Talepte Bulunan Kuruluşlar Tarafından Yapılacak İşlemler
a. Faaliyet alanı içerisinde yer alan ürün ve hizmetlerin kalite yönetimine yönelik kalite sistem dokümantasyonları, talep edilen AQAP kalite yönetim sistem standardı/standartları esas alınarak hazırlanır.
b. Kalite sistemine yönelik olarak hazırlanan kalite sistem dokümantasyonu, fiziki veya elektronik ortamda Kalite Güvence Makamına (Tedarik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kalite Yönetim Daire Başkanlığı) gönderilerek belge talebinde bulunulur.
c. Başvuru için istenen belgeler, eksiksiz teslim edilir.
ç. Protokolde belirtilen belgelendirmeye esas hususlar yerine getirilir.
d. Belgelendirmeye esas dokümantasyon üzerinde, Kalite Güvence Makamı tarafından yapılan incelemede tespit edilen eksik hususlar Kuruluş tarafından giderilerek, düzeltilen kalite sistem dokümantasyonunu incelenmek üzere Kalite Güvence Makamına gönderir.
e. Kalite sistem dokümantasyonu uygun bulunan ve tetkik programına alınan Kuruluş tarafından, tetkik tarihi bildirimini müteakip, tetkik heyetine yardımcı olmak amacıyla gerekli tertip ve düzen (Kuruluş tanıtım bilgilendirmesi, ilgili personel ile uygulamalar ve kayıtların hazır bulundurulması) sağlanır.
f. Talep edilen AQAP belgesine göre; dokümantasyon, organizasyon ve uygulamada tespit edilen uygunsuzluklar, Kalite Güvence Makamınca yapılacak bildirimi müteakip düzeltilir ve protokole göre hareket edilir.
g. Belgelendirme ve ara denetimler sonrası Kuruluşlar; ("AQAP Denetim Geri Besleme Formu"nu (tıklayınız) doldurarak aqapyonetim@msb.gov.tr adresine gönderecektir.