AQAP Belgesine Sahip Olan Kuruluşların Sorumlulukları
a. Belgelendirmeye esas alınan kalite sistem dokümantasyonunda belirtilmiş disiplin/yöntemler istisnasız uygulanır ve idamesi sağlanır.
b. Kalite sistem dokümantasyonunda; ilgili AQAP kalite sistem standardı çerçevesinde yapılması plânlanan değişiklikler önceden Kalite Güvence Makamına bildirilir. Kalite Güvence Makamı; değişiklik bildirim tarihinden itibaren 20 (yirmi) gün içerisinde değişikliğe ilişkin olumsuz cevap vermezse, bu değişiklikler uygulanabilir.
c. Belgenin geçerlilik süresi içerisinde, Kalite Güvence Makamı tarafından yapılacak ara tetkiklere ilişkin gerekli tertip ve düzen sağlanır.
ç. Tetkikler esnasında; tespit edilen ve yazılı olarak bildirilen her bir uygunsuzluğun düzeltilmesi ve tekrarının önlenmesi maksadıyla düzeltici faaliyetlerin başlatıldığına ve takip edildiğine dair rapor, en geç ara tetkik tarihinden önce Kalite Güvence Makamına gönderilir.
d. Belgenin yenilenmesinin istenmesi hâlinde, belge geçerlilik süresinin bitiş tarihinden en az 3 (üç) ay önce, Kalite Güvence Makamına yenileme başvurusu yapılır.
e. Kuruluşun iflası veya işin durdurulması, tesisin taşınması, belge kapsamında değişiklik olması, adının ve unvanının değişmesi durumunda, bu değişiklikler 10 (on) iş günü içerisinde, Kalite Güvence Makamına bildirilir. Bu kapsamda bildirim yapılmadığı takdirde, herhangi bir ihtara gerek duyulmaksızın, Genel Müdürün onayı ile AQAP belgesi iptal edilir.