare sözleşmeyi fesheder:
Yüklenicinin taahhüdünü alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi,
Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilir.
41.2. Sözleşmeden Önceki Yasak Fiil veya Davranışlar Nedeniyle Fesih
Yüklenicinin, alım sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, sözleşme feshedilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden alınması için yeterli sürenin bulunmaması,
Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması, hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.
41.3. Mücbir Sebeplerden Dolayı Sözleşmenin Feshi
Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
41.4. Yüklenicinin Sözleşmeyi Feshetmesi
Sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, Yüklenicinin mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
41.5. Fesih Halinde Yapılacak İşlemler
41.5.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici İşyerini terk eder.
42.5.2. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.
41.5.3. İdare, hata ve eksikler varsa, İdare tarafından yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.
41.5.4. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.
Madde 42- Yüklenicinin Ölümü
Yüklenicinin ölümü halinde, sözleşme feshedilmek suretiyle hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 43- Yüklenicinin İflası
Yüklenicinin iflas etmesi halinde sözleşme feshedilir.
Madde 44- Yüklenicinin Ağır Hastalık, Tutukluluk veya Mahkûmiyet Hali
Yüklenici, işbu sözleşme hükümlerinin yerine getirilmesine engel olacak derecede ağır hastalık, tutukluluk veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir ceza nedeniyle taahhüdünü yapamayacak duruma girerse, İdarenin kabul edeceği birini temsilci tayin etmek şartı ile taahhüdüne devam edebilir. Eğer, Yüklenici kendi serbest iradesi ile vekil tayin etmek imkânından mahrum ise, yerine ilgililerce aynı süre içinde genel hükümlere göre bir yasal temsilci tayin edilmesi istenebilir. Yukarıdaki hükümlerin uygulanmaması halinde sözleşme feshedilir.
Madde 45- Yüklenicinin Ortak Girişim Olması Halinde Ölüm, İflas, Ağır Hastalık, Tutukluluk veya Mahkûmiyet Halleri
Ortak girişimlerce yerine getirilen taahhütlerde, ortak girişimi oluşturan gerçek veya tüzel kişilerden birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu, özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkûm olması veya dağılması sözleşmenin devamına engel olmaz.
Madde 46- Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu
İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 47- Anlaşmazlıkların Çözümü
Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde İSTANBUL mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 48- Diğer Hususlar: (Bu Madde Boş Bırakılmıştır.)
48.1. Sözleşmenin Uygulanmasındaki Yetkiler:
3 üncü Kor.K.lığı adına idarenin gösterdiği yere teslim edilecek mallar için; her türlü uygulama Yükleniciye aittir.
Madde 49- Yürürlük
Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 50- İMZA
Bu sözleşme bu madde dâhil 50 (elli) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ………………....... tarihinde 1 (bir) nüsha olarak imza altına alınmış ve bu nüsha idarede alıkonulmuştur. Ancak sözleşmenin düzenleme anında yüklenici talep ederse Talep imza altına alınacak ve bu nüsha yükleniciye verilecektir. Bu durum, her iki nüshada da altında sözleşmeyi imzalayan tarafların imzaları bulunan bir şerhle açıkça belirtilecektir. Ayrıca, yüklenicinin herhangi bir zamanda talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı sureti" idare tarafından düzenlenip yükleniciye verilecektir.
///////////////////////////////////////////// Bu sözleşme 12 ( Oniki ) sayfadır. /////////////////////////////////////
İDARE YÜKLENİCİ
[1] İhale dokümanını oluşturan belgeler ile belgelerin kapsamı idarelerce burada belirtilerek ,varsa diğer ekler burada sıralanacaktır.
[3] İdarelerin, işin özelliği nedeniyle idari şartnamede yüklenicinin alt yüklenici çalıştırmasını öngörmedikleri işlerde, bu maddeye; “ Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.” hususu açıkça yazılır ve bu maddede yer alan diğer hükümlere yer verilmez.
Alt yüklenici çalıştırılmasına idarenin izin verdiği hallerde ise, yukarıya idarenin izin verdiği alt yüklenicilerin listesi ve yapacakları iş bölümleri ile bu alt yüklenicilerin çalıştırılması ve sorumlulukları bakımından idari şartname ve sözleşme hükümlerinin uygulanacağı hususu yazılır.
[4] Sözleşme konusu mal alımıyla ilgili olarak eğitim öngörülmesi halinde İdareler, idari şartnameye uygun olarak bu maddede “eğitim verilecektir” ibaresini koyacaklar ve hükmün içeriğinde “Yüklenici, malın cinsine göre, şartnamede ve teklifte belirtilen şekilde kabulü yapılan malların işletilmesi, çalıştırılması ve bakımı konusunda İdare personeline eğitim verecektir. Sözleşme konusu malların özelliği gereği veya İdarenin talebi üzerine eğitimin malların tesliminden önce verilmesi durumlarında, eğitim tamamlanmadan malların kabulü yapılamaz.” düzenlemesine yer vereceklerdir.
[5] Sözleşme konusu alıma uygun olması ve idarelerce gerekli görülmesi halinde bu hükme sözleşmelerde yer verilecektir.
[6] Malın/işin niteliğine uygun olan durumlarda bu hükme sözleşmelerde yer verilecektir.
[7] İdarelerce gerekli görülmesi halinde bu hükme sözleşmelerde yer verilecektir
[8] Sözleşme konusu alıma / işe uygun olması ve idarelerce gerekli görülmesi halinde bu hükme sözleşmelerde yer verilecektir.
[9] Yüklenicinin teklif ettiği alım bedeline sigorta bedelinin dâhil olması ya da mal alım işlerinin yapım işleriyle birlikte alınması veya İdari şartnamesinde sigorta zorunluluğunun konulmuş olması halinde İdareler bu maddeye sözleşmede yer verecektir.
[10] Sözleşme konusu alımın niteliğine uygun olması ve idarelerce gerekli görülmesi halinde bu hükmün tamamına ya da gerekli bölümlerine sözleşmelerde yer verilecektir.
[12] İdareler ödemeyi en geç kaç gün içinde yapacaklarını açıkça buraya yazacaklardır.
47.1 Malın/işin özelliği dikkate alınarak idarelerce uygun görülmesi halinde "Yüklenici tarafından mala ait teknik dokümandan farklı olarak önerilen işler, ancak teknik ve sanat kurallarına ve istenen özelliklere uygun ve mevcudundan daha iyi özelliklere sahip olduğu komisyon tarafından onaylanması halinde kabul edilebilir. Ancak, bu takdirde yüklenici ilave bedel isteyemez." şeklinde hükme yer verilebilir.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3 ncü Kolordu Komutanlığı
b.Telefon Numarası: +902123651200
c.Fax Numarası: +902123651264
d.Elektronik Posta adresi: 3korihalekombsk@hrf.tr.nato.int