GATA 1 NOLU IHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI İHALE DETAYI
İşin Adı GATA K.lığı Lojistik Şube Müdürlüğü ve Ulaştırma Bölüğü Eşanjör Daireleri Modernizasyonu İçin Proje Hizmet Alımı İşi
İhale Usulü 22-d (Parasal Limit Kapsamında)
İdare Adı : GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı
Adres : Genaeral Tevfik Sağlam Cad. Etlik/ANKARA
Telefon : +903123042073-77
Faks : +903123042072
Elektronik Posta Adresi :
Malın Niteliği ve Türü GATA K.lığı Lojistik Şube Müdürlüğü ve Ulaştırma Bölüğü Eşanjör Daireleri Modernizasyonu İçin Proje Hizmet Alımı İşi
Malın Miktarı 1 KALEM
Mal Teslim Yeri GATA K.LIĞI TEKNİK HİZMETLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ ETLİK/ANKARA
Mal Teslim Tarihi İşin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 60 (Altmış) gündür.
İhale Yeri GATA K.LIĞI 1 NUMARALI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETLİK/ANKARA
İhale Tarihi 27.06.2016 10:45
İhale İlanı Metni
AÇIKLAMA : 1 NU.LI İHALE KOMISYON BAŞKANLIĞI
ALIM TARIH VE SAATI : 27.06.2016 Pazartesi Günü Saat 10:45
Söz konusu alıma ilişkin teklif mektubu idarenin aşağıda belirtilen adresinden ihale saatine kadar firma/sahsın kendisi veya temsile yetkili kişi tarafından alınacağı gibi Detay kısmında bulunan Teklif Mektubu da kullanılabilir.
Not: 1) Belgegeçer (Faks) ‘le yapılan katılımlar/fiyat teklifleri değerlendirmeye alınmayacaktır.
2) İstekliler teklif ettikleri bedelin % 3 ‘ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat (Maliye Bakanlığı GATA Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğü’ne yatırılabilir.) vereceklerdir. Teklif edilen bedelin % 3 ‘ünden az oranda geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılacaktır.
3) Sözleşme yapılacaktır. Götürü bedeli sözleşme olup, sözleşme bedelinin %6’sı oranında kati teminat alınacaktır.
4) Sözleşmenin imzalandığının tarihten itibaren 7 (Yedi) gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanır. İşin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 60 (Altmış) gündür.
5) Sözleşme konusu işin süresi içerisinde (doksan takvim günü) idareye teslim edilmemesi durumunda gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin %0,5 (bindebeş)’i oranında cezaya tabi tutulacaktır.
6) Gerçekleştirilen ön tasarımların (mekanik, mimari, elektrik) Yüklenici tarafından İdare’ye tesliminden sonra, İdare projelerde incelemesini yapacak, görüşlerini ve düzeltilmesi gereken hususları bildirecektir. Çalışmanın bundan sonraki aşamaları, bu görüşler doğrultusunda yürütülecektir. Yüklenici nihai hale getirdiği çalışmasını, onay için İdare’ye sunacaktır. İdare’nin onayı alındıktan sonra Sözleşme Tasarısı Madde 19 ‘da belirtildiği şekilde teslimat yapılacaktır.
7) Diğer (Teknik), İdari Hususlarla ilgili açıklamalar teklif mektubunun altına eklenmiştir.
8) İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak varsa numunesini incelemek, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği/numuneyi gördüğü/gerekli olabilecek tüm bilgileri temin ettiği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir. Bu kapsamda teknik hususlarla ilgili sorularınız için Tel : 0(312) 3042834-2835-2836‘dan iletişime geçiniz.
GATA Komutanlığı 1 Numaralı İhale Komisyon Başkanlığı Etlik/ANKARA
Tel : 0 312 304 20 73-75-77
Faks : 0 312 304 20 72
SÖZLEŞME TASARISI VE DİĞER HUSUSLAR
Madde 5- İş tanımı
5.1. Sözleşme konusu iş; GATA K.lığı Lojistik Şube Md.lüğü ve Ulaştırma Bölüğü Eşanjör Daireleri Modernizasyonu İçin Proje Hizmet Alımı İşi’dir. İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.
Madde 6- Sözleşmenin türü ve bedeli
6.1 Bu sözleşmenin toplam götürü bedeli………………(rakam ve yazıyla)….….….…dir.
Madde 7- Sözleşme bedeline dahil olan giderler
7.1. Taahhüdün (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlar dahil) yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, sigorta, vergi, resim, harç ve tüm giderler sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.
Madde 8- Sözleşmenin ekleri
8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1) Sözleşme Tasarısı,
2) Götürü Bedel Teklif Mektubu
3)- Açıklamalar (varsa),
8.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 9 – İşin süresi
9.1 . İşin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 60 (Altmış) gündür.
9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır
Madde 10- İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi
10.1. İşin yapılacağı yer: GATA K.lığı Lojistik Şube Md.lüğü ve Ulaştırma Bölüğü
10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanır.
Madde 11- Teminata ilişkin hükümler
11.1. Kesin teminat :
11.1.1.Yüklenici bu işe ilişkin olarak ........... (rakam ve yazıyla) .......................... kesin teminat vermiştir.
11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi …../…/…. tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır.
11.2. Ek kesin teminat:
11.2.1. Fiyat farkı ödenmesi öngörülen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve /veya iş artışı olması halinde bu artış tutarının % 6’sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.
11.2.2. Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.
11.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.
Madde 12- Ödeme yeri ve şartları
12.1. (Değişik 3/7/2009 – 27277 R.G. / 48. md.) Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dâhil) GATA Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğünce ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla ödenecektir.
12.2. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.
Madde 13- Avans verilmesi, şartları ve miktarı
Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 14- Fiyat farkı
14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
14.2.. Bu sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır.
14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 15- Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar
Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 16- Cezalar ve sözleşmenin feshi
16.1. Sözleşme konusu işin süresi içerisinde (Altmış takvim günü) İdareye teslim edilmemesi durumunda gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,5 (bindebeş)’i oranında cezaya tabi tutulacaktır.
16.2. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda Yükleniciye herhangi bir ödeme yapılmaz.
16.3. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise İdarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi durumunda kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 17- Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.
17.1.1 Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler.
b) Kanuni grev.
c) Genel salgın hastalık.
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.
d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,
zorunludur.
17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz.
17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller:
17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde 18- Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri
İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.
Madde 19- İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar
19.1. Yüklenici tarafından uygulamaya esas ölçekte hazırlanan paftalar, kullanıcı koordinesi alınmış ve ilgili mühendis/mimar tarafından kaşelenip imzalanmış şekilde 3 (üç)’er takım halinde proje boyutuna göre A0 veya A1 ebatlarındaki paftalara basılı olarak İdareye teslim edilecektir.
19.2. Tasarımların tamamı (özellikle paftalar ve raporların metinleri), sayısal ortamda yazılım kullanmak sureti ile yapılacaktır. Dolayısı ile tüm çalışmalar sayısal ortamda CD içerisinde (pdf, doc, xls, dwg, veya kullanılan yazılıma göre değişen diğer uzantılı dosyalar) ve 5(beş)’er adet olarak İdare’ye teslim edilecektir.
19.3. Metraj, keşif ve şartnameler A4 ebatlarındaki kâğıda basılı olarak yine 3 (üç)’er takım halinde ve her sayfası paraflı ve ilgili sayfaları kaşelenmiş ve imzalı olarak İdare’ye teslim edilecektir. İş Kapsamında hazırlanacak raporlar ise A4 (çizim, kroki, vb. sayfaları gerektiği takdirde A3’e de olabilir) kâğıda basılı olarak 3 (üç)’er kopya halinde İdare’ye sunulacaktır
19.4. İdare’ye teslim edilecek tüm dokümanlar, Yüklenicinin ilgili personeli tarafından imzalanmış olacaktır.
19.5. Teslim edilen paftaların tamamı dosya paylı olarak katlanmış, yapılara/bölümlere/işe göre ayrılmış ve klasörler içerisinde verilecektir.
Madde 20- Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
20.1. Gerçekleştirilen ön tasarımların (mekanik, mimari, elektrik) Yüklenici tarafından İdare’ye tesliminden sonra, İdare projelerde incelemesini yapacak, görüşlerini ve düzeltilmesi gereken hususları bildirecektir. Çalışmanın bundan sonraki aşamaları, bu görüşler doğrultusunda yürütülecektir. Yüklenici nihai hale getirdiği çalışmasını, onay için İdare’ye sunacaktır. İdare’nin onayı alındıktan sonra Madde 19 ‘da belirtildiği şekilde teslimat yapılacaktır.
20.2. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere GATA K’lığı Tek.Hiz.Şb.Md.lüğü adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 10 (on) işgünü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.
20.3. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, “Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği” ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 10 (on) iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır.
Madde 21- İş ve işyerlerinin korunması ve sigortalanması
İş ve işyerlerinin korunmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir.
Madde 22- Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları
Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.
Madde 23- Sözleşmede değişiklik yapılması
23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,
a) İşin yapılma veya teslim yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.
23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 24- Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti
24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.
Madde 25- Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi
Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 26- İdarenin sözleşmeyi feshetmesi
26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder:
a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,
b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,
hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Madde 27- Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih
27.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
27.2. Taahhüdün en az % 80’inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;
a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,
b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,
c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır.
27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.
Madde 28- Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi
Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.
Madde 29- Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu
İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.
Madde 30- Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu
Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır.
Madde 31- Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar
31.1. Yüklenici, Sözleşme hükümlerine göre sağlayacağı hizmet ile bunların herhangi bir parçasına ait marka, patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model hak bedellerini ödeyecektir. Sözleşmeye göre üstlendiği yükümlülüklerini yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, cezai ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda idareden herhangi bir istemde bulunamaz. Buna rağmen idare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklamak kaydıyla yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınai mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise, konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, idareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır. Bu ödevin hiç veya gereği gibi yerine getirilmemesi nedeniyle idare herhangi bir zarara, zarar tehlikesine veya hak kaybına uğrarsa, bu nedenle uğradığı her türlü zararı diğer hakları saklı kalmak üzere (yoksun kalınan kar ve kaçırılan fırsatlar dahil)Yükleniciden tahsil ve tazmin eder.
31.2-Yüklenici, hizmet üzerindeki fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu hak veya eser üzerindeki hakların lisanslarını İdare adına temin edecektir.
31.3-Sözleşme konusu hizmetin İdare tarafından geliştirilmiş yeni bir patent, tasarım, buluş, faydalı model ve benzeri kapsamda olması halinde Yüklenici bu fikri ve sınai haklara tecavüz etmeyeceğini, kendisine teslim edilen proje veya teknik belgelere dayalı olarak herhangi bir sınai mülkiyet iddiasında bulunamayacağını şimdiden kabul ve taahhüt eder
Madde 32- Garanti ile ilgili şartlar
Yüklenici tasarladığı ve çizimini yaptığı tüm projelerden, keşif ve teknik şartnamelerden 2 yıl süresince sorumludur. Bu süre zarfında yapım işi esnasında projeden kaynaklı bir sorun yaşanması ya da ek bir maliyet doğması durumunda Yüklenici tümünü karşılamakla ve çözmekle sorumludur. Bu durum için ek bir bedel talep edilmeyecektir.
Madde 33- Hüküm bulunmayan haller
Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir.
Madde 34- Diğer Hususlar
34.1. TEKNİK HUSUSLAR
34.1.1.Genel Hususlar
Çizimi ve hesapları yapılacak projeler Lojistik Şube Md.lüğü ve Ulaştırma Bölüğü Eşanjör Daireleri’ne ait olacaktır. İş kapsamında uygulama projeleri, keşif, detay paftaları, metraj listeleri ve teknik şartname hazırlanacaktır.
Yapım işi esnasında projeden kaynaklanan problemlerden dolayı meydana gelebilecek tüm zararlarda Yüklenici (proje müellifi) sorumlu olacaktır.
Hazırlanacak her türlü proje ve dokümanlar yürürlükteki yasal mevzuatlara ve yönetmeliklere uygun olarak hazırlanacaktır.
Proje hazırlıkları esnasında karşılaşılacak beklenmedik (konuyla birebir ilgili olmak koşuluyla) mimari, statik, elektrik, mekanik, tesisat ve benzeri işlere ait proje ve detay problemleri proje müellifi tarafından çözülecek, hazırlanacak proje ve detaylar için İhale bedeli haricinde ayrıca bir bedel ödenmeyecektir.
Mimari, Makine ve Elektrik Tesisatı uygulama projeleri birbirleri ile uyumlu olacaktır.
İstenilen proje ve dokümanların hazırlanması için verilecek fiyat teklifleri işin yapılacağı yer görülerek verilecektir.
Söz konusu işin kapsamında uygulamaya yönelik seçilecek malzemeler yürürlükte olan kanun, yönetmelik ve M.S.B.lığı standartlarına uygun olacaktır ve bu husus hem proje üzerinde hem de teknik şartnamede belirtilecektir.
Uygulama ve detay projeleri, detaylı teknik şartname, yaklaşık maliyet, mahal listeleri eksiksiz olarak hazırlanacaktır. Her bir imalat cinsi detaylı olarak proje üzerinde tarif edilecek, ölçüleri verilecektir. Hazırlanacak projeler uygun ölçekte olacaktır.
Projelerin üzerinde yüklenicinin adı soyadı, imzası, adresi ile proje müellifinin (yapan, çizen ve kontrol) adı soyadı, unvanı, imzası bulunacaktır. Projeleri imzalayacak kişiler ilgili branşlara uygun mühendis olacaktır.
Yaklaşık maliyete ilişkin tüm belgeler kapalı ve imzalı zarf içerisinde teslim edilecek ve yaklaşık maliyetin nasıl hesaplandığını ima eden hiçbir belge ya da bilgi, hazırlayan kişiler dışında hiç kimseye ve hiçbir suretle verilmeyecektir.
Her paftada Kullanıcı Birlik koordine imzası bulunacaktır.
Projeler 1/100 ve 1/50 ölçekli onay safhalarına göre yürütülür. Her aşamanın onayından sonra bir sonraki aşamaya geçilir. Bu safhaların uygulanabilmesi için proje müellifi firma, yer teslimini müteakip iş programını İdarenin onayına sunacaktır. Proje safhalarının bu iş programına uygun olarak yürütülmesi sağlanacaktır.
Proje Kapsamında İstenilen Hususlar Aşağıda Belirtildiği Şekildedir;
Mimari, mekanik ve elektrik uygulama projeleri, detay paftaları, keşif, metraj, teknik şartnamelerin hazırlanması, İdare adına resmi kurumlar tarafından yapılacak olan proje onay işlemleri, her türlü harç bedeli ve resmi kurumlarla yapılacak olan bütün işlemler yüklenici tarafından yapılacaktır.
Ulaştırma Bölüğü Eşanjör Dairesi İşi için Eşanjör Dairesi Modernizasyonu kapsamında tüm cihaz, ekipman ve diğer işlere ait Mimari, Makine ve Elektrik tesisatı tasarlanarak uygulama projeleri, detay paftaları, keşif, metraj ve teknik şartnamelerin hazırlanması,
Lojistik Şube müdürlüğü Eşanjör Daireleri için 3 adet Eşanjör Dairesi Modernizasyonu kapsamında tüm cihaz, ekipman ve diğer işlere ait Mimari, Makine ve Elektrik tesisatı tasarlanarak uygulama projeleri, detay paftaları, keşif, metraj ve teknik şartnamelerin hazırlanması,
Yukarıda belirlenen işlerin hepsi ayrı ayrı projelendirilecektir.
İdare adına resmi kurumlar tarafından yapılacak olan proje onay işlemleri, her türlü harç bedeli ve resmi kurumlarla yapılacak olan bütün işlemler Yüklenici Firma tarafından yapılacaktır.
Uygulama projeleri İdarenin isteklerine uygun olarak hazırlanacak, istekler doğrultusunda ön proje hazırlanarak İdarenin onayı alınacak, onay alınmasına müteakip uygulama projesi hazırlanacaktır. Proje, keşif metraj ve şartname hazırlanma aşamasında sürekli olarak İdare ile koordine sağlanacaktır. İdare onayı alınmayan proje, keşif ve şartnamelerin geçerliliği yoktur.
Yüklenici; teknik olarak doğru ve İdare’nin ihtiyaçlarını karşılayan, mümkün olan en ekonomik tasarımı hazırlayacaktır.
Bu işlere ait proje hizmetini gerçekleştirecek olan Yüklenici firma veya firma ortaklarından herhangi birisi; hiçbir şekilde, yalnız başına veya başkaları (firma veya şahıs) ile ortak olarak bu işe ait yapım ihalesine giremeyecektir. Buna ilave olarak, gerçekleştirdiği çalışmalara ait hiçbir bilgiyi İdare dışında herhangi bir üçüncü şahısla kesinlikle paylaşmayacaktır. Yüklenici, aksi bir davranışından kaynaklanabilecek her türlü hukuki sorumluluğu üstlendiğini ve böyle bir durumda İdarenin uğrayacağı tüm maddi zararı karşılamakla mükellef olduğunu kabul eder.
Yüklenici tarafından hazırlanan projelerin ve her türlü röleve, bilgi ve belgelerin korunmasından ve gizliliğinden Yüklenici sorumludur. Yüklenici, aksi bir davranışından kaynaklanabilecek her türlü hukuki sorumluluğu üstlendiğini kabul eder.
Hazırlanacak olan tüm paftalarda, şartnamelerde ve mahal listelerinde seçilecek tüm malzemeler ve imalatlar; yürürlükte olan kanun ve yönetmeliklere, şartnamelere ve standartlara uygun olacaktır ve GATA Komutanlığı bünyesinde yaygın kullanılan malzemelerden seçilecek ve stok ve yedek parça durumları dikkate alınarak belirlenecektir. Uygulama projelerinde kullanılacak olan malzemeler, Türk Silahlı Kuvvetlerince yayımlanan standartlara ve kıstaslara da uygun olacaktır. Ayrıca seçilen malzemeler için İdare’nin görüşü ve onayı mutlak suretle alınacaktır.
Çalışmalar sırasında karşılaşılabilecek beklenmedik (konuyla birebir ilgili olmak koşuluyla) her tür mühendislik/mimarlık düzenlemesi işlerine ait proje ve/veya detaylar da İdare’nin yazılı talebine gerek kalmaksızın Yüklenici tarafından hazırlanacak ve bunlar için ihale bedeli haricinde ayrıca bir bedel ödenmeyecektir.
Uygulama Projeleri, yapım ihalesinin gerçekleştirilmesini mümkün kılacak nitelikte ve yürürlükteki en son standartlar (ulusal standartlar bulunmadığı takdirde genel kabul görmüş uluslar arası standartlar) ile kanun, yönetmelik ve şartnamelere uygun olarak metrik sistemde hazırlanacaktır.
34.1.2. Paftalar ve Metraj İle İlgili Hususlar
Paftalar, İdarenin aksi bir onayı alınmadıkça, A0 ebatlarında hazırlanacaktır. Hazırlanacak olan paftaların tamamında yazı tipi olarak “Arial” kullanılacaktır. Paftalar, görsel açıdan bütünlük arz edecek şekilde yazı yükseklikleri, mizanpaj ve diğer çizim unsurları birbirleri ile uyumlu olacak şekilde hazırlanacaktır. Paftaların ebadı ne olursa olsun, basılı haldeki pafta üzerinde standart yazı boyu yüksekliği (ölçü çizgilerindeki yazılar dahil) 2,5mm, başlık (Plan, Detay, Kesit, vb. yazılar) yazı boyları ise 5mm olacaktır.
Tüm paftaların ölçekleri hem yazı ile (1/50 veya 1/20 gibi), hem de çizgi ölçek verilmek sureti ile mutlaka belirtilecektir. Aynı paftada birden fazla ölçek kullanılarak hazırlanan çizimler bulunması halinde, ilgili çizimin adının hemen altına (örneğin bir detayın ismi “DETAY A” ise, “DETAY A” yazısının hemen altına) ölçeğin adı yazılarak (örneğin “Ölçek A”) farklı olan ölçeklerin tamamı için çizgi ölçek verilecektir.
Paftada bir “gösterim (lejant)” hazırlanması ihtiyacı olduğu takdirde, anahtar plan’ın altında ve ölçeklerin üzerinde olacak şekilde yerleştirilecektir.
Yüklenici, hazırlayacağı paftaları, birçok bilginin üst üste gösterilmesinden kaynaklanan nedenlerle herhangi bir anlaşılmazlığı engelleyecek şekilde sade ve anlaşılır bir mahiyette hazırlayacaktır.
İmalatlar; tüm ayrıntıları ile birlikte tereddüde, yanlış anlamaya ve/veya değerlendirmeye, uygulama esnasında zorunlu durumlar hariç hiçbir değişikliğe yol açmayacak ve tüm yönleri ile anlaşılabilecek mahiyette ve teknik resim kurallarına uygun şekilde hazırlanacak paftalarda tariflenecektir. Buna ilave olarak, paftalar üzerine işin yapımını kolaylaştıracak veya anlaşırlılığını artıracak, iş sırasında alınması gerekli tedbirleri belirten veya özellikle dikkat çekilmek istenilen hususları vurgulayıcı vb. notlar da mutlaka yazılacaktır.
Uygulama projelerinin tamamında gösterilecek tüm imalatlar, bulunduğu takdirde, Bayındırlık Bakanlığı birim fiyat tariflerinden ilgili poz numaraları alınacaktır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Birim Fiyat tariflerinde bulunmayan imalatlar için, başta Milli Savunma Bakanlığı olmak üzere diğer Kamu kurum ve kuruluşlarının şartname ve birim fiyat tarifleri kullanılacaktır.
Hazırlanacak tüm dokümanlar kendi içlerinde birbirleri ile mutlak uyum içerisinde olacaktır. Paftada gösterilen tüm imalatlar, mutlaka şartnamede tariflenecek ve o işe ait keşifte yer alacaktır. Hiçbir iş kalemi için bir istisna (maliyetin düşük olmasından ötürü mahal listesine, keşif listesine vb.ne dahil edilmeme vb. nedenler) söz konusu olmayacaktır.
Hazırlanacak olan mahal listeleri, mimari paftalar üzerinde yer alacaktır. Mahaller, mantıksal bir sistem dâhilinde isimlendirilecek ve numaralandırılacaktır.
Onarım işlerinde mevcut hali gösteren mimari plan ve kesitlerde; planlanan halde kırılacak olan duvarlar, yapı taşıyıcı sistemi ile karışmayacak farklı bir tarama kullanılmak ve kırılacak yerin boyutları ve ölçüleri (yatay, düşey ve kalınlık) belirtilmek sureti ile gösterilecektir.
Mahal listesinde, modernizasyonu yapılacak tüm tesisat ve mahalleri için ilgili ana başlıklar ve bu başlıklar altında buralarda yapılacak iş kalemleri yer alacaktır. Bu ana başlıklar altında yer alan iş kalemleri soldan sağa doğru, eğer varsa, önce yıkım/söküm/kırım işleri ve ardından yeni yapılacak imalatın yer alması şeklinde düzenlenecektir. Mahal listesinde yer alan tüm iş kalemlerinin, eğer varsa, Ç.Ş.B.B.F. veya ilgili diğer kamu kurum veya kuruluşuna ait poz numarası, mahal listesi üzerinde mutlaka yer alacaktır.
Pafta üzerinde kullanılan farklı taramaların, çizgi tiplerinin, kısaltmaların vb. diğer tüm kolaylaştırıcı unsurların ne anlama geldiğini gösteren bir gösterim (lejant) düzenlenecektir.
Tüm paftalarda, yapım aşamasındaki imalatların miktarlarının kolayca hesaplanabilmesine olanak sağlayacak şekilde ölçülendirme, vb. bilgiler bulunacaktır. Hiçbir şekilde, İdare’nin onayı olmadıkça “yerinde belirlenecektir”, “uygulama aşamasında tespit edilecektir” vb. aşamalara atıfta bulunulmayacaktır. Uygulama projesi niteliği taşıyan mühendis/mimarlık çalışmaları tam ve eksiksiz olarak bu aşamada gerçekleştirilecektir.
Bütün geometrik veya tipleştirmeye esas diğer özellikleri birbirinin aynı olmayan unsurlar için kesinlikle tipleştirme yapılmayacak ve ortak detay vb. verilmeyecektir. Her bir unsur için ayrı detaylar hazırlanacaktır.
Pafta numaralandırılması için İdare onayı alınacaktır. Tüm paftalarda, “İlgili Paftalar” başlığı altında, o paftadaki imalatların ve/veya planların, kesitlerin anlaşılırlığını kolaylaştıracak ilgili diğer paftaların numaraları yazılarak atıfta bulunulacaktır.
Yüklenici, yaptığı çalışmaların ve hazırladığı dokümanlardaki teknik sorumluluğunu, çalışması boyunca ve uygulama (inşaat) esnasında taşıdığını kabul eder.
Hazırlanacak çalışma kapsamındaki işlerin tamamının metrajı (İş ve/veya İş Grupları Listesi), İdare’nin kolayca takip edebileceği bir şekilde her iş için ayrı ayrı hazırlanacaktır. Bu metrajlar, İdare’ye rapor olarak teslim edilecektir. Çalışmalar sonucunda çıkartılan metraj, İdare’nin Yüklenici’ye temin edeceği formata uygun olarak teslim edilecek ve hazırlayan(lar) tarafından tüm sayfaları kaşelenmiş ve imzalanmış olacaktır.
34.1.3.Teknik Şartnameler İle İlgili Hususlar
Yüklenici, projelendirilen her bir işin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na uygun şekilde ayrı ayrı ihale edilebilmesine olanak sağlayacak şekilde gerekli olan ve/veya İdare’nin talep edeceği yapım aşamasına yönelik genel ve özel teknik şartnamelerini hazırlayacaktır. Şartnameler, “T.C. Milli Savunma Bakanlığı Teknik Şartname Hizmetleri Yönergesi, MSY.:202-12(C)”ye [Genelkurmay Basım Evi,2009] uygun olarak hazırlanacaktır. Bahsi geçen yönerge, Yüklenicinin talebi üzerine İdare tarafından temin edilecektir. Şartnamelerin isim, unvan ve imzaların bulunduğu sayfası dışındaki diğer tüm sayfaları da hazırlayan(lar) tarafından paraflanacaktır. İmza sayfası Yüklenici tarafından kaşelenip ilgili mühendislerce eksiksiz olarak imzalanacaktır.
Teknik şartnameler herkes tarafından anlaşılabilir bir ifade tarzı ile hazırlanacaktır. Yorum farklılıklarına hiçbir tereddüde ve çelişkiye yol açmayacak kesin ve net ifadeler kullanılacaktır.
Şartnameler verimlilik, fonksiyonellik, sağlamlık ve ekonomikliği sağlamaya yönelik olacaktır. Malzemeler ve/veya imalatlar bunların kalitesini düşürebilecek serbestlik verici hükümler olmaksızın, net bir şekilde tanımlanacaktır. Tanımlamalarda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Birim Fiyat Tarifleri ve Milli Savunma Bakanlığı Birim Fiyat Tariflerinde Şartnameler rekabeti önleyici hususlar içermeyecek ve bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlayacaktır. Şartnamelerde tariflenecek işler temel mühendislik alanlarına göre bölümlenecektir. Her bölümün kendi içerisinde, anlaşılabilirliğini arttırmak üzere belli bir mantık çerçevesinde bir iş akışı olacaktır. Birbiri ile direkt bağlantılı işler aynı alt gruplarda sırasıyla tariflenecektir. Şartnamelerde tüm imalat kalemleri mutlaka açıklanacaktır.
İdare, Yükleniciye örnek şartnameler göstermek sureti ile istenilen şartname biçimini ifade edecektir.
Madde 35- Anlaşmazlıkların Çözümü
Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir .
Madde 36- Yürürlük
Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 37 – Sözleşmenin imzalanması
Bu sözleşme 37 (otuzyedi) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …/…/2016 tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı bir suretini” Yükleniciye verecektir.
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: GATA 1 Nolu Ihale Komisyon Başkanlığı
b.Telefon Numarası: +903123042073-77
c.Fax Numarası: +903123042072
d.Elektronik Posta adresi: