ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri

Hulusi AKAR

Bakan

1952’de Kayseri’de doğan Hulusi AKAR, ilk ve orta öğrenimini Kayseri’de tamamlamayı müteakip 1972’de Kara Harp Okulundan, 1973’te Piyade Okulundan ve 1982’de Kara Harp Akademisinden mezun olmuştur.

Kırk dokuz yıl üniforma giydiği askerlik hayatında Türk Silahlı Kuvvetlerinin ve NATO’nun çeşitli kademelerinde komutanlık ve karargâh subaylığı görevleri ile Bosna-Hersek Türk Görev Kuvvet Komutanlığı (1997-1998), Tunceli/Hozat’ta İç Güvenlik Tugay Komutanlığı (1998-2000), Kara Harp Okulu Komutanlığı (2002-2005), Kara Harp Akademisi Komutanlığı (2005-2007), Kara Kuvvetleri Lojistik Komutanlığı (2007-2009) ve 3'üncü HRF Kolordu Komutanlığı (2009-2011) görevlerinde bulunmuştur. ...

Devamı

MSB | Millî Savunma Bakanlığı

AKILLI KART SIKÇA SORULAN SORULAR

Başvuru Öncesi Sorunlar
MSB Akıllı Kartı alma hak sahipliğimin olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?  

Askerlik Şubelerindeki veya görev yaptığınız birliğinizdeki görevli Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makamlardan (KBGYM) veya 0850 222 4 875 - 0312 410 7301 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından MSB Akıllı Kart İletişim Merkezini (MSB-AKİM) arayarak öğrenebilirsiniz.

MSB Akıllı Kart başvurusunu kimler yapabilir?

MSB Akıllı Kart başvurularında asıl hak sahibinin müracaatı esastır. Ancak; asıl hak sahibinin başvuruda bulunamadığı durumlarda hak sahibi aile fertleri kendileri veya diğer hak sahibi aile fertleri için kart başvurusunda bulunabilirler.

MSB Akıllı Kart başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

MSB Akıllı Kart başvurusu için gerekli olan belgelere ulaşmak için tıklayınız.

MSB Akıllı Kart başvuru formuna nasıl ulaşabilirim?

MSB Akıllı Kart başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.

MSB Akıllı Kartlarında kullanılacak fotoğraf özellikleri nelerdir?

MSB Akıllı Kartlarında kullanılacak fotoğraf özelliklerine ulaşmak için tıklayınız.

MSB Akıllı Kartı almak için nereye başvuracağım?

MSB Akıllı Kart başvuru makamlarını öğrenmek için tıklayınız.

Başvuru Sonrası Sorunlar
MSB Akıllı Kart başvurusu yaptım. Başvurumun hangi aşamada olduğunu nasıl öğrenebilirim?

Görevdeki personel kart başvuru durumunu öncelikle MSB Akıllı Kart örün sayfasında yer alan Kart Bilgileri Sorgulama menüsünden ve varsa kurum/kuvvetin personel bilgi sayfasından veya başvuru yaptığı birimin Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makamından (KBGYM), emekli/müstafi/sözleşmesi sona ermiş subay/astsubay personel, hak sahibi aile fertleri ile Tanınmış Kişi Kartı/Yakın Kartı sahipleri ise 0850 222 4 875 - 0312 410 7301 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından MSB Akıllı Kart İletişim Merkezini (MSB-AKİM) arayarak öğrenebilirler.

Yeni kartımı alırken eski kartımı neden teslim etmek zorundayım? Eski kartımı bulamıyorsam ne yapmalıyım?

Eski MSB Akıllı Kartları güvenlik sebebiyle kayıt altına alınıp fiziksel olarak imha edildiğinden kartların teslim alınması gerekmektedir. Eski MSB Akıllı Kartınızı bulamadığınız durumda öncelikle 0850 222 4 875 - 0312 410 7301 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından MSB Akıllı Kart İletişim Merkezine (MSB-AKİM) ya da Askerlik Şubesi veya birliğinizdeki Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) dilekçe ile kayıp/çalıntı bildiriminde bulunmalısınız.

Eski MSB Akıllı Kartımı ilgili Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) teslim ettim. Ancak Akıllı Kart Sisteminde kartım hala iade edilmiş görünmüyor. Ne yapmalıyım?

Eski MSB Akıllı Kartınızı teslim ettiğiniz Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makam (KBGYM) ile görüşerek, kartın Akıllı Kart Sistemi üzerinden iade edilmesini sağlamalısınız. Sorun çözülemez ise, kartınızın meçhule çekilmesi için; 0850 222 4 875 - 0312 410 7301 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından MSB Akıllı Kart İletişim Merkezine (MSB-AKİM) veya üst yazı/dilekçe ile MSB Akıllı Kart Yönetim Merkezi Başkanlığına bildirimde bulunmalısınız.

MSB Akıllı Kartımı nereden teslim alabilirim?

MSB Akıllı Kartınızı başvuru yaptığınız yerden teslim alabilirsiniz. (MSB Akıllı Kart Yönetim Merkezinden kart teslimi yapılmamaktadır.)

Bilgi Uyuşmazlıkları
MSB Akıllı Kart başvurusu sırasında nüfus bilgilerimde eksiklik/yanlışlık varsa ne yapmalıyım?

Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makam (KBGYM) tarafından başvuru veri girişi sırasında başvuru sahibinin nüfus bilgilerinin güncellenmesi için veri girişi ekranından sorgu talebinde bulunulmalı ve 2 (iki) iş günü sonra bilgilerin kontrolü yapılmalıdır. Eğer bilgiler güncellenmemiş ise eksiklik/yanlışlığın düzeltilmesi için Nüfus Müdürlüklerine müracaat etmelisiniz.

MSB Akıllı Kart başvurusu sırasında askerî bilgilerimde eksiklik/yanlışlık varsa ne yapmalıyım?

Askerî bilgilerinizde herhangi bir eksiklik/yanlışlık olması durumunda mensubu olduğunuz kurum/kuvvetin ilgili birimlerine müracaat etmelisiniz.

MSB Akıllı Kartımın özel durum hanesinde yakınıma ait bilgilerin yer alması gerekiyor. Ancak veri giriş işlemi sırasında Akıllı Kart Sisteminde yakınıma ait bilgiler çıkmıyor. Ne yapmalıyım?

Yakınınızın askerî bilgisi mensubu olduğu kuvvetinden ve/veya akrabalık bilgisi İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün Kimlik Paylaşım Sisteminden Akıllı Kart Sistemine gelmemektedir. Yakınınızın askerî bilgisi gelmiyor ise yakınınızın mensubu olduğu kurum/kuvvetin ilgili şubesine, akrabalık bilgisi gelmiyor ise Nüfus Müdürlüklerine müracaat etmeniz gerekmektedir.

Yeni aldığım MSB Akıllı Kartımda bilgi eksikliği/bilgi yanlışlığı/basım hatası olması durumunda ne yapmalıyım?

Bilgi eksikliği/bilgi yanlışlığı sizden kaynaklanmıyorsa MSB Akıllı Kartınızı basım tarihinden itibaren ilk 3 (üç) ay içerisinde başvuru yaptığınız yere müracaat ederek hatalı basım kart talep nedeniyle ücretsiz olarak yeniden başvuruda bulunabilirsiniz. Bu süre sonunda kartın değiştirilmesi talep edilirse mikroişlemci bozulması/hasarına karşılık gelen ücretin yatırılması gerekmektedir.

MSB Akıllı Kartımda silah bilgim gözükmüyor veya eksik/fazla gözüküyor ne yapmalıyım?

Mensubu olduğunuz kuvvetinizin silah şubesi ile görüşerek silah bilginizi güncelletmeniz gerekmektedir. Emekli personelin MSB Akıllı Kartına silah bilgisi yazılmamaktadır.

Kayıp/Çalıntı/El Konulan Kartlar
MSB Akıllı Kartıma el konuldu. El konulma nedenini nereden öğrenebilirim?

MSB Akıllı Kartınıza el konulma nedenini 0850 222 4 875 - 0312 410 7301 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından MSB Akıllı Kart İletişim Merkezini (MSB-AKİM) arayarak öğrenebilirsiniz.

MSB Akıllı Kartımı kaybettim/çaldırdım. Ne yapmalıyım?

Öncelikle 0850 222 4 875 - 0312 410 7301 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından MSB Akıllı Kart İletişim Merkezine (MSB-AKİM) ya da Askerlik Şubesi veya birliğinizdeki Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) dilekçe ile kayıp/çalıntı bildiriminde bulunmalısınız. Daha sonra T.C. Ziraat Bankasına kayıp-çalıntı ücreti yatırarak yeniden kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

Kayıp-çalıntı yaptırdığım MSB Akıllı Kartımı buldum. Kartım tekrar kullanıma açılabilir mi?

Akıllı Kart Sistemine kayıp-çalıntı olarak işlenen MSB Akıllı Kartınız tekrar kullanıma açılamamaktadır. Bu yüzden yeniden kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

Diğer Hususlar
Eşimden boşandım. Eski eşime ait MSB Akıllı Kartını nasıl kullanıma kapattırabilirim?

İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden Akıllı Kart Sistemine boşandığınıza dair bilginin gelmesini müteakip eski eşinize ait MSB Akıllı Kartı otomatik olarak kullanıma kapatılacaktır.

Asıl hak sahibiyim. Hak sahibi aile fertlerime (eş/çocuk/gelin/damat/anne/baba/kardeş/büyük ebeveyn) çıkartmış olduğum MSB Akıllı Kartını iptal ettirmek ve hak sahibi aile fertlerimin yeniden kart başvurusunda bulunmalarını engellemek istiyorum. Ne yapmalıyım?

İlgili mevzuat gereği asıl hak sahibinin (AHS) herhangi bir hak sahibi aile ferdi (HSAF) için kartının iptaline veya kart alamamasına dair dilekçe vermesi durumunda ilgili HSAF(lar) kart alamaz. Ancak AHS’nin bu isteğinden vazgeçtiğine dair yeniden dilekçe vermesi durumunda ilgili HSAF(lar) için kart başvurusunda bulunulabilmektedir. Bu kapsamda dilekçe vermeniz durumunda çıkartmış olduğunuz MSB Akıllı Kartını iptal ettirebilir ve yeniden kart başvurusunda bulunulmasını engelleyebilirsiniz.

Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan/Hakimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelim, kart başvurumu nereden yapacağım ve başvuru formuna nereden ulaşabilirim?

Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan/Hakimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelin kart başvuru işlemleri Askerlik Şubeleri aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan personelin MSB Akıllı Kart Başvuru Formuna ulaşmak için tıklayınız.

Hâkimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelin MSB Akıllı Kart Başvuru Formuna ulaşmak için tıklayınız.

MSB Akıllı Kartının değiştirilmesini/yeniden üretilmesini gerektiren durumların neler olduğunu nasıl öğrenebilirim?

MSB Akıllı Kartının değiştirilmesini/yeniden üretilmesini gerektiren durumlara ulaşmak için tıklayınız.

MSB Akıllı Kartının iptal edilmesini gerektiren durumların neler olduğunu nasıl öğrenebilirim?

MSB Akıllı Kartının yenisi ile değiştirilmesi, kartın kaybolması, çalınması veya gasp edilmesi, ilgili mevzuata göre MSB Akıllı Kart hak sahipliğinin yitirilmesi, kartın geçerlilik süresinin dolması, asıl hak sahibinin emekli olması, statü değişmesi ve hak sahipliğini etkileyen özel durumun değişmesi hâllerinde eski MSB Akıllı Kartları iptal edilir.

MSB Akıllı Kartı alma yaşı kaçtır?

MSB Akıllı Kartları 11 yaşından gün alındıktan sonra verilmektedir.

Kart Ücretleri
MSB Akıllı Kartı alabilmek için ücret ödemem gerekiyor mu?

Kart talep nedenine bakılmaksızın, şehitlerin hak sahibi aile fertleri ve gazi, malul/muharip gazi, harp/vazife malulü personel ve bunların hak sahibi aile fertleri ile askerî öğrencilere verilen MSB Akıllı Kartlarından ücret alınmaz. MSB Akıllı Kart ücretlerini öğrenmek için tıklayınız.

MSB Akıllı Kartları kaç yılda bir ücretsiz yenilenebilir?

MSB Akıllı Kartlarınızı 5 (beş) yılda bir ücretsiz yenileyebilirsiniz.

MSB Akıllı Kart ücretini nereye yatıracağım ve hesap/IBAN numarası nedir?

MSB Akıllı Kart ücretini T.C. Ziraat Bankası şubelerine bizzat giderek yatırabilirsiniz. Hesap/IBAN numarası bulunmamaktadır. MSB Akıllı Kart ücreti yatıracağınızı ve kart talep nedeninizi söylemeniz yeterlidir.

Sehven yatırmış olduğum MSB Akıllı Kart ücretini nasıl iade alabilirim?

MSB Akıllı Kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesini doldurarak Genelkurmay Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğüne göndermeniz gerekmektedir.

MSB Akıllı Kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesine nasıl ulaşabilirim?

MSB Akıllı Kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesine ulaşmak için tıklayınız.

Geçici Harcama (Kırmızı) Kartlarının Bakiye ve Depozito İadesi
Geçici harcama (kırmızı renkli) kartımın depozito ve bakiye iadesini nerelerden alabilirim?

Kartların bakiye ve depozito iadeleri T.C. Ziraat Bankası AŞ şubelerinden yapılmaktadır. İade işlemlerinde aşağıdaki kurallar geçerlidir.

  • Kart iadesi öncesi kimlik kontrolü yapılacaktır. Kimlikte yer alan T.C. Kimlik Numarası (TCKN) ile karta bağlı TCKN aynı olması durumunda bakiye ve depozito iadesi yapılacaktır. TCKN'nin eşleşmemesi durumunda iade yapılmayacaktır.
  • Kart ile yapılmayan başvuruda TCKN kontrolü sonrası sadece bakiye iadesi yapılacaktır. Kartın daha sonra bulunması durumunda iade yapıldığı için depozito iade işlemi yapılmayacaktır.
  • Bakiye ve depozito iadesi sadece nakit olarak yapılacak veya hesaba yatırılacaktır.
Geçici harcama (kırmızı renkli) kartımın hangi T.C. Kimlik Numarasına kayıtlı olduğunu bilmiyorum. Nasıl öğrenebilirim?

Geçici harcama kartlarında iade işlemleri yapılması için kartın kayıtlı olduğu T.C. Kimlik Numarası (TCKN) ile işlem yapılması gerekmektedir. Kartın kayıtlı olduğu TCKN hakkında hatırlatıcı bilgi almak için 0850 222 4 875 - 0312 410 7301 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından MSB Akıllı Kart İletişim Merkezini (MSB-AKİM) arayarak kartın kayıtlı olduğu TCKN'nin ilk ve son üç hanesini öğrenebilirsiniz. Geçici harcama kartı ile TCKN eşleştirilemeyen durumlarda her hangi bir geri ödeme yapılmayacaktır.

Geçici Harcama (kırmızı renkli) kartları neden kullanamıyorum? Neden iptal edildi?

Aşağıda belirtilen nedenlerle geçici harcama kartlarının kullanımına son verilmiştir:

  • Geçici harcama kartının kişilerin yanında olmaması durumunda diğer kartlarla alışveriş yapılamaması,
  • Geçici harcama kartı yerine tüm banka ve kredi kartlarının kullanıma açılmış olması,
  • Geçici harcama kartlarının üzerinde isim yazmadığı için alışveriş esnasında karışması,
  • Bakiyenin yetersiz kalması durumunda yapılan alışverişin iptal edilmesi,
  • Geçici harcama kartına para yüklemek için belirli noktalara gitme zorunluluğu,
  • Para yükleme işlemi sonrasında toplanan paraların, birliklerin kasa/muhasebe sorumluları tarafından banka şubelerine götürülmesi ve özellikle banka şubelerine uzak mesafede olan veya terör bölgesinde bulunan birlikler için güvenlik sorunu yaratması,
  • Geçici harcama kartının iadesi sırasında T.C. Kimlik Numarasının tam eşleşmemesi sebebiyle depozitonun ve kart bakiyesinin iade edilememesi,
  • Geçici harcama kartının kayıp olması durumunda 6 (altı) TL depozito ücretinin geri ödenememesi.