HOME MINISTER UNITS PRESS SERVICES SITEMAP
Ministry Back
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Minister

Yaşar GÜLER was born in Ardahan in 1954. He graduated from Army Academy with the rank of Second Lieutenant in 1974 and from Signal Corps School in 1975.

Having served as Signal Platoon and Company Commander at various units between the years of 1975 and 1984, Yaşar GÜLER graduated from Army War College in 1986 and from Armed Forces College in 1988.

As a staff officer, he served as Chief of Operations at Internal Regional Command between 1986 and 1988, as Planning Officer at Evaluation and Inspection Division of the Army between 1988 and 1991, as Chief of Operations and Training Branch at the 12th Infantry Division between 1991 and 1992, as Internal Security Battalion Commander between 1992 and 1994 in Silopi, as Turkish Deputy Brigade Commander in Bosnia-Herzegovina between 1994 and 1995, as Project Officer at the Office of Military Senior Counsellor of the Presidency between 1995 and 1997...

See

MoD | TR Ministry of National Defence

Mali Konular


Kurum arşivi envanterinde mevcut mali konulara ait belgeler aşağıda belirtilmiştir;
• MSB Teftiş Kurulu Başkanlığınca teftişe tabi tutulan birimlere ait teftiş evrakı (2011 bütçe yılı ve öncesi), 
• Personel maaşlarına ilişkin belgeler. 
17.12.2011 tarihli ve 28145 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Belgelerin Sayıştaya Gönderilmesi, İadesi, Saklanması ve Yok Edilmesine İlişkin Yönetmelik” kapsamında; 2012 bütçe yılı ve sonrasına ait teftiş evrakı, ilgili idarelerin kontrol ve gözetiminde muhafaza edilmektedir.
Hesap teftiş evrakının arşiv birimlerindeki saklama süresi, bütçe yılının bitiminden başlayarak zaman aşımını kesen ve durduran haller hariç 10 yıldır.
Hâlihazırda kurum arşivinde muhafaza edilmekte olan hesap teftiş evrakının (2011 mali yılı ve öncesi) çoğaltılan nüshası veya aslının istekte bulunan makamlara gönderilmesi, Millî Savunma Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının yazılı iznine bağlıdır.
Harcama birimlerince tanzim edilen personel maaş, ücret, harçlık ve tazminat ödemeleri ile personel maaşından yapılan kesintilere ait ödeme emirleri ile bunlara bağlanan ekler; ilgili birimlere ait birim arşivlerinde 10 yıl, merkezi arşivlerde ise 40 yıl olmak üzere toplam 50 yıl süre ile muhafaza edilmektedir.
Mali konular kapsamında; önceki yıllarda kurum arşivine intikal etmiş teftiş evrakı ve personel maaşları konusunda başvuru sahipleri veya vekilleri ile resmî kurumlar tarafından yapılacak taleplerde, aşağıda yer alan bilgiler talep yazılarında veya dilekçelerinde mutlaka belirtilmelidir. Dilekçeler başvuru sahibi tarafından imzalanmalı ve tarih atılmalıdır.  
- Belgenin kapsadığı bütçe yılı,  
- Birim veya saymanlık adı (ihaleyi yapan ya da teftiş gören saymanlık, birim, kantin, orduevi vb. adı),
- Maaş bordrosu için çalıştığı kurum adı veya bordroyu düzenleyen birim adı,
- Talep edilen belgenin konusu,
- Başvuru sahibinin müdafi/vekili tarafından yapılan taleplerde Vekâletname.  
Mali konular kapsamında arşivden yapılacak bilgi ve belge taleplerine ilişkin dilekçe örneğine ulaşmak için tıklayınız.